گاهی برخی از جملات خیلی زیاد به دل می‌نشینند و اثر بالایی بر شرایط روحی و روانی ما می‌گذارند. افراد زیادی در عرصه تاریخ تحت عنوان نقل و قول های بزرگان سخنان آموزنده ای را مطرح نموده‌اند که جای بسی تامل دارند. همه ما در روز وقت زیادی را در اینترنت و به دنبال کسب اطلاعات می‌گذاریم که اگر نیم نگاهی به آموزندگی موضوعات داشته باشیم، حتما سراغ نقل قول سیاسی یا نقل قول تاریخی از سوی بزرگان این عرصه خواهیم رفت. جملاتی که می توانند تا حد زیادی بر زندگی ما اثر مثبتی بگذارند یا گاه سرنخ یک تحول بزرگ در شرایط ما باشند. مسئله‌ای که شاید در ظاهر پیش و پا افتاده به نظر برسد اما اگر دید دقیقی نسبت به آن داشته باشیم از مزایای آن آگاه خواهیم شد. همراه مالتینا بلاگ باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

نقل قول سیاسی از افراد مشهور چه اثری بر زندگی ما خواهد گذاشت؟

نقل قول سیاسی از افراد مشهور

نقل قول سیاسی از افراد مشهور

به طور قطع یقین، سخن بزرگان به عنوان راهکاری مفید و یک راهنمای مسیر در زندگی به کمک ما خواهد آمد تا بتوانیم صحیح‌تر از گذشته قدم برداریم و از تجارب انسان‌های بزرگ استفاده کنیم. شاید تابحال ارزش زیادی برای شنیدن نقل قول سیاسی یا تاریخی قائل نبوده اید، با این حال پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ وجه این مطلب را از مالتینا بلاگ از دست ندهید. زیرا ما در این مورد بحث‌های جذابی را آماده کرده ایم که می‌تواند جملات الهام بخشی برایتان به حساب آید. جدای از این مسئله، به واسطه این سخنان تاریخی انگیزه لازم برای طی نمودن مسیر اهدافتان بدست آورید.

شما خواهید توانست با جملات انگیزشی، توانایی خود را در انجام امور مختلف بالا ببرید. انواع نقل قول سیاسی با دیدگاه مثبت، قدرت لازم برای تلاش بیشتر را فراهم می‌کند. مانند یک پیشرانه پرقدرت که طی مسیر بدون آن، میسر نیست! اگر کسب و کار جدیدی برای خوتان دست و پا کرده‌اید یا هدفی را در یک پروژه دنبال می‌کنید، به دنبال منابعی بگردید که انگیزه لازم را برای شما فراهم کند. ما در این مطلب ابتدا سعی کردیم تا از پیامدهای مهم این موضوع صحبت کنیم و سپس به نقل قول سیاسی و تاریخ بپردازیم.

نقل قول تاریخی از بزرگان

ما در مالتینا بلاگ سعی کرده‌ایم در این مجموعه نقل قول تاریخی آماده شده، موضوعات گسترده‌ای را در نظر بگیریم. بنابراین یکایک این جملات از نگاه تیزبین ما عبور کرده و سخنان آموزنده‌ای برایتان مهیا نمودیم. انواع نقل و قول سیاسی که می‌تواند راه و رسم زندگی را نشان دهید و به شما در انگیزه دهد. برخی از این جملات زمینه فرهنگی، سیاسی و تاریخی دارند و برخی دیگر جهت سرگرمی شما گردآوری شده است. با این حال تمام جملات به صورت هدفدار گزینش شده و به شکلی کار را جلو بردیم که بیشترین بهره را از آنها داشته باشید. پس بیش از این شما را منتظر نخواهیم گذاشت و سراغ بحث اصلی خواهیم رفت.

نقل و قول های سیاسی و تاریخی

سخنان سیاسی زیادی در همین دوره اخیر شنیده‌اید؛ از درگیری نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا و سخنان دونالد ترامپ با آن حواشی همیشگیش تا وعده‌های داخلی. صحبت های جنجالی زیادی مطرح شده اما برخی از سیاست مداران دیگر که در حال مبارزه انتخاباتی نبوده‌اند، نقل قول های بسیار ارزشمندی مطرح نموده‌اند که در ادامه خواهیم خواند. ابتدا به معرفی کوتاه هر شخصیت می‌پردازیم و سپس نقل قول سیاسی و تاریخی افراد را خدمت شما خواهیم آورد.

John F. Kennedy جان اف کندی

جان اف کندی با نام کامل جان فیتز جرالد کندی، سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا بود که در مورد کوبا با بحران خارجی روبرو شد. اما موفق به کسب دستاوردهایی مانند پیمان خلع سلاح هسته‌ای و اتحاد برای پیشرفت شد. وی هنگام سوار شدن به اتومبیل در دالاس مورد سوقصد قرار گرفته و ترور شد.

” بگذارید به دنبال پاسخ جمهوری خواهان یا پاسخ دموکراتیک نباشیم ، بلکه به دنبال پاسخ درست بگردیم. اجازه دهید که تقصیر گذشتگان را واکاوی نکنیم و مسئولیت خود را در قبال آینده بپذیریم.”

“اجازه دهید تمام ملت‌ها بدانند که برای ما آرزوی خوشی یا ناراحتی دارند. ما آماده پرداخت هر بهای گزافی هستیم و سختی‌ها را تحمل می‌کنیم و مشکلات را رفع خواهیم کرد. ما از دوستان خود حمایت می‌نماییم و برای اطمینان از بقا و موفقیت آزادی با هر دشمنی مخالفت خواهیم کرد.”

Mahatma Gandhi ماهاتما گاندی

ماهاتما گاندی

ماهاتما گاندی

ماهاتما گاندی با نام لاتین Mohandas Karamchand Gandhi که به عنوان وکیل، سیاستمدار، فعال اجتماعی و نویسنده هندی در دنیا مشهور است. وی رهبر جنبش ملی گرایانه علیه انگلیس شد و از این حیث پدر کشورش شناخته می‌شود. گاندی برای دکترین اعتراض بدون خشونت برای دستیابی به پیشرفت سیاسی و اجتماعی در سطح بین المللی مورد احترام است. چندین نقل قول سیاسی و تاریخی از زبان این استاد بزرگ منتشر شده است.

” شما نباید ایمان خود را به انسانیت از دست بدهید. بشریت یک اقیانوس است. اگر چند قطره از اقیانوس کثیف باشد، کل اقیانوس کثیف نمی‌شود.”

” وقتی شگفتی‌های غروب خورشید یا زیبایی ماه را تحسین می کنم ، روح من در پرستش خالق گسترش می یابد.”

” خوشبختی وقتی است که آنچه فکر می کنید ، آنچه می گویید و آنچه انجام می دهید با هم هماهنگ باشند.”

” شما باید همان تغییری باشید که می‌خواهید در جهان مشاهده کنید.”

Joseph Stalin جورف استالین

جورف استالین

جورف استالین

جوزف استالین دیکتاتور اتحادیه جماهیر سوسیالیستی شوروی در سال‌های ۹۲۹ تا ۱۹۵۳ بود. در زمان استالین، جماهیر شوری از یک جامعه دهقانی به ابر قدرتی صنعتی و نظامی تبدیل گردید. با این حال حکومت او، رعب‌برانگیز بود و تعداد زیادی از شهروندان خود را وحشیانه شکنجه و به قتل رساند. استالین در فقر به دنیا آمد، در جوانی درگیر سیاست‌های انقلابی و فعالیت‌های جنایتکارانه شد. او در جنگ جهانی دوم با ایالات متحده و انگلیس همسو بود، اگرچه پس از آن با غرب وارد جنگ سرد شد. چندین نقل قول سیاسی و تاریخی از وی به شرح زیر آمده است.

” ایده ها از اسلحه قدرتمندترند. ما اجازه نمی‌دهیم دشمنان ما اسلحه داشته باشند، چرا باید اجازه دهیم آنها ایده داشته باشند.”

” افرادی که رأی می‌دهند در مورد انتخابات تصمیم نمی‌گیرند، افرادی که آرا را می‌شمارند تصمیم می‌گیرند.”

” تعلیم و تربیت سلاحی است که تأثیرات آن بستگی به این دارد که چه کسی آن را در دست خود گرفته و چه کسی را هدف قرار دهد.”

” نویسنده مهندس روح انسان است.”

Justin Trudeau جاستین ترودو

نام جاستین ترودو را باید شنیده باشید؛ از اظهار نظرهای جنجالی نخست وزیر کانادا بعد از جریان سقوط هواپیما اوکراینی گرفته تا مین اواخر و  صحبت‌هایی در مورد واکسیناسیون عمومی در کانادا. وی در سال گذشته نیمی از کابینه خود ار از میان زنان انتخاب کرد، البته تلاش‌های او برای برابری جنسیتی متوقف نمی‌باشد. او همیشه از فمنیست بودن خود صحبت کرده و از این برچسب هراسی ندارد. او در این باره می گوید:

“من همیشه از فمنیست بودن خود حرف می زنم و به آن ادامه می دهیم تا زمانی که واکنش یا احساسات دیگران را برانگیخته نکنم.”

” ما جامعه ای ایجاد کرده‌ایم که حقوق و آزادی‌های فردی ، مهرورزی و تنوع در شهروندی ما اساسی است. اما زیربنای ایده کانادا این نوید است که همه ما فرصتی برای ساختن زندگی بهتر برای خود و فرزندان خود داریم.”

Vladimir Putin ولادمیر پوتین

ولادمیر پوتین

ولادمیر پوتین

ولادمیر پوتین که همه او را به عنوان رئیس جمهور روسیه می شناسیم، فراخوان ماراتن سوالات سالیانه خود را در ماه فوریه از تلویزیون ملی روسیه، ۷۰ سوال را از مردم  پرسید. در همان ایام دختری ۱۲ ساله از پوتین پرسید اگر یکی از دشمنان سیاسی او در حال غرق شدن باشد، کدامیک را ابتدا نجات می‌دهد؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه یا رئیس جمهور اوکراین پترو پروشنکو. پوتین اعلام نمود که علاقه‌ای به کار غرق نجات ندارم! او در این رابطه نقل قول سیاسی جالبی اعلام نمود:

“اگر کسی تصمیم به غرق شدن داشته باشد، احتمالا نجات او به هر حال غیر ممکن است.”

” من فکر می‌کنم هر شخص باید در قلب خود ایمان داشته باشد. آنچه مهم است نمایش بیرونی این ایمان نیست، بلکه حالت درونی روح است.”

Beyoncé بیانسه

در زمان ریاست جمهوری قبلی آمریکا و قبل از انتخابات، بیانسه و همسرش جی زد تریبون طرفداری خود را به کلینتون دادند. این خواننده با لباس خال خالی جنجالی خود روی صحنه رفت و برای جمعیت امیدوارانه در مورد ریاست جمهوری یک زن در آمریکا صحبت کرد تا یک زن تاریخ ساز باشد. وی در این باره گفت:

“من می‌خواهم دخترم با دیدن زنی بزرگ شود که کشور ما را هدایت می‌کند.”

Mike Huckabee مایک هاکبی

هنگامی که مایک هاکبی فرماندار سابق آرکانزاس در ماه فوریه مبارزات انتخاباتی خود در کارزار ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به پایان رساند، حمایت پنهانی و محکمی از ترامپ داشت. درست قبل از انتخابات او دقیقا در مورد دلیل انتخاب ترامپ و عدم صلاحیت کلینتون با مردم صحبت کرد.

” ترامپ شاید لاشه ماشین کهنه باشد، اما حداقل در مسیر درست قرار دارد. هیلاری راننده مستی است که در آزادراه، اشتباهی می‌رود.”

Michelle Obama میشل اوباما

میشل اوباما که زندگینامه خود را نیز به صورت یک کتاب نوشته است، به عنوان بانوی اول آمریکا زمانی را در کاخ سفید گذارند. او در راهپیمایی شهر نیوهمپشایر در حمایت از کلینتون و محکومیت سخنان شرورانه ترامپ صحبت‌های مهمی را به زبان آورد. او حتی از اثرات مخرب سخنان ترامپ بر پسران حرف زد و نکات جالبی را مطرح نمود.

“مردان واقعی – منظور کسانی که الگوی واقعی هستند – نیازی به پایین کشیدن زنان ندارند تا احساس قدرت کنند.”

” شما هرگز نباید چالش‌های خود را به عنوان یک آسیب ببینید. در عوض، برای شما مهم است که درک کنید تجربه شما در مواجهه و غلبه بر ناملایمات در واقع یکی از بزرگترین مزیت‌های شماست.”

” یکی از دروسی که من با آن بزرگ شدم این بود که همیشه به خودم وفادار بمانم و هرگز نگذارم آنچه دیگران می‌گویند من را از اهداف خود دور کند. بنابراین وقتی حملات منفی و دروغین انجام می‌شود ، واقعاً هیچ انرژی روی آنها نمی‌گذارم ، زیرا می‌دانم که من کیستم.”

Scott Baio اسکات بایو

اسکات بایو از جمله منقدان جدی ترامپ، به خصوص در مورد سیاست هایش در قبال زنان بود. او از طرفداران پروپاقرص جمهوری خواهان بود و از آنها دفاع می‌کرد. اسکات در فاکس نیوز حضور یافت و در آنجا از ترامپ تشکر کرد که مانند یک پسر بچه صحبت می‌کند.

“من ترامپ رو دوست دارم چون سیاستمدار نیست و مثه یک پسربچه حرف میزنه… “

Barack Obama باراک اوباما

باراک اوباما

باراک اوباما

پس از انتخاب پر مشاجره، باراک اوباما در مورد پیروزی غافلگیرانه ترامپ خطاب به ملت آمریکا گفت که برای انتقال صلح آمیز قدرت با ترامپ همکاری می‌کند و آن را یکی از ویژگی‌های بارز دموکراسی خواند.

“همه ما از اینکه انتخابات را به رقیب واگذار کردیم، ناراحتیم. اما پس از امروز، باید به خاطر آوریم که همه ما یک تیم هستیم.”

” اگر منتظر شخص دیگری یا زمان دیگری باشیم، تغییر ایجاد نخواهد شد. در واقع فقط ما کسانی هستیم که منتظریم. در حقیقت باید درک کنیم که خودمان تغییری هستیم که دنبال آن می‌باشیم.”

John Roberts جان رابرتز

جان رابرتز

جان رابرتز

جان گلاور رابرتز که وظیفه ریاست دادگاه عالی ایالات متحده را بر عهده دارد. یکی از شخصیت های مهم با نقل قول سیاسی متعدد که اتفاقا طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. وی در سال ۲۰۰۵ توسط بوش معرفی شد و پس از تایید مجلس سنا، سوگند یاد کرد. او قبل از پیوستن به دیوان عالی کشور آمریکا، از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ در دادگاه تجدید نظر ایالات متحده برای بخش کلمبیا فعالیت می‌کرد. نظرات و اثر بر قوانین مهم ایالات متحده از وی یک چهره شاخص سیاسی ساخته است. به همین منظور ما چندین جمله از او را خدمت شما حاضر نمودیم.

“قضات مانند داوران هستند. امپراطورها قوانینی ایجاد نمی‌کنند و فقط وظیفه اجرا را بر عهده می‌گیرند. نقش داور و قاضی حیاتی است و از درست اجرا شدن همه فرامین پیروی می‌کنند. اما نقش محدودی دارند و هیچ کس برای دیدن داور به دیدن یک بازی نمی‌رود.”

“من فکر می کنم خلق و خوی قضایی تمایل به عقب نشینی از دیدگاههای متعهدانه شما درباره رویکرد صحیح فقهی و ارزیابی این دیدگاه ها از نظر نقش شما به عنوان قاضی است. این تفاوت بین قاضی بودن و استاد حقوق بودن است.”

“اگر کودکان قانون اساسی را درک نکنند ، نمی‌توانند نحوه عملکرد دولت ما یا حقوق و مسئولیت های آنها به عنوان شهروندان ایالات متحده را بفهمند.”

“مردم به دلایل خاص خود، اغلب در انجام کارهایی که به نفع آنها یا برای جامعه باشد ، کوتاهی می‌کنند. این شکست‌ها – به شکست‌های ‌مشابه دیگران پیوستند – به راحتی می‌توانند تأثیر قابل توجهی در تجارت بین ایالتی داشته باشند.”

” اگر نمی دانید حقوق چیست، نمی توانید برای احقاق حق خود بجنگید.”

” تازگی قانونگذاری لزوماً کشنده نیست. اولین بار برای همه چیز وجود دارد.”

Thomas Sowell توماس ساول

توماس ساول همکار ارشد رز و میلتون فریدمن در سیاست‌های عمومی موسسه هوور است. وی در زمینه اقتصاد، تاریخ، سیاست اجتماعی، قومیت و تاریخ می‌نویسد. آخرین کتاب او به نام “تبعیض و اختلاف” ۲۰۱۸، مجموعه‌ای از شواهد تجربی برای به چالش کشیدن این ایده را جمع آوری می‌کند که نتایج مختلف اقتصادی را می توان با هریک از عوامل اعم از تبعیض و بهره‌برداری ژنتیک توضیح داد.

” اگر همیشه اعتقاد داشتید که همه باید طبق همان قوانین بازی کنند و با همان معیارها قضاوت شوند ، این باعث می شد که شما ۶۰ سال پیش به عنوان یک رادیکال ، ۳۰ سال پیش به یک لیبرال و امروزه به عنوان یک نژاد پرست شناخته شوید.”

” تصور اینکه تصمیمات خطرناک و احمقانه اغلب توسط کسانی گرفته می‌شود که بابت اشتباه در مورد آن هیچ هزینه‌ای متحمل نمی‌شوند، دشوار است.”

در پایان

امیدواریم که مطلب ۳۰ نقل قول تاثیرگذار از سیاستمداران دنیا مورد توجه شما قرار گرفته باشد، مالتینا بلاگ موضوعات مختلفی را در دل خود جای داده که هر کدام خواندنی می‌باشند. بخش اطلاعات عمومی پر شده از موضوعات متنوع که به افزایش دانش شما در زمینه های مختلف کمک می‌کند. با اشتراک گذاری این مطلب در رسانه‌های اجتماعی دوستان خود را از این موضوع جذاب آگاه کنید. در پایان نظرات خود را با درج کامنت در مورد مسائل مطرح شده با ما در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی:

جملات سنگین و الهام بخش در رابطه با موفقیت

جملات فلسفی و عمیقی که شما را به موفقیت و شادی تشویق می کند

منابع: