با این روش ها خاص ترین اسم دختر را انتخاب کنید، نامی مناسب و درخور از نوزادی تا کهنسالی

زیباترین اسم دختر

انتخاب اسم دختر / ناب ترین اسم‌ های دختر / اسم دختر کمیاب / زیباترین اسم دختر این‌ها واژه‌هایی هستند که بیشترین سرچ را با موضوع اسم دختر به خود اختصاص می‌دهند. با نگاهی به همین ترکیبات متوجه خواهید شد که والدین امروز به دنبال چه نوع اسامی برای فرزندان دختر خود هستند. درواقع همه والدین به دنبال بهترین‌ها برای فرزندانشان هستند. و انتخاب اسم هم یکی از چالش‌هایی است که برای داشتن بهترین انتخاب تا مدت‌ها ذهن والدین را مشغول می‌کند.

تولد فرزند یکی از زیباترین اتفاقاتی است که برای هر خانواده‌ای می تواند اتفاق بیفتد. به خصوص که اگر این عضو کوچک یک دختر زیبا و بامزه باشد که با خودش کوله‌باری از لباس‌های توری و عروسک‌های کوچک و وسایل صورتی دلبر بیاورد.

با اضافه شدن یک عضو کوچک و جدید به خانواده، کارهای متعددی مانند تهیه سیسمونی، آماده‌سازی اتاق نوزاد، تهیه لباس نوزاد و انتخاب زیباترین اسم دختر برای انجام دادن وجود دارند. انتخاب اسم اگرچه به نظر کار ساده و راحتی می‌آید اما درواقع اصلا اینطور نیست. و این واقعیت را فقط وقتی درک می‌کنید که خودتان مسئول انتخاب اسم دختر یا پسرتان باشید. محققان انگلیسی طی تحقیقاتی که روی 3 هزار خانواده انجام دادند، متوجه شدند که یک‌پنجم والدین از انتخابی که برای اسم فرزندشان داشته‌اند، پشیمان شده‌اند.

درواقع هنگام انتخاب اسم دختر و زیباترین اسم دختر فاکتورهای زیادی مانند معنی اسم، محبوبیت آن، تاثیر اسم روی فرزندتان و اطرافیان، هم‌خوانی اسم با اسامی پدر و مادر و خواهر و برادر و غیره را باید در نظر بگیرید. به خاطر همین فاکتورهای متعدد، اغلب افراد در انتخاب اسم دودل می‌شوند و این تصمیم را مدام به تعویق می‌اندازند. در این مقاله از وبلاگ‌مالتینا قصد داریم به‌صورت تیتروار بیشتر مواردی که هنگام انتخاب اسم دختر باید به آن‌ها توجه داشته باشید را بیان کنیم. به‌عبارتی یک دستورالعمل برای انتخاب اسم دختر و حتی انتخاب زیباترین اسم دختر برای فرزند دلبندتان به شما بدهیم. تا به‌وسیله آن انتخاب اسم برایتان آسان‌تر باشد. با ما همراه باشید.

زیباترین اسم دختر

هنگام انتخاب اسم دخترتان، به نام خانوادگی او هم توجه داشته باشید

ناب ترین اسم‌های دختر را هم که انتخاب کنید، اگر در کنار نام خانوادگی‌تان ترکیب زیبایی نسازد، ممکن است خیلی زود د‌لتان را بزند. بهترین کار این است که وقتی نام دخترتان را انتخاب کردید، چند بار با صدای بلند آن اسم را در کنار نام خانوادگی او صدا بزنید. مثلاً “صمین صادقی” یا “پریسا پارسا” ترکیب‌های خاص و منحصربه‌فردی هستند. درحالی‌که بعضی از اسم‌ها در کنار نام خانوادگی‌شان ممکن است چندان جلوه شنیداری و آوایی خوبی نداشته باشند. فرزند شما در مدرسه، محل کار و بسیاری از محیط‌های اجتماعی ممکن است با نام و نام خانوادگی‌اش صدا زده شود. به همین علت چه بهتر می‌شود که همین ابتدا به این موضوع دقت کنید.

برای انتخاب ناب ترین اسم های دختر به طبیعت نگاه کنید

اگر به دنبال زیباترین اسم دختر یا اسم دختر کمیاب می‌گردید، بهتر است نگاهی به طبیعت بیندازید. نام بسیاری از عناصری که در طبیعت وجود دارند، می‌توانند به‌عنوان یک اسم دخترانه شیک هم کاربرد داشته باشند. برای مثال اسامی مانند نهال، افرا، ساحل، بهار، باران، و غیره اسامی هستند که می‌توانید با الهام از طبیعت برای دخترتان انتخاب کنید.

اسامی دخترتان را با اسم خواهر و برادرش هماهنگ کنید

اگر فرزندان دیگری هم دارید، بهتر است نام دخترتان را هماهنگ با نام فرزندان دیگرتان انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید اسامی همه بچه‌ها را طوری انتخاب کنید که همه با لام شروع شوند. و یا اینکه همه اسم‌ها دارای یک وزن مشابه باشند تا به‌ اصطلاح به هم بیایند. هماهنگ بودن اسامی بچه‌ها با هم به تعامل بیشتر و وابستگی و صمیمیت بیشتر آن‌ها کمک می‌کند. همچنین هماهنگ بودن اسامی با هم باعث می‌شود تا شما بیشتر شبیه به یک خانواده به نظر برسید. درواقع می‌توانید اسم دخترانه شیک و زیبایی پیدا کنید که در حین اینکه زیبا و خاص است، به اسامی فرزندان دیگرتان هم بیاید.

انتخاب اسم دخترتان از روی شخصیت‌های محبوب

انتخاب اسم از روی افراد برجسته و مهم در دنیا رواج زیادی دارد. این کار به‌نوعی روی روحیه بچه و یا حسی که دیگران نسبت به او دارند هم تاثیر می‌گذارد. برای مثال در ایران و کشورهای اسلامی دیگر لقب های حضرت فاطمه برای اسم دختر یا القاب حضرت رقیه برای اسم دختر زیاد استفاده می‌شود. همچنین ممکن است شما بخواهید اسم دخترتان را از روی شخصیت‌های محبوب فیلم‌های مورد علاقه یا کتاب‌ها و داستان‌های معروف مانند شاهنامه انتخاب کنید.

حتی این روزها با وجود محبوبیت سریال‌های ترکی بعضی از خانواده‌ها به پیدا کردن اسم دختر استانبولی ترکی جدید هم علاقه‌مند شده‌اند. و دوست دارند زیباترین اسم دختر را از بین اسامی ترکی انتخاب کنند. توجه داشته باشید که انتخاب اسم از روی افراد دیگر روی روحیه فرزند شما تاثیر زیادی می گذارد. مثلاً وقتی نام دخترتان را از روی القاب حضرت فاطمه انتخاب کنید، فرزند شما هم نسبت به این شخصیت برجسته بیشتر کنجکاو شده و در خصوص آن تحقیق می‌کند. همین روند ممکن است باعث شود که دختر شما هم با ویژگی های اخلاقی این بانوی بزرگوار آشنا شده و آن‌ها را یاد بگیرد و حتی از ایشان الگوبرداری کند.

انتخاب اسم دختر از روی افراد دیگر در فامیل

در بعضی از خانواده‌ها این‌گونه مرسوم است که اسامی فرزندان‌شان را با توجه به افراد دیگری در فامیل که به آن‌‌ها علاقه دارند و یا به او احترام می‌گذارند، انتخاب کنند. برای مثال ممکن است بخواهید نام جد مادری‌تان را زنده نگه‌دارید و همسر شما هم مشکلی با این موضوع نداشته باشد. و یا اینکه شاید بخواهید نام جوانی در فامیل که به‌تازگی از دست داده‌اید را روی دخترتان بگذارید. این کار هم می‌تواند محبوبیت بیشتری به دختر شما در فامیل بدهد. البته به این موضوع هم توجه داشته باشید که نامی که انتخاب می‌کنید باید مرسوم و رایج باشد و به‌نوعی به دختر شما هم بیاید.

معنی اسم را پیدا کنید

معنی اسم می‌تواند روی روحیه و ناخودآگاه فرزند شما تاثیر مستقیم بگذارد. به‌نوعی شخصیت او را تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر بهتر است هنگام انتخاب اسم مطمئن شوید که اسم مدنظرتان معنی خوبی هم داشته باشد. کار دیگری که می‌توانید بکنید این است که معنی یا کاربرد آن اسم در کشورها و ملیت‌های دیگر را هم سرچ کنید. به عبارتی اسمی که معنی خوبی هم در فرهنگ لغات ما دارد، ممکن است کاربرد خوبی در کشورهای دیگر نداشته باشد. و این موضوع در صورت مسافرت یا مهاجرت فرزندتان به آن کشور می‌تواند مشکل‌ساز شود.

اسم مدنظر شما تا چه اندازه محبوب است

باید این موضوع را هم در نظر بگیرید. البته بستگی دارد شما به دنبال زیباترین اسم دختر باشید که زیاد هم انتخاب می‌شود و یا اینکه به دنبال اسم دختر کمیاب بگردید. اگر می‌خواهید اسم دخترتان خاص و منحصربه‌فرد باشد، با یک جستجوی کوچک متوجه خواهید شد که این نام هم‌اکنون چقدر توسط دیگران سرچ شده یا انتخاب می‌شود. سازمان ثبت‌احوال هم همیشه لیستی از اسامی محبوب و پرتکرار خود را منتشر می‌کند. که با مراجعه به آن می‌توانید از میزان محبوبیت اسمی که انتخاب کرده‌اید، مطمئن شوید.

شما می توانید با مراجعه به وبسایت سازمان ثبت‌احوال از تعداد افرادی که در ایران نام انتخابی شما را دارند مطلع شوید.

زیباترین اسم دختر

طول عمر فرزندتان را هم در نظر بگیرید

هنگام انتخاب ناب ترین اسم های دختر در حین اینکه به تمام فاکتورهای گفته‌شده توجه می‌کنید، مطمئن شوید که این نام تا آخر عمر فرزندتان، همیشه بهترین انتخاب خواهد بود. به عبارتی نام دخترتان را یک نام زنانه و مناسب انتخاب کنید تا در تمام دوره‌های زندگی حتی میان‌سالی هم نام مناسبی برای او باشد.

کوتاه شده اسم دخترتان را تصور کنید

خیلی از خانواده‌ها یا افراد نام دیگران را کوتاه می‌کنند. و به‌نوعی این کار برای آن‌ها مرسوم است. پس بهتر است نامی را انتخاب کنید که نام اختصاری زیبایی هم داشته باشد. از طرفی اسمی که انتخاب می‌کنید، زیاد طولانی و سخت نباشد. و تا حد ممکن دیگران بدون اینکه آن را کوتاه کنند، نام کامل فرزندتان را صدا بزنند.

به‌تنهایی اسم انتخاب نکنید

گاهی بحث انتخاب اسم دختر با بحث و درگیری هم همراه می‌شود. برای مثال مادر ممکن است تصور کند که چون 9 ماه بچه را حمل کرده است، حق خود اوست که نامش را هم انتخاب کند. درحالی‌که پدر این کار را وظیفه خودش می‌داند و معتقد است که اسم انتخابی خودش بهتر و موجه‌تر است. همچنین پدر و مادر شاید دوست نداشته باشند که نظر مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و اقوام دیگر را بشنوند. درحالی‌که آن‌ها نظرات خود را برای اسم نوزاد دارند.

بهتر است این نکته را فراموش نکنید که مهم‌تر از اسمی که انتخاب می‌کنید، همبستگی و دلبستگی دیگران نسبت به فرزندتان است. به عبارتی شما باید بتوانید بستر عاطفی امنی برای او در بین اقوام و فامیل ایجاد کنید. درواقع دخترتان قرار است از این به بعد عضوی از خانواده تان و حتی عضوی از فامیل و طایفه‌تان باشد. پس اسمی که انتخاب می‌کنید، باید برای همه راحت و روان باشد. و طوری باشد که بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. از طرفی اینکه همه را در انتخاب اسم شریک کنید، به آن‌ها این حس را می‌دهید که همه آن‌ها باید حامی و پشتیبان فرزند شما باشند و در سایر مراحل زندگی‌اش هم مانند انتخاب اسم در کنار او باشند. حتی دیگران می‌توانند گاها پیشنهادهای خوبی برای انتخاب اسم دختر کمیاب یا یک اسم دخترانه شیک داشته باشند.

انتخاب اسم دختر خودتان را به بعد از تولد او موکول کنید

انتخاب ناب ترین اسم های دختر همان‌طور که گفتیم کار آسانی نیست. اما شما 9 ماه برای این کار وقت دارید. می‌توانید انتخاب‌هایتان را روی یک کاغذ یا تخته بنویسید و از بین آن‌ها به دنبال بهترین گزینه باشد. این ترفند یک شما فرصت می‌دهد تا انتخاب‌های هیجانی و بی‌منطق را هم بشناسید و آن‌ها را حذف کنید. و درنهایت هم انتخاب نهایی را به بعد از دیدن دخترتان موکول کنید. وقتی او را ببینید، متوجه خواهید شد که ناب ترین اسم های دختر برای او کدام است.

انتخاب اسم دختر کمیاب با توجه به مناسبت‌ها

در بعضی از موارد هم دیده می‌شود که والدین دوست دارند انتخاب ناب ترین اسم های دختر  را به‌نوعی با توجه به تاریخ تولدشان یا زمانی که مادر باردار شده است‌، انجام دهند. مثلاً دخترانی که در محرم متولد می‌شوند زینب، رقیه و غیره نام‌گذاری می‌شوند. و یا اگر تاریخ تولد دختر مصادف با میلاد حضرت فاطمه باشد، نام دختر هم فاطمه یا زهرا گذاشته می‌شود. این مورد تنها شامل رخدادهای مذهبی نمی‌شود و می‌تواند تاریخ‌های مهم ملی یا قومی را هم دربر بگیرد.

زیباترین اسم دختر

آیا می‌توانیم هر اسمی که بخواهیم برای دخترمان انتخاب کنیم؟

خیر. در بعضی از کشورها مانند آمریکا انتخاب اسم آزاد است و شما هر اسمی که بخواهید را می‌توانید روی فرزندتان بگذارید. اما در ایران انتخاب اسم باید با توجه به لیستی که سازمان ثبت‌احوال ارائه داده است، انجام شود. و اسم خارج از این لیست به‌نوعی ثبت نمی‌شود. جالب است که اسم‌های عجیب و غیرمتعارف زیادی تاکنون به سازمان ثبت‌احوال ارجاع شده‌اند که ظاهرا در موارد قدیمی‌تر بعضی از این اسم‌ها حتی ثبت‌شده و برای آن‌ها شناسنامه هم صادر شده است.

علت ثبت چنین نام‌هایی هم این است که در قدیم که ثبت‌احوال سازمان منظم و درستی نداشت، ماموران ثبت‌احوال به منزل کدخداها و دهداران می‌رفتند و اسامی را ثبت می‌کردند. در این مواقع قوانین درستی وجود نداشت و عده‌ای هم بودند که از اسامی عجیب و غیرعادی برای نام‌گذاری کودک‌شان استفاده می‌کردند.

هرچند هنوز هم والدینی که به دنبال اسم دختر کمیاب می‌گردند و خیلی دوست دارند از یک اسم تک و خاص استفاده کنند، ممکن است پیشنهادهای عجیب و غیرعادی برای نام‌گذاری فرزندشان داشته باشند.

در ادامه تعدادی اسم دختر کمیاب و بعضی از اسامی عجیبی که برای نام‌گذاری خانم‌ها استفاده شده‌است را می‌بینید. خواندن این اسامی هم خالی از لطف نیست.

«آشفته»، «آفت»، «اجبار»، «افسرده»، «باجی»، «بیزار»، «پنبه»، «تعارف»، «حلوا»، «خرما»، «خیار»، «شربتی»، «شقیقه»، «کفتر»، «نیمکت»، «قیمتی»، «همیشه»، «ییلاق»، «لوله»، «لیاقت»، «لبو»، «لباء»، «مشکی»، «مشکی‌جان»، «مغلوبه»، «مفتول»، «حاضر»، «حالتاج»، «حسرت»، «حضرت»، «حبصه»، «خارا»، «خابس»، «پارچه»، «پاکت»، «پنیر»، «پوپول»، «پولی»، «انقلاب»، «اوجق»، «آمریکا»، «آلمان»، «انگلیس»، «انه»، «آقابگم»، «ادامه» و «اذان»

ناب ترین اسم های دختر با اسم‌های دوقسمتی

اسم‌های دوقسمتی یا دوتایی یا به قولی اسم میانی هم انواعی از اسامی هستند که برای نوزاد انتخاب می‌شوند. انتخاب اسم دوتایی بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که والدین نمی‌توانند بین دو اسم یکی را انتخاب کنند. و دوست دارند هر دو اسم را روی بچه‌شان بگذارند. البته اسم‌های دوقسمتی معمولا در ادامه خلاصه شده و تنها یکی از اسامی صدا زده می‌شوند. این اتفاق در مواردی که اسم ترکیبی طولانی و سخت باشد، بیشتر اتفاق می‌افتد. در ایران اسم‌های دوقسمتی به‌صورت ملی مذهبی هم انتخاب می‌شوند. به‌طوری که یکی از اسامی ریشه مذهبی داشته و اسم دیگر ریشه ملی و ایرانی دارد. این اسم‌ها هم ظاهرا مشکلی ندارند. و والدین می‌توانند این‌گونه اسم‌ها راانتخاب کنند اما این اسامی وارد سامانه نام‌های ثبت‌احوال نمی‌شود.

در انتها اجازه دهید شما را با محبوبترین نامهای دختر ایرانی آشنا کنیم. در ادامه 100 اسم محبوب دخترانه که از سال 1380 تا 1396 بیشترین ارجاع را به سازمان ثبت احوال داشته‌اند را با هم می‌خوانیم. این اسامی در بازه زمانی 16 ساله ذکر شده، 65 درصد از اسامی دخترانه نوزادان را تشکیل می‌دهد.

  1. فاطمه: نام فاطمه ریشه عربی داشته و به معنی زنی است که کودک خود را از شیر گرفته است. فاطمه نام دختر حضرت محمد (ص) نیز هست. پیامبر فرمودند نام دخترم را به این دلیل فاطمه می گذارم که، ” ان الله عزوجل فطمها و فطم من احبها من النار”. به عبارتی فاطمه به معنای رانده شده از آتش است.
  2. زهرا: زهرا از جمله القام حضرت فاطمه است. زهرا مونث کلمه “ازهر” و به معنای روشن و درخشان می‌باشد. این لقب را به این دلیل بر حضرت فاطمه نهاده‌اهند که زمانی که بر محراب نماز می‌ایستاد نور او فضای عرش را روشن می‌کرد. به طوری که اهل آسمان نور او را تماشا می‌کردند.
  3. زینب: معنای لغوی زینب آراستن و آرایش و خوبی است. زینب کبری نام دختر حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است. که از زنان فاضل و عالم عقیله بینی هاشم بوده اند. زینب به معنای دیگر یعنی درخت زیبا و خوش منظره. و خوشبو
  4. مریم: مریم نام یک گل خوشبو است که ریشه ایرانی دارد. این نام در نقاط دیگر دنیا هم استفاده می‌شود.
  5. مبینا: به معنی آشکار و واضح و روشن
  6. ستایش: به معنای آفرین، تحسین، تقدیر
  7. ریحانه: نام یک گیاه خوش‌ عطر است که در زمین نرم رشد می‌کند.
  8. نرگس: نام یک گل سفید و خوش‌بوست که کنایه از چشم معشوق دارد
  9. هستی: به معنای زندگی، موجودیت، کائنات
  10. محدثه: به معنای زنی که برای او حدیث گفته می‌شود
  11. معصومه: به معنای معصوم، پاک، بی‌گناه، پاک‌دامن
  12. نازنین زهرا: به معنای زهرای دوست داشتنی
  13. مهسا: به معنای مانند ماه، زیبا
  14. سارا: به معنای خالص و صاف و بی غل و غش
  15. یسنا: این اسم از اوستا می‌آید و به معنای حمد و ستایش و جشن است. و شامل 72 فصل است که یسنه به معنای پرستش و ستایش و نماز است
  16. مائده: به معنای سفره آسمانی، خوردنی، همچنین نام یک سوره در قرآن کریم است.
  17. مهدیه: این نام مونث مهدی و به معنای عروس است.
  18. هانیه: به معنای شادمان و خوشبخت می‌باشد. هانیه نیز کنیه حضرت فاطمه است.
  19. کوثر: این نام، نام یک چشمه در بهشت است. همچنین هم‌نام یک سوره در قرآن می‌باشد. که در شان حضرت فاطمه (س) نازل شده است.
  20. فاطمه زهرا: ترکیب اسم فاطمه و زهرا
  21. سارینا: به معنای پاک و خالص و مقدس. ریشه این نام به یکی از شاهزادگان عصر هخامنشی برمی‌گردد.
  22. ملیکا: ملیکا از نام ملک گرفته شده است. و به معنای فرشته می‌باشد. ملیکا به نوعی ملکه هم معنی می‌شود.
  23. عسل: به معنای انگبین، شهد
  24. رقیه: به معنای دعا و تعویذ، همچنین نام دختر امام حسین است.
  25. آتنا: این نام هم مظهر اندیشه و هنر و دانش است. همچنین نام یک الهه یونانی است. که دختر زئوس، خدای خدایان بوده است.
  26. حدیث: به معنای سخن و گفتار
  27. ثنا: دبه معنای تمجید و تحسین
  28. حلما: به معنای بردبار و صبور
  29. فائزه: به معنای زن رستگار
  30. پریا: مانند پری، زیبا چون پری
  31. اسم دختر کمیاب آیناز: به معنای ماه زیبا، زیبارو
  32. آیدا: به معنای شاد و خوش، همچنین نام نوعی گیاه است که در کنار آب رشد می‌کند.
  33. یگانه: به معنای یک‌رنگ و صمیمی و بی‌همتا
  34. سحر: به معنای بامداد، سپیده‌دم
  35. اسم دختر کمیاب اسرا: به معنای راه رفتن در شب، همچنین نام هفدهمین سوره در قرآن کریم
  36. اسما: نام‌ها، اسامی، معارف
  37. هلیا: به معنای دختر ماه، دختر شب، خورشید
  38. نگین، نام سنگ یا فلزی ارزشمند
  39. نیایش: به معنای آفرین، پرستش، عبادت
  40. حدیث: به معنای سخن نو
  41. رها: به معنای آزاد و خلاص
  42. غزل: به معنای شعر، عشق‌بازی، چکامه، سروده
  43. الهه: به معنای صنم، رب‌النوع
  44. نگار: به معنای دلبر، بت، صنم، محبوب، معشوق، تندیس
  45. نازنین: دلربا، دوست داشتنی، ظریف، نازپرورده
  46. محیا: حیات و زندگی
  47. الینا: به معنای باهوش و زرنگ، نعمت و فراوانی برای ما
  48. زیباترین اسم دختر باران: نام عنصری در طبیعت
  49. سوگند: به معنای حلف، قسم، یمین،
  50. کیمیا: به معنای اکسیر، شیمی، ماده‌ای که به تصور قدما می‌تواند فلزات بی‌ارزشی مانند مس و قلع را به طلا تبدیل کند.
  51. یاسمن: نام یک نوع گل زینتی با گل‌های درشت
  52. الناز: به معنای نازترین یا محبوب‌ترین فرد یک طایفه
  53. مهدیس: مانند ماه، زیبارو، زیبا و سفید
  54. صبا: باد بهار، نام یکی از شاخه‌های خنیانگری باستان
  55. کیانا: طبیعت
  56. مرضیه: کسی که خدا از او رضایت دارد.
  57. اسم دختر کمیاب النا: نورانی، هدیه ای از طرف خدا
  58. آیلین: به معنای زیبایی و روشنایی ماه
  59. فاطیما: این نام، مترادف لاتین فاطمه است. فاطمه نیز به معنای از آتش دور شده است.
  60. پریسا: به معنای افسونگر، زیبا، همچنین نام مخفف پری افسانه‌ای ایرانی به نام پریساتیس
  61. لیلا: به معنای شب طولانی، یا یک لاله سرخ که مانند جام است.
  62. مینا: به معنای شیشه، جام، شیشه شراب
  63. آوا: بانگ، صدا، صوت، شهرت
  64. یلدا: آخرین شب پاییز و بلندترین شب سال
  65. عاطفه: به معنای مهربانی
  66. دینا: داور و داوری، انتقام یافته
  67. الهام: مکاشفه، وحی، در دل افتادن
  68. نیلوفر: نام نوعی گل که در مرداب می‌روید.
  69. تینا: به معنای گِل
  70. بهار: اولین فصل سال
  71. نسترن: نام گلی از خانواده گل سرخ
  72. بیتا: به معنای زیبا و بی‌همتا
  73. حانیه: به معنای شیرین و دوست‌داشتنی
  74. آرزو: آرمان، امید
  75. زیباترین اسم دختر مهلا: آهسته، بی‌شتاب، دوستانه
  76. مهشید: پرتو مهتاب، ماه روشن و درخشان
  77. ندا: فریاد، بانگ صدا
  78. حسنا، زن زیبا
  79. سمیه: صدای خوش و آوازی که در آن خیر و خوشی باشد.
  80. یاسمین: نام نوعی گل
  81. راضیه: به معنای خشنود و پسندیده شده، همچنین یکی از القاب فاطمه (س)
  82. فرشته: ملک
  83. شقایق: نام یک گل سرخ، لاله، آلاله
  84. پرینا: به معنای پرنیان
  85. سمیرا: زن گندمگون، میهن بانو
  86. درسا: مانند در مروارید، ارزشمند و گران
  87. نرجس: نرگس، نام همسر امام حسن عسگری
  88. شیوا: نغز، خوب
  89. بهاره: مربوط به بهار
  90. شیدا: بی‌قرار و دلباخته
  91. زهره: ناهید، ونوس
  92. سیده فاطمه: مونث سید رانده شده از آتش
  93. شیما: زنی که روی چانه‌اش خال دارد. زن زیبای عرب،
  94. مارال: گوزن، آهو، زیبا و خوش‌اندام
  95. سرور: شادی و شادمانی
  96. کاملیا: گلی درشت به رنگ سفید و صورتی که در بهار رشد می‌کند.
  97. سایه: تصویری از کسی یا چیزی، حمایت و پناه
  98. پانیذ: قند، مکرر، شکر، نوعی حلوا با شکر و روغن بادام تلخ و خمیر
  99. نیکا، خوشا، نام رودی در شمال
  100. بهنوش: بهترین نوشیدنی

تصویر زیر که برگرفته از ایسنا می باشد 40 اسم پرطرفدار دختر و پسر در سال 96 که سازمان ثبت‌احوال منتشر کرده است را نشان میدهد.

فراوانی نام نوزادان

 

اگر قرار است به زودی صاحب فرزند دختر شوید شاید دیدن اسباب‌بازی‌های نوزاد دختر موجود در وب‌سایت مالتینا برایتان جالب باشد.

خواندن این مقالات هم می‌تواند برایتان جالب باشد.

مردمان جهان چگونه مراسم عروسی را برگزار می کنند؟

رسوم مراسم ازدواج در فرهنگ های مختلف جهان

افزایش اعتماد به نفس با استفاده از راهکارهای قطعی و اثبات شده

 

منابع

aftabiesmha، mom365، sabteahval

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024