نینتندو Nintendo 3DS امکان بازی در فضای سه بعدی بدون عینک

شاید تصور کنیم که رقابت اصلی در کنسول های بازی بین سونی و مایکروسافت باشد اما نباید از نینتندو به عنوان یک کمپانی کهنه کار در این حوزه غافل شویم. در واقع نینتندو مشتریان خاص خود را دارد که به کنسول های این شرکت و بازی های انحصاری آن علاقه ی وافر دارند. امروز در مالتینا بلاگ قصد داریم تا شما را با کنسول بازی Nintendo 3DS آشنا کنیم. این محصول، کنسول بازی پرتابل متفاوتی از شرکت نینتندو است و تا کنون تنها کنسول بازی پرتابلی است که امکان بازی در فضای سه بعدی را، حتی بدون عینک مخصوص 3D ، برای کاربر ایجاد می کند.

 

نینتندو همیشه سعی کرده تا کنسول های خود را با چاشنی خلاقیت بسازد. این خلاقیت را در کنسول های سری Wii و نیز نینتندو سوئیچ میبینیم. علاوه بر کنسول هایی که از آن نام بردیم، خانواده DS را هم باید در نظر بگیریم که در رده کنسول های قابل حمل قرار میگیرند.

نینتندو در سال 2004 کنسول DS را عرضه کرد که پس از پلی استیشن 2 دومین کنسول پرفروش تاریخ لقب دارد. به عبارتی نینتندو DS با حدود 150 میلیون دستگاه، پرفروش ترین کنسول قابل حمل در تاریخ است. پس از تجربه موفق کنسول DS نینتندو، این کمپانی کنسول 3DS را با محوریت صفحه نمایش سه بعدی عرضه کرد. کنسول 3DS علارغم فروش فوق العاده، با مشکلاتی همراه بود که در نهایت نینتندو را برآن داشت تا با رفع ایرادات آن نسخه ای ارتقا یافته و کاملتر را با نام نینتندو Nintendo 3DS XL به دست مشتریان خود برساند.

طراحی Nintendo 3DS

کنسول Nintendo 3DS

نینتندو 3DS XL از طراحی تاشو برخوردار است. دو صفحه نمایش در بالا و پایین این کنسول تعبیه شده که هر کدام کاربردهای مخصوص خود را دارد. ابعاد کلی این کنسول 160×93.5×21.5 میلی متر و وزن آن نیز 329 گرم است. در جلوی کنسول علاوه بر دو صفحه نمایش که در دو اندازه مختلف هستند، یک دوربین در بالا قرار دارد. در پشت دستگاه دو دوربین وظیفه عکس برداری سه بعدی را بر عهده دارند.

در قسمت بالا و پایین نینتندو Nintendo 3DS XL دو صفحه نمایش جای گرفته است. صفحه نمایش بالا 4.88 اینچ با رزولوشن 800×480 و صفحه نمایش پایین 4.18 اینچ با رزولوشن 320×240 است. جنس صفحه نمایش بزرگتر که در بالا قرار گرفته از نوع LCD سه بعدی است در حالی که صفحه نمایش کوچکتر از نوع لمسی مقاومتی است.

این کنسول همانطور که از اسم آن مشخص است فناوری سه بعدی را پیش روی کاربر قرار میدهد. صفحه نمایش سه بعدی این کنسول بدون نیاز به عینک میتواند تصاویر سه بعدی را نمایش دهد. عکس های سه بعدی که بوسیله دوربین این کنسول ثبت شدند نیز قابل نمایش بر روی صفحه نمایش این کنسول هستند.

یکی از مشکلاتی که در نسل قبلی کنسول 3DS وجود داشت، عدم نمایش دقیق تصاویر سه بعدی در زوایای دید مختلف بود. به این معنا که تصاویر سه بعدی فقط از رو به رو با کیفیت مشاهده میشدند. در این نسل نینتندو با اضافه کردن یک سنسور به دوربین جلوی کنسول، موقعیت شما را ارزیابی کرده و متناسب با زاویه ای که دارید تصاویر سه بعدی را نمایش میدهد.

سخت افزار Nintendo 3DS

کنسول Nintendo 3DS

کنسول نینتندو New 3DS XL از پردازنده ای چهار هسته ای قدرت میگیرد. این پردازنده از نوع ARM11 MPCore بوده که در کنار پردازنده گرافیکی DMP PICA200 با سرعت 266 مگاهرتز اجرای بازی ها را بر عهده دارند. غیر از پردازنده و گرافیک، حافظه رم نیز در اجرای بازی اهمیت دارد که در نینتندو Nintendo 3DS XL این وظیفه به عهده 256 مگابایت رم گذاشته شده که 64 مگابایت آن توسط سیستم عامل اشغال میگردد.

شاید این اعداد و ارقام در نگاه اول بسیار کم به نظر برسد، اما نباید فراموش کنیم که این کنسول یک کنسول قابل حمل است که بازی های آن طبیعتاً نیاز به منابع سخت افزاری کمتری دارند. بر خلاف کنسول های خانگی، این کنسول از خود حافظه ای ندارد و تنها یک مموری کارت 4 گیگابایت به همراه آن قرار گرفته که البته قابل ارتقا خواهد بود. نینتندو در درون این کنسول سنسورهای ژیروسکوب و شتابسنج را جای داده که در برخی از بازی ها کاربرد دارند. همچنین این کنسول به NFC نیز مجهز شده که برای اتصال مجسمه Amiibo از آن استفاده میشود.

عملکرد Nintendo 3DS

کنسول Nintendo 3DS

 

کنسول جدید Nintendo 3DS XL از دو منظر میتوان مورد بررسی قرار داد. یک عملکرد این کنسول در اجرای بازی ها و دیگری فناوری سه بعدی که شاخصه اصلی این کنسول به حساب میآید. در اجرای بازی ها این کنسول بسیار روان و سریع عمل میکند. کارنامه درخشان نینتندو و سال ها تجربه در پشت کنسول 3DS XL قرار دارد. در زمینه نمایش تصاویر سه بعدی در ابتدای امر توصیه میشود که کودکان از این فناوری استفاده نکنند.

به علاوه استفاده مداوم برای بزرگسالان نیز به هیچ وجه توصیه نمیشود. هر چند که نمایش تصاویر سه بعدی در کنسول جدید نینتندو نسبت به نسل های قبل پیشرفت قابل توجهی داشته است. یکی از اصلی ترین فاکتورها در هنگام خرید یک کنسول قابل حمل ماندگاری باتری آن است. این کنسول به یک باتری 1750 میلی آمپر بر ساعت مجهز شده که دوام آن با هر بار شارژ حدود 5 ساعت است. برای یک کنسول کوچک این میزان ماندگاری باتری کاملا قابل قبول است.

نتیجه گیری

نینتندو با سابقه ای که دارد نشان داده معنای یک کنسول قابل حمل را به خوبی میفهمد.

Nintendo 3DS تجربه چند نسل از کنسول های DS را با خود یدک میکشد. تجربه ای که سبب شده این خانواده به پرفروش ترین خانواده کنسول های قابل حمل در جهان بدل شود. همین گذشته روشن مهمترین دلیل برای این است که حتی با چشم بسته به کنسول New 3DS XL اعتماد کنیم. کنسول New 3DS XL با رفع مشکلات نسل های قبل و به روزرسانی سخت افزار خود یک کنسول کم نقص و قدرتمند است که عاشقان بازی های کامپیوتری با خیال راحت آن را انتخاب میکنند. می‌توانید این کنسول منحصر به فرد را به صورت مستقیم از آمازون توسط مالتینا خریداری کنید.

منبع : Forbes

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024