آیا دانستن و درک آنچه که واقعا در گذشته اتفاق افتاده، شگفت آور نیست؟ وقتی دوربین عکاسی اختراع شد، به نظر نمی‌رسید که چنین عکس های تاریخی ترسناک و مرموزی به ثبت برسد. نگاه به زندگی مردم گذشته و رجوع به عکس‌های تاریخی، می‌تواند احساس ترس و وحشت عجیبی را در درون‌مان ایجاد کند، به خصوص اگر این عکس‌های قدیمی ترسناک را ببینید. بعد از دیدن این عکس‌ها، ممکن است که شب نتوانید آرام بخوابید. با اشاره به جمله کلیشه‌ای معروف که یک عکس، گویای هزار کلمه است؛ تصاویر، می‌توانند احساسی را منتقل کنند که هیچ مقدار توصیف مکتوبی هرگز توانایی آن را ندارد. همین امر، باعث شده است که عکس‌های تاریخی بسیار مهیج و جذاب به نظر برسند.

عکس های تاریخی ترسناک

عکس های تاریخی ترسناک

در ادامه این مطلب از مالتینا بلاگ، مجموعه‌ای از عکس های تاریخی ترسناک را گردآوری کرده‌ایم که به طرز مرموزی جذاب و وحشتناک هستند.

۱- عکاسی پس از مرگ پدر و مادر با جسد دخترشان

عکاسی پس از مرگ در انگلستان ویکتوریا روشی برای حفظ چهره خانواده در هنگام مرگ یکی از عزیزان بود. عکاسی پس از مرگ برای اولین بار در انگلستان رواج یافت و این عکس‌ها با عنوان عکس memento mori شناخته می شدند ، با این مفهوم که به یاد داشته باشید شما نیز روزی خواهید مرد. خانواده‌ها معمولا این کار را برای بزرگداشت مردگان، و داشتن تصویری از آن مرحوم انجام دادند.

عکس های تاریخی ترسناک

عکاسی پس از مرگ

۲- جمجمه‌های کوچک شده تهیه شده از دو فرد قربانی

یک انسان شناس در قرن نوزدهم عکسی از یک جفت جمجمه کوچک شده را که در آن زمان توسط قوم جیوارو در اکوادور ساخته شده‌اند، را ثبت نموده است.

عکس های تاریخی ترسناک جمجمه انسان

عکس جمجمه کوچک شده انسان

۳- لبخند یک کودک در کنار دیو کرامپوس شاخدار

در فرهنگ عامیانه اروپای میانه، کرامپوس شخصیتی شاخدار و انسانی است که به عنوان نیمه دیو توصیف شده است، که در کریسمس، کودکان بد رفتار را مجازات می‌کند. این عکس نعجب برانگیز در حدود سال‌های ۱۹۰۰ به ثبت رسیده است.

عکس های تاریخی ترسناک جمجمه انسان

عکس ترسناک دیو در کنار کودک

۴- عکسی از یک پسر با چهره‌ای مانند شیر

این عکس در سال ۱۹۰۷ از  فردی به نام لیونل یا پسر شیر چهره، در اوج شهرت خود به ثبت رسیده است.

عکس های تاریخی ترسناک

قیافه ترسناک پسر شیر چهره

۵- تصویری از یک زن بدون سر

این عکس متعلق به صحنه‌ای از یک نمایش گروستک (Grotesque) برگزار شده در در جزیره کُنی (منطقه‌ای مسکونی در بروکلین) است. در این نوع نمایش‌ها، صُوَر عجیب غریب و ترسناکی به نمایش گذاشته می‌شوند.

عکس های تاریخی ترسناک

زن بدون سر

۶- روح سرگردان بالای سر یک کودک در حین خواب

 این عکس از حضور یک روح بالای سر یک کودک در هنگام خواب در سال ۱۸۶۰ به ثبت رسیده است!

عکس های تاریخی ترسناک ارواح سرگردان

روح بالای سر کودک

۷- عروسک‌های حلق آویز شده

جزیره عروسک‌ها در امتداد کانال آبی سوتشيميلكو (Xochimilco) در مکزیک، پر از صدها عروسک حلق ‌آویز شده است که ظاهرا ادای احترام به روح یک دختر غرق شده در این قنات است. به نقل از مردمان ساکن در اطراف این منطقه، فردی به نام دون جولیان از این جزیره بازدید کرده و روح دختری را که در آنجا غرق شده بود را ملاقات و تحت تعقیب قرار داده است. روخ دخترک این فرد را مجبور کرده که به احترام خود صدها عروسک را از درختان جزیره آویزان کند. دون جولیان ۵۰ سال پس از اینکه عروسک‌ها را در آن جزیره حلق آویز کرد، دقیقا در همان جا غرق شد!‌

عروسک ترسناک - عکس های تاریخی ترسناک

عروسک ترسناک

۸-  عکس های تاریخی ترسناک از یک موزه مومیایی در مکزیک

Museo de las Momias، یک موزه مومیایی در مکزیک، شامل بیش از ۱۰۰ مومیایی کاملا محافظت شده است. موزه las Momias که در سال ۱۸۶۵ تاسیس شد و اجساد آن متعلق به اعضای خانواده‌هایی بودند که توان پرداخت مالیات سنگین برای دفن اجساد خود را نداشتند، است. حاکمان شهر شهر گواناخواتو  اجساد متعلق به خانواده‌های کم بضاعت را تا زمان پرداخت هزینه دفن مومیایی می‌کردند. این عمل وحشتناک در سال ۱۹۵۸ به پایان رسید و تا آن زمان تعداد زیادی استخوان اجساد مومیایی شده جمع شده بود تا تبدیل به یک موزه تبدیل شود که امروزه یکی از جاذبه های گردشگری مکزیک محسوب می‌شود.
عکس های تاریخی ترسناک اجساد مومیایی

اجساد مومیایی

۹- بازار طلسم و جادگری اکودسوا (Akodessawa)

بازار طلسم Akodessawa در منطقه‌ای از لومه، پایتخت توگو در آفریقای غربی واقع شده است. بازار طلسم Akodessawa یا Marche des Feticheurs بزرگ‌ترین بازار جادوگری و طلسم جهان است و طلسم‌های مربوط به جادوی وودو voodoo در آن به فروش می‌رسد. در این بازار جمجمه انسان، میمون، پرندگان مرده، تمساح ، پوست، اسکلت یا منقار حیوانات مرده به فروش می‌رسد.

عکس های تاریخی ترسناک جمجمه

بازار طلسم و جادوگری آکودساوا

۱۰- کلیسای كابيلا دوس اوسوس (Capela dos Ossos) ساخته شده از جمجمه‌های انسان

فضای داخلی این کلیسا که در کشور پرتغال واقع شده، متشکل از ۵۰۰۰ اسکلت و جمجمه انسان است که از گورستان‌های اطراف جمع‌آوری شده است. کلیسای Capela dos Ossos در قرن شانزدهم توسط یک راهب فرانسیسکانی که می‌خواست پیام memento mori، به معنای به یاد داشته باشید که می‌میرید؛ را به جهانیان منتقل کند، ساخته شده است.
عکس های تاریخی ترسناک جمجمه انسان

دیوارهای معبد کلیسای كابيلا دوس اوسوس

۱۱- عکس شبح کلیسای نیوبی (Newby) در انگلیس

این عکس توسط فردی به نام لورد در سال ۱۹۶۳ گرفته شده که متعلق به شبحی ساکن در داخل کلیسای Newby در شمال یورکشایر (North Yorkshire) انگلیس است.
عکس های تاریخی ترسناک - روح و جن

عکس ترسناک روح

۱۲- عکاسی پس از مرگ

این عکس متعلق به یک زن و شوهر به همراه جسد دخترشان است که توسط ویلیام هوپ که از پیشگامان عکاسی پس از مرگ و ارواح بود، در حدود سال ۱۹۲۰ گرفته شده است. خانواده‌هایی که می‌خواستند با عزیزان دَرگذشته خود عکس یادگاری داشته باشند، به سراغ او می‌رفتند.
عکس های تاریخی ترسناک

عکاسی پس از مرگ

۱۳- انجام آزمایش تحریک الکتریکی توسط متخصص مغز و اعصاب روی یک انسان در سال ۱۸۵۶

دوشن دو بولون (Duchenne de Boulogne)، یک متخصص مغز و اعصاب فرانسوی بود که در انجام تحقیقات در زمینه تحریک الکتریکی عضلات، پیشگام بود. او برای نشان دادن دقیق نتایج تحقیقات و یافته‌های خود، از عکاسی استفاده کرد. عکس‌هایی که از آزمایشات وی به دست آمده است، به نظر می‌رسد بیماران تحت نوعی شکنجه وحشتناک قرار گرفته‌اند.

عکس تاریخی ترسناک

وحشتناک ترین آزمایش های تاریخ

۱۴- سایه‌ای از جسد یک فرد متلاشی شده در بمبماران اتمی هیروشیما

 هنگامی که بمباران اتمی هیروشیما در ۶ آگوست ۱۹۴۵ در ژاپن رخ داد، آنقدر سریع و وحشتناک بود که انسان‌ها را سوزاند و سایه‌های آن‌ها روی سطوح باقی ماند. این عکس، سایه متعلق به یک مرد را که روی سنگ حک شده را نشان می‌دهد و در واقع مردی را به تصویر می‌کشد که هنگام بمباران اتمی هیروشیما خارج از بانک سومیتومو، روی پله نشسته بود و ۸۰۰ فوت با بمب اتمی فاصله داشت. این نوع سایه، به عنوان سایه مرگ نیز شناخته می‌شود.
عکس های تاریخی ترسناک

سایه اجساد بعد از بمباران اتمی هیروشیما

۱۵- مهمانی مرگ

این عکس مرموز و معمایی، متعلق به میز شام یک مهمانی ۱۴ نفره در سال ۱۹۴۶ است که به عنوان یکی از عکس های تاریخی ترسناک شناخته می شود.
عکس های تاریخی ترسناک

میز شام ترسناک

۱۶- عکس دیوانه‌ی بمب افکن

مردی که در این عکس با چشمان ترسناکش و از پشت میله‌های زندان لبخند می‌زند، یک بمب افکن دیوانه و بی‌رحم است که ۳۳ بمب را در مکان های عمومی جایگذاری کرده و ۱۵ نفر را به قتل رسانده است. این فرد  مردی به نام جرج میتسکی است و  لبخند او به عنوان یکی از ترسناک‌ترین لبخند‌های تاریخ معاصر معروف است.
عکس های تاریخی ترسناک

جرج میتسکی دیوانه

۱۷- عکس یکی از بازماندگان بمب گذاری هیروشیما

شدت و اثر وحشتناک این بمباران هولناک تاریخی روی بدن فرد یکی از بازماندگان این واقعه، با گرفتن این عکس به ثبت رسیده است.
عکس های تاریخی ترسناک

بدن فرد بازمانده بعد از بمباران اتمی هیروشیما

۱۸- مردی با ملخ عظیم الجثه‌ای در دستش 

این عکس که در سال ۱۹۳۷ به ثبت رسیده است، مردی را نشان می‌دهد که یک جانور، همانند یک ملخ عظیم الجثه را در دست دارد. این جانور در واقع ساختگی و حقه‌ای برای ترساندن مردم بوده ولی او در آن زمان بسیاری از افراد را فریب داده است.
عکس های تاریخی ترسناک

جانور ترسناک

۱۹- قلب سوراخ شده و مومیایی شده یک خون آشام

این عکس، قلب مومیایی شده فردی به نام Auguste Delagrange است. گفته می‌شود وی یک خون آشام بی‌رحم بوده و به قتل ۴۰ نفر در لوئیزیانا ( یکی از ایالت‌های جنوبی آمریکا) متهم شده است. وی در سال ۱۹۱۲ توسط یک کشیش و یک جادوگر سیاه پوست و با فرو کردن تکه چوبی در قلبش، به قتل رسید.
عکس های تاریخی ترسناک

قلب سوراخ شده یک خون اشام

۲۰- عکس یک سرباز پس از آزادی از زندان اندرسون ویل  (The AndersonVille)

این عکس متعلق به یک سرباز پس از زنده ماندن در اردوگاه  زندان اندرسون ویل، یکی از وحشتناک‌ترین زندان‌‌های دنیا، واقع در در ایالت جورجیای امریکای جنوبی می‌باشد.
عکس های تاریخی ترسناک

سرباز زندان اندرسون ویل

۲۱- خواب ابدی یک خون آشام وحشی

لوانا Loana نام زنی است که با چهره آرام در این عکس به خواب ابدی فرو رفته است. برخلاف ظاهرش او یک خون آشام بسیار وحشی بوده که در سال ۱۹۹۰ با نوشیدن خون خود مرده است.
عکس های تاریخی ترسناک - خون آشام

خون آشام وحشی

۲۲- عکس لحظاتی قبل از قتل وحشتناک رجینا کی والترز

این عکس، آخرین عکس از رجینا کی والترز (Regina Kay Walters) چهارده ساله، قبل از اینکه توسط قاتل زنجیره‌ای به نام رابرت بن رودز (Robert Ben Rhoades) کشته شود. رودرز قبل از اینکه این دختر را در اتاق شکنجه خود بکشد، موهایش را بریده بود و اورا مجبور به پوشیدن پیراهن مشکی و کفش پاشنه بلند کرده بود.
عکس های تاریخی ترسناک

قتل وحشتناک رجینا کی والترز

۲۳- عروسک ترسناک نمایشی ساختگی یا واقعی!

این عکس متعلق به یک عروسک نمایشی ساختگی است؛ ولی هیچ کس واقعا مطمئن نیست که این عکس واقعی است یا عکس گرفته شده‌ای از صحنه یک نمایش ترسناک است.
عکس های تاریخی ترسناک

عروسک ترسناک نمایشی

۲۴- سر مومیای یک راهبه‌ی جن زده

این عکس متعلق به سر مومیایی شده اولین راهبه‌ای است که توسط ارواح تصرف شده است.
عکس های تاریخی ترسناک جمجمه انسان

جمجمه راهبه مومیایی شده

۲۵- حقیقت ترسناک پشت عکسی به ظاهر معمولی

شاید این عکس در نگاه اول ترسناک بنظر نرسد، اما یک مالک هتل در سال ۱۹۶۴ را نشان می‌دهد که در حال ریختن اسید در داخل استخری است که چند فرد سیاه پوست در داخل آن در حال شنا هستند.
عکس های تاریخی ترسناک

استخر اسیدی

سخن پایانی

تماشای عکس‌ها یا فیلم‌هایی با ژانر ترس و وحشت، از کارهای مورد علاقه بسیاری از افراد است. عکس‌های تاریخی ترسناک و عجیب آورده شده در این مطلب از مالتینا بلاگ، گوشه‌ای از وقایع تاریخی ترسناکی را که در گذشته رخ داده است به تصویر می‌کشد.
 در مالتینا بیشتر بخوانید: