روش صحیح برس زدن موها که باعث افزایش 100% رشد مو می شود

انتخاب برس مناسب

آیا نحوه صحیح برس زدن به موهای خود را می­‌دانید؟ آیا برس مناسب موهای خود را می­‌شناسید؟ چند دفعه در روز موهای خود را برس می­‌زنید؟ آیا شما هم جزو افرادی هستید که فکر می­‌کنند برس زدن متوالی در طول روز، به سلامت موها کمک می­‌کند؟ شاید شما از مدل موی ستارگان مطرح سینمایی، الگوبرداری می‌کنید؛ به هر طریق روش صحیح برس زدن به سلامت و زیبایی موهای شما کمک خواهد کرد. در این مطلب قصد داریم به این سوالات در خصوص روش صحیح برس زدن موها پاسخ دهیم.

پیش از هر چیزی این نکته را یادآور ­شویم که برس زدن متوالی، نه تنها باعث سلامتی موها نمی‌­شود؛ بلکه اگر این کار را به‌طور صحیح انجام ندهید، ممکن است موجب ریزش موهای شما شود.

اشتباهات رایج در برس زدن موها

اکثر افراد در هنگام برس زدن موهای خود اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند و نمی‌دانند این اشتباهات منشا بسیاری از مشکلات موهایشان است. بنابراین لازم می‌­دانیم در ابتدا اشتباهات رایجی که در هنگام برس زدن موها، مرتکب می­‌شویم را یادآور شویم.

برس زدن بیش از حد:

حدود سه یا چهار بار برس زدن در طی روز برای حفظ ظاهر مناسب موها کافی است (در این کار افراط نکنید!). هرچه تعداد دفعات برس زدن افزایش یابد، امکان آسیب رساندن به موها نیز بیشتر می‌شود.

برس زدن انتهای مو:

پوست سر منبع بسیاری از روغن­‌های طبیعی است که مثل یک نرم­‌کننده عمل می­‌کنند و باعث سلامت موها می‌­شوند. با برس زدن کامل موها این روغن به همه­ قسمت­‌های مو رسانده می­‌شود.

روش صحیح برس زدن موها

استفاده از برس یکسان برای موهای خشک و مرطوب:

موهای مرطوب بسیار آسیب­‌پذیر هستند. بنابراین برسی که برای موهای مرطوب خود انتخاب می­‌کنید، باید کاملا نرم باشد و کوچک­ترین فشاری به ریشه­‌ مو وارد نکند. برای این منظور برس‌­های مخصوص موهای مرطوب معمولا دندانه­‌های منعطفی دارند و در هنگام برس­‌زدن کمترین فشار را به تار مو وارد می­‌کنند.

برس زدن موی مرطوب:

موی مرطوب بسیار شکننده است. اگر قصد برس زدن موهای مرطوب خود را دارید؛ پیش از آن که یکسره برس را به موهای خود بکشید، با کمک انگشتان خود به آرامی گره‌­ها را بگشایید. با این کار امکان آسیب دیدن موها کاهش می‌­یابد.

برس زدن موها در جهت نامناسب:

برخلاف تصور عموم برس کشیدن موها از بالا به پایین باعث آسیب و شکنندگی بیشتری در موها می­‌شود. برای شروع از چند سانتیمتر بالاتر از نوک مو، برس زدن را آغاز کنید و به آرامی به سمت بالای مو حرکت کنید تا گره‌­های موجود تا حدی باز شوند. همچنین برس زدن را تا رسیدن به ریشه مو ادامه دهید، تا روغن­‌های طبیعی موجود در پوست سر در سایر نقاط مو نیز توزیع شوند. با انجام این روش آسیب به مو به حداقل می­‌رسد و فشار کمتری به مو وارد می­‌شود.

برس زدن موهای فر در حالت خشک:

اگر شما جزء دسته افراد با موهای فر هستید، هیچ‌گاه آن‌ها را در حالت خشک برس نزنید. بهتر است به جای برس از شانه استفاده کنید، چرا که استفاده از برس؛ می‌­تواند به موی فر آسیب برساند یا حتی فر موها را خراب کند. همچنین شانه‌ه­ا‌یی که استفاده می کنید، بهتر است دندانه درشت باشند، تا موهای گره‌خورده و مرطوب را راحت‌­تر باز کنند.

روش صحیح برس زدن موی مرطوب

انتخاب برس نامناسب:

آخرین اشتباه رایجی که در رابطه با برس زدن موها به آن می­‌پردازیم؛ انتخاب نادرست برس برای موها است. هر جنس مو نیاز به برس مخصوص به خود را دارد. برای انتخاب برس مناسب، ابتدا باید آن را یک‌بار امتحان کنید. از استفاده برس­‌های سفت و سخت که موها را کشیده و احساس درد ایجاد می­‌کنند، اجتناب کنید. برس باید نرم بوده و قادر به مرتب کردن موها نیز باشد. برس‌­های گرد و فلزی هنگام کشیدن سشوار به موهای شما حجم می‌­دهند. موهای زبر و وز نیاز به برس‌های سفت‌تری دارند تا دندانه‌­های برس بتوانند از میان موها عبور کنند. موهای نرم با برس‌های صاف سازگارترند. برس‌های صاف و پارویی شکل برای کسانی که می‌خواهند مویشان را مدل دم اسبی آرایش کنند، کاربری است.

از استفاده برس‌هایی که سر دندانه­‌هایشان توپک‌های کوچک قرار گرفته، اجتناب کنید. این توپک‌ها ممکن است موی شما را دور خود به دام بیاندازند و باعث کنده‌شدن مو شوند. بهترین انتخاب‌ها معمولا برس‌های دندانه دار و شانه­‌های دندانه درشت هستند، که بدون کندن مو گره‌­ها را باز می­‌کنند.

معرفی بهترین برس‎های مو:

با برخی از بهترین برس‌ها برای انواع مختلف موها آشنا شوید:

ست برس و شانه Conair Fusion:

ست برس و شانه Conair Fusion

این برس به همراه یک شانه دندانه درشت، انتخاب مناسبی برای آرایش روزانه موهاست. به علاوه ابعاد مناسب این ست، جابجایی آن را آسان کرده است. دندانه­‌های نرم این برس، باعث وارد شدن حداقل فشار به موها می­‌شوند. همین طور انتهای دندانه­‌های برس یک محافظ پلاستیکی دارد که از کشیده شدن موها جلوگیری می­‌کند. دندانه­‌های درشت شانه نیز آن را برای استفاده موهای مرطوب، بسیار مناسب کرده و به آرامی گره‌­های موها را باز می­‌کند.خرید از مالتینا

ست Sofoview 2Pcs/Set Detangler Hair Brush:

این ست برس دارای یک برس دسته‌دار و یک برس گرد، با دندانه‌­های بسیار نرمی‌ست که فشار به موها را به حداقل می­‌رساند و حتی برای موهای کودکان نیز قابل استفاده است. همچنین از برس گرد موجود در ست، می‌­توان به عنوان ماساژور سر استفاده کرد. این ست موها را دچار شکنندگی نمی­‌کند و برای برس زدن و ماساژ دورتادور سر و موها مناسب به نظر می‌رسد.

خرید از مالتینا

ست برس و شانه زنانه و مردانه Natural wood hair brush:

دندانه‌­های این برس از چوب صددرصد طبیعی راش تهیه شده‌اند و توپک‌­های محافظ سر دندانه­‌های برس از جنس سیلیکون‌های باکیفیت هستند.

این ست شامل سه تکه است: یک برس چوبی دسته‌دار، یک شانه هلالی شکل و یک شانه دسته‌دار

این محصول برای تمامی جنس‎های مو و انواع مدل مو مناسب است. شانه‌­ها و برس‌های چوبی با عدم ایجاد اصطکاک در کوتیکول موها مانع از بروز موخوره می­‌شوند.

Natural Wood Hair Brush

خرید از مالتینا

ست برس ضد گره Brush Set by Bella and Bear:

این ست برای تمامی موها قابل استفاده است و مانع از گره خوردن آن‌ها می­‌شود. شانه موجود در ست، برای استفاده موهای مرطوب مناسب بوده و دارای دندانه‌های درشت و با فاصله، برای جلوگیری از آسیب‌زدن به موی مرطوب و آسیب‌پذیر است. شکل منحنی­‌وار برس به گونه‌ای طراحی شده که به راحتی درون دست جای می‌گیرد و استفاده از آن را خوشایند و آسان می‌کند. دندانه‌های نرم و منعطف آن دارای فاصله مناسبی از هم بوده و به آرامی درون موها جای گرفته و آن‌ها را جدا می­‌کنند. این برس برای تمامی انواع مو اعم از فر، وز، صاف، آفریقایی، زنان، مردان و حتی کودکان قابل استفاده است.

Detangling Brush Set by Bella and Bear

خرید از مالتینا

ست برس ArtNaturals Detangling Hair Brush:

ست فوق با طراحی ارگونومیک خود استفاده‌ای بسیار لذت­‌بخش و آسان دارد. این برس کمترین فشار ممکن را به موها وارد می‌‌کند و حتی برای موهای کودکان نیز بسیار مناسب است. دندانه‌های نرم و طراحی ارگونومیک آن، به آرامی موها را جدا کرده و با ماساژ پوست سر حس خوشایندی از برس زدن موها ایجاد می­‌کند. این محصول برای تمامی انواع مو، خانم‌ها و آقایان مناسب است.

ArtNaturals Detangling Hair Brush

خرید از مالتینا

گام‌های ضروری برای برس زدن موها:

تا به اینجای مطلب مواردی را که باید در رابطه با برس زدن موها از آن‌ها اجتناب کنیم، یادآور شدیم. در ادامه مراحل صحیح برس زدن مو، طبق توصیه آکادمی درماتولوژی آمریکا را ارائه می‌­دهیم.

گام اول برس زدن موها:

از شانه­‌های دندانه‌دار پلاستیکی و یا برس‌های مناسب ارزان موجود استفاده کنید. برس­‌های گران­قیمتی که از موی حیواناتی مثل گراز تهیه شده‌‌اند و قیمت بسیار بالایی دارند، لزوما بهترین گزینه نیستند. زیرا چنین برس‌هایی با ایجاد اصطکاک بیشتر، باعث آسیب رساندن به موها می‌‌شوند.

گام دوم برس زدن موها:

موهای صاف را زمانی که کاملا خشک است، برس بزنید و موهای فردار و وزدار را زمانی که مرطوب است، شانه کنید.

برس زدن موها

گام سوم برس زدن موها:

بعضی افراد برای حالت دادن به موها ترجیح می­‌دهند به جای موهای خشک، موهای خیس خود را آرایش کنند. توصیه ما این است که موهای خود را پس از شستشو، با باد سشوار تقریبا خشک کنید و سپس به آرایش و برس زدن موها بپردازید.

گام چهارم برس زدن موها:

برس زدن و آرایش موهای خود را برای سلامت بیشتر موها به حداقل برسانید. هیچگاه برای حجم دادن به موها از روش شانه کشی معکوس استفاده نکنید. این کار به شدت به موها  آسیب می­‌رساند و باعث از بین رفتن نرمی و سلامت مو می­‌شود.

نکته مهم:

خشک­‌کردن موها با باد سشوار یا سایر روش‌های آرایشی موها که با استفاده از حرارت انجام می­‌شوند (مثل اتوکشیدن مو)، باعث آسیب به موها خواهند شد. بنابر این بهتر است برای حفظ سلامت موها، استفاده از این ابزار را به حداقل برسانیم.

مقالات پیشنهادی:

1-معرفی جدیدترین روش ترمیم و کراتینه مو در خانه

2-معرفی 10 روغن آرگان برتر جهان + لینک خرید

 

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024