آشنایی با فانکوپاپ و پرفروشترین اکشن فیگورها | Funko pop

فانکو پاپ / اکشن فیگور

فانکوپاپ‌ها و در واقع اکشن فیگورها، تنها یک اسباب بازی محسوب نشده و طرفداران این محصولات می‌دانند که شرکت سازنده و تولیدکننده، فقط به دنبال ساخت اسباب بازی نبوده است. برایان ماریوتی، مدیرعامل شرکت سازنده نیز تجارت خود را یک شاخه در فرهنگ پاپ و دنیای شخصیت‌های مشهور توصیف می‌کند. اکشن فیگورهای فانکوپاپ از شخصیت‌های مشهور تلویزیون، سینما، موسیقی، ورزش و غیره ساخته شده و در ابعاد کوچک، بسیار جذاب می‌نمایند.

تاریخچه ساخت فانکوپاپ‌ها

فانکو در سال 1998 توسط یک کلکسیونر اسباب بازی، مایک بکر در خانه‌اش در واشنگتن تاسیس شد. او به دنبال نماد قلک طرح بیگ بوی بود، اما چنین چیزی نیافت و این باعث شد که جرقه‌های ساخت آن در ذهنش بیدار شود. با خرید امتیاز ساخت این نمادهای قلکی، برای ساخت آن اقدام کرد. اما اوضاع مطابق انتظار مایک پیش نرفت و قلک‌ها فروش نداشتند.

اما مایک ناامید نشد و حق امتیاز ساخت و همین طور به فروش رساندن فیگورهای بابل هد مربوط به فیلم Austin Powers را به دست آورده و در این مرحله به موفقیت مورد نظر خود دست یافت. او موفق شد، فیگورهای Austin Powers را در 8 هزار نسخه عرضه کرده و به فروش برساند.

تا سال 2005 میلادی، مایک موفقیت‌های دیگری به دست آورد، اما در نهایت در این سال حق امتیاز شرکت فانکوپاپ را به برایان ماریوتی فروخت. برایان به مراتب بلندپروازی بیشتری داشته و به موازات آن، توانست جهش‌های قابل توجهی برای این برند، به همراه داشته باشد. او شرکت را به بخش دیگری از واشنگتن برد و این تغییر موقعیت فیزیکی، کلید رشد برند را فعال ساخت. او با چندین شرکت قراردادهای خوبی برای تولید اکشن فیگورهای مربوط به شخصیت‌های آن‌ها، امضا کرده و درآمدزایی خوبی همراه با شهرت و محبوبیت بیشتر، به راه انداخت.

فانکو پاپ / اکشن فیگور

در سال 2011 میلادی، Pop Vinyl از سوی این کمپانی ارائه شد و درآمدزایی عالی به همراه داشت. به شکلی که درآمد این شرکت مرز 20 میلیون دلار سالیانه را پشت سر گذاشت. با اضافه شدن یک سهامدار بزرگ و جدید به این شرکت در سال 2013 میلادی، سرمایه آن بزرگتر شده و شرکت فاندامنتال کپیتال قدرت فانکوپاپ را افزایش داد.

در سال 2017 میلادی، شرکت یک کمپانی ساخت اسباب بازی انگلیسی به نام آندرگراوند تویز را نیز خریداری کرده و وسعت قابل توجهی به فعالیت‌های خود بخشید. در همین سال بود که فروشگاه بزرگی از فانکوپاپ افتتاح گردید.

یک سال بعد، سهام این شرکت در بازار بورس عرضه شده و به هیچ وجه اتفاق خوبی برای آن روی نداد. سهام شرکت فانکو سقوط 40 درصدی را تجربه کرده و ارزش سهام و سرمایه آن کاهش یافت.

در مالتینا بخوانید : چقدر با دنیای جذاب لگو آشنایی دارید؟

خرید فانکوپاپ سیمپسون

خرید اکشن فیگور سیمپسون
خرید اکشن فیگور سیمپسون

راه اندازی خط تولید فانکو مینی پاپ

در سال 2018 میلادی بود که خط تولید فانکو مینی پاپ راه اندازه شده و بسته‌های غلات (به ویژه برای کودکان و نوجوانان) در غالب آن عرضه شد.

در سال 2019 میلادی، دومین فروشگاه خود را افتتاح کرد. در همین سال بود که نوبت به تولید فانکو واینل‌ها رسید که عروسک‌هایی جذاب با جنس واینل بودند. باب اسفنجی، اسکوبی و … از شخصیت‌های اکشن فیگورهایی بودند که در این سال محبوبیت بسیاری پیدا کرده و فروش خوبی برای شرکت به همراه داشتند.

جالب است بدانید که کلیه طرح‌های اولیه اکشن فیگورهای این شرکت در همان دفتر اصلی انجام می‌شود و تحقیقات بسیار گسترده‌ای در جهت علاقه‌مندی بازار و برآورد میزان استقبال صورت می‌گیرد.

مجسمه سازهای شرکت فانکوپاپ در خط تولید انبوه، طرح‌های تائید شده را به مرحله فروش رسانده و این شرکت در سال‌های اخیر توانسته بازار جهانی را به دست بگیرد.

تاکنون این شرکت بیش از 13 هزار اکشن فیگور تولید کرده و پس از مدتی که موقعیت خود را به عنوان یک برند تثبیت کرد، دامنه ثبت فیگورهایش در قالب‌های دیگر چون تی شرت، لیوان، جاسوئیچی و غیره نیز عرضه شد که اتفاقا فروش خوبی نیز به همراه دارند.

خرید اکشن فیگور مک دونالد

خرید اکشن فیگور فانکوپاپ
خرید اکشن فیگور فانکوپاپ مک دونالد

اکشن فیگورهای فانکوپاپ

اکشن فیگورهای برند فانکوپاپ، در مجموع دارای یک ساختار کلی هستند. در این اکشن فیگورها که غالبا سایزهای 15 سانتی متری، 25 سانتی متری یا 45 سانتی متری دارند، تفاوت جنسیتی در طراحی بدن های مرد و زن دیده نمی‌شود و آن قدرها به جزئیات پرداخته نمی‌گردد.

در این شرکت تحلیل‌های بسیار قوی بر شخصیت‌های فیلم های سینمایی، برنامه‌های تلویزیونی، دنیای موسیقی و … صورت گرفته و با شناسایی به موقع میل جامعه، ساخت فیگورها انجام می‌شود. در واقع کلید موفقیت و سودآوری قابل توجه این کمپانی نیز در همین نهفته است که به موقع سمت و سویی شخصیت های سینمایی و تلویزیونی در جامعه را کشف کرده و در موقع مناسب اکشن فیگورهای آن را به بازار عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید : خرید عروسک باربی با تنوع بینظیر

فانکوپاپ های خاص

در خط تولید این شرکت، با فانکوپاپ‌های خاصی روبرو هستیم که بعضا با تجهیزات دیگر به جز خود اکشن فیگور ارائه شده‌اند. به طور مثال، برترین این اکشن فیگورها به شرح زیر هستند:

اکشن فیگورهای پاپ رایدز

از نام این اکشن فیگورها می‌توان حدس زد که باید با یک وسیله نقلیه همراهی شوند. به واقع نیز همین طور است، این فیگورها داخل مدل‌های مختلف اتومبیل قرار گرفته و به این شکل ساختاری متفاوت دارند.

اکشن فیگورهای پاپ دیلاکس

پاپ دیلاکس‌ها همراه با وسایلی چون تاج، شمشیر و غیره بوده و به این ترتیب از سایر اکشن فیگورهای فانکوپاپ مجزا به نظر می‌رسند.

خرید اکشن فیگور  فانکوپاپ Duckin

خرید اکشن فیگور فانکوپاپ
خرید اکشن فیگور فانکوپاپ داکین

اکشن فیگورهای Movie & Comic Moment

این اکشن فیگورها جذاب‌ترین برای بزرگسالان هستند، زیرا هر یک از آن‌ها، صحنه‌هایی خاص از فیلم‌های مطرح جهان را بازی سازی و بازسازی کرده‌اند.

پاپ تاون

پاپ تاون یا همان شهر پاپ ها، یک مجموعه از فیلم‌ها و کارتون‌های مشهوری چون باب اسفنجی، اسکوبی دو و … هستند که در آن‌ها یک ساختمان یا صحنه از فیلم و کارتون با شخصیت همراه آن، دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید : آشنایی با کمپانی اسباب بازی سازی wowwee

برشتوک فانکو

در برشتوک فانکو، جعبه‌ای را داریم که یک اکشن فیگور در سایز کوچک نیز در برشتوک‌های آن قرار گرفته است و این برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود.

تخم مرغ شانسی‌های فانکوپاپ یا میستری مینیز

تخم مرغ شانسی‌های فانکوپاپ یا میستری مینیز با فیگورهایی در سایز کوچک‌تر همراه هستند و زمانی که آن‌ها را خریداری می‌کنید، هیچ ایده‌ای نسبت به این که داخل بسته‌بندی چه نوع اکشن فیگوری خواهد بود، ندارید. با این حساب هیجان بیشتری را تجربه خواهید کرد. این باعث می‌شود که فروش فانکوپاپ در این قسمت بالا رفته و مشتریان برای کشف فیگورهای بیشتر، تخم مرغ شانسی‌های بیشتری، خریداری کنند. در میستری مینیزها، شخصیت‌هایی چون کاپ هد، لاک پشت‌های نینجا، قهرمانان انیمه و غیره دیده می‌شوند.

خرید اکشن فیگور فانکوپاپ

خرید اکشن فیگور فانکوپاپ
خرید اکشن فیگور فانکوپاپ استار وار

 

یکی از پرطرفدارترین فانکو پاپ ها هم عروسک بیبی یودا شخصیت فیلم ماندالورین از سری جنگ ستارگان می باشد.

سخن پایانی

شما کدام یک از اکشن فیگورهای فانکوپاپ را دوست دارید و طرفدار کدام طرح شخصیتی آن هستید؟ اگر قرار باشد 5 مدل از این اکشن فیگورها در انواع و اقسام مدل‌های آن را انتخاب کنید، کدام نمونه بیشتر برایتان جذاب است؟ نظرات خود در این باره را با ما و دیگر کاربران وبلاگ در میان بگذارید