مدل مانتو برای اکثر خانم‌های ایرانی یک دغدغه محسوب می‌شود. در این مقاله، عکس جدیدترین مدل مانتو شامل مدل مانتو سنتی، مدل مانتو ۹۸، مدل مانتو اسپرت، مدل مانتو بلند، مدل مانتو جلوباز، مدل مانتو کتی و مانتو رنگ مرجانی آورده شده است.

مانتو یکی از مهم‌ترین اجزای استایل خانم‌های محترم ایرانی در خیابان است. البته شاید بهتر باشد که بدانید مانتو فقط مخصوص ما ایرانی‌ها نیست. اصلا خود این واژه، یک واژه فرانسوی(manteau) است.

فرانسوی‌ها و زنان کشورهای دیگر هم از مانتو به عنوان روپوشی روی لباس‌های خود بهره می‌برند. به همین دلیل است که بسیاری از برندهای معروف دنیا مانند برشکا (Breshka) هر فصل، مجموعه‌های شیک و زیبایی از انواع مدل مانتو را روانه بازار بین‌المللی می‌کنند.

اگر اهل دنیای مد و فشن باشید و شیک‌پوشی خود اهمیت می‌دهید حتما می‌دانید که یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب هر یک از بخش‌های تیپ و استایل، در نظر گرفتن شکل اندام، موقعیت و مراسمی که در آن شرکت می‌کنید و البته رنگ‌ها و مدل‌هایی است که مُد و رایج می‌شوند.

 

جدیدترین مدل مانتو در فروشگاه‌های ایرانی و مزون‌های خاص

 

مدل مانتو - مانتو رنگ مرجانی

 

این روزها، دنیای طراحی مد و لباس زنانه و البته مردانه تنوع فراوانی پیدا کرده است. دیگر مثل سابق، محدودیتی در به کارگیری طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود ندارد.

اگر چه هر سال از سوی شرکت پانتون (Pantone)، رنگ سال اعلام می‌شود اما درب‌های خلاقیت به روی طراحان لباس کاملا باز است و می‌توانند با الگو قرار دادن رنگ‌های رایج در کنار انواع و اقسام رنگ‌های شاد، خنثی و تیره به مدل‌ها و طرح‌هایی برسند که هر یک طرفداران خود را دارد.

پانتون رنگ امسال را یعنی سال ۹۸ هجری شمسی ما و ۲۰۱۹ میلادی را رنگ مرجانی اعلام کرده است.

 

مدل مانتو - مدل مانتوی جدید

 

شاید دقیقا ندانید که مانتو رنگ مرجانی چه رنگی است. در این‌صورت باید برای‌تان بگوییم که این رنگ، سایه‌ای سرخ یا صورتی از رنگ نارنجی است. نوعی از مرجان‌های دریایی در طبیعت به این رنگ هستند و به همین دلیل پانتون برای اینکه توجه مردم و افکار عمومی را به حفظ جزایر مرجانی رو به تخریب و اتقراض جلب کند، این رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده است.

یادتان باشد که جهان متنوع و گسترده مد و فشن می‌تواند روی دنیا اثرات مثبت فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

در هر حال، از دغدغه‌های محیط‌ زیستی(چیزی از فست فشن شنیده‌اید؟) و جدی که بگذاریم باید به سراغ انواع  مدل مانتو ۹۸ برویم. با وجود روی کار آمدن رنگ مرجانی به عنوان رنگ سال، شاید بد نباشد که برای انتخاب رنگ مانتوی خود به مرجانی هم فکر کنید.

مانتو رنگ مرجانی از آن انتخاب‌هایی خواهد بود که نشان می‌دهد به دنیای فشن تسلط و علاقه دارید.

 

۱. مدل مانتو ۹۸

مدل مانتو

 

دوست دارید که شیک‌پوش و مرتب به نظر برسید و همه از استایل‌تان تعریف کنند؟ خب، این کاملا طبیعی است.

آراستگی و شیک‌پوشی، انرژی شاد و مثبتی به همراه خود دارد و حس و حال مطلوبی را در افراد ایجاد می‌کند. یکی از راه‌های مهم شیک‌پوشی و داشتن تیپ و استایلی ایده آل، نگاه کردن به مدل‌های مختلف و الهام گرفتن از طرح‌های گوناگونی است که در مزون‌ها و فروشگاه‌ها دوخته و عرضه می‌شود.

احتمالا تا به حال چندین بار به سراغ گوگل رفته‌اید و عباراتی مانند مدل مانتو ۹۸  را جستجو کرده‌اید. شاید هم به دنبال مدل مانتو در اینستاگرام گشته‌اید.

اگر این‌طور است باید بگوییم که شما از شاگرد اول‌های دنیای استایل و مُد هستید. یعنی از آن شاگرهای کنجکاوی هستید که به خوبی می‌دانند الهام گرفتن از منابع خوب و غنی، آنها را در رسیدن به نتیجه دلخواه و درست یاری می‌کند.

 

مدل مانتو - مانتوی شیک

 

برای اینکه از میان انواع مدل مانتو ۹۸ به شیک‌ترین گزینه‌ها برسید به شما توصیه‌ای داریم:‌ به دنبال نکاتی باشید که مانتوی‌تان را خاص و متفاوت می‌کند.

مثلا یکی از چیزهایی که شما را جذاب و شیک می‌کند، استفاده از رنگ‌های شاد و تند است.

انتخاب برش‌های متفاوت و استفاده از پیراهن‌ها برای مانتو نیز از دیگر کارهایی است که می‌توانید برای طراحی تیپی خاص در نظر داشته باشید:

 مانتو رنگ شاد

مدل مانتو - مانتو رنگ شاد

 

یادتان باشد که در دنیای مانتو، رویه‌ها و روپوش‌ها بسیار متنوع است.

اگر دوست دارید که تیپ و استایل‌تان خاص و ویژه باشد باید در انتخاب انواع مدل مانتو هم چند نکته را در نظر بگیرید. برای مثال، انتخاب رنگ‌های تند و شاد برای مانتو یکی از ترندهای جدید و شیکی است که تقریبا همیشه طرفداران خود را داشته و دارد.

رنگ‌های شادی مانند رنگ زرد می‌توانند به متفاوت شدن استایل‌تان کمک شایانی کنند.

مانتویی با برش‌های متفاوت و خاص

مدل مانتو - مانتو مجلسی

 

برای اینکه در استایل‌تان تنوع ایجاد کنید و ضمن رعایت پوشش مناسب، شیک و خاص به نظر برسید باید به سراغ برش‌های متفاوت بروید.

مثلا به جای استفاده از مانتو مدل‌های کُتی، راسته یا مدل‌های مانتو که همه به تن می‌کنند به سراغ برش‌هایی نو و خلاقانه بروید. اگر به دنبال مانتو در فروشگاه‌ها هستید، یک راه‌کار جالب برای‌تان وجود دارد.

به سراغ قسمت پیراهن‌ها بروید و ببینید که آیا طرح و مدلی وجود دارد که از آن می‌توان به جای مانتو در خیابان استفاده کرد.

اگر هم می‌خواهید که بعد از دیدن انواع مدل مانتو و انتخاب گزینه مورد نظر به سراغ مزون بروید باز هم می‌توانید درباره دوخت مانتویی که کاربرد پیراهن هم دارد با خیاط‌تان صحبت کنید.

 

۲. مدل مانتو اسپرت

مدل مانتو - مدل مانتو اسپرت

 

بعضی از خانم‌ها عاشق تیپ اسپرت یا به زبان سلیس فارسی، غیررسمی هستند.

این دسته از بانوان عزیز حتی در موقعیت‌های رسمی هم دوست دارند، مانتویی غیررسمی به تن کنند و حال و هوای تیپ اسپرت را برای خود حفظ کنند. از نظر ما و بسیاری از طراحان مد و پوشاک، چنین خواسته‌ای به هیچ عنوان غیرمعقول نیست.

بخش مهمی از استایل را سلیقه شخصی افراد و سبک زندگی آنها می‌سازد.

پس اگر از عشاق سینه‌چاک استایل اسپرت هستید اصلا نگران نباشید. ترکیب عناصر اسپرت در پوشش مانتو و بخش‌های دیگر استایل‌تان با اندکی رنگ و طرح‌های جدی‌تر و رسمی‌تر از شما بانوی شیکی می‌سازد که هم مناسب و صحیح در هر موقعیتی لباس می‌پوشد و هم سبک و استایل خود را حفظ می‌کند.

مثلا وجود یک کمربند، استفاده از یقه‌های انگلیسی برای مانتوهای کوتاه یا انتخاب رنگی مجلسی‌ (مثلا مشکی) باعث می‌شود که تلفیق استایل غیررسمی و رسمی‌تان به خوبی شکل بگیرد.

 

مدل مانتو

 

اگر دوز رسمی‌ بودن یک مراسم خیلی زیاد باشد و تمایل‌تان به حفظ حال و هوای غیررسمی و اسپرت هم اجازه انتخاب از میان انواع رسمی طرح و پارچه (مثلا انتخاب انواع مدل مانتو کربپ حریر یا…) ندهد باید به سراغ مانتو رنگ مشکی بروید.

نمونه تصویر بالا را در نظر بگیرید؛ یک کمربند که در یک گوشه از کمر بسته می‌شود، برش اریب پایین مانتو با قدی کوتاه و ترکیب آن با یک کیف با بند زنجیری، شما را به یک خانم شیک با تیپی تلفیقی از حالت اسپرت و رسمی بدل می‌کند.

 

۳. مدل مانتو بلند

مدل مانتو اسپرت

 

به عنوان یک خانم شیک‌پوش باید دقت کنید که وجود مانتوی بلند مناسب در کمد لباس‌های‌تان کاملا ضروری است. مانتوهای بلند در موقعیت‌های رسمی، بسیار مناسب هستند.

اگر قدتان بلند باشد هم این سبک از مانتو بر اندام‌تان به خوبی خواهد نشست و دیگر فرقی نمی‌کند که مانتو را برای مراسمی جدی می‌خواهید یا پوشیدن در خیابان.

با وجود داشتن قد بلند، مانتوی بلندتان را با انواع شلوار جین و کتانی بپوشید و تیپی شیک برای خود طراحی کنید.

 

مدل مانتو

 

البته خانم‌هایی که قد چندان بلندی ندارند هم در مراسم مختلف با هماهنگ کردن مانتوی بلند و کفشی پاشنه‌دار به استایل مناسب و جذابی خواهند رسید.

در چند سال اخیر هم مانتوهای بلند در میان انواع مدل مانتو از محبوبیت و رواج زیادی برخوردار شده‌اند.

 

مدل مانتو بازیگران

 

اگر به دنبال جدیدترین مدل مانتو هستید، علاوه بر سر زدن به وبسایت‌های تخصصی مانند گروه مد و پوشاک مالتینا یا صفحات اینستاگرامی معروف، نگاهی هم به پوشش بازیگران داشته باشید.

خوش پوش ترین بازیگران زن را شناسایی کنید و ببینید که چه مدلهای مانتو و پوششی را برای خود انتخاب می‌کنند.

این دسته از افراد معمولا با بهترین مزون‌های لباس در ارتباط هستند و طراحانی حرفه‌ای برای شیک‌تر شدن به آنها راهنمایی می‌دهند. پس دنبال کردن سبک پوشش‌شان خالی از لطف نخواهد بود.

 

۴. مدل مانتو جلوباز

مدل مانتو جلو باز

 

مانتوهای جلوباز هم چندسالی است که در بازار و دنیای مد ایرانی یافت می‌شوند.

این مدل از مانتوها هم کاربردهای فراوانی دارند. علت این است که با وجود نمایان بودن زیر مانتو، دست‌تان برای پوشیدن لباس‌های متنوع در زیر مانتو کاملا باز است.

مثلا مانتوی مشکی را یک‌ بار با پیراهن بپوشید و بار دیگر با یک شومیز و شلوار مناسب. انواع مدل مانتو جلوباز برای موقعیت‌های رسمی و غیررسمی قابل‌استفاده است.

 اگر جنس مانتو و طرح آن خنثی باشد یا به عبارت دقیق‌تر، فقط یک رویه ساده باشد که از جنس حریر، کرپ یا جنس‌های رسمی و مجلسی دیگر نیست، می‌توانید آن را با لباس‌های اسپرت و غیراسپرت هماهنگ کنید.

در این صورت، به جای خریدن چندین مانتو با یک عدد مانتو جلوباز و چندین سِت مناسب برای زیر آن، صاحب استایلی متنوع خواهید شد.

 

مدل مانتو جلو باز

 

تونیک‌هایی که تا زیر زانو یا بالای آن هستند و معمولا طرح‌های اسپرتی نظیر چهارخانه دارند هم گزینه‌هایی هستند که با یک عدد تی‌شرت رنگی یا ساده زیر آنها برای خیابان مناسب خواهند بود.

شلوار جین و کفش کتانی را هم به این استایل اضافه کنید و با پوشیدن آن در خیابان به یکی از خانم‌های شیک و به روز بدل شوید.

 

۵. مدل مانتو تابستانی

مدل مانتو تابستانی

 

یکی از مهم‌ترین اصولی که شیک‌پوش‌ها رعایت می‌کنند، تناسب جنس و طرح لباس‌های‌شان با فصلی است که در آن قرار دارند.

برای مثال، تابستان چه چیزی می‌طلبد؟ بله! مانتوهای خنک و نازکی که بادی ملایم در آنها می‌پیچد و احساس خوشایندی برای‌تان ایجاد می‌کند.

رنگ‌های شاد مثل صورتی، رنگ‌های پاستلی (طیف رنگی روشن مانند صورتی کم‌رنگ، آبی ملایم و سبز نعنایی) که این روزها در دنیای مُد زیاد دیده می‌شوند و طرح‌های گل‌دار برای تابستان بسیار مناسب است.

رنگ سفید هم که دیگر از اصلی‌ترین رنگ‌های برای لباس‌های تابستانی است. یک تونیک سفید می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای‌تان باشد.

 

مدل مانتو - مانتو تابستانی

 

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، استفاده از تونیک‌ها و پیراهن‌ها هم به جای مانتو، ایده بسیار خوبی است و می‌تواند استایل‌تان را خاص و متفاوت از دیگران نشان بدهد.

برای اینکه یک مانتو تابستانی مناسب داشته باشید به سراغ تونیک‌ها یا پیراهن‌های پوشیده و آزادی بروید که مدل کلوش یا گشاد دارند.

این سبک از لباس‌ها برای استفاده در خیابان بسیار مناسب هستند و شما را از گرمای آزاردهنده بعضی از روزهای تابستان در امان نگه می‌دارند.

 

۶. مدل مانتو کتی

مدل مانتو - مدل مانتو کتی

 

مانتوهای کُتی برای موقعیت‌های رسمی گزینه بسیار مناسبی هستند.

با پوشیدن مانتو کتی به همراه شلوار هماهنگ با آن می‌توانید در جلسات رسمی و اداری شرکت کنید،

در مهمانی‌ها و موقعیت‌هایی مانند حضور در محضر برای مراسم عقد و ازدواج یا هر شرایطی که فضا و جو، لباس‌هایی مجلسی نیاز داشته باشد هم کُت‌ها به کمک‌تان می‌آیند.

مانتوهای کتی هم بسته به نوع اندام و سلیقه‌ای که دارید، طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند.

مدل مانتو کتی

اگر مانتوی کُتی راسته با پارچه راه‌راه یا چهارخانه انتخاب کنید، میزان غیررسمی بودن آن زیادتر می‌شود و استایل‌تان کمی اسپرت می‌شود.

اما اگر مدل‌های کمردار انتخاب کنید و آنها را با شلواری از جنس و رنگ مانتو بپوشید، قطعا تیپی رسمی‌تر خواهید داشت.

 

۷. مدل مانتو سنتی

مدل مانتو - الهام حمیدی

 

طرح‌های سنتی ایرانی بسیار متنوع و زیبا هستند. رنگ‌های شاد و متنوعی که در پارچه‌دوزی‌های سنتی به کار می‌رود از آنها گزینه‌ای ایده‌آل برای دوخت مانتو می‌سازد.

با کمی خلاقیت، امکان تلفیق طرح‌ها و رنگ‌های سنتی با دوخت‌های امروزی به وجود می‌آید.

استفاده از دوخت‌های ویژه و خاص ایرانی که در سیستان و بلوچستان یا قشم و استان‌های دیگر رایج است هم در طراحی و دوخت مانتوها بسیار جالب از کار درمی‌آید.

پوشیدن لباس‌های سنتی ایرانی به جای مانتو هم گزینه دیگری است که می‌توان به آن فکر کرد.

 

۸. مدل مانتو مجلسی

مدل مانتو - مدل مانتو کرپ حریر

 

خانم‌های ایرانی برای شرکت در مراسمی که بیرون از منازل برگزار می‌شوند و موقعیت‌های رسمی باید از مانتو و پوشش کامل استفاده کنند.

پس لازم است حتما در کمد خود، مانتوی مجلسی نیز داشته باشند.

مدل مانتو مجلسی را هم با توجه به اندام و سلیقه‌تان انتخاب کنید. اما بدانید که یکی از مهم‌ترین ابعاد انتخاب چنین نوعی از مانتو، در نظر داشتن جنس پارچه آن است.

 

مدل مانتو بلند

 

پارچه مانتو مجلسی باید حریر، کرپ حریر، ساتن یا انواع دیگری از پارچه باشد که حالت رسمی‌تری دارند.

اگر برای خرید یا دوختن مانتوی مجلسی به دنبال مدل مانتو کرپ حریر می‌گردید، باید بگوییم که مسیر را درست رفته‌اید و این هم یکی از انتخاب‌های خوبی است که پیش روی‌تان قرار دارد.

 

مدل مانتو شیک

 

برای اینکه مدل مانتو مجلسی مناسب خود را پیدا کنید به شکل آستین‌ها و برش‌های مانتو هم نیم‌نگاهی داشته باشید.

این روزها، پلیسه‌ها به دنیای مد بازگشته‌اند و در قالب دامن، شال و حتی مانتو طرفداران زیادی دارند.

علاوه بر مانتوهای پلیسه به آستین‌ها هم دقت داشته باشید. آستین‌های گشادی که در قسمت سر مچ‌ها، حالت باز پیدا می‌کنند هم گزینه‌هایی هستند که در خرید و دوخت می‌توانید در نظر بگیرید.

 

۹. مدل مانتو دخترانه

مدل مانتو دخترانه

 

مدل‌های دخترانه مانتو معمولا مدل‌هایی را پوشش می‌دهند که کوتاه و بالای زانو هستند یا طرح‌ها و رنگ‌های جوان‌پسند و شادی دارند.

تونیک‌های بلند و مانتوهای جلوباز از انواع مدل مانتو دخترانه به شمار می‌روند.

مانتوهای جین هم برای دختران جوان و نوجوان بسیار مناسب و زیبا هستند. دنیای جین‌ها هم بسیار گسترده است. لباس‌های جین در جنس‌های نازک و ضخیم، رنگ‌های تیره و روشن عرضه می‌شوند و به شدت متنوع و جذابند.

برای فصل تابستان باید به سراغ جین‌های کاغذی بروید. منظور همان جین‌های نازک است.

لباس‌های جین، ذاتا در دسته لباس‌های اسپرت و غیررسمی طبقه‌بندی می‌شوند به همین خاطر چه مانتوی جین بلند خریداری کنید و چه کوتاه، تیپ و استایل‌تان غیررسمی خواهد بود.

 

مدل مانتو دخترانه

 

استفاده از رنگ‌های شاد، سن و سال ندارد. اما به عنوان یک خانم جوان یا دختر نوجوان در لباس‌های خود از رنگ‌های شاد استفاده کنید تا خود را با انرژی و شوری که در وجودتان دارید، هماهنگ سازید.

مدل‌های مانتوی دخترانه بیشتر در طبقه‌بندی انواع مدل مانتو اسپورت قرار می‌گیرند.

اما برای موقعیت‌های رسمی‌تر هم استفاده از مانتوهای کوتاه و رنگی که دارای برش‌هایی در ناحیه کمر هستند، گزینه‌های خوبی خواهند بود.

 

۱۰. مدل مانتو کیمونو حریر

مدل مانتو حریر

 

لباسی که مدل کیمونوهای ژاپنی دوخته شده باشد، باعث می‌شود که اندام‌تان یک‌دست به نظر بیاید. یعنی مثلا اگر پاهای‌تان لاغر است و بالاتنه‌ای چاق و پهن دارید، با پوشیدن این نوع از مانتو، بدن‌تان متناسب‌تر جلوه خواهد کرد.

کسانی که اندام موزون دارند هم که دیگر نباید نگران باشند چون هر نوع لباسی از جمله مدل مانتو کیمونو برایش‌شان مناسب خواهد بود.

حال که در روزهای پایانی بهار به سر می‌بریم، بهتر است، مدل مانتو کیمونو حریر خریداری کنید تا در فصل‌های گرم‌تر برای‌تان قابل‌استفاده و خوشایند باشد.

به طور کلی، جنس حریر، جنسی مجلسی و رسمی است و با خرید یک مانتوی کیمونوی حریری، برای شرکت در مهمانی‌های رسمی مشکلی نخواهید داشت.

اگر پارچه حریری که برای مانتوی کیمونوی شما در نظر گرفته می‌شود، طرح‌دار و گُل‌گُلی باشد که دیگر استایل‌تان کاملا تابستانی خواهد بود.

 

۱۱. مدل مانتو راه راه شیک

مدل مانتو

 

خرید مانتوهای طرح‌دار تا حد زیادی سلیقه‌ای است.

یعنی نمی‌توان به کسی که طرح لباس پلنگی یا راه‌راه دوست ندارد، اصرار کرد که لباسی با این شکل و مدل خریداری کنید. ا

ما اگر از کسانی هستید که شدیدا به دنبال راه‌کارهایی برای لاغرتر نشان دادن اندام خود هستید، حتما مدل مانتو راه راه شیک را هم امتحان کنید.

راه راه، طرح شیک و زیبایی است. البته اگر رده‌ها و راه‌راه‌های آن عمودی باشند، شما را لاغرتر نشان خواهد داد. در غیراین صورت، نه تنها لاغرتر نخواهید شد بلکه احتمالا عریض‌تر و پهن‌تر هم جلوه خواهید کرد.

 

جمع‌بندی نهایی

مدل مانتو

اگر دوست دارید در خرید انواع مدل مانتو یا به طور کلی لباس، خوش‌سلیقه‌تر و شیک‌تر عمل کنید باید بیشتر به مدل‌های معروف، وبسایت‌های معتبر و توصیه طراحان توجه داشته باشید.

مثلا می‌توانید به فروشگاه بزرگ مالتینا سری بزنید و از مدل‌های شیک و جدید لباس‌های موجود در آن خرید کنید یا از آنها برای دوخت و تهیه لباس، الهام بگیرید.

اندام، سلیقه، رنگی که با پوست‌تان در تناسب است و موقعیت و مراسمی که به آن می‌روید هم در نظر داشته باشید تا در انتخاب انواع مدل مانتو دچار مشکل نشوید.

باید بپذیرید که رسیدگی به ظاهر و زیبایی، شما را شاداب‌تر خواهد کرد. پس آن را دست‌کم نگیرید و برای پوشیدن لباس‌های‌تان، وقت و زمان بگذارید و سهل‌انگاری نکنید. برای خرید از محصولات متنوع مالتینا، وارد گزینه خرید شوید:

مشاهده و خرید