راهنمای خرید بدمینتون | معرفی بهترین برندهای راکت بدمینتون حرفه ای و مبتدی

خرید بدمینتون

اگر قصد خرید بدمینتون را دارید اما نمی دانید کدام گزینه برای تان بهتر است، باید بگویم که جواب سوال تان پیش ما است. همه می‌دانند که کیفیت راکت تا چه اندازه روی بازی شما موثر است. اگر در مورد خرید بدمینتون جدی هستید و به دنبال خرید راکت بدمینتون حرفه ای می‌باشید تا بتوانید دوره‌های آموزشی این بازی را شروع کنید، یا حتی در مسابقات شرکت کنید، خواندن این مقاله از مالتینا بلاگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چطور باید یک راکت بدمینتون انتخاب کنیم؟

احتمالا می‌دانید که انتخاب درست یک راکت بدمینتون خوب چقدر مهم است. در صورتی که نمی‌دانید که چطور باید این کار را انجام دهید، نگران نباشد. چرا که در این راهنما به شما همه چیز را توضیح خواهیم داد.

در همین ابتدا از روی تجربه، یک توصیه برایتان دارم. هیچوقت راکت‌تان را مطابق انتخاب بازیکن مورد علاقه‌تان انتخاب نکنید. برای مثال انتخاب Arcsaber 10 فقط به این خاطر که بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای از ان استفاده کرده‌اند یا اینکه توسط بسیاری از مجلات بدمینتون توصیه شده است، اشتباه است. شما باید به دنبال خرید راکت بدمینتونی باشید که برای خود شما با تمام نیازها و ویژگی‌هایی که دارید، مناسب باشد.

پارامترهای اصلی برای خرید بدمینتون مناسب

اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که قدرت را ترجیح می‌دهید یا کنترل را؟

هر کدام از این‌ها در جای خود اهمیت زیادی دارند و وجود هر دو این‌ها در یک راکت غیر ممکن است. اگر چه شما می‌توانید موردی را انتخاب کنید که تعادل خوبی بین هر دو پارامتر ایجاد کرده باشد.

خرید بدمینتون

مبتدی هستید یا حرفه‌ای؟

اگر تازه شروع به بازی کرده‌اید و توانایی زیادی در این زمینه ندارید، بهتر است یک راکت مناسب برای افراد مبتدی و البته ارزان قیمت مانند Yonex Nanoray 10 یا Nanoray 20 تهیه کنید. این راکت‌ها قیمت مناسبی دارند و کار کردن با آن‌ها راحت تر است.

4 عامل مهم را در نظر بگیرید

در خرید بدمینتون 4 عامل حیاتی و مهم وجود دارد که شامل نقطه تعادل، وزن، شکل قالب و سفتی بدنه است.

خرید بدمینتون

نقطه تعادل: این مورد به سبک انتخابی شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید ضربه‌هایی با قدرت بیشتر داشته باشید، پس نقطه تعادل راکت باید به سمت سری آن باشد. اگر کنترل برای‌تان مهم است، نقطه تعادل باید در سمت دسته‌ها باشد. اما اگر یک مبتدی هستید و Nanoray 10 را خریداری کرده‌اید و متوجه شده‌اید که قدرت را بیشتر از کنترل ترجیح می‌دهید، می‌توانید این کارها را انجام دهید:

یک گریپ بدمینتون تهیه کنید

آن را در سر راکت خود ببندید.

به همین سادگی سر راکت سنگین‌تر شده و کنترل آن برای‌تان ساده‌تر می‌شود.

اما قدرت را به کنترل ترجیح بدهید، می‌توانید از این ترفند استفاده کنید تا وزن بیشتری به دسته بدهید.

زه راکت را به یک نوع سیک‌تر تغییر دهید.

یک گریپ سنگین‌تر در دسته ببندید.

به این ترتیب می‌توانید با توجه به اولیت‌تان تعادل ایجاد کنید.

عامل وزن: وزن نقش مهمی دارد. راکت‌ها در چهار گروه از نظر وزن تولید می‌شوند:

2U: 90-94 grams

3U: 85-89 grams

4U: 80-84 grams

5U: 75-79 grams

راکت سنگین‌تر قدرت بیشتری دارد. به عنوان مثال Voltric 80 در دو نسخه تولید می‌شود. 3U و 4U. شما می‌توانید به نسبت تکنیک‌های خودتان راکت مناسب‌تر را انتخاب کنید.

بدی راکت‌های سنگین این است که کنترلشان سخت‌تر است. شما اساسا کنترل را به نفع قدرت قربانی می‌کنید. مگر اینکه بسیار ماهر باشید. در این صورت این مورد چندان موثر جلوه نمی‌کند.

شکل قالب: مهم این که شکل قالب به چه صورت باشد. برای خرید دو گزینه پیش روی شما است. قالب‌های بیضی شکل و فریم‌های ایزومتریک.

تفاوت کلیدی بین هر کدام وجود دارد و ما آن‌ها را در اینجا بررسی می‌کنیم

  • قالب بیضی شکل: این شکل دارای یک نقطه مرکزی در راکت است اما اگر بتوانید مدیریت کنید تا یک شاتل لند ایجاد کنید، یک شات باکیفیت خواهید داشت

بنابراین به منظور استفاده بیشتر و بهتر از این راکت باید بسیار ماهر باشد چرا که شما می‌توانید موفیت بیشتری با زدن شاتل در نقطه شیرین (نقطه مرکزی راکت) داشته باشید.

  • شکل ایزومتریک یا مربع: در مقایسه با شکل بیضی، این شاتل موفقیت لندینگ شاتل بیشتری در نقطه شیرین دارد. یک نمونه عالی از این Voltric 1DG است که قالب ایزومتریک بسیار عالی دارد و باعث می‌شود بتوانید به عکس العمل‌هایی با کیفیت بالاتر دست پیدا کنید.

در بازار شکل ایزومتریک محبو‌بتر و پرفروش تر از شکل بیضی است.

بنابراین به نظر ما به خصوص اگر مبتدی هستید، بهتر است یک راکت با شکل ایزومتریک تهیه کنید. علاوه بر این راکت‌های بیضی شکل، این روزها سخت‌تر پیدا می‌شوند.

شفت: انعطاف پذیر یا سفت؟

تفاوت‌های کلیدی بین این دو مورد وجود دارد. هر یک از آن‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

شفت سفت: این نوع شفت قدرت برخورد کمتری دارد در حالی که نوسانات قدرتمندتری ایجاد می‌کند.

بنابراین برای افراد مبتدی مناسب نیست و بهتر است کسانی که حرفه‌ای‌تر هستند، از آن استفاده کنند.

چرا؟

زیرا برای افراد مبتدی قدرت بیشتر از موارد دیگر اهمیت ددارد. البته اگر فردی هستید که می‌خواهید مهارت‌تان را بیشتر کنید، این نوع راکت برای‌تان خوب است.

این راکت خیلی سرعت بیشتری نسبت به راکت با شفت انعطاف پذیر دارد. اگرچه خروجی قدرت کمتر خواهد بود. اگر شما حملات سریع و و عکس‌العمل‌های لحظه‌ای می‌خواهید، این راکت برای‌تان مناسب است. این راکت اجازه می‌دهد تا خیلی سریع‌تر شاتل را پرتاب کنید.

شفت انعطاف پذیر برای افراد مبتدی عالی است و شما مجبور نیستید که بیش از حد نیازتان فشار و نیرو وارد کنید. بنابراین می‌توانید روی تکنیک تمرکز کنید.

در این شفت قدرت برخورد خیلی بهتر است و به شما این اجازه را می‌دهد که بدون تلاش زیاد یک ضربه خوب بزنید.

البته سختی کار با این نوع راکت این است که برای اینکه ضربه درست و دقیقی بزنید، به دقت و تمرکز بیشتری نیاز دارید و این ممکن است کار را کمی برای‌تان سخت کند.

از انجایی که قدرت زیادی برای ضربه لازم ندارند، به این ترتیب مچ دست‌تان هم کمتر خسته می‌شود. این راکت انتخاب خوبی برای بازیکنان دفاعی است. چرا که به شما این امکان را می‌دهد تا بیشتر روی عکس العمل خود و استراتژی خود تمرکز کنید.

هر بازیکن ممکن است نظرات متفاوتی در مورد یک راکت بدمینتون خوب داشته باشد. در این مقاله ما 15 راکت را به شما معرفی می‌کنیم که هر کدام ویژگی‌های و نکات مثبت و منفی خاص خودشان را دارند. بنابراین به نسبت بودجه، تکنیک بازی، هدف تان از خرید راکت بدمینتون و غیره می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

Yonex Arcsaber 10 9.9 مشاهده قیمت در مالتینا
Yonex Arcsaber 11 9.8 مشاهده قیمت در مالتینا
Yonex Voltric Z Force 2 9.8 مشاهده قیمت در مالتینا
Yonex Voltric 80 9.7 مشاهده قیمت در مالتینا
Yonex Voltric 70 9.7 مشاهده قیمت در مالتینا
Yonex Voltric 5 9.6 مشاهده قیمت در مالتینا
Yonex Voltric 7 9.5 مشاهده قیمت در مالتینا
Yonex Voltric 1DG 9.4 مشاهده قیمت در مالتینا
Yonex Nanospeed 9900 9.4 مشاهده قیمت در مالتینا
Yonex Duora 10 9.3 مشاهده قیمت در مالتینا
Yonex Nanoray 900 9.2 مشاهده قیمت در مالتینا
Yonex Nanoray Z Speed 9.0 مشاهده قیمت در مالتینا
Yonex Nanoray 10 8.9 مشاهده قیمت در مالتینا
Yonex Nanoray 20 8.8 مشاهده قیمت در مالتینا
Yonex Arcsaber Z Slash 8.7 مشاهده قیمت در مالتینا
Yonex Arcsaber 10 9.9 مشاهده قیمت در مالتینا

راهنمای خرید راکت بدمینتون حرفه ای

خرید بدمینتون Yonex Arcsaber 10

راهنمای خرید بدمینتون | معرفی بهترین برندهای راکت بدمینتون حرفه ای و مبتدی
Yonex Arcsaber 10

Yonex Arcsaber 10 ، راکت مورد علاقه چند تن از بازیکنان حرفه‌ای بدمینتون است و این موضوع قطعا بی دلیل نیست.

نکات مثبت: کنترل عالی، مانور قابل توجه، دقت بسیار بالا

نکات منفی: این راکت از حیث داشتن قدرت بالا امتیاز خوبی کسب نمی کند، در نتیجه Yonex Arcsaber 10 نمی تواند گزینه خوبی برای مبتدیان باشد.

این راکت قدرت زیادی ندارد اما شما می‌توانید به اضافه کردن نوارهای سربی یا همان گریپ به سر راکت کمی اوضاع بهتر کنید. با این کار راکت سنگین‌تر شده و قدرت بیشتری هم پیدا می‌کند.

اما اگر به دنبال یک راکت با طراحی فوق العاده هستید که کنترل باور نکردنی و دقت بیشتری داشته باشد،  Yonex Arcsaber 10  را  پیشنهاد می کنیم. این راکت تمام چیزهایی که شما برای اینکه بتوانید یک پله قوی‌تر شده و بازی‌تان را به سطح جدیدی برسانید، دارد.

خرید راکت بدمینتون Yonex Arcsaber 11

راهنمای خرید بدمینتون | معرفی بهترین برندهای راکت بدمینتون حرفه ای و مبتدی
Yonex Arcsaber 11

Yonex Arcsaber 11 درواقع نسخه بهبود داده شده Yonex Arcsaber 10 است. استفاده از این راکت بسیار آسان‌تر است و خرید آن به بازیکنان متوسط یا حتی مبتدی پیشنهاد می‌شود.

نکات مثبت: Yonex Arcsaber 11 به خوبی در تمام جنبه‌ها ارتقا پیدا کرده و احساس بهتری هنگام استفاده از آن خواهید داشت.

نکات منفی: یادتان باشد که قدرت برخورد بهترین ویژگی این راکت نیست.

این راکت نقاط مشترک زیادی با نسل قبلی خود یعنی  Yonex Arcsaber 10 دارد. اما استفاده از آن راحت‌تر است و امکان کنترل بیشتری هم به شما می‌دهد. علاوه بر این، انرژی کمی از شما می‌گیرد و ساعد و دست‌تان تحت فشار نخواهد بود. به عبارتی Yonex Arcsaber 11 از آن دسته راک هایی نیست که موقع بازی کردن زود شما را خسته کند.

این راکت در میانه زمین عالی است چرا که برای دفاع و حمله طراحی شده است. همچنین نیروی خوبی برای ضربه های توپ فراهم می‌کند.

به طور خلاصه این راکت یک انتخاب عالی است چرا که به خوبی گرد شده است و نیروی کافی برای ضربه های حمله و دفاع در میانه زمین فراهم می‌کند.

راکت بدمینتون حرفه ای Yonex Voltric Z Force 2

Yonex Voltric Z Force 2

Yonex Voltric Z Force 2 می‌تواند یک انتخاب خوب برای هر بازیکنی باشد. این راکت در قسمت سر و بدنه باریک‌تر و اسلیم‌تر است.

نکات مثبت: قدرت فوق العاده، مانور عالی، نوسان سریع و نرم

نکات منفی: کنترل سخت هنگام بازی

این راکت فوق اسلیم هوا را به خوبی از خود عبور داده و  مقاومت کمتری هنگام حرکت دادن آن احساس خواهید کرد. Voltric Z Force 2 عملکرد خوبی در پشت زمین دارد چرا که نوسان سریع و صاف آن این اجازه را به شما می‌دهد که با قدرت زیاد بتوانید ضربه بزنید.

همچنین در میانه زمین هم خوب عمل می‌کند. چرا که طراحی آن باعث می‌شود واکنش سریع داشته باشید. علاوه بر این، قدرت باور نکردنی آن به شما کمک می‌کند تا ضربه‌های خوب و پرقدرتی بزنید.

حتی در جلو زمین این راکت به خاطر بدنه اسلیم و سبکی که دارد، به شما کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری واکنش نشان بدهید.

در نتیجه یک راکت عالی با قدرت بسیار زیاد دارید که نوسان بالایی داشته و خوب در هوا حرکت می‌کند. بنابراین می‌توانید ضربه‌های دقیق و سریعی با آن بزنید و عملکرد قابل قبولی در هر قسمت از زمین داشته باشید.

راکت بدمینتون حرفه ای Yonex Voltric 70

Yonex Voltric 70

این راکت مقرون به صرفه بوده و عملکرد خوبی در دفاع دارد. yonex flstric 70 یکی از بهترین راکت‌های بدمینتون موجود در بازار است.

نکات مثبت: دفاع عالی، قدرت زیاد، فشار کمتر به مچ دست

نکات منفی: قابلیت کنترل تنها کمی بالاتر از حد متوسط است.

این راکت با سر سنگین‌تر، طراحی شبیه به Vultric 80 داشته و قدرت فوق العاده‌ای دارد. با وجود اینکه Vultric 80 قدرت بسیار خوبی دارد، شما می‌توانید yonex flstric 70 که مشابه این راکت است را با قیمت مناسب‌تر خریداری کنید.

یکی از ویژگی‌های مهم این راکت نوع عملکرد آن در دفاع است. معمولا راکت‌های سنگین از لحاظ دفاع ضعیف هستند اما yonex flstric 70 به خصوص در زمان عکس و العمل‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند.

خرید بدمینتون Yonex Voltric 5

Yonex Voltric 5

Yonex Voltric 5 مقرون به صرفه‌ترین انتخاب از کلاب ولنتری است. با این وجود با ویژگی‌های باور نکردنی و عملکرد عالی دارد.

نکات مثبت: عکس‌العمل‌های قدرتمند، تعادل عالی و سریع، مناسب برای دفاع

نکات منفی: در قسمت سر برای برخی از بازیکنان ممکن است کمی بیش از حد سبک باشد.

این راکت مقرون به صرفه ترین انتخاب از بین راکت‌ها ولنتری است که توسط یونکس در سال 2015 تولید شده است. این راکت تعادل خوبی داشته و به اندازه‌ای سبک هست که بتوانید عکس العمل‌های سریع با آن داشته باشید.

به دلیل طراحی و وزن سبکی که دارد، در جلو زمین عملکرد خوبی دارد. همچنین می‌توانید عکس‌العمل‌های خوب وسریعی با آن داشته باشید.

یک نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که این راکت برای دفاع بسیار عالی است. مچ دست را خسته نمی‌کند و به اندازه‌ کافی محکم است که بتوانید ضربه‌های قوی بزنید.

خرید بدمینتون Yonex Voltric 7

Yonex Voltric 7

می‌توانید تصور کنید که چطور قدرت بسیار زیادی را با یک حرکت نرم و سریع به توپ منتقل کنید؟ این دقیقا همان چیزی است که راکت بدمینتون Yonex Voltric 7 برای شما در نظر گرفته است. هر چه بیشتر در مورد این راکت بدانید، بیشتر متوجه این موضوع می‌شوید که این راکت تا چه اندازه عملکرد خوب و قابل قبولی دارد.

نکات مثبت: قدرت زیاد، نوسان بالا و سرعت زیاد

نکات منفی: رشته‌ها و تور داخل راکت می‌توانست بهتر باشد چرا که بیش از حد در هم تنیده می باشد.

این راکت هم شباهت زیادی به Listric 5 دارد. اما در Voltric 7 شاهد یک سر کمی سنگین‌تر هستیم که به طبع ضربه های قوی تری هم خواهد داشت.

حتی اگر رشته‌های کمتر در هم تنیده شده‌ بودند، هنوز هم راکت قدرت زیادی داشت و شما می‌توانید این را زمانی که به توپ ضربه می‌زنید، احساس کنید.

این راکت بسیار سبک است و امکان واکنش‌های سریع را به شما می‌دهد.با این اوصاف مشخص است که Voltric 7 برای بازی در جلو زمین طراحی شده است.

قدرتی که این راکت منتقل می‌کند را نمی‌توان با راکت ولنتری 80 مقایسه کرد. اما اگر منصف باشیم با توجه به قیمت 50 درصد ارزان‌تر آن، همین قدرت هم به اندازه کافی خوب است.

خری بدمینتون Yonex Voltric 1DG

راهنمای خرید بدمینتون | معرفی بهترین برندهای راکت بدمینتون حرفه ای و مبتدی
Yonex Voltric 1DG

اگر دوست دارید راکت‌های مقرون به صرفه را خریداری کنید که قدرت زیادی هنگام ضربه زدن دارند، Yonex Voltric 1DG گزینه مناسبی است. این راکت از سرب سیاه با انعطاف پذیری بسیار بالا ساخته شده است.

نکات مثبت: قدرت تحویل زیاد، سریع و قدرت ضربه زیاد

نکات منفی: این راکت ممکن است از نظر برخی از بازیکنان قدرت کافی نداشته باشد. چرا که یک راکت همه جانبه و متوسط است.

Yonex Voltric 1DG یکی از بهترین راکت‌های مقرون به صرفه یونکس در سال 2016 است. این راکت به لطف سیستم سه ولتاژی که دارد، به شما این امکان را می‌دهد که ضربه‌های قوی به توپ وارد کنید و همزمان واکنش سریع هم در مقابل ضربه‌های حریف داشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی‌های ذکر شده تنش فوق العاده آن است. این راکت همزمان با یک قاب ایزومتری عالی ساخته شده است که رشته های عمودی را در طول بسیار مشابه رشته های افقی طراحی شده‌اند. این روند باعث می‌شود که انتقال قدرت کاملا دقیق و تمز انجام شود.

yonex duora 10

راهنمای خرید بدمینتون | معرفی بهترین برندهای راکت بدمینتون حرفه ای و مبتدی
yonex duora 10

این راکت با باکس فریم و ایر فریم عرضه می‌شود. اولی برای عکس العمل‌های سریع و پرقدرت طراحی شده است و دومی برای ضربه‌های قدرتمند با کمترین مقاومت.

نکات مثبت: پاسخ سریع، دفاع عالی، ساختار کاملا یکدست

نکات منفی: قیمت بالا، برای مبتدیان مناسب نیست

با اینکه دورا 10 یکی از سریع‌ترین راکت‌ها نیست، در مقایسه با Nanospeed 9900 سریع‌تر بوده و دفاع خوبی هم دارد.

این راکت یکی از سریع‌ترین راکت‌ها در سال 2015 شناخته شد. این راکت از نظر سرعت کمی بالاتر از حد متوسط است و برای به دست آوردن پاسخ‌های سریع باید یک تکنیک خوب داشته باشد. در نتیجه ما خرید این راکت را به مبتدیان توصیه نمی‌کنیم.

این راکت دو طرفه یک انتخاب فوق العاده است. چرا که با باکس فریم شما می‌توانی عکس‌العمل‌های فوق العاده داشته باشید در حالی که با ایر فریم می‌توانید پاسخ‌های خوب و دقیق بدهید.

Yonex Nanoray 900

Yonex Nanoray 900

مهم این است که چطور راکت را در دست بگیرید. Yonex Nanoray 900 و Nanospeed 9900 یکسان نیستند. این راکت در قسمت سر محکم‌تر و سنگین‌تر است اما ویژگی‌های جالبی هم دارد.

نکات مثبت: قدرت بیشرت، مناسب برای دفاع، نوسانات یکدست

نکات منفی: کنترل این راکت می‌تواند برای افراد مبتدی سخت باشد.

به عنوان یک راکت با بدنه انعطاف پذیر، طبیعی است که کنترل آن کمی برای بازیکنان مبتدی سخت باشد. اگرچه برای بازیکنان حرفه‌ای که به آن عادت می‌کنند، یک گزینه خوب است.

سر سنگین راکت باعث می‌شود که بتوانید ضربه‌های پرقدرت‌تری به توپ وارد کنید. این ویژگی برای بازی در عقب زمین اهمیت پیدا میکند. البته در میان زمین و جلو هم می‌تواند خوب باشد.

نوسان صاف و یکدست این راکت برای بازیکنان دفاعی عالی است.

yonex nanoray z

yonex nanoray z

yonex nanoray z یک راکت بخث برانگیز است. چرا که سر سنگینی دارد اما قدرتی مشابه راکت داکسیونر 80 را به توپ وارد می‌کند. در هر صورت این راکت برای دفاع خوب است.

نکات مثبت: برای بازیکنانی که برای دفاع کار می‌کنند، خوب است. دراپ شات‌های خوبی دارد.

نکات منفی: در هنگام ضربه و برخورد با توپ، عملکرد چندان خوبی ندارد.

خیلی از افراد معتقد بودن که این راکت عملکرد عالی دارد اما زمانی که نوبت به بررسی برخورد با توپ می رسد، امتیاز خوبی نمی‌گیرد. این راکت برای عکس العمل‌های دفاعی مناسب است.

البته اگر بخواهیم صادق باشیم، nanoray z اصلا ارزان نیست. به هر حال اگر دنبال یک راکت خوب برای دفاع هستید، گزینه خوبی است.

شاید رشته‌های تور این راکت دلیل اصلی ضعف آن در برخورد با توپ باشند. البته این فقط یک ایده است.

yonex nanoray 10

خرید بدمینتون
yonex nanoray 10

این راکت مقرون به صرفه، فوق سبک و قدرتمند است. همچنین بهترین گزینه برای مبتدیان بوده و سازنده آن البته یک برند معتبر به نام یونیکس است. اگر تا به حال نمی‌دانستید که چطور باید با بدمینتون خوب بازی کنید، این یک گزینه خوب برای شما خواهد بود.

نکات مثبت: قدرت مناسب و معقول، سسرعت بالا و مانور زیاد

نکات منفی: این راکت برای بازیکنان حرفه ای خوب نیست.

اگرچه شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که عکس العمل‌های قدرمتند راکت Vultric 80 را در این راکت ببنید، اما اگر با کمبود بودجه مواجه هستید و یک راکت متوسط می‌خواهید، yonex nanoray 10 انتخاب خوبی خواهد بود.

این راکت ضربه‌هایی به اندازه کافی قدرتمند دارد و اگر تکنیک‌تان خوب باشد، برخورد با توپ هم قوی خواهد بود. مکته مهم ماجرا است است که این راکت به خوبی برای جلو، وسط و پشت زمین کاربرد دارد. البته توجه داشته باشید که ممکن است برای ضربه های پشت زمین چندان به اندازه بازی در وسط یا جلو زمین خوب نباشد اما دوباره یاداوری میکنیم که این راکت برای بازیکنان حرفه ای نیست.

اگر میخواهید یکی از ارزان ترین راکت های بدمینتون برای مبتدیان را خریداری کنید، yonex nanoray 10 گزینه خوبی است.

yonex nanoray 20

راهنمای خرید بدمینتون | معرفی بهترین برندهای راکت بدمینتون حرفه ای و مبتدی
yonex nanoray 20

yonex nanoray 20 مانند yonex nanoray 10 برای بازیکنان مبتدی یا کسانی که بدمینتون را تنها به عنوان یک تفریح بازی می‌کنند، انتخاب بهتری است.

نکات مثبت: قدرت خوب، عکس العمل خوب، سرعت بالا و وزن سبک

نکات منفی: این راکت به بازیکنان حرفه‌ای توصیه نمی شود.

اگر به دنبال یک راکت ارزان با عملکرد خوب برای بازیکنان مبتدی یا بازی‌های کژوال و تفریحی هستید، yonex nanoray 20 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

این راکت از لحاظ دفاع خوب است چرا که به اندازه کافی سریع عمل می‌کند و واکنش‌های پرسرعتی هم دارد.

عکس و العمل‌های راکت خوب است و تحرک خوبی هم دارد. برخورد با توپ هم به نسبت خوب و تمیز انجام می‌شود. از این گذشته قیمت مناسب و مقرون به صرف این راکت باعث شده است که گزینه خوبی برای خرید باشد.

yonex nanospeed 9900

راهنمای خرید بدمینتون | معرفی بهترین برندهای راکت بدمینتون حرفه ای و مبتدی
yonex nanospeed 9900

راکت سریع و زیبا. اگر به دنبال یک راکت فوق العاده سریع و زیبا هستید، yonex nanospeed 9900 گزینه مناسبی خواهد بود.

نکات مثبت: سرعت فوق زیاد، قدرت مناسب و معقول، مانور فوق العاده

نکات منفی: برای مبتدیان مناسب نیست.

این راکت سری سبکی داشته و از نظر عملکرد هم سرعت بالایی دارد.

اگر خودتان هم عکس العمل سریع داشته باشید، می‌توانید چرخش‌های صاف و یکدست داشته باشید. به عبارتی اگر بازیکن باتجربه‌ای باشید، این راکت گزینه مناسبی است.

این راکت فوق سریع و قدرتمند است. nanospeed 9900 یک گزنیه مناسب برای دفاع است.

YONEX ARCSABER Z SLASH

خرید بدمینتون
YONEX ARCSABER Z SLASH

این راکت قدرتمند و سریع و مقاوم است. این‌‌ها ویژگی‌های اصلی راکت بدمینتون YONEX ARCSABER Z SLASH هستند.

نکات مثبت: قدرت زیاد، کنترل عالی، مانور بالا، نوسان عالی

نکات منفی: برای دفاع کمی ضعیف عمل می‌کند.

بدنه راکت کاملا اسلیم ساخته شده است تا مقاومت هوا را به حداقل برساند. این نوع طراحی مانور بهتری به راکت می دهد.

آیا به دنبال یک راکت با قدرت بیشتر هستید؟ YONEX ARCSABER Z SLASH گزینه مناسبی برای شما است. به لطف طراحی منحصر به فردی که دارد، حرکت دادن و بالا و پایین آوردن راکت بسیار آسان است.

yonex voltric 80

خرید بدمینتون
yonex voltric 80

احتمالا یکی از قدرتمندترین راکت‌هایی که تا سال 2016 تولید شده است yonex voltric 80 است. این راکت با سری سنگین، ضربه‌های قدرتمندی ایجاد می‌کند.

نکات مثبت: قدرت زیاد، کنترل بهتر، مانور عالی، دفاع خوب

نکات منفی: ممکن است باعث خستگی مچ دست در حین بازی‌های طولانی شود. برای مبتدیان توصیه نمی‌شود.

اگر به دنبال یک راکت هستید که قدرت بالایی داشته باشد و در عین حال قدرت و کنترل خوبی هم برخوردار باشد، yonex voltric 80 انتخاب خوبی است. با تشکر از ساختار سنگین و قدرتمد آن، این راکت به نسبت بقیه راکت‌ها، ضربه‌های قوی‌تری ایجاد خواهد کرد. همچنین ضربه‌های تمیز و دقیقی ایجاد می‌کند.

علیرغم سنگین بودن، این راکت برای دفاع خیلی خوب است و برای بازی در میانه‌های زمین انتخاب خوبی است. خرید yonex voltric 80 برای افراد مبتدی توصیه نمی شود چرا که مچ دست را زود خسته می‌کند.

اما اگر یک بازیکن حرفه‌ای هستید و به دنبال یک راکت برای ضربه‌های قوی‌تر و  داشتن کنترل بیشتر میگردید، yonex voltric 80 انتخاب خوبی برای شما است.

نتیجه

زمان خرید بدمینتون ، راهنمای ما را کاملا بررسی کنید تا خرید بهتری داشته باشید و بتوانید نتیجه بهتری از راکت بدمینتون بگیرید.

ما بهترین راکت های بدمنیتون را در جهان بررسی کرده‌ایم و آن را چندین بار دسته بندی کرده و به نسبت پارامترهای مختلف در دسته بندی‌های متعدد قرار داده‌ایم. شما می‌توانید بهترین راکت را به نسبت نیاز و ویژگی‌هایی که دارید، انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که انتخاب راکت بسیار مهم است و لازم است که وقت بگذارید و به اندازه کافی تحقیق کنید.

مقالات پیشنهادی:

با این ۱۰ روش شکم خود را بدون ورزش تخت کنید

۲۰ برند برتر کفش ورزشی که باید بشناسید

کاهش کلسترول خون با ورزش | کلسترول خوب و کلسترول بد