آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که زندگی چقدر راحت‌تر می‌شد اگر می‌توانستیم با لوازم و اسباب اطراف‌مان صحبت کنیم و از آن‌ها بخواهیم کاری را برای ما انجام دهند؟ امروز به لطف تکنولوژی و طراحی و تولید لوازم خانگی هوشمند، این امکان وجود دارد.

همه ما در دنیای پرمشغله امروزی که ساعات زیادی را به کار کردن، مطالعه و فعالیت‌های خسته‌کننده می‌گذرانیم، به استراحت و آسایش بیشتری نیاز داریم. این آسایش و راحتی در هیچ جای دنیا به جز خانه فراهم نمی‌شود. با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تجهیزات نوین، بسیاری از کارها در خانه ساده و آسان شده است. بنابراین، به جای صرف زمان زیادی برای آشپزی، تمیز کردن و غیره، می‌توانید از دستیار هوشمندتان بخواهید کارها را برای شما انجام دهد. در نتیجه زمان بیشتری برای تفریح و وقت گذرانی با عزیزان تان خواهید داشت.

لوازم خانگی هوشمند

لوازم خانگی هوشمند

اگر یک بلندگوی هوشمند مجهز به آمازون Alexa یا دستیار Google دارید. یا سرویس خانگی هوشمند Siri و HomeKit اپل را راه‌اندازی کرده‌اید و اکنون به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توانید از آنچه در اختیار دارید استفاده کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله سعی کردیم چند نمونه از بهترین و پرطرفدارترین لوازم خانگی هوشمند را به شما همراهان همیشگی وبلاگ مالتینا معرفی کنیم.

ترموستات‌های هوشمند خانگی

ترموستات هوشمند اکوبی Ecobee SmartThermostat

Google Home را به ترموستات هوشمندتان متصل کنید تا دما و سایر تنظیمات را به صورت گفتاری کنترل کنید. یکی از لوازم خانگی هوشمند بسیار کاربردی، ترموستات هوشمند اکوبی (Ecobee SmartThermostat) است. این ترموستات برای کنترل دما و وضعیت هوا در منزل استفاده می‌شود. سیستم الکسا (Alexa)  از قبل در آن تعبیه شده است. بنابراین، این دستگاه به عنوان لوازم خانگی هوشمند در ارتباط با Google انتخاب بسیار خوبی است. سنسور هوشمند (SmartSensor) موجود در آن، به طور خودکار دمای اتاق را بر اساس فضای اشغال تنظیم کرده و سایر تنظیمات را مطابق با آن روی برنامه نصب می‌کند.

لوازم خانگی هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

ترموستات هوشمند Honeywell Color Thermostat

ترموستات هانی‌ول یکی از دیگر از دستگاههای کنترل دمای هوشمند خانگی است. از لحاظ زیبایی، جلوه شیک و مدرنی دارد و بسیار کاربردی است. با پیوند حساب کاربری‌ در Honeywell Total Connect Comfort به حساب کاربری‌تان در Google Home، می‌توانید به راحتی به آن متصل شوید. پس از اتصال و راه‌اندازی دستگاه، قادر خواهید بود درجه حرارت را به صورت گفتاری و از دور تنظیم کنید. میزان خنک یا گرم بودن خانه و دمای محیط در درجه دلخواه را، تنها با ادای چند کلمه تغییر دهید.

لوازم خانگی هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

ترموستات هوشمند نست لرنینگ Nest Learning Thermostat

اگر به دنبال ترموستاتی هستید که سبک زندگی شما را یاد بگیرد و با آن سازگار شود، ترموستات هوشمند نست لرنینگ برای شما بهترین انتخاب خواهد بود. این دستگاه به طور هوشمند تشخیص می‌دهد که شما معمولا چه دمایی را ترجیح می‌دهید. دمای راحتی شما را می‌سنجد و حرارت محیط را با آن تنظیم می‌کند. در ضمن، می‌توانید صفحه نمایشگر را از طرف دیگر اتاق بخوانید. اگر آن را به Google Home متصل کنید، می‌توانید از صدای خودتان برای خنک‌تر کردن، گرمتر کردن، تنظیم درجه حرارت خاص و موارد دیگر، از آن استفاده کنید.

لوازم خانگی هوشمند_ ترموستات هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

روشنایی

چراغ‌های هوشمند فیلیپس هیو Philips Hue lights

لامپ‌های هوشمند Philips Hue برای سال‌های طولانی بهترین انتخاب کاربران بوده است و این انتخاب دلیل خوبی هم دارد. محصولات این شرکت شامل لامپ‌های استاندارد A19 ، چراغ‌های پخش نور، نوارهای روشنایی، لوازم جانبی و طیف وسیعی از گزینه‌های روشنایی در فضای باز است. این تنوع باعث می‌شود که بتوانید نوع روشنایی کل خانه را روی سرویس Hue قرار دهید. همچنین، Philips قادر است از دستیارهای صوتی آمازون، گوگل و اپل پشتیبانی کند.

خط تولید Hue با ارائه لامپ‌های تغییر رنگ دهنده محبوب شد. اما بهترین گزینه برای شروع، استفاده از لامپ‌های سفید استاندارد است. با صرف ۷۰ دلار می‌توانید یک مجموعه کامل دارای دو لامپ و Hue hub تهیه کنید. اگز از پیش دستیار الکسا یا Google را فعال کرده‌اید، تنها ۳۰ دلار کافیست تا نسخه جدید لامپ‌های بلوتوثی را در اختیار داشته باشید. در این صورت دیگر به سرویس مرکزی نیاز نخواهید داشت.

با این لامپ های هوشمند می‌توانید از Google سوال کنید که آیا چراغ‌ها را روشن گذاشته‌اید یا خیر. میزان نور فضا را تنظیم کنید و رنگ نور اتاق‌ها را تغییر دهید. چراغ‌ها را همگام سازی کرده و نور محیط را تنظیم کنید. مانند حالت‌های “نور متمرکز” یا “نور کم مانند حالت گرگ و میش “. فیلیپس هیو گزینه‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌گذارد. از جمله نوارهای روشنایی، لامپ‌های جداگانه، لامپ‌های سفید و لامپ‌های چند رنگ. به خاطر داشته باشید‌، علاوه بر تهیه لوازم اولیه (که شامل همه موارد مورد نیاز می‌شود)، باید یک پل (رابط) هم برای آن خریداری کنید.

لوازم خانگی هوشمند_ چراغ هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

چراغ‌های هوشمند سنگلد Sengled Element lights

سری چراغ‌های Sengled’s Element امکانات زیادی را ارائه می‌دهد. چراغ‌های هوشمندتان را به راحتی به دستیار Google متصل کنید. علاوه بر این، می توانید لامپ‌ها را مستقیما به هاب خانگی Echo Plus ، SmartThings یا Wink نیز متصل کنید. اگرElement Hub  دارید قادر خواهید بود به راحتی کارهایی مانند روشن و خاموش کردن چراغ‌ها و تنظیم برنامه‌ها را انجام دهید. همچنین می‌توانید از بین انواع لامپ‌های کم نور سفید و چند رنگ یکی را انتخاب کنید.

لوازم خانگی هوشمند_ چراغ هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

لامپ هوشمند ویز بالب Wyze Bulb

این لامپ هوشمند با قیمت اندک، به الکسا و دستیار Google متصل می‌شود و نیازی به هاب ندارد. اما متاسفانه، شامل تمامی امکانات Philips Hue نمی‌باشد. و فقط به صورت یک لامپ استاندارد A19 و بدون پشتیبانی HomeKit ارائه می‌شود. اما یکی از مقرون به صرفه‌ترین لامپ‌ها به عنوان لوازم خانگی هوشمند است.

لوازم خانگی هوشمند_ لامپ هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

کلید و پریزهای هوشمند خانگی

پریز هوشمند Kasa Smart Wi-Fi Plug

امروزه تعداد زیادی از پریزهای هوشمند را میتوانید پیدا کنید. پریزهای هوشمند اغلب برای کسانی که به تازگی می‌خواهند یک سیستم اتصالی به چند دستگاه خانگی را امتحان کنند، پیشنهاد می‌شود. آن‌ها ارزان هستند. به سادگی نصب می‌شوند. عملکرد آسانی دارند که هر کسی کار کردن با آن را فوری یاد می‌گیرد. این پریزها از راه دور نیز قابل کنترل هستند.

Kasa Mini از TP-Link جزو محصولات پرفروش در این دسته است. این دستگاه شامل یک خروجی است که از طریق Wi-Fi به شبکه شما متصل می‌شود. برنامه نرم افزاری آن به خوبی طراحی شده است. به شما این امکان را می‌دهد تا دستگاه را برای روشن یا خاموش کردن برنامه یا حتی براساس موقعیت مکانی خود برنامه ریزی کنید. این پریز هم با Google Assistant و هم با Alexa کار می‌کند. بسیاری از آنها حتی به مرکز اتصال نیاز ندارند. با نصب این کلید می‌توانید چراغ‌های خانه را در داخل یا حتی خارج از منزل روشن و خاموش کنید.

لوازم خانگی هوشمند_ کلید هوشمند

اگر به دنبال یک کلید روشنایی هوشمند بادوام و در عین حال مقرون به صرفه هستید، کلید نوری Gosund 15A را انتخاب کنید. این کلید با امکان کنترل از راه دور و دارای تایمر، با استفاده از سرویس Google Assistant طراحی شده است. قیمت آن کمتر از ۱۵ دلار برای شما هزینه دارد.

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

پریز هوشمند Belkin WeMo Mini Wi-Fi

پریز هوشمند Belkin WeMo Mini Wi-Fi بسیار مقرون به صرفه است. تنظیم آن آسان است. به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت گفتاری و با استفاده از صدای خودتان چراغ‌ها و سایر وسایل برقی را تنظیم کنید. به مرکز یا اشتراک نیازی ندارد. این پریز که توسط  TP-Link Wifi کار می‌کند، یکی دیگر از لوازم خانگی هوشمند پرطرفدار برای Google Home است. نکته خوب در مورد این وسیله کاربردی این است که می‌توانید آن را با قیمتی حدود ۲۰ تا ۳۰ دلار خریداری کنید.

لوازم خانگی هوشمند_ کلید هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

تجهیزات صوتی و تصویری خانه هوشمند AV

دستیار هوشمند Google شما را به دنیای متفاوتی از موسیقی و سینما می‌برد. برای مبتدیان، سیستم Google Chromecast در نظر گرفته شده است. که به شما این امکان را می‌دهد تا برخی از برنامه‌های پخش مورد علاقه‌تان مانند Netflix ، YouTube و Amazon Prime را با کیفیت ۴k در تلویزیون پخش کنید. پس از اتصال، می‌توانید با استفاده از دستیار داخلی Chromecast برای بررسی اخبار، آب و هوا و ورزش و همچنین فیلم‌های جدید در YouTube استفاده کنید.

برای سینماهای خانگی، سیستم Bose Soundbar 500 در نظر گرفته شده است. این سیستم هم به دستیار Google و هم الکسا متصل می‌شود. کیفیت و عمق صدا در این دستگاه شگفت‌انگیز است. دستورات صوتی را می‌توان با هشت میکروفون، حتی در تنظیمات صدای بلند، به راحتی شنید.

لوازم خانگی هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

بلندگوی هوشمند سونوس وان The Sonos One

برای ارائه بهترین کیفیت صدا، بلندگوی قابل اعتماد Google Home طراحی و روانه بازار شد. Sonos One یکی از بلندگوهای عالی و با کیفیت بالا است که به دستیار هوشمند Google‌ متصل می‌شود. از نظر کیفیت صدا و سهولت استفاده، Sonos جزو برترین تجهیزات صوتی شناخته می‌شود. با امکانات کنترل خودکار، صدای بلندگو را بر اساس آکوستیک اتاق تنظیم می‌کند. برنامه Sonos زیبا و دوست داشتنی با هر دو سیستم عامل iOS و Android قابل استفاده است.

لوازم خانگی هوشمند_ بلندگو هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

سایر لوازم خانگی هوشمند

در حال حاضر دستیار هوشمند Google با تعداد زیادی از برندهای لوازم خانگی هوشمند، از جمله iRobot و Shark،Frigidaire ، LG و بسیاری دیگر، همکاری می‌کند.

اجاق گاز هوشمند از سری Electric KitchenAid

در آشپزخانه‌ها و نانوایی‌ها، اجاق گازهای هوشمند از سری Electric KitchenAid می‌توانند به دستیار هوشمند شما متصل شوند. به این شکل به راحتی می‌توانید بر وعده غذایی‌تان نظارت کنید. دما را به دلخواه تغییر دهید و از راه دور اجاق گاز را تحت نظر داشته باشید. حتی می‌توانید دستورالعمل‌هایی را در حافظه اجاق گاز وارد کنید. سپس به صورت گفتاری از اجاق گازتان بخواهید کار مدنظرتان را انجام دهد. دستیار Google همچنین قادر است به سایر دستگاه‌های آشپزخانه مانند غذاساز Anova Sous Vide متصل شود. با گفتن تنها چند کلمه برای انجام کارهایی مانند شروع یا متوقف کردن پخت و پز، تنظیم تایمر، افزایش یا کاهش دما و بررسی دمای فعلی، آشپزی را برای خودتان آسان‌تر کنید.

لوازم خانگی هوشمند

برای مشاهده و خرید سری محصولات Electric KitchenAid در فروشگاه اینترنتی مالتینا، روی لینک زیر کلیک کنید.

لباسشویی هوشمند ال‌جی تاپ LG Top Load Washer

از جمله جدیدترین تجهیزات خانه هوشمند لباسشویی‌ها هستند. دستیار Google می‌تواند لباسشویی شما را هوشمندسازی کند. بنابراین، قادر خواهید بود تا به صورت هوشمند و از راه دور برای شروع و توقف چرخه شستشو، تنظیمات نیمه شستشو، کنترل دما و پارچه، دستور دهید. دستیار Google با لباسشویی LG Top Load Washer ارتباط برقرار کرده و در صورت بروز مشکلات واشر نیز به شما هشدار می‌دهد. به طور کلی، هنگامی که مشکلی در موتور یا سیستم لباسشویی به وجود بیاید، شما به موقع از آن مطلع خواهید شد.

لوازم خانگی هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

جاروبرقی هوشمند شارک لون

با اتصال دستیار Google به جاروبرقی هوشمند شارک دیگر لازم نیست حتی انگشت‌تان را تکان دهید. فقط کافیست بگویید “خوب گوگل، به شارک بگو شروع به تمیز کردن کند”. بلافاصله، جاروبرقی شما شروع به کار می‌کند. اگر می‌خواهید جاروبرقی شما کاملا به صورت اتوماتیک کار کند و حتی خالی کردن کیسه مخزن را نیز خودش انجام دهد، با Roomba i7  آشنا شوید. کافیست تنها با گفتن چند کلمه از رومبا بخواهید زباله‌هایش را جدا کند. سپس، گرد و غبار و خاک و زباله‌ها را به طور خودکار در یک کیسه محصور و یک‌بار مصرف می‌ریزد و جدا می‌کند. این دستگاه حدود ۳۰ سطل ربات را در خود جای می‌دهد.

لوازم خانگی هوشمند_جاروبرقی هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

شبکه اینترنت مش وای‌فای هوشمند گوگل نست Google Nest Wifi

وا‌ی‌فای همه چیز است! این روزها که زندگی بیش از پیش با تکنولوژی و وسایل هوشمند درگیر شده است، می‌توان گفت وای‌فای جزو ضروری‌ترین تجهیزات خانه هوشمند است. وسایل خانه هوشمند برای راه اندازی و اتصال به هم، به اینترنت بی‌سیم نیاز دارند. اگر در خانه بزرگی زندگی می‌کنید یا نیاز دارید از اتاق‌های مختلف با تجهیزات هوشمند ارتباط برقرار کنید، ممکن است به چیزی بیش از مودم‌های معمولی احتیاج داشته باشید. بنابراین، شبکه مش وای فای بهترین گزینه برای یک خانه هوشمند است. شبکه مش وای فای با پوشش گسترده، اتصال قوی و سرعت بالا، به بهترین شکل به کارکرد لوازم خانگی هوشمند شما کمک می‌کند. این شبکه تمام اتاق‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد و از تمامی وسایل هوشمند پشتیبانی می‌کند. از میان مش روترهای استفاده شده، Google Nest Wifi یکی از بهترین‌هاست.

این دستگاه دو قسمتی قادر است مساحتی حدود ۵۸۰۰ مترمربع از یک خانه CNET Smart Home را به طور کامل و بدون نقص پوشش دهد. در آزمایش‌هایی که انجام شده، تاکنون هیچگونه قطعی اتصال، سرعت پایین و سیگنال ضعیف مشاهده نشده است. علاوه بر این، گسترش دهنده دامنه به عنوان یک بلندگوی هوشمند دو برابر می‌شود. بنابراین، با اتصال قابل اعتماد از یک اتاق به اتاق دیگر، پوشش دستیار Google در خانه هوشمند شما گسترش می‌یابد.

شما تفاوتی بین این دستگاه و Wi-Fi 6 متوجه نخواهید شد. مگر این که به اینترنت پرسرعت ۵۰۰ مگابایت در ثانیه یا بیشتر‌ نیاز داشته باشید. چیزی که این شبکه اینترنتی را جذاب می‌کند، سهولت نصب و تنظیمات ساده آن است. تنظیمات مربوط به خانه هوشمند آن در برنامه Google Home قرار می‌گیرد. امکانات پیشرفته دیگر Wi-Fi مانند اولویت بندی دستگاه، امنیت WPA3 و پشتیبانی ۴×۴ MU-MIMO، به Nest Wifi اجازه می‌دهد تا سرعت دستگاه‌هایی مانند MacBook Pro که از چندین آنتن Wi-Fi استفاده می‌کنند، افزایش یابد. بدیهی است که Nest Wifi برای خانه‌های هوشمند تحت کاربری دستیار گوگل بهترین گزینه است. بنابراین، کاربران الکسا احتمالا می‌خواهند به Eero یا Netgear Orbi، نام آوران آمازون در رده مش، پایبند بمانند. اما اگر فقط Wi-Fi قوی می‌خواهید که بتوانید به آن اعتماد کنید، Nest Wifi را در صدر لیست اولویت بندی‌تان قرار دهید.

لوازم خانگی هوشمند

برای مشاهده و خرید این محصول در فروشگاه اینترنتی مالتینا روی لینک زیر کلیک کنید.

سخن پایانی

اگر شما هم در حال حاضر از لوازم خانگی هوشمند استفاده می‌کنید نظرتان را با درج کامنت با ما در میان بگذارید. ضمنا برای مشاهده و خرید محصولات بیشتر میتوانید به فروشگاه اینترنتی مالتینا مراجعه کنید.

منابع: digitaltrends.com، cnet.com

 

 در وبلاگ مالتینا بیشتر بخوانید:

مزیت های اصلی خانه هوشمند و معرفی ۴ گجت پرفروش دنیا برای هوشمندسازی خانه

معرفی سه دستیار صوتی هوشمند برتر دنیا : اپل ، آمازون و گوگل

قابلیت های جذاب انگشتر هوشمند چیست؟ ومعرفی ۱۰ انگشتر هوشمند

۱۰ ربات پیشرفته که جهان را شگفت زده کرد