وب سایت‌های ایرانی بسیار زیادی را می‌شاسیم که هر یک از آن‌ها در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند، اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که ایده اولیه راه‌اندازی این وب سایت‌ها از کجا آمده است؟ آیا ایده‌ها بکر بوده یا از وب سایتی دیگر به شکلی کپی‌برداری شده است؟ وب سایت‌های خارجی مشابه سایت‌های ایرانی کدامند؟ اگر چه نمی‌توان موفقیت وب سایت‌های ایرانی را تنها به کپی‌برداری از سایت‌های خارجی محدود دانست، اما حتما جالب است بدانید مشابه سایت‌های ایرانی، کدام تناظر از سایت‌های خارجی را داریم.

برای کشف این موضوع با ما همراه باشید.

سایت‌های خارجی مشابه سایت‌های ایرانی

سایت تخفیفان: در سایت تخفیفان می‌توانید کالاها، خدمات و هر چیز دیگری را با تخفیف‌های هیجان‌انگیز خریداری کنید، با این نکته که در هر روز یا هفته و ماه انواع خاصی از کالاها و خدمات در این وب سایت عرضه شده و شما همیشه نمی‌توانید انتظار داشته باشید که کالا و خدمت مورد نظر شما، در تخفیفان قرار داشته باشد. سایت Groupon به عنوان یک وب سایت خارجی، مشابه سایت تخفیفان بوده و همین الگو را با موفقیت و دامنه کاربری گسترده، پیاده سازی کرده است.

سایت دیجی کالا و آمازون

 دیجی کالا یکی از برترین وب سایت‌های جهانی به شمار آمده و می‌توان گفت که در سطح خاورمیانه بی‌نظیر است. دیجی کالا که تنها با فروش دوربین شروع به کار کرد، در حال حاضر یک مرجع دریافت اطلاعات و مشخصات فنی در خصوص کالاهای مختلف محسوب شده و مورد اعتمادترین وب سایت فروش آنلاین برای خرید کالای اصل و با قیمت ارزان، به حساب می‌آید. وب سایت‌های مشابه دیجی کالا از جمله آمازون پیش از این چنین الگویی را با موفقیت و آغاز از فروش کتاب، تجربه کرده‌اند.

سایت جابینجا و Job.com

وب سایت جابینجا با هدف ایجاد پلی میان کارفرمایان و کارجویان تاسیس شده و در این زمینه توانسته، قدم‌های بسیار موفق و کاربردی بردارد. در حال حاضر افرادی که به دنبال کار و اشتغال بوده و کارفرمایانی که نیاز به استخدام نیروهای جدید دارند، پروفایل خود در جابینجا را باز کرده و به این شکل ارتباط میان کارفرما و کارجو شکل می‌گیرد. وب سایت خارجی مشابه جابینجا، Job.com، CareerBuilder و … هستند.

سایت مهمان شو و airbnb 

سایت مهمان شو که در زمینه رزرو آنلاین ویلا، هتل و اقامتگاه‌های گردشگری فعالیت می‌کند، رشد بسیار خوبی در کشور داشته و مخاطبان زیادی دارد. مشابه خارجی سایت مهمان شو را می‌توانید سایت airbnb بدانیم که بسیار پیشتر فعالیت در این زمینه را به صورت حرفه‌ای آغاز کرده است.

سایت چطور و Avocadu 

در وب سایت چطور می‌توانید اطلاعات جامعی در خصوص محصولات مختلف، سلامتی، تندرستی، سبک زندگی، مد، پوشاک و …. به دست بیاورید. وب سایت چطور شبیه و الگوبرداری شده از وب سایت‌هایی چون Healthline، Avocadu و … هستند.

سایت سافت ۹۸ و MajorGeeks 

 در وب سایت سافت ۹۸، می‌توانید اطلاعات کاملی در خصوص نرم افزارهای مختلف به دست آورده و به دانلود نرم افزارهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. این وب سایت برداشتی حرفه‌ای از وب سایت Softpedia، MajorGeeks و مانند آن‌ها محسوب می‌شود. در سافت ۹۸، به انواع و اقسام نرم افزارهای کاربردی دسترسی داشته و می‌توانید با یک جستجوی تازه، نرم افزار مورد نظر خود را از میان آن‌ها دانلود کنید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین سایت‌های ایرانی برای دانلود آهنگ

سایت فیلیمو و Netflix

وب سایت فیلمیو برداشتی بسیار حرفه‌ای و جذاب از وب سایت‌هایی چون Netflix، Amazon Prime Video و … است. در فیلمیو می‌توانید با خرید اشتراک، به تماشای فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه خود به صورت آنلاین نشسته و از جدیدترین و بهترین فیلم‌ها و سریال‌های روز داخلی و خارجی بهره‌مند شوید.

سایت ورزش ۳ و espn

وب سایت ورزش ۳ از بهترین و پرمخاطب ترین وب سایت های ایرانی بوده و در رتبه بندی وب سایت های داخلی نیز یکی از برترین ها به شمار می آید. در تمام جهان مردم عاشق ورزش های مختلف از جمله فوتبال هستند و در کشور ما نیز چنین چیزی به خوبی و حتی به مراتب بیشتر صدق می کند. سایت ورزش ۳ اگر چه خود یک برند به شمار می آید، اما می توان آن را تا حدودی به espn، worldstar یا ۹۰min و … شبیه دانست.

سایت دیوار و Offerup

سایت دیوار به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین سایت‌های ایرانی مطرح است. سایت Offerup.com از جمله وب سایت‌هایی است که شباهت زیادی به سایت دیوار دارد. در هر دوی این وب سایت‎ها، اجناس دست دوم به فروش می‌رسند.

سایت دنیای اقتصاد و Bloomberg

این وب سایت در خصوص مسائل اقتصاد روز، اخبار و تحلیل‌های مربوط به آن فعالیت کرده و بازدیدکننده زیادی را در هر روز تجربه می‌کند. بیشتر مردم ما چه به شکل تخصصی و چه به فرم غیرتخصصی و عامیانه، مسائل روز اقتصادی کشور را دنبال کرده و از آن جایی که همیشه به شکلی با تورم و مسائل اقتصادی ناگوار روبرو هستیم، بحث‌های اقتصادی غالبا داغ نگه داشته می‌شوند. سایت خارجی مشابه وب سایت دنیای اقتصاد، شامل وب سایت‌های متعددی از جمله Bloomberg، Business Week، CNN Money و … هستند.

نوبت شماست !

شما چه وب سایت‌های دیگری می‌شناسید که مشابه وب سایت‌های ایرانی بوده یا وب سایت‌های ایرانی به شکلی از آن‌ها کپی‌برداری و الهام‌گیری کرده باشند؟ چه ایده‌هایی هنوز بکر مانده و الگوی ایرانی آن‌ها ایجاد نشده است؟ نظرتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید .

همین طور بخوانید:

۱۰ سایت برتر رزرو هتل با معرفی بهترین هتل ها و مناسب ترین قیمت ها

۱۵ سایت برتر برای گذراندن دوره‌های آنلاین رایگان انگلیسی

بهترین سایت های فریلنسری خارجی و ایرانی کدام ها هستند؟