بهتر است با هم روراست باشیم، همه ما دوست داریم تا کودکان‌مان شبیه خودمان به نظر برسند. فردی با همان ویژگی‎ها، همان اداها و… . همین موضوع باعث می‌شود که به سراغ ست لباس مادر و کودک برویم. این‌طور نیست؟ تا زمانی که کودک‌تان هنوز کوچک است و خودتان در مورد نوع لباس پوشیدن او تصمیم می­‎گیرید، امتحان کردن ست لباس مادر و کودک فوق العاده جذاب است. ست کردن لباس بچه‎ها با پدر و به ویژه مادر واقعا جالب و بامزه به نظر می‌رسد و تا زمانی که باعث ناراحتی و لطمه به سلامت کودک نشود، پیوند محکمی بین والدین و کودک ایجاد می‌کند. دنیای مد و پوشاک، پیشنهادات خوبی در این زمینه ارائه می‌کند.

چطور یک ست لباس مادر و کودک جالب داشته باشید؟

ست لباس مادر و کودک

قبل از هر چیز بهتر است یادآور شویم که انتخاب لباس مناسب برای کودکان اهمیت زیادی دارد و شاید توجه بیش از حد به ظاهر بچه‎ها، منجر به بروز تاثیرات منفی روی آ‎ها شود. نگاهی به کودکان معروف شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، نشان می‌دهد که گاهی، بعضی از والدین در انتشار و به اشتراک‌گذاری تصاویر فرزندان‌شان با لباس‌های رنگارنگ وارد مسیر به شدت اشتباه و خطرناکی می‌شوند. مسیری که شاید آینده و سلامت روان کودک را به خطر بیندازد. اما ما در اینجا می‎خواهیم به شما یاد دهیم که چطور با چند راهکار ساده، یک ست لباس مادر و کودک فوق‎العاده داشته باشید.

به این نکات توجه کنید:

ست لباس مادر و کودک - کت جین زنانه

ست لباس مادر و کودک را با دقت انتخاب کنید. برای این کار، لازم نیست که لباس شما و کودک‌تان دقیقا به هم شبیه باشد. البته این هم گزینه‌ای است ولی تنها روش برای ست کردن لباس مادر و فرزند به شمار نمی‌رود. علاوه بر آن، لباسی که مخصوص بزرگسالان طراحی می‌شود، معمولا از نظر جنس و شکل برای کودکان مناسب نیست. به جای این کار، بهتر است لباس‎هایی مشابه و مناسب برای خودتان و کودکتان در نظر بگیرید و مثلا هردو مانند عکس بالا یک پیراهن سفید با ژاکت جین و بپوشید.

اگر هم فرزندتان پسر است، باید بدانید که پوشاندن لباس‎های دقیقا یک شکل برای شما و پسرتان شاید آنقدرها که فکر می­‎کنید، ایده جالبی نباشد. مگر اینکه بخواهید تیشرت‎های یک شکل بپوشید. مثلا تی‌شرتی که تیم ورزشیِ موردعلاقه‌تان را تشویق می‌کند. باید همیشه یادتان باشد که به زور و اجبار، لباسی را به تن فرزندتان نکنید. حتما راحتی و میل او را هم در پوشیدن لباس‌های مختلف در نظر داشته باشید. برای ست کردن با فرزند پسرتان بهتر است که مثلا هر دو یک لباس راه راه یا چهارخانه و یا تی‌شرت‌های هم‌رنگ بپوشید. در هماهنگ کردن لباس و استایل خود با کودک‌تان، موارد زیر را در نظر بگیرید:

ست کردن اکسسوری:

 ست کردن لباس مادر و کودک - ست مادر و پسری

ست کردن یک روسری زیبا، کفش، کلاه، تاج گل و سربند مشابه، یکی از بهترین راه‎ها برای ست کردن شما با فرزندتان است. ست کردن طرح و رنگ هم گزینه دیگری است که در اختیار دارید. لازم نیست حتما لباس‎های‌تان دقیقا شکل هم باشد. سعی کنید لباس‎های متفاوت با طرح و رنگ مشابه انتخاب کنید. مهم نیست قرار است به عروسی بروید یا یک مهمانی خاص و بزرگ، بچه‎ها عروسک نیستند و بهتر است موهای آن‎ها را به مدل‎های نامناسب شنیون نکنید و مدل ندهید. می‎توانید از برند­هایی که ست لباس مادر و کودک دارند، استفاده کنید و یا به صورت آنلاین لباس مشابهی برای خودتان و فرزندتان بخرید و از پروسه این خرید لذت ببرید. در ادامه می‎توانید چند مدل ست لباس مادر و کودک جذاب را مشاهده کنید.

 نه به استایل بزرگسالانه برای کودکان:

ست لباس خانوادگی

استفاده از یک کت نامناسب برای کودکان، گردنبند و یا دستبند بزرگ و کفش پاشنه بلند برای بچه‎ها اصلا جالب و قشنگ نیست. کودک باید راحت باشد و آزادانه بدود و بازی کند. پس دور لباس‌هایی با پارچه‌های مخصوص به بزرگسالان، کفش‌های پاشنه‌دار و زیورآلات مختلف خط بکشید. یکی دیگر از بدترین کارهایی که می‌توان انجام داد، استفاده از مواد آرایشی برای کودکان است. هرگز و تحت هیچ شرایطی، این کار را روی فرزندتان امتحان نکنید. چون هم زیبا نیست و هم اثرات روانی منفی روی او می‌گذارد.

جمع بندی نهایی:

ست کردن لباس مادر و دختر

علاقه به لباس پوشاندن به بچه‎ها شبیه به بزرگ‌ترها، در بیشتر پدرها و مادرها وجود دارد، اما باید بدانید که بچه‎ها اسباب بازی‎های ما نیستند. آن‎ها انسان‎های کوچک در حال رشدی هستند که ما مسئول سلامت و مراقبت از آن‎هاییم. یادتان باشد که اصلا درست نیست که کودک‌تان را بیش از حد در معرض نمایش قرار بدهید و یا از نظر ظاهری بیش از حد به آن‎ها رسیدگی کنید.

فرزندان بعضی از افراد مشهور مانند سوری کروز (Suri Cruise) و هارپر بکام (Harper Beckham) که به ترتیب فرزندان تام کروز، ستاره هالیوودی و دیوید بکام، فوتبالیست مشهور هستند، مثال‎های خوبی از کودکان شیک و خوش استایلی به شمار می‌روند که مثل بچه‎ها لباس می‎پوشند. این کودکان حتی اگر گران‎ترین لباس‎ها را هم بر تن کنند، باز هم قرار نیست از ژست و استایل مادران معروف و شیک‎پوش‌شان تقلید کنند. همیشه یادتان باشد که ما در تربیت و مراقبت از فرزندان‌مان مسئول هستیم. برای خرید ست مادر و کودک مناسب، سری به فروشگاه بزرگ مالتینا بزنید و از انواع ست‌های زیبا دیدن کنید.

منبع: sparrowebites.com