خمیر دندان و مزایای فوق العاده آن برای همه چیز

به جرات می‌توان گفت که امروزه استفاده از خمیر دندان در روتین بهداشتی روزمره هر فردی بسیار ضروری است. معمولا خمیر دندان برای تمیز کردن دندان‌های ما شناخته شده است. این ترکیب سفید رنگ علاوه بر تمیز کردن و سفید کردن دندان‌ها، به تازه شدن نفس شما کمک وافری می‌کند. شاید شما هم شنیده باشید یا حتی تجربه کرده باشید که با استفاده از خمیر دندان می‌توان از شر آکنه صورت خلاص شد.

خمیر دندان - کاربرد و مزایا

خمیر دندان علاوه بر تمیز کردن دندان، سفید و روشن کردن آن‌ها، کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد. آیا با کاربردهای بی‌شمار خمیر دندان از نظافت خانگی گرفته تا کاربردهای زیبایی آشنایی دارید؟ با وبلاگ مالتینا همراه شوید تا شما را با کاربردهای بی‌نظیر این محصول جذاب آشنا کنیم. با دیدن برخی از موارد عجیب اما کاربردی خمیر دندان شگفت‌زده خواهید شد.

کاربردهای شگفت‌انگیز خمیر دندان در زیبایی

خمیر دندان - کاربرد خمیر دندان در زیبایی

شاید شما هم همانند بسیاری از افراد دیگر بر این باور باشید که برای زیبایی باید به سالن‌های پر هزینه مراجعه کنید، تا بتوانید پوست زیبا و سالم داشته باشید. اما اگر با خواص فوق‌العاده این محصول در زیبایی آشنا شوید، دیگر نیازی به سالن رفتن و صرف زمان و هزینه‌های گزاف ندارید.

  • یکی از کاربردهای خمیردندان استفاده از آن برای درخشان کردن ناخن‌های دست و پا است. با استفاده از این محصول به راحتی در خانه کار مانیکور و پدیکور را انجام دهید. برای انجام این کار مقداری کمی از خمیر را بر روی ناخن‌ها بزنید و چند ثانیه آن را با مسواک بر روی ناخن پخش کنید، تا هم ناخن‌هایتان تمیز شود و هم درخشان. هم‌چنین می‌توانید مقداری وازلین بر روی ناخن‌های سوهان کشیده خودتان بزنید و سپس کمی خمیر بر روی آن بمالید. این کار باعث از بین رفتن بقایای لاک ناخن، براق شدن کوتیکل‌ها و ناخن می‌شود.
  • جای زخم، جوش، آکنه و اسکار بر روی پوست به خصوص صورت همواره آزار دهنده است. یکی از کارهای خانگی که برای از بین بردن یا کمرنگ کردن این موارد می‌توانید انجام دهید، استفاده از خمیر دندان است. برای این کار باید مقداری از خمیر را بر روی قسمت مورد نظر قرار دهید و اجازه دهید مدت زمانی بر روی پوست باقی بماند تا رفته رفته از التهاب آن کاسته شود.
  • شاید باورتان نشود، اما استفاده مداوم از خمیر دندان باعث کاهش جوش و آکنه بر روی صورت می‌شود. برای این کار هفته‌ای یکبار مقدار خمیر بر روی پوست صورت خود بزنید. سپس با یک شوینده مناسب پوست‌تان را کاملا بشویید. همان طور که قبلا اشاره شد، این ترکیب سفید رنگ جادویی در خشک کردن آکنه بسیار کارآمد عمل می‌کند و هیچ ردی بر روی پوست باقی نمی‌گذارد. در صورتی که حداقل سه بار در هفته از این محصول بر روی پوست استفاده کنید، می‌توانید پوست شاداب، تازه و بدون آکنه داشته باشید.
خمیر دندان - برای جای جوش
خمیر دندان می تواند به رفع آکنه و اسکار کمک کند.
  • یکی از ماسک‌های ضد پیری پوست که می‌توانید از آن در خانه استفاده کنید، خمیر دندان است. ماسک خمیر جادوکننده دندان باعث از بین بردن علائم اولیه پیری پوست می‌شود و درخشش بسیار زیبایی به پوست شما می‌بخشد. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری خمیر دندان مخلوط کنید و به کمک آب سرد یک خمیر درست کنید. این ترکیب باید قوام مناسبی داشته باشد، چون باید لایه نسبتا ضخیمی بر روی پوست اعمال شود. اجازه دهید ماسک کاملا بر روی پوست خشک شود. این ماسک را حداقل هفته‌ای سه بار استفاده کنید. پس از یک هفته اثرات چشمگیر آن را خواهید دید.
  • این خمیر جادویی علاوه بر سفید کردن دندان‌ها در سفید کردن پوست میز بسیار موثر است. شما می توانید اثرات ناشی از آفتاب گرفتن و برنزه شدن پوست را با ماسک خمیر دندان از بین ببرید. این ماسک علاوه بر طراوت دادن به پوست، به درخشان کردن آن نیز کمک شایانی می‌کند. یک قاشق چای خوری خمیر دندان را با یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی ترکیب کنید. ماسک را به مدت حداقل 15 دقیقه بر روی پوست نگه دارید و سپس با آب سرد کاملا بشویید. با یکبار استفاده متوجه روشن شدن و درخشان‌تر شدن پوست خود خواهید شد.
  • اگر شما هم از طرفداران آشپزی هستید و معمولا از ادویه‌های زیادی برای پخت غذا به خصوص غذاهای هندی استفاده می‌کنید، حتما تجربه زرد شدن ناخن‌هایتان را داشته‌اید. برای پاک کردن رد زردی ادویه بر روی ناخن، پس از اتمام کار سریعا مقدار خمیر بر روی لکه‌های دست و ناخن خود بمالید و پنج دقیقه صبر کنید. سپس دست‌هایتان را با آب سرد بشویید.
خمیر دندان - برای زیبایی ناخن
خمیر دندان برای پاک کردن رد زردی ادویه بر روی ناخن موثر است.

بیشتر بخوانید: تهیه خمیردندان و دهانشویه خانگی با قدرت پاکیزگی فوق العاده بالا

  • با بسته شدن منافذ پوست چون راهی برای خروج سبوم بدن از طریق پوست وجود ندارد، جوش سرسیاه ایجاد می‌شود. بدون صرف هزینه زیاد به راحتی می‌توانید از شر جوش‌های سرسیاه به خصوص در قسمت بینی راحت شوید. مقداری از این محصول را بر روی پل بینی و اطراف آن بمالید و ده دقیقه صبر کنید. سپس به آرامی با آب لایه برداری کنید و آن را بشویید.
  • باز و بسته شدن منافذ پوست باعث به هم ریخته شدن تعادل پوست می‌شود. به همین دلیل پوست بیش از حد چربی تولید می‌کند و همیشه روغنی به نظر می‌رسد. هر زمانی که می‌خواهید دوش بگیرید، مقدار کمی خمیر بر روی پوست خود بزنید و چند ثانیه صبر کنید، سپس به آرامی پوست را بشویید.
  • برای پاک کردن لکه‌های نیکوتین از روی پوست به خصوص انگشتان دست افراد سیگاری می‌توانید از خمیر دندان استفاده کنید. مقداری خمیر بر روی جای لکه بگذارید و اجازه دهید خمیر کاملا خشک شود. برای رسیدن به نتیجه بهتر می‌توانید این کار را سه بار در هفته انجام دهید. بعد از خشک شدن دست را با آب سرد بشویید.
  • اگر جای نیش پشه و حشرات باعث ایجاد لکه بر روی پوست‌تان شده است، نگران نباشید با استفاده از ترکیب سفید جادویی مخصوص دندان می‌توانید علاوه بر کاهش التهاب و خارش پوست از ایجاد لکه بر روی پوست نیز جلوگیری کنید.
  • برای ضد عفونی کردن نواحی خصوصی بدن می‌توانید از ترکیب پودر بچه و خمیر دندان استفاده کنید.
  • شاید برای شما هم پیش آمده باشد، که مدتی بعد از آرایش کردن پوست‌تان چرب شود. برای جلوگیری از چرب شدن آرایش به خصوص در ناحیه T صورت می‌توانید به کمک گوش‌پنبه مقداری خمیر دندان بر روی آرایش خودتان پخش کنید تا از برق افتادن آرایش جلوگیری شود.
  • برای این که لب‌های خوشرنگ داشته باشید، می‌توانید مقداری خمیر دندان با استفاده از مسواک بر روی لب‌هایتان بکشید. این کار باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود و لب‌هایتان را صورتی و زیبا جلوه می‌دهد.
خمیر دندان - زیبایی لب
با خمیر دندان می توانید به لیهایتان زیبایی بیشتری ببخشید.
  • بعد از پاکسازی صورت، به منظور کاهش منافذ باز شده صورت می‌توانید یک لایه بسیار نازک از خمیر دندان‌های ژله‌ای را بر روی پوست صورت بزنید. اما به یاد داشته باشید، تنها یک دقیقه آن را بر روی پوست باقی بگذارید و فورا با آب سرد بشویید.
  • برای کاهش موهای زائد بدن می‌توانید یک قاشق غذاخوری خمیر دندان را با یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید. مخلوط اسکراب به دست آمده را در جهت مخالف رویش موهای زائد بر روی پوست به مدت سه تا پنج دقیقه بمالید. با چندین بار تکرار این کار متوجه خواهید شد که موهای شما ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود و به آرامی برداشته می‌شود.

با چندین بار تکرار و آزمایش ترفندهای بی‌نظیر خمیر دندان برای زیبایی می‌توانید نتایج شگفت‌انگیزی به دست آورید. توصیه ما به شما این است که حداقل یکبار خودتان امتحان کنید. اما اگر می‌خواهید نتایج بهتری به دست آورید، حداقل به مدت یک ماه مرتبا از این محصول معجزه‌گر استفاده کنید. برای خرید انواع خمیر دندان اصل و بهداشتی به وب سایت اینترنتی مالتینا مراجعه کنید.

خمیر دندان - مشاهده و خرید

کاربردهای خمیر دندان در مصارف خانگی

خمیر دندان - مصارف خانگی

برای انجام کارهای نظافت خانگی و استفاده مجدد از وسائل می‌توانید از اثرات شگفت‌انگیز خمیر دندان کمک بگیرید. در ادامه با کاربردهای این محصول در خانه بیشتر آشنا می‌شویم.

  • بی‌گمان در هر خانه‌ای تعداد زیادی از CD،DVD‌های قدیمی بازی، فیلم و موزیک وجود دارد. بیشتر دیسک‌ها در طول زمان دچار خط و خش و خراشیدگی می‌شوند. به همین دلیل به هنگام پخش دچار مشکل می‌شود. با استفاده از کمی خمیر دندان بر روی محل خراشیدگی و پاک کردن آن با یک پارچه تمیز می‌توانید مجددا از دیسک‌های خود استفاده کنید.
  • کفش کتان یا کفش‌های ورزشی سفید همواره طرفداران زیادی را دارد و افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. اما با چند بار استفاده متوجه خواهید شد که کفش‌های سفیدتان دچار تغییر رنگ شده است. برای پاک کردن لکه‌ها از روی کفش سفید می‌توانید مقداری خمیر دندان سفید را مستقیما بر روی کفش بزنید و با یک پارچه تمیز قسمت مورد نظر را پاک کنید. پس از شستن کفش متوجه خواهید شد که کفش‌تان تازه‌تر به نظر می‌رسد. به منظور پاک کردن کفش‌های چرمی نیز می‌توانید مقدار کمی خمیر‌دندان بر روی کفش بزنید و با یک پارچه نرم بر روی کفش پخش کنید، سپس کاملا آن را تمیز کنید.

خمیر دندان - تمیزی کفش

 

  • این بار اگر خمیر دندان بر روی سینک دستشویی‌تان ریخته شد، آن را با آب نشویید. با استفاده از یک اسفنج تمیز خمیر دندان را بر روی سینک بمالید. این ماده یک ساینده طبیعی و یک شوینده ملایم است که به از بین رفتن جرم‌ها و کثیفی‌های سینک کمک شایانی می‌کند.
  • استفاده مداوم از کیبورد سیستم‌های کامپیوتری باعث شده است که این وسیله به یکی از آلوده‌ترین وسائل مورد استفاده افراد تبدیل شود. در صورتی که از محصولات اپل یا هر محصول دیگری با کیبوردهای سفید استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از خمیر دندان کیبوردتان را تمیز کنید. مقدار کمی از خمیر دندان را بر روی یک پارچه بمالید و هر کلید را به آرامی فشار دهید. به این ترتیب می‌توانید سرسخت‌ترین لکه‌ها را پاک کنید.
  • برای پاک کردن کثیفی‌های کلیدهای پیانو در طول تمرین‌های طولانی، می‌توانید از خمیر‌دندان و یک برس مرطوب استفاده کنید. سپس با استفاده از یک پارچه تمیز کلیدها را پاک کنید. این کار را می‌توانید برای انواع کلیدهای پلاستیکی و عاجی انجام دهید.
  • برای پاک کردن جواهرات و الماس‌های نقره‌ای خود دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف ندارید. با استفاده از مقداری خمیر‌دندان بر روی مسواک می‌توانید زیورآلات نقره خودتان را تمیز کنید. سپس با آب کاملا بشویید و با یک دستمال تمیز خشک کنید.
  • اگر از عملکرد اتوی خانگی خودتان راضی نیستید، اگر احساس می‌کنید اثرات اتو بر روی لباس باقی می‌ماند و باعث ایجاد لکه بر روی لباس‌ها می‌شود. از خمیر‌دندان به عنوان یک ماده ساینده برای از بین رفتن کثیفی و جرم‌های روی اتو استفاده کنید. سپس به کمک یک دستمال تمیز آن را کاملا پاک کنید یا خوب بشویید.

خمیر دندان - تمیز کردن اتو

 

  • شناگران ماهر از خمیر‌دندان استفاده عجیب و غریبی می‌کنند. آن‌ها یک لایه نازک از خمیردندان را بر روی عینک شنا، چوب یا تخته اسکی یا اسکوبای خود می‌زنند. به این ترتیب هم آن را تمیز می‌کنند و هم از بخار گرفتن عینک جلوگیری می‌شود.
  • برای تمیز کردن چراغ‌های کثیف و جرم گرفته ماشین خودتان می‌توانید مقداری خمیردندان را بر روی یک حوله کاغذی مرطوب بزنید و با حرکات دایره‌ای به آرامی چراغ‌ها را تمیز کنید. کاری آسان با اثرات شگفت‌انگیز.
  • برای از بین بردن خراش‌های ایجاد شده بر روی شیشه، شیشه ساعت یا تلفن می‌توانید از خمیردندان استفاده کنید. اگر صفحه نمایش ساعت یا گوشی‌تان خراش‌های ریزی دارد، به راحتی با مقدار کمی خمیردندان آن را از بین ببرید. اما باید در هنگام انجام این کار دقت فراوانی به خرج دهید و از پخش شدن خمیر خودداری کنید، چون ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند.
  • یکی از تجربه‌های لذت بخش هر کودکی نوشتن دیوار و وسائل خانه با استفاده از خودکار یا ماژیک است. گاهی اوقات این کوچولوهای دوست داشتنی اثرات وحشتناکی را خلق می‌کنند. اما نیازی به ترس و نگرانی نیست. شما می‌توانید از ترکیب جادویی سفید رنگ به عنوان یک لکه‌بردار شگفت‌انگیز استفاده کنید و سرسخت‌ترین لکه‌ها را از بین ببرید.

خمیر دندان - پاک کردن جای ماژیک

  • اگر ناچارید در یک وضعیت خاص با بوی ناخوشایند قرار بگیرید همانند تمیز کردن یک مکان خاص، بیرون راندن زباله‌ها یا تمیز کردن پوست حیوانات می‌توانید مقداری خمیر دندان در دو سوراخ بینی خود قرار دهید. این کار اگر چه عجیب است اما واقعا موثر است. قرار دادن خمیر دندان باعث از بین رفتن حس بویایی شما می‌شود و به این ترتیب می‌توانید به راحتی کار خودتان را انجام دهید.
  • حتما برای شما هم پیش آمده است که بعد از خرد کردن موادی مانند سیر و پیاز، دست‌تان بو بگیرید. دفعه بعد با استفاده از شستشوی دستان با خمیر دندان بوی تند و زننده این مواد را به راحتی از بین ببرید و از بوی تازه و خوش خمیر دندان بر روی دستان خودتان لذت ببرید.
  • اگر آدامس به موهایتان یا لباس‌های خودتان یا اطرافیان چسبیده است، نگران نباشید تنها مقداری خمیردندان بر روی آدامس و اطراف آن بمالید. این ماده با تجزیه کردن قند موجود در آدامس باعث شل شدن آن می‌شود و به راحتی از لای موها بیرون آورده می‌شود.
  • برای جلوگیری از بخار گرفتن و مه گرفتی آینه حمام و دستشویی خود می‌توانید از خمیردندان استفاده کنید. برای این کار مقداری خمیردندان بر روی آینه بمالید و کاملا آن را پخش کنید. سپس آن را کاملا پاک کنید.

کلام آخر

خمیر دندان - کاربرد فوق العاده

خمیردندان یک محصول بهداشتی کاملا ارزان، مقرون به صرفه و کارآمد است که علاوه بر سفیدی و تمیز کردن دندان کاربردهای فوق العاده دیگری نیز دارد. در این نوشتار سعی کردیم شما را با کاربردهای بی‌نظیر این محصول آشنا کنیم. قدرت تمیز کنندگی بسیار زیاد این محصول به شما در تمیز کردن وسائل خانگی و زیبایی هر چه بیشتر پوست کمک بیشتری می‌کند.

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024