9 حقیقت جالب درباره برند سواروسکی که نمی دانستید (به همراه لینک خرید)

واژه‌های لوکس، زیبایی خیره کننده، اصالت و کیفیت بالا، صفاتی هستند که به طلا و جواهرات برند مشهور سواروسکی نسبت داده می‌شوند. اگر علاقه خاصی به طلا، جواهرات و زیورآلات دارید، محال است که نام برند سواروسکی تا به حال به گوش‌تان نخورده باشد. این کمپانی تولید کننده جواهرات لوکس که در کشور اتریش قرار دارد، در طی بیش از یک قرن فعالیت در صنعت جواهرسازی، توانسته با طراحی‌های مدرن، خلاقانه و در عین حال ظریف خود، به شهرت جهانی برسد.

کریستال و الماس‌های به کار رفته در جواهرات برند سواروسکی در انواع مختلف جواهرات از جمله انگشتر، دستبند، گوشواره، گردنبند و… مورد استفاده قرار می‌گیرند و زیبایی و ظرافت چشم نوازی به زیورآلات می‌بخشند.
این برند با ارائه طرح‌های جسورانه و ظریف و خلق جواهرات با کیفیت، مورد توجه افراد بسیاری در سراسر دنیا قرار گرفته است. در ادامه‌ی این مطلب از وبلاگ مالتینا ویژگی‌های جالبی را در مورد جواهرات برند سواروسکی بیان می‌کنیم و به معرفی این برند مشهور جواهرات لوکس دنیا می‌پردازیم.

۹ حقیقت جالب در مورد برند معروف سواروسکی (swarovski)

۱. راز رمز نهفته‌ای در کریستال‌های برند سواروسکی وجود دارد

کریستال‌های این برند، از نوع کریستال‌های موجود در طبیعت نیستند و در واقع بلورهای شیشه‌ای با درصدی از سرب هستند که با استفاده از کوارتز، شن، ماسه و سایر مواد معدنی ساخته شده‌اند. حدود ۳۲ درصد از کریستال‌های جواهرات سواروسکی از سرب تشکیل شده است. شاید برایتان جالب است که فلز سمی مانند سرب در ساخت کریستال‌هایی به این زیبایی به کار گرفته شود.

خرید سواروسکی اصلباید بگوییم علی‌رغم این که سرب یک ماده سمی محسوب می‌شود اما استفاده از آن در صنعت ساخت جواهرات، خطری برای بدن انسان ایجاد نمی‌کند. در اصل این سرب است که درخشش بیشتری به جواهرات می‌بخشد و باعث حداکثر رساندن ضریب شکست نور در کریستال‌ها می‌شود.

کریستال‌های رنگی سوارسکی با استفاده از پوشش‌های رنگی شیمیایی ایجاد می‌شوند. ترکیب و پوشش حرفه‌ای ماده‌ شیمیایی و برش دقیق و ماهرانه، کریستال‌های سواروسکی را در عرصه جواهرات بی‌همتا کرده است.

۲. از نظر فنی کریستال‌های برند سواروسکی، به هیچ وجه کریستال خالص یا گوهر نیستند

بله درست است. کریستال‌های مورد استفاده در جواهرات سواروسکی در واقع نوعی شیشه با ترکیبات خاص از عناصر مختلف هستند که با برش دقیق، جلا دادن حرفه‌ای و به کمک پدیده شکست نور، حالت رنگین کمانی و درخشش خیره کننده‌ای ایجاد می‌کنند. این کریستال‌ها به علت دارا بودن ضریب شکست نور بالاتر از کریستال واقعی و نزدیک به الماس خالص، در نوع خود منحصر به فرد و کمیاب هستند.

۳. برند سواروسکی در سال ۱۸۹۲پایه گذاری شد

دیوید سواروسکی آرزو می‌کرد که هر فردی بتواند یک الماس واقعی داشته باشد و جمله الماس برای همه، از اهدافی بود که او می‌خواست به آن برسد.

در سال ۱۸۹۲، دیوید سواروسکی یک دستگاه برش الکتریکی کریستال اختراع کرد که به کاربر این امکان را می‌داد تا کریستال‌ها را با دقت بیشتر، به طور پیوسته و با کیفیت‌ و ظرافت بالاتری برش و جلا دهد. او در ابتدا با بهره‌گیری از این دستگاه‌ برش الکتریکی به تولید جواهرات و زیورآلات خاص پرداخت.

خرید سواروسکی اصل

سه سال بعد یعنی در سال ۱۸۹۵، دیوید سواروسکی، کمپانی سواروسکی را در شهر واتنس که در اتریش قرار دارد، تأسیس کرد. تراش‌های خاص و منحصر به فرد و بکارگیری خلاقیت در طراحی و ساخت جواهرات مختلف، باعث گسترش و محبوبیت روزافزون این برند شد.

۴. کریستال‌های شیشه‌ای سواروسکی گران‌تر از جواهرات شیشه‌ای هستند

شاید از خودتان بپرسید اگر جواهرات سواروسکی از کریستال شیشه‌ای درست شده است، پس چرا گران‌تر از جواهرات شیشه‌ای معمولی است؟

سواروسکی

این برند از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه برای خلق زیورآلات و جواهرات خود استفاده می‌کند که فرآیند طراحی و ساخت آن‌ها پیچیده، زمان‌بر و پرهزینه است. از این رو برای داشتن محصولات آن باید هزینه‌ زیادی  بپردازیمد، اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد که یک قطعه جواهر بی‌همتا را صاحب شوید.

همچنین ببینید : معرفی بهترین برندهای جواهرات لوکس دنیا 

۵. درخشش کریستال‌های سواروسکی در فیلم زهره بلوند (BLONDE VENUS) با بازیگری مارلین دیتریش

شاید برند سواروسکی بخشی از محبوبیت خود را مدیون مارلین دیتریش و فیلمی به نام زهره بلوند باشد. این فیلم در سال ۱۹۳۲ علاوه بر بازگرداندن مارلین دیتریش به صحنه، به عنوان اولین حضور جواهرات سواروسکی روی پرده سینما بود.
لباس‌ها و جواهراتی که مارلین دیتریش در این فیلم بر تن دارد همه با کریستال‌های سواروسکی می‌درخشیدند و پس از نمایش این فیلم، ستاره‌ها و چهره‌های مشهور بسیاری در فیلم‌ها یا روی فرش قرمز با جواهرات سواروسکی حضور یافته‌اند.سواروسکی

۶. مرلین مونرو و آدری هپبورن از معروف‌ترین چهره‌های تبلیغ کننده جواهرات سواروسکی بوده‌اند

مرلین مونرو در صحنه‌ای از فیلم آقایان موطلایی‌ها را بیشتر دوست دارند (Gentlemen Prefer Blondes)، در حالی که یک لباس شب ساتن صورتی رنگ همراه با جواهرات الماسی پر زرق و برق سواروسکی را به تن دارد، ترانه معروف “الماس ها بهترین دوست یک دختر است” را می‌خواند. اخیراً نیز برند سواروسکی با کارلی کلوس، سوپر مدل مشهور آمریکایی، برای بازسازی مجدد این صحنه از فیلم همکاری نموده است.

سواروسکی

یکی دیگر از فیلم‌های مشهوری که جواهرات برند سواروسکی در آن زیبا نمایی می‌کند، فیلم صبحانه در تیفانی (Breakfast at Tiffany’s) با بازی آدری هپبورن است. در یک صحنه کلیدی از این فیلم، آدری هپبورن یک تاج کوچک کریستالی تیارا که توسط برند سواروسکی طراحی شده است، را بر سر دارد و استایل این بازیگر در این صحنه، از پوشش‌های به یادماندنی و مشهور او می‌باشد.

سواروسکی

۷. چندین روش برای تشخیص اصالت کریستال‌های این برند وجود دارد

بله درست است چندین روش برای تشخیص این که آیا کریستال‌های سواروسکی اصل هستند یا تقلبی، وجود دارد. در ادامه به چند مورد از این روش‌ها اشاره می‌کنیم.

  • در کریستال‌ها نباید حبابی وجود داشته باشد و وجود هر گونه نقص در کریستال‌ها مانند خراش، حباب، ساییدگی، نشان از تقلبی بودن کریستال است.
  • تمام وجوه تشکیل دهنده کریستال باید با همدیگر تلاقی داشته و جهت‌شان رو به بالا باشد.
  • همه‌ی بلورهای به کار رفته در جواهرات باید از نظر اندازه و برش یکسان باشد و اندازه بلوری یکسان در حقیقت نشانه‌ی‌ کار حرفه‌ای و اصالت کریستال هستند.
  • کریستال اصل باید به راحتی انعکاس نور و درخشش آن را نشان دهد.
  • کریستال‌های حقیقی و اصل در آب فرو رفته و شناور ماندن کریستال روی سطح آب، نشانه تقلبی بودن آن است.

۸. نمایش شکوه و زیبایی برند سواروسکی در مراسم اسکار ۲۰۱۸

در مراسم اسکار ۲۰۱۸، برند سواروسکی در طی اقدامی جالب، مسئولیت طراحی دکور و صحنه نمایش این مراسم بزرگ را بر عهده گرفت. دکوری که توسط این برند طراحی شده بود واقعا تحسین برانگیز و بی‌همتا بود. در طراحی دکور صحنه مراسم اسکار ۲۰۱۸، ۴۵ میلیون کریستال سواروسکی مورد استفاده قرار گرفته شد و تزیین بیش از ۳۰۰۰ ساعت طول کشید. وزن کریستال‌های به کار رفته در دکور زیبا و خیره کننده این مراسم  به ۱۵۰۰۰ پوند می‌رسید.
همچنین جالب است که بدانید این برند در 8 سال گذشته مسئولیت طراحی دکور مراسم اسکار را بر عهده داشته و هر ساله بینندگان زیادی منتظرند تا در کنار هنر سینماگران هالیوود، هنر طراحان این برند اتریشی را نیر ببینند.

سواروسکی

۹. ورود برند سواروسکی به صنعت اپتیک، تولید لوازم الکتریکی و دکوراتیو

سواروسکی در سال ۲۰۰۷ طی قراردادی با کمپانی فیلیپس، شروع به طراحی و ساخت قطعات الکتریکی با تزئینات کریستالی نظیر فلش دیسک و هدفون نمود. امروزه این برند کریستال‌های خود را در زیباسازی اشیا مختلفی از جمله از لوستر، مجسمه و سایر وسایل تزیینی و دکوری نیز مورد استفاده قرار می دهد. کریستال‌های برند سواروسکی علاوه بر ساخت زیورآلات، در بخش صنعت نیز کاربرد دارند. این برند در صنایع اپتیک نیز بسیار موفق بوده و در تولید شیشه تلسکوپ‌های پیشرفته و دوربین‌های شکاری نیز مهارت و تخصص بالایی دارد.

خرید اینترنتی جواهرات سواروسکی اصل

سواروسکی را می‌توان یکی از برند‌های موفق و برتر دنیای زیورآلات لوکس نامگذاری کرد که در زمینه طراحی و تولید انواع اکسسوری، زیورآلات، جواهرات، ساعت و لوازم دکوراتیو فعالیت می‌کند. حالا که با ویژگی‌های منحصر به فرد و حقایق جالبی که در مورد برند سواروسکی وجود دارد، آشنا شدید، آیا زمان آن رسیده است که یکی از محصولات این برند را برای خودتان خریداری کنید یا به عزیزان‌تان هدیه دهید؟

در ادامه مطلب، چند مورد از جواهرات پرفروش و محبوب برند سواروسکی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. همچنین با کلیک بر روی لینک خرید موجود می‌توانید به آسانی اقدام به سفارش و خرید هر کدام از جواهرات زیبا کنید.

سواروسکی

خرید

سواروسکی

خرید

سواروسکی

خرید

سواروسکی

خرید

 

برای دیدن  و خرید دیگر محصولات سواروسکی اصل در فروشگاه مالتینا میتوانید از لینک استفاده کنید.

سواروسکی ایران

 

سخن پایانی

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مالتینا (واسط خریداران ایرانی و فروشگاه آمازون آمریکا)، می‌توانید محصولات متنوع و مختلف برند سواروسکی و سایر برندهای تولید کننده جواهرات دنیا را مشاهده و خریداری نمایید. تمامی جواهرات، زیورآلات و سایر محصولات در این فروشگاه با تضمین کیفیت و اصالت، به فروش می‌رسند.

همچنین در مالتینا می‌توانید به راحتی از آمازون آمریکا (بزرگترین فروشگاه آنلاین دنیا) خرید خود را از هر جای ایران و با کلیه کارت‌های عضو شبکه شتاب بانکی، انجام داده و بدون نیاز به کردیت کارت، ترخیص از گمرک و موارد مربوط به ارسال از امریکا، کالای سفارشی خود را ۲-۳ هفته بعد، درب منزل خود تحویل بگیرید.

اگر تجربه یا دیدگاه مفید و ارزشمندی در مورد خرید طلا و جواهرات برند سواروسکی دارید، در بخش نظرات این نوشته با ما و خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید. همچنین اگر می‌خواهید از اخبار روز مد، فشن و طراحی استایل مطلع شوید، مطالب جذاب و متنوع گروه مد و پوشاک وبلاگ مالتینا را دنبال کنید.

منبع: romadesignerjewelry

 

در مالتینا بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید حلقه ازدواج و معرفی جدیدترین حلقه‌های ازدواج ۲۰۱۹

۳۰ اکسسوری زنانه که بانوان شیک پوش باید در کمد خود داشته باشند!

معرفی قالب رزین برای ساخت زیورآلات و لوازم تزیینی