ترسناک ترین بازی های کامپیوتری تاریخ!

معرفی بازی های ترسناک

معرفی بازی های ترسناک:

بازی‌های ترسناک مخصوصا بازی‌هایی که معمایی و روان شناختی باشند شاید طرفداران زیادی نداشته باشند و در حقیقت افراد خاصی به این شکل بازی‌ها علاقه مند می‌شوند. ولی اگر به دنبال انتخاب یک بازی مهیج در این ژانر هستید قطعا این مقاله به شما کمک شایانی خواهد کرد. در ادامه همراه مالتینا بلاگ باشید تا در این مقاله برترین بازی‌های ترسناک در این ژانر را به شما معرفی کنیم.

Resident Evil 7

برترین بازی های ترسناک

Resident Evil از آن دسته سری بازی‌هایی است که از عرش به فرش رسید، نقطه اوج موفقیت این سری را نیز می‌توان نسخه چهارمش دانست. از شماره چهارم این سری به‌جرئت می‌توان شروع یک تحول جدید در ژانر وحشت یادکرد؛ اما متأسفانه پس از انتشار این بازی راه برای موفقیت نسخه‌های پیش رو با پستی‌وبلندی‌های بسیاری روبه‌رو شد تا جایی که پس از انتشار نسخه ششم آن بسیاری از گیمر ها امید خود را به کل نسبت به این سری از دست دادند؛ اما جدیدترین نسخه این سری آمده تا تمام عیب‌های چند وقت اخیر این سری را رفع و برای باری دیگر این سری را به دوران اوج خود نزدیک کند.

یکی از انتقاداتی که از نسخه چهارم به بعد همواره به‌سوی کپکام روانه بود، مقاطع اکشن تهی و بدون هیجان بسیاری بود که در بازی جولان می‌دادند‌. از همین رو این سری از همان ابتدا با شعار بازگشت به ریشه‌ها معرفی شد. خوشبختانه کپکام‌ تماماً به وعده‌های خود عمل کرده و شاهد بسیاری از عناصر قدیمی این سری در این نسخه بودیم. البته باید گفت هیچ یک از این المان‌ها نمادین نیست و در طول بازی بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرند.برترین بازی های ترسناک

گرافیک بازی نیز از هر لحاظ فنی و هنری به‌طور کل انتظارانمان را برآورده کرد. تمامی عناصر تکنیکی گرافیکی بازی چون کیفیت تکستچر ها، نورپردازی، سایه زنی و… در بهترین حالت ممکن قرار دارند. از طرفی دیگر طراحی محیط و عناصر گرافیک هنری بازی نیز از زیبایی بسیاری برخوردارند.

درنهایت باید گفت رزدینت اویل ۷ ازهرجهت بازی خوبی است و مطمئناً ارزش تجربه را دارد، وجه تمایز آن نیز نسبت به چند نسخه اخیر اش تأثیرگذاری هر چه بیشتر روند بازی بر روی گیمر و در نهایت جذب بیشتر نسبت به قبل است. از سویی دیگر این بازی از لحاظ فنی نیز بسیار موفق عمل کرده است. پس اگر به دنبال یک بازی در سبک ژانر وحشت می‌گردید که تا ساعت‌ها پای پلتفرم گیمینگ‌اتان میخکوبتان کند ما این بازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تریلر بازی Resident Evil 7

Layers of Fear

برترین بازی های ترسناک

بازی Layers Of Fear در سبک ماجراجویی می باشد که توسط استودیو مستقل Bloober Team SA ساخته شده و استودیوی مذکور بازی را برای پلتفرم PC منتشر کرده است . Layers Of Fear یک بازی ترسناک سبک Psycho می باشد که همیشه شما را در لحظه های ترسناک و پر التهاب قرار می دهد . به ذهن یک نقاش دیوانه رفته و راز جنون او را کشف کنید . این در حالی است که مدام جای شما ممکن است تغییر پیدا کند . شما در بازی Layers Of Fear شاهکارهای هنری قرن های گذشته را مشاهده می کنید و تمام معماری ها و دکوراسیون هایی که در دل بازی قرار دارد برگرفته شده از قرن 19 میلادی می باشد .

بدون شک بازی Layers Of Fear یک تجربه ی فوق العادع برای شما به حساب می آید جایی که هر تغییر مکان دوربین می تواند به کل محیط اطراف شما را تغییر دهد . لایه به لایه ی این ماجراجویی را کشف کنید بر ترس و وحشت خود غلبه کنید و با در آغوش گرفتن شخصیت ها شاهد یک پایان شاهکار برای آن باشید. از ویژگی های این بازی ترسناک نوع فیل برداری های بازی می باشد کافی است تا دوربین اندکی تغییر کند و شاهد محیط متفاوت خواهیم بود که لحظه به لحظه ی آن می تواند بر ترس شما افزوده کند. گرافیک بازی Layers Of Fear بسیار فوق العاده بوده و صداگذاری های آن بی نظیر است . گیم پلی منحصر به فرد آن می تواند ساعت ها شما را سرجای خود میخکوب کند.

تریلر بازی Layers Of Fear

Alien: Isolation

برترین بازی های ترسناک

بازی Alien Isolation Collection در سبک اکشن می باشد که توسط استودیوی Creative Assembly ساخته شده و استودیوی SEGA این بازی را برای پلتفرم PCمنتشر کرده است . وارد اتموسفر تاریک بازی شده و معنای حقیقی ترس را احساس کنید . Alien Isolation یک بازی اول شخص بوده که معنای حقیقی ترس را به شما القا می کند . اتموسفر بازی لحظه یه لحظه ترس و مرگ را برای شما تداعی خواهد کرد.

در بازی Alien Isolation Collection شما در نقش فردی به نام آماندا دختر Ellen Ripley هستید . رویدادهای بازی در سال 2137 و دقیقا 42 سال پیش از Alien روایت می شود . آماندا به دنبال مادر گشمده ی خود بود در این مسیر او به ایستگاه فضایی سواستوپل منتقل می شود تا بتواند اطلاعاتی را از Nostromo به دست آورد .

در این مسیر موجودات فضایی به ایستگاه حمله کرده و تمام راه های خروج و ارتباطی را مسدود می کنند . گیم پلی بازی Alien Isolation Collection تک نفره اول شخص بوده و دارا تم مخفی کاری , ترس و بقا می باشد . شما باید به طور کامل در ایستگاه فضایی کاوش کرده و آیتم های مختلف را پیدا کنید . این نسخه از بازی از روی فیلم کلاسیک Ridley Scott در سال 1979 ساخته شده است و توانست موفقیت های بسیاری کسب کند.

تریلر بازی Alien Isolation

Silent Hills : P.T

برترین بازی های ترسناک

Silent Hill یکی از مشهورترین سری بازی‌های ترسناک است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. Hideo Kojima، کارگردان مشهور سری Metal Gear Solid، دست به ساخت یک نسخه از این سری زد و یک تیزر کوتاه از ساخته‌یخود را با نام P.T که مخفف Playable Teaser است را به صورت رایگان بر روی PS4 قرار داد.برترین بازی های ترسناک

P.T شما را در نقش شخصی نامعلوم در قالب دوربین اول شخص قرار می‌دهد که در خانه‌ی تسخیر شده‌ای از خواب بیدار می‌شود.

در این خانه، شما تنها می‌توانید در راهرویی L مانند حرکت کنید که دو اتاق بیشتر ندارد؛ یکی حمام خانه است و دیگری اتاقی است که بازیکن با وارد شدن به آن، یک چرخه‌ آغاز می‌شود و بازیکن دوباره به ابتدای این راهروی L مانند برمی‌گردد با این تفاوت که این راهرو هر دفعه تغییراتی نسبت به دفعه‌ی قبل می‌کند. در طول بازی شما تنها قادر به زوم کردن و راه رفتن هستید و باید پازل‌هایی که در محیط بازی وجود دارد را انجام دهید.

بازیکنان با روح زنی به نام Lisa در طول بازی مواجه می‌شوند که اگر این روح متوجه حضور بازیکن شود، یک صحنه‌ی Jump Scare برای بازیکنان رخ خواهد داد و بازیکنان به ابتدای چرخه‌ی فعلی بازخواهند گشت. با اینکه روند بازی ساده به نظر می‌رسد، با هر چرخه، سرنخ‌های داستانی مهمی به تیزر اضافه می‌شود که تئوری‌های زیادی در مورد شخصیت اصلی بازی و Lisa را مطرح می‌کند.

نسخه‌ی بازسازی شده‌ی P.T برای پلتفرم PC، توسط هواداران این تیزر توسعه پیدا کرد که البته از انتشار آن جلوگیری شد چراکه هیچ پشتوانه‌ی قانونی برای این نسخه وجود نداشت. با جدا شدن کوجیما از Konami، نباید انتظار داشته باشیم تا بازی اصلی P.T با چنین کیفیتی که نمایش داده شد، ساخته شود.

تریلر بازی Silent Hill

Fatal Frame 2 : Crimson Butterfly

برترین بازی های ترسناک

این بازی که جزو پرطرفدار طرین بازی های شرکت TECMO میباشد به تازگی از نسخه جدید خود رونمایی کرده که بسیار مورد استقبال هواداران قرار گرفته است. داسنان بازی به اینصورت شروع میشود که MioAmakura  و Mayu Amakura دو خواهر دو قلو هستند که Mayu به علت حادثه ای که در برایش اتفاق افتاده و تا حدودی تقصیر Mio است از ناحیه یک پا دچار مشکل است. یک روز در ملاقات محلی که در دوران کودکی مکان اتفاق آن حادثه بوده Mayu با دنبال کردن پروانه های قرمز رنگ وارد جنگل می شود و Mio بدنبال خواهرش روانه شده هر دو به دهکده گم شده می رسند. این دهکده خالی از سکنه است و بنظر می رسد بعلت اتفاقی که در گذشته افتاده نفرین شده است.

این نفرین پس از مراسم ناموفق قربانی انسان که درمورد دوقلو ها اجرا می شده و در آن یکی از دوقلوها دیگری را به قتل می رسانده دامنگیر دهکده می شود. بنا بر عقیده ای این مراسم از باز شدن دروازه جهنم که در زیر دهکده قرار دارد جلوگیری می کند. پس از آنکه یکی از دوقلو هایی که برای مراسم انتخاب شده بودند از دهکده فرار می کند راهبان دهکده می کوشند با دار زدن خواهرش ( Yae ) مراسم را کامل کنند اما این کار سبب باز شدن دروازه جهنم و کشته شدن تمام اهالی دهکده و نفرین شدن آن می شود.

زمانی که Mio و Mayu به دهکده وارد می شوند Mayu گم می شود و Mio سعی می کند قبل از آنکه گرفتار نفرین دهکده شوند او را بیابد اما Mayu توسط آخرین دوقلوی قربانی مراسم ( Sae خواهر Yae ) که سعی دارد مانع فرار این دو و احرای مراسم قربانی روی Mio و Mayu شود تسخیر می شود و …

تریلر بازی Fatal Frame 2 : Crimson Butterfly

Little Nightmares

برترین بازی های ترسناک

بازی Little Nightmares عنوانی جذاب و بامزه از استودیوی بازیسازی Tarsier است که در سبک ماجراجویی، پازل و مخفی کاری طراحی و ساخته شده است. کمپانی پرآوازه BANDAI NAMCO به تازگی این بازی را عرضه کرده است. داستان بازی شما را وارد دنیای ترسناک کابوس های کودکی می کند. شما وارد یک دنیای بامزه اما پر از ترس و توهم می شوید که در حقیقت در خواب جریان دارد و شما با محیط ها و موجودات عجیب و غریبی رو به رو خواهید شد.برترین بازی های ترسناک

شما در نقش یک کاراکتر کوچک قرار دارید که وارد دنیای عجیب خواب هایش شده و باید از خانه عروسکی که مانند زندان می  ماند، فرار کند. اما فرار به این سادگی ها نیست و شما در طول مسیر با موجودات نفرت انگیز و ترسناکی ظاهر می شوید که باید به آرامی و بدون سر و صدا از کنار آنها عبور کنید. شما باید کاملا مراقب باشید تا توسط این موجودات شرور دیده نشوید. دنیای بازی از اسرار مختلفی پوشیده است که با کاوش در اتاق های مختلف، می توانید از رموز متفاوتی سر در بیاورید.  Little Nightmares که به تازگی عرضه شده، توانسته نظر بسیاری از منتقدین و گیمرها را جذب کند و به عنوان یک بازی سرگرم کننده با محیط های جذاب و گیم پلی اعتیادآور، انتخاب خوبی است.

تریلر بازی Little Nightmares

Outlast 2

برترین بازی های ترسناک

بازی Outlast 2 تفاوت‌های نسبتا زیادی با نسخه اول دارد. اولین و اساسی‌ترین تغییر، عوض شدن محیط بازی است. در حالی که نسخه اول در یک تیمارستان نسبتا کوچک و محدود جریان داشت، نسخه دوم قرار است در محیط یک مزرعه جریان داشته باشد. پیش از عرضه بازی Resident Evil 7، می‌گفتیم که این بازی شبیه به نسخه اول Outlast به نظر می‌رسد و حال قضیه برعکس شده و نسخه دوم Outlast، شبیه به جدیدترین نسخه از رزیدنت اویل است؛ حداقل از حیث محیطی.

اما بازی از حیث داستانی هم شباهت‌هایی با رزیدنت اویل ۷ دارد؛ وقایع Outlast 2 در همان جهان و بازه زمانی نسخه اول جریان دارند ولی این بار با شخصیت‌های جدیدی بازی را تجربه خواهیم کرد. شخصیت اصلی بازی بلیک لانگرمن، یک فیلمبردار است که همراه با لین، همسرش که یک خبرنگار است، سراغ وقایع و اتفاقاتی می‌روند که کسی جرات دنبال کردن آن‌ها را ندارد. این دو این بار به دنبال کشف راز قتل یک خانم باردار هستند که همین قضیه پای آن‌ها را به روستایی در نزدیکی آریزونا باز می‌کند.

سقوط هلی‌کوپتر آن‌ها در همان ابتدای بازی همانا و جدا شدن این زن و شوهر از هم همانا. پس از این اتفاق گیمر در نقش بلیک به دنبال همسرش می‌رود و وارد روستایی می‌شود که اتفاقات خوبی در آن انتظارش را نمی‌کشند. مکانیزم گیم‌پلی Outlast 2 تفاوتی با نسخه قبلی ندارد. به این صورت که شخصیت بلیک از آنجایی که یک فیلم‌بردار است، دوربینی در دست دارد که هم با آن وقایع مختلف را ثبت می‌کند و هم اینکه می‌توانند به عنوان یک دوربین دید در شب از آن استفاده کند و بتواند محیط‌های تاریک را با نوری سبز مشاهده کند. فکر کنم لازم نیست یادآوری کنم که همین نور سبز هم با اینکه باعث می‌شد بتوانید تاریکی را ببینید، ولی خودش هم اتمسفر ترسناکی ایجاد می‌کرد. پس یکی از کارهایی که در بازی باید انجام دهید، پیدا کردن باتری برای این دوربین است. مگر اینکه بخواهید در تاریکی مطلق با دشمنان‌تان روبرو شوید.

تریلر بازی Outlast 2

Until Dawn: Rush Of Blood

برترین بازی های ترسناک

بازی Until Dawn Rush of Blood عنوانی است که در سبک آرکید، ترس و بقا، تیراندازی اول شخص و واقعیت مجازی می‌باشد و توسط استودیوی بازی سازی Supermassive Games توسعه یافته و توسط کمپانی Sony Interactive Entertainment نیز به انتشار رسیده است.

بازی Until Dawn Rush of Blood جدا از اینکه بسیار وابسته به ترس‌های یهویی یا جامپ اسکر می‌باشد، با این حال با عنوان بسیار نوآورانه‌ای طرف هستیم که تنها به این مورد بسنده نکرده و با روج و روان بازیکنان نیز بازی می‌کند و آن‌ها را در موقعیت‌های بسیار ترسناک و تاریکی قرار می‌دهد که قطعاً ترس را به هر نحوی هم که هست تجربه خواهند کرد.

در مرحله دوم شما بازی را در یک محیطِ کاملا تاریک شروع خواهید کرد. نوری که معمولا کنار اسلحه شما وجود دارد نیز به دلایلی در این مرحله خاموش می‌شود. در چنین شرایطی ناگهان صدای آواز خواندنِ یک دختر بچه به گوش‌تان می‌رسد. ابتدا اتفاق به خصوصی نمی‌افتد، تا این‌که متوجه می‌شوید وظیفه شما در این مرحله در واقع یافتنِ همان دختر است! سپس زمانی که او را می‌بینید، همچنان که هنوز از شما فاصله دارد، به آواز خواندن ادامه داده و از جلوی چشمان شما ناپدید می‌شود.

این دسته از بازی با روح و روان شما درون بازی Until Dawn Rush of Blood زیاد وجود دارد و از نکات مثبت آن نیز می‌باشد.

تریلر بازی Until Dawn Rush of Blood

SOMA

برترین بازی های ترسناک

بازی SOMA یک بازی سبک اکشن و ماجرایی است که توسط Frictional Games ساخته و منتشر شده است. SOMA یک بازی بسیار جذاب است که از دسته بازی های ترسناک علمی تخیلی به شمار می‌رود. ارتباطات رادیویی از کار افتاده اند، مواد غذایی در حال اتمام است. شما در یک زیر دریایی به دام افتاده اید و باید در طول بازی، تصمیمات سختی بگیرید. به جهان SOMA وارد شده و ترس را در عمیق ترین نقطه اقیانوس با تمام وجود احساس کنید . سعی کنید راهی برای فرار پیدا کرده و در طول این مسیر با پیدا کردن اسناد مخفی شده پی به اسرار و معماهای شکل گرفته در ذهن خود ببرید .

ممکن است افرادی توانسته باشند جان خود را نجات دهند پس به دنبال ساکنان باقیمانده باشید و سعی کنید در صورت پیدا کردن آن‌ها آینده را شکل دهید. اما بسیار مراقب باشید زیرا هر لحظه، موجودات ترسناک و ربات‌های دیوانه جان شما را تهدید می‌کنند . شما باید یاد بگیرید که در صورت روبرو شدن با هرکدام از آنها چگونه باید از خود دفاع کنید و جان خود را نجات دهید . سعی کنید هیچگاه نبرد را آغاز نکرده و همیشه آماده روبرو شدن با اتفاقات عجیب و غریب باشید .

تریلر بازی SOMA

خب حال نوبت به شما می‌رسد. کدام یک از بازی‌های فوق را تجربه کردید؟ از نظر شما چه بازی دیگر ترسناکی باید در این لیست گنجانده می‌شد؟ برای مشاهده سایر مقالات در این حوزه به بخش بازی و سرگرمی مراجعه کنید. اگر از طرفداران بازی‌های ترسناک با ژانر زامبی هستید نیز می‌توانید به مقاله مربوط به در وبلاگ مراجعه کنید.

 

منبع : gamesradar