رینگ لایت عکس های شما را 20 برابر با کیفیت تر می کند

رینگ لایت

در این مقاله شما را با ابزاری کاربردی برای عکاسی و فیلم‌برداری به‌ نام رینگ لایت آشنا می‌کنیم. آیا تاکنون هنگام مشاهده‌ی عکس‌ها و ویدیو‌ها به این فکر افتاده‌اید که چرا برخی عکس‌ها و فیلم‌ها بسیار زیبا و با کیفیت هستند؟ اگر با خود فکر کرده‌اید که دلیل این کیفیت و زیبایی استفاده از دوربین‌های گران‌قیمت است، باید به شما بگوییم که کاملا در اشتباه هستید!

اکثر عکاسان و فیلم‌برداران از ابزار روشنایی ویژه‌ای به نام رینگ لایت استفاده می‌کنند و عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیت تولید می‌کنند.

معرفی رینگ لایت:

به طور معمول، رینگ لایت یک ابزار روشنایی با کاربری آسان است. کاربران می‌توانند با استفاده از آن، منبع نور یکنواختی را از سوی دوربین خود دریافت کنند. این ابزار روشنایی از یک حباب فلورسنت تک حلقه‌ای یا از اتصال چندین لامپ LED به صورت حلقوی ساخته شده‌است.

رینگ لایت

دلایل استفاده از رینگ لایت:

در واقع رینگ لایت‌ها برای اهداف پزشکی و دندانپزشکی ساخته شدند. اگرچه به دلیل گسترده بودن قابلیت رینگ لایت، برای اهداف تجاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله:

۱. افزایش دقت بر روی جزئیات:

با توجه به طراحی و ساختار آن‌ها، این محصول برای قوت بخشیدن به جزییات در عکس‌ها و ویدیوها بسیار مناسب هستند. ساختار حلقوی این ابزار عکاسی موجب افزایش تمرکز کاربران از طریق حفره‌ی رینگ لایت می‌شود. به این ترتیب کاربران هنگام عکاسی و فیلم‌برداری می‌توانند برای روی جزئیات دقت بیشتری داشته باشند.

۲. عکاسی ماکرو:

استفاده از رینگ لایت هنگام عکاسی موجب می‌شود که کاربر بتواند نور یکنواخت و بالانسی را در تمام زوایا دریافت کند. بنابراین عکاس می‌تواند با استفاده از این وسیله، بر روی مدل یا شیء مورد نظر خود متمرکز شود.

رینگ لایت به کاربران امکان گرفتن عکس و ویدیو‌های با کیفیت را می‌دهد. دیگر لازم نیست برای عکاسی یا فیلم‌برداری هزینه‌ی زیادی برای خرید دوربین‌های با کیفیت صرف کنید.

۳. تولید انواع رنگ:

شما می‌توانید به سادگی حباب‌های سفید و معمولی رینگ لایت را با حباب‌های رنگی تعویض کنید. همچنین می‌توانید از ژل‌های رنگی در قسمت‌های مختلف رینگ لایت استفاده کنید تا رنگ مورد نظر خود را تولید کنید.

تکنولوژی تولید رنگ در این ابزار عکاسی به شما این امکان را می‌دهد که نورهایی با رنگ‌های مختلف تولید کنید. به این ترتیب می‌توانید نورهای رنگارنگ را به شیء یا مدل مورد نظر خود بتابانید.

۴. تولید ویدیو:

هنگامی که از رینگ لایت به عنوان تنها منبع روشنایی استفاده می‌کنید، این محصول هاله‌ی نور جذابی را ایجاد می‌کند که شیء یا مدل مورد نظر شما را درخشان می‌کند.  ویژگی منحصر به فرد این محصول، چهره‌‌ای دراماتیک و حرفه‌ای برای تولید فیلم فراهم می‌کند.

۵. بهبود کیفیت:

رینگ لایت دارای گستره‌ی رنگی حدود ۵۴۰۰۰ کلوین می‌باشد که موجب تولید رنگی شبیه به روز می‌شود. به همین دلیل در روزهای ابری یا زمانی که نور طبیعی در دسترس نیست، می‌توانید از آن برای گرفتن عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت استفاده کنید.

چگونه رینگ لایت مورد نظر خود را بیابیم؟

اگر به دنبال خرید رینگ لایت برای استفاده‌ی شخصی یا بیزینسی خود هستید، احتمالا انتخاب نوع مناسب این ابزار برای شما اندکی دشوار خواهد بود. در ادامه و با پاسخ دادن به سوال های گفته شده می توانید رینگ لایت مناسب خود را پیدا کنید.

۱. از دوربین، تبلت یا گوشی هوشمند استفاده می‌کنید؟

اگر می‌خواهید رینگ لایت مناسب خود را بیابید باید بدانید که آن را برای چه ابزاری استفاده می‌کنید‌.

اگر می‌خواهید با دوربین DSLR یا iPad خود عکس‌ و ویدیو سلفی بگیرید، بایستی نوعی از این محصول را انتخاب کنید که به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد که ابزار عکاسی شما را درون خود جای دهد.

انواع رینگ لایت

۲‌. آیا رینگ لایت‌های DIY ارزش دارند؟

اصطلاح DIY یا Do it yourself (خودت انجامش بده) به این معناست که افراد به صورت شخصی و نه به صورت تجاری و صنعتی اقدام به ساخت وسایلی می کنند که نیاز دارند. شما می‌توانید انواع بسیاری از این رینگ لایت های عکاسی و طرز ساخت آنها را در ویدیوهای یوتیوب مشاهده کنید. اما باید مطمئن شوید که رینگ لایت برای استفاده ایمن است و دارای نور پردازی پایدار است و می‌تواند برای مدت زمان طولانی کار کند.

اگر نیاز به دانلود ویدئویی از یوتیوب داشتید مطلب زیر می تواند کمکتان کند.

کاملترین آموزش روش های ۱۰۰٪ تضمینی دانلود از یوتیوب ۲۰۱۹

۳. قدرت و اندازه‌ی محصول:

نکته‌ی دیگری که هنگام خرید این محصول باید در نظر بگیرید، قدرت و اندازه‌ی آن است. هرچه لومن‌ها (lm) و شاخص رندر رنگ (CRI) بالاتر باشد، خروجی روشنایی و نمایش رنگ از جسم روشن‌تر و بهتر خواهد بود.

این مسئله به ویژه برای افرادی که کارهایشان به دقت رنگ وابسته است مانند آرایش‌گران، تتوکارها و رنگ‌کار مو بسیار حائز اهمیت است. بهتر است محصولی را انتخاب کنید که دارای دکمه‌ی تنظیم نور و روشنایی است. استفاده از این نوع رینگ لایت بسیار آسان‌تر از حرکت دادن استندهای نور پرداز است.

۴. ضمانت:

ضمانت‌نامه‌هایی که از سوی فروشندگان ارائه می‌شوند باهم متفاوت هستند. توصیه می‌شود محصولی را خریداری کنید که حداقل دارای ۱۰ ماه ضمانت باشد.

۵. آیا به یک رینگ لایت منعطف نیاز دارید؟

افرادی که کارهای مربوط به ابرو، مژه یا تتو را انجام می‌دهند باید رینگ لایتی را خریداری کنند که دارای قسمتی به نام gooseneck است. به این ترتیب محصول قابلیت انعطاف تا اندازه‌ی مورد نظر را دارد.

۶. درجه حرارت رنگ در محصول:

درجه حرارت رنگ‌های گرم زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری، درخشش و برافروختگی بر روی شیء یا مدل مورد نظر، مورد نیاز است. اکثر انواع این محصول دارای گیره‌ی تغییر رنگ بر روی فیلترهای نارنجی رنگ هستند‌. البته بهتر است از مدلی استفاده شود که دارای دکمه‌ی تنظیم درجه حرارت رنگ است.

۷. تجهیزات جانبی

کیف قابل حمل، آینه، قلاب گوشی، قلاب دوربین، استند، goose neck و آداپتور شارژ AC جزء تجهیزات جانبی استانداردی هستند که هر رینگ لایت باید دارا باشد.

تجهیزات جانبی رینگ لایت

۸. حباب‌های فلوئورسنت بهتر هستند یا لامپ‌های LED؟

حباب‌های فلوئورسنت تکنولوژی قدیمی هستند که طول عمرشان کم‌تر از لامپ‌های LED است. حباب‌های فلوئورسنت هنگام استفاده‌ی طولانی مدت داغ می‌شوند و ممکن است با گذشت زمان صدا دار شوند. اگر حباب فلوئورسنت بشکند یا بسوزد باید حباب دیگری را خریداری و جایگزین کنید. لامپ‌های LED این مشکلات را ندارند ولی گرما را منتشر می‌کنند که برای کارهای آرایشی نامناسب است.

در این مقاله شما را با رینگ لایت، ویژگی‌ها، انواع و کاربرد آن آشنا کردیم. این وسیله ابزاری کاربردی برای تمام افرادی است که به عکاسی و فیلم‌برداری علاقه‌مند هستند.

رینگ لایت مناسب شما کدام نوع است؟ شما می‌توانید انواع رینگ لایت را در مالتینا مشاهده کنید و با توجه به معیار هایی که در بالا ذکر شد محصول مناسب خود را سفارش دهید.

 

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024