بهترین و زیباترین چیزهای دنیا را نمی‌توان دید یا حتی لمس کرد و باید آن‌ها را با قلب احساس کرد. این جمله، از زنی شگفت‌انگیز به نام هِلن کِلر، نویسنده‌ی نابینا و ناشنوا و فعال اجتماعی آمریکایی می‌باشد. او علی‌رغم عدم توانایی دیدن و شنیدن، زیبایی های زندگی را احساس کرد و شخصیتی ماندگار از خود را در ذهن جهانیان ثبت نمود.

یکی از تصورات غلطی که اکثر ما داریم، این است که فکر می‌کنیم فقط با لمس کردن یا دیدن، می‌توانیم شاهد بهترین چیزها و زیبایی های زندگی باشیم. اما این طور نیست. در واقع، شما قادر هستید بهترین چیزهای دنیا را حتی بدون لمس کردن و دیدن، و با قلب خود احساس کنید.
مادری که زایمان می‌کند و اولین گریه فرزندش را می‌شنود و برای اولین بار او رادر آغوش می‌گیرد، اشک‌هایی که در آن لحظه می‌ریزد و احساسات زیبایی که در آن لحظه تجربه می‌کند، فراتر از تصور است و فقط او می‌تواند آن را احساس کند.

 افراد مختلف برداشت‌های مختلفی از زیبایی دارند و عناصر و اتفاقات مختلف، می‌توانند احساسات متفاوتی را در افراد القا ‌کنند. در واقع، هیچ تعریف استانداردی برای زیبایی وجود ندارد و زیبایی چیزی است که شما باید آن را با قلب خود احساس کنید. بنابراین، قلب بهترین راه برای لذت بردن از زیبایی زندگی و جهان اطراف‌تان است.

زیبایی های زندگی

زیباترین چیزهای دنیا

در ادامه‌ی این مطلب از مالتینا بلاگ، به چند مورد از زیبایی‌های غیر قابل رویت زندگی اشاره خواهیم کرد که با قلب و روح انسان قابل لمس هستند.

۱۰ مورد از زیبایی های زندگی که قابل دیدن نیستند

۱/ عاشق شدن و تجربه عشق

هر نوع عشقی، از عشق بی قید و شرطی که مادران به فرزندانشان دارند، تا عشقی که شخص به عزیزان و دوستان دارد، تا عشق رمانتیکی که قلب انسان را تسخیر می‌کند، بسیار زیباست. عشق یک احساس شگفت انگیز، بی‌همتا و بسیار زیبا است که به دست آوردن آن سخت و از دست دادن آن، بسیار دردناک است. هنگامی که عشق را تجربه ‌کنید، احساس خواهید کرد که مهم‌ترین چیز در جهان است و شگفت آور آن است که هیچ توضیح و مقیاس واقعی برای توصیف و اندازه‌گیری آن وجود ندارد.

زیبایی های زندگی

عشق و ندگی

۲/ موسیقی 

موسیقی زبان قدرتمند هنر و خلاقیت است و هیچ مذهبی، رنگ و محدودیتی ندارد. موسیقی، متن زندگی همه ما است.

موسیقی مانند مادری است که شما را وادار می‌کند تا وقتی غمگین هستید به نجوای او گوش فرا دهید، گریه شما را برمی‌انگیزد و در نهایت لبخند گران‌بهایی را به چهره زیبای‌تان می‌بخشد و باعث می‌شود تمام احساسات غمگین خود را فراموش کرده و احساس خوبی  داشته باشید. به طور خلاصه موسیقی ملکه همه احساسات و از زبیایی‌های خاص این جهان است که احساست آدمی را بر می‌انگیزد.

زیبایی های زندگی

زندگی زیبا

۳/ خنده

خنده، منحنی زیبا و منحصر به فردی است که در هنگام خوشحالی و داشتن حس خوب، روی چهره‌ی انسان نقش می‌بندد و احساس شگفت انگیزی را در همه‌ی ما انسان‌ها ایجاد می‌کند. هر کسی می‌تواند خنده را درک کند و  فارغ از هر زبانی، مذهب و جنسی ما را به عنوان انسان دور هم جمع می‌کند.  خنده باعث زیبایی جهان می‌شود و مسری است! هر چه بیشتر بخندید، افراد اطراف شما بیشتر می‌خندند و سلامتی، شادی و امید بیشتری گسترش می‌یابد.

زیبایی های زندگی

لذت بردن از زندگی

۴/ خاطرات خوب

خاطرات می‌توانند به ما درس‌های مهم زندگی را بیاموزند، مهارت‌ها و توانایی‌ها را به نمایش بگذارند و احساس خوشبختی و شادی در ما ایجاد کنند. خاطرات ما همیشه در مغز و قلب‌مان باقی می‌مانند و زیبایی خاصی به لحضات سژری شده زندگی‌مان می‌بخشند.

مهم‌ترین قسمت یک خاطره، احساساتی است که به همراه خود دارد. مطمئناً برای شما اتفاق افتاده است که موسیقی یا بوی خاصی، لحظه خاصی از گذشته را تداعی می‌کند. همه خاطرات با خود یک یا چند احساس عاطفی همراه دارند. همین عواطف است که باعث می‌شود ما از تجربیات خود تا در آینده استفاده کنیم و  بدانیم که چگونه تصمیماتی را اتخاذ کنیم که باعث ایجاد وضعیت احساسی دلپذیرتری در ما شوند.

ما انسان‌ها، تا حدودی معماران خاطرات خود هستیم؛ بنابراین مهم است که سعی کنیم تا خاطرات خوب را در حافظه خود ثبت کنیم تا در آینده، احساس شادی را برداشت کنیم.

زیبایی های زندگی

خاطرات زیبا

در مالتینا بیشتر بخوانید: زیباترین مکان‌های جهان کجا هستند؟ ۵۰ جاذبه طبیعی دنیا

۵/ صداقت

کلمه صداقت بیانگر قابل اعتماد بودن و وفاداری است و یک فضیلت بزرگ انسانی است که در جنبه ‌های مختلف زندگی انسان، نقش حیاتی دارد و ظاهر و باطن بسیار زیبا و پر معنایی دارد. صداقت، اعتماد به نفس ایجاد می‌کند و به اراده ما، نیرو می‌بخشد و نیت صادقانه در گفتار و عمل، توجه و احترام دیگران را به خود جلب می‌کند و زیبایی خاصی را در فرد صادق پدید می‌اورد.

بدون صداقت، هیچ بنیاد محکمی برای داشتن یک رابطه پایدار و لذت بخش در هر زمینه ای، چه با خانواده، دوست یا رابطه عاشقانه وجود ندارد. در واقع، صداقت صدایی از ایمان و عشق است که باعث ایجاد اعتماد می‌شود.

۶/ آغوش

هنگامی که نوزادی گریه می‌کند یا از چیزی می‌ترسد، امن ترین جای جهان برای او آغوش مادر است که به آن پناه می‌برد. انسان‌ها از همان دقایق اول شروع زندگی خود در ان جهان، به زیبایی احساس در آغوش گرفته شدن و احساس زیبای امنیت ناشی از آن، پی می‌برند.

هنگامی که ما، فردی را که دوست داریم، به آغوش می‌کشیم، بدن‌مان هورمون‌های ایجاد کننده احساس خوب را ترشح و  آزاد می‌کند. این هورمون‌ها شامل اکسی توسین، دوپامین و سروتونین هستند. هنگامیکه این هورمون‌ها در بدن‌مان ترشح می‌شوند، احساس خوشبختی، آرامش، بهبود خلق و خو و امنیت را تجربه می‌کنیم.

در آغوش گرفتن، جدا از کمک به به ایجاد مجموعه‌ای از احساسات خوب، باعث افزایش سلامتی و شادی می‌شود. جالب است بدانید که در آغوش کشیدن فردی که دوستش دارید؛ فقط برای مدت زمان ۲۰ ثانیه در روز، تاثیر معجزه آسایی برای سلامتی دارد چرا که در آغوش گرفتن و بغل کردن، سطح استرس را کاهش می‌دهد، فشار خون را پایین می‌آورد، سلامت قلب را تقویت می‌کند و به تسکین درد کمک می‌کند.

زیبایی های زندگی

زیبایی های دنیا

۷/ احترام

احترام صرفا به عنوان یک رفتار و یا به عنوان یک نگرش یا احساس، یکی از چیزهایی است که زیبایی و ارزش خاصی برای همه‌ی ما انسان‌ها دارد. همه‌ی ما از كودكی آموخته‌ایم كه به والدین، ​​معلمان و بزرگان، قوانین، سنت‌های فرهنگی و خانوادگی، احساسات و حقوق دیگران و عقاید متفاوت دیگران، احترام بگذاریم و به احترام گذاشتن به چنین مواردی اهمیت می‌دهیم؛ چرا که در زیر سایه‌ی احترام متقابل خواهیم توانست زندگی زیباتر و احساس ارزشمند بودن را داشته باشیم.

۸/ صلح و آرامش

زندگی در زیر سایه‌ی صلح و آرامش و احساس امنیت و آسودگیِ خاطر ناشی از آن، چیزی است که ارزش و اهمیت آن توسط کسانی که جنگ، نزاع، خصومت، رنج و فشار ناشی از مشکلات را در طول زندگی تجربه کرده اند، مورد ستایش و اهمیت واقع می‌شود. مهم نیست که صلح بین دولت‌ها، اعضای خانواده، دوستان و یا صلح با خودمان باشد، چرا که در صورت فقدان این عنصر زیبا و غیرقابل رویت در زندگی، ما حتی نمی‌توانیم زیباترین چیزهای دنیا را احساس کنیم و دائما احساس اظطراب و ناامنی خواهیم اشت.

زیبایی های دنیا

زیبایی‌های شگفت انگیز دنیا

۹/ احساس سلامتی

به قول بقراط، حکیم و طبیب بزرگ یونانی، سلامتی تاجی است بر سَر افراد سالم که تنها اشخاص بیمار، قادر به دیدن آن هستند. قطعا یکی از زیباترین و مهم‌ترین عنصر زندگی هر انسانی، برخورداری از نعمت سلامت جسم و روان است. در واقعا احساس سلامتی، چیزی است که ما را قادر می‌سازد از همه زیبایی های زندگی و جهان اطراف‌مان لذت ببریم و به ما توانایی تلاش برای رسیدن به آرزوها و موفقیت را می‌دهد.

۱۰/ مهربانی

برخی از افراد با رفتار مهربانانه، احساس خوبی در دیگران ایجاد می‌کنند و دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل می‌کنند. مهربانی در حقیقت، زیباییِ داشتنِ یک شخصیتِ خوب است. آنچه شخصی را واقعاا مهربان می‌کند، این است که او انتخاب می‌کند تا مهربان باشد. حتی اگر مهربانی به معنای فداکاری و از خود گذشتگی باشد.

مهربانی به ما امکان می‌دهد با دیگران روابط معناداری برقرار کنیم. وقتی کاری خوب برای فرد دیگری انجام می‌دهیم یا کمک ناچیزی می‌کنیم، اعتماد به نفس خود را پرورش می‌دهیم و احساس بهتری نسبت به خودمان، به دلیل مهربان بودن داریم. به یاد داشته باشید که مهربان بودن نباید فقط مختص دیگران باشد. شما باید با خودتان نیز مهربان باشید، زیرا شما مانند بقیه، شایسته مهربانی هستید و اگر با خود مهربان نباشید، نمی‌توانید واقعا با دیگران مهربان باشید.

زیبایی های دنیا

چیزهای زیبای دنیا

کلام آخر

چرا وقتی دعا می‌کنیم، آرزو می‌کنیم،‌ قهقه می‌زنیم یا خواب می‌بینیم، چشمان‌مان را می‌بندیم؟ زیرا زیباترین چیزهای زندگی با چشم دیده نمی‌شوند، اما با قلب احساس می‌شوند. هر چیزی که توسط قلب احساس شود و احساس زیبا و لذت بخشی را فراتر از احساسات طبیعی، در درون‌مان ایجاد کند، قطعا جز زیبایی‌های غیرقابل قابل رویت زندگی است.

نظر شما در رابطه با زیبایی های زندگی چیست؟ چه چیزهای زیبایی در جهان وجود دارد که دیدنی نیستند؟ 

زیبایی های زندگی

زیبایی‌های زندگی

اگر مطالعه این مطلب برای‌تان مفید بود، خواهشمندیم نظرات و دیدگاه ارزشمند خود را در رابطه با این موضوع، با ما و خوانندگان مالتینا بلاگ، در میان گذاشته و محتوای این مطلب را از طریق لینک شبکه‌های اجتماعی موجود در کنار این صفحه یا سایر راه‌های ارتباطی، با دوستان و اطرافیان خود به اشتراک بگذارید.

 منابع: thetoptens.com، quotespedia.org

در مالتینا بیشتر بخوانید:

۱۰۰ بهانه برای شاد زیستن

عجایب جالب درباره زندگی در قطب جنوب

تعریف زیبایی در کشورهای مختلف جهان