در بیشتر افرادی که دارای اضافه وزن هستند، حجیم شدن شکم یک معضل اصلی به حساب آمده و اتفاقا سخت‌ترین بخش کار محسوب می‌شود. هر آن قدر هم که در پروسه لاغری موفق ظاهر شوید، در نهایت لاغر کردن شکم طولانی‌تر از سایر نقاط خواهد بود. معمولا دیده‌ایم که برای لاغری شکم، نیاز به ورزش‌های سنگین و طاقت فرسا است و نمی‌توان به این راحتی به لاغری مورد نظر دست یافت. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید از روش‌های دیگری نیز برای رسیدن به کاهش وزن در ناحیه شکم استفاده کنید. لاغری شکم بدون ورزش یک شانس واقعی است که به افراد دارای اضافه وزن روی کرده و در صورتی که فرمول‌های آن را به درستی دنبال کنید، نتیجه درخشانی به دست خواهید آورد.

برای شناخت روش‌های لاغری شکم بدون ورزش در ادامه با ما همراه باشید.

لاغری شکم بدون ورزش

۱- جهت رسیدن لاغری شکم بدون ورزش قند و شکر را کنار بگذارید

مهم نیست که از چه طریقی قند و شکر مصرف می‌کنید، اما مصرف این مواد قندی باعث افزایش وزن شما شده و کنار گذاشتن کامل آن‌ها، به طور مستقیم به لاغری شکم کمک می‌کند. تصور نکنید که تنها فرم مصرف قند و شکر، دریافت آن از طریق میل کردن حبه قند یا ریختن شکر در چای است.، بلکه نوشیدن آب میوه‌های بسته‌بندی شده یا میوه‌های بسیار شیرین نیز می‌تواند چنین نتیجه‌ای به همراه داشته باشد. برای رسیدن به لاغری شکم بدون ورزش باید تمام موادی که دارای قند هستند را کنار بگذارید.

البته تقریبا همه ما عاشق شیرینی هستیم و این کار سختی به نظر می‌رسد، اما با کمی خویشتن داری یا جایگزین کردن مواد شیرین با میزان قند کمتر، شکلات‌های تلخ و مانند آن‌ها، می‌توان به این نتیجه دست یافت.

لاغری شکم بدون ورزش

برای رسیدن به کاهش وزن بدون ورزش لازم است قند و شکر را کنار بگذارید.

۲- برای لاغری شکم بدون ورزش مصرف ویتامین C را افزایش دهید

ویتامین C به شما در حفظ استرس اکسیداتیو و بسیاری از مشکلات سلامتی کمک می‌کند. میوه‌هایی مانند پرتقال،لیمو، فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی، کلم پیچ، گریپ فروت و کیوی منابع خوبی از ویتامین C و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم و روی هستند. ویتامین C به هضم غذا و حفظ فشار خون کمک می‌کند. بهتر است هر روز حداقل یک میوه بخورید که مقدار زیادی ویتامین C داشته باشد. این ویتامین به صورت مستقیم، به لاغری شکم و کاهش وزن کمک خواهد کرد.

۳- به اندازه کافی و حتی بیش از آن آب بنوشید

نوشیدن آب، حداقل هشت لیوان بزرگ در روز، نه تنها بدن شما را هیدراته می‌کند و سموم ناخواسته را از بین می‌برد، بلکه به شما کمک می‌کند تا مقداری وزن مخصوصاً در قسمت میانی بدن از دست بدهید. نوشیدن مقدار کافی مایعات به کنترل نفخ قبل از قاعدگی نیز کمک می‌کند. قبل از غذا آب بنوشید، اما درست بعد از ناهار یا شام آب ننوشید، لازم است ۱۰-۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس آب بنوشید.

اگر هدف شما رسیدن به شکم صاف است، حتما از مصرف الکل نیز خودداری کنید. الکل سیستم بدن شما را بهم ریخته و باعث کم آبی بدن می‌شود. هرچه آب بیشتری بنوشید، چربی، سموم و مواد زائد بیشتری از بدن خارج شده و به مرور زمان وزن بیشتری از دست خواهید داد.

لاغری شکم بدون ورزش

برای لاغری شکم بدون ورزش باید به اندازه کافی آب بنوشید.

۴- برای لاغری شکم بدون ورزش پروتئین بیشتری مصرف کنید

خوردن پروتئین با کیفیت بالا به حذف چربی شکم کمک می‌کند، زیرا پروتئین‌ها به متابولیسم کمک کرده و ولع یا گرسنگی را کاهش می‌دهند. ماهی پخته، مرغ، عدس، جوانه و قارچ را در رژیم غذایی خود بگنجانید. توصیه می‌شود از سبزیجات استفاده کنید، زیرا مصرف بیش از حد پروتئین منجر به نقرس می‌شود.

۵- از غذاهای نشاسته‌ای پرهیز کنید

نان سفید، برنج، ماکارونی، رشته فرنگی، ذرت، آرد ذرت، سیب زمینی و موارد مشابه همگی دارای محتوای نشاسته زیادی هستند. نشاسته در بدن به قند تجزیه می‌شود و وقتی تجمع قند بیش از حد وجود داشته باشد  به صورت چربی در بدن درخواهد آمد برای داشتن شکم صاف، از مصرف غذاهای نشاسته‌ای خودداری کنید. به سمت گزینه‌های سالم تری مانند نان قهوه‌ای و برنج قهوه‌ای بروید.

لاغری شکم بدون ورزش

برای رسیدن به لاغری شکم بدون ورزش لازم است که از غذاهای نشاسته‌ای پرهیز کنید

۶- کربوهیدرات‌های سالم بخورید

لازم نیست از خوردن کامل کربوهیدرات‌ها خودداری کنید. کربوهیدرات‌ها انرژی تأمین می‌کنند و دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی بوده که برای بدن مفید هستند. تنها کافی است که منبع کربوهیدرات را هوشمندانه انتخاب کنید. برنج قهوه‌ای، فیبر غلات، گندم بلغور و نان تیره می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کنند. این غلات کامل پر از فیبر است که باعث می‌شود احساس سیری کنید و در نتیجه تمایل به خوردن کمتری داشته باشید.

۷- برای لاغری شکم بدون ورزش پروبیوتیک‌ها را از دست ندهید

پروبیوتیک‌ها شگفت انگیز هستند. آن‌ها از سیستم هضم شما پشتیبانی کرده و غذاها را به خوبی تجزیه کرده، بنابراین مشکلات دستگاه گوارش را از بین می‌برد. بهترین راه برای گنجاندن پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های خوب در رژیم غذایی، مصرف ماست و دوغ است. البته حتی می‌توانید مکمل هم مصرف کنید. اما طبیعی بودن همیشه باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

لاغری شکم بدون ورزش

برای لاغری شکم بدون ورزش غذاهای پروبیوتیک را دنبال کنید.

۸- پیاده‌روی‌های طولانی و آهسته را ادامه دهید

قرار نیست حتما پیاده روی سخت و سنگین داشته باشید، حتی یک پیاده‌روی آهسته، اما پیوسته لازم خواهد بود. یک پیاده روی آرام ۳۰ دقیقه‌ای ایده خوبی برای تقویت متابولیسم بدن و سوزاندن چربی‌های دور کمر است. دقت داشته باشید که یک پیاده‌روی ساده، ورزش محسوب نمی‌شود، اما قادر به کنترل وزن و کاهش چربی‌های دور شکم و کمر شما خواهد بود.

۹- خوب بخوابید و استرس خود را کاهش دهید

نگران این هستید که چگونه چربی‌های شکم را بدون ورزش کاهش دهید؟ نگران نباشید، زیرا هنگامی که نگران هستید، بدن شما هورمون‌های استرس و استروئید تولید می‌کند. این‌ها به طور مستقیم بر سیستم هضم شما تأثیر می‌گذارند و به نوبه خود منجر به نفخ و یبوست می‌شوند. این تمام ماجرا نیست. یک بدن و ذهن تحت فشار همچنین باعث تولید کورتیزول می‌شود که به چربی‌های دور کمر و شکم می‌افزاید. هر روز حداقل هفت ساعت بخوابید. به موسیقی گوش دهید و کارهایی انجام دهید که باعث آرامش شما شود. البته این بدان معنا نیست که به سراغ سیگار بروید و یا از سایر روش‌های مضر برای به دست آوردن سلامتی کمک بگیرید!

لاغری شکم بدون ورزش

خواب خوب می توان به لاغری شکم بدون ورزش کمک کند.

۱۰- هر روز سه وعده غذای لبنی بخورید

سه وعده مصرف از محصولات لبنی مانند شیر، ماست، دوغ و پنیر باعث افزایش ایمنی بدن می‌شود، هضم شما را بهبود می‌بخشد، استخوان‌های شما را قویتر می‌کند و به شما کمک می‌کند تا چربی‌های اضافی را از بین ببرید. این غذاها همچنین به شما احساس سیری می‌دهند و به مغز شما این نشانه را می‌دهند که دیگر نیازی به خوردن ندارید.

کلام آخر

در بالا بهترین روش‌های لاغری شکم بدون ورزش را برای آن دسته از افرادی که فرصت کافی برای ورزش کردن ندارند را دوره کردیم. البته این روش‌ها همگی غیرتهاجمی بوده و همچنان روش‌های تهاجمی مختلفی نیز برای کاهش وزن و از دست دادن چربی‌های بدن وجود دارد. شما چه روش‌های دیگری می‌شناسید که در بالا از قلم افتاده باشند؟

مطالب پیشنهادی:

غذاهایی که چربی های شکم را به سرعت از بین میبرند