علت انتخاب حلقه داماد پلاتین چیست؟ | خواص و ویژگیهای پلاتین که تاکنون نمیدانستید!

حلقه داماد_حلقه پلاتین مردانه

خرید حلقه ازدواج یکی از شیرین‌ترین خریدهای زندگی برای  هر زن و مردی است. خریدی برای شروع یک زندگی عاشقانه و نشانی از تعهد و وفاداری. قطعا هر زوجی به دنبال مناسب‌ترین حلقه داماد و عروس به عنوان نشان ازدواج و تعهد میان‌شان است. حتما شنیده‌اید که در دین مبین اسلام استفاده از طلا برای مردان حرام اعلام شده است. این قانون نیز مانند سایر قوانین در این دین، بنابر دلایل منطقی و برای سلامت افراد به وجود آمده است. سالیان طولانی است که از انواع فلزات کمیاب و با ارزش برای ساخت زیورآلات استفاده می‌شود. فلزاتی مانند طلا، نقره، پلاتین، تیتانیوم و سایر، جزو پرکاربردترین موارد هستند. در این میان شاید طلا و نقره بیشترین محبوبیت و شهرت را داشته باشند. بسیاری از افراد پلاتین را به عنوان حلقه داماد ترجیح می‌دهند. از دلایل اصلی این انتخاب در میان مسلمانان، حرام اعلام شدن طلا برای مردان است.

سال‌ها پس از انتشار اسلام در سراسر جهان، تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفت. در نتیجه، اندیشمندان به نتایج جالبی در این رابطه دست یافتند. به این ترتیب، مردان زیادی در سراسر جهان به استفاده از پلاتین و نقره به جای طلا روی آوردند. علاوه بر این‌ها، پلاتین دارای مزایای بسیاری است که بر محبوبیت آن می‌افزاید. اگر شما هم می‌خواهید در مورد مضرات طلا و خواص و مزایای پلاتین بیشتر بدانید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

حلقه داماد

چرا در دین اسلام طلا برای مردان حرام اعلام شده است؟

استفاده از طلا توسط مردان ممکن است منجر به بروز برخی مشکلات خونی و هورمونی شود. طلا بر پوست و خون مردان اثر منفی می‌گذارد. به طور ذاتی تعداد گلبول‌های سفید موجود در خون مردان بیش از زنان است. فلز طلا دارای اشعه‌هایی است که از طریق پوست وارد بدن شده و روی گلبول‌های خون تاثیر می‌گذارد. این ماده در صورت تماس با بدن مرد باعث افزایش تعداد گلبول‌های سفید در خون می‌شود. در طی این فر‌آیند، با افزایش تعداد گلبول‌های سفید، فضا برای گلبول‌های قرمز خون کمتر می‌شود. پس، تعداد آنها به طور محسوسی کاهش می‌یابد. اگر این روند ادامه پیدا کند و تعداد گلبول‌های قرمز خون بیش از حد معین کاهش یابد، ممکن است منجر به کم خونی و حتی سرطان خون در مردان شود. به همین دلیل، استفاده از طلا برای مردان مضر است.

علاوه بر این‌، استفاده از طلا توسط مردان روی هورمون‌ها نیز تاثیر منفی دارد. به ویژه هورمون‌هایی که از ناحیه هیپوفیز در بدن پخش می‌شوند. طلا موجب کاهش سطح تستسترون و کمبود اسپرماتوزوئید در بدن مردان می‌شود. در این صورت، کاهش قدرت جنسی و در نتیجه عقیم شدن مردان، از عواقب اجتناب ناپذیر آن خواهد بود.

برخی ممکن است تصور کنند این اتفاق تنها در صورت استفاده از طلای زرد یا طلای خالص رخ می‌دهد. در حالی که مهم ماهیت طلاست. هیچ چیزی اعم از رنگ یا ترکیب با آلیاژهای مختلف، مانع از بروز این فرآیند نمی‌شود. فلز طلا در هر رنگ و ترکیبی که باشد، استفاده از آن برای مردان توصیه نمی‌شود. عده‌ای تصور می‌کنند طلای سفید متفاوت از طلای زرد است. باید بدانید که طلای سفید در واقع همان طلای زرد است که لایه سطحی آن با مخلوط مقداری نقره به رنگ سفید درآمده است. این طلا برای مردان هم حرام است و هم ضرر دارد.استفاده از طلا در قسمت‌های مختلف بدن تفاوتی در بروز این فرآیند ایجاد نمی‌کند. شما از طلا چه به عنوان گردنبند استفاده کنید، چه به عنوان انگشتر یا دستبند، بازهم روی بدن‌تان تاثیر منفی خواهد داشت.

حلقه داماد

بهترین جایگزین طلا برای حلقه داماد چیست؟

امروزه با وجود امکانات و تکنولوژی ساخت، موفق شده‌ایم محدودیت‌ها را کنار بگذاریم. در سال‌های بسیار دور شاید دسترسی به زیورآلات متفاوت برای مردان دشوار بود. اما مردان امروز بسیار خوش‌شانس‌تر از همیشه هستند. حرام اعلام شدن طلا برای مردان در اسلام، یکی از دلایلی بود که زمینه را برای ساخت زیورآلات با فلزات متنوع گسترش داد. از میان این فلزات، پلاتین و نقره محبوبیت بیشتری کسب کردند. پلاتین به دلیل مقاومت بالا، کیفیت عالی و ضد حساسیت بودن یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب حلقه داماد است. در ادامه مطلب به ویژگی‌های پلاتین و راهنمای خرید آن خواهیم پرداخت.

پلاتین چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

پلاتین فلزی بسیار نادر است و فقط در غلظت ۰.۰۰۵ ppm در پوسته زمین وجود دارد. جالب است بدانید، پلاتین حتی از طلا هم نایاب‌تر است.

حلقه داماد

چه ویژگی‌هایی پلاتین را به یک فلز منحصر بفرد و با ارزش تبدیل می‌کند؟

۱. استحکام و مقاومت بالا

یکی از مهمترین ویژگی‌های پلاتین استحکام و دوام فوق العاده آن است. این فلز گران بها به داشتن مقاومت بالا در برابر ضربه و سایش، شناخته می‌شود. پلاتین مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد و در دمای بالا نیز پایدار است. همچنین، دارای ویژگی‌های الکتریکی پایداری است که در صنایع نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آن چه بیش از همه باعث آوازه و محبوبیت این فلز کم نظیر می‌شود، کاربرد آن در ساخت زیورآلات و جواهرات است. پلاتین ضد آب است. به راحتی اکسیده نمی‌شود و تغییر رنگ نمی‌دهد. در شرایط مختلف می‌تواند براقیت خود را حفظ کند و مانند روز اول بدرخشد. اگر به دنبال زیورآلاتی هستید که ماندگاری بالا و تغییر رنگ کمتری از خود نشان دهند، پلاتین را انتخاب کنید. در صورت سایش، کج شدن یا هرگونه آسیب احتمالی دیگر، می‌توانید از طریق پرداخت(پولیش)، فلز را به شکل ابتدایی خود بازگردانید.

حلقه داماد_حلقه برای مردان

۲. بدون حساسیت

از مزایای دیگر پلاتین، ضد حساسیت بودن آن است.  پلاتین دارای خواص منحصر به فردی است که آن را برای افرادی که از انواع آلرژی‌های پوستی رنج می‌برند، تبدیل به بهترین گزینه می‌کند. پلاتین می‌تواند بهترین انتخاب به عنوان حلقه داماد یا عروس باشد.

۳. تطبیق پذیری و هماهنگی

پلاتین دارای درخشندگی و روشنایی منحصر بفردی است. فلزی است که همانند یک قطعه ابریشم می‌درخشد. این فلز بی نظیر را در کنار سایر فلزات قرار دهید. در همان نگاه اول تفاوت آن از نظر تصفیه و خلوص، کیفیت عالی و کلاس، قابل تشخیص خواهد بود. زیورآلات از جنس پلاتین را به راحتی می‌توانید با هر لباسی ست کنید. این زیبای براق، هم در ترکیب با لباس‌های کلاسیک و هم با لباس‌های اسپورت و مدرن، خودنمایی خواهد کرد.

۴. عمر طولانی و استفاده مادام العمر

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، پلاتین عمر طولانی دارد. شما می‌توانید با خیالی آسوده حلقه داماد یا عروس را از میان انگشترهای پلاتین انتخاب کنید. این فلز گران بها، هرگز رنگ یا درخشش خود را از دست نمی‌دهد. در حقیقت، خرید پلاتین یک سرمایه گذاری طولانی مدت است که هرگز از آن پشیمان نخواهید شد.

حلقه داماد_حلقه ازدواج مردانه

۵. نادر و کمیاب

پلاتین یک فلز گران بها و نادر است. با درصد بسیار کمی در دسترس قرار می‌گیرد، که آن را تبدیل به یکی از با ارزش‌ترین فلزات می‌کند. جالب اینجاست حتی طلا با درصد بیشتری نسبت به پلاتین در طبیعت موجود است. حتی اگر یک قطعه پلاتین در مجموعه جواهرات خود داشته باشید، یک دارایی بزرگ به حسایب می‌آید. به همین دلیل است که در سراسر جهان، حلقه‌های نامزدی و عروسی پلاتین حتی از انگشترهای طلا هم با ارزش‌ترند.

۶. بدون نیاز به نگهداری و تعمیرات مکرر

دوام بالای پلاتین آن را به یکی از معدود فلزات گران بهای جهان تبدیل می کند که نیاز به نگهداری به خصوصی ندارد. در حقیقت، شما می‌توانید بدون انجام هیچ مراقبت ویژه‌ای تا دهه‌ها از آن استفاده کنید. تمیز کردن با بخار ساده ممکن است تنها اقدام لازم و کافی برای مراقبت و نگهداری از آن باشد.

حلقه داماد_حلقه پلاتین مردانه

برای مشاهده و خرید انواع حلقه‌های نامزدی و زیورآلات پلاتین از طریق مالتینا، روی لینک زیر کلیک کنید.

حلقه پلاتین داماد_حلقه داماد

مقایسه طلا و پلاتین

طلا گران‌تر است یا پلاتین؟

قیمت طلا و پلاتین در هر گرم، بسیار به هم نزدیک است. اما پلاتین از چگالی بیشتری برخوردار می‌باشد. بنابراین برای ساخت یک انگشتر مقدار بیشتری از آن لازم است. حلقه‌های پلاتین معمولا تا ۹۵٪ از پلاتین خالص تشکیل می‌شوند. در حالی که طلای ۱۴ عیار تنها ۵۸.۵٪ و طلای ۱۸ عیار تا ۷۵٪ طلای خالص دارد. بنابراین، در نهایت یک حلقه‌ داماد پلاتین گران‌تر از یک حلقه طلا در همان اندازه خواهد بود.

طلا محکم‌‌تر است یا پلاتین؟

اگرچه طلا و پلاتین هر دو فلزاتی قوی و بادوام هستند، اما پلاتین از مقاومت و دوام بیشتری برخوردار است. به عنوان مثال، تعداد شاخه های نگهدارنده سنگ مرکزی یک حلقه نامزدی پلاتین کمتر از شاخه‌های یک حلقه‌ نامزدی طلا است.

طلا در برابر خراش و سایش مقاوم‌تر از پلاتین است.

پلاتین با وجود استحکام و مقاومت زیاد، فلزی نرم‌تر از طلای ۱۴ عیار است. این بدان معناست که کمی راحت‌تر از طلای ۱۴ عیار خراشیده می‌شود. اما یک نکته جالب در این رابطه وجود دارد که لازم است بدانید. وقتی طلا خراشیده می‌شود، ذرات طلا از روی سطح آن جدا می‌شوند. یعنی هرچه بیشتر سطح طلا را بخراشید، ذرات مانند پودر از روی آن جدا می‌شوند و از جرم طلا کاسته می‌شود. این در حالی است که پلاتین هنگام خراشیده شدن هیچ ذره‌ای را از دست نمی‌دهد. یعنی خراش ایجاد شده روی سطح پلاتین به دلیل فرورفتگی یا به عبارتی دیگر، جابجایی ذرات از روی سطح آن است. در واقع اگر پلاتین را به طور مکرر خراش دهید مانند طلا پودر نشده و از جرم آن چیزی کم نمی‌شود. بلکه تنها تغییر شکل می‌دهد. نکته خوب این است که اگر آن را دوباره صیقل دهید به شکل اولیه خود باز می‌گردد.

حلقه داماد_حلقه پلاتین مردانه

پلاتین در واقع سفید رنگ است.

رنگ اصلی و ذاتی پلاتین سفید است. در حالی که، طلای سفید برای حفظ رنگش نیاز به تمدید و پرداخت‌های مکرر دارد. چرا که طلا زرد رنگ است و طلای سفید از ترکیب با فلزات دیگر یا رنگ‌آمیزی به دست می‌آید.

استفاده از کدامیک راحت‌تر است، طلا یا پلاتین؟

از آنجا که ذرات موجود در پلاتین از طلا متراکم‌تر است، حلقه‌های پلاتین از طلا سنگین‌ترند. برخی وزن بیشتر را ترجیح می‌دهند. اما برخی سبک بودن انگشترهای طلا را راحت‌تر می‌دانند. این انتخاب به سلیقه هر فرد و میزان هزینه آن بستگی دارد.

برای مشاهده و خرید انواع زیورآلات طلا از طریق مالتینا، روی لینک زیر کلیک کنید.

حلقه پلاتین داماد_حلقه داماد

پالادیوم؛ جایگزینی برای طلا و پلاتین

برای کسانی که به دنبال قیمت انگشتر طلا با ویژگی های پلاتین هستند، پالادیوم بهترین گزینه است. پالادیوم فلزی است که ویژگی‌های پلاتین را شامل می‌شود. اما قیمت هر گرم آن کمتر از پلاتین بوده و به طلای ۱۴ عیار نزدیکتر است. رنگ پالادیوم مانند پلاتین به طور طبیعی سفید است. و به عنوان یکی دیگر از فلزات ضد حساسیت شهرت دارد.

حلقه داماد_حلقه پلاتین مردانه

برای مشاهده و خرید انواع زیورآلات از جنس پالادیوم روی لینک زیر کلیک کنید.

در آخر

انتخاب حلقه نامزدی یکی از حساس‌ترین خریدها است. چرا که قرار است تمام عمر این حلقه را در دست‌تان حمل کنید. پس لازم است با دقت و وسواس بیشتری این کار را انجام دهید. با توجه به احکام اسلام و نکات سلامتی که در این مقاله ذکر شد، این خرید شاید برای مردان دشوارتر به نظر برسد. اما نگران نباشید. شما به راحتی می‌توانید بهترین حلقه داماد را از میان حلقه‌های پلاتین نیز بیابید. پلاتین جزو با ارزش‌ترین فلزات است که توسط مردان بسیاری در سراسر جهان ترجیح داده می‌شود. سعی کنید انگشترهای خود را از شرکتی خریداری کنید که دارای ضمانت مادام العمر باشد. و به خدمات پس از فروش پایبند بماند.

حلقه داماد_حلقه پلاتین مردانه

فروشگاه اینترنتی مالتینا امکان خریدی مطمئن از انواع برندهای معروف و معتبر جهان را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما برای خرید زیورآلات و هر کالای با ارزشی به یک مرجع قابل اطمینان نیاز دارید. این همان چیزی است که مالتینا در اختیار شما قرار می‌دهد. با کلیک روی لینک زیر وارد صفحه زیورآلات و جواهرات مالتینا شوید. هر محصولی که انتخاب می‌کنید دارای توضیحات لازم و کافی از طرف کمپانی مربوطه است که شما را راهنمایی می‌کند. مالتینا تنها رابط شما برای خرید انواع محصولات اصل و با کیفیت خارجی از طریق فروشگاه اینترنتی آمازون آمریکا است.

منابع: yjc.ir،islamqa.info، marlowdesign.ca، doamore.com، byenzojewelry.com

 

در مالتینا بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید حلقه ازدواج و معرفی جدیدترین حلقه های ازدواج ۲۰۱۹

معرفی بهترین برندهای جواهرات لوکس دنیا به همراه لینک خرید

۹ حقیقت جالب درباره برند سواروسکی که نمی دانستید (به همراه لینک خرید)

مردمان جهان چگونه مراسم عروسی را برگزار می کنند؟

ژل تیتان موثر در افزایش سایز آلت تناسلی آقایان

۲۰ راه طبیعی برای افزایش میل جنسی در زنان و مردان

 

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024