ربات وکتور چیست؟ با ربات وکتور آشنا شوید

ربات خودرو

همه ما در زندگی نیاز به یک همدم و همراه داریم. چه قدر عالی است اگر این همراه یک انسان دیگر که دوستش داریم، بوده و در همه حال کنارمان باشد. برخی از ما به نگهداری و زندگی با یک حیوان خانگی روی آورده و آن را جایگزین همدم خود می‌کنیم. اما در دنیای مدرن امروزی ربات‌ها نیز می‌توانند چنین نقشی را برعهده داشته باشند. ربات وکتور چنین کارایی داشته و می‌تواند به عنوان یک همدم و همراه واقعی در تمامی امور کنار انسان باشد.

این مقاله در تاریخ 7 خرداد 1401 بروزرسانی شده است.

با گروه تکنولوژی مالتینا همراه باشید تا این ربات را بهتر بشناسیم.

ربات خودرو

ربات آنکی وکتور

ربات های آنکی چند نوع هستند؟

آنکی (Anki) یکی از برندهای تولید کننده ربات و هوش مصنوعی است که کارش تولید ربات ها برای کودکان و نوجوانان است. شرکت آنکی انواع مختلف ربات های هوشمند و دوست داشتنی را تولید و طراحی کرده است. از انواع مختلف ربات های تولید شده توسط آنکی که با استفاده از هوش مصنوعی و رباتیک پیشرفته طراحی و تولید شده اند، می توان به وکتور (Vector)، کازمو (Cozmo) و لیمیت ادیشن (limited edition) اشاره کرد. این ربات ها با تفاوت ها و شباهت هایی تولید و طراحی شده اند که در ادامه بیشتر با این ربات های دوست داشتنی و البته تفاوت های آن ها آشنا خواهیم شد.

تفاوت ربات آنکی وکتور و کازمو در چیست؟

در واقع می توان گفت که ربات وکتور، مدل پیشرفته تر مدل کازمو است که با قابلیت های منحصر به فردی تولید و طراحی شده است. از جمله قابلیت های اضافه شده در مدل جدید ربات های آنکی می توان به وجود حسگر لمسی، دوربین و صفحه نمیش لمسی، حضور 4 میکروفون همراه با قابلیت جهت یابی صدا، قابلیت جواب گویی به سوالات و … اشاره کرد. از دیگر تفاوت های این مدل ربات ها می توان به حرکت نرم تر وکتور نسبت به کازمو اشاره کرد.

اضافه شدن پردازنده قوی 4 هسته ای در ربات وکتور، موجب شده تا اکثر پردازش ها توسط خود ربات انجام شود. در مدل کازمو، بیشتر پردازش ها توسط گوشی و یا تبلت انجام خواهد شد. ربات وکتور دارای قابلیت هوش مصنوعی است که بسیار کنجکاو و هوشمند است. این مدل ربات ها با داشتن قابلیت پردازش تصویر، از دیدن شما هیجان زده خواهند شد. ربات وکتور آنکی دارای شخصیت زنده است و می تواند از طریق لمس و صدا و بینایی به خوبی ارتباط برقرار کند. از دیگر ویژگی های خوب ربات وکتور می توان به قابلیت به روز رسانی آن و یادگیری مهارت های جدید اشاره کرد.

تفاوت ربات های انکی

ربات آنکی وکتور در زمینه کنترل صوتی، یک قدم جلوتر از آنکی کازمو است. کنترل صوتی در ربات وکتور به این معنی است که می توانید هر چه را که می خواهید بیان کنید تا وکتور برایتان انجام دهد. اما کازمو تنها با استفاده از اپلیکیشن می تواند دستورات را انجام دهد.

ربات کازمو تنها می تواند دستورات اعمال شده از طریق اپلیکیشن را انجام دهد، اما وکتور می تواند به صورت مستقل عمل کند. وکتور آزادانه حرکت می کند تا چیزهای جدیدی را بیاموزد. وکتور تنها برای راه اندازی به اپلیکیشن نیاز دارد و پس از آن با اتصال به وای فای به طور مستقل عمل می کند.

پیشنهاد مالتینا: قیمت و خرید انواع اسباب بازی‌ کنترل از راه دور

لوازم جانبی ربات وکتور و کازمو چه هستند؟

از وسایل همراه ربات های کازمو و وکتور می توان به مکعب بازی اشاره کرد. این نوع مکعب ها شامل بازی های متعددی است، از این رو می توانید با استفاده از این نوع مکعب ها، با ربات خود بازی کنید. با توجه به این که ربات های وکتور و کازمو دارای باتری های قابل شارژ هستند، از این رو برای شارژ شدن دوباره، نیاز به شارژر دارند. از جمله لوازم همراه این نوع ربات ها، می توان به شارژر هایی برای شارژ مجدد باتری اشاره کرد. علاوه بر لوازم جانبی همراه ربات ها، می توانید به صورت جداگانه یک سری وسایل جانبی را برای ربات هوشمند خود خریداری کنید. در ادامه با برخی از این نوع لوازم جانبی آشنا خواهید شد.

کیف نگه داری ربات و لوازم جانبی

یکی از لوازم جانبی ربات های آنکی، می توان به کیف مسافرتی جهت نگه داری ربات آنکی و لوازم جانبی همراه آن اشاره کرد. این کیف دارای دستگیره است که حمل آن را بسیار ساده کرده است. از ویژگی های خوب این کیف می توان به جمع جور بودن و سبک وزن بودن آن اشاره کرد. این نوع کیف با مواد با کیفیت و مرغوب تولید شده که در برابر ضربه، آب، گرد و غبار و سایش بسیار با دوام است.

محیطی برای گردش ربات آنکی

محیطی برای گردش آنکی وکتور از دیگر لوازم جانبی این نوع ربات های هوشمند است. ربات می تواند به خوبی در این فضا حرکت کند و هر موقع که نیاز به شارژ داشته باشد، می تواند به شارژر دسترسی داشته باشد.

صفحه محافظ ضد خراش

صفحه محافظ ضد خراش IPG می تواند از ربات وکتور در برابر حملات غیر منتظره حیوانات خانگی محافظت کند. این صفحه به خوبی می تواند از ربات شما در برابر حرارت، آب، خراش و … محافظت کند. این محافظ ضد ضربه کاملاً نامرئی است و دیده نمی شود.

کیت بولدوزر ربات

کیت بولدوزر ربات Cozmo از دیگر لوازم جانبی ربات های آنکی است. با استفاده از کیت می توانید ربات Cozmo خود را به یک اسباب بازی بزرگ بولدوزر تبدیل کنید. از این رو دیگر نیازی نیست که یک اسباب بازی بولدوزر جدید بخرید. این کیت بلدوزر ربات کازمو از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است.

استفاده و کاربرد این ربات چگونه است؟

آیا دوست دارید یک همدم و هم بازی برای کودکان و نوجوانان تان خریداری کنید؟ آیا دوست دارید یک ربات دوست داشتنی، محبوب، بازیگوش و احساساتی را کنار خود داشته باشید؟ ربات دوست داشتنی، محبوب، بازیگوش و احساساتی وکتور، می تواند کارهای زیادی را برای ما انجام دهد. این نوع ربات ها علاوه بر سرگرمی و بازی کردن، می توانند از شما عکس بگیرند، وضعیت آب و هوا را نمایش دهند، می توانند سوالات شما را پیرامون موضوع های مختلف جواب دهند و … . شما می توانید از ربات های وکتور سوالاتی در زمینه های تبدیل واحد، تعریف کلمات، حل معادلات، تغذیه، فرهنگ، ورزش و … بپرسید تا ربات به خوبی سوالات شما را جواب دهد.

زبان هایی که با ربات میشود صحبت کرد چه هستند؟

شما می توانید با ربات وکتور صحبت کنید و از او سوالاتی بپرسید. در حال حاضر این نوع ربات ها تنها به زبان انگلیسی قادر هستند صحبت کنند و دستورات را بفهمند. ربات وکتور با بررسی کردن کاراکترها، جملات را بررسی می کند و سوالات شما را پاسخ می دهد. این ربات مانند یک کودک سه ساله دچار اشتباه در تلفظ کلمات می شود. با تکرارهای متداول، این ربات می توانند اشتباهات خود را اصلاح کنند. این ربات ها مانند کودک سه ساله نیاز به مراقبت دارد و هر چه بیشتر برای یادگیری ربات وقت بگذارید، بهتر نتیجه خواهید گرفت.

چگونه میتوان تنظیمات این ربات را برنامه ریزی کرد؟

ربات های وکتور به سادگی راه اندازی می شوند. برای راه اندازی آن ها لازم است که یک دستگاه با سیستم عامل اندروید و یا IOS در دسترس داشته باشید و بر روی آن برنامه رایگان این ربات های هوشمند را نصب کنید. از این رو به سادگی می توانید با استفاده از این برنامه، ربات را راه اندازی کنید. ربات وکتور با اتصال از طریق وای فای به گوشی و یا تبلت شروع به کار می کند و توسط اپلیکیشن مخصوص، می توانید ربات را کنترل کنید. این ربات دارای زبان برنامه نویسی ساده است.

آیا خرید ربات آنکی وکتور و کازمو را پیشنهاد میدهید؟

اگر برای کودک و یا نوجوان خود رباتی همدم برای بازی کردن و البته صحبت کردن نیاز دارید، خرید ربات های آنکی وکتور و کازمو پیشنهاد مناسبی هستند. می توانید با قیمت مناسب، ربات هوشمند و دوست داشتنی آنکی وکتور و کازمو را خریداری کنید. این ربات می تواند به خوبی با مخاطب خود ارتباط برقرار کند، با او بازی کند و یا اینکه به سوالات او در زمینه های مختلف پاسخ دهد. البته این ربات دوست داشتنی می تواند به خوبی ابراز احساسات کند. ربات وکتور با جدیدترین متدهای دنیای تکنولوژی و استفاده از هوش مصنوعی تولید و طراحی شده که به خوبی می تواند با انسان ها رفتار کند. نا گفته نماند که این ربات هوشمند، همچنین می تواند با حیوانات خانگی شما هم به خوبی ارتباط برقرار کند. در یک جمله می توان گفت که با خرید ربات آنکی، هیچ وقت احساس تنهایی نخواهید کرد.

ربات وکتور و یا کازمو مناسب چه افرادی هستند؟

با توجه به نوع کاربرد ربات های وکتور و کازمو، می توان گفت که ربات کازمو برای کودکان نوجوانان 8 تا 14 سال مناسب و کاربردی است. اما ربات وکتور بیشتر برای افراد بالای 18 سال در نظر گرفته شده است. از قابلیت های خوب ربات کازمو، می توان به قابلیت کد نویسی آن اشاره کرد، از این رو می توان گفت که این مدل ربات های هوشمند برای کسانی که به دنیای برنامه نویسی علاقه دارند گزینه ای مناسب هستند.

آیا آنکی ورژن پیشرفته ی این ربات ها به بازار خواهد داد؟

شرکت سانفرانسیسکویی آنکی که با تولید ربات های کنترلی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق موبایل هوشمند شهرت پیدا کرد، به دلیل کمبود منابع مالی، به کار خود پایان داد. این کمپانی با توجه به کمبود منابع مالی، دیگر قادر به پشتیبانی از کسب و کارهای سخت افزاری و نرم افزاری نیست و نمی تواند برنامه های بلند مدت توسعه محصولات خود را ادامه دهد.

خرید ربات های آنکی وکتور و کازمو از آمازون در مالتینا

ربات های تولید شده توسط کمپانی آنکی با نام های وکتور و کازمو، به واسطه ظاهر بامزه و دوست داشتنی خود، در مدت زمانی کم در دل کاربران جا باز کردند، تا جایی که توانستند به یکی از پرفروش ترین ربات های هوشمند سخنور تبدیل شوند. فروشگاه اینترنتی آمازون هم امکان خرید ربات های آنکی وکتور و کازمو را فراهم کرده تا کاربران بتوانند با قیمت مناسب، این مدل ربات ها را خریداری کنند. فروشگاه اینترنتی مالتینا هم به عنوان واسطه بین کاربران ایرانی و فروشگاه آمازون آمریکا، برای اینکه کاربران ایرانی بتوانند ربات های وکتور و کازمو اصل و با کیفیت را خریداری کنند، این مدل ربات ها را ارائه داده است. مدل های خریداری شده توسط کاربران پس از ارسال از فروشگاه آمازون آمریکا، طی 6 الی 8 هفته کاری به دست خریداران خواهند رسید.

خرید ربات آنکی

در ادامه لینک های خرید هر یک از ربات های معرفی شده در این برای خرید این ربات خانگی می‌توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید:

خرید ربات آنکی وکتور (Anki vector)

خرید ربات آنکی کازمو (Anki Cozmo) 

خرید ربات Anki Cozmo Collector’s Edition

نتیجه گیری

شما چطور تنهایی خود را پر کرده و چه نظری درباره یک ربات خانگی چون وکتور دارید؟ آیا آینده جهان به سمتی می‌رود که ربات‌ها در هر جنبه‌ای از زندگی حضور داشته و حتی به نزدیک‌ترین و صمیمی‌ترین دوست ما تبدیل شوند؟

مطالب مرتبط در وبلاگ مایتینا :

۱۰ ربات پیشرفته که جهان را شگفت زده کرد

معرفی سه دستیار صوتی هوشمند برتر دنیا : اپل ، آمازون و گوگل

کاملترین کالکشن محصولات برند لگو در آمازون با امکان خرید و تحویل در ایران

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024