خرید مک بوک اپل | مک بوک پرو یا مک بوک ایر؟

مک بوک‌های اپل پرو بسیار قدرتمند هستند و از نظر اندازه صفحه نمایش تنوع زیادی دارند. مک بوک ایر نیز بسیار باریک و کارآمد است، امروزه کسانی‌که قصد خرید مک بوک را دارند باید یکی از این دو گزینه را انتخاب ‌کنند: خرید مک بوک پرو یا خرید مک بوک ایر. هر دوی این نسخه‌ها بسیار عالی هستند. این دو نمونه معمولا دارای ویژگی‌های درونی مشابه و طراحی و استایل نسبتا یکسانی هستند و از این رو انتخاب بین خرید مک بوک ها کار دشواری به نظر می‌رسد.

برای اینکه یکی از این دو نسخه را برای خرید انتخاب کنید به مواردی مثل اندازه صفحه نمایش و همچنین نوع پردازنده‌ای که شما نیاز دارید، می‌توانید توجه ‌کنید. در این مطلب ما قصد داریم ویژگی‌های مختلف این دو نسخه را با یکدیگر مقایسه ‌کنیم تا شما متوجه‌ شوید که برای خرید مک بوک اپل کدام یک از این دو گزینه برای شما مناسب‌ تر است.

خرید مک بوک اصل

مک بوک ایر:

کوچکترین لپ تاپ شرکت اپل مک بوک ایر است. این مک بوک بسیار نازک است و دارای ضخامت 0.63 اینچی است و وزن آن نیز تنها 2.8 پوند است. همچنین نسخه مک بوک ایر ارزان‌ترین نسخه از لپ تاپ‌های اپل است.

 قیمت این نسخه برای دانش آموزان و معلمان 899 دلار است و برای عموم مردم نیز قیمت آن 999 دلار است. ارزان ‌بودن و همچنین قابلیت حمل بسیار آسان آن باعث می‌شود تا خرید مک بوک ایر یک گزینه جذاب برای اغلب افراد محسوب ‌شود.

توجه داشته‌ باشید که ارزان ‌بودن مک بوک ایر به معنای پایین‌ بودن کیفیت صفحه نمایش آن نیست. اگرچه این نسخه مک بوک دارای بهترین وضوح تصویر برای صفحه نمایش‌های 13 اینچی نیست اما پنل  LED-backlit باعث می‌شود تا صفحه نمایش این مک بوک دارای شفافیت و روشنی بسیار بالایی ‌باشد.

مک بوک ایر اپل مدل MWTJ2

 وضوح تصویر به کار رفته در این مک بوک برابر با 2560 در 1600 پیکسل است. در صفحه نمایش این مک بوک از تکنولوژی ips استفاده می‌شود که معنای آن این است که زمانی که شما روبروی مک بوک نشسته‌اید و دارید تصویری را نگاه می‌کنید اگر صفحه نمایش مک‌بوک را بچرخانید تا همکار شما نیز بتواند آن را ببیند، کیفیت تصویر از زاویه دید شما هیچ تغییری نخواهد داشت. البته در صفحه نمایش مک بوک ایر ویژگی وسعت رنگی wide P3 که در مک بوک پرو وجود دارد، به چشم نمی‌خورد . در حقیقت به این معنا است که اگر تطابق رنگی در فیلم‌ها و یا تصاویر برای شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، خرید مک بوک ایر نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مک بوک ایر اپل مدل MVH42

در مک بوک ایرهای جدید از صفحه ‌کلیدی استفاده شده ‌است که به صفحه کلید به کار رفته در مک بوک پرو شباهت بسیار زیادی دارد. در این نسخه جدید شما در زمینه تایپ می‌توانید تجربه لذت‌ بخش‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی مک بوک ایر داشته‌ باشید.

خرید مک بوک ایر

اپل برای اینکه بتواند همه چیز را در یک فضای کوچک تعبیه‌ کند مجبور شده است که برخی آپشن‌ها را حذف‌کند. مهم‌ترین بخشی که در مک بوک ایر کمبودش به چشم می‌آید عدم وجود پورت USB Type-C است که ممکن است کاربر را با محدودیت‌های زیادی روبرو کند. بنابراین اگر قصد خرید مک بوک ایر را دارید، باید به فکر خرید یک تبدیل نیز برای آن باشید.

بیایید ویژگی‌های داخلی این لپ تاپ را مورد بررسی قرار دهیم. در زمینه پردازنده شما می‌توانید یکی از این سه مورد  Core i3, Core i5, or Core i7 را انتخاب‌ کنید. این پردازنده‌ها برای انجام کارهایی مانند تماشای آنلاین ویدئوها، ویرایش فایل‌های متنی و برخی کارهای دیگر مناسب است اما اگر بخواهید چندین کار را با هم انجام ‌دهید و یا اینکه برنامه‌های سنگین را اجرا کنید ممکن است با مشکل روبرو شوید.

مک بوک ایر اپل مدل MWTL2

علاوه بر سه پردازنده‌ای که ذکر شد شما می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، رم دستگاه را تا 16 گیگ افزایش ‌دهید (به صورت پیش فرض دارای 8 گیگ رم است) و یا اینکه حافظه مک بوک ایر خود را تا 2 ترابایت (به صورت پیش فرض دارای حافظه 256 گیگی است) افزایش ‌دهید.

مک بوک ایر یک لپ تاپ کوچک و نازک است که حمل کردن آن بسیار ساده است و با پرداخت هزار دلار می‌توانید آن را خریداری ‌کنید. اما اگر به دنبال صفحه نمایش بزرگتر از 13 اینچ هستید و همچنین به دنبال خرید مک بوک قدرتمندتر و با قابلیت اتصال و ارتباط بیشتری هستید، گزینه‌های دیگری مثل خرید مک بوک پرو را باید در نظر بگیرید.

خرید مک بوک ایر جذاب

بیشتر بخوانید: معرفی لپ تاپ کروم بوک dell

مک بوک پرو

نزدیک‌ترین نسخه مک بوک پرو که می‌توانید به عنوان جایگزین مک بوک ایر از آن استفاده‌ کنید، مک بوک پرو 13 اینچی entry-level است که وزن آن 3.1 پوند است. اگر چه این مک بوک اندکی سنگین‌تر از نسخه مک بوک ایر است و همچنین برای خرید آن باید مبلغ بیشتری (1299 دلار) پرداخت‌ کنید اما در عوض می‌توانید از پردازنده قدرتمندتر Core i5 استفاده‌ کنید. در حقیقت هر پردازنده‌ای که روی مک بوک پرو 13 اینچی استفاده می‌شود قوی تر از CPU به کار رفته مشابه در مک بوک ایر است. بخشی از دلیل این موضوع این است که CPU به کار رفته در مک بوک ایر نهایتا از 10 وات انرژی استفاده می‌کند تا گرمای زیادی تولید نشود و مدت عمر باتری افزایش‌ یابد و از این رو عملکرد آن از نسخه مشابه به کار رفته در نسخه مک بوک پرو ضعیف تر است.

مک بوک پرو اپل مدل MVVK2

در مک بوک پرو 13 اینچی از نسل هشتم پردازنده اینتل استفاده می‌شود و در دو نسخه  Core i5 or Core i7 در دسترس است البته مدل‌های ارتقا یافته هم وجود دارد که در آن‌ها از پردازنده‌های نسل دهم برای Core i5 or Core i7 استفاده می‌شود و می‌توانید با پرداخت 1799 دلار آن را خریداری‌ کنید. این پردازنده جدیدتر می‌تواند در برخی زمینه‌ها مانند ویرایش ویدئو انجام کار را با سرعت بیشتر برای شما امکان پذیر نماید اما در برخی زمینه‌ها مانند وب‌گردی نمی‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

در مک بوک پرو 13 اینچی از دو پورت مخصوص USB Type-C استفاده شده ‌است، البته نسخه ارتقا یافته آن ( نسخه 1799 دلاری ) دارای چهار پورت است. اگر شما نیاز داشته‌ باشید که به دستگاه‌های بیشتری با استفاده از USB Type-C متصل ‌شوید، خرید مک بوک پرو 13 اینچی ارتقا یافته گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

مک بوک پرو اپل مدل MVVM2

از نظر ما خرید مک بوک پرو 13 اینچی بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند کارهای روزانه خود را با استفاده از یک مک بوک قدرتمند انجام ‌دهید. البته این را هم بگوییم که اگر شما به دنبال وزن کمتر و همچنین پرداخت هزینه کمتر هستید، خرید مک بوک ایر به شما پیشنهاد می‌شود.

مک بوک پرو 16 اینچی

اگر شما یک کاربر حرفه‌ای هستید و به دنبال خرید مک بوکی قدرتمند هستید پیشنهاد ما به شما خرید مک بوک پرو 16 اینچی است. این نسخه مک بوک پرو نسبت به نسخه 13 اینچی قیمت بیشتری دارد و برای خرید آن باید 2399 دلار بپردازید.

این نسخه از مک بوک پرو در زمینه‌های مختلفی مثل ویرایش ویدئوهای4K   و کدنویسی عملکرد بسیار قوی و قدرتمندی دارد. در این نسخه از پردازنده‌های نسل نهم سری H اینتل استفاده می‌کند: یک 6-core Core i7 2.6Ghz, یا یک  8core Core i9 2.3GHz و یا یک  8core Core i9 2.4GHz چیپی است که به عنوان پردازنده در این مک بوک پرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مک بوک پرو اپل مدل MWP72

در نسخه اولیه این مک بوک پرو از یک کارت گرافیک  AMD Radeon Pro 5300M استفاده می‌شود (به همراه یک رم 4 گیگی) که می‌توان آن را به Radeon Pro 5500M GPU ارتقا داد و در آن از یک رم 4 گیگی یا 8 گیگی استفاده‌ کرد. در این نسخه از مک بوک پرو از 4 پورت Thunderbolt 3 نیز استفاده شده‌ است.

بیشتر بخوانید: بررسی لپ تاپ ذن‌بوک پرو ۱۴ ایسوس

در صفحه نمایش مک بوک پرو 16 اینچی می‌توانید از وضوح تصویر 3072 در 1920 پیکسلی بهره ‌ببرید. صفحه نمایش این نسخه از مک بوک پرو نه تنها بزرگ ‌است بلکه دارای روشنایی و شفافیت بسیار زیادی نیز هست.

مک بوک پرو اپل مدل MXK32

تست باتری مک بوک پرو نشان داد که باتری آن می‌تواند تا 10 ساعت و 55 دقیقه لپ تاپ را روشن نگه دارد که باتوجه به میزان نور و روشنایی آن، این عملکرد بسیار خوب است. از یک سیستم 6 اسپیکره نیز در این نسخه استفاده می‌شود که باعث ‌شده تا کیفیت صوتی در این مک بوک پرو بسیار عالی ‌باشد.

اگر به دنبال خرید مک بوک پروی قدرتمند و حرفه‌ای هستید و از عهده هزینه آن بر می‌آیید بهترین گزینه، خرید این مک بوک پرو است.

مک بوک پرو اپل مدل MXK72

 

 

خرید مک بوک پرو

منبع:

pcmag

laptopmag