دستگاه ماسک ساز خانگی چه هست و از کجا بخریم ؟

دستگاه ماسک ساز خانگی

همه ما دوست داریم در هر سنی زیبا و جوان به نظر برسیم. برای زیبایی اولین پارامتری که باید به آن توجه داشته باشید، داشتن یک پوست زیبا و سالم است. پوست شما با بالا رفتن سن‌تان و تحت شرایط محیطی مانند آب و هوا، آلودگی، محصولات آرایشی و غیره در معرض آسیب قرار می‌گیرد. این پوست بیچاره از نوجوانی که با جوش‌های غرور مورد هجوم قرار می‌گیرد و در همین حین به لطف نور خورشید، دچار لک و کدر شدن و تیرگی میشود و در سنین بالاتر هم پوست دچار مشکلات متعدد دیگر مانند منافذ باز، دهیدراته شدن و چین و چروک می‌شود. از طرفی در بین تمام قسمت‌های بدن تنها پوست صورت است که در بیشتر مواقع بدون هیچ نوع پوشش و محافظی تحت تاثیر این عوامل مخرب قرار می‌گیرد. طبیعی است که برای اینکه پوست‌تان بتواند از تمام این تهدیدها و عوامل مخرب جان سالم به در ببرد، به محافظت و رسیدگی نیاز دارد. شما به خصوص از سن 25 سالگی به بعد باید به صورت مداوم و مرتب به پوست رسیدگی کنید و با کرم‌ها و سرم‌ها نیازهای پوست را برطرف کنید. این روزها برای مراقبت از پوست و جوان نگه داشتن آن روش ها و ابزار متعددی معرفی شده است که می توانید از ان ها استفاده کنید. یکی از این ابزار جالب و نوین دستگاه ماسک ساز خانگی است. در این مقاله از مالتینا بلاگ با ما هراه باشید تا با این دستگاه بیشتر آشنا شوید.

دستگاه ماسک ساز خانگی

ماسک‌های صورت

ماسک‌های صورت برای درمان مشکلات پوستی و یا تامین برخی از مواد مورد نیاز پوست استفاده می شوند. استفاده از ماسک یک روش پیشگیرانه و درمانی برای بهبود وضعیت پوست است. به کمک ماسک‌ می‌توانید پوست را پاکسازی کرده و مواد زائد را از منافذ پوست بیرون بیاورید و یا مواد مغذی مورد نیاز را در اختیار پوستتان قرار دهید.

شما می‌توانید بسته به نیاز پوست از ماسک مناسب خود استفاده کنید. مثلا برای درمان خشکی و دهیتراته شدن، از ماسک‌های آبرسان کمک بگیرید یا برای بستن منافذ باز از ماسک‌های پاک کننده و کنترل کننده چربی پوست استفاده کنید. یکی از اصلی‌ترین فواید ماسک‌های صورت این است که پوست شما را ریلکس کرده و تنش‌ها را از پوست شما دور می‌کند.

معایب ماسک صورت آماده

تا اینجا در مورد مزایا و فواید ماسک صورت صحبت کردیم و گفتیم که هر کدام از آن‌ها چطور می‌توانند در درمان مشکلات پوستی و تامین نیازهای پوست به شما کمک کنند. اما در این بخش می‌خواهیم از بعد دیگری به مقوله ماسک نگاه کنیم. ماسک‌های صورت اگرچه مفید هستند اما دردسرهای خاص خودشان را هم دارند . اگر بخواهید از ماسک های آماده موجود در بازار استفاده کنید، بعد از اینکه تحقیقات لازم را کردید و برند معتبر و قابل اعتماد تولید کننده ماسک را انتخاب کردید و بعد از اینکه متوجه شدید که کدام مدل ماسک برای پوست شما یا مشکل پوستی شما مناسب‌تر است، آن را خریداری می کنید. اما مسئله نگران کننده‌ای که هنوز وجود دارد این است که هیچ کمپانی نمی‌تواند ماسک‌های صد درصد ارگانیک و طبیعی تولید کند. چرا که در این صورت تنها 2 هفته بعد باید شاهد فاسد شدن ماسک‌ها باشد.

برای اینکه این اتفاق نیفتد، کمپانی‌ها مجبورند از مواد نگهدارنده شیمیایی مانند بوتیل هیدروکسی Butylated Hydroxyanisole))، پارابن، فرمالدئید یا ترکیبات پلی اتیل گلیکون در محصولاتشان استفاده می‌کنند. این مواد در طولانی مدت تاثیرات مخرب زیادی دارند. برای مثال پارابن در طولانی مدت باعث ناباروری و یا آلرژی می‌شود. فرمالدئید ماده دیگری است که به کرات به عنوان نگهدارنده در محصولات آرایشی استفاده می‌شود. این ماده سرطان زا بوده و باعث ایجاد التهاب و تحریک پوست می‌شود. در صورتی که در طولانی مدت با این ماده تماس مستقیم داشته باشید، ممکن است دچار ضعف عمومی، سردرد، سوزش گلو، اختلال تنفسی و بروز علائم آسم شود. موارد این چنینی باعث می‌شود که گاهی در خصوص استفاده از ماسک به عنوان یک محصول غیر ضروری و کمک کننده، دچار تردید شویم. همین جاست که دستگاه ماسک ساز خانگی وارد میدان می شود.

ماسک‌های خانگی صورت

خیلی از ما زمانی که دست از خرید ماسک‌های آماده می‌کشیم، به این فکر می افتیم که ماسک‌ها را خودمان در خانه درست کنیم. ماسک‌های خانگی معمولا شامل مواد غذایی و روغن‌های گیاهی موجود در خانه هستند و معمولا طرز تهیه ساده‌ای هم دارند. وقتی یک ماسک خانگی تهیه می‌کنید، این اطمینان را دارید که ماسک‌تان صد در صد طبیعی و ارگانیک است و هیچ ماده شیمیایی در آن وجود ندارد. از این گذشته دیگر مجبور نیستید که برای مدت‌ها از یک ترکیب ثابت به عنوان ماسک استفاده کنید. به عبارتی می‌توانید ترکیب ماسک را به نسبت نیاز پوست‌تان تغییر دهید. برای مثال اگر یک ماسک پاکسازی با زغال سیاه تهیه می‌کنید تا منافذ پوست‌تان را تمیز کند، در حالی که به تازگی دچار خشکی و کم آبی پوست هم شده‌اد، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و مقداری عسل یا آلوئه ورا هم به ترکیب اضافه کنید تا ماسک در حین پاکسازی منافذ، پوست‌تان را هم آبرسانی کند.

تنها مشکلی که وجود دارد این است که ماسک‌های خانگی معمولا شکل منسجمی ندارند و استفاده از آن‌ها کمی مشکل می‌شود. حتی ممکن است همه صورت و گردن‌تان یا حتی لباس هایتان را کثیف کند. یا در بعضی موارد مجبور می‌شوید بعد از زدن ماسک به حمام بروید.

نمونه ای از دردسر های ساخت ماسک خانگی

ماسک خیار و آلوئه ورا

شاید برای شما هم پیش آمده است که با صورت پف کرده و خسته از خواب بیدار شوید و مجبور باشید که برای یک مهمانی مهم هم آماده شوید. وقتی جلو آینه می‌روید، احتمالا کیس‌های زیر چشم یا پوست خسته و بی‌حال‌تان توی ذوق می‌زند و سعی می‌کنید به یک روشی این خستگی را رفع کنید. خب اگر من باشم، اولین چیزی که به ذهنم می‌رسد، خیار است. خیار  خنک و آبرسان برای دور کردن اثرات خستگی و خواب آلودگی معجزه می‌کند. نظرتان چیست که این خیار را با کمی آلوئه ورا ترکیب کنید تا یک بمب آبرسان داشته باشید. این فرمول، ترکیب مورد علاقه من برای قبل از مهمانی‌ها است.

برای تهیه این ماسک باید ابتدا خیار را داخل مخلوط کن ریخته و بعد ژل آلوئه ورا را با قاشق جدا کرده و به آن اضافه کنید. بعد از اینکه ترکیب آماده شد، آن را روی صورت‌تان بگذارید. به همین سادگی یک ماسک خانگی آبرسان دارید. تا اینجا که همه چیز به نظر خوب پیش رفت.

چند دقیقه میگذرد و متوجه شره‌ های ماسک می شوید که کم کم دارند به طرف گوش‌تان روانه می‌شوند. یا اینکه حس کنید بین موهای‌تان با این ترکیب خنک و خیس شده است. این اتفاقی است که هر بار بعد از گذاشتن این ماسک گریبانگیر من می‌شود و برای اینکه سرم بوی خیار ندهد، مجبور می‌شوم بعد از ماسک دوش بگیرم. فقط باید چند بار قبل از قرارهای مهم‌تان این اتفاق برای‌تان افتاده باشد، تا مثل من برای همیشه عطای شادابی پوست با ماسک خانگی را به لقای آن ببخشید.

اما اگر یک راه وجود داشته باشد که بتوان از شره کردن ماسک  جلوگیری کرد چطور؟ همین جاست که دستگاه ماسک ساز خانگی وارد میدان می‌شود و در عرض ده دقیقه یک شت ماسک شیک تحویل تان می دهد که به جز قرص صورت‌تان به هیچ کجای دیگر از صورت و سرتان کاری ندارد و اجازه می‌دهد موهای‌تان خشک و البته خوش بو بماند. خود من به تنهایی برای این لطف بزرگ بی نهایت از دستگاه‌های ماسک ساز ممنون هستم.

برای حل این مشکل و برای اینکه ماسک زدن برای‌تان راحت‌تر باشد، یک راه حل وجود دارد.

دستگاه ماسک ساز خانگی

با محبوبیت روز به روز ماسک‌های خانگی برخی از کمپانی‌ها تصمیم گرفتند که با تولید یک دستگاه ترتیبی بدهند که درست کردن ماسک در خانه راحت تر باشد. این دستگاه‌ها ماسک را با شکل منسجم‌تر و یک دست‌تری تولید می کنند تا راحت‌تر روی صورت‌تان قرار بگیرد و بدون اینکه موها یا گردن‌تان را کثیف کند، پوست را تغذیه کند. در ادامه با انواع و ساز و کار دستگاه ماسک ساز خانگی آشنا می شویم و به معرفی یکی از معروف ترین مارک های این دستگاه می پردازیم.

بشر از آغاز تاکنون همیشه سعی داشته به کمک ابزارها کارها را ساده‌تر انجام دهد. هر بار کاری را به کرات انجام می دهیم، کم کم به فکر ساختن یک ابزار و وسیله میفتیم که آن را کار را برای‌مان ساده‌تر کند. کافی است چند ماهی سعی کنید با میوه‌ها و مواد غذایی برای‌ خودتان ماسک درست کنید. اوایل حتما از شادابی و تاثیری که ماسک روی پوست‌تان دارد، خوشحال می‌شوید. اما طبق تجربه ای که ما داریم، ماسک‌های خانگی هم دردسرهای خاص خودشان را دارند. برای اینکه بهتر متوجه منظورم شوید، بیایید با هم یکی دو ماسک خانگی درست کنیم.

نحوه ی استفاده از دستگاه های ماسک ساز خانگی

فقط کافی است که تصمیم بگیرید که پوست‌تان برای اینکه حال بهتری پیدا کند، به کدام یک از میوه‌ها و سبزیجات نیاز دارد. سپس میوه‌ها و سبزیجات مورد نیازتان را خوب شسته و آبگیری کنید. در مرحله بعد آبمیوه‌های تازه و ترکیبات دیگر را داخل محفظه اندازه گیری بریزید. شما می‌توانید از آبمیوه‌های آماده هم استفاده کنید. به یاد داشته باشید که تمام موادی که وارد محفظه دستگاه می‌شوند، باید کاملا مایع باشند و هیچ ماده جامد و سفتی نباید در محفظه قرار بگیرد.

به همراه دستگاه یک محفظه اندازه گیری هم ارسال می‌شود که به کمک آن اندازه آبمیوه‌ها را مشخص کرده و در دستگاه بریزید. ترکیب نرمال برای تهیه ماسک 25 میلی لیتر از ماده سازنده ماسک به اضافه 70 میلی لیتر آب است. دقت کنید که حتما باید بخشی از ترکیب کلی را آب تشکیل بدهد. تا ترکیب رقیق‌تری ایجاد شود. دقت کنید که هیچ میوه یا ماده جامد دیگری نباید وارد محفظه شود.

می‌توانید از روغن‌های گیاهی هم برای غنی‌تر شدن ماسک و اینکه انسجام بهتری پیدا کنند استفاده کنید. مایعاتی مانند شیر یا چای یا عسل هم در ماسک‌های خانگی به کرات استفاده می‌شوند. در این مرحله هیچ محدودیتی به جز محدودیت‌های بهداشتی و سلامتی وجود ندارد. هر چه که می‌دانید برای پوست‌تان مفید خواهد بود را برداشته و به سراغ دستگاه ماسک ساز بروید. فقط دقت کنید که بعد از ترکیب کردن تمام مواد تنها 25 میلی لیتر از آن را برای ساخت ماسک استفاده کنید. حالا ترکیب مورد نظر را داخل محفظه ریخته و در نهایت یک قرص کلاژن که به همراه بسته ارسال شده است را داخل محفظه بیندازید.

در مرحله بعد دکمه روی بدنه را برای تهیه ماسک یک بار فشار دهید. تایمر روی دستگاه به شما نشان می‌دهد که چقدر باید منتظر بمانید تا ماسک شما آماده شود. بعد از آماده شدن دکمه روی در دستگاه را فشار دهید تا ماسک وارد صفحه مقابل دستگاه شود. برای خاموش کردن دستگاه، دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید.

بعد از اتمام کار دستگاه، باید کمی منتظر بمانید تا مواد داخل صفحه کمی منسجم شده و ماسک بسته شود. چرا که ماده وارد شده به صفحه در لحظات اول رقیق بوده و قابل استفاده نیست. بهتر است 8 دقیقه زمان بدهید تا ماسک منسجم شود. یا اینکه صفحه را به مدت 30 ثانیه در فریزر قرار دهید.

برای جدا کردن ماسک می‌توانید از کاردک موجود در پکیج استفاد کنید یا اینکه ماسک را با نوک انگشتان‌تان جدا نمایید. ماسک‌های ساخته شده با آبمیوه‌ها و مواد آبکی دیگر معمولا ترکیب ژله‌ای و منسجمی دارند و به خوبی روی پوست قرار می‌گیرند. در صورتی که تمام نکات ذکر شده در دستورالعمل را رعایت کنید، ماسک شما کمی حالت خیسی و مرطوب دارد و پوست را تغذیه می‌کند اما شکل خود را از دست نمی‌دهد.

دستگاه ماسک ساز خانگی

انواع دستگاه ماسک ساز

دستگاه های ماسک ساز معمولا شبیه به هم هستند و یک کار ساده انجام میدهند و آن هم ترکیب کردن مواد با هم و در نهایت شکل دادن به مواد اولیه ماسک به صورت شب ماسک است. تنها تفاوت عمده ای که بین مدل های موجود در دستگاه ها هست، این است که برخی مدل ها دارای تیغه های برنده و قوی هستند که می توانند میوه و سبزیجات را خرد کرده و پوره کنند. درحالی که برخی از مدل های دیگر تیغه ندارند و تنها می توانند مواد کاملا مایع را با هم ترکیب کنند. تفاوت های جزئی دیگری هم در آپشن های اضافه مانند تایمر یا صدای گویا وجود دارد که می توانید با مراجعه به سایت مالتینا و لیست انواع دستگاه ماسک ساز خانگی خودتان این آپشن های اضافه را مشاهده کنید و بین دستگاه های مختلف مقایسه کنید.

برای مشاهده انواع دستگاه های ماسک ساز خانگی در مالتینا کلیک کنید.:

نمونه ای از دستگاه های ماسک ساز خانگی

دستگاه ماسک ساز خانگی MS.DEAR

با ماسک ساز  خانگی MS.DEAR می‌توانید با انواع مختلفی از سبزیجات و میوه‌ها یا حتی چای و شیر و روغن‌های گیاهی و هر ماده مقوی و مفید دیگری یک ماسک خانگی راحت درست کنید. این دستگاه ساده‌ترین و اقتصادی‌ترین روش برای داشتن ماسک‌های خانگی است. به کمک این دستگاه می‌توانید در عرض چند دقیقه یک ماسک صورت مفید و مغذی داشته باشید تا پوست را تغذیه کرده و مشکلات پوستی شما را برطرف کند.

روش کار و تمیز کردن دستگاه ماسک ساز خانگی MS.DEAR

دستگاه ماسک‌ساز ساز خانگی MS.DEAR ساز و کار ساده‌ای دارد. برای تهیه ماسک بعد از اینکه مطمئن شدید که دستگاه کاملا تمیز است، مواد را داخل دستگاه بریزید و در دستگاه را ببندید. سپس دکمه روی بدنه را یک بار فشار دهید تا ماسک آماده شود. زمانی که باید منتظر بمانید، توسط راهنمای گویا خود ماسک ساز اعلام می‌شود. برای خاموش کردن دستگاه هم همانطور که گفتیم باید دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید.

تمیز کردن دستگاه

بعد از ساختن هر ماسک باید دستگاه را تمیز کنید. برای تمیز کردن دستگاه ابتدا مقداری آب داخل محفظه بریزید و در آن را ببندید. یک ظرف گود زیر دستگاه و به جای قالب ماسک قرار دهید. سپس دکمه روی بدنه را دو مرتبه فشار دهید تا عملیات پاکسازی انجام شود. بعد از تمام شدن زمان مشخص شده، دکمه روی درب را فشار دهید. بعد از این کار می‌توانید از براش موجود در پکیج هم برای تمیز کردن دستگاه استفاده کنید.

اگر از مواد چسبناک مانند عسل استفاده کرده‌اید، این مواد ممکن است به قسمت‌های زیرین دستگاه راه پیدا کرده باشند. برای تمیز کردن آن حتما باید از براش استفاده کنید.

عملکرد اطلاع رسانی دستگاه

ماسک ساز دارای یک شاخص اطلاع رسانی و یک صدای گویا است که به کمک آن می توانید از عملکرد دستگاه مانند زمان تمام شدن تولید ماسک و یا زمان باز کردن در دستگاه باخبر شوید.

قرص کلاژن

به همراه ماسک ساز یک بسته 32 تایی قرص کلاژن هم ارسال می‌شود. کلاژن به سفید شدن پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی آن کمک می‌کند. همچنین از اکسیداسیون سلول‌های پوست جلوگیری کرده و روند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد.

ترکیبات این قرص شامل کاراگینان ، PEG-5M ، اسید تارتاریک ، گلوکومنان ، کربنات سدیم ، مالتودکسترین ، بی کربنات سدیم ، کلرید پتاسیم  است.

برای خرید دستگاه ماسک ساز MS.DEAR روی دکمه زیر کلیک کنید.

مقالات پیشنهادی مالتینا بلاگ:

۱۵ ماساژور صورت برتر دنیا برای ماساژ صورت و جوانسازی پوست
۱۰ ماسک صورت که متخصصان پوست آن ها را توصیه می کنند