قطعا می‌توان بازی Fortnite را یکی از بازی‌های موفق و بسیار پرطرفدار صنعت گیم در بخش چند نفره و آنلاین دانست، این بازی که توسط استودیوی Epic Games توسعه داده‌شده نخستین بار در سال ۲۰۱۱ برای کامپیوترهای شخصی در دسترس قرار گرفت. هدف از نگارش مقاله نقد و بررسی بازی فورتنایت این است که بتوانیم شما را با این بازی جذاب و مهیج در مالتینا بلاگ آشنا کنیم.

خب در ابتدا فورتنایت به هیچ عنوان محبوبیت حال حاضر خود را نداشت و در حقیقت به سمت شکستی بزرگ در حال حرکت بود زیرا بازی فورتنایت در ابتدا تنها یک بازی سوم شخص ماجراجویانه بود که کاربران باید در آن با جستجو در محیط بازی و جمع‌آوری آیتم‌های مختلف در بازی پیشرفت می‌کردند. پس از شکست خوردن ایده‌ی اولیه‌ی بازی و عدم استقبال مخاطبان، استودیوی Epic Games تغییرات گسترده‌ای در گیم پلی بازی به وجود آورد,این استودیوی در قدم اول بخش داستانی را به‌طور کامل از بازی خود حذف نمود و گیم پلی Fortnite را به بخش آنلاین محدود کرد،این عمل باعث شد که تعداد مخاطبان بازی طی مدت‌زمان اندکی بسیار افزایش یابد، به صورتی که در حال حاضر بازی فورتنایت یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌های آنلاین است.

بازی فورتنایت

گیم پلی بازی طوری طراحی‌ شده که شما در آن با چند نفر دیگر از بازیکنان هم‌گروهی می‌شوید و باید با همکاری یکدیگر از قلعه‌ی خود در مقابل دیگر بازیکنان محافظت کنید. پس از پایان مرحله‌ی اول، نوبت به تیم شما می‌رسد که به قلعه‌ی دیگر بازیکنان هجوم ببرید. مهم‌ترین عامل موفقیت در بازی فورتنایت Fortnite همکاری تیمی است، به صورتی که احتمال موفقیت و پیروزی شما در صورت ناهماهنگ بودن با سایر اعضای گروه بسیار پایین هست. در حال حاضر بازی در حالت دسترسی پیش از عرضه قرار دارد، استودیوی سازنده‌ی بازی به طرفداران قول داده که در نسخه نهایی حالت‌ها و بخش‌های بیشتری به بازی اضافه خواهند شد.

بازی فورتنایت علاوه بر گیم پلی جذاب و اعتیادآور دارای گرافیک چشم‌نواز و دست داشتنی نیز هست. با اینکه گرافیک فنی بازی به‌صورت کارتونی و انیمیشنی طراحی‌شده اما واکنش‌های شخصیت‌ها و گرافیک هنری بازی آن‌قدر زیبا کارشده‌اند که شمارا مجذوب خود می‌کنند. جالب است بدانید که شاهزاده بریتانیا نیز از طرفداران این بازی بوده و تا حدی به آن اعتیاد دارد. این بازی دارای چند مود ثابت و چند مود مناسبتی است.

۱-حالت Solo

در این مود شما تک و تنها در نقشه پیاده میشوید و با ۹۹ بازیکن دیگر به رقابت میپردازید که آنها هم بصورت انفرادی در این مود بازی خواهند کرد.

۲-حالت Dous

در این مود شما با یک بازیکن دیگر هم تیمی میشوید که میتوانید انتخاب کنید تا بصورت اتفاقی با یک بازیکن دیگر این اتفاق بیوفتد یا با یکی از دوستان خود در یک تیم قرار گیرید.این مود هم ۱۰۰ نفره است.

۳-حالت Squad

این حالت که در بین کاربران محبوبیت بیشتری دارد بصورت چهار نفره است که شما میتوانید با دوستان خود یک تیم تشکیل داده و با سایر رقبا به مبارزه بپردازید یا اینکه بصورت رندوم خود بازی ۳ نفر دیگر را با شما هم تیمی خواهد کرد.

۴-حالت Special Modes

شرکت اپیک گیمز هر چند وقت یکبار بنا به مناسبت های مختلف مثل کریسمس , روز ولنتاین , روز جهانی زمین و روز تولد افراد خاص و یا هنرمندان مود های خاصی را به مدت چند روز برای بازی قرار میدهد که تم و جزییات بازی و همچنین شخصیت های بازیکنان دستخوش تغییراتی میشوند. یکی دیگر از امکانات جذاب و مورد پسند کاربران این بازی این است که شما در بازی فورتنایت تقریبا میتوانید همه چیز را تخریب کنید. دیوار, خانه ها, ماشین ها, درخت ها و هرچیزی که سد راه شما میباشد. جالب است بدانید که با تخریب اجسام در بازی میتوانید از آنها برای ساخت و ساز هم استفاده کنید که در این بازی یک قابلیت حیاتی میباشد و شرکت سازنده توانسته از طریق همین قابلیت تا حد زیادی این بازی را از دیگر بازی های سبک Battle Royale متمایز نماید.

بازی فورتنایت

در این بازی سه متریال قابل جمع کردن از محیط است, چون, آهن و سنگ که برای ساخت و ساز میتوان از آنها استفاده کرد و همچنین میتوان دیواری مستحکم برای دفاع در مقابل دیگر بازیکنان ایجاد کرد.تقریبا میتوان گفت بازیکن هایی که در زمینه ساخت و ساز مهارت دارند برتری قابل توجهی نسبت به سایر بازیکن ها دارند و ساخت و ساز سریع و خوب یک مزیت در این بازی به حساب می آید. زمانی که وارد بازی میشوید در ابتدا از شما خواسته میشود که یکی از سه حالت Save The World , Battle Royale , Creative  را انتخات کنید که هر کدام از این سه حالت شکل خاصی از بازی را برای ما اجرا میکنند.

Battle Pass بازی Fortnite

بازی فورتنایت

اگر می‌خواهید در بازی پول خرج کنید می‌توانید Battle Pass را خریداری کنید که به شما لباس‌های جدید، گلایدرها، تبر و دیگر آیتم‌ها را هدیه می‌دهد، که هیچ‌کدام تاثیری در گیم‌پلی بازی ندارند. در حال حاضر قیمت این پک ۹۵۰ واحد پول داخل بازی V-Bucks است که معادل ۹.۵ دلار است. در این نسخه شما بصورت گروهی به همراه با دوستانتان به بازی مرحله ای با کامپیوتر میپردازید که طی چند مرحله وظیفه دارید از یک سرور که شمارشگر معکوس دارد در مقابل حجوم بیگانگان و مهاجمان محافظت کنید.

بخش Battle Royale

محبوبترین نسخه بازی همین قسمت است که شما با دیگر بازیکنان در سراسر دنیا بصورت آنلاین به رقابت میپردازید.

حالت Creative

بازی فورتنایت

این حالت که به تازگی به بازی اضافه شده برای افرادی است که علاقه مند به طراحی نقشه و ساخت و ساز هستند که در این حالت بازی تمامی متریال های لازم را در اختیار شما قرار میدهد مثل درخت ها, سنگ ها, تمامی ساختمان ها, تمامی اسله ها و تقریبا هرچیزی که شما در بازی با آنها سر و کار دارید را در اختیار دارید تا به سلیقه خود یک نقشه خاص طراحی کرده و با دوستان خود بازی کنید. اپیک گیمز هنوز هر دو بازی Fortnite و Fortnite Battle Royale را همواره توسعه بخشیده و وعده داده که آن‌ها را بهبود خواهد داد. از جمله‌ی این بهبودها می‌توان به پیشرفت حس تیراندازی و دقت اشاره کرد. همچنین اضافه شدن چند وسیله نقلیه زمینی و هوایی از تازه های اضافه شده به این بازی میباشد که هیجان آن را چند برابر کرده است.

این‌ها همه‌ی چیزهایی بودند که باید در مورد بازی Fortnite بدانید. اگر به سراغ بازی Fortnite Battle Royale می‌روید امیدواریم شما را در این بازی ملاقات کنیم و اگر به بازی و سرگرمی علاقه دارید حتما به مقالات این بخش سر بزنید. در آخر نیز می‌توانید تریلر بازی فورتنایت را مشاهده کنید.

تریلر بازی Fortnite