معرفی بات های تلگرام

در حال حاضر، اپلیکیشن تلگرام یکی از برترین مسنجر­های جهان، و برای سیستم‌های عامل اندروید، iOS، ویندوزفون، Windows NT، مک، لینوکس و نرم­‌افزار­های تحت وب در دسترس است. بسیاری از کاربران، این اپلیکیشن را که قابلیت­‌های متنوع و رابط­ کاربری ساده ارائه می‌دهد، انتخاب می‌کنند. سرعت بالای اپلیکیشن در اتصال و ارسال پیام و انواع دیگر محتوا­ هم باعث افزایش محبوبیت آن شده است. بات تلگرام نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این پیام‌رساناست که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد.

بات تلگرام چیست؟

رویات‌ هوشمند نرم‌افزاری یا همان بات در تلگرام، یک اپلیکیشن واسط یا یک اسکریپت تعاملی است که به درخواست‌های کاربر پاسخ داده و بر اساس دستورهای خاصی که افراد به آن می‌دهند، خروجی‌های متناسب ارائه می‌کند.

با فراگیر شدن تلگرام و گسترش جامعه­‌ی کاربری آن، تلگرام امکان ایجاد بات‌های شخصی را تحت پلتفرم BotFather‌ برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرد و از آن پس، بات­‌های کاربردی متعددی برای این برنامه طراحی شده است.

Telegram Bot Father

همین قابلیت به یکی از نقات قوت تلگرام نسبت به سایر پیام‌رسان‌ها تبدیل شده و ده‌ها هزار بات‌ تلگرامی با انواع کارکردها در این اپلیکیشن دیده می‌شود. اما قطعاً همه‌ی این بات‌‌ها کاربردی نیستند؛ شاید تنها صدها یا ده‌ها بات واقعا با کیفیت مناسبی پاسخگوی نیاز­های کاربران باشند.

از طرفی برخی از بات­‌ها ممکن است در برخی جوامع مفید و در جایی دیگر ناکارآمد باشند. در این مقاله قصد داریم ۱۰ بات­ برتر و کاربردی اپلیکیشن محبوب تلگرام را به شما عزیزان معرفی کنیم؛ بات­‌هایی که بسیاری از کاربران انتخاب‌شان کرده‌اند و عملکردی فوق­‌العاده دارند.

معرفی بهترین بات های تلگرام

۱- بات تلگرام Movies Tracker Bot:

همان‌طور که از نامش پیداست، این بات می­‌تواند در جست‌وجوی فیلم مورد علاقه­‌ی شما کمک‌تان کند. تنها کافی است نام فیلم دلخواه خود را تایپ کنید تا بات با استفاده از منابع جست‌وجوی خود، بهترین نتایج را به شما ارائه دهد. این بات دارای سه نوع فرمان به شرح زیر است:

  • Search: پس از این فرمان می­‌توانید نام فیلم مورد نظر خود را تایپ کنید تا نتایج به شما ارائه شود.
  • Help: در صورت بروز مشکل در عملکرد بات یا نواقص دیگر، با انتخاب این فرمان می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره‌ی نقص ایجاد شده به دست آورید.
  • About: با انتخاب این فرمان، اطلاعات گوناگونی درباره‌ی بات به شما داده می‌شود.

ضمناً برای جست‌وجوی فیلم دلخواه، انتخاب فرمان Search الزامی نیست و تنها با تایپ نام فیلم، نتایج جست‌وجو به شما تحویل داده می‌شود.

۲- بات تلگرام Store Bot:

این بات لیستی از برترین بات­‌های موجود در اپلیکیشن تلگرام را در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده از آن می‌توانید بات مورد­نظر خود را پیدا کنید، به آن امتیاز دهید، موارد موردعلاقه را لایک کنید یا از آپدیت­‌های بات مورد­نظر آگاه شوید. این بات نیز ۵ فرمان به شرح زیر دارد:

  • Add: با انتخاب این فرمان می‌توانید از لیست بات‌های موجود، گزینه‌ی دلخواه خود را انتخاب کنید.
  • Random: این فرمان، یک بات کاربردی به صورت تصادفی به شما ارائه می‌دهد.
  • Search: با استفاده از این فرمان، می‌توانید نام بات مورد­نظر خود را سرچ کنید.
  • Settings: این فرمان، گزینه‌های مربوط به تغییر نوتیفیکیشن، منطقه‌ی زمانی و تنظیمات مربوط به زمان را در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • Dev: این فرمان اطلاعات مفیدی از بات در اختیار شما قرار می‌دهد. همه‌ی این اطلاعات نیز توسط سازندگان بات ارائه شده است.

۳- بات تلگرام Translator Bot:

همان‌طور که از نام بات پیداست، این بات می‌تواند جمله‌ی تایپ‌شده‌ی شما را به زبان‌های دیگر ترجمه کند. مثلاً شاید بخواهید بدانید که معادل جمله‌ی «سلام، حال شما چطور است» به زبان انگلیسی، اسپانیایی و… چه خواهد بود؛ کافی است جمله‌ی خود را تایپ و سپس زبان دلخواه را برای ترجمه انتخاب کنید.

این بات به شما این امکان را می‌دهد تا به آسانی با دیگران در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و به نوعی با فرهنگ دیگر جوامع و زبان آنها آشنا شوید.

۴- بات تلگرام Save Video Bot:

این بات یکی از کاربردی‌ترین بات‌های موجود در اپلیکیشن تلگرام است. با استفاده از این بات می‌توانید ویدیوی دلخواه خود در وب­سایت‌هایی نظیر یوتیوب و… را به راحتی دانلود کنید. قطعاً این بات برای کاربران ایرانی گزینه‌ای ارزشمند و بسیار مفید خواهد بود. این بات دارای ۳ فرمان با عملکرد زیر است:

  • DL: با انتخاب این فرمان، ابتدا باید لینک ویدیوی مورد­نظر خود را وارد کنید. سپس بات با جست‌وجو در منابع، لینک دانلود ویدیو را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • Random: این فرمان، ویدیو­های طنز موجود در وب­سایت‌های مختلف را به صورت تصادفی در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اگر پسندیدید می‌توانید آنها را دانلود کنید!
  • Help: در صورت بروز مشکل در عملکرد بات یا دیگر نقص‌ها، با انتخاب این فرمان می‌توانید از مشکل ایجاد شده اطلاعات مفیدی به دست آورید و برای رفع آن اقدام کنید.

۵- بات تلگرام Weatherman Bot:

این بات برای آگاه‌سازی کاربر از آب­‌وهوای منطقه‌ی خود و حتی دیگر مناطق به کار می‌رود. با استفاده از این بات می‌توانید از آب‌وهوای امروز و ۵ روز آینده آگاه شوید. به علاوه این بات از زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند در صورت نیاز نوتیفیکشنی اختصاصی را برای اعلام آب‌وهوا تنظیم کند. این بات ۳ نوع فرمان با جزئیات زیر دارد:

  • Weather: با انتخاب این فرمان، می‌توانید نام شهر یا کشور مورد­نظر خود را تایپ کنید. سپس بات با جست‌وجو در منابع مختلف، بهترین نتایج آب‌وهوایی از سه روز آینده را به شما ارائه می‌دهد.
  • Current: با این فرمان، بات آب‌وهوای شهر یا کشوری را که در آن سکونت دارید، پیش‌بینی می‌کند و نتایج را به شما ارائه می‌دهد.
  • Send a location: این فرمان با استفاده از موقعیت مکانی شما، تغییرات آب‌وهوایی امروز و چند روز آینده را در اختیار شما قرار می‌دهد. این فرمان برای کسانی که در سفر­های تفریحی هستند، گزینه‌ای بسیار کاربردی است.

۶- بات تلگرام Novler Bot:

بات کتاب خوانی تلگرام

این ربات ایرانی، یک کتابخانه‌ی مجازی از رمان‌های مختلف است. با استفاده از این بات به لیستی گسترده از رمان‌های ارزشمند دسترسی خواهید داشت و می‌توانید موارد دلخواه خود را به آسانی مطالعه کنید. البته کارکرد این بات تنها به ارائه‌ی رمان‌های گوناگون خلاصه نمی‌شود و می‌توانید تنها با تایپ یک عبارت ساده‌ی نقل‌قول از کتاب مورد­نظر، آن را دریافت و در جاهای مختلف از آن استفاده کنید.

به طور کلی این بات برای علاقه‌مندان به رمان‌های مجازی و کتاب‌خوانی گزینه‌ای بسیار ارزشمند است و می‌تواند در اوقات فراغت و استراحت سرگرمی مفیدی برای شما باشد.

۷- بات تلگرام Otaghe8 Bot:

یکی از دیگر از کاربردی‌ترین بات‌های موجود در برنامه‌ی تلگرام، بات Otaghe8 نام دارد. با استفاده از این بات به منبعی گسترده از ترانه‌ها و موزیک‌های ایرانی دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید در هر زمان، فایل دلخواه خود را دریافت کنید. این بات از زبان‌های انگلیسی و فارسی پشتیبانی می‌کند. هم­چنین کاربر می‌تواند برای یافتن آهنگ مورد­نظر خود نام آهنگ، نام خواننده یا نام آلبوم را تایپ کند. سپس بات با جست‌وجو در منابع خود نتایج به دست آمده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این بات را سازندگان ایرانی ایجاد کرده‌اند و قطعاً جزو برترین بات‌ها در زمینه‌ی موسیقی ایرانی است. اگر شما هم از علاقه‌مندان به موسیقی هستید، در دریافت این بات شک نکنید.

۸. بات تلگرام Youtube downloader Bot

با فراگیر شدن استفاده از تلگرام در ایران و اقبال عمومی که به این پیام‌رسان شد، استفاده از تلگرام هم یکی از روش‌های جالب دانلود ویدئو از یوتیوب به شمار می‌آید. معروف‌ترین ربات تلگرام دانلود ویدئو از یوتیوب، ربات utubebot هست که با گرفتن لینک ویدئو، لینک دانلود آن را در کیفیت‌های مختلف در اختیارتان قرار می‌دهد. جالب‌تر اینکه امکان تبدیل ویدئوها به mp3 هم در آن قرار داده شده که برای فایل‌های موسیقی می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

ما قبلا در مطلبی با موضوع روش ۱۰۰ درصد تضمینی دانلود از یوتیوب، توضیحات مفصلی را درباره این بات ارائه کرده‌ایم که می‌توانید با مراجعه به آن نوشته، اطلاعات بیشتری درباره این بات بی‌نظیر به دست آورید.

۹. بات تلگرام داخلی GIF مربوط به سرویس Giphy

تلگرام و سرویس Giphy با هم برای تبادل بانک تصاویر متحرک این وب‌سایت با پسوند GIF توسط وب‌سرویس به هسته تلگرام توافق کرده‌اند. ربات GIF@ به شما کمک می‌کند تا جدیدترین تصاویر متحرک گیف مرتبط با موضوع مد نظرتان را  به راحتی پیدا کرده و در تلگرام برای دیگران به اشتراک بگذارید.

برای مثال تصور کنید قصد دارید به تصاویر متحرک گیف با موضوع گل‌ها دسترسی یابید. بدین منظور کافیست در پنجره گفتگوی مورد نظر عبارت GIF Flower@ را وارد و از لیست تصاویری که به نمایش در می‌آید، تصویر مورد نظرتان را انتخاب کنید.

۱۰- بات تلگرام Farsijoke Bot:

همان‌طور که از نام بات پیداست، بات Farsijokebot منبعی گسترده از جک، لطیفه و سرگرمی است. باید کلمه‌ی مورد­نظر خود را در این بات، تایپ و ارسال کنید. در این حالت بات با جست‌وجو در منابع خود جک­ و لطیفه‌هایی را که کلمه‌ی مورد­نظر شما در آن وجود دارد، نمایش می‌دهد. به علاوه، این بات قابلیت افزوده­ شدن به گروه را نیز دارد.

به طور کلی این بات در اوقات فراغت و برای فرستادن لطیفه به خانواده و دوستان کاربرد دارد و می‌تواند لحظاتی شاد و به‌یادماندنی را برایتان رقم بزند.

بهترین بات های تلگرامی

همه‌ی بات‌های معرفی‌شده در این مقاله جزو برترین بات‌های اپلیکیشن محبوب تلگرام در ایران و سراسر جهان هستند و عملکرد مطلوب آنها را بسیاری از کاربران تأیید کرده‌اند. البته که این ۱۰ بات تنها بات­‌های موفق و کاربردی اپلیکیشن تلگرام نیستند و بات‌های متعدد و مفید دیگری نیز در دسترس کاربران قرار دارد.

اما بدون شک بات‌های معرفی‌شده در این مقاله، هر کدام در بخش خود جزو برترین‌ها هستند و کاربران بسیاری از آنها استفاده می‌کنند. پس اگر شما نیز کاربر اپلیکیشن کاربردی و محبوب تلگرام هستید، این بات‌ها می‌توانند گزینه‌هایی ارزشمند برای شما باشند.