معرفی لپ تاپ کروم بوک dell

لپ تاپ کروم بوک dell که Inspiron 7486 هم نامیده می‌شود یک کروم بوک ویژه با قیمت 599 دلار در هنگام تست است که در رقابت با دیگر لپ تاپ‌های با لولای 360 درجه‌ی مبتنی بر ویندوز 10 قیمت گذاری شده است. لپ تاپ (Dell Inspiron 14 2-in-1 (the Inspiron 5482 که مختص خود شرکت Dell است، سخت افزار مشابهی داشته و قیمت آن نیز در در همین محدوده است. یک پردازنده‌ی Intel Core i3 نسل هشتم لپ تاپ کروم بوک dell را به کار می‌اندازد و حافظه‌ی داخلی 128 گیگابایتی  eMMC آن بسیار بیشتر از حافظه‌های 16GB یا 32GB است که در کروم بوک‌های ارزان تر فعلی موجود در بازار وجود دارند.

به طور کلی، از نظر ما اگر Chrome OS پاسخگوی نیاز‌های شما است و محصولی با ویژگی‌های بهتری نسبت به کروم بوک‌های سطح متوسط می‌خواهید، لپ تاپ کروم بوک dell انتخاب معقول و مناسبی است، اما ما دوست داشتیم برای این مقدار پولی که پرداخت می‌کنیم عمر باتری بیشتر و طراحی سبک تری نسیبمان می‌شد.

طراحی بدنه

تنها سخت افزار لپ تاپ کروم بوک dell نیست که ارتقاء یافته است. پوسته‌ی آلومینیومی ‌براق آن ظاهر و حس لپ تاپ‌های بسیار گران قیمت‌تر را در خود دارد. تنها چند سر نخ در ظاهر آن وجود دارد که کروم بوک بودنش را نشان می‌دهد، لوگوی کوچک کروم روی در لپ تاپ از همه‌ی آنها مشخص‌تر است.

این لوگو تنها ویژگی ظاهری مشترک این مدل با دیگر کروم بوک‌های با بدنه‌ی پلاستیکی معمولی است که چند صد دلار یا کمتر قیمت دارند. از نظر کیفیت ساخت لپ تاپ کروم بوک dell هیچ چیزی کمتر از مک‌بوک‌ها و لپ تاپ‌های سطح بالای ویندوزی که اکثر افراد در کافی شاپ محل‌تان از آنها استفاده می‌کنند، ندارد.

بدنه لپ تاپ کروم بوک dell بسیار انعطاف پذیر است. این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لپ تاپ‌های تبلت شونده است که ممکن است به هر روش مورد استفاده قرار بگیرند. اندازه‌ی دستگاه 0.7 در 13 در 9.1 (ضخامت، طول، عرض) اینچ است که اندازه‌ی متوسط برای یک لپ تاپ با لولای 360 درجه با نمایشگر 14 اینچی است.

مانیتور

نمایشگر دارای طراحی بدون قاب نیست، اما گوشه‌ها و فضای اطراف نمایشگر زمانی که بخواهید از آن به صورت تبلت استفاده کنید، مفید هستند زیرا می‌توانید با آنها تبلت را در دست خود نگه دارید بدون این که نمایشگر را لمس کنید. به علاوه، وجود این گوشه‌ها به دوربین وب کم Full HD اجازه می‌دهد تا در مکان مناسب خودش بالای نمایشگر قرار بگیرد. این وب کم تصاویر با جزئیات خوبی را ثبت می‌کند، اما مانند بسیاری دیگر از دوربین‌های با سنسور کوچک در محیط‌های کم نور عملکرد چندان خوبی ندارد.

لولا‌های 360 درجه‌ی دوقلوی لپ تاپ به نرمی ‌حرکت می‌کنند اما بسیار محکم هستند. برای باز و بسته کردن در لپ تاپ به هر دو دست خود نیاز دارید. ویژگی خوب محکم بودن لولا‌ها این است که زمانی که با قلم کار می‌کنید، فشار دست‌تان باعث لرزش نمایشگر نمی‌شود. بدنه‌ی نسبتا سنگین لپ تاپ کروم بوک dell نیز به این معنا است که بالای لپ تاپ سبک است و به شما اجازه می‌دهد هر چه قدر که می‌خواهید با قلم به آن ضربه بزنید.

وقت آن رسیده است که نگاهی با دقت به مدل امسال بیاندازیم

مدل امسال لپ‌تاپ کروم بوک dell

هر کسی از اطرافیان من که لپ تاپ کروم بوک dell را بلند کرد گفت که وزن آن زیاد است. وزن 3.99 پوندی آن را چه در حالت تبلت و چه در حالت‌های دیگر آن را سنگین می‌کند. Acer Chromebook 14 با نصف قیمت، سبک‌تر است و 3.7 پوند وزن دارد، اما من بسیار دوست دارم ببینم یک کروم بوک 14 ویژه وزن زیر 3.5 پوند داشته باشد. HP Chromebook x2 با قیمت مشابه که گزینه‌ی مورد علاقه‌ی ادیتور ما نیز هست، با طراحی قابل جدایی 12.3 اینچی‌اش بیشتر به یک تبلت شباهت دارد و بخش تبلت آن تنها 1.62 پوند وزن دارد. کروم بوک HP همینطور نسبت کشیدگی 3:2 دارد که برای یک تبلت مناسب‌تر است، در حالی که این نسبت برای لپ تاپ کروم بوک dell بیشتر مناسب لپ تاپ بوده و 16:9 است.

اتصالات

در حالی که کارت بی‌سیم Intel 7265AC و بلوتوث 4.2 در لپ تاپ کروم بوک dell جای امکانات اتصال بی‌سیم را گرفته اند، میزان اتصال این لپ تاپ حتی با استاندارد‌های کروم بوک هم کوتاه است. کناره‌ی سمت چپ دارای یک درگاه USB-C 3.1 است، در حالی که آداپتور شارژر با یک درگاه USB-A 3.1 معمولی به لپ تاپ متصل می‌شود، یک جک صوتی ترکیبی نیز در کنار این درگاه‌ها قرار دارد.

کناره‌ی سمت راست دارای کارت خوان microSD و یک درگاه USB-C 3.1 به همراه درگاه خروجی نمایشگر است، دکمه‌ی پاور و دکمه ی کم و زیاد کردن صدا هم در کنار این‌ها قرار دارند.

عدم وجود قفل کابل امنیت واقعا ناامید کننده است، زیرا لپ تاپ کروم بوک dell را باید در مکان‌های عمومی‌ قفل کرد. دیگر ویژگی ناامید کننده‌ی آن این است که باید برای نمایش ویدیو از طریق این کروم بوک روی دستگاه‌های دیگر باید حتما خودتان یک مدبل USB-C به DisplayPort یا HDMI تهیه کنید. وجود یک درگاه اختصاصی HDMI برای ویدیو می‌توانست کار را راحت تر کند (در این صورت می‌توانستید همیشه Chromecast داشته باشید.)

قلم ا‌ستایلوس

نوشتن با لپ‌تاپ کروم بوک dell

قلم استایلوس در گوشه‌ی سمت راست جلوی لپ تاپ کروم بوک dell جای می‌گیرد. باید از برآمدگی پشت آن استفاده کنید و آن را با ناخن‌تان بیرون بکشید، زیرا این قلم طراحی فنری ندارد.

طراحی مربعی قلم باعث شد بدنه‌ی نازک آن در دست حس بزرگتری داشته باشد. اگر قلم‌های سنگین تر را ترجیح می‌دهید، در این مورد شانس نیاورده اید، طراحی پلاستیکی این قلم به سبکی هوا است. تکنولوژی رزونانس الکترومغناطیسی (EMR) آن به این معنی است که به باتری نیازی ندارد در نتیجه به شارژ شدن هم نیازی ندارد، این بزرگترین برتری قلم‌های EMR به نسبت رقیبانشان یعنی N-Trig و قلم‌های ترکیب الکترواستاتیک فعال وکام (AES) است.

با استفاده از نرم افزار Autodesk Sketchbook که از گوگل پلی دانلود کردم، قلم را امتحان کردم و متوجه شدم که این قلم EMR توانایی تشخیص فشار قابل اعتمادی دارد و حساسیت به خمش آن در تمام گوشه‌های نمایشگر دقیق است، با استفاده از این قلم توانستم اثر هنری خلق کنم که قطعا در حد و اندازه‌ی آثار هنری Sotheby است. اما تاخیر مختصری در ورودی آن وجود دارد. این قلم توانایی‌های اولیه قلم‌های دیجیتال را دارد، اما روی آن هیچ دکمه و پاک کنی وجود ندارد. زمانی که دستم را روی پنل نمایشگر قرار داده بودم وجود دستم روی نمایشگر در بسیاری از برنامه‌ها تداخلی با کار قلم ایجاد نکرد.

صفحه نمایش لمسی

این نمایشگر لمسی 14 اینچی دارای وضوح (پیکسل full HD (1,920 x 1,080 است، که برای این قطر نمایشگر مناسب است. اندازه‌ی از قبل مشخص شده‌ی متن روی متوسط قرار دارد و زوم‌های 100 درصدی روی صفحه کاملا برای چشمان من راحت هستند. زاویه نمایش بالای نمایشگر به دلیل وجود تکنولوژی سوئیچینگ درون پنل (IPS) است، دستگاه‌های بدون قابلیت چرخش 360 درجه می‌توانند بدون این نوع نمایشگر هم به خوبی کار کنند اما وجود آن برای این نوع لپ تاپ‌ها ضروری است.

روشنایی صفحه‌ی 260-nit برای کار کردن در اتاقی که با نور روز روشن شده است کافی است، با این حال سطح شیشه ای نمایشگر نور محیط را بازتاب می‌دهد، به خصوص در محیط بیرون. رنگ‌ها بسیار پویا هستند، به خوبی می‌توانم باور کنم که محدوده‌ی رنگی NTSC 72% در این نمایشگر استفاده شده است.

کیبورد کروم OS

کیبرد لپ‌تاپ کروم بوک dell

کیبورد کامل لپ تاپ کروم بوک dell مانند طراحی دیگر نوت بوک‌های امروزی در میان کلید‌ها کمی ‌فضای خالی دارد. فاصله‌ی key-travel، همینطور که بسیاری از نقد‌ها به آن اشاره کرده اند، سطحی و کم عمق است، اما هنوز هم کار با آن راحت است. نور روشن پس زمینه، کار کردن با آن در محیط‌های کم نور را راحت می‌کند و دیگر نیازی به حدس زدن دکمه‌ها نخواهید داشت.

اگر اولین بارتان است که از یک کروم بوک استفاده می‌کنید، مدتی طول می‌کشد تا به این کیبور عادت کنید، آموزشی که در هنگام روشن کردن نوت بوک برای اولین بار روی صفحه‌ی نشان داده می‌شود همه‌ی نکات لازم برای کار کردن با آن را به شما یاد می‌دهد. با تجربه‌ی من، تغییر از ویندوز 10 به کروم OS ساده تر از تغییر از ویندوز 10 به مک است، زیرا طرح کلی کیبود و میانبر‌ها شباهت‌های بیشتری به هم دارند.

تاچ پد

کلیک‌های با صدای بلند و سفت بودن بخش کلیک تاچ پد خوبی‌های این تاچ پد بی دکمه را تحت الشعاع قرار داده اند. اما اگر می‌خواهید در سکوت با لپ تاپ کروم بوک dell کار کنید گزینه‌های دیگری هم پیش رو دارید مانند ضربه زدن به تاچ پد برای کلیک کردن، لمس نمایشگر یا استفاده از قلم EMR. اندازه‌ی این تاچ پد کاملا مناسب یک نمایشگر 14 اینچی است.

اسپیکر

اسپیکر‌های دو قلو برای استفاده‌ی شخصی به اندازه‌ی کافی صدای بلندی دارد. اما صدای آن‌ها کمی‌ نامفهوم (Overtone) است و نوت‌های باس را ساده پخش می‌کنند. اسپیکر‌ها به خوبی زیر محل قرار گیری دست‌ها قرار گرفته اند و چون صدا را از زیر پخش می‌کنند، اگر لپ تاپ کروم بوک dell را در حالت نوت بوک روی پاهایتان یا روی یک سطح نرم قرار دهید صدایشان خفه می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ اسپیکر بلوتوث ضدآب با کیفیت صدای فوق العاده بالا

تست عملکرد: هیچ چیز لپ تاپ کروم بوک dell در سطح متوسط نیست

تست عملکرد لپ‌تاپ کروم بوک dell

پردازشگر

پردازشگر i3-8130U و 4GB رم در لپ تاپ کروم بوک dell ممکن است در استاندارد‌های کامپیوتر‌های شخصی در سطح اولیه به نظر برسند اما این کروم بوک یک نسخه‌ی ویژه است. کروم OS گوگل به نسبت ویندوز 10 از سخت افراز کمتر کار می‌کشد، بنابراین این سخت افزار می‌تواند کارایی بهتری داشته باشد. به عنوان مثال، کار کردن با کروم بوک‌های ارزان قیمت‌تر با پردازشگر‌های کم قدرت مانند پنتیوم یا سلرون یک تجربه‌ی روان و راحت است، اما نمی‌توان همین را در مورد لپ تاپ‌های ویندوزی که از همین سخت افزار استفاده می‌کنند گفت. زمانی که یک پردازشگر بسیار سریع تر مانند Core i3-8130U به ترکیب کروم بوک اضافه شود، عملکرد دستگاه حتی ورای انتظار بسیاری از کاربران خواهد بود.

تجربه‌ی من با این مدل Inspiron دقیقا همینطور بود. باز کردن چنیدن تب در کروم، نگاه کردن ویدیو با کیفیت full HD از آمازون و نقاشی کشیدن در در نرم افزار Autodesk Sketchbook همه به طور همزمان به نرمی ‌و روانی روی دستگاه انجام می‌شود. برنامه‌ها به سرعت باز می‌شوند و عوض کردن برنامه‌ها بی هیچ اشکالی صورت می‌گیرد. کروم بوک‌های با رم بالاتر هم در بازار وجود دارند اما همین 4GB رم در لپ تاپ کروم بوک dell خیلی هم زیاد است (اما با کمی‌آینده نگری، من لپ تاپی با رم کمتر از این مقدار نمی‌خرم).

اولین چیزی که تست کردم زمان روشن شدن دستگاه بود. نیازی نیست که به طور مداوم کروم بوک خود را از حالت خاموشیِ کامل روشن کنید، اما اگر خواستید این کار را انجام دهید، روشن شدن دستگاه تنها 6 ثانیه طول می‌کشد. یعنی به همان سرعت جت کروم بوک.

قلم استایلوس کروم بوک دل

بعد از آن من از بسته‌ی رتبه دهی CrXPRT محصول Principled Technologies استفاده کردم تا عملکرد کلی کروم بوک را تست کنم (این ابزار از یک سری برنامه‌های شبیه ساز عملکرد کروم OS استفاده می‌کند)، همینطور از WebXPRT 2015 استفاده کردم تا عملکرد JavaScript و HTML را بسنجم.

پردازنده‌ی 15-watt Core i3-8130U در لپ تاپ کروم بوک dell به آن کمک کرد تا در صدر چارت وظایف مربوط به CPU قرار بگیرد. پردازنده‌ی نسل قبلی یعنی5-watt Core m3 در HP Chromebook x2 نتوانست به این خوبی کار کند. Celeron N3160 قدیمی‌در Acer Chromebook 14 کند ترین پردازنده‌ی جدول است، اما این دستگاه برای کار‌های ساده عملکرد خیلی خوبی دارد. برای همین است که گفتم Core i3-8130U در لپ تاپ کروم بوک dell عملکردی ورای نیاز کاربران در یک کروم بوک دارد.

در تست عمر باتری، لپ تاپ کروم بوک dell توانست به مدت کمی‌کمتر از 9.5 ساعت به طور مداوم یک ویدیو موجود در حافظه‌ی خود را پخش کند.

باید به این خاطر Inspiron 7486 را ببخشیم چون نمایشگر 14 اینچ با وضوح 1080p آن بیشتر از پنل‌های کوچک تر و با وضوح پایین تر انرژی مصرف می‌کند، اما ما هنوز هم توقع داشتیم با توجه به ظرفیت کروم بوک باتری بیشتر از 10 ساعت دوام بیاورد.

قیمت ویژه برای ویژگی‌های (نسبتا) ویژه

لپ تاپ کروم بوک dell نشانه‌ی مشخصی از این است که کروم بوک‌ها بسیار پیشرفت کرده اند و از دستگاه‌های ثانویه‌ی ارزان قیمت و بی ادعا به ستاره‌هایی با قابلیت‌های بالا تبدیل شده اند. با این که این مدل در مقایسه با کروم بوک‌های استاندارد قیمت بالاتری دارد، اما باید بدانید که ویژگی‌های آن در نیز بسیار بالاتر از حد متوسط هستند. لپ تاپ کروم بوک dell  ویژگی‌هایی دارد که در لپ تاپ‌های با کیفیت و مک بوک‌ها پیدا می‌شوند یعنی: بدنه‌ی آلومینیومی، کیبور‌د با نور پس زمینه و یک نمایشگر با رنگ‌های زیبا و قلم EMR.

پردازشگر Core i3 و حافظه‌ی 128GB نیز در یک لپ تاپ معمولی با قیمت 599 دلار پیدا می‌شوند، اما این یک کروم بوک است؛ این سخت افزار کارایی بیشتری با کروم OS دارد زیرا این سیستم عامل کمتر از سخت افزار کار می‌کشد. با توجه به همه‌ی این ویژگی‌ها این کروم بوک از هیچ لحاظ هیچ کمبودی ندارد.

اما لپ تاپ کروم بوک dell قابلیت حمل کمی‌ دارد، وزن آن حداقل نیم پوند بیشتر از چیزی است که ما ترجیح می‌دادیم باشد و یکی دو ساعت عمر باتری بیشتر می‌توانست برتری آن از رقیبان را بیشتر کند. ویژگی‌های منفی کمرنگ‌تر آن لولا‌های سفت نمایشگر و نبود یک اتصال اختصاصی برای ویدیو (به طور ایده آل HDMI) است. اگر صدای کلیک تاچ پد کمی‌کمتر بود هم خوب می‌شد.

خرید لپ‌تاپ از آمازونمشاهده و خرید

قیمت Inspiron 7486 آن را به “دستگاه اصلی” برای ما تبدیل خواهد کرد. ویژگی‌های آن به خوبی ویژگی‌های لپ تاپ‌های در همین رده‌ی قیمت هستند، پس همه چیز به این بر می‌گردد که آیا ترجیح می‌دهید دائما با کروم OS گوگل کار کنید یا خیر. حالا که کروم OS می‌تواند برنامه‌های اندروید درون گوگل پلی را هم اجرا کند، فاصله‌ی آن با ویندوز 10 یا مک OS کمتر از قبل شده است.

با توجه به مشاهدات ما در هنگام تست کردن سخت افزار لپ تاپ کروم بوک dell می‌توان گفت این فاصله بسیار کمتر از قبل است. همانطور که گفتیم، کروم بوک‌ها راه طولانی را طی کرده اند. سوال مهم تر این است که: آیا شما هم این راه طولانی را طی کرده اید تا پول خود را به جای خرید یک لپ تاپ معمولی صرف خرید یک مک بوک به عنوان دستگاه اصلی خود کنید؟

اگر علاقه مند به داشتن این لپ تاپ هستید، می‌تواند آن را همین الان از فروشگاه مالتینا خریداری کنید.

 

منبع:

(Dell Inspiron Chromebook 14 2-in-1 (7486

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024