ساخت ربات تلگرام | چگونه اولین ربات تلگرامی خود را بسازیم

ساخت ربات تلگرام یکی از جذاب‌ترین کارها برای افراد علاقه‌مند به تکنولوژی و کسب‌وکار است. در این مطلب می‌خواهیم راجع به ساخت یک ربات تلگرام با زبان ruby صحبت کنیم. همچنین برخی از نرم افزارهای ساخت ربات تلگرام بدون کد نویسی را هم معرفی و بررسی می‌کنیم. این مقاله توسط سایت process.st و آقای Benjamin Brandall منتشر شده است. با ما همراه باشید.

از زمان نوجوانی به موضوعات علمی و تخیلی علاقه‌ی بسیاری داشتم و کد زدن برای من همیشه جذاب بوده است. من مجذوب ایده‌ای شدم که امکان نوشتن برنامه‌ای را فراهم کنم که به صورت تصادفی کار کند. این موضوع برای من بسیار عمیق و دست نیافتنی در حوزه‌ی علم بود. این فکر و ایده برای اولین بار منجر به کدی شد که باعث خلق چندین ربات تلگرام سرگرم کننده شد. به عنوان مثال، یکی که مکان‌های ترسناک را با ترکیب کلمات به صورت تصادفی تولید می‌کند و یکی که رنگ‌ها را در یک بلوک و به فرمت PNG رنگ آمیزی می‌کند.

این یک فضای فانتزی نیست و برنامه نویسی واقعا کار سختی است اما با درک اساسی برنامه نویسی و کار کردن با API‌ها، شما می توانید نرم افزارهای واقعا مفیدی برای سرگرمی ایجاد کنید. در این آموزش، ما به ایجاد یک ربات تلگرام از ابتدا خواهیم پرداخت.

ساخت ربات تلگرام

یک ربات تلگرام توسط امکاناتی که دارد، می تواند راهی برای تماس و برقراری ارتباط با مشتریان باشد که به چت‌بات معروف است. همچنین می تواند شامل اتوماسیونی باشد که یک چت زنده برای کاربرانی که نیاز به پشتیبانی دارند را فراهم کند. مانند مثال زیر از orat.io

ساخت ربات

تلگرام یک خانه بزرگ برای بات‌هایی است که با کاربران به طور مستقیم در ارتباط هستند که بیش از 200،000،000 کاربر فعال ماهانه دارد و نرخ رشد سالانه آن 50٪ است.  این پلتفرمی است که مخاطبان شما ممکن است در حال حاضر از آن استفاده کنند. همچنین این برنامه مقبولیت ویژه‌ای در بین عموم دارد. به علاوه، ایجاد ربات تلگرام فوق العاده آسان است؛ ساده ترین تجربه ایجاد یک ربات تاکنون.
به همین دلیل من تصمیم گرفتم این آموزش را بنویسم. این می تواند نقطه شروع خوبی برای علاقه مندان به برنامه نویسی با استفاده از یک پلت فرم محبوب و کاربردی باشد. اولین ربات تلگرام من، از RSS برای لیست کردن مطالب ارسال شده توسط سایت Hacker News استفاده می‌کرد که با یک پرس و جو قابل ارائه شدن به کاربر بود:

ساخت ربات تلگرام هکرنیوز

با دانستن این راهنما و کمی مطالعه‌ی بیشتر، شما می توانید یک ربات تلگرام گفت و گو را برای شرکت خود، خواننده خوراک RSS و یک پنل کنترل برای خانه‌های هوشمند خود ایجاد کنید یا یک ربات تلگرام که فقط با نقل قول‌هایی از شکسپیر پاسخ می‌دهد بنویسید. پروژه‌های کوچک برنامه نویسی مانند این بسیار سرگرم کننده و بی نهایت توسعه پذیر هستند. هر چه بیشتر بخوانید و ویژگی‌های آن را به تصویر بکشید، ربات تلگرام حرفه‌ای‌تری خواهید داشت.

در این راهنما، موضوعات زیر را فرا خواهید گرفت:

  • نحوه نوشتن یک ربات تلگرام از ابتدا
  • نحوه اضافه کردن دستورات جدید به واژگان ربات تلگرام
  • دستورات ترمینال پایه برای ایجاد فایل‌ها و مرور آنها از طریق پوشه‌ها
  • کمی از زبان برنامه نویسی Ruby
  • چگونه Ruby را گسترش دهیم؟
  • چگونه ربات تلگرام پاسخ‌ها را از یک لیست تصادفی پیدا کند؟
  • چند دستور ساده git برای کمک به شما در مدیریت و انتقال فایل‌های کد خود
  • نحوه قرار دادن ربات تلگرام در یک سرور و اجرای مستمر آن

بیشتر بخوانید: چرا ۹۰% کاربران فضای مجازی این ۱۰ بات تلگرام را استفاده می کنند؟

قبل از شروع، به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • Bash Terminal: این بسته در لینکوس و مک وجود دارد و در خیلی از سیستم عامل‌های ویندوز نصب نیست.اگر شما قصد دارید این آموزش را در ویندوزی که آپدیت Anniversary ویندوز 10 را دریافت نکرده است پیاده کنید، از سیستم عامل لینوکس در یک ماشین مجازی استفاده کنید.
  • Ruby: به اسناد رسمی Ruby برای راهنماهای خاص سیستم عامل مراجعه کنید.من شخصا از Homebrew در MacOS استفاده می کنم، اما کاربران ویندوز می توانند از طریق اسناد رسمی Ruby آن را روی سیستم عامل خود نصب کنند.
  • Bundler :Bundler به شما در مدیریت هسته‌های Ruby کمک می کند و قابلیت‌های اضافی را برای برنامه‌های شما به ارمغان می‌ورد.شما برای اضافه کردن یک رابط کاربری به API برای ربات تلگرام خود به آن نیاز دارید. برای نصب آن فایل نصبی Bundler را در ترمینال خود باز کنید.
  • یک ویرایشگر متن: شما از لحاظ تئوری می توانید از Notepad یا TextEdit استفاده کنید، اما ما ویرایشگرهایی مانند Atom را توصیه می کنند که باعث می شود اشتباهات دستوری بیشتری آشکار شوند.

خب بیایید شروع کنیم.

قدم اول: برنامه‌ی تلگرام را بر روی سیستم عامل خود نصب کنید

برنامه‌ی تلگرام را برای ساخت ربات تلگرام نصب کنید

تلگرام عمدتا یک برنامه مختص تلفن همراه است، اما برای توسعه‌ی سریعتر اهداف خود، آن را در همان دستگاهی که برای نوشتن کد استفاده می کنید، نصب کنید. به این ترتیب، شما می توانید بدون باز کردن قفل گوشی خود آن را سریع تست کنید. همچنین قادر خواهید بود کلید API ربات تلگرام خود را مستقیما در ویرایشگر متن خود کپی و جای گذاری کنید.

حال ، زمان گرفتن کلید API است!

قدم دوم: با BOTFATHER گفت و گو کنید تا کلید API خود را دریافت کنید

ایجاد ربات تلگرام یک فرآیند جدید است زیرا ارتباط و تعامل شما با یک ربات تلگرام است که به نظر کمی ناشناخته می‌آید. این بات BotFather است. در داخل برنامه دسکتاپ تلگرام شما باید نام کاربری اش را جستجو کنید و با او مکالمه کنید.

بات فادر

به BotFather دستور start/ را بدهید.

شما لیست تمامی کارهایی که می‌توانید با این بات انجام دهید را مشاهده می‌کنید. ازقبیل ساخت ربات تلگرام، ویرایش ربات، مدیریت ربات و غیره. از آنجایی که شما در حال ساخت اولین ربات تلگرام خود هستید گزینه‌ی newbot/ را انتخاب کنید.

بات فادر

در مقایسه با روند ساخت یک ربات توییتر یا هر نوع ربات دیگری که تجربه کرده ام، در تلگرام نصب اولیه فوق العاده آسان است. من حدس می زنم که این قضیه اثباتی بر این موضوع است که ربات‌های تلگرام در عین نصب ساده چقدر می‌توانند کاربردی باشند.

بعد از دادن دستور newbot/، می توانید یک نام و نام کاربری را برای ربات تلگرام خود انتخاب کنید. نام بات چگونگی مشاهده‌ی ربات تلگرام در لیست مخاطبین کاربران و نام کاربری آن، چگونگی پیدا کردن آن است. از نام کاربری استفاده کنید که در عین منحصر به فرد بودن آن کوتاه و به یاد ماندنی هم باشد.

BotFather برای ساخت ربات تلگرام

پس از انجام این کار، کلید API بات شما به شما داده می شود. کلید API نمایانگر این است که چگونه تلگرام کد‌های شما را با ربات مرتبط می‌داند و هر ربات دارای کلید API خاص خود است و شما نباید آن را با کسی به اشتراک بگذارید. هر کسی کد API ربات شما را داشته باشد می‌تواند آن را سرقت کند یا از آن سوء استفاده کند. در حال حاضر این نتیجه چت ما با BotFather است.

قدم سوم: تنظیمات هسته‌ی بات و دایرکتوری

ترمینال را باز کنید و mkdir telegram-bot را تایپ کنید این یک دایرکتوری جدید برای فایل‌های ربات تلگرام شما ایجاد می کند. بهتر است که آنها را به یک پوشه محدود کنید تا مدیریت آن آسان باشد. با دستور cd telegram-bot به دایرکتوری بروید و سپس دستورات زیر را تایپ کنید:

[alert type=”info”]

touch Gemfile
touch bot.rb
atom .

[/alert]

دو دستور اول دو فایل خالی را ایجاد می کند، یکی برای مشخص کردن هسته ای که شما نیاز دارید و دیگری کد مورد نیاز بات است. آخرین دستور هر دو این فایل‌ها را در Atom باز می کند.

Atom برای ساخت ربات تلگرام

روی نوار کناری Atom و فایل هسته‌ی خود کلیک کنید و موارد زیر را وارد کنید:

[alert type=”info”]

‘source ‘https://rubygems.org

‘gem ‘telegram_bot

[/alert]

این دستور به Bundler می گوید که رابط Ruby را به API Telegram از rubygems.org برساند.

برای تکمیل نصب هسته، به ترمینال خود بروید و نوع Bundler را وارد کنید. باید موارد زیر را مشاهده کنید:

Bundler برای ساخت ربات تلگرام

مراحل بالا برای نصب هسته‌ی ربات تلگرام خود بود. حال به کد نویسی وارد می‌شویم:

کد نویسی اولین ربات تلگرام

کدی که قرار است در سرور اجرا شود در فایل Bot.rb است که در حال حاضر خالی است، اما ما می‌خواهیم آن را به هسته تلگرام متصل کنیم و بات خود را بسازیم.

کد زیادی برای نوشتن نیست. هنگامی که انجام شد باید مراحل زیر را داشته باشید:

کد نویسی اولین ربات تلگرام

وقتی دستورات وارد شد این چیزی است که در ربات تلگرام مشاهده می‌کنید:

کد نویسی اولین ربات تلگرام 2

بیایید به آنچه که هر کدام از این کد‌ها انجام می‌دهند نگاه کنیم و آن‌ها را بنویسیم.

[alert type=”info”]

‘require ‘telegram_bot

‘token = ‘TOKEN

(bot = TelegramBot.new(token: token

[/alert]

(به جای Token کد Api را که از Botfather گرفته اید قرار دهید.)

روبی باعث می شود که بتوانید حدس بزنید آن قطعه کد چه کاری انجام می‌دهد. این سه خط بالا ربات تلگرام را به فایل شما اضافه می کند و سپس یک شیء بات جدید از کلاس TelegramBot ایجاد می کند، که توسط کد Api اعتبار دسترسی شما را تایید می‌کند؛ بنابراین برنامه می‌داند کجا فرستاده می‌شود.

بخش بعدی ممکن است کمی گیج کننده و پیچیده باشد اما وقتی آن را به بخش‌های کوچک تبدیل می‌کنیم آسان می‌شود:

[alert type=”info”]

|bot.get_updates(fail_silently: true) do |message

“{puts “@#{message.from.username}: #{message.text

(command = message.get_command_for(bot

|message.reply do |reply

case command

    when /start/i

“.reply.text = “All I can do is say hello. Try the /greet command

    when /greet/i

“.{reply.text = “Hello, #{message.from.first_name

    else

“.reply.text = “I have no idea what #{command.inspect} means

    end

“{puts “sending #{reply.text.inspect} to @#{message.from.username

(reply.send_with(bot

  end

end

[/alert]

خط اول به ربات می گوید که دستورات را گوش ‌دهد و هنگامی که یک دستور دریافت می‌کند آن را به متغیر message منتقل می‌کند. خط puts، دستورات را به ترمینال شما وارد می‌کند تا بتوانید ببینید چه اتفاقی می‌افتد. اقداماتی که ربات تلگرام برای پاسخ دهی انجام می‌دهد در یک عبارت شرطی (Case) ذخیره می‌شود. ورودی عبارت شرطی از متغیر message بلافاصله پس از اینکه توسط دستور get_command_for خالی شد، گرفته می‎شود. متن پاسخ بات به دستوری که ذخیره شده بستگی دارد و در نهایت توسط دستور send_with ارسال می‌شود؛ درست پیش از آغاز حلقه.

با تنظیمات گفته شده، شما هم اکنون می‎توانید ربات خود را در تلگرام مشاهده کنید و دستورات start/ و greet/ را وارد کنید تا عملکرد بات را ببینید. برای انجام این کار تغییرات را در Atom ذخیره کنید و ruby bot.rb را در ترمینال وارد کنید. تا زمانی که ترمینال شما باز است، بات می‌تواند به دستورات پاسخ دهد.

شخصی سازی ربات تلگرام جدیدتان

رباتی که ساخته اید خوب است، اما جذاب نیست. تنها بیت‌های اولیه‌ی آن وجود دارند و این موضوع به این معناست که شما می‌توانید آنها را تغییر دهید و به راحتی توسعه دهید. خطوطی که هنگام تغییر دادن کد‌های بات باید به آن بسیار توجه کنید خطوطی when /command/i و کلمات داخل کوتیشین در خطوطی که دستورات reply.txt قرار دارند، می‌باشند. دستورات گفته شده ورودی‌هایی هستند که بات قبول می‌کند و کلمات موجود در reply.txt به عنوان پاسخ به کاربر ارسال می‌شوند.

بنابراین، اگر شما می‌خواهید بات جواب متفاوتی نسبت به دستور و greet/ بدهد، باید مقادیر موجود در reply.txt را در زیر دستور when /command/i تغییر دهید. در زیر مدل متفاوتی وجود دارد که می‌توانید آن را امتحان کنید:

[alert type=”info”]

when /greet/i

[‘greetings = [‘bonjour’, ‘hola’, ‘hallo’, ‘sveiki’, ‘namaste’, ‘salaam’, ‘szia’, ‘halo’, ‘ciao

    “!{reply.text = “#{greetings.sample.capitalize}, #{message.from.first_name

[/alert]

شخصی سازی ربات تلگرام جدیدتان

بات خود را به یک ربات تلگرام بی نظیر تبدیل کنید

شما می‌توانید هر چقدر دستور، پاسخ و قابلیت که می‎خواهید به ربات تلگرام خود اضافه کنید. یا از تخیل خودتان استفاده کنید یا توسط جستجو کردن در گوگل مزیت‌های دیگر را هم پیدا کنید. اگر تمایل به یادگرفتن مطالبی دارید که توسط بات‌ها قابل قبول است از سایت Learn Ruby the Hard Way شروع کنید با اصول برنامه نویسی آشنا شوید و با کمی جست و جو در سایت StackOverflow می‌توانید به موارد زیر دست پیدا کنید:

  • به Api‌های دیگر از منابعی مانند Airtable ،Slack ،RSS یا Twitterمتصل شوید. این قسمت ممکن است هیجان انگیز ترین قسمت برنامه نویسی ربات‌ها باشد. شما می‌توانید باتی را بنویسید که به یک گفت و گو را انجام دهد تا اطلاعاتی را از کاربر بگیرد مانند باتی که نتایج جست و جو از توییتر را به کاربر نشان دهد یا در سایت Slack مطالب بنویسد.
  • ورودی‌های کاربر را در پایگاه داده‌ای ذخیره کند. شما می‌توانید یک ربات تلگرام بسازید که پشتیبانی خودکار به کاربران ارائه دهد و به نیاز‌هایشان پاسخ دهد و آدرس ایمیل‌هایشان را در یک پایگاه داده ذخیره کند. هسته‌ی Sequel به شما در ساختن و مدیریت پایگاه داده کمک می‌کند.
  • یک بازی متنی بسازید. Colossal Cave Adventure یکی از اولین بازی‌هایی است که در محیط متنی ترمینال ارائه شد. که به عنوان بات به تلگرام معرفی شد. سورس این بازی را می‌توانید در این سایت ببینید.

اگر به ایده و تلنگر احتیاج دارید میتوانید سورس کد‌های ربات‌های دیگران را در اینجا بخوانید و لیست ربات‌های تلگرام را چک کنید تا از نحوه‌ی عملکرد آن‌ها آگاه شوید و آنها را به عنوان تمرین بازنویسی کنید.

اجرای دائمی و مستمر ربات تلگرام

در حال حاضر، بات شما در ترمینال کامپیوترتان در حال اجراست. اما این برنامه تا زمانی کار می‌کند که شما نیازی به ریستارت کردن کامپیوتر نداشته باشید، قطعی اینترنت اتفاق نیافتد و یا کامپیوتر شما به حالت Sleep نرود. هنگامی که یکی از این اتفاقات گفته شده رخ دهند، فعالیت ربات تلگرام متوقف می‎شود و کاربران پاسخی دریافت نمی‌کنند.

مراحل انتقال بات خود از محیط توسعه (کامپیوتری که از آن برای نوشتن بات استفاده کرده اید) به یک محیط استخراج یا همان سرور به عنوان گسترش یا deployment شناخته می‌شود. تنظیمات مختصری برای گسترش ربات شما وجود دارد؛ اما در هر 2 حالت باید فایل‌های بات را در سایت Bitbucket آپلود کنید. Bitbucket به شما اجازه استفاده از git که یک سیستم کنترل است را می‌دهد تا با امنیت و راحتی کامل تغییرات را روی بات خود اعمال کنید و تغییرات را ردیابی کنید. با آپلود فایل‌های خود در سایت BitBucket می‌توانید از BitBucket به عنوان راهی برای گرفتن فایل ربات خود، هنگامی که به میزبان خود وارد می‌شوید، استفاده کنید.

در Bitbucket ثبت نام کنید و یک اکانت بسازید.

اجرای دائمی و مستمر

در ترمینال و در همان محلی که کد‌های بات شما قرار دارد کد‌های زیر را تایپ کنید:

[alert type=”info”]

git init

.git add

‘git commit -m ‘initial commit

[/alert]

حال، دستورالعملی که BitBucket به شما می‌دهد را دنبال کنید. برای من اینگونه بود:

BitBucket در ساخت ربات تلگرام

پس از دستورات بالا در ترمینال و قراردادن رمز عبور برای Bitbucket، فایل‌ها شروع به آپلود شدن می‌کنند. با قرار گرفتن کد‌های شما در فضای ابری، زمان پیدا کردن راهی برای گسترش است.

گسترش دادن با Raspberry Pi

گسترش ربات تلگرام با Raspberry Pi

Raspberry Pi، یک سرمایه گذاری بی نظیر برای کسانی است که تمایل به گسترش ربات‌های متعددی را دارند. قیمت آن چیزی حدود 7 دلار است. این دستگاه از برق کمی استفاده می‌کند و شما می‌توانید بدون نگرانی از هزینه‌ی آن، دائما آن را روشن بگذارید. ممکن است وسوسه شوید که یک bundler خرید که با خرید آن شما نیاز به یک صفحه کلید، موس و کیس کامپیوتر دارید اما برای رزبری‌پای، تمام چیزی که شما نیاز دارید یک شارژر USB، کارت حافظه و کابل اینترنت و خود کامپیوتر است. قطعا شما اکثر آنها را در وسایل خود دارید.

گسترش دادن از طریق یک سرور ابری

برای اینکه ربات تلگرام شما فعال باشد، نیازی به مالکیت یک کامپیوتر نیست، شما می‌توانید از حافظه و قدرت کامپیوتر شخص دیگری برای اجرا کردن ربات تلگرام خود، به صورت کنترل از راه دور، استفاده کنید. راه حل محبوب برای گسترش دادن ربات تلگرام در فضای ابری شامل سرویس وب آمازون (AWS) و DigitalOcean و Heroku است.

از بین این 3 مورد، DigitalOcean و Heroku بهترین هستند. اینجا کلیک کنید تا بتوانید یک اکانت DigitalOcean بسازید. ساخت این اکانت برای اجرا کردن برنامه روی سرور به مدت زمان 2 ماه کافی خواهد بود (البته اکانت این سایت رایگان نیست و کسانی که قصد استفاده از آن را دارید باید سرویس آنها را بخرند).

پس از ثبت نام و ساخت اکانت با نماد یک قطره‌ی کوچک، شما با چگونگی اتصال به سرور توسط SSH و اجرا کردن کنسول آشنا می‌شوید.

گسترش از طریق فضای ابری

از اینجا به بعد، مراحل کاملا مشابه مراحلی هستند که شما در کامپیوتر خود بدون نیاز به سرور اجرا کرده اید. در نهایت فقط یک Bash terminal باقی می‌ماند. با کمی تنظیمات مربوط به سرور، به سراغ گسترش واقعی می‌رویم.

فرآیند گسترش ربات تلگرام

در یک سرور خام، فرقی نمی‌کند که Raspberry Pi باشد یا سرور ابری، شما باید Ruby ،Bundler و Git را نصب کنید.

[alert type=”info”]

sudo apt-get update

sudo apt-get upgrade

curl -L https://get.rvm.io | bash -s stable –ruby

sudo apt-get install bundler

sudo apt-get install git

[/alert]

سپس یک دایرکتوری جدید برای بات خود بسازید، به آن دایرکتوری هدایتش کنید و فایل‌هایی را که در BitBucket قرار داده اید را با دستورات زیر دانلود کنید:

[alert type=”info”]

mkdir bots

cd bots

git clone https://benjbrandall@bitbucket.org/benjbrandall/telegram-bot.git

[/alert]

فرآیند گسترش

فراموش نکنید که لینک بالا را (…https://benjbran) با لینک مخزنی که در Bitbucket ساخته‌اید تغییر دهید. شما کلون کامل از دستورات را از طریق Bictbucket پیدا می‌کنید پس لازم نیست کاری را به صورت دستی انجام دهید. سپس، bundle را تایپ کنید، موضوعاتی را که وابسته به هسته است را نصب کنید و پس از آن ruby bot.rb  را تایپ کنید تا ربات تلگرام به صورت دائمی اجرا شود.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های پیام رسان در ایران کدام است؟ تلگرام یا واتساپ

تذکر: اگر شما به سرور خود از طریق ssh دسترس دارید باید ربات تلگرام خود را با دستور nohup ruby bot.rb & اجرا کنید و مطمئن شوید که ربات تلگرام هنگامی که SSH توقف می‌شود، از کار نمی‌افتد. حال شما می‌توانید پنجره‌ی ترمینال را ببندید و اطمینان داشته باشید که بات شما در بک گراند اجرا می‌شود.

ابزار های ساختن ربات تلگرام شخصی یا تجاری بدون کد نویسی

برای ساختن یک چت بات، شما می‌توانید آن را خودتان بنویسید و توسعه دهید و یا از سرویس‌های زیر برای ساخت آن استفاده کنید که هیچ نیازی به کد نویسی ندارند.

بات های تلگرام

تلگرام یک پیام رسان حرفه ای است. از تلگرام می‌توان به عنوان یک چت بات استفاده کرد زیرا تلگرام کد خود را به صورت منبع باز در سایت های مربوطه ارائه کرده است. هرکسی می‌تواند از کدها برای ساخت بات های مکالمه‌ی خود استفاده کند که این به معنای این است که شما می‌توانید از Api تلگرام استفاده کنید. یک بات تلگرام می‌توانید یاداوری ها ، اعلان ها و سایر هشدار های سفارشی شده را ارسال کند.

نرم افزار Flow XO

میزبان و سازنده‌ی یک ربات تلگرامی عالی. با Flow XO شما به دانش کد زنی برای ساختن ربات خود نیاز ندارید.

Flow Xo به شما کمک می‌کند که بات خود را با بیش از 90 سرویس شخص ثالث از جمله سرویس های زیر ترکیب کنید:

  • Buffer
  • GitHub
  • Gmail
  • JIRA
  • LinkedIn
  • Mailgun
  • StatusCake

موارد بیشتری نیز وجود دارند که شما بسته به نیاز خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

نرم افزار API.AI

یک ربات هوشمند تلگرام را با طی کردن 3 مرحله‌ی زیر و با استفاده از Api.Ai بسازید.

  1. طراحی و ساختن ربات
  2. ارتباط دادن با سرویس Back-End مورد علاقه‌ی خود و ادغام آنها
  3. راه اندازی و عملیاتی کردن ربات خود.

Api.Ai راه حل های کاملی را برای هوشمند سازی یادگیری ماشین (Machine Learning)، ساخت پلتفرم مکالمه و پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی که روی چندین پلتفرم قابل اجرا هستند مانند اندروید، HTML، Node.Js، ios، پایتون و غیره را فراهم می‌کند.

در حال Api.Ai از 14 زبان برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با موارد زیر ترکیب شود:

  • Slack
  • Skype
  • Twitter
  • Cisco Spark
  • Kik
  • LINE
  • Amazone Alexa
  • Telegram
  • Twilio IP/SMS
  • Microsoft Cortana
  • Agent Demo

نرم افزار Manybot

آیا مخاطبین شما در تلگرام هستند و از آن استفاده می‌کنند؟ بدون نوشتن حتی یک خط کد، Manybot به شما اجازه‌ی ساختن ربات تلگرامی‌تان را می‌دهد.

شما می‌توانید با استفاده از این بات، متن، تصویر و فیلم را برای دنبال کنندگان خود، بدون محدودیت طول پیام، ارسال کنید. همچنین می‌توانید از دستورات شخصی ساز خود برای کنترل کسب و کار خود استفاده کنید.

و در نهایت، شما می‌توانید قابلیت ارسال پست خودکار از روی بلاگتان را با خوراک های RSS تنظیم کنید.

نرم افزار Chatfuel

ChatFuel بسیار ساده است و شما می‌توانید در 10 دقیقه چت بات خود را بسازید. این ابزار با بسیاری از پلتفرم های شبکه های مجازی نیز ترکیب می‎شو اما هنوز هیچ ترکیب مستقیمی برای آن با وردپرس وجود ندارد.

این ابزار با الهام گرفتن از تلگرام که میلیون ها کاربر دارد، شروع به کار کرد. Chatfuel بر روی کمک کردن به کسب و کار ها در ساخت بات های مکالمه برای فیسبوک و تلگرام تمرکز کرده است. Chatfuel صد در صد برای استفاده رایگان است البته تا زمانی که کاربران برنامه‌ی شما از 100.000 نفر کمتر است. در غیر این صورت باید با سازندگان Chatfuel در تماس باشید.

در این مقاله سعی کردیم طراحی و ایجاد یک ربات تلگرام را به ساده‌ترین شیوه ممکن توضیج دهیم. حتما دستور العمل های موجود در این صفحه را اجرا کنید و نتایج خودتان را در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید مطالب بیشتری را در وبلاگ مالتینا مشاهده کنید.

منبع: process.st