مدت‌ها است که دیگر بازی‌های ویدئویی از سرگرمی خارج و تبدیل به یک صنعت شده است. امروزه همانند رشته‌های ورزشی این حوزه نیز مسابقات مخصوص خود را دارند که به ورزش‌های الکترونیک (Esports) مشهور است. اما سوال اینجاست که کدام یک از بازی‌های ویدئویی مهمترین مسابقات را به خود اختصاص داده است؟ برای پاسخ به این پرسش همراه وبلاگ مالتینا باشید تا در این مقاله شما را با ۱۰ مسابقه مهم در بازی‌های ویدئویی آشنا کنیم.

در سال گذشته با محبوب شدن بازی‌های سبک بتل رویال مانند Fortnite و PUBG، مسابقات این بازی‌ها نیز جز یکی از بزرگترین مسابقات برپا شده از نظر جایزه نهایی قرار گرفته‌اند. در این مقاله قصد داریم تا با ده بازی مهم از نظر بزرگی جایزه آشنا شویم.

۱۰) بازی Call of Duty: WWII

مسابقات بازی‌های ویدئویی

مجموع جوایز در سال ۲۰۱۸: ۴.۱۷ میلیون دلار

شرکت اکتیویژن در سال گذشته اهمیت سبک بتل رویال را درک کرد و تصمیم گرفت تا بازی Black Ops 4 را فاقد بخش داستانی یا تک نفره عرضه کند و تمرکز زیادی بر روی بخش چند نفره و آنلاین آن داشت. انتظار می‌رود که این مسابقات بازی در سال ۲۰۱۹ جایگزین بازی WWII شود. با وجود اینکه WWII از نظر بسیاری شاید مناسب بازی‌ چند نفره نباشد اما این بازی توانسته است تا میدان نبردی جذاب را با مجموع جایزه چهار میلیون دلاری در سال ۲۰۱۸ ارائه کند.

۹) بازی StarCraft II

مسابقات بازی‌های ویدئویی

مجموع جوایز در سال ۲۰۱۸: ۴.۵۳ میلیون دلار

بازی StarCraft II قدیمی‌ترین عنوان شرکت Blizzard در این لیست است اما با این حال، مسابقات این بازی در سال ۲۰۱۸، بیش از ۴ میلیون دلار جایزه دربر داشته است. در مجموع برای این بازی ۱۲ مسابقه با جایزه حداقل صد هزار دلاری برگزار شده است که جایزه فینال مسابقات جهانی این بازی که در BlizzCon سال گذشته برگزار شد، نزدیک ۱.۴ میلیون دلار بوده است.

۸) بازی Hearthstone

مسابقات بازی‌های ویدئویی

مجموع جوایز در سال ۲۰۱۸: ۴.۹۵ میلیون دلار

جایزه مسابقات Hearthstone، بازی رقابتی و کارتی شرکت بلیزارد نسبت به سال ۲۰۱۷ در سال ۲۰۱۸، بیش از ۴۲ درصد افزایش یافته است. جایزه مسابقه رسمی و جهانی این بازی در سال ۲۰۱۷، یک میلیون دلار بوده است. در سال ۲۰۱۸ نیز برای این بازی ۵ مسابقه با جوایز بیش از ۵۰۰ هزار دلار برگزار شد. این در حالی است که مبلغ جایزه این مسابقات در سال ۲۰۱۷ در حدود ۳۳۰ هزار دلار بوده است.

۷) بازی Heroes of the Storm

مسابقات بازی‌های ویدئویی

مجموع جوایز در سال ۲۰۱۸: ۶.۵۲ میلیون دلار

مجموع جوایز بازی Heroes of the Storm در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال گذشته‌اش کمی افت داشته است و به طور قطع این مبلغ در سال ۲۰۱۹ به مراتب کمتر خواهد بود. این بدین دلیل است که شرکت Blizzard به صورت رسمی مسابقات جهانی این بازی را دیگر برگزار نخواهد کرد که سبب می‌شود منبع اصلی مالی برای این مسابقات قطع شود.

۶) بازی Overwatch

مسابقات بازی‌های ویدئویی

مجموع جوایز در سال ۲۰۱۸: ۶.۷ میلیون دلار

با شروع شدن لیگ بازی Overwatch، مبلغ جوایز این بازی شرکت بلیزارد نیز نسبت به سال ۲۰۱۷ که برابر ۳.۵۶ میلیون دلار بود تقریباً دو برابر شده است. لیگ این بازی خود جایزه‌ای ۳.۵ میلیون دلاری دارد که از این مبلغ ۲.۱ میلیون دلار به دسته‌های پایین این بازی اختصاص داده شده است. البته چون این بازی مسابقات جهانی نظیر سایر بازی‌ها ندارد به نظر نمی‌رسد که در سال ۲۰۱۹ بتواند جز ۴ بازی اول قرار گیرد اما به طور قطع رتبه‌اش را بهبود خواهد بخشید.

۵) بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds

مسابقات بازی‌های ویدئویی

مجموع جوایز در سال ۲۰۱۸: ۶.۷۳ میلیون دلار

مسابقات بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds یا PUBG نیز در سال ۲۰۱۸ به صورت جدی از طرف شرکت توسعه دهنده آن پیگیری شد و مبلغ جایزه آن از ۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ عبور کرد. در ماه جولای، مسابقه جهانی این بازی با جایزه ۲ میلیون دلاری برگزار و همچنین ۵۸۶ هزار دلار نیز به برندگان مراحل مختلف اهدا شد. به طور قطع سال ۲۰۱۹ جوایز این بازی به مراتب بیشتر خواهد بود و باید منتظر رقم‌های بالاتری باشیم.

۴) بازی League of Legends

مسابقات بازی‌های ویدئویی

مجموع جوایز در سال ۲۰۱۸: ۱۴.۱۲ میلیون دلار

با رسیدن به چهار بازی برتر، شاهد هستیم میزان جوایز به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است. بازی League of Legends نیز همانند هر سال با افزایش مبلغ مسابقه مواجه شد و مبلغ جوایز مسابقات آن در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲ میلیون دلار بیشتر از سال ۲۰۱۷ بوده است. از این مبلغ ۱۴ میلیون دلاری نزدیک به ۷ میلیون دلار مربوط به مسابقه جهانی آن است که به تازگی برگزار شده است.

۳) بازی Fortnite

مسابقات بازی‌های ویدئویی

مجموع جوایز در سال ۲۰۱۸: ۱۹.۹۶ میلیون دلار

شرکت Epic Games توسعه دهنده بازی Fortnite عنوان کرده بود که به مسابقات این بازی در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار اختصاص خواهد داد و حال در سال ۲۰۱۸، شاهد اختصاص یافتن ۲۰ میلیون دلار از آن بودیم. بازی Fortnite با عرضه خود، انقلابی در بازی‌های آنلاین و چند نفره ایجاد کرد. به طوری که بسیاری از افراد و به خصوص افراد مشهور از بازی کردن خود فیلم گرفته و در اینترنت منتشر کردند. سال ۲۰۱۸، شرکت Epic Games در حال آزمایش فرمت مسابقات و نحوه برگزاری آن‌ها بود و بدون شک این شرکت در سال ۲۰۱۹ ایده‌های جذابی را برای برگزاری این مسابقات اجرا خواهد کرد.

۲) بازی Counter-Strike: Global Offensive

مسابقات بازی‌های ویدئویی

مجموع جوایز در سال ۲۰۱۸: ۲۲.۴۷ میلیون دلار

بازی Global Offensive همانطور که در میان بازیکنان ایرانی محبوب است در سطح جهانی نیز از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار است. در طی سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۵۰ مسابقه از این بازی برگزار شد که آخرین آن مسابقه بازی‌های ورزش‌های الکترونیک جهانی (WESG) در سال ۲۰۱۷ بود که جایزه‌ای ۱.۶۷ میلیون دلاری را بین برندگان در دو دسته مردان و زنان اهدا کرد. همچنین بیش از شش مسابقه نیز با مبلغ جایزه بیش از ۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ برگزار شد. به نظر می‌رسد که مجموع جوایز این بازی برای دو سال آینده نزدیک به ۳ میلیون دلار افزایش پیدا کند.

۱) بازی Dota 2

مسابقات بازی‌های ویدئویی

مجموع جوایز در سال ۲۰۱۸: ۴۱.۲۶ میلیون دلار

بودن بازی Dota 2 در صدر مهم‌ترین مسابقات از نظر ارزش جایزه، چندان تعجب برانگیز نیست. در سال ۲۰۱۸، تنها در یک مسابقه مبلغ جایزه ۲۵.۵ میلیون دلار بود. البته ۹ مسابقه دیگه با مبلغ یک میلیون دلار نیز در سال گذشته میلادی برگزار شد. بازی Dota 2 مدت‌ها است که در صدر این لیست قرار دارد البته با توجه به عزم شرکت Epic Games برای تبدیل کردن مسابقات بازی Fortnite به مهم‌ترین و بزرگترین مسابقات ورزش‌های الکترونیک باید منتظر ماند و دید که آیا بازی Fortnite می‌تواند رتبه ۱ را ازآن خود کند یا بازی دوتا ۲ همچنان در صدر باقی‌ خواهد ماند.

خب زمان آن رسیده که شما نظرات خود را با ما در میان بگذارید. شما کدام یک از مسابقات بازی‌های فوق را دنبال می‌کنید؟ همچنین می‌توانید برای مشاهده مقالات بیشتر به بخش بازی و سرگرمی مراجعه کنید.

منبع: esportsobserver