راهنمای خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

قطعا یکی از شیرین‌ترین لحظه‌های زندگی، زمانی است که در انتظار به دنیا آمدن فرزندتان هستید. این کوچولوی دوست داشتنی که نویدبخش امید و خشنودی در زندگی است، راهی طولانی و پر مسئولیت جلوی روی‌تان قرار می‌دهد. می‌دانیم که شما هم مانند همه‌ی پدر و مادرهای دیگر، می‌خواهید بهترین‌ها را در اختیار دلبندتان قرار دهید.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و البته لذت‌بخش‌ترین کارها، قبل از بچه‌دار شدن، خرید لباس نوزاد برای سیسمونی است. این‌طور نیست؟

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

برای خرید پا به مغازه‌های مختلف میگذارید و با دیدن لباس‌های رنگارنگِ کوچک و با مزه به شوق می‌آیید و دوست دارید همه‌ی لباس‌ها را بخرید اما با توجه به این که نوزادان به سرعت رشد می‌کنند، هرچند ساعت یکبار شیر می‌خورند، لباس‌شان را کثیف می‌کنند و نیازهای متفاوتی دارند، بهتر است قبل از خرید لباس نوزاد برای سیسمونی به بعضی از نکات ضروری در این مورد توجه داشته باشید و بدانید که واقعا به چه چیزهایی نیاز دارید و چه چیزهایی به دردتان نخواهند خورد.

پس عجله نکنید، با مالتینا همراه شوید تا از مهم ترین نکات انتخاب لباس نوزاد برای سیسمونی کوچولوی دوست داشتنی‌تان مطلع شوید.

مهمترین نکات قبل از خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

۱. قابلیت تعویض آسان

سیسمونی نوزاد

اولین نکته‌ای که در خرید لباس نوزاد باید به آن توجه داشته باشید، قابلیت تعویض آسان آن است. شاید بدن نوزاد، انعطاف‌پذیر به نظر برسد ولی به یاد داشته باشید که تعویض مکرر لباس، موجب آزار او می‌شود و حتی ممکن است به بدن او آسیب هم وارد کند.

بنابراین هنگام خرید لباس، به نحوه ‍‍‍‍‍‍‍پوشاندن آن به تن کودک فکر کنید. پس بهتر است لباس‌های دکمه‌دار یا زیپ‌دار بخرید. یقه‌ی لباس نباید محکم باشد و ترجیحا کنار یقه یک دکمه برای  راحت‌تر  فرو بردن سر نوزاد در لباس،وجود داشته باشد. هنگام خرید سرهمی هم، گزینه ای را انتخاب کنید که از قسمت پوشک باز و بسته می‌شود‍ تا  بتوانید به راحتی  و بدون در آوردن کل لباس‌ها، پوشک نوزاد را تعویض کنید.

۲. راحتی نوزاد

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

هیچ پوستی به اندازه پوست نوزاد صاف و لطیف نیست و هیچ پوستی هم به این اندازه حساس و آسیب‌پذیر نیست، بنابراین جنس لباس نوزاد، بسیار مهم است. بهترین و مناسب‌ترین لباس‌ها برای نوزادان، پارچه‌های نخی نرم دارند و فاقد مواد نایلونی هستند، به خصوص زیرپوش‌ها. هنگام خرید حتما به جنس آنها توجه کنید و توضیحات روی مارک را بخوانید تا بدانید چند درصد نخ، ابریشم و یا نایلون در آن به کار رفته است.

لباس‌هایی را تهیه کنید که فرزندتان بتواند درون آنها به راحتی حرکت و بازی کند، از خریداری لباس‌هایی با پارچه‌های ضخیم و کلفت مانند کتان و جین، و پیراهن‌های چین‌دار برای دختربچه‌ها اجتناب کنید.

این لباس‌ها موجب آزار و مانع از حرکت‌ نوزادان می شوند، مخصوصا وقتی می‌خواهند چهاردست و پا راه بروند و حرکت داشته باشند. به کِش‌های دور کمر شلوار، جوراب و دستکش‌ها دقت کنید. لباس‌های نوزاد نباید خیلی تنگ یا گشاد باشند، ثانیا باید جنس غیر پلاستیکی داشته باشند تا موجب ساییدگی و تعریق پوست نوزاد نشوند.

۳. لباس مناسب فصل

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

برای نوزادی که ماه‌ها در رحم مادر بوده و به محیط گرم آن عادت کرده است، دمای دنیای بیرون سرد خواهد بود و مدتی طول می‌کشد تا بتواند دمای بدن خود را با دنیای بیرون تطبیق دهد، بنابراین به گرم نگه داشتن بدن کودک خود بسیار توجه کنید. البته نه به این معنا که چندین لباس را روی هم  به تن او بپوشانید و باعث شوید که بدنش عرق کند.
باید توجه داشته باشید، فرزند شما در چه فصلی متولد می‌شود و ۲ ماه اول را در چه ماه‌هایی از سال سپری خواهد کرد. فرقی نمی‌کند که فرزندتان در زمستان چشم به دنیا بگشاید یا تابستان، در هر حال حتما یک زیر پوش نرم و راحت داشته باشد.

لباس‌های دیگر را با توجه به هوای داخل و بیرون از منزل انتخاب کنید. فراموش نکنید که این کوچولوهای دوست داشتنی به شدت از پوشیدن چند لایه لباس آزرده می‌شوند، پس اگر در فصل زمستان هستید سعی کنید به جای چند لایه لباس از یک یا دو لباس گرم، مانند سرهمی‌های یک‌سَره، برای حفظ گرمای بدن استفاده کنید.

۴. قابلیت شست و شوی آسان

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

هرگز نمی‌توانید حدس بزنید که کودکتان چند بار در طول روز  لباسش را کثیف خواهد کرد. ضمن اینکه معلوم نیست پس از هر بار خراب‌کاری چگونه به صورت شما زل زده و لبخند پیروزی بزند. پس از همین حالا آماده‌ی این شیرین کاری‌ها باشید.

فراموش نکنید که ممکن است لازم باشد، یک لباس را بارها و بارها بشویید و خشک کنید. بنابراین  در خرید لباس نوزاد برای سیسمونی به قابلیت شست و شوی لباس‌ها توجه داشته باشید. لک‌های احتمالی موجود روی لباس هم باید به راحتی از روی آن پاک شوند و پس از هر بار شستن لباس نباید شاهد بزرگ، کوچک و یا رنگ پریده شدنِ آن شوید

۵. اندازه مناسب

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

همیشه  سعی کنید لباس نوزاد را یک سایز بزرگتر بخرید. به یاد داشته باشید، ممکن است لباسی که امروز به او می‌پوشانید، دو هفته دیگر تنگ شود و آستین‌هایش روی آرنج قرار گیرد. اگر تعداد زیادی از یک لباس را در یک اندازه خریداری کنید  هم این احتمال وجود دارد که برخی از آنها حتی بدون استفاده، کنار گذاشته شوند. بنابراین لباس‌های سایز صفر تا یک را به تعداد کافی و مورد نیازتان خریداری کنید.

۶. امنیت نوزاد

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

کوچکترین غفلت شما  در خرید لباس نوزاد برای سیسمونی می‌تواند پیامدهای ناگوار جبران‌ناپذیری داشته باشد. حالا دیگر هیچ چیز، مهم‌تر از امنیت و سلامتی دلبند کوچکتان نیست پس کوچکترین جزئیات را هم در تهیه لباس نوزاد خود در نظر بگیرید.

از خریداری لباس‌هایی با تزئیناتی مانند منجوق، نگین، تور و هر قطعه کوچک، به شدت پرهیز کنید. همانطور که می‌دانید، کودکان علاقه‌ی زیادی به چنگ زدن و گرفتن اشیا دارند پس ممکن است آن‌ها را در دهان خود فرو کرده و ببلعند.

دکمه‌های لباس‌ها را هم کنترل کنید تا از محکم بودن آنها مطمئن شوید. اگر دکمه لباس‌های نوزاد به اندازه کافی سفت نیست،خودتان دکمه ها را چند دور دیگر بدوزید تا کودک نتواند آنها را از لباس جدا کند. باز هم تأکید می‌شود، لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید ساده و بدون تزئینات باشند.

انواع لباس نوزاد برای سیسمونی

سرهمی

خرید لباس برای سیسمونی

یکی از عمده‌ترین و پرکاربردترین لباس‌ها در شش ماه نخست زندگی و خرید لباس نوزاد برای سیسمونی، سرهمی‌ است. سرهمی‌های یکسره که از جای پوشک، دکمه‌ای برای باز و بسته کردن دارند به طور کامل بدن نوزاد را می‌پوشانند و مشکل تا شدن یا جمع شدن روی بدن نوزاد را ندارند.

بلوز

 

لباس نوزاد

خرید بلوزهای آستین بلند و آستین کوتاه هم ضروری هستند. همان‌طور که قبلا هم گفته شد حتما به یقه بلوزها دقت کنید تا حالت گِرد داشته باشند. یقه‌های خیلی تنگ یا خیلی گشاد اصلا مطلوب نیستند. بهتر است روی قسمت شانه بلوز، یک یا دو دکمه باشد تا به راحتی باز شده و سر نوزاد از آن عبور کند. حتما به نرمی پارچه بلوزها توجه کنید و از خریداری بلوزهای خشک و زمخت بپرهیزید. در خرید لباس نوزاد برای سیسمونی حداقل ۳ یا ۴ عدد بلوز بخرید.

شلوار

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

شلوارهای گشاد و نخی راحت، بهترین گزینه برای انتخاب لباس نوزاد هستند؛ شلوارهایی که به راحتی امکان تعویض دارند. برای کودکان زیر ۶ ماه شلوارهایی با کمر کشی انتخاب کنید تا هم سریع و آسان عوض شوند و هم نوزاد درون آنها احساس راحتی داشته باشد.

کلاه

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

بیشتر حرارت بدن نوزادان از سرشان خارج می‌شود. بنابراین ممکن است به راحتی از همین قسمت، دچار سرما خوردگی شوند. در هر فصلی از سال، کلاه مناسبی برای نوزاد تهیه کنید. کلاه‌های نخی نازک برای تابستان و کلاه‌های پشمی گرم ولی سبک برای زمستان مناسب هستند. کلاهی که انتخاب می‌کنید حتما روی گوش‌های عزیزتان را بپوشاند.

دستکش

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

کوچولوهای دوست داشتنی بلافاصله پس از تولد به کشف دنیای جدیدشان می‌پردازند. آنها بسیار کنجکاوند و دوست دارند همه چیز را در اطرافشان را لمس کنند. بنابراین با دقت به اطرافشان  می‌نگرند و سعی دارند همه چیز را در دست بگیرند و لمس کنند. اما با توجه به ناخن‌های بلندی که دارند، حتما باید دستکش‌های بدون انگشت نرم تهیه کنید تا روی پوست صورت و بدن خود را نخراشند. یادتان باشد، قسمت بالایی دستکش‌ها دارای کش نرم باشد تا از دست‌های کوچک و ضعیفشان نیفتد.

جوراب

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

تا جایی که می‌توانید جوراب بخرید، هرچه بیشتر بهتر! آمار جوراب‌هایِ کوچک گم شده، به جرم ورجه و ورجه فراوان، بسیار بالاست! معمولا به دلیل از دست دادن حرارت بدن، کف پاهای نوزادان سرد است. به کِش جوراب‌ها نیز مانند دستکش‌ها توجه کنید تا زیادی گشاد نباشد و  از پای کودکتان نیفتد.

سویشرت

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

بهتر است برای مواقعی که به بیرون از خانه می‌روید، از سویشرت دکمه‌دار یا مجهز به زیپ استفاده کنید. با وجود سویشرت‌ها برای لباس پوشاندن به نوزاد به دردسر نخواهید افتاد. برای ماه‌های نخستین، یک یا دو سویشرت کافی است.

پتوی کیسه‌ای

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

با داشتن پتوی کیسه‌ای، می‌توانید نوزادتان را با اطمینان خواب کنید. نوزادان در خواب تحرک زیادی دارند به همین خاطر پتوی معمولی در صورت سبک بودن هم برایشان خطرناک خواهد بود زیرا ممکن است روی صورت آنها  بیفتد و نفس کشیدن را دشوار کند. حمل و جابجایی پتوهای کیسه‌ای هم راحت‌تر است.

پالتو

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

اگر فرزند شما در زمستان متولد می‌شود و مجبور به خرید پالتو هستید، سعی کنید یک نمونه‌ی سبک و نرم و در اندازه‌ای مناسب بخرید. از خریداری پالتوهایی با پیله و دکمه‌های درشت و تزئینات پرهیز کنید.

حوله کلاه‌دار

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

بیشتر نوزادان تا چند ماه اول زندگی خود، رابطه خوبی با آب و حمام کردن ندارند و تمام سعی‌شان را می‌کنند تا هرچه سریعتر از زیر آب فرار کرده به تخت گرم و راحت‌شان بازگردند. پس به نفع‌تان است، حوله‌ای بخرید که بتوانید سریع کوچولوی بی‌قرار را در آن قرار داده و خشک کنید.  حتما در خرید حوله به نرمی و لطافت و کلاه‌دار بودن آن توجه داشته باشید، زیرا بعد از حمام احتمال سرما خوردگی از سر نوزاد بیشتر است و لازم است هرچه سریع تر موهایش را خشک کنید. پس وجود یک عدد حوله کلاه‌دار در سیسمونی را به خاطر داشته باشید.

پیش‌بند

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

بدون شک، پیش بند جز اولین و ضروری‌ترین چیزهایی است که باید بخرید. حتی بهتر است بگوییم به محض اینکه خرید لباس نوزاد برای سیسمونی را شروع کردید ابتدا چند پیش‌بند بخرید تا خیالتان راحت شود! همیشه حداقل دو یا سه پیش بند به همراه داشته باشید. پیش‌بندها نباید خیلی تنگ نباشند و به جای پیش بندهای بنددار ،مدل‌های چسبی را خریداری کنید.

انتخاب لباس نوزاد برای سیسمونی هم مانند هر بخش دیگری از بچه‌داری و مراقبت از فرزند نیاز به شناخت و آگاهی دارد. پس نکات لازم را یاد بگیرید و بهترین خرید ممکن را برای نوزاد دلبندتان انجام بدهید. دنیای مد و پوشاک، اعضای کم‌سن و سالی مثل نوزدان هم دارد. نگاهی به آن می‌تواند به خریدی بهتر به شما کمک کند.

منبع: wikihow.com

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024