آشنایی با بردگیم و تاریخچه این بازی و معرفی پرطرفدارترین بردگیم ها – سری دوم

بردگیم های پرطرفدار

از ابتدای حیات بشر بازی و سرگرمی همیشه از علایق او به شمار می‌رفته، با این تفاوت که این مسئله در جلوه های مختلفی نمود پیدا می‌کرد. شکار اگرچه برای تامین غذای انسان اولیه امری مهم بود اما نوعی سرگرمی محسوب می‌شد. امروزه با گسترش تکنولوژی و تغییر محیط، سرگرمی‌های متنوع و جذابی برای ما وجود دارد. از بازی‌های کامپیوتری گرفته تا بردگیم که البته با لفظ بازی رومیزی یا فکری نیز شناخته می‌شود. بردگیم های پرطرفدار به خوبی توانسته‌اند جایگاه خود را میان افراد از کوچک تا بزرگ بیابند، از این رو ما در مالتینا بلاگ به طور ویژه به معرفی بردگیم های پرطرفدار پرداخته ایم و پس از مقاله معرفی انواع بردگیم و ۱۰ بردگیم برتر دنیا که طرفداران جهانی دارند – سری اول  این بار و در سری دوم مطلبی را به صورت اختصاصی برای کاربران ایرانی آماده کرده‌ایم. امیدواریم با دنبال کردن این مطلب اطلاعات مفیدی بدست آورید!

مقدمه ای بر بردگیم های پرطرفدار

در دهه گذشته، محبوبیت بازی‌های رومیزی در حد انفجار شده است. بهترین بازی‌های رومیزی شبیه به بازی‌های قدیمی و بی پایان مونوپولی نیستند در عوض در شیوه جدید از تم های جذاب و ایده های خلاقانه استفاده می کنند تا با دوستان و خانواده خود اوقات خوش و سرگرم کننده ای را رقم بزنید.

یکی از مهمترین دلایلی که این روزها محبوبیت بازی‌های رومیزی به اوج خود رسیده، این است که در عصر ما بسیاری از زندگی اجتماعی به صورت آنلاین صورت می‌گیرد. بنابراین این بازی‌ها بهانه خوبی برای جمع شدن مردم در یک مکان و لذت بردن از همراهی یکدیگر می‌باشد. این روزها به دلیل بیماری و شیوع کرونا مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه به کمترین میزان خود رسیده است، همه ما بیش از هر زمان دیگری به راه‌های سرگرمی با خانواده در خانه احتیاج داریم و بازی‌های رومیزی گزینه خوبی به شمار می‌رود.

اما برای اینکه ی دورهمی یا سرگرمی خوبی داشته باشید، باید مطمئن شوید که بازی‌های رومیزی ایده آلی برای گروه خود انتخاب می کنید. پس وسایل الکترونیکی را کنار بگذارید و دور هم جمع شوید تا یک بازی تخته ای به سبک قدیمی برگزار کنید. مهم نیست که کدام بازی را دوست دارید انجام دهید، فقط از وقت آزاد خود لذت ببرید.

بردگیم های معروف در سراسر دنیا

ابتدا 4 موردا از معروف ترین بازی‌های دنیا در سال 2020 را به شما معرفی خواهیم کرد تا در خانه و دوران قرنطینه با خانواده خود لحظات خوشی را داشته باشید:

1- بازی بردگیم پاندمیک (Pandemic )

بردگیم های معروف در سراسر دنیا
pandemic

بازیکنان: 2-4 | دشواری: سخت | زمان راه اندازی: 5 دقیقه | زمان بازی: 30-60 دقیقه | سن: 10 سال به بالا

استراتژی کامل تیمی پر هیجان!

چالش برانگیز

بازی سختی نیست اما تحمل استرس آن کمی مشکل است، البته شما را در برابر شیوع سرفه و عطسه در سرتاسر جهان حفظ می کند (منظور من هر بیماری وحشتناک و مرگبار مثل کرونا است). پیروزی به توانایی تیم شما در برقراری ارتباط، اولویت بندی تهدیدها و از قبل برنامه ریزی داشتن و خونسرد بودن بستگی دارد.

هدف شما ساده است. علاوه بر مدیریت کنترل شیوع، باید با جمع آوری پنج کارت از یک رنگ خاص، هر بیماری را درمان کنید. در انتهای هر نوبت عفونت های جدید روی صفحه می‌افتد و اگر بیش از سه نفر در یک مکان جمع شوند ،بیماری شروع به گسترش به شهرهای همسایه می‌کند. از آن بدتر، تعداد عفونت‌هایی که به وجود دارند با هر اپیدمی افزایش می‌یابد. آیا شما در ایجاد یک استراتژی درمانی تمرکز دارید یا باید سطح بیماری را پایین نگه دارید؟ این فقط یکی از بحران‌های بسیاری است که برای غلبه بر آن نیاز دارید و این تصمیم گیری بسیار مهم است. این بازی تمام عیار مسلماً بهترین بازی روی صفحه است.

برای خرید این بازی ‌می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

 

 

2- بازی بردگیم Ticket to Ride

Ticket to Ride
Ticket to Ride

بهترین بازی رومیزی برای همه سنین

بازیکنان: 2-5 | دشواری: آسان | زمان راه اندازی: 5 دقیقه | زمان بازی: 60 دقیقه | سن 8 سال با جذابیت بسیار گسترده

موضوع آن جزو هیجان انگیزترین بردگیم های پرطرفدار نیست! شاید با همین جمله کوتاه خیلی چیزها دستان آمده باشد.

 Ticket to Rideیکی از قابل دسترسی ترین بازی‌های رومیزی است که می‌توان نسبت به خرید آن اقدام نمود. فکری و کاملاً در کمال آرامش که برای تمام سنین به یک اندازه لذت بخش است. همچنین به عنوان یک بازی رومیزی برای 2 بازیکن نیز یک انتخاب ویژه به حساب می‌آید.

شما با ایجاد مسیرهای قطار در سراسر کشور امتیاز کسب می‌کنید و برنده شخصی است که با بالاترین امتیاز، بازی را به پایان برساند. با این حال، این کار را آسان یا تکراری نمی‌کند. در حالی که Ticket to Ride  یک بازی تخته ای خانوادگی است، که برای بازی کردن استراتژی عمیقی نیاز دارد. آیا سعی می‌کنید مسیری را برای خود پیدا کنید یا مسیر حریف را مسدود نمایید؟ کدام راه بهتر است و چگونه باید از قطارهای خود استفاده کنید؟

برای خرید این بازی ‌می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

 

3- بازی بردگیم Articulate

Articulate
Articulate

بهترین بازی رومیزی برای تعداد زیادی بازیکن

بازیکنان: 4-20 + | دشواری: متوسط ​​| زمان راه اندازی: 2 دقیقه | زمان بازی: 30-60 دقیقه | سن مناسب 12 سال به بالا

سریع و رقابتی

می‌تواند 20+ بازیکن داشته باشد و دارای صدها کارت است.

اگر خانواده یا دوستان زیادی دارید و می‌خواهید با دوستان خود بازی رومیزی انجام دهید، برخلاف بسیاری از بردگیم های پرطرفدار، این بازی را م‌توان در یک گروه عظیم متشکل از 20+ نفر نیز انجام داد. فقط باید به دو تیم تقسیم شوید.

قوانین این بازی ساده و آسان است یکی از اعضای هر تیم باید هر تعداد کلمه از یک گروه را در عرض 30 ثانیه توصیف کند. اما برای گروه مقابل سخت است که متوجه شوند که این کلمه به چه منظوری است، یا با چه قافیه هایی هماهنگ می‌شود. این کلمات از طیف گسترده ای از موضوعات از جمله طبیعت، جهان و کار است و برای پیروزی نیازی به  دانش خاصی ندارید.

برای خرید این بازی ‌می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

 

4- بازی بردگیم THE QUEST FOR EL DORADO

THE QUEST FOR EL DORADO
THE QUEST FOR EL DORADO

این بخشی از ژانر بازی‌های رومیزی مدرن است که بازی‌های دک بیلدینگ نامیده می‌شود. در این بازی از دسته بردگیم های پرطرفدار هر بازیکن با یک کارت کوچک یکسان شروع می‌کند و در طول بازی شما دسته بندی کارت های جدیدتان را با انتخاب خود، افزایش می‌دهید. بنابراین در پایان، همه در حال رقابت با دسته های کارت کاملاً متفاوت و شخصی هستند. شما بارها و بارها از طریق دسته کارت خود بازی خواهید کرد، هنگامی که به انتهای دسته کارت‌ها می‌رسید، دوباره می‌توانید از آنها استفاده مجدد کنید.

کار مهم این بازی این است که جزو اولین ماجراجویانی باشید که به شهر گم شده طلایی، ال دورادو می‌رسد. توانایی شما برای رسیدن سریعتر از بقیه به شهر ال دورادو به این بستگی دارد که در طول بازی با چه توانایی‌هایی دسته کارت خود را پر کنید.

جزئیات بازی

این زمین از تخته‌های بزرگ با تعداد زیادی فضای شش ضلعی و  رنگ‌های مختلف شش ضلعی ساخته شده است که هرکدام نشان دهنده انواع مختلف زمین، از جمله روستاها، جنگل، آب و کوه‌های صعب العبور است. در هر نوبت، کارت کوچکی از عرشه خود بیرون می‌کشید و کارت‌های خاص، شما را قادر می‌سازد تا از انواع خاصی زمین عبور کنید.

با این حال، این بدان معناست که شما باید کارت‌های درست را بکشید. اگر تمام آنچه که در مقابل شماست آب بوده و هیچ کارت مناسب برای آن ندارید، قادر به حرکت رو به جلو نیست. اما می‌توانید در عوض کار دیگری انجام دهید: خرید کارت‌های جدید برای افزودن به دسته کارت خود! اینها می‌توانند برای شما توانایی‌های جدید قدرتمندی باشند یا فقط می‌توانند به شما کمک کنند تا راحت تر حرکت کنید. این بازی دارای انواع مختلفی از کارت است، اما فقط شش بار در هر دور بازی اجازه این کار را دارید. شما می‌توانید انتخاب کنید که همیشه بر حرکت تمرکز کنید، و همیشه با انتخاب مسیرهای هوشمندانه به سمت هدف بروید یا به لطف هواپیمایی که خریداری کرده اید زودتر به هدف برسید.

برای خرید این بازی ‌می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

 

 

لیست بردگیم های پرطرفدار ایرانی

 آیا بردگیم های پرطرفدار فارسی را بیشتر میپسندید؟ اگر در ادامه مطلب همراه ما باشید، به شما پنج بردگیم معروف ایرانی را  معرفی می‌کنیم.

1- بردگیم استوژیت (Stogîte)

بازی ایرانی “استوژیت” به ترکیبی از قدرت خلاقیت و ذهن‌خوانی نیاز دارد! هر بازیکن در نوبتش براساس یکی از کارت‌های در دستش، کلمه‌ای را می‌گوید. بازیکنان دیگر باید با قدرت ذهن‌خوانی خود، کارت آن بازیکن را از میان کارت‌های دیگر بیابند.

شما باید با کارت‌های خیال‌انگیز این بازی و استفاده از کلمات، داستان‌ها، نمادها، اسطوره‌ها، شعر و … بازیکنان دیگر را تحت تاثیر قرار بدهید و جذابیت بازی همین است. ولی مراقب باشید! اشما باید کاری کنید که هیچ یک از بازیکنان کارت شما را پیدا نکنند و هیچ بازیکنی نتواند کارت شما را بیابد، زیرا در این صورت امتیازی نمی‌گیرید. درصورتی امتیاز بدست می‌آورید که عبارتتان، نه آنقدر واضح باشد و نه آنقدر دور از ذهن!

2- بازی زیرخاکی

آیا جستجوی گنج را دوست دارید؟ آیا اهل ریسک کردن در زندگی هستید؟ شجاع باش و خاک ها را کنار بزن و تا میتوانی گنج های نهفته بدست بیاور، اما باید مراقب باشی همه داشته هایت را از دست ندهی!! بازی کارتی زیرخاکی یک بازی دسته جمعی و خانوادگی با سبک Push Your Luck است. در این بازی بازیکنان برای به دست آوردن عتیقه های بیشتر تا جایی که شجاعت دارند شانسشان رو امتحان می‌کنند.

در بازی فکری زیرخاکی هر بازیکن در نقش یک جوینده‌ ی اشیای گرانبها، با یکی یکی رو کردن کارتهای گنج تلاش میکند تا بیشترین گنج را بدست بیاورد، هر کدام از کارت ها یک تصویر و یک شماره دارند و شما باید کارتی که رو میکنید متفاوت باشد تا به گنجش اضافه میشود و اگر تکراری باشد هر چه از زیر خاک در آورده بوده از چنگش میرود و نوبتش هم میسوزد. اگر جراتش را داری یک کارت دیگر بکش . هر کارت تازه ای که روو کند، اگر متفاوت باشد، پس بفرما، …

ایده آل ترین تعداد بازیکن برای این بازی چهار نفر است و نسخه جدید آن تا 8 نفر. این بازی  مناسب رده سنی نوجوان و بزرگسال است.

3- بردگیم پرطرفدار کد نِیم Codenames

Codenames یکی از محبوب ترین بازی‌های امروزی که بسیار خوب و سریع و جذاب است. سبک این بازی ترکیبی از اجتماعی و در عین حال استراتژیک است که در کمتر بازی وجود دارد. این یک بازی کلمه ای است ، اما باید توانایی حل مشکل را داشته باشید.  بسیار هیجانی و  هر بار نوبت شما می‌تواند آخرین نوبت شما باشد. این بازی مناسب بزرگسالان و یکی از معدود بازی‌هایی است که ما می‌توانیم به پیشرفت مهارت های زبانی کمک کنیم و بازیکنان را به چالش می‌کشد تا کلمات را با نگاهی متفاوت ببینند.

 تلاش برای یافتن پیوندهای هوشمندانه بین کلمات به ظاهر مبهم، بسیار سرگرم کننده است. برای یک بازی استاندارد، تعداد افراد حداقل باید چهار بازیکن (دو تیم دو نفره) باشند. بازیکنان به دو تیم با تعداد افراد مساوی و بهتر است با مهارت های مشابه تقسیم می‌‏شوند. به جز رهبر یا سرگروه هر تیم دو یا سه بازیکن می‏توانند پشت صفحه قرار گیرند.

هرتیم باید یک نفر را به عنوان رهبر انتخاب کند و  هر دو رهبر باید در سمت مخالف بازیکنان برای راهنمایی بازیکنان پشت میز بنشینند.

آنها بازیکنان عملیات هستند. به طور تصادفی 25 اسم را از کارت‏ها (کارت‏های سفید) انتخاب کرده و آنها را به صورت شبکه 5 در 5 روی میز بچینید.

توجه! در حالی که کلمات را روی میز میچینید، مطمئن باشید که این اسامی به طور کامل مخلوط شده‌‏اند.

رهبر گروه به طور تصادفی کارتی را انتخاب میکنند که اعضای گروه باید آن را حدس بزنند.

4- بازی محبوب مافیا (mafia)

این بازی طوری طراحی شده است که هیجان انگیز باشد. نحوه رأی گیری در مافیا متفاوت است و برای جذابیت بیشتر علاوه بر کارت های شخصی خود، چند نوع کارت هم به بازی اضافه شده است.

افراد مافیا به صورت مخفیانه یک شهروند را می‌کشند. در طول فاز روز، تمام بازیکنان بازمانده در مورد هویت‌های مافیایی بحث می‌کنند و برای حذف یک مظنون رای می‌دهند. بازی تا کجا ادامه میابد؟ بازی زمانی که همه مافیاها حذف شوند (برد شهروندان) یا تعداد مافیاها و شهروندان برابر شود (برد مافیا) و یا یکی از شخصیت‌های مستقل که هر کدام شرایط برد متفاوتی دارد برنده بازی شود، ادامه میابد.

5-  بازی دژ (dej)

دژ بازی جدید و جذاب که ترکیبی از (مافیا) و بازی‌های استراتژی شهرسازی است! در بازی نفش های آدمکش، راهزن، تردست، شاه، حکیم، تاجر، معمار و سردار وجود دارد که در هر نوبت باید یکی از نقش ها را انتخاب کنید. سپس با توجه نقشی که انتخاب کرده‌اید اقدامات لازم جهت گسترش شهر را انجام دهید.

محتویات جعبه بازی

  • ۸ کارت نقش
  • ۶۱ کارت سازه
  • ۲۵ سکه
  • ۱ تاج
  • ۱ کیسه پارچه‌ای
  • دفترچه قوانین بازی

این بازی برای تعداد 2 تا 7 نفر و مناسب ده سال به بالاست. به طور کلی این بازی، رقابت برای ساخت شهر بزرگتر و قلمرو پادشاهی است.

در این بازی بر اساس قوانین راهزن اختیارات منحصر به فردی دارد، او میتواند پول های بازیکن های دیگر را بدزدد. از اختیارات سردار این است که ساختمان‌های شهر بازیکنان دیگر حمله کرده و آن‌ها را نابود سازد. در پایان کسی برنده می‌شود که شهر پرقدرت تر و ثروت بیشتری داشته باشد.

کافه بردگیم های هیجان انگیز

خیلی از افراد کافه را برای خلوت کردن و تنهایی انتخاب می‌کنند اما اگر دنبال هیجان و گذراندن اوقات خوش به صورت دسته جمعی هستید، پیشنهاد ما انتخاب یک کافه بردگیم است. بردگیم های پرطرفدار بهانه برای لذت بردن شما از حضور در کافه است. در سال‌های اخیر تعداد کافه بردگیم‌ها زیاد شده و در هر شهری می‌توان چندتای آن را پیدا کرد. حتی اگر عادت دارید تنها به کافه بروید، پیشنهاد می کنیم که همبازی خود را از بین سایر مشتریان انتخاب نمایید.

کافه بازی با محوریت‌ بازی‌های رومیزی و بردگیم ایجاد شده است. طراحی میزهای کافه به شما فضای لازم برای انجام بازی را می‌دهد و احساس راحتی خواهید داشت. اما به چند دلیل عمده کافه بردگیم‌ها را باید انتخاب کنیم؛ اینکه اکثر بازی های رومیزی خارجی هستند و قیمت بالایی دارند، پس با صرف هزینه کمتر می‌توان همان لذت را برد! بد نیست که قبل از خرید بازی مورد نظر خود، چند بار آن را در کافه بردگیم های اطرافتان امتحان کنید و سپس تصمیم نهایی را بگیرید. جدا از مسائل تنوع خوبی در کافه بازی وجود دارد که مدت‌ها شما را سرگرم نگه می‌دارد. اگر کمی شکمو باشید هیچ نقطه‌ای محبوب‌تر از کافه بازی نیست، منوی خوشمزه می‌تواند لذت دوچندانی را به شما هدیه دهد.

در پایان

در آخر کمی از شبکه‌های اجتماعی دور ‌شوید و از تفریحات فیزیکی استفاده کنید. افرادی را خواهید دید که از لحاظ احساس و رفتار مشترکاتی دارند که باعث حس سرخوشی مضاعف در شما می‌شود. هر کافه برنامه‌هایی برای رویدادهای خود دارد و مسابقات جذابی را برنامه ریزی می‌کند. در ایران برای کسب اطلاعات از این رویدادها باید در اینگونه کافه‌ها حضور داشته باشید، شاید قهرمان بعدی کافه بردگیم شما باشید!

امیدواریم که مطلب فوق در مورد بردگیم های پرطرفدار مورد توجه شما قرار گرفته باشد، مالتینا بلاگ موضوعات مختلفی را در دل خود جای داده که هر کدام خواندنی می‌باشند. بخش علم و تکنولوژی پر شده از موضوعات متنوع که با افزایش خلافیت، در زمینه های پر کردن اوقات فراغت نیز به شما کمک می‌کند. با اشتراک گذاری این مطلب در رسانه‌های اجتماعی دوستان خود را با سرگرمی‌های رومیزی آشنا کنید و آن ها را به چالش جدیدی دعوت کنید. در پایان نظرات خود را با درج کامنت در مورد موضوعات مطرح شده با ما در میان بگذارید.

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024