اگر طبیعت گرد هستید این 9 وسیله را برای مواقع ضروری با خود داشته باشید

خطرات طبیعت گردی

در زندگی مدرن امروزی به نظر می‌رسد انسان بیش از هر چیزی به یک تلفن همراه هوشمند و یا لپ‌تاپ متکی است، اما این فرضیه لزوما درست نیست. از قدیم تا به حال حوادث زیادی برای انسان رخ داده و همین دلیل او را بر آن داشته تا  جانش را در برابر این خطرات در امان نگاه دارد. یک سری از این حوادث در دامان طبیعت اتفاق می‌افتند و به خطرات طبیعت گردی معروفند. در این مقاله به بررسی چند گجت پرکاربرد می‌پردازیم تا با همراه داشتن آنها استرس گشت و گذار در دل طبیعت برایتان کمتر شود.

لازم به ذکر است یک برند معروف از این گجت‌ها در هر قسمت معرفی می‌شود که به راحتی می‌توانید آن را از سایت آمازون یا حتی فروشگاه‌های لوازم طبیعت ‌گردی تهیه کنید.

1- مکنده زهر

حتما تا به حال در فیلم‌ها دیده‌اید که وقتی مار یا عقرب کسی را می‌گزد، اطرافیان سعی می‌کنند با بریدن محل گزیدگی و مکیدن آن قسمت، زهر را بیرون بکشند. البته این روش دیگر قدیمی شده و ابزار کارآمدی مثل دستگاه مکنده زهر در دسترس است. یکی از این دستگاه‌ها کیت مکنده زهر Sawyer است که کمک می‌کند تا قبل از رسیدن به بیمارستان، با استفاده از پمپ، پد الکلی، چسب زخم و تیغ (جهت از بین بردن موها) و دستمال محل موردنظر را پاکسازی کنید.

این دستگاه در واقع یک پمپ مکش است که امکان سریع بیرون آوردن سم را فراهم می‌کند. به کمک این ابزار زهر موجودات ریزی مثل زنبور و پشه را هم می‌توانید خارج کنید. به خاطر شکل سرنگی که دارد کار با آن سریع و آسان است. لازم به ذکر است کاپی که در سر این وسیله قرار می‌گیرد بسته به وسعت محل گزیدگی، 4 سایز مختلف دارد.

مشاهده و خرید

مکنده زهر

2- منور اضطراری

Rescue me balloon برای نشان دادن لوکیشن در مواقع بحرانی ساخته شده است. این جعبه نارنجی رنگ جمع و جور وزنی به اندازه 113 گرم و ابعادی به طول 15 و قطر 5 سانتیمتر دارد و می‌توانید به راحتی آن را به کمربند، کوله ‌پشتی، جلیقه نجات متصل کنید. در شرایط اضطراری، با جدا کردن کلاهک آن یک بادکنک جمع شده به لطف گاز هلیوم موجود در محفظه، به صورت یک بالن تا ارتفاع 45 متری بالا می‌رود و دید خوبی را برای سایرین فراهم می‌‌کند. در شب هم این بالن به کمک یک حلقه نوری LED که در طول روز از انرژی خورشید شارژ شده، سوسو می‌زند و سیگنال  SOS‌را تا شعاع 3218 متری نمایان می‌کند. این وسیله برای مواقع آتش‌سوزی، گم شدن در جنگل و دریا کاربرد دارد. نگران خراب یا خاموش شدن این بالن نباشید چون تا یک هفته نه هوای آن خالی و نه چراغش خاموش می‌شود.

مشاهده و خرید

منور اضطراری خطرات طبیعت ‌گردی

3- حلقه ضد حمله

این وسیله برای همه به ویژه خانم‌ها کارایی دارد. حلقه Go Guarded یک سلاح پلاستیکی با لبه‌های دندانه‌ای است که در هر انگشتی جای می‌گیرد. مثل بقیه ابزار دفاعی اعم از اسپری فلفل، باتوم و زنگ هشدار تجاوز نیست که به راحتی از دستتان در بیاید و شانس مبارزه در موقعیت‌های خطرناک را برایتان فراهم می‌کند. روکش پلاستیکی روی قسمت دندانه‌ای، آن را غیر قابل رویت می‌کند و مانند یک حلقه در انگشتتان به نظر می‌رسد. وقتی از آن استفاده می‌کنید، این روکش منعطف تا شده و مزاحمتی ایجاد نمی‌کند. به این ترتیب می‌توانید از پس یکی از خطرات طبیعت گردی که ممکن است حمله افراد ناشناس به شما باشد، بر بیایید.

این حلقه در دو سایز متوسط (اندازه حلقه 5 تا 9) و بزرگ (1 تا 14) موجود است. البته هر دو سایز قابل تطبیق با انگشت هستند.

مشاهده و خرید

حلقه ضد حمله

4- چراغ قوه

تاریکی و کم شدن دید را می‌توان یکی دیگر از خطرات طبیعت‌گردی در نظر گرفت که هم می‌تواند حمله حیوانات وحشی به شما را آسانتر کند و هم خطر سقوط، افتادن و اتفاقاتی از این قبیل را در پی داشته باشد. پس داشتن یک چراغ قوه که ضد آب هم باشد، ضروری است.

چراغ قوه شخصی مدل UST SEE ME 1.0 از نوع LED است که برای افزایش دید شما در همه جهات 60 بار در دقیقه چشمک می‌زند. این چراغ قوه کوچک و خوش‌دست یک همراه عالی برای طبیعت‌گردی شما در کوره‌راه‌ها، جنگل، کوهستان، بیابان و حتی داخل آب برای غواصی است.

نوری که این ابزار کوچک تولید می‌کند تا شعاع 4.3 کیلومتری را روشن می‌کند و برای قرار گرفتن در کوله‌پشتی، قایق، دستگاه‌های شناور شخصی (PFD) مناسب است.
از 28 لومن نوری تشکیل شده و مورد تایید گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا است. این چراغ قوه تا 44 ساعت شما را ساپورت می‌کند که البته در صورت اتمام دو باتری قلمی آن، می‌توانید آنها را عوض کنید. عمر لامپ LED USD SEE ME 1.0 همیشگی است و نیازی به تعویض ندارد. جالب است بدانید که این وسیله کوچک تا شعاع 1.9 کیلومتری زیر آب را هم پوشش می‌دهد. اگر به صورت اتفاقی در آب بیفتد تا 30 دقیقه در عمق یک متری دوام می‌آورد. و در نهایت باید گفت که با یک پیچاندن ساده خاموش و روشن می‌شود.

مشاهده و خرید

5- جاکلیدی چند منظوره

شاید برایتان عجیب باشد که یک جاکلیدی بتواند جانتان را از خطرات طبیعت گردی در امان نگاه دارد. چیزی در این گجت هوشمند نیست و فقط تعدادی ابزار ضروری در یک جا جمع شده‌اند. اما با داشتن این مجموعه یک غول کوچک برای شرایط حساس همراه شما خواهد بود. Swiss+Tech شامل 9 ابزار مثل چکش، چراغ قوه LED، کاتر طناب یا کمربند، منور هشداردهنده، زنگ هشدار سونیک، رینگ کلید، نوار چسب هوک لوپ و موارد دیگر است.

همچنین می‌توانید از قابلیت تایرسنج این وسیله برای اندازه‌گیری عمق عاج و فشار لاستیک‌های ماشینتان هم بهره ببرید. بر روی بدنه هم نمایشگر کوچکی به همین منظور در نظر گرفته شده است. همچنین در مواقع اضطراری که نیاز به شکستن شیشه باشد، شیشه شکن این وسیله به دادتان خواهد رسید.

یک جفت باتری نیم قلمی تنها انرژی مورد نیاز این جاکلیدی جمع و جور است.

مشاهده و خرید

خطرات طبیعت ‌گردی

6- تیرکمان جیبی

تیر کمان جیبی شکل تکامل یافته انواع قدیمی این وسیله است. طرح دایره‌ای آن این امکان را فراهم می‌کند تا سرعت پرتاب تیر دو یا سه برابر یک تیرکمان معمولی باشد. برای تیراندازی‌های تفریحی ایده‌آل است و اندازه جمع و جورش این امکان را به شما می‌دهد تا آن را به همراه مهماتش در جیب یا کیفتان نگه دارید. سرعت پرتاب تیر در این وسیله 106 متر بر ثانیه است.

 The pocket shot کیت تیراندازی پرکاربردی است که یک کیسه استاندارد و یک کیسه حرفه‌ای دارد. این تیر کمان نشکستن و خرد نشدن هیچ چیز را تضمین نمی‌کند! این وسیله برای پینت‌بال و هدف‌گیری ساخته شده است.

تیرهای این تیرکمان می‌توانند هر چیزی باشد، از ساچمه‌های فلزی گرفته تا سنگ، پیچ و مهره. فقط کافی است تیر را در محل مخصوص گذاشته، به سمت هدف نشانه گرفته، کش را به عقب بکشید و رها کنید. این محصول در دو رنگ مشکی و نارنجی موجود است.

مشاهده و خرید

تیر کمان جیبی

7- آنتن خارجی

 goTenna یک گجت شیک است که در مواقع نبود آنتن تلفن‌های همراه به کمکتان می‌آید. این دستگاه امکان آنلاین ماندن در نبود سیگنال را برای کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلتها فراهم می‌کند. به این صورت که بدون وجود دکل، روتر یا ماهواره یک شبکه شخصی ایجاد می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا پیام و مختصات GPS‌تان را با کمک امواج فرکانس پایین برای 80 کیلومتر دورتر ارسال کنید. اگر چت کردن را در هیچ شرایطی کنار نمی‌گذارید، جای نگرانی نیست چون می‌توانید به صورت گروهی یا شخصی با دیگران ارتباط برقرار کنید.

البته اگر جنبه کاربرد این گجت برای پیشگیری از خطرات طبیعت گردی را در نظر بگیریم، همین ارسال لوکیشن و پیام می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. این امکان نیز وجود دارد که دامنه موثر دستگاه را دو و سه برابر کنید تا بتوانید ارتباط گسترده‌تری را به لحاظ مسافت برقرار نمایید.

goTunna قابلیت جفت شدن با گوشی‌های دیگر از طریق بلوتوث را هم دارد. با این دستگاه در مصرف باتری هم صرفه‌جویی خواهد شد چون می‌توانید گوشی یا تبلت‌تان را در حالت هواپیما قرار داده و همچنان با شبکه کار کنید.

مشاهده و خرید

آنتن خارجی

8- فیلتر آب

اگر اهل طبیعت‌ گردی هستید، احتمالا می‌دانید وجود آب ناسالم می‌تواند به یکی از خطرات طبیعت گردی تبدیل شود و سموم احتمالی موجود در رودخانه‌ها جانتان را به خطر بیندازد. فیلتر زغال ‌سنگی Sawyer قابلیت تصفیه 99.9 درصد باکتری‌ها اعم از سالمونلا، کلرا و ای کْلی، 99.9 درصد از تک‌یاخته‌ها مثل ژیاردیا و کریپتوز پرودیوم و 100 درصد ریزگردها را دارد. البته مواد معدنی مثل آهن و سولفور را از بین نمی‌برد. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا با وصل کردن آن به سر بطری، به سرعت و با خیال راحت آب تمیز بنوشید. این فیلتر 100000 گالنی 56 گرم وزن دارد و به اندازه کف دست است.

روزنه‌های 0.1 میکرونی این فیلتر احتمال عبور ریزترین چیزها را هم به صفر می‌رسانند. در حال حاضر این سایز کوچکترین اندازه سوراخ در تمام محصولات مشابه است.

این مطلب در مورد فیلتر های مسافرتی در مالتینا را از دست ندهید :

فیلتر آب مسافرتی وسیله ای برای نوشیدن آب از طبیعت با خیال راحت

مشاهده و خرید

فیلتر زغال ‌سنگی Sawyer

9- دست‌بند ضد کوسه

راستش را بخواهید در معرفی این گجت محافظ تردید داشتم، چون همانطور که از نامش پیداست قرار است شما را از شر کوسه‌ها در امان نگه دارد. خب شاید بگویید ما فقط در فیلم‌های خارجی حمله یک کوسه به انسان را دیده‌ایم و در ایران کاربردی ندارد. به نظر من وقتی کشورمان از نعمت دریا و اقیانوس برخوردار است، چرا که نه!

این وسیله برای غواصان، دریانوردان، ماهی‌گیران، موج‌سواران، شناگران و هر کسی که جرات دور شدن از ساحل را دارد، کاربرد دارد. بد نیست بدانید کوسه‌ها از طریق یک اندام مخصوص به نام آمپولی لورنزینی، میدانهای بیوالکتریکی را تشخیص می‌دهند. جانداران با انقباض عضلاتشان امواج الکترومغناطیسی تولید می‌کنند. در نتیجه کوسه این امواج را شناسایی کرده و به سمت طعمه‌اش حرکت می‌کند. اما دست‌بند مغناطیسی sharkbanz با بر هم زدن میدان مغناطیسی اطراف کوسه، این موجود را گمراه می‌کند و به این ترتیب جانتان حفظ می‌شود.

مشاهده و خرید

دست‌بند ضد کوسه

منبع: brightside.me