دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا (دوربین ورزشی) چیست و چه کاربردی دارد؟

دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا

دوربین فیلمبرداری ورزشی یا دوربین اکشن کمرا از جمله دوربین‌هایی است که می‌توانید آن را به همراه خود به هر کجا ببرید. در حقیقت یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این دوربین‌ها این است که قابل حمل هستند. می‌توان با استفاده از این دوربین‌ها ویدئوها و عکس‌های بسیار باکیفیتی تهیه کرد. در این متن به بررسی کامل دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا خواهیم پرداخت.

دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا چیست؟

دوربین‌های اکشن کمرا یا دوربین فیلمبرداری ورزشی نیز همچون هر دوربین دیگری به ضبط فیلم و عکسبرداری می‌پردازند. شما می‌توانید این دوربین‌ها را به کلاه خود و دستگیره‌ی دوچرخه یا موتور وصل کنید. همچنین می‌توان از این دوربین‌ها در زیر آب نیز استفاده کرد. در حقیقت دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا قابلیت اتصال به هر وسیله‌ای را دارد. اما فایده‌ی این مسئله چیست؟ این مسئله سبب می‌شود تا بتوانید فیلم‌های کوتاه عالی و تصاویر هیجان انگیز بگیرید! شما می‌توانید در زمان پایین آمدن از کوه یا رانندگی در مناظر شگفت‌انگیز، این دوربین‌ها را به یک محل مناسب متصل کنید و از صحنه‌های دلخواه فیلمبرداری و عکسبرداری کنید. در این صورت خانواده و دوستان شما هم می‌توانند دقیقا همان صحنه‌هایی که برای شما قابل مشاهده است را ببینند.

تفاوت دوربین فیلمبرداری ورزشی با دوربین‌های دیگر

این دوربین ها نسبت به دوربین‌های point & shoot یا دوربین‌های DSLR کوچک‌تر هستند. همانطور که ذکر شد می‌توانید این دوربین‌ها را همراه با خود به هر کجا که مایل باشید ببرید. این دوربین‌ها دارای کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری بسیار بالایی هستند. علاوه بر این اغلب دوربین‌های اکشن کمرا دارای لنز پهن‌تری هستند و این موضوع سبب می‌شود تا بتوانید عکس‌های عریض‌تری را تهیه کنید.

مقایسه دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا

ویژگی‌های دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا مهم هنگام خرید

خرید این دوربین‌ها می‌تواند گیج‌کننده باشد چراکه دوربین‌های اکشن کمرا یا دوربین فیلمبرداری ورزشی دارای ویژگی‌های متعددی هستند که باید در رابطه با آن‌ها اطلاعات کسب کنید. اگر شما هم قصد خرید این نوع دوربین را دارید باید برای تصمیم‌گیری درست به ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دوربین‌ها که در بخش زیر شرح داده شده است توجه کنید.

آیا اکشن کمرا HD است؟

HD به معنای وضوح و کیفیت بالا است. این به این معناست که می‌توانید ویدئوهای خود را از طریق تلویزیون، تلفن همراه هوشمند، یوتیوب، پروژکتور و کامپیوتر پخش کنید. اغلب دوربین‌های اکشن دارای این قابلیت هستند و این موضوع سبب می‌شود تا اطمینان یابید پخش ویدئوی شما با کیفیت بالا انجام می‌شود. کیفیت HD یا 1080p سبب خواهد شد که رزولوشن 1920 x 1080 در اختیار داشته باشید.

آیا اکشن کمرا 4k است؟

از قابلیت 4K با نام Ultra HD نیز یاد می‌شود. این قابلیت سبب می‌شود تا رزولوشن بسیار بالاتر برود و عکس‌ها وضوح بیشتری پیدا کنند. در این حالت می‌توان عکس‌ها را بدون اینکه از کیفیت بالای آن‌ها کاسته شود، بزرگ کرد. می‌توان از فوتیج‌های 4K در تلویزیون‌های دیجیتال و فیلم‌پردازی استفاده کرد. این یک قابلیت ضروری نیست اما اگر می‌خواهید ویدئوهای بسیار بسیار باکیفیت داشته باشید، دوربین فیلمبرداری ورزشی که دارای قابلیت 4K است را انتخاب کنید.
اغلب دوربین‌های اکشن کمرا می‌توانند بدون هیچ مشکلی ویدئوها را به صورت 4K ضبط کنند. این دوربین‌ها به لطف حسگرهای بزرگ خود، می‌توانند عکس‌هایی فوق‌العاده نیز تهیه کنند و بلافاصله آن‌ها را از طریق وای فای به تلفن همراه هوشمند شما منتقل کنند. شما اگر بخواهید با دوربین‌های دیگر چنین ویدئوهای باکیفیتی ضبط کنید، باید یک دوربین بزرگ تهیه کنید و حداقل دو تا سه برابر بیشتر هزینه کنید.

بیشتر بخوانید : نگاهی به انواع دوربین های داخلی خودرو و بررسی آن ها

استفاده از دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا در زیر آب

یک نکته فوق‌العاده در مورد دوربین فیلمبرداری ورزشی این است که شما می‌توانید آن را در داخل قاب ضد آب قرار دهید و تا عمق زیادی به زیر آب ببرید. اگر شما غواص هستید باید اطمینان حاصل کنید که اکشن کمرای شما می‌تواند در عمق مورد نظر شما کار کند.

 

بیشتر بخوانید : ۱۳ دوربین فیلم برداری حرفه ای FULL HD با دید کامل در شب

 

دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا و غواصی

اندازه کوچک

یکی از بزرگ‌ترین مزایای اکشن کمرا، قابل حمل بودن آن است. اغلب این دوربین‌ها به قدری کوچک هستند که در کف دست شما جای می‌گیرند. شما می‌توانید به راحتی دوربین خود را به هر ترایپاد یا مونوپاد استانداردی وصل کنید و بابت حمل آن نگرانی نداشته باشید. حتی اگر قاب ضد آب و محافظ اکشن کمرا را بر روی آن قرار دهید نیز نسبت به اغلب دوربین‌های point & shoot اندازه‌ای کوچک‌تر خواهد داشت.

حافظه‌ی دوربین فیلمبرداری ورزشی

یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین‌های اکشن کمرا که باید در هنگام خرید نیز مورد توجه قرار بگیرد، حافظه‌ی آن‌ها است. شما باید اطمینان داشته باشید که دستگاه شما دارای حافظه‌ و فضای ذخیره‌ای گسترده‌ای است تا مبادا به هنگام فیلمبرداری از صحنه‌ای فوق‌العاده، با کمبود فضا مواجه شوید. اگر زیاد فیلمبرداری می‌کنید باید دوربینی که حافظه‌ی زیادی دارد را تهیه کنید. با این حال این امر ضروری نیست چراکه می‌توانید در هر زمان که کارت حافظه پر شد آن را با یک کارت حافظه‌ی خالی تعویض کنید.
توجه داشته باشید که اگر اکشن کمرای شما دارای کیفیت 4K است باید فضای بیشتری برای ویدئوها در نظر بگیرید. چراکه در این حالت ویدئوهای شما کیفیت بالاتر و در نتیجه حجم بالاتری خواهند داشت. با یک تخمین حدودی می‌توان گفت که یک ویدئوی یک دقیقه‌ای 4K چیزی کمتر از 400 مگابایت از فضای ذخیره‌ای شما را اشغال خواهد کرد.

میزان FPS

FPS مخفف تعداد فریم تولید شده در هر ثانیه است. ویدئو از طریق پشت سر هم قرار گرفتن هزاران تصویر ثابت تولید می‌شود. به همین دلیل سرعت تولید فریم در هر ثانیه بر روی ویدئوی شما تاثیر خواهد گذاشت. اگر این سرعت پایین باشد کیفیت ویدئو پایین خواهد آمد. در حال حاضر این میزان از نظر استاندارد برابر با 24 SPF است. خوب است بدانید که اگر FPS برابر با 70 باشد، به معنای این نیست که ویدئو سریع‌تر به نظر می‌رسد بلکه به معنای کیفیت بالاتر و چشم‌نوازی بیشتر آن است.

لوازم جانبی دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا

با خود فکر کنید که می‌خواهید از اکشن کمرا در چه مواقعی استفاده کنید. این موضوع سبب می‌شود تا بهتر بدانید چه لوازم جانبی برای آن نیاز دارید. لوازم جانبی که می‌توانید برای اتصال اکشن کمرا تهیه کنید متفاوت هستند اما چند مورد از پرطرفدارترین آن‌ها در بخش زیر آمده است.

  • بست مخصوص سر: شما می‌توانید با استفاده از این بست، دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا را بر روی سر خود قرار دهید. این یک وسیله جانبی عالی برای ضبط فیلم از خودتان در زمان فرود آمدن با طناب، بالا رفتن از کوه، دو، موج‌سواری، شن‌سواری، تخته‌سواری روی برف، اسکی، غارنوردی و … است.
  • بست مخصوص دستگیره دوچرخه: اگر دوچرخه سواری می‌کنید، می‌توانید با استفاده از این بست و اتصال اکشن کمرا به دستگیره موتور فیلم‌های بسیار جالبی ضبط کنید.
  • بست مخصوص شیشه جلوی اتومبیل: شما می‌توانید با استفاده از این بست در زمانی که با اتومبیل خود از میان مناظر کوهستانی دیدنی سفر می‌کنید، به ضبط ویدئو بپردازید. شما می‌توانید از این طریق از این مناظر برای دوستان و خانواده‌ی خود ویدئوهای کوتاه و هیجان‌انگیز بفرستید.
  • پوشش مخصوص زیر آب: با استفاده از این مورد می‌توانید از تجارب غواصی خود یا لحظات جالب داخل استخر فیلمبرداری کنید.

 

در مالتینا بخوانید : چگونه یک لنز دوربین عکاسی حرفه ای با حداقل هزینه داشته باشیم ؟

دوربین فیلمبرداری ورزشی برای چه افرادی مناسب است؟

دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا دارای کاربردهای گوناگونی است و افراد مختلف می‌توانند با توجه به نیازهای خود از آن بهره ببرند.
برای مثال اگر به ورزش علاقه دارید می توانید به هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی همچون موج‌سواری و اسکی و همچنین ضبط صحنه‌های ورزشی از زوایای گوناگون، از اکشن کمرا استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این دوربین در هنگام بازی‌های ورزشی به منظور دانستن خطاها و بهبود عملکرد خود استفاده کنید.
همانطور که پیش‌تر ذکر شد می‌توانید از این دوربین‌ها به هنگام دوچرخه‌سواری نیز استفاده کنید. در این هنگام می‌توانید اکشن کمرای خود را به دسته‌ی دوچرخه یا چرخ آن متصل کنید. در این حالت ویدئوی شما در حالت استاندارد ضبط خواهد شد و می‌توانید یک فیلم متناوب از مسیر خود داشته باشید.
علاوه بر این، می‌توانید از دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا به عنوان دوربین ماشین نیز استفاده کنید. تمامی دوربین‌های اکشن دارای لنزهای گسترده‌ای هستند و در نتیجه می‌توانند از تمام فضای رو به روی خودرو فیلمبرداری کنند.

سفارش دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا
همچنین همانگونه که ذکر شد، این دوربین‌ها به لطف اندازه‌ی کوچک و لوازم جانبی متعدد می‌توانند برای فیلمبرداری و عکسبرداری از نقاط خاص مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال می‌توان برای فیلمبرداری از زوایای گوناگون، این دوربین‌ها را در بالای لوستر، روی یک دوربین دیگر، روی کایت، بالن یا تخته اسکیت قرار داد.
اگر حیوان خانگی دارید نیز می توانید از انواع مختلف اکشن کمرا که می‌توانند بر روی قلاده‌ی حیوان خانگی شما نصب شوند، استفاده کنید. باتری داخلی این دوربین‌ها سبب می‌شود که برای چند ساعت روشن بمانند. به همین جهت اگر حیوان خانگی شما اهل قدم زدم در محله است می‌توانید از این دوربین‌ها استفاده کنید تا بدانید که در طول روز دقیقا به چه جاهایی می‌رود و چکار می‌کند.
حال با دانستن تمامی نکات در رابطه با دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا خواهید توانست به راحتی به انتخاب کالا بپردازید. شما می‌توانید همین حالا و از طریق لینک زیر، دوربین های اکشن را از طریق مالتینا سفارش دهید.

مشاهده و خرید

پیشنهاد خرید دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا

علاوه بر مواردی که در این مقاله به عنوان ویژگی هایی که باید در هنگام خرید دوربین فیلمبرداری اکشن کمرا به آن دفت کرد معرفی شد، هزینه ای است که خرید محصول بر روی دست خریدار می گذارد.

با جمع بندی تمام این موارد دوربین ورزشی اکشن کمرا Campark یک گزینه ی ایده آل برای کسانیست که میخواهند یک دوربین ورزشی همه کاره داشته باشند. این دوربین دارای WiFi سازگار با اندروید و IOS، قابلیت فیلم برداری زیر آب با کیفیت 4K و زاویه دید 170 درجه است. همچنین fps این دوربین 30 می باشد که می تواند تصاویر دلچسب از مناظر در اختیار قرار دهد.

در جعبه ی این دوربین علاوه بر دو باتری 1050 میلی آمپری دو گیره برای قرار گرفتن دوربین بر روی دست و دوچرخه قرار داده شده است.

برای اطلاع از قیمت دوربین ورزشی اکشن کمرا Campark اورجینال و سفارش آن می توانید سری به لینک زیر بزنید.

Campark X25 vs. APEMAN A79 – Review and Comparison - Nerd Techy

 

منابع:

worldsim.com

economictimes.indiatimes.com

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024