زیباترین مکان های جهان کجا هستند؟ 50 جاذبه طبیعی دنیا

زیباترین مکان های چهان

عاشق طبیعت هستید؟ دیدن زیباترین مکان های جهان جزو آرزوهای شماست؟ در این جهان شگفت‌انگیزی که زندگی می‌کنیم، یخچال‌های طبیعی غول‌پیکر، کوه‌های حیرت‌انگیز و دشت‌هایی پر از گیاهان و جانوران حیات وحش وجود دارد که نظر طبیعت‌گردان را به خود جلب می‌کنند.

فهرست مطالب

اگرچه این روزها که جهان درگیر ویروس کرونا است؛  سفر رفتن امکان‌پذیر نیست، اما بهتر است شما لیست خود را آماده کنید و 50 تا از زیباترین مکان های جهان را که در این مطلب معرفی شده‌اند، در بالای فهرست خود یادداشت کنید.

البته طبیعت چهارفصل و زیبای کشور عزیزمان ایران، خود به تنهایی می‌تواند مقصد گردشگران باشد اما در این مطلب قصد داریم با صرفنظر کردن از نقاط زیبای ایران، شما را با دیدنی‌های طبیعی سایر کشورهای جهان آشنا کنیم.

فهرست زیباترین مکان های جهان

1- آبشار آنجل- ونزوئلا

آبشار آنجل یکی از زیباترین مکان های جهان در ونزوئلا قرار دارد
آبشار آنجل یکی از زیباترین مکان های جهان در ونزوئلا قرار دارد

کشور ونزوئلا این روزها با مشکلات اقتصادی و تورم وحشتناکش معروف شده است اما نباید از جاذبه‌های طبیعی آن غافل شویم. بلندترین آبشار جهان با 3212 فوت (معادل 979 متر) در جنگل‌های دورافتاده پارک ملی کانایما (ثبت شده در یونسکو به عنوان میراث جهانی در سال 1994) در ایالت بولیوار در جنوب شرقی ونزوئلا قرار گرفته است.

این آبشار پیوسته‌ی زیبا در سال 1935 توسط کاوشگر آمریکایی «جیمز آنجل»  وقتی که در جستجوی سنگهای معدنی باارزش بر فراز جنگل‌های ناشناخته پرواز می‌کرد و هواپیمای کوچکش ناچار به فرود اضطراری شد،کشف گردید.

تفریحات زیادی همچون بندبازی، قایق‌سواری، صخره‌نوردی، کمپینگ، پرش یا جامپینگ و شنا برای گردشگران در اطراف آبشار آنجل تدارک دیده شده است. بی‌جهت نیست که شرکت انیمیشن‌سازی پیکسار از این مکان برای ساختن انیمیشن زیبای up الهام گرفته است.

2- جنوبگان

یکی دیگر از زیباترین مکان های جهان قطب جنوب یا جنوبگان است
جنوبگان یا قطب جنوب، فرصت همنشینی با پنگوئن‌ها

جنوبگان قاره‌ای در قطب جنوب است که حدود 99 درصد آن از یخ پوشیده شده است اما این تمام زیبایی این قاره نیست! یخچال‌های طبیعی، آتش‌فشان‌های فعال و آبراه‌های عظیم در یک چشم‌انداز 360 درجه، ماجراجویان طبیعت‌گرد را به سوی خود فرا‌می‌خواند. در این میان دیدن پنگوئن‌های امپراتور و نهنگ‌های عظیم‌الجثه، زیبایی سفر را دوچندان خواهد کرد.

سردترین و بادی‌ترین نقطه جهان را در سفر به جنوبگان خواهید دید. دمای هوا تا منفی 89 درجه سانتیگراد و سرعت باد به بیش از 200 مایل در ساعت می‌رسد. اگر به دنبال رد پای خرس‌های قطبی می‌گردید باید بگوییم در جنوبگان نشانی از آنها نخواهید یافت چرا که این شکارچیان قدرتمند در قطب شمال زندگی می‌کنند.

3- دره‌های آنتلوپ- آریزونا

دره‌های آنتلوپ آریزونا؛ جاذبه شگفت‌انگیز فهرست زیباترین مکان های جهان
دره‌های آنتلوپ آریزونا؛ جاذبه‌ی شگفت‌انگیز آمریکا

یکی دیگر از زیباترین مکان های جهان ، دره‌های شگفت‌انگیز آنتلوپ واقع در ایالت آریزونا در جنوب غربی آمریکا است. این پارک صخره‌ای که در اثر عمل فرسایش به طور طبیعی شکل گرفته است، با عبور نور از شکاف‌های باریک بین سنگ‌ها، مناظر بدیع و نورپردازی چشمگیری را خلق می‌کند که همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌نماید.

4- بیابان آتاکاما – شیلی

چهارمین جاذبه در لیست زیباترین مکان های جهان :بیابان آتاکاما در شیلی
تندیس دست بیابان در بیابان آتاکامای شیلی

آیا تا به حال رویای کاوش در ماه را دیده‌اید؟ اگر سفر به خشک‌ترین مکان زمین که در شیلی قرار دارد را در برنامه خود قرار دهید، تجربه‌ای همچون کاوش در کرات دیگر خواهید داشت. این بیابان که بین سه کشور شیلی، پرو و بولیوی قرار دارد از یک طرف توسط رشته کوه‌های آند و از سمت دیگر با اقیانوس آرام احاطه شده است.

بیابان آتاکاما پوشیده از شن‌زار و نمک‌زار است و به گفته محققان، خاک این بیابان بسیار شبیه به خاک مریخ است. گذر زمان با فرسایش قله‌ها و بستر رودخانه‌های خشک، مناظر بی‌بدیلی را در این منطقه خلق کرده است که به‌عنوان لوکیشن بسیاری از فیلم‌های مربوط به مریخ از آنها استفاده شده است.

علاوه بر شب‌های پرستاره مورد علاقه اخترشناسان، یکی دیگر از جاذبه‌های این بیابان، گورستان نهنگ‌هاست که بقایای اسکلت صدها نهنگ از 5 میلیون سال پیش را در خود جای داده است. اگر گذارتان به این مکان زیبا افتاد، گرفتن عکس یادگاری با تندیس غول پیکر دست بیایان را فراموش نکنید.

5- جنگل بامبوی ساگانو- ژاپن

جنگل بامبو آراشیاما در ژاپن یکی دیگر از زیباترین مکان های جهان
جنگل بامبو آراشیاما در ژاپن یکی دیگر از زیباترین مکان های جهان

قدم زدن در میان دالان بامبوهای سربه فلک کشیده آراشیاما در حومه کیوتوی ژاپن، نه تنها زیبایی بصری چشم‌نوازی دارد، بلکه موسیقی طبیعت را نیز به همراه دارد. صداهایی که در اثر به هم خوردن ساقه‌ها و خش‌خش برگ‌ها ایجاد می‌شود، صحنه‌هایی از فیلم‌های ترسناک هالیوودی را تداعی می‌کند. در سال 1996 وزارت محیط زیست ژاپن، جنگل بامبوی ساگانو را در فهرست 100 منظره گوش‌نواز قرار داد و همین امر سیل عظیم گردشگران را به این منطقه سرازیر نمود.

6- خیابان بائوباب- ماداگاسکار

خیابان بائوباب در ماداگاسکار
جای شازده کوچولو در خیابان بائوباب ماداگاسکار خالی!

جزیره ماداگاسکار چهارمین جزیره‌ی بزرگ دنیا، یکی از زیباترین مکان های جهان است که در اقیانوس هند و نزدیک به سواحل جنوب شرقی آفریقا قرار دارد. از پروانه‌های غول‌پیکر و لمورهای چشم اشکی که بگذریم، قدم زدن در خیابان رویایی و دیدنی احاطه شده با درختان بائوباب در این جزیره خالی از لطف نیست.

درختان بائوباب را شاید اولین بار در کتاب شازده کوچولو دیده باشید. این درختان افسانه‌ای و شگفت‌انگیز که «آدانسونیا» نیز نامیده می‌شوند با تنه استوانه‌ای بلندتر از 18 متر، دارای میوه‌های خوراکی نسبتا بزرگ با پوسته سخت هستند که از نظر بومیان یک غذای مغذی و کامل محسوب می‌شود.

7-جزایر آزور- پرتقال

جزایر آزور پرتقال از زیباترین مکان های جهان
جزایر آزور پرتقال

محل اتصال سه قاره آمریکا، آفریقا و اروپا در اقیانوس اطلس، مجمع‌الجزایر آتشفشانی آزور قرار دارد که متعلق به کشور پرتقال هستند. دره‌های زیبا، صخره‌های شیب‌دار و آبشارهای متعدد، این جزایر را به مقصد گردشگری طبیعت‌دوستان تبدیل کرده است. سواحل درخشان و انواع تفریحات آبی در کنار صخره‌نوردی و میوه‌های گرمسیری و خوشمزه، سفرتان را به یکی دیگر از زیباترین مکان های جهان خاطره‌انگیز و به یادماندنی خواهد کرد.

8- پارک ملی بنف- کانادا یکی دیگر از زیباترین مکان های جهان

پارک ملی بنف در کانادا
پارک ملی بنف در کانادا مقصد پرجاذبه گردشگران

این پارک، قدیمی‌ترین پارک ملی کانادا است و یکی از سه پارک این کشور است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، پارک ملی بَنف با مناظری نفس‌گیر از کوه‌های راکی، حیات وحش بی‌نظیر، یخچال‌های طبیعی، جنگلهای مخروطی و دشت‌های یخی، همه ساله پذیرای میلیونها گردشگر مشتاق از سراسر جهان است. از جاذبه‌های توریستی دیگر این پارک، دریاچه‌های «لوئیز»، «موورین» و دریاجه یخبندان «مینویانکا» است که این نقطه را به مقصدی عالی برای طبیعت‌گردها تبدیل کرده است.

9- جزیره بوراکای- فیلیپین

ساحل زیبای جزیره بوراکای در فیلیپین یکی دیگر از زیباترین مکان های جهان
ساحل زیبای جزیره بوراکای در فیلیپین یکی دیگر از زیباترین مکان های جهان

جزیره‌ای زیبا و رویایی با 7 کیلومتر طول و 1 کیلومتر عرض، شاید به نظر کوچک بیاید اما تفریحات آبی فراوان آن از جت اسکی و قایق سواری تا پرش از صخره و غواصی، از دراز کشیدن بر روی شن‌های نرم ساحل و گرفتن آفتاب و تماشای غروب خورشید، می‌تواند روزها شما را سرگرم کند، به حدی که گذر زمان را حس نکنید.

جزیره بوراکای با بیش از 300 هتل و اقامتگاه، یکی از قطب‌های درآمدزایی فیلیپین است و همه ساله پذیرای جمعیت زیادی از علاقمندان طبیعت است. دولت فیلیپین برای کنترل آلودگی محیط زیست این جزیره، در سال 2018 به مدت 6 ماه ورود گردشگران را ممنوع اعلام کرد تا به بهترین وجه از این منبع درآمد ملی خود محافظت کند. این جزیره مورد علاقه ایرانیان بوده و تورهای زیادی در تمامی طول سال برگزار می‌شد. پیشنهاد می‌کنیم پس از دوران کورنا حتما سری به این بهشت دوست‌داشتنی بزنید.

10- ساحل سنگی- آفریقای جنوبی

ساحل سنگی آفریقای جنوبی یکی دیگر از زیباترین مکان های جهان
همنشینی با پنگوئن‌های پاسیاه آفریقایی در ساحل سنگی

ساحل سنگی بولدرز در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی، زیستگاه گونه نادر و در حال انقراضی از پنگوئن‌های آفریقایی پاسیاه است. اما این موجودات بامزه تنها جاذبه دیدنی این ساحل نیستند که توجه گردشگران را از سراسر دنیا به سوی خود جلب می‌کند. نشستن روی شن‌های گرم و نرم ساحل و تماشای آب آبی روشن و تخته سنگ‌های گرانیتی نیز می‌تواند ساعت‌ها آرامش را به شما هدیه کند. این ساحل در 17 مایلی جنوب کوهستان زیبای «تیبل» قرار دارد و جزو مناطق حفاظت شده محسوب می‌شود. 

11- کابو سن لوکاس- مکزیک

شهر کابو سن لوکاس مکزیک از زیباترین مکان های جهان
آبهای فیروزه‌ای کابو سن لوکاس را در سفر به مکزیک از دست ندهید

مکزیک با داشتن 67 پارک ملی، بیش از 5000 مایل خط ساحلی، بیابان‌ها و کوه‌های آتشفشان پوشیده از برف خود به تنهایی مجموعه‌ای از زیباترین مکان های جهان را در خود جای داده است. اما در فهرست ما شهر ساحلی کابو سن لوکاس به علت تفریحات هیجان‌انگیزی همچون اسکی روی آب، شنا و غواصی و نیز طبیعت زیبا و رویایی آن قرار دارد. این شهر در خلیج کالیفرنیا و در انتهای شبه جزیره «باخا» قرار دارد. از این شهر توقع هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های لوکس نداشته باشید اما برای آرامش و بهره بردن از طبیعت حتما شما را راضی خواهد کرد.

12- کاپادوکیا- ترکیه

کاپادوکیا در ترکیه یکی دیگر از زیباترین مکان های جهان
پرواز با بالن بر فراز آسمان کاپادوکیا در ترکیه

اگر از علاقمندان تاریخ باستان هستید، سفر به شهر سنگی و تاریخی کاپادوکیا را حتما تجربه کنید. بافت سنگی خانه‌های این منطقه که در اثر فرسایش طبیعی در طی قرن‌ها شکل گرفته است، گردشگران را به بازدید از شهر زیرزمینی و حفاظت‌شده کایماکلی، معبدها و کلیساها، دره سرخ و روستای گورمه که یکی از زیباترین روستاهای جهان است دعوت می‌کند. تور بالن‌سواری این روستا علاقمندان زیادی در سراسر جهان دارد علاوه بر این، موزه فضای باز «زلو» هم برای کاوش در زندگی پیشینیان، پذیرای توریست‌های مشتاق است.

13- صخره‌های موهر- ایرلند

صخره‌های موهر در ایرلند- زیباترین مکان های جهان
صخره‌های موهر ایرلند و لذت دوچرخه‌سواری در این مکان رویایی

اگر مکانی جزو کاندیداهای عجایب هفتگانه طبیعت باشد حتما ارزش سفر به آنجا را خواهد داشت. پس در اولین فرصت، برنامه سفر به ایرلند و بازدید از صخره‌های ویرانه یا موهر را تدارک ببینید. چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از جزیره‌ها، کوه‌ها و تپه‌ها را از فراز این صخره‌ها می‌توان دید. بیش از 1 میلیون نفر همه ساله از صخره‌های موهر دیدن می‌کنند.

برج صخره‌ای مدور اوبراین نیز در ارتفاع 214 متری از سطح اقیانوس اطلس، در سال 1835 در میان این صخره‌ها بنا شده است که زیباترین مناظر طبیعت بکر این منطقه را از بالای آن می‌توان تماشا کرد. همچنین علاقمندان به دوچرخه‌سواری بر لبه صخره‌ها نیز از مشتریان پر و پا قرص این مکان دیدنی که در شهر کلر ایرلند قرار دارد هستند.

14- پارک ملی دنالی – آلاسکا

پارک ملی دنالی در ایالت آلاسکا- زیباترین مکان های جهان
بلندترین قله آمریکا در پارک ملی دنالی آلاسکا

اگر هوس دیدن گرگ، گوزن و خرس آمریکایی کردید، سفر به آلاسکا را با اطمینان انتخاب کنید. سومین پارک ملی پهناور آمریکا در ایالت آلاسکا قرار دارد و بلندترین قله رشته کوه راکی آمریکا، یعنی قله دنالی را در خود جای داده است. حیات وحش این منطقه حفاظت شده به وسعت بیش از 24 هزار کیلومتر مربع، آن را به مقصدی عالی برای ماجراجویان تبدیل کرده است. تنوع پوشش گیاهی و حیات وحش در جنگل‌های انبوه در نقاط پایین‌دست و دریاچه‌‌های یخی در ارتفاعات کو‌ه‌ها، مناظر بی‌نظیر و متنوعی را در پارک دنالی به نمایش می‌گذارد که سفر به آلاسکا را به یادماندنی‌تر می‌کند.

15- خلیج دیسکو- گرینلند

خلیج دیسکو در گرینلند- زیباترین مکان های جهان
خلیج دیسکو در گرینلند از زیباترین مکان های جهان که می‌توان زندگی اسکیمویی را در آن تجربه کرد

گرینلند سرزمین اسرارآمیز و بکری در میان اقیانوس‌های شمالی آمریکا است که از نظر فرهنگی و سیاسی به اروپا، به خصوص نروژ و دانمارک نزدیک‌تر است. اسکیموها اولین ساکنین این جزیره بودند. جزیره‌ای که خورشید آن در 5 ماه از سال غروب نمی‌کند و بیشتر بخش‌های آن از یخچال‌های طبیعی و یخ پوشیده شده است. دیدن شفق قطبی و حیوانات وحشی مانند خرس قطبی، نهنگ‌های عظیم‌الجثه، گوزن شمالی، شیرماهی و گاو نر وحشی، سورتمه‌سواری و چشمه‌های آب‌گرم از جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌آید.

16- جزایر گالاپاگوس- اکوادور یکی دیگر از زیباترین مکان های جهان

جزایر گالاپاگوس در اکوادور- زیباترین مکان های جهان
جزایر گالاپاگوس در اکوادور، تاریخ طبیعت را به نمایش می‌گذارد

مجمع‌الجزایر گالاپاگوس متشکل از 18 جزیره (با وسعت بالای 1 کیلومتر) و چندین جزیره کوچکتر در اقیانوس آرام و روی خط استوا است. چارلز داروین با مطالعه گونه‌های نادر گیاهان و جانوران این جزایر، نظریه تکامل معروف خود را ارائه داد. این جزایر در سال 1978 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. پیرترین لاک‌پشت غول‌پیکر جهان با 170 سال سن و 400 کیلو وزن و ایگواناهای پر نقش و نگار از جانوران حفاظت شده در این منطقه هستند که توجه زیست‌شناسان را به خود جلب کرده‌اند.

برای دیدن جزیره‌ها می‌توانید از تورهای کروز این منطقه که سفرهای شبانه را تدارک می‌بینند استفاده کنید. مسافرانی که به گالاپاگوس سفر کرده‌اند از آن به عنوان سفر به بهشت یاد می‌کنند. بی‌جهت نیست که گالاپاگوس اکوادور در فهرست زیباترین مکان های جهان جای گرفته است.

17- پارک ملی گراند کانیون- آریزونا

پارک ملی گراند کانیون آریزونا- از زیباترین مکان های جهان
دره گراند کانیون و رودخانه کلرادو در آریزونای آمریکا

اگر علاقمند به زمین‌شناسی و دیدن روند تغییرات کره زمین هستید، جایی بهتر از «دره بزرگ» ایالت آریزونا در آمریکا پیدا نخواهید کرد. دره عمیق و باریکی که در پایین آن رودخانه کلرادو جریان دارد و با فرسایش توسط عوامل طبیعی، لایه‌های رنگارنگ و نفس‌گیری را به نمایش می‌گذارد. پوشش گیاهی و جانوری منحصر به فرد این پارک ملی که جزو میراث جهانی یونسکو است، همراه با آبشارهای فصلی و سنگ‌های آتشفشانی آن توجه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جلب کرده است.

18- دیوار بزرگ مرجانی و سواحل سفید- استرالیا

دیوار بزرگ مرجانی استرالیا- زیباترین مکان های جهان
صخره‌های مرجانی و سواحل سفید و زیبای استرالیا

دیواره یا سد بزرگ مرجانی استرالیا یکی از عجایب طبیعت و بزرگترین صخره‌های مرجانی دنیاست که از فاصله دورتر از کره زمین و فضا هم قابل دیدن است. بیش از 2300 کیلومتر طول دارد و نزدیک ساحل کوئینزلند قرار دارد. این اکوسیستم یکپارچه جهان که از پولیپ‌های مرجانی و موجودات دیگر تشکیل شده جزو میراث جهانی یونسکو است و تحت حفاظت قرار دارد.

به دلیل تغییرات دمای آب و آلودگی اکوسیستم ناشی از صنعت توریسم در برخی از نواحی، مرجان‌ها دچار استرس شده و رنگشان سفید شده است که این پدیده خطر از بین رفتن این دیواره زیبا را گوشزد می‌کند. اما هنوز هم سد مرجانی استرالیا جزو زیباترین مکان های جهان محسوب می‌شود.

19- جزایر فارو- دانمارک

جزایر فارو در دانمارک- زیباترین مکان های جهان
یک روز پر از آرامش در طبیعت روستایی جزایر فارو

جزایر هجده‌گانه فارو در اقیانوس آتلانتیک شمالی قرار داشته و جزو ایالات خودمختار دانمارک محسوب می‌شود. صخره‌های سرسبز و شیب‌دار و آسمان خوشرنگ جزایر فارو، طبیعتی بکر و پر از آرامش برای گردشگران مهیا کرده است. دریاچه زیبا و عجیبی به نام Sørvágsvatn درست نزدیک اقیانوس و 30 متر بالاتر از سطح آن قرار دارد. آبشارهای دیدنی و خانه‌های روستایی در میان صخره‌های سرسبز، پافین (طوطی دریایی) و گوسفندان معروف دانمارکی را در سفر به جزایر فارو خواهید دید.

20- فرناندو دی نورونیا- برزیل

جزایر فرناندو دی نورونیا در برزیل- زیباترین مکان های جهان
جزایر فرناندو دی نورونیا در برزیل و چشم‌اندازهای زیبا و طبیعی‌اش

این مجمع‌الجزایر در ساحل شمال شرقی برزیل از 21 جزیره با سواحل بکر و زیبا تشکیل شده است. این جزایر با داشتن صخره‌ها، آبشارها و حیات وحش بی‌نظیرش به بهشت برزیل معروف شده است و به عنوان یکی از زیباترین مکان های جهان در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. تفریحات ساحلی مانند شنا و غواصی و همچنین تماشای غروب و طلوع آفتاب و عکاسی از طبیعت، از فعالیت‌های مورد علاقه گردشگرانی است که به این جزایر وارد می‌شوند.

21- خلیج هالونگ- ویتنام

خلیج هالونگ ویتنام - زیباترین مکان های جهان
خلیج هالونگ، اژدهای نزول‌کرده در میان آبهای زمردین ویتنام

خلیج هالونگ (به معنای اژدهای نزول‌کرده) واقع در شمال شرقی ویتنام، به دلیل هزاران جزیره آهکی و اکوسیستم‌های همیشه سبز گرمسیری معروف است. علاوه بر این یکی از زیباترین مکان های جهان است که در سال 1994 از سوی یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. پزوهشگران رد انسان‌های نخستین را که بیش از ده‌ها هزار پیش می‌زیستند در این منطقه پیدا کرده‌اند. برای ماجراجویی در دل طبیعت بکر و زیبای این خلیج، سوار قایقی چینی شوید و راهی آبهای زلال و زمردین آن شوید.

22- جزیره‌ی اسکای- اسکاتلند

جزیره اسکای در اسکاتلند- زیباترین مکان های جهان
مراتع سرسبز جزیره‌ی اسکای در اسکاتلند

جزیره‌ی اسکای در شمال اسکاتلند قرار دارد و با کوه‌های زیبا، دژها و قلعه‌های تاریخی و قدیمی و رودخانه‌های آبی یک مقصد عالی برای گردشگران است. مسیرهای پیاده‌روی متنوع، ساحل مرجانی و استخرهای طبیعی با آب زلال از دیگر جاذبه‌های دیدنی جزیره اسکای است. رشته کوه‌های «کولین» از میان این جزیره سربرافراشته و از هر زاویه نگاه کنید منظره کارت پستالی این کوه را خواهید دید.

23- دریاچه بایکال روسیه

دریاچه بایکال در روسیه- زیباترین مکان های جهان
دریاچه بایکال در روسیه زیباترین و بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان

دریاچه بایکال با قدمتی بیش از 25 میلیون سال، قدیمی‌ترین و زلال‌ترین دریاچه جهان است. از نظر وسعت، هفتمین دریاچه و بزرگترین و عمیق‌ترین منبع آب شیرین جهان محسوب می‌شود. این دریاچه که در جنوب روسیه واقع شده و جزو میراث جهانی یونسکو است، دارای گونه‌های جانوری و گیاهی منحصر به فردی است که برخی از آنها در هیچ جای دنیا وجود ندارند. معروف است که به دلیل زلال بودن آب این دریاچه، تا عمق 40 متری آن قابل دیدن است.

24- دریاچه تکاپو- نیوزیلند یکی دیگر از زیباترین مکان های جهان

دریاچه تکاپو در نیوزیلند- زیباترین مکان های جهان
زیبایی خیره‌کننده‌ی دریاچه تکاپو در نیوزیلند

گل‌های زیبای لوپن با رنگ‌های بنفش و صورتی و آبی خود در اطراف این دریاچه زیبا، منظره‌ای چشم‌نواز خلق کرده‌اند که طبیعت‌گردان علاقمند به عکاسی نباید آنجا را از دست بدهند. این گل‌ها که بومی آمریکای شمالی هستند، با آب و هوای نیوزیلند به خوبی کنار آمده‌اند. علاوه بر مناظر زیبای روز و آسمان شب‌های پرستاره دریاچه تکاپو، تفریحاتی مانند ماهیگیری، پیاده‌روی، سوارکاری، قایقرانی و اسکی روی آب نیز برای گردشگران مهیا است.

25- دریاچه کلورادا- بولیوی

دریاچه نمک کلورادا در بولیوی - زیباترین مکان های جهان
دریاچه نمک یا تالاب سرخ در بولیوی

حدود سه ساعت رانندگی به سمت شمال سن پدرو دآکاتاما در شیلی، شما را به دریاچه نمکی و رنگین کلورادا خواهد رساند. این دریاچه در جنوب غربی بولیوی و در نزدیکی کوه آند قرار دارد. رنگ سرخ آب این دریاچه به دلیل رشد جلبک‌های خاص آن در اثر گرمای هوا است. از دسامبر تا آوریل می‌توانید به تماشای زیستگاه فلامینگوهای مهاجر در این منطقه بروید و هنگام غروب از انعکاس زیبای خورشید بر روی سطح صیقلی این دریاچه نمک، عکس‌های شگفت‌انگیزی بگیرید.

26- ماچوپیچو- پرو

ماچوپیچو در پرو- زیباترین مکان های جهان
ماچوپیچو شهر گمشده در طبیعت پرو

ماچوپیچو شهر گمشده اینکاها با دیوارهای سنگی و سبک معماری خاص خود، به اسرارآمیزترین شهر باستانی جهان معروف شده است. این اثر باستانی شگفت‌انگیز در سال 1911 توسط یکی از باستان‌شناسان دانشگاه ییل آمریکا کشف شد. شهر سنگی باستانی ماچوپیچو در ارتفاعات کوه آند قرار دارد و جزو میراث جهانی یونسکو و یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن است.

27- میلفورد ساند- نیوزیلند

میلفورد ساند نیوزیلند- زیباترین مکان های جهان
میلفورد ساند در نیوزیلند یکی دیگر از دیدنی ‌ترین مکان های جهان

میلفورد ساند یک آب‌دره در پارک ملی فیوردلند کشور نیوزیلند است که از ذوب شدن یخچال‌های طبیعی پدید آمده است. صخره‌های شیب‌دار و جنگل‌های انبوه اطراف آن و همچنین قله‌های زیبایی که به نام حیوانات یا اشیایی که به آن شبیه‌اند نامگذاری شده‌اند، میلفورد ساند را به یکی از زیباترین مکان های جهان تبدیل کرده است. در سفر به نیوزیلند و گردش با اتوبوس دریایی در این منطقه زیبا، دلفین‌ها، فک‌ها و پنگوئن‌ها را نیز می‌توانید تماشا کنید و در عین حال در دنیای واقعی، تجربه زندگی در دنیای فانتزی فیلم ارباب حلقه‌ها را داشته باشید.

28- کوه کیلیمانجارو- تانزانیا

کوه کیلیمانجارو در تانزانیا- زیباترین مکان های جهان
کوه کیلیمانجارو در تانزانیا بلندترین قله قاره آفریقا

بلندترین قله قاره آفریقا که در کشور تانزانیا قرار دارد یکی از قلل هفتگانه دنیا و آتشفشانی نیمه خاموش است که دارای تنوع آب و هوایی و پوشش گیاهی و جانوری است. در کوهپایه، اقلیم گرمسیری را شاهد خواهید بود و در ارتفاعات یخچال‌های طبیعی را. این کوه به تنهایی در میان سرزمینی مسطح قد علم کرده است و جزو هیچ رشته کوهی نیست. بهتر است قبل از اینکه برف‌های قله کیلیمانجارو آب شوند از آن دیدن کنید چون در سال 2009 اعلام شد که تا 20 سال بعد در اثر گرمایش کره زمین، برف‌های این کوه برای همیشه از دست خواهد رفت.

29- کوه فوجی- ژاپن

کوه فوجی ژاپن- زیباترین مکان های جهان
کوه فوجی ژاپن یکی از زیباترین کوه‌های جهان

در سرزمین جادویی خورشید تابان، بی‌تردید قله‌ی متقارن، مخروطی و سفیدپوش فوجی یکی از مکان‌های جادویی و مقدس ژاپنی‌ها و مقصد گردشگران سراسر دنیا است. فوجی بلندترین قله ژاپن در جزیره هونشو قرار دارد و از سه آتشفشان تشکیل شده است که بدون هیچ نشانه‌ی قبلی، هر لحظه احتمال فوران دارد، برای همین دانشمندان و زمین‌شناسان ژاپنی به دقت این کوه زیبا را که نماد کشورشان است زیر نظر دارند. تماشای طلوع خورشید از پس قله‌ی فوجی و مناظر زیبای اطراف دریاچه کاواگوچیکو در پای کوه و شکوفه‌های گیلاس، از اهداف صعودکنندگان به این کوه مقدس است.

30- صحرای نامیب- نامیبیا

صحرای نامیب در نامیبیا- زیباترین مکان های جهان
صحرای تشنه نامیب در جوار اقیانوس اطلس

تپه‌های قرمز مایل به نارنجی، حلقه‌های عجیب پری، درختان اسکلتی در بیابانی خالی از سکنه، بیشتر کره مریخ را تداعی می‌کند تا بیابانی ساحلی در جنوب غربی آفریقا را. این صحرای پر رمز و راز در مجاورت اقیانوس اطلس قرار دارد و یکی از خشک‌ترین نقاط جهان با قدمت 55 میلیون سال است. اگر برای دیدن زرافه‌ها، کرگدن‌ها، فیل‌ها، شترمرغ‌ها و گونه‌های دیگری از جانوران به این صحرا سفر می‌کنید، بازدید از میلیون‌ها حلقه مرموز و ناشناخته که بومیان آنها را اثر فرود بشقاب پرنده‌ها می‌دانند و همچنین ساحل اسکلت که لاشه‌ی نهنگ‌ها و کشتی‌های گرفتار شده به افسون صحرا را در خود جای داده است فراموش نکنید.

31- ساحل نا پالی- هاوایی

ساحل نا پالی در هاوایی- زیباترین مکان های جهان
خط ساحلی زیبا و هلالی نا پالی در هاوایی

یکی از زیباترین سواحل جهان را در پنجاهمین ایالت آمریکا، هاوایی می‌توانید ببینید. اگر علاقمند به پیاده‌روی طولانی هستید و توان کیلومترها راه رفتن دارید، مناظر بی‌نظیری از صخره‌های مرتفع و پوشیده از گیاهان، غارهای مرموز، تونل‌ها و آبشارهایی که به دریا می‌ریزند را از نزدیک تجربه خواهید کرد. در غیر این صورت می‌توانید با تورهای هوایی یا دریایی از فاصله دورتر، زیبایی‌های این ساحل هلالی را ببینید. غواصی و دیگر تفریحات آبی این منطقه یک روز به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

32- دلتای اوکاوانگو- بوتسوانا

دلتای اوکاوانگو در بوتسوانا- زیباترین مکان های جهان
در رودی که هیچوقت به دریا نمی‌رسد قایقرانی کنید

بزرگ‌ترین دلتای درون سرزمینی را در کشور آفریقایی بوتسوانا ببینید. مجموعه‌ای درهم پیچیده از تالاب‌ها، نهرها و جزیره‌ها که این دلتا را به «رودی که هیچ‌وقت به دریا نمی‌رسد.» معروف کرده است. با ماکورو (قایقی ساخته شده از تنه درخت) در این رودخانه‌ها گردش کنید و یوزپلنگ‌ها، بوفالوها، کرگدن‌ها، گورخرها و صدها نوع پرنده را در طبیعت بکر و باورنکردنی دلتای اوکاوانگو از نزدیک تماشا کنید. اگر بخواهید همه 45 کیلومتر این منطقه را ببینید، سفرتان 5 روز طول خواهد کشید.

33- پاموکاله- ترکیه

چشمه‌های آبگرم پاموکاله در ترکیه- زیباترین مکان های جهان
چشمه‌های آبگرم پاموکاله در ترکیه

پاموکاله یا قلعه‌ی پنبه‌ای، حوضچه‌های سفید و آهکی و چشمه‌های آبگرم معروف جنوب ترکیه و شهر دنیزلی هستند که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده‌اند. این چمشه‌ها غنی از مواد معدنی بوده و در فصول مختلف سال گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. علاوه بر شنا در استخرهای پاموکاله می‌توانید از ویرانه‌های شهر باستانی «هیراپولیس» هم در این مجموعه دیدن کنید.

34- پیتونز- سنت لوسیا

پیتونز در سنت لوسیا- دریای کارائیب- زیباترین مکان های جهان
قله‌های آتشفشانی پیتونز در سنت لوسیا- دریای کارائیب

دو قله آتشفشانی به نام‌های «گراس پیتون» و «پتی پیتون» که توسط یک یال به هم متصل شده‌اند در کشور جزیره‌ای سنت لوسیا در دریای کارائیب که در منطقه غرب اقیانوس اطلس و آمریکای مرکزی قرار دارد با زیبایی طبیعی و خیره‌کننده خود خودنمایی می‌کنند. مسیرهای پیاده‌روی جذابی برای صعود به این قله‌ها تدارک دیده شده است اما اگر نمی‌خواهید پاهای خود را خسته کنید، حوله‌ای در ساحل جزیره بیاندازید و دراز بکشید و از همانجا زیبایی‌های پیتون‌ها را تماشا کنید و از آرامش و صدای طبیعت لذت ببرید.

35- ساحل از کاندریس (کلیسای دریاها)- اسپانیا

ساحل از کاتدریس در اسپانیا- زیباترین مکان های جهان
معماری کلیسایی و طبیعی در ساحل ازکاتدریس اسپانیا

صخره‌های طبیعی قوس‌دار که در اثر عمل فرسایش طی قرن‌ها ایجاد شده‌اند، حال و هوای معماری کلیساها و طاق‌های آنها را در بیننده ایجاد می‌کند. این ساحل جالب با معماری طبیعی خود در شهر گالیسیا در کشور اسپانیا واقع شده است که گردشگران علاقمند به دیدنی‌های طبیعی اسپانیا را به سوی خود جلب می‌کند.

36- پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک- کرواسی

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک کرواسی- زیباترین مکان های جهان
زیبایی اعجاب‌انگیز دریاچه‌های پلیتویک در کرواسی

شانزده دریاچه به رنگهای متنوع سبز، آبی و خاکستری که در دو طبقه قرار گرفته و با آبشارهایی به هم متصل شده‌اند و توسط سه کوهستان سرسبز و زیبا محصور شده‌اند، تصویری بهشتی و فراتر از باور در این میراث جهانی یونسکو ایجاد کرده‌اند. جنگل‌های انبوه این پارک ملی زیبا زیستگاه طبیعی خرس، گرگ، گراز، گوزن و پرندگان نادر است. پیاده‌راه‌های چوبی که برای گردشگران مهیا شده است هر علاقمند به طبیعتی را به تماشای یکی دیگر از زیباترین مکان های جهان در کرواسی دعوت می‌کند.

37- پروانس- فرانسه

پروانس فرانسه- زیباترین مکان های جهان
عطر خوش اسطوخودوس در هوای پروانس فرانسه

پروانس با مزارع بی‌پایان اسطوخدوس و بوی دلپذیر این گیاه، یکی از زیباترین مکان های جهان است که در جنوب فرانسه قرار دارد. جایی که با گرفتن اسانس و روغن این گیاه، پایه‌ی عطرهای معروف و گران‌قیمت فرانسوی تهیه و راهی شرکت‌های بزرگ عطرسازی می‌شود.

38- جزایر راجا آمپت- اندونزی

جزایر راجا آمپت در اندونزی- زیباترین مکان های جهان
مجمع‌الجزایر راجا آمپت اندونزی یکی از زیباترین مکان های جهان

مجموعه‌ای از 1500 جزیره در دل اقیانوس آرام  و در غرب استان پاپوآی در اندونزی، یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های جهان است که با داشتن غارهایی با آثار نقاشی انسان‌های نخستین، صخره‌های مرجانی زیبا، گیاهان گرمسیری و آبزیان کمیاب، یک مقصد عالی برای طبیعت‌گردهاست.

در سمت شمال این جزایر بقایای کشتی‌های غرق شده در جنگ جهانی دوم مشاهده می‌شود. اگر اهل غواصی و قایقرانی و ماهیگیری هستید سفر به اندونزی را از دست ندهید.

39- ساحل سیاه رینفیسارا- ایسلند

ساحل رینفیسارا با ماسه‌های سیاه در ایسلند
ماسه‌های سیاه ساحل رینفیسارا در ایسلند

اگر ماه خط ساحلی داشت احتمالا چیزی شبیه ساحل رینفیسارا در جزیره‌ای به نام «ویک» در ایسلند بود. شن و ماسه‌های سیاه و ستون‌های بازالتی این ساحل که از فعالیت آتشفشان‌های جزیره در طی سالهای طولانی به وجود آمده‌اند این جزیره را به مکانی زیبا با چشم‌اندازی فوق‌العاده تبدیل کرده است. اگر این ساحل به نظرتان آشنا می‌رسد شاید آن را در بخش‌هایی از سریال محبوبتان «بازی تاج و تخت» دیده باشید.

40- دریاچه نمک- بولیوی

دریاچه نمک در بولیوی- زیباترین مکان های جهان
انعکاس آسمان بر روی زمین، در دریاچه نمک بولیوی

بزرگترین آینه‌ی طبیعی جهان را در دریاچه‌ی کم عمق نمک بولیوی خواهید دید. دریاچه‌ای که در فصل تابستان ناپدید شده و تنها کویری نمکی برجای می‌گذارد. هنگامی که باران می‌بارد دوباره پدیدار می‌شود و مانند آئینه‌ای جادویی تصویر آسمان را منعکس می‌کند. در این لحظات مرز زمین و آسمان از بین می‌رود و تصاویری سورئال و خارق‌العاده پیش روی گردشگران پدیدار می‌شود.

41- پارک ملی سرنگتی- تانزانیا

پارک ملی سرنگتی- زیباترین مکان های جهان
تنوع حیات وحش آفریقا در پارک ملی سرنگتی تانزانیا

اگر مهاجرت سالانه گله‌های حیات وحش آفریقایی را دوست دارید از نزدیک تماشا کنید، سفر به پارک ملی سرنگتی در تانزانیا از ژانویه تا مارس بهترین انتخاب است. تصور کنید در یک خودروی سافاری نشسته‌اید و یک و نیم میلیون گاو وحشی یا 250 هزار گورخر آفریقایی را که با گردو غبار در حال عبور از منطقه هستند را تا کیلومترها دنبال می‌کنید و از نزدیک شاهد زندگی آنها هستید. این پارک به دلیل تنوع جانوری که دارد به عنوان اندوخته طبیعی در قاره آفریقا شناخته می‌شود.

42- سوکوترا- یمن

جزایر سوکوترا در یمن - زیباترین مکان های جهان
درختان عجیب و قارچی شکل در جزایر سوکوترا – یمن

عجیب‌ترین درختان را با شکل‌هایی به شکل قارچ، پای فیل، بدن انسان و … در مجمع‌الجزایر سوکوترا یا به قول بومیان «سقطرا» می‌توانید ببینید. این جزایر که متعلق به کشور یمن هستند و در فهرست میراث جهانی ثبت شده‌اند، در شرق اقیانوس هند، جایی میان آسیا و آفریقا قرار دارند. اگر گذارتان به این جزایر افتاد بازدید از درخت خون اژدها را فراموش نکنید چون هیچ کجای دیگر از دنیا نمونه‌ی آن را نخواهید یافت. درختی که اگر تنه آن خراش یابد، مایع قرمز و غلیظی از آن خارج می‌شود.

43- پارک ملی تورس دل پاین- شیلی

پارک ملی تورس دل پاین در شیلی- زیباترین مکان های جهان
پیاده‌روی در مناظر زیبا و رویایی پارک ملی تورس دل پاین شیلی

سه قله گرانیتی، یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌های لاجوردی و استپ‌های پاتاگونیا تنها بخشی از زیبایی‌های پارک ملی تورس دل پاین در کشور شیلی هستند. مسیرهای پیاده‌روی برای علاقمندان به کوه‌پیمایی ایجاد شده است اما صخره‌نوردان می‌توانند ماجراجویی بسیاری در این منطقه داشته باشند. برای پیمودن کل طول این پارک شاید نیاز باشد 9 روز پیاده‌روی سنگین و نفس‌گیر را تجربه کنید.

44- ترول تونگا- نروژ

صخره ترول تونگا در نروز- زیباترین مکان های جهان
حس رهایی بر بلندای صخره ترول تونگای نروژ

سلفی‌های گرفته شده روی این صخره منحصر به فرد در کشور نروژ، معمولا در صفحه اینستاگرام یا پینتراست بسیاری از افراد ماجراجو دیده می‌شود. صخره‌ای که همچون زبانی از دل کوه بیرون آمده و ایستادن بر لبه آن، احساس معلق بودن در آسمان را دارد. دیدن چشم‌انداز زیبایی از دریاچه و وسیع‌ترین یخچال طبیعی نروژ، پاداش کسانی است که مشقت پیاده‌روی طولانی مسیر و ساعت‌ها صخره‌نوردی را به جان می‌خرند. اگر ترس از ارتفاع دارید، زیاد به لبه خطرناک ترول تونگا نزدیک نشوید.

45- اوبود- بالی

اوبود بالی- اندونزی- زیباترین مکان های جهان
شالیزارهای پلکانی اوبود در جزیره بالی اندونزی

سفر به اوبود «UBUD» در جزیره بالی در کشور اندونزی از آن سفرهایی است که هرگز جزئیات آن را فراموش نخواهید کرد. این شهر تا روستاهای سرسبز و پر از آرامش فقط چند دقیقه فاصله دارد. می‌توانید از هتل خود یک دوچرخه یا موتورسیکلت اجاره کنید و از باغ‌های نارنگی و شالیزارهای پلکانی این روستاها دیدن کنید. به جنگل میمون‌ها سری بزنید و با نغمه‌سرایی پرندگان این بهشت دوست‌داشتنی مدیتیشن کنید و در انتهای روز ماساژ اندونزیایی را تجربه کنید.

46- اولورو- استرالیا

اولورو در استرالیا- زیباترین مکان های جهان
صخره ماسه سنگی مقدس اولورو در استرالیا

مهم نیست اولورو یا (Ayers Rock) این پدیده 700 ساله سرخ‌فام را چطور ببینید، سوار بالن شوید و از بالا ببینید، یا در حال موتور سیکلت سواری در صحرا و یا هنگام پیاده‌روی و تماشای غروب آفتاب. این صخره ماسه‌سنگی باشکوه و ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، برای بومیان آن مقدس است. پارک ملی اولورو پر از چشمه‌ها، گودال‌های آب، غارهای سنگی و نقاشی‌های دوران باستان است که مقصد مناسبی برای گردشگران علاقمند به پدیده‌های طبیعی می‌باشد.

47- آبشار ویکتوریا- زامبیا و زیمبابوه

آبشار ویکتوریا در آفریقا- زیباترین مکان های جهان
آبشار ویکتوریا در مرز زامبیا و زیمبابوه

آبشار ویکتوریا عریض‌ترین و باشکوه‌ترین آبشار دنیاست که در جنوب قاره آفریقا و در خط مرزی دو کشور زامبیا و زیمبابوه قرار دارد. عرض آن 1700 متر به ارتفاع 108 متر است.

ایستادن مقابل عظمت این آبشار که 500 میلیون مترمکعب آب در هر دقیقه از آن به پایین می‌ریزد، با هیچ صحنه‌ای قابل مقایسه نیست. تور رافتینگ و قایق‌سواری، شنا در استخر شیطان در بالای آبشار، پیاده‌روی در اطراف آبشار و بانجی جامپینگ، از تفریحاتی است که در سفر به آبشار ویکتوریا در انتظار شماست.

48-ولینگ یانگ- چین

ولینگ یانگ در چین- زیباترین مکان های جهان
آسمان‌خراش طبیعی ولینگ یانگ در چین

در استان هونان چین، بیش از 3000 ستون طبیعی ماسه سنگ کوارتزیتی وجود دارد که نمایی از آسمان‌خراش‌های شهرهای بزرگ را تداعی می‌کند. این صخره‌های زیبا همراه با رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، آبشارها و 40 غار کلسیتی و مرتفع‌ترین پل طبیعی جهان که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، در پارک ملی ژانگجیانگ واقع شده است. برای بالا رفتن از این آسمان‌خراش طبیعی نیازی نیست صخره‌نورد باشید، بلندترین آسانسور جهان به نام «بایلونگ» یا به قول محلی‌ها «آسانسور صد اژدها» با 326 متر ارتفاع، زحمت شما را کم خواهد کرد.

49- جزیره زاکینتوس- یونان

جزیره زاکینتوس یونان- زیباترین مکان های جهان
ساحل کشتی شکسته جزیره زاکینتوس در یونان

یکی از زیباترین مکان های جهان و سواحل اروپا، ساحل بکر  جزیره زاکینتوس در دریای یونان است. ساحلی که با صخره‌های آهکی محصور شده و تنها راه دسترسی به آنها از طریق آب است. ساحل کشتی شکسته «ناواجیو» که بقایای کشتی رها شده قاچاقچیان را در خود جای داده است، غارهای آبی و آبهای درخشان اطراف این جزیره، مقصد تفریحات آبی یونانیان و گردشگران سراسر دنیا است.

50- پارک ملی ژانگی دانکسیا- چین

پارک ملی ژانگی دانکسیا در چین- زیباترین مکان های جهان
تابولوی نقاشی استاد طبیعت در ژانگی دانکسیای چین

کوهستان رنگین‌گمانی چین، طی 20 میلیون سال از ماسه‌سنگ و ذخایر معدنی شکل گرفته و امروزه به عنوان یک پدیده جالب زمین‌شناسی مورد مطالعه محققان و بازدید گردشگران قرار دارد.

بین ژوئن تا ستامبر بهترین زمان سفر به کوهستان رنگارنگ زانگی دانکسیا برای دیدن زیباترین ترکیب رنگ طبیعت است. البته برای داشتن دید 360 درجه در این مکان، لازم است مسیر پیاده‌راه چوبی مشخص شده را در پیش بگیرید و از 666 پله بالا بروید. تردید به خود راه ندهید، تابلوی نقاشی که پیش رویتان خواهید دید، ارزش آن پله‌نوردی طولانی را خواهد داشت.

زیباترین مکان های جهان از دید شما کدام است؟

به پایان سفر به 50 جاذبه توریستی طبیعی از زیباترین مکان های جهان رسیدیم. کدام یک از این نقاط دیدنی را دوست دارید از نزدیک ببینید؟ طبیعت زیبایی که خداوند با نهایت هنرمندی خلق کرده، صدها و هزاران مکان دیدنی و زیبای دیگر هم دارد، اگر هر یک از آنها را می‌شناسید و یا در سفرهای خود دیده‌اید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات، زیر این مطلب معرفی کنید تا این فهرست برای استفاده مخاطبان مالتینا، کامل‌تر شود.

منبع: cntraveller

 

مطالب پیشنهادی و مفید برای طبیعت‌گردها:

اگر طبیعت‌گرد هستید این 9 وسیله را برای مواقع ضروری با خود داشته باشید

فیلتر آب مسافرتی وسیله‌ای برای نوشیدن آب از طبیعت با خیال راحت

7 کوله پشتی برتر 2019 که مناسب طبیعت گردی هستند

اگر عاشق سفر هستید حتما این اپلیکیشن‌ها را نصب کنید

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024