لباس پلنگی و دنیای متنوعی از انتخاب های جذاب و شیک برای استایل شما

جنیفر لوپز - لباس پلنگی

دقت کرده‌اید که بعضی از لباس‌ها و طرح‌ پارچه‌ها مانند شمشیر دولبه هستند؟ یعنی هم می‌توانند به شدت شیک و جذاب به نظر برسند و اگر درست و اصولی استفاده نشوند، استایل‌تان را نامناسب و حتی خنده‌دار می‌کنند. لباس پلنگی یکی از همین موارد است. اگر ندانید که چطور آن را با لباس‌های دیگر خود هماهنگ کنید، حسابی به دردسر می‌افتید. برای اینکه ست کردن لباس پلنگی را به خوبی یاد بگیرید باید محدودیت‌های همیشگی در استفاده از رنگ‌ها و مدل‌های مختلف را کنار بگذارید. کمی خلاقیت چاره کار است. البته استفاده از اصول و تکنیک‌های کلاسیک هم در استفاده از طرح پلنگی بسیار چشم‌نواز می‌شود. نگران نباشید. دنیای لباس‌های پلنگی به شدت گسترده است. در ادامه از ست کردن لباس پلنگی بیشتر می‌خوانید. با ما همراه باشید.

بهترین ست برای لباس پلنگی رسمی و غیررسمی چیست؟

لباس پلنگی - ست لباس زنانه

برای پوشیدن لباس‌ با طرح پلنگی باید کمی جسارت به خرج بدهید. این طرح، توجه زیادی به خودش جلب می‌کند. ضمن اینکه هم در قالب لباس مجلسی و هم به شکل اسپورت و غیررسمی می‌توان از آنها استفاده کرد. در واقع، وقتی صحبت از لباس پلنگی می‌شود با انواع مختلفی از ست‌ها و گزینه‌های متنوع رو به رو هستید که می‌توانند در دورهمی‌های ساده یا مجالس بسیار رسمی بر قد و قامت‌تان خودنمایی کنند. همان‌طور که گفته شد، لباس پلنگی، جلب توجه می‌کند. پس اگر به درستی آن را با لباس‌های دیگر یا اکسسوری‌ها هماهنگ نکنید، نتیجه کار بسیار شرم‌آور خواهد شد.

کفش پلنگی؛‌ گامی برای ورود به دنیای متنوع لباس پلنگی

لباس پلنگی - ست کیف و کفش

اگر از طرح پلنگی خوشتان می‌آید اما هنوز دل و جرئت کافی برای پوشیدن لباس‌هایی با این طرح ندارد، یک راه‌کار برایتان داریم: از پوشیدن کیف و کفش پلنگی شروع کنید. کیف و کفش پلنگی از جمله طرح‌هایی به شمار می‌روند که با انواع رنگ‌ها در هماهنگی هستند و به ویژه در استایل‌های رسمی کاملا شیک و جذاب به نظر می‌رسند. پس اگر هنوز آمادگی پوشیدن یک پیراهن پلنگی را ندارید، از خرید یک عدد کیف پلنگی یا یک جفت کفش پاشنه‌بلند شروع کنید. کیف و کفش پلنگی بیشتر مناسب فضاهای رسمی هستند و مطمئن باشید بیش از ۵۰ درصد خانم‌ها و البته آقایان از این طرح کیف و کفش استقبال می‌کنند.

ترکیب جین و پلنگی؛ تلفیق استایل رسمی با غیررسمی

لباس پلنگی - کت جین

لباس پلنگی فقط مخصوص مهمانی‌های رسمی نیست. شاید شما هم با شنیدن طرح لباس پلنگی، خانمی مسن را تصور کنید که با جواهرات بسیار زیاد و طلایی و پیراهن پلنگی در یک مهمانی بزرگ و مجلل شرکت دارد. اگر شما هم از این تصورات دارید، بهتر است سریعا نظرتان را عوض کنید. چون طرح پلنگی فقط محدود به دنیای لباس‌های رسمی و مجلل نمی‌شود.

خیلی راحت می‌توانید، لباس‌های پلنگی خود را در تیپ و استایل اسپورت یا همان ورزشی هم به کار ببرید. مثلا یک تی‌شرت با طرح پلنگی خریداری کنید و آن را با یک شلوار جین، کت جین یا … سِت کنید. ترکیب جین و طرح پلنگی بسیار چشم‌نواز و هماهنگ است. مثلا یک کُت یا مانتوی جین بخرید و شالی با طرح پلنگی هم به سر کنید. مطمئن باشید که انتخاب خوب‌تان، توجه همه را به خود جلب خواهد کرد. برای اینکه از لباس و طرح پلنگی در استایل نیمه‌رسمی و غیررسمی هم استفاده کنید، انتخاب دیگری هم پیش روی‌تان قرار دارد؛‌ بهتر است یک تی‌شرت طرح پلنگی بخرید و آن را با شلوار یا دامن جین سِت کنید.  به طور کلی، موضوع جالب و جذاب درباره طرح و لباس پلنگی این است که در هر موقعیت و قالبی امکان استفاده از آن به زیبایی وجود دارد.

طرح پلنگی؛ هماهنگی با انواع رنگ‌ها

لباس پلنگی - ست لباس مجلسی

طرح و رنگ لباس پلنگی در دنیای مد و فشن به عنوان یک طرح و رنگ خنثی در نظر گرفته می‌شود. منظور این است که مانند رنگ‌های خنثی می‌توانید، آن را با انواع و اقسام رنگ‌ها و مدل‌ها هماهنگ کنید. مثلا یک شلوار پلنگی را با شومیزی به رنگ زرد پرتقالی بپوشید یا دامن کوتاه پلنگی را با یک بلوز قرمز ست کنید. انواع رنگ‌ها در کنار طرح پلنگی، جلوه و زیبایی پیدا می‌کنند. فرقی نمی‌کند که چه رنگی را برای هماهنگ کردن با لباس پلنگی در نظر می‌گیرید، مطمئن باشید در پایان با ترکیبی بسیار زیبا مواجه خواهید شد.

مثلا در نظر بگیرید که یک دامن ماکسی پلنگی به تن کرده‌اید؛ حالا به ترتیب، تاپ‌هایی به رنگ سبز تند، قرمز، بنفش، صورتی و طیف‌های متفاوت آنها را در کنار دامن ماکسی تجسم کنید. به نظر می‌رسد که ترکیبی به شدت زیبا و دیدنی در اختیار خواهید داشت. نکته جالب‌توجه این است که اصلا نمی‌توان گفت، کدام رنگ در کنار پلنگی جذاب‌تر است. پس بنا به رنگ مورد علاقه خودتان می‌توانید تمام رنگ‌ها را با پلنگی هماهنگ کنید. پیشنهاد گروه مد و پوشاک مالتینا، استفاده از رنگ قرمز در کنار لباس پلنگی است. البته اگر قرمز را دوست دارید و با رنگ پوست‌تان هماهنگی دارد.

طرح پلنگی؛ هماهنگی با انواع طرح‌ها

لباس پلنگی - کیف شیک و مجلسی

اگر دوست دارید در لباس پوشیدن، متفاوت و خلاق عمل کنید یا به عبارت دیگر در پیروی از مُد و ترندهای خاص جسور هستید، حتما از ترکیب کردن لباس و اکسسوری پلنگی با پارچه‌های طرح‌دار دیگر لذت می‌برید. مثلا یک تی‌شرت راه‌راه را با یک عدد کیف پلنگی بزرگ سِت کنید. خودتان را محدود به رنگ‌ها و طرح‌های کلیشه‌ای نکنید. چه کسی گفته که طرح و پارچه نقش‌دار باید در کنار عناصر ساده به تعادل و هماهنگی برسد.

دنیای مد و فشن، دنیای آزادی است. در این دنیای آزاد هر چیزی که از نظر بصری باعث لذت‌تان شود و نسبت به آن احساس خوبی داشته باشید کاملا قابل‌قبول و پذیرفتنی خواهد بود. پوشیدن کیف و کفش پلنگی با یک عدد کت و دامن چهارخانه طوسی، ایده خوبی است که امتحان کردن آن را به شیک‌پوشان توصیه می‌کنیم. شاید عجیب به نظر برسد اما می‌توان از طرح پلنگی در کنار طرح پارچه خال‌خالی هم استفاده کرد. البته قبول داریم که چنین استایلی کمی آونگارد(پیش‌رو) و حتی سورئال است.

لباس پلنگی؛ ورود به دنیای سفیدها و مشکی‌ها

لباس پلنگی - ست سفید و مشکی

سِت کردن لباس پلنگی با رنگ‌های سفید و مشکی هم فکر بسیار جالب و خلاقانه‌ای است. استفاده از رنگ سفید و مشکی در کنار طرح پلنگی باعث می‌شود تا استایلی شیک و رسمی پیدا کنید. اما این دو رنگ فقط برای موقعیت‌های رسمی‌تر مناسب نیستند. بلکه برای تیپ‌های نیمه‌رسمی و اسپورت هم کاربرد دارند. مثلا می‌توانید یک دامن کوتاه مشکی را با  یک کت پلنگی و تاپی سفید به تن کنید. استفاده از بلوزی پلنگی به همراه یک دامن سفید و کفش مشکی هم ترکیب بسیار جالب و جذابی از کار در می‌آید. بخش‌های مختلف لباستان را از میان طرح پلنگی، رنگ سیاه و رنگ سفید انتخاب کنید و در جمع بدرخشید.

پیراهن پلنگی؛‌ شکستن خطوط و طرح‌ها با کمربند

لباس پلنگی - لباس مجلسی

طرح پلنگی دارای نقشی شلوغ است. به همین خاطر اگر با ترفندی، این شلوغی یک‌دست را در هم بشکنید، هم در ظاهر لباس، جلوه بهتری ایجاد می‌شود و هم اندامتان لاغرتر به نظر خواهد رسید. اما چطور می‌توان طرح و نقش شلوغ پیراهن پلنگی را شکست و ظاهری جذاب‌تر به آن بخشید؟ استفاده از یک عدد کمربند مشکی می‌تواند راه‌کار این موضوع باشد. البته استفاده از رنگ‌های دیگر کمربندهم شکل و شمائل جذابی به پیراهن‌های پلنگی خواهد داد ولی رنگ مشکی به دلیل هماهنگی با بخشی از طرح پارچه‌های پلنگی، ظاهری منسجم‌تر به لباس می‌بخشد و شما را هم لاغرتر نشان خواهد داد.

علاوه بر ترفندهای لاغرتر کردن کمر، کمربندها از جمله اکسسوری‌های شیک و جذابی هستند که به عنوان تزئینی مناسب استفاده می‌شوند. کمربندها هم دارای رنگ‌های مختلفی هستند و پهنی آنها هم باید براساس اندازه و ساختار بدن و البته مدل لباس انتخاب شود. در انتخاب کمربند برای پیراهن و لباس‌های پلنگی فقط به رنگ مشکی اکتفا نکنید. در انتخاب رنگ هم خلاقیت و جسارت به خرج بدهید. مثلا یک عدد کمربند بنفش، قرمز یا قهوه‌ای هم گزینه‌ خوبی برای کامل کردن استایل‌تان خواهند بود.

پارچه پلنگی؛ رنگ‌ها و شکل‌های متنوع

لباس پلنگی - ست شیک و دخترانه

پارچه پلنگی معمولا به رنگ پوست پلنگ است. یعنی با تلفیقی از رنگ قهوه‌ای و مشکی رو به رو هستید. اما انواع پارچه‌های پلنگی در رنگ‌های مختلف هم وجود دارند. در اینجا طرح و لباس پلنگی یک امتیاز بسیار بزرگ به کسانی می‌دهد که اگرچه طرح پلنگی را دوست دارند اما از ترکیب قهوه‌ای و مشکی خوش‌شان نمی‌آید. پس اگر دوستدار تلفیق این دو رنگ نیستید اما همچنان به طرح پلنگی عشق می‌ورزید به سراغ لباس‌های پلنگی با زمینه رنگ‌های متناسب با پوست‌تان بروید. به عبارت دیگر، رنگ‌هایی از طرح پلنگی را انتخاب کنید که دوست دارید.

مثلا پیراهن پلنگی با پس‌زمینه قرمز و خال‌های پلنگی مشکی، انتخاب زیبایی است. اگر رنگ قرمز را دوست داشته باشید حتما به دنبال چنین طرحی از لباس پلنگی بروید. پارچه‌های پلنگی در رنگ‌های متنوعی در بازار ارائه می‌شوند. از میان آنها، پارچه پلنگی سفید و مشکی هم گزینه شیکی است و تقریبا با رنگ پوست همه افراد سازگاری و تناسب دارد. شال و روسری‌های پلنگی در رنگ‌های مختلف هم می‌تواند به مانتوی ساده شما، جلوه‌ای جذاب و خیره‌کننده بدهد.

استایل مونوکروم؛ کاربردهای مختلف لباس پلنگی

لباس پلنگی - ست لباس صورتی

یکی از جذابیت‌های لباس پلنگی، امکان استفاده از آن در سِت‌های مختلف لباس است. برای مثال می‌توانید یک تیپ مونوکروم یا تک‌رنگ بزنید و با یک تکه لباس پلنگی همه نگاه‌ها را به سمت خود خیره کنید. فرضا،شلوار و بلوز صورتی خود را با یک عدد پالتو یا کت با طرح پلنگی بپوشید. چنین ترکیبی، استایل‌تان را به شدت دیدنی خواهید کرد.

استایل مونوکروم در استایل رسمی و غیررسمی استفاده می‌شود اما به دلیل یکنواختی موجود در آن بیشتر مناسب موقعیت‌های رسمی‌تر است. یعنی زمانی که قرار نیست خیلی جلب توجه کنید و قرار است، سنگین و رنگین‌تر به نظر برسید. از سوی دیگر، یکی از کاربردهای مهم لباس و طرح پلنگی هم ایجاد نوعی جلوه شیک و مجلل به تیپ افراد است. با این تفاسیر، اضافه کردن یک اکسسوری ساده و حتی کوچک مانند دست‌بند با طرح پلنگی یا یک کیف کوچک به استایل مونوکروم می‌تواند، شما را به تیپ و استایلی به شدت شیک و مجلسی نزدیک کند.

طرح پلنگی؛‌ پیروی از کلاسیک‌ها

لباس پلنگی - شومیز پلنگی

اگر به دنیای مد و فشن علاقه‌مند باشید حتما می‌دانید که در دهه‌های گذشته، استفاده از رنگ‌ها به اندازه امروز در سبک و استایل‌های مختلف رایج نبود. در واقع، انتخاب‌ها همراه با کمی محافظه‌کاری صورت می‌گرفت. هر چند که دنیای مُد و پوشاک از تنوع امروز برخوردار نبود اما کنار هم گذاشتن رنگ‌ها و جنس‌ها با اصول و قواعد مطلوبی همراه بود که هنوز هم رجوع به آنها خالی از لطف نیست. مثلا استفاده از رنگ کرم به عنوان استایلی رسمی و کلاسیک هنوز هم یکی از زیباترین ترکیب‌هاست. برای پوشیدن لباس پلنگی هم می‌توانید بازگشتی به کلاسیک‌ها داشته باشید و از سِت تماما کرم بهره ببرید. کت و دامن کرم با کت پلنگی یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید امتحان کنید.

تنوع در انتخاب پلنگی‌ها؛‌ ترکیب‌هایی تازه و ناآشنا

لباس پلنگی - استایل شیک

انتخاب دیگری که شاید برای پوشیدن لباس پلنگی در نظر نگیرید، انتخاب چند طرح پلنگی مختلف است. همان‌طور که می‌دانید، طرح‌های پلنگی بسیار متنوع هستند. اما ویژگی‌ مشترک همه آنها در این است که رنگ‌های خنثی در زمینه و نقوش‌شان دیده می‌شود. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا چند رنگ و طرح پلنگی را با هم ترکیب کرده و به تن کنید. البته شاید این سبک از پوشیدن لباس پلنگی در میان همه افراد طرفدار نداشته باشد اما خانم‌های شجاعی که دوست دارند در دنیای مُد و فشن به دنبال تجربه‌های تازه باشند، قطعا از آن استقبال خواهند کرد. مثلا یک عدد بلوز پلنگی را با دامنی پلنگی از طرح و رنگی دیگر سِت کنید.

جمع‌بندی نهایی

لباس پلنگی - استایل شیک زنانه

خرید لباس برای عموم خانم‌های محترم، جذاب و مفرح است. این کار، زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید چه تیپ و استایلی برای خود طراحی کنید و در هنگام خرید به دنبال چه گزینه‌هایی باشید. اگر از آن دسته دوستان ساده‌پوشی هستید که همیشه یک مدل لباس خریداری می‌کنید و از پوشیدن طرح‌ها و رنگ‌های مختلف هراس دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به لباس پلنگی فکر کنید. بازدید از فروشگاه مالتینا با انواع لباس‌های شیک از برندهای معتبر دنیا، پیشنهادی است که رد کردن آن کاملا به ضررتان تمام می‌شود. نگاهی به لباس‌های پلنگی مالتینا بیندازید و ببینید که انواع دامن‌ها، کفش‌ها، اکسسوری‌ها، پیراهن‌ها و شلوارهای پلنگی چقدر متنوع و جذاب هستند. به کمک لباس‌های پلنگی به راحتی و بدون دردسر شیک و خوش‌تیپ خواهید شد. امتحان کنید!

منبع: purewow.com و cosmopolitan.com