راهنمای خرید بهترین اندروید باکس

خرید اندروید باکس

 با خرید اندروید باکس و تبدیل تلویزیون به یک دستگاه هوشمند خواهید توانست به آخرین خدمات موجود در رسانه نمایشی دسترسی پیدا کنید. همچنین اندروید باکس می‌تواند تلویزیون شما را به یک کامپیوتر تبدیل کند و بسیاری از افراد می‌توانند با استفاده از آن به بازی‌های مدرن نیز بپردازند.

پیش از این در وبلاگ مالتینا مطلبی در مورد اندروید باکس ها منتشر کردیم و در آن به معرفی این دستگاه، کارهایی که می توان با آن کرد و طریقه ی نصب آن پرداختیم. برای خواندن آن مطلب می توانید سری به لینک زیر بزنید.

اندروید باکس چیست و طریقه نصب آن چگونه است؟

به لطف قدرتمندتر شدن دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند و پیشرفته شدن هرچه بیشتر سیستم‌ عامل اندروید، بهترین اندروید باکس‌ها می‌توانند بهترین جایگزین برای کامپیوترهای رومیزی و ویندوزها باشند. همچنین باید گفت که اندروید باکس‌ها تقریبا هزینه‌ای معقول دارند و میتوانید به جای هزینه ی هنگفت برای خرید صفحه ی نمایش و تجهیزات گرانقیمت کامپیوتری تنها با کمک این دستگاه، تلوزیون خود را هوشمند کنید و همانند یک کامپیوتر اندرویدی از آن استفاده کنید.
خرید اندروید باکس 2020

خرید اندروید باکس 

در این مقاله بهترین اندروید باکس‌های حال حاضر را که می‌توانید برای کار، بازی و یا هر چیز دیگری بخرید، لیست کرده‌ایم. پس اگر شما هم به دنبال خرید اندروید باکس هستید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

اما قبل از معرفی بهترین اندروید باکس ها برای خرید بگذارید خیلی خلاصه به معرفی این دستگاه بپردازیم. اندروید باکس‌ دستگاهی است که به تلویزیون متصل می‌شود و از طریق آن می‌توان به تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی پرداخت و یا با استفاده از آن از اپلیکیشن‌های اندرویدی همچون بازی‌های متنوع و جذاب بهره برد.

امروزه اندروید باکس‌ها بسیار محبوب شده‌اند و به کاربران امکان وب‌گردی و بسیاری از فعالیت‌های هیجان‌انگیز دیگر را می‌دهند. همچنین برخی از این دستگاه‌ها امکان ضبط ویدئو را نیز برای شما مهیا می‌کنند.

شما می‌توانید اندروید باکس خود را با یک کابل HDMI به تلویزیون متصل کنید و تصویری HD در اختیار داشته باشید. همچنین می‌توان برای وارد کردن اطلاعات در هنگام استفاده از این دستگاه‌ها از کنترل از راه دور، کیبورد و یا موس نیز استفاده کرد.

حال که به معرفی این محصول پرداختیم در بخش زیر به سراغ اصل مطلب و معرفی بهترین اندروید باکس‌های سال 2020 خواهیم رفت.

بهترین اندروید باکس‌ها در یک نگاه

1. Nvidia Shield TV Pro
2. Amazon Fire TV Cube
3. Turewell T9
4. MINIX NEO U9-H
5. Mecool MK9 Pro
6. Ematic Jetstream
7. A95X Max
8. Xiaomi Mi Box S

1-اندروید باکس Nvidia Shield TV Pro

این گزینه بهترین اندروید باکس برای پخش فیلم و انجام دادن بازی‌های قدیمی است.
نقاط قوت کلی این محصول عبارتند از قدرت بالا، امکانات متعدد، ویژگی‌های عالی برای انجام بازی‌های کامپیوتری و داشتن فرمت‌های HDR.
آخرین نسخه از Nvidia Shield Pro نسبت به نسخه‌های قبلی ویژگی‌های جدید زیادی ندارد. اما همین موضوع سبب شده است تا بتواند به بهترین گزینه برای پخش فیلم و انجام بازی‌های قدیمی تبدیل شود.

کنسول بازی مجهز به سیستم اندروید این محصول به اندازه‌ی دستگاه‌های پخش قدرتمند است و سرشار از ویژگی‌هایی است که طرفداران فیلم و بازی‌های ویدئویی را به وجد خواهد آورد.
شما چه به دنبال انجام بازی‌های باکیفیت با تلویزیون باشید و چه در پی تماشای فیلم‌های 4K با فرمت‌های متعدد HDR باشید، این دستگاه انتخاب خوبی خواهد بود. چراکه از تمامی این موارد پشتیبانی می‌کند. اگرچه قیمت اندروید باکس با افزایش رو به رو بوده است اما به هنگام خرید اندروید باکس Nvidia Shield Pro، باید بدانید که نسخه‌ی جدید این محصول از مدل قبلی آن ارزان‌تر است.

خرید اندروید باکس Nvidia Shield TV Pro

خرید اندروید باکس و بازی

2- اندروید باکس Amazon Fire TV Cube

این مورد بهترین اندروید باکس نمایشی آمازون است. از میان نقاط قوت این محصول می‌توان به Fire TV OS، پردازشگر جدید و دالبی ویژن اشاره کرد. این اندروید باکس جدیدترین دستگاه پخش اندروید موجود آمازون است که از Fire TV OS استفاده می‌کند. در حقیقت این گزینه‌ی مورد علاقه‌ی ما در میان محصولات آمازون است که از بسیاری از جهات از Fire TV Cube آمازون که در سال 2017 عرضه شد برتر می‌باشد.

پردازشگر این محصول ارتقا یافته است و دارای دالبی ویژن نیز می‌باشد. این موارد جدید امکاناتی بسیار عالی را فراهم می‌آورند و حتی با وجود اشکالات کمی که در این دستگاه به چشم می‌خورد سبب می‌شوند تا بتوانیم آن را به عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های نمایشی که امسال عرضه شده است معرفی کنیم.
در حقیقت Fire TV Cube، همیشه از جهت عملکرد بسیار قوی بوده است اما در آخرین نسخه از آن تعدادی از امکانات ارتقا یافته‌اند که این موضوع سبب سرعت بیشتر آن شده است.

خرید اندروید باکس Amazon Fire TV Cube

خرید اندروید باکس آمازون

3- اندروید باکس Turewell T9

اگر به دنبال خرید اندروید باکس سریع و کارآمد هستید، این یک گزینه‌ی عالی برای شما است. از میان نقاط قوت این محصول می‌توان به اندروید 9.0 Pie، رابط خوب، بازی‌های متنوع، کیفیت 4K و قابلیت صرفه‌جویی در حجم اینترنت اشاره کرد. این اندروید باکس مجهز به Android 9.0 Pie است که این موضوع سبب شده است تا این محصول سریع و کارآمد شود. همچنین این اندروید باکس دارای بازی‌های متنوع و رابط کاربری جذاب است.

علاوه بر این Turewell T9 دارای پشتیبانی Google Play Store است که سبب می‌شود بتوانید به تجارب هیجان‌انگیزی دست پیدا کنید. این دستگاه قادر به فشرده‌سازی فایل‌های ویدئویی است و تقریبا قادر است تمام فرمت‌های صوتی و تصویری محبوب از جمله ویدئوهای 4K HD را پخش کند.
این اندروید باکس با فشرده کردن فایل‌های ویدئویی H.265 نسبت به نسخه H.264، تا 50 درصد در استفاده از حجم اینترنتی صرفه‌جویی می‌کند. با خرید اندروید باکس Turewell T9، می‌توانید با حجمی کمتر و کیفیتی بالاتر از انجام هزاران بازی متنوع اندرویدی در یک صفحه نمایش بزرگ و 4K نهایت لذت را ببرید.

خرید اندروید باکس  Turewell T9

خرید اندروید باکس سریع

4- اندروید باکس MINIX NEO U9-H

اگر شما هم به دنبال خرید یک اندروید باکس با قیمت مناسب هستید، باید بدانید که MINIX NEO U9-H، یک انتخاب خوب است. در حقیقت یکی از نقاط قوت این محصول، قیمت پایین آن است. همچنین با خرید اندروید باکس MINIX NEO U9-H خواهید توانست ویدئوهایی با سرعت بیش از 60fps را تماشا کنید. این دستگاه قادر است تا به لطف قابلیت‌های 4K خود، تصاویری لطیف، شفاف و بسیار باکیفیت را ارائه دهد. علاوه بر این MINIX NEO U9-H،‌ به جهت بهره بردن از پشتیبانی Full HDR10 تصاویر را با کیفیتی بسیار بالا نمایش می‌دهد.

تکنولوژی HDR (گستره پویای بالا) این دستگاه سبب گستردگی طیف رنگی و نمایش بخش‌های سفید شفاف‌تر و بخش‌های سیاه عمیق‌تر شده است. این موضوع سبب می‌شود تا کنتراست بیشتری ایجاد شود و تجربه‌ای طبیعی‌تر و متنوع‌تر فراهم شود. تمام این اقلام در یک پکیج قرار دارد که قیمت آن کمتر از 40 پوند یا 50 دلار است.

خرید اندروید باکس MINIX NEO U9-H

خرید اندروید باکس و تماشای ویدئو

5- تی وی باکس Mecool MK9 Pro

اندروید باکس Mecool MK9 Pro مجهز به آخرین تراشه‌ی Amlogic یعنی S905X2 است و در نتیجه قادر است ویدئوهای موجود در یوتیوب را با کیفیت 4K نمایش دهد. همچنین فرمت HDR10، HLG HDR و قابلیت فشرده‌سازی فایل‌های ویدئویی سبب می‌شود تا تصاویر وضوح، رنگ و کنتراست چشمگیرتری داشته باشند.
شما می‌توانید با استفاده از صدای خود به این دستگاه فرمان بدهید و آن را کنترل کنید.

همچنین این اندروید باکس دارای یک عدد کنترل از راه دور است که به بلوتوث مجهز است و به شما امکان این را می‌دهد تا با استفاده از فرمان‌های صوتی خود به کنترل آن بپردازید. این یک قابلیت جدید و کاربردی است. به علاوه این دستگاه مجهز به Google Assistant است.

خرید تی وی باکس Mecool MK9 Pro

خرید اندروید باکس و کنترل از راه دور

6- اندروید تی وی Ematic Jetstream

آیا این اولین بار است که قصد دارید یک اندروید باکس بخرید؟ اگر پاسخ شما به این سوال بله است باید بدانید که Ematic Jetstream یک گزینه‌ی مناسب برای شما خواهد بود. این اندروید باکس مجهز به قابلیت 4K Ultra HD است و کنترل از راه دور این دستگاه از طریق بلوتوث عمل می‌کند.

شما می‌توانید با استفاده از فرمان‌های صوتی و صدای خود این دستگاه را کنترل کنید.
با خرید اندروید باکس Ematic Jetstream، قادر خواهید بود تا به بیش از 450 هزار فیلم و برنامه تلویزیونی که از طریق بیش از چهار هزار و پانصد کانال رایگان و غیررایگان ارائه می‌شود، دسترسی داشته باشید. از میان این شبکه‌ها می‌توان به Netflix، Hulu و PBS Kids اشاره کرد.
این دستگاه که اندازه‌ای کوچک و قیمتی بسیار مناسب دارد از ویدئوهای 60spf با رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از کنترل از راه دور این دستگاه که به تکنولوژی جستجوی صوتی مجهز است، به جستجو و نصب اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، فیلم‌ها و نمایش‌های گوناگون بپردازید و از آن‌ها لذت ببرید.

خرید اندروید تی وی Ematic Jetstream

خرید اندروید باکس و بلوتوث

7- اندروید باکس A95X Max

این اندروید باکس دارای قابلیت ضبط ویدئو است. همچنین این دستگاه مجهز به وای فای دوبانده 2.4GHz + 5GHz و همچنین شبکه اترنت ده مگابایتی، 100 مگابایتی و 1000 مگابایتی است. این موضوع سبب می‌شود تا سیگنال‌ها از تمامی جهات دریافت شوند و در نتیجه مشکل پوشش‌دهی سیگنال‌های وایرلس کوچک رفع شود.

همچنین این دستگاه برای انتقال سریع داده‌ها به دستگاه‌هایی که با آن‌ها همخوانی دارد از بلوتوث 5 استفاده می‌‌کند.
یکی از ویژگی‌های این دستگاه که بسیار جالب است، قابلیت منحصر به فرد آن به هنگام ضبط ویدئو است. این اندروید باکس به شما امکان ضبط ویدئوها را می‌دهد تا بتوانید هر زمان که مایلید آن‌ها را با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شاید برایتان سوال باشد که آیا این دستگاه دارای کنترل از راه دو نیز می‌باشد یا خیر؟ در جواب به این سوال باید گفت که با استفاده از این مدل می‌توانید از تلفن همراه خود به عنوان کنترل استفاده کنید و با آن کلیپ‌های ضبط‌‌شده‌ی خود را جابجا کنید.

خرید اندروید باکس A95X Max

خرید اندروید باکس و ضبط ویدئو

8- اندروید باکس Xiaomi Mi Box S

آخرین محصول موجود در این لیست مربوط به کمپانی شیائومی است. اگرچه این اندروید باکس با دستگاه‌هایی همچون Nvidia Shield TV قابل مقایسه نیست، اما اگر به دنبال داشتن یک تلویزیون اندروید با قیمتی معقول هستید یک گزینه‌ی خوب به حساب می‌آید که می‌توانید به هنگام خرید اندروید باکس بر روی آن فکر کنید.

اگرچه این محصول بدون عیب نیست اما اگر می‌خواهید یک اندروید باکس نمایشی داشته باشید و هزینه‌ی زیادی هم صرف نکنید یک دستگاه خوب برای شما به حساب می‌آید.
با این حال خوب است بدانید که اگر این دستگاه را تهیه کنید باید با تعدادی باگ دست و پنجه نرم کنید. همچنین کنترل از راه دور این دستگاه همیشه به خوبی کار نمی‌کند و نمی توانید از این اندروید باکس برای کارهایی که کیفیت بسیار بالایی را می‌طلبند استفاده کنید.

خرید اندروید باکس شیائومی Mi Box S

خرید اندروید باکس شیائومی

سخن پایانی

در پایان باید گفت خرید اندروید باکس یک انتخاب مقرون به صرفه برای افرادیست که میخواهند تلویزیون خود را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنند و از چرخیدن در اینترنت و بازی در یک صفحه ی نمایش بزرگ لذت ببرند. البته که این دستگاه قابلیت های بیشمار دیگری نظیر ضبط ویدئو را نیز در اختیار کاربران قرار میدهد.

بعد از خرید اندروید باکس، در اولین اقدام باید کابل HDMI آن را به تلویزیون خود متصل کنید. زمانی که دستگاه شما به تلویزیون متصل شد، به وای‌فای خود متصل شوید. در برخی از اندروید باکس‌ها، برای اتصال به وای‌فای یک صفحه نصب وجود دارد و در برخی دیگر نیز برای اتصال باید به بخش تنظیمات مراجعه کرد.

در قدم بعدی می‌توانید برای نصب برنامه‌ها اقدام کنید. اصلی‌ترین روش نصب اپلیکیشن‌ در اندروید باکس، استفاده از Google Play Store است. برای ورود به این بخش به آدرس ایمیل Gmail نیاز دارید. همچنین می‌توانید اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از طریق وبسایت‌های مختلف نصب کنید.

منابع:

techradar.com

wirelesshack.org