معرفی 10 بازی شگفت انگیز واقعیت مجازی که هیجان شما را به اوج می رساند

بازی های واقعیت مجازی

می‌توان گفت که در سال‌های اخیر تکنولوژی واقعیت مجازی (Virtual Reality) از جمله فناوری‌های روز دنیا است که نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. با هدست‌های VR این روزها بسیار محبوب هستند و کاربردهای مختلف علمی و تفریحی از آن می‌شود. می‌توان به جرات گفت که این فناوری، فناوری آینده خواهد بود. با عرضه هدست‌هایی نظیر Oculus Rift، HTC Vive، Oculus Go و کنسول اختصاصی سونی، پلی استیشن VR، بازی‌هایی نیز مخصوص این هدست‌ها عرضه شده است. اگر شما هم از طرفداران این فناوری هستید اما نمی‌دانید که کدام بازی‌ها از جمله برترین‌ها در این حوزه هستند، پس در ادامه همراه وبلاگ مالتینا باشید تا در ادامه به بررسی برترین بازی‌های واقعیت مجازی بپردازیم.

فهرست مطالب

Beat Saber

بازی واقعیت مجازی Beat saber

پلتفرم: چندگانه

شاید بتوان گفت یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین بازی‌های واقعیت مجازی که برای بسیاری از پلتفرم‌ها یا هدست‌ها عرضه شده است بازی Beat Saber باشد. این بازی با ترکیب بازی‌ Dance Dance Revolution و Star Wars ساخته شده است. در این بازی بازیکنان باید با استفاده از شمشیرهای نورانی جعبه‌هایی که جهت را نشان می‌دهند در جهت نشان داده شده بشکنند تا بتوانند ریتم درستی از موسیقی را تولید کنند. در حال حاضر این بازی بر روی هدست‌های VR مختلفی نظیر HTC Vive و Oculus Rift قابل دسترسی است.

تریلر بازی Beat Saber

The Elder Scrolls: Skyrim VR

بازی واقعیت مجازی skyrim vr

پلتفرم: چندگانه

بازی Skyrim از سری بازی‌های Elder Scrolls است که نیازی به معرفی ندارد. این بازی سال‌ها است که جزء محبوب‌ترین عناوین نقش آفرینی بین بازیکنان شناخته می‌شود. حال اینبار، این بازی برای هدست‌های واقعیت مجازی نیز عرضه شده است که به بازیکنان لذت بازی در دنیای یکی از بزرگترین بازی‌های ماجراجویی را می‌دهد. Skyrim VR همچنین بسته‌های الحاقی بازی را نیز به همراه دارد که لذت بازی کردن را دوچندان خواهند کرد.

تریلر بازی Skyrim VR

Rick and Morty Simulator: Virtual Rick-ality

بازی واقعیت مجازی rick and morty

پلتفرم: چندگانه

محبوبیت بالای سریال ریک و مورتی سبب شد که بازی واقعیت مجازی این سریال نیز ساخته شود. در این بازی می‌توانید تجربه حل معما‌ها و پازل‌های مختلفی را با صدای بازیگر ریک و مورتی داشته باشید. اگر از طرفداران این سریال هستید قطعا برای یکبار هم که شده باید این بازی را امتحان کنید تا از شوخی‌های بامزه آن لذت ببرید.

تریلر بازی Rick and Morty Simulator: Virtual Rick-ality

Batman: Arkham VR

بازی واقعیت مجازی batman

پلتفرم: چندگانه

با وجود اینکه بازی Batman: Arkham در پلتفرم‌های معمول عرضه شده است اما نسخه واقعیت مجازی آن کاملا با نسخه معمولی آن فرق دارد. شرکت راک استدی پس از رونمایی از آخرین نسخه در دنیای بتمن اعلام کرد که نسخه‌‌ای مخصوص پلی استیشن VR از این بازی خواهد ساخت که بعدها برای سه هدست VR دیگر نیز عرضه شد. این بازی داستانی جداگانه داشته و داستان آن نه ادامه‌ای بر سری‌های قبلی است نه پیش از آن‌ها رخ می‌دهد. گیم پلی این بازی بیشتر شبیه یک بسته الحاقی است و در 90 دقیقه به پایان می‌رسد.

تریلر بازی Batman: Arkham VR

Minecraft VR

بازی واقعیت مجازی ماینکرافت

پلتفرم: چندگانه

محبوب‌ترین بازی مکعبی و بلوکی دنیا یعنی بازی ماینکرافت سرانجام به واقعیت مجازی نیز وارد شد تا بازیکنان تجربه‌ای بی‌نظیر را از این دنیای مکعبی داشته باشند. طرفداران بازی ماینکرافت این بازی را علاوه بر Oculus Rift می‌توانند با هدست سامسونگ Gear VR نیز تجربه کنند. حتی برای این بازی مکانی ترتیب داده شده است که می‌توان دیدی 360 درجه‌ای از بازی را تجربه کرد.

تریلر بازی Minecraft VR

The Talos Principle VR

بازی واقعیت مجازی The Talos Principle VR

پلتفرم: چندگانه

اگر به دنبال یک بازی واقعیت مجازی معمایی پر از پازل می‌گردید بازی The Talos Principle VR همان چیزی است که باید به دنبالش باشید. این بازی نسخه‌ای معمولی نیز دارد که این نسخه نیز با استقبال خوبی مواجه شده است. نسخه VR آن نیز المان‌های بازی را با تجربه واقعیت مجازی ترکیب کرده است. در این بازی، بازیکنان در دنیایی عجیب قرار می‌گیرند که باید معماهای زیادی را حل کنند.

تریلر بازی The Talos Principle VR

Fallout 4 VR

بازی واقعیت مجازی fallout 4

پلتفرم: HTC Vive

سری بازی‌های Fallout که از جمله بازی‌های محبوب شرکت Bethesda است حال به دنیای واقعیت مجازی نیز وارد شده است. این بازی در سال 2017 عرضه شد و اکنون با اضافه شدن ویژگی‌های بهتر در کنترل حرکتی، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای دارندگان هدست HTC Vive ارائه می‌دهد و هر کسی که این هدست را در اختیار داشته باشد باید این بازی را امتحان کند. دنیای باز و با جزئیات و موسیقی منحصر به فرد این بازی از جمله ویژگی‌های بارز بازی Fallout 4 VR است. می‌توانید هدست HTC Vive را به صورت مستقیم از آمازون توسط مالتینا خریداری کنید.

تریلر بازی Fallout 4 VR

Marvel Powers Unite VR

بازی واقعیت مجازی Marvel Powers Unite

پلتفرم: Oculus Rift

بازی واقعیت مجازی Marvel Powers Unite از جمله بازی‌های مفرح و شادی بخشی است که سبب می‌شود بازیکنان فکر کنند که به کاراکترهای کتاب‌های کمیک تبدیل شده‌اند. مقیاس‌ها نیز در بازی به خوبی رعایت شده است. به طور مثال در صورتی که هالک باشید کاملا دیدی از بالا به حریفان خواهید داشت. این بازی نیز از جمله بازی‌هایی است که در صورتی که هدست Oculus Rift را دارید باید حتما امتحان کنید. می‌توانید هدست‌های Oculus را به صورت مستقیم از آمازون توسط مالتینا خریداری کنید.

تریلر بازی Marvel Powers Unite VR

Resident Evil 7: Biohazard

بازی واقعیت مجازی Resident Evil 7 Biohazard

پلتفرم: پلی استیشن VR

سری بازی‌های رزیدنت اویل به خودی خود بازی‌های ترسناکی هستند و با افزودن واقعیت مجازی به بازی Resident Evil 7: Biohazard به طور قطع باید فرد شجاعی باشید. با وجود اینکه این بازی در پلتفرم‌های دیگر و به صورت ساده نیز قابل بازی کردن است اما می‌توان گفت که این بازی با هدف VR طراحی شده است. این موضوع را می‌توان از اول شخص بودن بازی برخلاف سوم شخص بودن سری‌های پیشین متوجه شد. نکته مهم در این سری بازی‌ها این است که این بازی‌ها برای این طراحی نشده‌اند که تفنگ در دست بگیرید و شروع به قتل عامل زامبی‌ها کنید، بلکه باید در بازی تاکتیک داشته باشید تا بتوانید از دست زامبی‌ها جان سالم به در ببرید.

تریلر بازی Resident Evil 7: Biohazard

Tetris Effect

بازی واقعیت مجازی Tetris Effect

پلتفرم: پلی استیشن VR

اگر به بازی معروف Tetris علاقه دارید پس بد نیست که نسخه واقعیت مجازی این بازی را نیز در پلی استیشن VR امتحان کنید. در این بازی نیز همانند سایر بازی‌های تتریس باید تکه‌ها را در کنار یکدیگر بگذارید با این تفاوت که محیط در حین بازی تغییر می‌کند. هر مرحله ویژگی‌های خاص خود را نظیر موسیقی و جلوه‌های بصری دارد. به طور مثال، می‌توانید در زیر آب بازی کنید در حالی که صدای آرامش بخش آب را بشنوید. می‌توانید تجهیزات کنسول پلی استیشن VR را به صورت مستقیم از آمازون توسط مالتینا خریداری کنید.

تریلر بازی Tetris Effect

خب حال نوبت شما است. شما کدام یک از بازی‌های فوق را دوست دارید امتحان کنید؟ اگر از مقاله بالا لذت بردید می‌توانید برای مطالعه بیشتر به بخش بازی و سرگرمی مراجعه کنید.

منبع: techradar

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024