امروزه سریال‌های تلویزیونی مخاطب زیادی جذب کرده اند و تماشای سریال به یکی از سرگرمی‌های اصلی خیلی از ما تبدیل شده است. از طرفی یک سریال خوب با فیلم نامه قوی و بازی‌های خوب از جایگاه تنها یک سریال فراتر رفته و به بخشی از زندگی ما تبدیل می‌شود. طوری که روند داستان مانند زندگی واقعی خودمان همواره ما را درگیر خود می‌کنند و ما از شکست‌های کاراکترها عبرت می‌گیریم، با خوشحالی‌شان می‌خندیم و از ناراحتی‌شان ناراحت می‌شویم. یک سریال خوب به واقع می‌تواند مانند یک کلاس درس باشد و ترتیبی بدهند که بتوانید از اوقات فراغت‌تان لذت ببرید. همانطور که می‌توانید ساعت‌ها وقت‌تان را صرف تماشای The Tiger King کنید یا از دیدن سریال درام Ozark لذت ببرید و یا بهتر از آن که با کمدی جذاب Bob’s Burgers کمی از مشغله‌های زندگی‌تان فاصله بگیرید.البته همیشه شانس دیدن یک سریال خوب را به دست نمی‌آورید چرا که همه سریال‌ها خوب نیستند و تعداد زیادی از آن ها تنها در لیست سریال های ناموفق جا خوش می کنند.

سالانه شبکه‌های مختلف دست به تولید صدها سریال‌های تلویزیونی می‌زنند که از بین آن‌ها تنها تعداد کمی اقبال دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن پیدا می‌کنند. در مقابل عوامل متعددی می‌توانند باعث شوند که یک سریال افتضاح باشد. ترکیبی از مواردی مانند بازی بد، فیلمنامه ضعیف، کیفیت پایین تولید و غیره باعث عدم موفقیت سریال می‌شوند. سریال‌های خوب تا سال‌ها ارزش دیدن دارند و همیشه در یادها باقی می‌مانند درحالی که سریال‌های بد خیلی زود به دست فراموشی سپرده شده و کنار گذاشته می‌شوند. برای اینکه از بین صدها مورد بتوانید یک انتخاب خوب داشته باشید، قطعا به کمی راهنمایی نیاز دارید. در این مقاله از بلاگ مالتینا قصد داریم با معرفی سریال های ناموفق به شما در انتخاب سریال های خوب کمک کنیم. در ادامه با مالتینا بلاگ همراه باشید.

سریال های ناموفق

Batwoman (2019 – تاکنون)

سریال های ناموفق

Batwoman

بتوومن بعد از یک فصل تماشاگران زیادی را جذب نکرده است. اما این مسئله ممکن است تنها به خاطر خود سریال نبوده باشد. به گفته فوربس بینندگان این سریال بیشتر به خاطر گرایش جنسی رهبر لزبین این سریال امتیاز پایینی به آن داده‌اند.

– امتیاز کاربر IMDb: 3.5
– آرا: ۲۶،۶۴۶

Bad Teacher (2014)

یکی دیگر از سریال های ناموفق سال های اخیر کمدی CBS معلم بد بود که بر اساس یک فیلم با همین نام در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است. این سریال با اینکه با یک کاراکتر جذاب‌تر و شوخی‌های بهتری ساخته شده است، اما به نظر می‌رسد که کمدی آن سریال جذابیت زیادی نداشته و در جذب مخاطب موفق نبوده است.

– امتیاز کاربر IMDb: 5.2
– آرا: ۲،۶۳۲

جنگ دنیاها

The War of the Worlds

جنگ جهانی یک مینی سریال هشت اپیزودی است که رمان کلاسیک H.G. Wells را بازگو می کرد. این سریال به خاطر نمایش واقع گرایانه‌ای که در خصوص حمله مریخی‌ها داشت، مورد توجه قرار گرفت اما از طرف دیگر به خاطر کندی روند داستان و ارزش تولید ضعیف و گنجاندن هجو مانند چندین گفتگو سیاسی نتوانست امتیاز خوبی از طرفداران بگیرد.

– امتیاز کاربر IMDb: 5
– آرا: ۶,۳۷۵

Troy: Fall of a City (2018)

سریال های ناموفق

Troy: Fall of a City

این سریال برداشتی اصیل از جنگ تروا و تعدادی از اسطوره‌های یونان است و ایده‌های خوبی دارد اما به خوبی اجرا نشده‌اند و سریال با شخصیت‌ها و کاراکترهای ضعیف و دیالوگ‌های بی سر و ته پر شده است و به جای اینکه به یک اثر هنری فاخر تبدیل شود، به عضوی از لیست سریال های شکست خورده تبدیل شده است.

– امتیاز کاربر IMDb: 3.8
– آرا:: ۱۱،۲۵۴

 

Neighbours 1985 – 2009

 

سریال همسایه‌ها به اصطلاح یک سریال آبکی استرالیایی است که به مدت ۳۵ سال و در ۸۳۰۰ قسمت ساخته و تولید شد. این سریال در استرالیا و انگلستان با اقبال خوبی همراه بود و مخاطبان زیادی داشت. اما زمانی که در ایالات متحده به نمایش درآمد، ظرف مدت ۱۳ هفته لغو شد. دلیل این تصیمیم رتبه بندی پایین سریال بود.

به نظر می‌رسد که سلیقه فیلم و سریال در بین مردم استرالیا با مردم آمریکا بسیار متفاوت است. اهالی ایالات متحده طرفدار درام‌های گیرا و زرق و برق سریال‌هایی مانند The Bold and the Beautiful هستند و نگاه واقع گرایانه و کم تر جذاب سریال Neighbours نتوانست نظر آن‌ها را جلب کند. شما جز کدام دسته هستید؟ سریال‌هایی که بیشتر به واقعیت نزدیک باشند را دوست دارید یا سریال‌هایی که آرمان شهرها و فانتزی‌های دوست داشتنی خیلی از ما را نمایش می‌دهند؟

– امتیاز کاربر IMDb: 5.4
– آرا: ۴،۶۴۷

The Biggest Lose (2004 – تاکنون)

تی وی شوThe Biggest Loser

با اینکه سریال “بزرگترین بازنده” در چند فصل ابتدایی، امتیازات بالایی دریافت کرد، اما به خاطر ترویج فرهنگ غلط برای تخریب چاقی و تبلیغ و اشاعه رژیم‌های غذایی سخت و تمرینات فشرده، تعداد زیادی از بینندگان خودش را از دست داد. این سریال در ژانویه امسال بعد از یک وقفه ۴ ساله دوباره شروع به پخش کرد. تیم سازنده اعلام کردند که انتقادات را شنیده‌اند و قصد دارند رویکرد جامع‌تری داشته باشند. باید منتظر باشیم تا ببینیم در این مسیر تا چه اندازه موفق خواهند بود.

– امتیاز کاربر IMDb: 5.4
– آرا: ۴۸۹۰

سریال های شکست خورده | CSI: Cyber (2015 – ۲۰۱۶)

سریال CSI: Cyber

در سال‌های اخیر سریال CSI: Cyber توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده است. سریال اصلی CSI: Crime Scene Investigation از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ با ۳۳۵ قسمت روی آنتن رفت اما زمانی که CSI: Cyber به رهبری پاتریشا آرکت  شروع به پخش کرد، فیلم تنها برای دو فصل کوتاه دوام آورد و بعد لغو شد. این سریال به چند دلیل خوب نبود، کاراکترهای غیر قابل باور مانند Shad Moss با بازی Bow Wow و پرداختن بیش از حد به این واقعیت که جرایم اینترنتی نیازمند این است که زمان زیادی را به صفحه مانیتور خیره شوید و صبور باشید. به این ترتیب سریال در جذب مخاطب و نگه داشتن آن‌ها پای صفحه مانیتور چندان موفق نبود.

– امتیاز کاربر IMDb: 5.4

-آرا:  ۹,۹۷۳

The Tommyknockers (1993)

سریال های شکست خورده

سریال The Tommyknocker

The Tommyknockers درباره یکی از نویسندگان ژانر وحشت به نام استیون کینگ است که به داستان‌های علمی تخیلی علاقه دارد و داستان یک فضاپیمای بیگانه را روایت می‌کند که قدرت وحشتناک و غیر انسانی خود را به هر کس که با آن تماس داشته باشد، منتقل می‌کند.

این مینی سریال در سال ۱۹۹۳ به لطف فیلمنامه ضعیفی که تمام طنزهای سیاه داستان اصلی و لحظات ترسناک را از بین می‌برد، توسط ببندگان کنار گذاشته شد. در سال ۲۰۱۸ اعلام شد که نسخه جدیدی از این سریال در دست تولید است. امیدواریم که این نسخه اثر بهتری نسبت به نسخه قبلی باشد.

– امتیاز کاربر IMDb: 5.4
– آرا: ۱۰۴۰۱

سریال های ناموفق | Bordertown (2016)

سریال Bordertown

Seth McFarlane در طول دوره فعالیت کاری خود، محبوب‌ترین انیمیشن‌هار ا تولید کرده است. اما سریال Bordertown که در یک فصل خلاصه شده است، جز این لیست نیست. این نمایش درباره یک مامور گشت مرزی، خانواده و همسایه اش که یک مهاجر مکزیکی است، می‌باشد. شوخی‌های این سریال بیشتر حالت هجو و اغراق گرفته‌اند و در جذب بیننده چندان موفق نبوده اند.

– امتیاز کاربر IMDb: 5.3
– آرا: ۲,۷۰۱

The Girls Next Door (2005 – ۲۰۱۰)

یک سریال که در اواسط دهه ۲۰۰۰ به نمایش درآمد و داستان سه دختر به نام «هیو هفنر»: «هالی مدیسون»، «بریجت مارکوار» پرا روایت می کند. مخاطبان این سریال در حین اینکه آن را دوست داشتند، از آن متنفر بودند. تماشای مهمانی‌های جذاب و دراماهای مختلف سرگرم کننده است اما رفتارهای کنترل کننده هیو هنفر و لحن جنسیت زده این سریال باعث نفرت تماشاگران می‌شد. حالا بعد از ۱۰ سال که از تمام شدن این سریال می‌گذرد ما  حس می‌کنیم که The Girls Next Door تاثیر خوبی در  روابط نداشت و به نوعی مبلغ روابط آزاد و خارج از چهارچوب بوده است.

– امتیاز کاربر IMDb: 5.3
– آرا: ۳،۴۷۴

The Conners (2018 – تاکنون)

سریال های شکست خورده

بعد از چند توییت نژاد پرستانه روزان بار با راه اندازی مجدد سری برنامه های کلاسیک “Rosanne” به روی آنتن آمد. این سریال با نام جدید “The Conners” کارش را شروع کرد و قرار است یک دوره جدید را پیش رو داشته باشد. با اینکه تعدادی از منتقدین The Conners را تایید می کنند اما به نظر می‌رسد که مخاطب دیگر از این سریال خسته شده‌ است و به سریال‌های تازه با داستان‌های جدیدتر روی آورده‌است.

– امتیاز کاربر IMDb: 5.3

– آرا: ۷,۳۸۳

سریال های شکست خورده | Big Brother (2000 – تاکنون)

تی وی شو Big Brother

وقتی در سال ۲۰۰۰ فصل اول سریال “برادر بزرگ تر” روی آنتن رفت، یک ایده تازه و نو برای خودش بود. در این سریال می‌بینید که تعدادی غریبه که به تازگی با هم به یک خانه نقل مکان کرده‌اند، تمام مدت توسط یک دوربین مخفی تحت نظر بوده اند. این که در این خانه چه می گذرد و هر کدام چه کارهایی برای انجام دادن دارند، جالب بود اما حالا  بعد از ۲۰ سال این ایده دیگر جذابیت سابق را ندارد و خسته کننده شده است.

– امتیاز کاربر IMDb: 5.3
– آرا: ۹،۴۲۹

Geordie Shore (2011 – تاکنون)

Geordie Shore

این سریال نسخه اسپانیایی سریال “Geordie Shore” است که در انگلیس ساخته شده است و به نظر می‌رسد که مخاطبان از هر دو این سریال‌ها به یک دلیل بیزار هستند. بازیگران درهم برهم و درام اغراق شده و تصویرگری غلط از جامعه از مواردی است که باعث شده است مخاطب دیگر تمایلی به تماشای سریال نداشته باشد.

MacGyver (2016 – تاکنون)

سریال های ناموفق

سریال MacGyver

زمانی که این سریال در اواسط دهه ۸۰ در ABC روی انتن رفت، وفاداران خاص خودش را داشت که دوست داشتند چالش‌هایی که مک گایور جوان با آن مواجه می‌شود را ببینند و در حل آن‌ها با وی همراه شوند. اما به نظر می‌رسد که سری جدید این سریال دیگر جذابیت سابق را ندارد. در این سری کاراکتر اصلی مشکلات را به سادگی حل می‌کند و دیگر مثل سابق به بیننده فرصتی برای اینکه راه حل‌ها را حدس بزند و در حل مسائل سهیم باشد، نمی‌دهد.

– امتیاز کاربر IMDb: 5.2
– آرا: ۱۵،۹۸۱

سریال های ناموفق | Teen Titans Go! (2013 – تاکنون)

سریال های شکست خورده

سریال انیمیشنی Teen Titans Go

Teen Titans Go یک سریال تحسین برانگیز و پرمخاطب بود که سری جدید آن از همان قسمت اول مورد انتقاد طرفداران قرار گرفت. بیندگان معتقد بودند که این سریال‌ها قصه گویی خوبی نداشته و کاراکترها مثل قبل عمیق و تاثیرگذار نیستند. حتی نمایشنامه و داستان پردازی سریال ضعف زیادی دارد و روند داستان بیش از حد یکنواخت و خسته کننده شده است. درحالی که وجود صداگذاران قدیمی در سری جدید قوت قلبی برای طرفداران بوده است اما به نظر می رسد که این موضوع تنها شاخصه سری جدید این سریال باشد. به همین ترتیب یک سریال خوب در سری جدید به یکی از سریال های شکست خورده تبدیل شد.

– امتیاز کاربر IMDb: 5.2
– آرا: ۱۶,۲۹۱

۷th Heaven (1996– ۲۰۰۷)

گذشته از رفتارهای توهین آمیز استیون کالینز بازیگر نقش اول “بهشت هفتم” که در سال های اخیر بر سر زبان ها افتاده است، دلایل زیادی وجود دارد که تماشاگران از این درام خانوادگی مسیحی بیزارند. به نظر می رسد اصول و ارزش هایی که این سریال سعی دارد به آن ها بپردازد، برای عصر حاضر دیگر مناسب نیست.

– امتیاز کاربر: IMDb: 5.2
– آرا: ۲۳،۶۲۵

Are You There, Chelsea? (2012)

آیا تو آنجا هستی چلسی؟ این سریال بر اساس خاطرات کمدین چلسی هندلر ساخته شده است و از کتاب “Are You There Vodka? It’s Me, Chelsea.”  اقتباس شده است. درحالی که کتاب شوخی‌هایی با طبع کمدی هندلر دارد،اما نتوانسته است این شوخی‌ها را به خوبی دربیاورد و نمایش دهد. همین روند باعث شد که این سریال تنها بعد از نمایش یک فصل کنسل شود و به لیست سریال های شکست خورده بپیوندد.

– امتیاز کاربر IMDb: 5
– آرا: ۴،۱۹۶

The War of the Worlds (201

سریال های ناموفق | Cory in the House (2007 – ۲۰۰۸)

Cory in the House

این سریال محصول جانبی عصر طلایی کانال دیزنی است و داستان دو مرد بوکسور را روایت می‌کند که به کاخ سفید رفتند تا سرآشپزهای مخصوص رئیس جمهور باشند. این نمایش اگرچه بیس داستانی ضعیفی نداشت اما نتوانست داستان را با جذابیت و فراز و نشیب های لازم روایت کند و به این ترتیب مخاطب تمایلی به تماشای آن نداشت.

– امتیاز کاربر IMDb: 5
– آرا: ۶،۴۲۹

سریال های ناموفق | Inhumans (2017)

Inhumans

زمانی که Inhumans در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار به نمایش درآمد، یک منتقد آن را فاجعه تلویزیونی سال لقب داد. در این سریال داستان با محوریت خانواده سلطنتی غیر انسانی با گروهی کمتر شناخته شده از مثلا انتقام جویان پیش می‌رود. حتی قبل از شروع دو قسمت IMAX این سریال نتوانسته بود مخاطب خود را جذب کند و به سرعت لغو شد.

– امتیاز کاربر IMDb: 5
– آرا: ۲۰۹۴۶

Star Wars Resistance (2018 – ۲۰۲۰)

Star Wars Resistance

به نظر می‌رسد که برخی از ترندهای فیم معمولا در صفحه نمایش های بزرگ مانند پرده سینما خوب به نظر می‌رسند درحالی که سازگاری زیادی به صفحه نمایش‌های کوچک ندارند. برای مثال مجموعه انیمیشنی کانال دیزنی Star Wars Resistance تنها توانست امتیاز ناچیز ۴.۹ را کسب کند. مخاطبان دلایل زیادی مانند نبود ماجراجویی کافی، کاراکترهای متفاوت و داستان‌های غیر تخیلی را برای خوب نبودن این سریال عنوان کردند و آن را به عنوان یکی از سریال های ناموفق می شناسند.

– امتیاز کاربر IMDb: 4.9
– آرا: ۳،۵۰۹

سریال های شکست خورده | Aftermath (2016)

Aftermath — Just about TV

یک داستان پسا آخر زمانی است که از شبکه SyFy پخش می‌شود و داستان یک خانواده را روایت می‌کند که برای زنده ماندن از بلایای طبیعی و حملات حیوانات وحشی تلاش می‌کنند. خط داستانی این سریال به خودی خود خوب بود اما شخصیت‌های واقعی پیشرفت چندانی نداشتند. در نتیجه مجموعه‌ای ایجاد شد که نمی‌توانست با بیننده ارتباط برقرار کند.

– امتیاز کاربر IMDb: 4.9
– آرا: ۴,۱۸۲

Johnny Test (2005 – ۲۰۱۴)

Johnny Test

جانی تست یک مجموعه کارتونی درباره یک پسر با سگ سخنگو و خواهران دوقلو نابغه‌اش است که به نوعی تاریخچه عجیبی دارد. این کارتون توسط کمپانی‌های مختلف تولید شده است و در چند شبکه هم پخش شده است و به نظر می‌رسد که دو سبک کاملا متفاوت دارد. بیشتر بینندگان معتقدند که از بین شش فصل این انیمیشن از دو فصل اول راضی بودند و چهار فصل آخر را اصلا دوست نداشتند.

– امتیاز کاربر IMDb: 4.9
– آرا: ۶،۲۴۰

Flash Gordon (2007 – ۲۰۰۸)

سریال Flash Gordon

فلش گوردن یک سریال است که در اواسط دهه ۲۰۰۰ بر اساس یک کمیک استریپ اپرای فضایی به همین نام و همچنین نسخه‌های قبلی این نمایش ساخته شده است. برخلاف نسخه‌های قبلی، این نسخه خط داستانی جذابی ندارد. درواقع یک منتقد ابراز کرد که دو بار زمانی که قصد داشته است یکی از قسمت‌های ۹۰ دقیقه‌ای پیلوت را تماشا کند، به خواب رفته است!

– امتیاز کاربر IMDb: 4.8
– آرا: ۲،۸۸۶

سریال ناموفق ۱۰.۵ (۲۰۰۴)

10.5 (2004) Altyazı

۱۰.۵ یک مینی سریال دو اپیزودی است که یک رشته از زمین لرزه‌های ویرانگر در سواحل غربی ایالات متحده را به تصویر می کشد. این سریال از نظر تئوری می‌توانست خوب باشد تا آنجا که تهیه کنندگان تصمیم گرفتند بیشتر بودجه خود را صرف جلوه‌های ویژه کنند و کمتر به فیلمنامه بپردازند. هرچند بازیگران این سریال یعنی Kim Delaney و Beau Bridges بازی خوبی ارائه دادند.

– امتیاز کاربر IMDb: 4.8
– آرا: ۳،۶۹۵

Hollyoaks (1995 – تاکنون)

Hollyoaks announces radicalisation storyline | Channel 4

این سریال آبدوغ خیاری انگلیسی امسال ۲۵ سالگی خود را جشن می‌گیرد. از آنجا که این سریال روی جمعیت محلی یک دهکده کوچک تمرکز دارد، بسیار شبیه به Emmerdale است و خطوط داستانی فوق العاده ای دارد. اما مخاطبان این دست سریال‌ها معتقدند که Hollyoaks ردر مقایسه با نمونه‌های مشابه درجه بندی پایین‌تر و کیفیت بسیار کمتری دارد.

– امتیاز کاربر IMDb: 4.8
– آرا: ۳,۷۹۵

Fish Hooks (2010 – ۲۰۱۴)

Fish Hooks

شاید این انیمیشن شما را یاد باب اسفنجی دوست داشتنی بیندازد اما بهتر است اصلا این اشتباه را نکنید. تنها شباهت این دو سریال این است که داستان در دنیای آبزیان اتفاق میفتد. اما متاسفانه از نظر کیفیت و جذابیت هیچ شباهتی با هم ندارند. این سریال ترکیب بندی و نمایش بسیار مسخره‌ای دارد. به گفته منتقدان Fish Hooks داستان های بی هدف و شوخ طبعی بسیار ضعیفی دارد.

– امتیاز کاربر IMDb: 4.6
– آرا: ۲،۹۴۷

سریال های شکست خورده | Too Hot to Handle (2020 – تاکنون)

 

Are Sharron and Rhonda From 'Too Hot to Handle' Still Together?

در اواسط سال ۲۰۲۰ با شیوع بیماری کرونا شبکه نت فلیکس جدیدترین ریلیتی شو خود را با گروهی از افراد مجرد و یک جایزه ۱۰۰ هزار دلاری شروع کرد. شرط برنده شدن در این مسابقه پرهیز از هر نوع تماس فیزیکی بوده است. مخاطبان هیجان زده با شوق و اشتیاق زیاد شروع به تماشای این سریال کردند، درحالی که در آخر از پوچی و مضحک بودن آن گلایه داشتند. هنوز مشخص نیست که Too Hot to Handle برای فصل دوم تمدید بشود یا خیر.

– امتیاز کاربر IMDb: 4.5
– آرا: ۶،۲۱۰

سریال ناموفق Skins (2011 )

سریال های ناموفق

Skins

زمانی که MVT تصمیم به بازسازی این سریال گرفت، این شبکه مطمئن بود که بر سر آن ضربه خواهد خورد. این فیلمنامه داستان گروهی از نوجوانان در دو سال آخر دبیرستان را روایت می‌کند که درگیر مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و سکس ناامن هستند. Skins نه تنها توسط مخاطبان هیت شد که توسط شورای والدین تلویزیون MVT هم به پورنوگرافی کودکان متهم شد. همچنین با توجه به اینکه بسیاری از بازیگران سریال کمتر از ۱۸ سال سن داشتند، این سریال بعد از یک فصل لغو شد.

– امتیاز کاربر IMDb: 3.9
– آرا: ۵۳۸۷

در مالتینا ببینید :

سریال های تلویزیونی که در سال ۲۰۲۰ به پایان رسیدند

۲۵ سریال موفق تلویزیونی آمریکایی از سال ۲۰۰۰ تاکنون

بهترین و پرمخاطب‌ترین سریال های خارجی ۲۰۲۰ – به همراه تریلر

دانلود ۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما جهان