چگونه عینک آفتابی مناسب صورت خود را انتخاب کنیم؟

عینک آفتابی فقط برای خوش‌تیپ‌تر شدن نیست. قبول دارید؟

استفاده از عینک آفتابی مناسب صورت برای سلامت و حفاظت از چشم‌ها در برابر اشعه‌های مضر نور آفتاب ضروری است.عدسی چشم به راحتی می‌تواند اشعه‌ی فرابنفش را را جذب کند. برخلاف پوست،نمی‌تواند سلول‌های آسیب دیده را بازسازی و خودش را ترمیم کند.برای محافظت از این عضو حساس و مهم باید حتما یک عینک آفتابی مناسب بخرید. عینک مناسب یعنی عینکی که کیفیت خوبی دارد و به خوبی روی چهره‌تان می‌نشیند.

شکل و حالت صورت‌تان را می‌شناسید؟ می‌دانید چه قابی بیشتر با چهره‌تان هماهنگی دارد؟

 

عینک آفتابی مناسب صورت


قرار دادن چشم‌ها در معرض نور آفتاب خطراتی دارد.ازجمله خطر ابتلا به آب مروارید، آفتاب سوختگی، سوزش و آبریزش، سرطان پوست پلک و خشکی چشم
خوشبختانه، بسیاری از انواع عینک‌های آفتابی می‌توانند از چشم‌های‌تان در برابر نور آفتاب محافظت کنند. بهترین عینک آفتابی، عینکی است که اطراف چشم را تا حد امکان بپوشاند. قاب و اندازه آن متناسب با شکل و ساختار صورت باشد.به این ترتیب، می‌توان چشم‌ها و پوست حساس اطراف آن را از تابش نور خورشید محافظت کرد.انتخاب و خرید یک عینک آفتابی مناسب صورت، علاوه بر حفاظت از چشم‌ها در برابر نور آفتاب، در ظاهرتان هم اثر دارد.عینک آفتابی مناسب سبب افزایش جذابیت و زیبایی صورت می‌شود.
هنگام خرید عینک آفتابی تعیین شکل صورتتان خیلی مهم است. چون به شما کمک می‌کند تا عینک آفتابی مناسب با ساختار صورت خود را پیدا کنید و خوشتیپ‌تر به نظر برسید.
در این مقاله قصد داریم راهنمای کاملی در مورد تشخیص فرم صورت و نحوه انتخاب و خرید یک عینک آفتابی مناسب صورت ارائه دهیم.

چگونه عینک آفتابی مناسب صورت را پیدا کنیم؟

عینک آفتابی مناسب صورت

برای خرید عینک آفتابی مناسب صورت، ابتدا باید شکل چهره  خود را تشخیص بدهید. با توجه با آن عینک مناسب را انتخاب کنید. تعیین شکل صورت به شما کمک می‌کند تا مدل عینک آفتابی، مدل مو و  آرایش مناسب صورت خود را بشناسید و حالت چهره‌تان زیبا و جذاب‌تر کنید.

چهره های گرد یا دایره ای شکل

عینک آفتابی مناسب صورت

صورت دایره‌ای شکل، انحنای زیاد دارد و بدون زاویه است. افراد با صورت‌های گرد، صاحب گونه‌هایی توپُر و چانه‌هایی گِرد هستند . ارتفاع صورت هم تقریبا با فاصله بین گونه‌ها صورت مساوی است. استفاده از عینک‌هایی که دارای فریم‌های خیلی باریک یا شیشه‌های رنگی هستند، مناسب افرادی که صورت گرد دارند نیست.
آن ها باید عینکی را انتخاب کنند که صورت را کشیده تر نشان دهد.

چهره‌های مربع شکل

عینک آفتابی مناسب صورت

داشتن چانه و پیشانی و گونه‌های پهن، از ویژگی‌های بارز در چهره افراد با صورت‌های مربعی بوده و خطوط صورت این افراد زاویه‌دار است. آن ها باید مدلی را انتخاب کنند که صورتشان را کشیده‌تر و طبیعی نشان بدهد. از انتخاب عینک‌هایی با قاب مربعی و کوچک خودداری کنند.

چهره های بیضی شکل

عینک آفتابی مناسب صورت

افرادی که صورت بیضی دارند، بسیار خوش شانس و جذاب هستند! چرا که همه اجزای صورتشان با هم تناسب داشته و اکثر مدل‌های عینک آفتابی برایشان مناسب است. صورت‌های بیضی حالت کشیده دارند و گونه صاحبان آنها استخوانی و بزرگ است. خرید عینک‌هایی که تعادل و هماهنگی چهره را بر هم می‌زنند ، انتخاب خوبی نیست.

چهره های مستطیل شکل

عینک آفتابی مناسب صورت

هنگامی که  طول صورت بیشتر از عرض و فاصله بین گونه‌ها، پیشانی فرد بزرگ و صورت کشیده باشد، شکل صورت مستطیلی است. عینک با سایز بزرگ و پهن که حالت گرد یا بیضی دارد و  شیشه های آن شفاف و قاب آن ها نازک است، گزینهای عالی برای صورت‌های مستطیلی است.

چهره‌های لوزی شکل

عینک آفتابی مناسب صورت

چهره‌های لوزی شکل، چانه کوچک و تیزی دارند و گونه‌ها وسیع ترین قسمت صورت است. افرادی که صورت لوزی دارند، باید از انتخاب عینک‌های زاویه دار و پهن خودداری کنند .آنها باید عینک‌هایی که انحنای ملایمی دارند را انتخاب کنند. عینک آفتابی که حالت گرد یا بیضی دارد، یک گزینه عالی برای افراد این دسته است.

چهره‌های قلبی شکل

عینک آفتابی مناسب صورت

در چهره‌هایی به شکل قلب هستند، طول پیشانی یا گونه‌ها زیاد بوده ولی قسمت‌های پایینی صورت و چانه کوچک و باریک است. عینک‌های خلبانی، عینک‌های گرد یا چند ضلعی که قسمت بالایی بزرگ‌تر از قسمت پایینی آنهاست، مناسب افراد با چهره قلبی‌شکل است.

انواع  و سبک های مختلف عینک آفتابی را بشناسید

عینک آفتابی مناسب صورت

 عینک خلبانی یا هوانوردی 

این عینک‌ها در میان افراد مشهور مانند تام کروز(Ton Cruise) و خلبانان هواپیما محبوبیت بسیاری دارند. داشتن قاب نازک و شیشه‌های رنگی گِرد که حالت آینه ای دارند از خصوصیات متمایزکننده عینک خلبانی است. این مدل عینک‌ها مناسب صورت‌های قلبی، مربعی و مستطیلی هستند.

عینک چشم گربه‌ای یا پروانه‌ای

عینک آفتابی مناسب صورت

در طراحی و تولید این مدل از عینک‌های آفتابی از حالت چشمان گربه و بال پروانه الهام گرفته شده است. عینک چشم‌گربه‌ای یا پروانه‌ای از سال ۱۹۶۰ پا به عرصه مد و فشن گذاشته‌اند. این مدل عینک‌ها، مناسب صورت‌های مربع، بیضی، گرد و قلبی هستند و ظاهر کلاسیک و بسیار زیبایی دارند.

عینک مستطیلی

عینک آفتابی مناسب صورت

 عینک‌های آفتابی با قاب مستطیل‌شکل و زاویه دار، مناسب چهره‌های بیضی و گرد هستند و طول صورت را بیشتر نشان می‌دهند.

عینک گرد یا دایره‌ای

عینک آفتابی مناسب صورت

سال‌هاست که عینک‌ گرد یا عینک‌هایی با فریم دایره‌ای در میان افراد مشهور محبوبیت بسیاری دارند. این مدل عینک‌ها مناسب صورت‌های قلبی، مربعی و مستطیلی هستند.

عینک آفتابی پل دار

عینک آفتابی مناسب صورت

عینک‌های خلبانی از معروف ترین مدل‌های عینک پل دار هستند که در این نوع عینک‌ها، شیشه‌ها با دو میله یا پل به هم متصل شده‌اند. اغلب دارای فریم بیضی یا مربع شکل هستند. این مدل از عینک‌ها مناسب صورت‌های مربعی، مستطیلی یا قلبی شکل هستند.

عینک آفتابی پوشاننده(Wrap)

عینک آفتابی مناسب صورت

 عینک‌های آفتابی محافظ  لنز و فریم‌های بزرگتری نسبت و به سایر مدل ها دارند و کل ناحیه چشم را پوشش می‌دهند. این عینک‌ها می‌توانند چشم‌ها را در موقعیت های خاص مانند رانندگی و ورزش و… به طور جدی در مقابل نور آفتاب حفاظت کنند. این عینک‌ها برای افرادی مناسب است که به مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار دارند. مثل راننده‌ها، اسکی‌سواران و کسانی که گلف، بدمینتون یا تنیس بازی می‌کنند.

عینک مربعی

عینک مربعی به علت ساختار زاویه‌دار خود، اجزای چهره‌تان را متناسب‌تر نشان می‌دهد. این عینک ها مناسب صورت‌های گرد یا بیضی‌ است.

عینک آفتابی  ویفری یا مدل خیابانی

عینک آفتابی مناسب صورت

این مدل یکی از مدل‌های کلاسیک عینک آفتابی است که از دهه ۱۹۵۰ مورد توجه  زیادی قرار گرفت. عینک‌های ویفری برای هر مدل صورتی مناسب هستند و یک گزینه عالی برای استفاده روزانه هستند. این عینک‌ها، سبک و استایل خیابانی دارند. یعنی برای تیپ و ظاهرتان در خیابان و استفاده روزمره مناسبند.
این مدل عینک‌ها مناسب صورت های گرد، قلبی و مربعی هستند.

برای خرید عینک آفتابی مناسب صورت خود به این نکات هم توجه کنید

عینک آفتابی مناسب صورت

  • عینکی انتخاب کنید که پرتوهای فرابنفش را مهار می‌کند و اجازه ندهید قیمت یا رنگ آن شما را بفریبد.
    توانایی مهار اشعه‌ی فرابنفش به تیره بودن یا قیمت عینک بستگی ندارد.
    جذب فرابنفش تا ۴۰۰ نانومتر؛ معنایش این است که۱۰۰ درصد اشعه ی فرابنفش را جذب می‌کند.
  • عینک آفتابی باید طوری باشد که شقیقه هایتان را بپوشاند.
    در این حالت پرتوهای فرابنفش نمی‌توانند از گوشه‌های چشم به آن وارد شوند.
  • حتی اگر از لنزهای محافظ پرتوهای فرابنفش استفاده می‌کنید، باز هم عینک آفتابی‌تان را فراموش نکنید.
  • مطمئن شوید که رنگ کل شیشه عینک آفتابی یکنواخت است. نه این که در یک بخش تیره تر از جای دیگر باشد.
  • آزمون دیگری که برای انتخاب عینک آفتابی مناسب صورت وجود دارد، این است که به اندازه‌ی طول بازویتان آن را از خودتان دور نگه دارید.
    از این فاصله از درون آن به یک خط مستقیم مانند لبه‌ی کتاب یا دیوار نگاه کنید.
    سپس عینک را در راستای آن خط مستقیم به آهستگی حرکت دهید.
    اگر لبه‌ی خط مستقیم کج یا شکسته شد، شیشه‌های عینک آفتابی مناسب نیستند و نباید آن را بخرید.
  • شیشه های عینک زرد و قرمز رنگ، تا حدودی سبب کاهش نور خورشید می‌شوند.
    ممکن است به اندازه‌ی کافی از صورت در برابر تابش خورشید محافظت نکنند.
    حتی اگر برچسب محافظ اشعه فرابنفش داشته باشند.
  • در هنگام روز اقدام به  امتحان کردن و خریداری عینک آفتابی کنید.
    عینک‌هایی با شیشه‌های خاکستری، سبز، قهوه‌ای،سیاه و آبی، برای دید خوب و محافظت از نور خورشید مناسب هستند.

بهترین عینک آفتابی اصل

امیدواریم مطالعه مطلب بالا برایتان مفید باشد و بتوانید عینک آفتابی مناسب صورت خود را انتخاب و خریداری کنید. برای مشاهده پرفروش‌ترین عینک‌های آفتابی از بهترین برندهای دنیا و خرید عینک آفتابی اصل می‌توانید به مالتینا مراجعه کنید.

خرید عینک آفتابی اصل

منبع: evo / coastal

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024