رژ گونه و نحوه استفاده صحیح از آن برای انواع چهره‌ها

استفاده از رژ گونه به نظر خیلی ساده می‌آید. همه کاری که باید انجام دهید این است که کمی رژ گونه بر روی گونه‌ها بزنید و آن را محو کنید، شما زیبا شدید؛ درست است؟ خیر، اشتباه می‌کنید. ما همه می‌دانیم استفاده بیش از حد از این ماده آرایشی می‌تواند ما را بیشتر شبیه یک دلقک کند و مقدار مناسب استفاده از آن ما را شبیه یک مدل برتر خواهد کرد. اما آنچه شما ممکن است متوجه نشوید این است که تکنیک‌های کاربردی مختلفی از آرایش در رابطه با چگونگی استفاده از رژ گونه، بسته به نوع چهره شما وجود دارد و استفاده از هریک از آن‌ها می‌تواند باعث تفاوت بسیاری در ظاهر شخص شود. به نظر می رسد، این محصول می‌تواند به گونه‌های شما و چهره‌تان، گرمی خاصی بدهد.

چطور نوع چهره‌تان را برای استفاده از رژ گونه تشخیص دهید؟

ابتدا، قبل از استفاده از رژ گونه، نوع چهره‌تان را مشخص کنید. این تشخیص به تعیین نوع حالت صورت شما کمک می‌کند تا بتوانید از تکنیک رژ گونه به درستی استفاده کنید. در اینجا چگونگی انجام این کار را بیان می‌کنیم.

  • ابزار لازم را تهیه کنید. (نواری برای اندازه‌گیری، یک خودکار و یک دفترچه تهیه کنید.)
  • عرض صورت‌تان را اندازه بگیرید.
  • سپس طول صورت خود را از پیشانی تا چانه اندازه‌گیری کنید.
  • یک‌بار دیگر، اندازه گیری‌ها را در دفترچه خود ثبت کنید.
  • اکنون که شما این کار را انجام داده اید، تشخیص نوع شکل ظاهری چهره شما آسان می‌شود.

مربع

اگر صورت شما مربع شکل باشد، عرض پیشانی، گونه‌ها و فک شما تقریبا یکسان است.

مربع شکل

گرد

اگر شما دارای چهره‌ای گرد هستید، تمام اندازه گیری‌های شما همانند افراد دارای نوع چهره مربع است، اما گوشه‌های چهره شما کمی گرد خواهد بود.

بیضی

اگر چهره شما بیضی شکل باشد، پیشانی شما بزرگ و طول صورت شما بزرگتر از عرض استخوان گونه‌های شما خواهد بود. همچنین زاویه فک شما گرد و پر می‌نماید.

کشیده

اگر چهره شما کشیده یا بلند است، پیشانی و استخوان گونه‌ها و فک شما در اندازه‌ای مشابه هستند، اما درازای صورت شما بیشتر خواهد بود.

کشیده شکل

قلبی

اگر چهره‌ای قلبی شکل داشته باشید، پیشانی شما وسیع‌ترین قسمت صورت شما است. چانه شما تیز و موهای رویده روی پیشانی‌تان قلبی شکل خواهد بود.

قلبی شکل

الماسی

اگر صورت شما الماسی شکل باشد، چانه تیز و استخوان گونه‌های شما بلند است و موهای رویده روی پیشانی به صورت خطی نازک و کاملا صاف است.

چگونه به چهره مربعی شکل رژ گونه بزنید؟

افراد با چهره مربعی شکل باید به اصول پایبند باشید. این بدان معنی است که باید از رنگ کلاسیکی مثل قرمز و دقیقا روی برجستگی گونه استفاده کنید. با این روش می‌تواند به کاهش زاویه‌ای بودن شکل صورت کمک کنید. بر روی برجستگی گونه‌ها تمرکز کنید و سپس اطراف آن را محو و کم‌رنگ کنید. حتما دقت کنید که خط رژ گونه بیش از حد افقی نباشد، زیرا ممکن است اثری متضاد ایجاد کند و چهره عریض‌تر نشان داده شود.

چهره مربع

چگونه برای چهره‌های گرد از رژ گونه استفاده کنید؟

هدف شما، هنگامی که شما یک چهره گرد دارید، برجسته کردن گونه‌ها و به سمت بالاتر آوردن آن‌ها است. استفاده از این پودر روی برجستگی گونه‌ها، چهره شما را حتی گردتر می‌کند. در عوض، اگر از مقدار کمی رژ گونه در قسمت پایین تر و اطراف خط گونه استفاده کنید، می‌توانید صورت خود را زاویه دار‌تر نشان می‌دهید (تقریبا پایین‌تر، نه کاملا زیر گونه‌ها). فقط به یاد داشته باشید در اطراف بینی امتداد ندهید، زیرا در این صورت چهره خود را گردتر خواهید کرد.

برای چهره‌های گرد، بهترین گزینه عدم استفاده از رژ گونه‌های روشن و براق است. براق بودن می تواند گونه‌های شما را گردتر نشان دهد! به جای استفاده از رژ گونه براق و اکلیلی، از نوع مات آن استفاده کنید.

چهره گرد

چگونه از رژ گونه برای چهره‌های بیضی شکل استفاده کنید؟

اگر چهره‌ای بیضی شکل دارید، خوش شانس هستید. شما می‌توانید با استفاده از هر مدل رژ گونه، زیبا شوید. از مواردی که باید قطعا از آن اجتناب کنید، استفاده از رژ گونه زیر استخوان گونه است. هنگامی که از آن زیر استخوان گونه استفاده می‌کنید، در نهایت پوست گونه شما خشک و حالت پوسته پوسته شدن به نظر می آیید نه یک قرمز جذاب و گلگون.

چهره بیضی

چطور از رژ گونه برای صورت های کشیده استفاده کنید؟

داشتن یک صورت کشیده به معنی داشتن فضای بیشتر برای استفاده از  این محصول آرایشی است. استفاده از آن را از زیر مردمک چشم شروع کنید و تا وسط گونه‌هایتان ادامه دهید و سپس آن را محو کنید. از رژ گونه به صورت نیم دایره یا خطی مستقیم استفاده کنید تا چهره شما را کوچک‌تر نشان دهد.

چهره کشیده

چگونه از رژ گونه برای چهره قلبی استفاده کنید؟

از آنجایی که چهره‌های قلبی شکل تیزتر به نظر می‌رسد، شما می‌توانید از رژ گونه برای ملایم‌تر کردن این تیزی استفاده کنید. برای انجام این کار، آن را از قسمت بالای گونه‌هایتان تا بالاتر از انتهای ابروهای‌تان امتداد دهید. همچنین بهتر است از کمی رژ گونه وسط پیشانی‌تان برای ایجاد تعادل بین پیشانی و چانه استفاده کنید.

چهره قلبی

چگونه از رژ گونه برای چهره‌های الماسی استفاده کنید؟

استفاده ار رژ گونه برای چهره‌های الماسی شکل می‌تواند توجه را به قسمت پایین چهره‌ی شما جلب کند. همه کاری که باید انجام دهید این است که رژ گونه زدن را از بالای استخوان گونه شروع کنید و تا پایین گوش های‌تان امتداد دهید.

برای شناخت بهترین و باکیفیت‌ترین لوازم آرایش، مقاله “تنها ۱ کلیلک با ۱۰ برند جهانی لوازم آرایشی فاصله دارید” را مطالعه نمایید.

چگونگی استفاده از برنزر و رژ گونه و هایلایتر

امروزه ما به دنبال راهکاری برای استفاده صحیح از رژ گونه برنزر و هایلایتر هستیم

با اقدامات سریع و آسانی که در زیر ذکر می‌کنیم مطمئنا شما بهترین ظاهر را خواهید داشت!

رژ گونه باید ظاهر و گونه‌های شما را گلگون و زیبا کند!

هنگام استفاده از رژ گونه شما باید بهترین رنگی را که با تن رنگ پوست خودتان مطابقت دارد انتخاب کنید. همه آن‌ها عالی به نظر نمی‌رسند، پس همان را که برای شما کامل و بی نقص است، پیدا کنید. به عنوان مثال اگر شما دارای پوستی تیره هستید، باید از نوع روشن استفاده کنید، و اگر پوستی روشن دارید، به یک نوع تیره‌تر نیاز خواهید داشت.

رژ گونه باید بعد از اتمام آرایش استفاده شود. استفاده از این محصول آرایشی باید مرحله پایانی میکاپ شما باشد و قبل اتمام زیر سازی نمی‌توانید از آن استفاده کنید. بهترین روش برای استفاده از رژ گونه، جمع و فشرده کردن صورت و شبیه حالت بوسیدن است. با این روش به طور صحیح می‌توانید از آن استفاده کنید.

اگر شما بیش از حد از رژ گونه استفاده کردید، می‌توانید با پودر فیکس کننده برای کمرنگ کردن آن اقدام کنید.

از یک قلمو مناسب برای رژ گونه زدن استفاده کنید! سعی کنید به حالت رفت و برگشتی این حرکت را انجام دهید و قلمو را زیاد به به پودر آغشته نکنید.

  1. برونزری که با پوست شما متناسب است را انتخاب کنید. این برونزر باید کمی تیره‌تر از پوست شما باشد.
  2. بهترین روش برای استفاده از برونزر، قلمو است. من می‌دانم بعضی از افراد از جمله خودم برای انجام این کار از انگشتانشان استفاده می‌کنند، زیرا سریع‌تر می‌توان این کار را انجام داد. از برونزر خود برای ناحیه استخوان فک و گونه، پیشانی و زیر چانه، روی گردن استفاده کنید.
  3. یک نکته بسیار جالب این است که از برونزر سبک و ملایم استفاده کنید و آن را کاملا محو نمایید.

برونزر 2

استفاده از هایلایتر به صورت شما درخششی طبیعی می‌دهد

یکی از بهترین موارد استفاده از هایلایتر این است که می‌توانید از آن برای نواحی مختلف صورتتان استفاده کنید. به طور کلی افراد استخوان زیر گونه خود را برجسته می‌کنند.

شما می‌توانید از هایلایتر بر روی پل بینی‌تان برای تمرکز توجه به وسط صورت استفاده کنید. شما می‌توانید آن را با مرطوب کننده مورد علاقه تان ترکیب کنید و جلوه‌ای ویژه در وسط صورتان ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از آن برای روشن کردن نواحی تیره تر صورتتان استفاده کنید!

امیدوارم این نکات به زیباتر شدن شما کمک کند! نظرات خود را با ما در میان بگذارید و به ما بگویید که چگونه از برونزرها، هایلایتر‌ها و رژ گونه استفاده می‌کنید!

برای اطلاع یافتن از بهترین و ایمن‌ترین لوازم آرایشی، لینک زیر را دنبال کنید:

3 برند لاکچری لوازم آرایشی ارگانیک در جهان کدامند؟

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024