شلوار زنانه مناسب بدن خود را بشناسید و خوش تیپ تر شوید

شلوار زنانه

یک خانم شیک و خوش‌لباس هستید؟ پس حتما می‌دانید، مهم‌ترین نکته در خوش‌تیپ‌ بودن، انتخاب لباس و شلوار زنانه مناسب بدن است. برای خوش‌تیپ‌ بودن کافی است، شکل بدن‌تان را بشناسید. سپس مناسب با آن، استایل و طرح پارچه لباس‌تان را انتخاب کنید. بله! خوش‌تیپ‌بودن یک آرزوی دست‌نیافتنیِ پرهزینه نیست. با وبلاگ مالتینا همراه باشید.

با گروه مد و پوشاک  مالتینا همراه باشید که توصیه‌های بسیار خوبی برای انتخاب شلوار زنانه مناسب بدن برای‌تان داریم. به شما انواع شکل‌های بدن زنان و مردان را معرفی می‌کنیم. اگر بدانید که بدن‌تان چه شکل و حالتی دارد و چه مدل لباسی بر اندام‌تان بهتر می‌نشیند، قطعا انتخاب‌های بهتری هم خواهید داشت و لباسی بر تن خواهید کرد که بیشترین تناسب را با هیکل‌تان دارد. در ادامه با انواع شکل بدن آشنا می‌شوید و درخواهید یافت که چطور و چگونه شلوار زنانه مناسب اندام‌تان را خریداری کنید.

بدن سیبی شکل

شلوار زنانه - بدن سیبی

در این شکل  از بدن، بالاتنه (شانه، دور ‌سینه) از پایین‌تنه (دور باسن) بزرگ‌تر است. افراد دارای بدن سیب شکل، در دسته افراد کمر‌باریک قرار نمی‌گیرند. زنان دارای بدن سیبی دارای بازوهای باریک‌تر، پاهای صاف و کشیده‌تر و باسن صاف‌تر هستند. برای داشتن استایلی جذاب  باید لباسی انتخاب کنید که تمام توجه را به پاهای کشیده و باریک‌تان جلب کند. شلوار زنانه مناسب بدن سیبی شکل شامل موارد زیر است:

۱. شلوار دم‌پا گشاد (flared)

شلوار زنانه - جین دم پا گشاد

شلوارهای دم‌پا گشاد، انتخاب مناسبی برای بدن‌هایی است که در گروه سیبی‌شکل قرار می‌گیرند. این مدل شلوارها از زیر زانو گشاد می‌شوند و تناسب خوبی در اندام افراد با این حالت از بدن ایجاد می‌کنند.

۲. شلوار زنانه جین و استایل دبل‌دنیم

شلوار زنانه - دونیم

چندی پیش استایل دبل‌دنیم (Double Denim) ترند داغ دنیای مد و فشن شده بود. دنیم (Denim) نام پارچه‌ای است که لباس‌های جین (Jeans) از آن ساخته می شوند. شلوار زنانه جین با تنوعی از طرح و رنگ با هر استایلی ست می‌شود. استایل دبل‌دنیم یعنی تیپی که از دو لباس جین تشکیل شده باشد. مثل این استایل جی جی حدید در بیست و چهارمین جشن تولدش که توجه بسیاری از مجلات مد و فشن دنیا را به خود جلب کرد.

۳. شلوار چکمه‌ای (bootcut)

شلوار زنانه

شلوار زنانه بوت‌کات، شلواری بین مدل راسته و دم‌پا گشاد است. یعنی از زیر زانو گشاد می‌شود، اما به اندازه‌ای که بتوان به‌راحتی زیر آن بوت پوشید. شلوار چکمه‌ای به اندازه شلوار پاچه‌گشاد، در قسمت زیر زانو گشاد نیست. مدل بوت‌کات شلوار مناسب بدن‌های سیبی شکل است. ضمنا شلواری که در قسمت پشت و روی باسن دارای جیب است هم باسن را در این شکل از بدن گردتر نشان می‌دهد و باعث متناسب‌تر به نظر رسیدن اندام می‌شود.

نکته

شلوار چسبان یا لوله‌تفنگی اصلاً شلوار زنانه مناسبی برای بدن سیبی شکل نیست. این مدل شلوار توجه را از پاهای شما می‌گیرد و دور کمرتان را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. یعنی دقیقا مخالف خواسته‌تان عمل می‌کند.

بدن گلابی شکل

شلوار زنانه

در این شکل از اندام، دور باسن از دور سینه بزرگ‌تر است. در افراد با بدن گلابی شکل، به دلیل پهنی باسن، خط کمر به‌خوبی مشخص است و این افراد در دسته افراد کمر‌باریک قرار می‌گیرند. هدیه بدن گلابی شکل به زنان، گردن باریک، شانه و بازوهایی ظریف است. شلوار زنانه مناسب بدن گلابی شکل شامل این موارد است:

  •  شلوار راسته
  • شلوار دم‌پا گشاد

این دو مدل گزینه‌هایی بی‌نظیر برای چنین اندام زیبایی هستند. زیرا نیمه پایینی این شلوارها توجه را به خود جلب می‌کند و باعث تعادل تیپ‌تان می‌شود.

شلوار زنانه نامناسب برای بدن گلابی شکل

  • شلوار چسبان یا لوله‌تفنگی (Cigarette)

این مدل شلوار برای شما شلوار ممنوعه محسوب می‌شود. زیرا این مدل شلوار، اندازه واقعی باسن‌تان را به‌طور مشخص نشان می‌دهد. همچنین شلوارهایی که دارای جزئیات روی قسمت باسن شلوار هستند و توجه را به پهنی باسن جلب می‌کنند؛ مطمئنا گزینه نامناسبی برای بدن گلابی شکل هستند.

در وبلاگ مالتینا بخوانید:

رازهای لاغر دیده شدن چیست؟+ [طبق نظر طراحان لباس]

بدن مستطیلی شکل

شلوار زنانه

عرض شانه برابر با دور باسن همراه با شکم صاف، اندام مستطیلی شکل را نشان می‌دهند. افراد دارای بدن مستطیل شکل، همان‌طور که مشخص است در دسته افراد کمر‌باریک قرار نمی‌گیرند.
این افراد انحناء و قوس زیادی در بدن ندارند. باسن خوش‌فرم چیزی است که به ظاهر این افراد زیبایی می‌بخشد. مدل‌ها، معمولا تیپ اندام‌شان مستطیل شکل است. اگر شکل بدن شما هم مستطیل شکل است، باید خود را خوش‌شانس بدانید. چون انتخاب‌های فوق‌العاده زیادی در لباس پوشیدن دارید و تقریبا می‌توانید هر مدل شلوار زنانه‌ای را بپوشید. شلوار زنانه مناسب بدن مستطیلی شکل شامل موارد زیر است:

  •  شلوار کمی دم‌پا گشاد (slightly flared)
  • شلوار با فاق متوسط

شلوار دم‌پا گشادی که از زانو به پایین کمی گشاد باشد، می‌تواند تیپ شما را فوق‌العاده جذاب کند. برای چنین تیپ اندامی، شلوار زنانه با فاق متوسط بهترین انتخاب است.

شلوار زنانه نامناسب برای بدن مستطیلی شکل

لباس‌ها و شلوارهای ساده، راسته و بدون هیچ شکلی، اصلا انتخاب مناسبی برای افراد با بدن گلابی شکل نیستند.

بدن مثلثی شکل

شلوار زنانه

در این شکل از اندام، شانه‌ها باریک‌تر از دور باسن هستند. زنانی با بدن مثلثی شکل، دارای اندامی با کمی انحناء و قوس‌های زیبا هستند. سه مدل شلوار زنانه زیر انتخابی بی‌نظیر برای افراد با اندام مثلثی شکل هستند. شلوار زنانه مناسب بدن مثلثی شکل شامل موارد زیر است:

  •  شلوار راسته
  • شلوار دم‌پا گشاد
  • شلوار پلاتزو یا شلوار از بالا گشاد (palazzo)

شلوار مدل پلاتزو، شلواری با پاچه گشاد است که از کمر چین می‌خورد. تفاوت این شلوار با دم‌پا گشاد این است که شلوار دم‌پا گشاد از زانو به پایین گشاد می‌شود و در قسمت بالای زانو تقریبا چسبان است. توجه کنید که این مدل شلوار زنانه را با دامن‌شلواری اشتباه نگیرید. شلوار پلاتزو با الگوی راسته دوخته می‌شود؛ در حالی که دامن‌شلواری با الگوی فون دوخته می‌شود. شک نکنید که پلاتزو شلوار زنانه مناسب بدن با تیپ اندامی مثلثی شکل است.

شلوار زنانه نامناسب برای بدن مثلثی شکل

اگر باسن و ران درشتی دارید، شلوارهای چسبان و فیت مناسب شما نیستند.

تیپ بدنی مثلث وارونه

شلوار زنانه

در افرادی که اندامی به شکل مثلث برعکس دارند، عرض شانه‌ها و دور باسن باریک است. برای افرادی با این اندام، استایلی مناسب است که باسن را بالاتر و پهن‌تر نشان دهد. برای این منظور باید از لباس‌ها و شلوار زنانه‌های چین‌دار استفاده کنید. شلوار زنانه مناسب بدن با شکل مثلث وارونه شامل موارد زیر است:

  • شلوار دوتی (Dhoti pants)
  • شلوار با جیب بغل یا جیب پشت
  • شلوار با خط‌ و طرح افقی

شلوار دوتی

شلوار دوتی بهترین گزینه برای افراد دارای اندامی به شکل مثلث وارونه است. دوتی یکی از لباس‌های سنتی مردان هندی است. اما شلوار زنانه دوتی (Dhoti pants) با دوتی (Dhoti) متفاوت است. شلوار دوتی که امروزه توسط زنان هندی پوشیده می‌شود، برخلاف دوتی که پارچه‌ای تقریبا بدون دوخت است، یک شلوار با دوخت کامل است.

شلوار زنانه با جیب بغل

شلوار زنانه‌های با جیب بغل یا جیب پشت، و شلوارهایی با خط‌های افقی کمک می‌کنند تا پایین‌تنه شما عریض‌تر به نظر برسد و به تعادل تیپ اندام شما کمک می‌کنند.

تیپ بدنی ساعت شنی

شلوار زنانه

اندام به شکل ساعت شنی شاید بتوان گفت، خوش‌فرم‌ترین و زیباترین اندام است. در افراد با اندامی به شکل ساعت شنی، عرض شانه‌ها و دور باسن یکی است. این افراد جزو دسته کمر‌‌باریک‌ها قرار می‌گیرند. شلوار زنانه مناسب بدن با شکل ساعت شنی شامل موارد زیر است:

  • شلوار با فاق متوسط
  • شلوار فاق بلند
  • شلوار دم‌پا گشاد

اگر شما هم جزو افراد خوش‌فرم با اندام زیبا به شکل ساعت شنی هستید، این سه مدل شلوار زنانه برایتان یک استایل و تیپ کامل و عالی می‌سازند. این مدل شلوارها پاهای شما را بلندتر و باریک‌تر نشان می‌دهند. مطمئن باشید این سه مدل شلوار مناسب بدن شما هستند. پس به فهرست خریدتان اضافه‌شان کنید.

توجه؛ شلوار چسبان (skinny leg pants)

فقط در صورتی که پاهای بلند و باریکی دارید، این مدل شلوار را بپوشید.

شلوار زنانه نامناسب برای بدن با شکل ساعت شنی

  • شلوار با جیب‌های زبانه‌دار (flap)
  • شلوار با جزئیات کار شده روی ران شلوار

هرگز اندام خوش‌فرم‌تان را با این مدل شلوار زنانه‌ها خراب نکنید.

بدن بیضی شکل

لباس زنانه

این شکل بدن با دور سینه بزرگ و دور باسن کوچک تعریف می‌شود. در اندام‌هایی با تیپ بیضی شکل، ممکن است خط کمر کمی مشخص باشد. شلوار زنانه مناسب بدن بیضی شکل مطابق گزینه‌های زیر است:

  • شلوار اسلیم‌فیت (slim fit)

شلوار چسبان و تنگ بهترین گزینه برای به رخ کشیدن پاهای خوش‌تراش و خوش‌فرم این تیپ بدنی است.

شلوار زنانه نامناسب برای بدن بیضی شکل

  • شلوار فاق‌کوتاه

این مدل شلوار زنانه پاهای شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد و به همین دلیل نباید آن‌ها را بپوشید.

بدن الماسی شکل

شلوار زنانه

اگر دور باسن‌تان پهن‌تر از دور سینه و شانه‌هایتان است؛ و کمر‌باریک هم نیستید، تیپ بدنی شما الماسی شکل است. شلوار زنانه مناسب بدن الماسی شکل:

  • شلوار راسته با رنگ‌های تیره

انتخابی راحت برای اندام شما این مدل شلوار زنانه با جیب‌های ساده در پشت شلوار است. شلوار راسته با رنگ‌های تیره، شلوار مناسب بدن الماسی شکل شماست.

شلوار زنانه نامناسب برای بدن الماسی شکل

  • شلوار تنگ و چسبان (Skinny pants)

این مدل شلوار زنانه اصلا برای تیپ شما مناسب نیست. پس شلوار چسبان را از لیست خریدتان خط بزنید.

در وبلاگ مالتینا بخوانید:

طبق کالکشن ۲۰۱۹ چه کفشی با چه مدل شلوار جین ست می شود؟

تیپ بدنی ریز‌اندام

شلوار زنانه

زنان با قد کمتر از ۱۶۰ سانتی‌متر که اندامی ریز و موزون دارند، جزو این تیپ بدنی قرار می‌گیرند. شلوار زنانه مناسب بدن ریز‌اندام چیست؟

  • شلوار فاق‌بلند
  • شلوار با فاق متوسط

اگر شما یک زن ریز اندام با بالاتنه کوتاه هستید، از این مدل شلوار زنانه استفاده کنید. چون شلوار فاق‌بلند بالاتنه شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

نیم‌نگاهی به شلوار جین برای مردان

حالا که درباره شلوار زنانه کاملا صحبت کردیم، بد نیست نیم‌نگاهی هم به شلوار مردانه داشته باشیم. البته این مبحث نیاز به بررسی مفصل‌تر دارد ولی در این مقاله به صورت مختصر به آن هم می‌پردازیم. تا اگر برای خرید شلوار جین زنانه می‌روید، نیم‌نگاهی هم به مدل‌های مردانه برای پدر، همسر یا برادرتان داشته باشید.

در مالتینا بیشتر بخوانید:

راهنمای کامل ست لباس برای زوج های خوش سلیقه

بهترین شلوار جین برای مردان با ران‌های بزرگ و پاهای عضلانی

لباس زنانه

شلوار جین راسته برای شما بهترین انتخاب است. بین نشان دادن عضلات‌تان و داشتن ظاهر و تیپی بی‌تناسب، فقط یک قدم فاصله است. باید بین این دو تعادل برقرار کنید. شلوار جین تنگ و چسبان و شلوار جین اسلیم‌فیت را از انتخاب‌هایتان حذف کنید. این مدل شلوار مردانه باعث می‌شود پاها و ران‌هایتان مشخص‌تر دیده شوند و تناسب تیپ‌تان را برهم می‌زند. برای خوش‌تیپ‌شدن باید اصول انتخاب ست لباس مردانه را بدانید.

بهترین شلوار جین برای پاهای خوش‌فرم و تراشیده

لباس زنانه

شلوار جین تنگ و چسبان و شلوار جین اسلیم‌فیت می‌تواند بهترین انتخاب باشد. وقتی آن‌قدر خوش‌شانس یا پرتلاش هستید که پاهای خوش‌فرم و تراشیده‌ای دارید، پس آن‌ها را به بهترین شکل و با بهترین استایل شلوار نشان دهید.

شلوار مناسب بدن برای استایل رسمیشلوار زنانه

شلوار‌پارچه‌ای، شلوار مناسب برای کار یا میهمانی رسمی است. اگر یک تیپ متفاوت‌ و استایلی غیر از شلوار جین می‌خواهید، شلوار‌پارچه‌ای بهترین انتخاب است. بهترین شلوار‌پارچه‌ای، شلوار‌پارچه‌ای تنگ است.

بهترین استایل و شلوار مردانه برای سر کار

شلوار زنانه

شلوار مناسب بدن برای یک استایل غیررسمی، شلوار کتان است. اگر در دنیای مد و فشن در دسته افرادی هستید که استایل رسمی کت‌ و‌ شلوار را برای محل کار نمی‌پسندید، با شلوار کتان خوش‌تیپ و شیک‌پوش می‌شوید.
بهترین رنگ شلوار کتان مردانه، بژ، سرمه‌ای و مشکی است. با ست شلوار کتان رنگ تیره با پیراهن مردانه آکسفورد رنگ روشن، بسیار شیک و جذاب می‌شوید.

ترفند و راه‌های تنگ‌کردن شلوار زنانه

بهترین کار این است که شلوار اندازه خودتان را بخرید. اما همیشه دلیلی وجود دارد که بخواهید شلوارتان را تنگ‌تر کنید. یکی از راه‌های تنگ‌کردن شلوار این است که بگذارید شلوار در آب داغ به‌ اصطلاح آب برود.

 برای این کار می‌توانید شلوارتان را با دست یا در ماشین لباس‌شویی با آب داغ بشویید. سپس ماشین لباس‌شویی را روی دور خشک‌کن بگذارید و صبر کنید تا شلوار کاملا خشک شود. مراقب باشید که بیش از اندازه شلوارتان را تنگ نکنید.

کلام آخر

شلوار زنانه عنصر مهمی از تیپ شماست. اگر شکل و فرم بدن‌تان را بشناسید و متناسب با آن استایل‌تان را انتخاب کنید، با تیپ زیبایتان می توانید تمام نگاه‌ها را به خود جلب کنید و با صرف هزینه زیاد نه، بلکه با صرف هزینه به‌جا  برای لباس و شلوار مناسب بدن‌تان به‌راحتی خوش‌تیپ‌تر شوید. فقط باید نکات مهم دنیای مد و فشن را بدانید. با آگاهی از ترفندهای دنیای مد و پوشاک، داشتن یک استایل جذاب و چشم‌نواز بسیار آسان و شدنی است.

 در فروشگاه بزرگ مالتینا دنیایی از انتخاب بین مدل‌های مختلف شلوار زنانه پیش روی شماست. بعد از انتخاب شلوار می‌توانید کفش ست با شلوار جین‌تان را هم از فروشگاه مالتینا بخرید. خرید اینترنتی راحت و بی‌دردسری زیر باد کولر برایتان آرزومندیم!

منابع: ceoworld.biz و theidleman.com

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024