چگونه جذاب باشیم؟ جذاب بودن یکی از برترین نیازهایی است که تمام افراد گرفته از زن و مرد، جوان و میان سال به آن توجه دارند و حتی این روزها کودکان و خردسالان نیز این موضوع را دنبال می‌کنند. اگر دقت کرده باشید، برخی از افراد علی رغم این که آن قدرها از فاکتورهای زیبایی برخوردار نیستند؛ اما همچنان بسیار جذاب می‌نمایند. شاید این که چگونه جذاب باشیم برای دختران دارای المان‌های مشخصی باشد، اما راز جذاب بودن آقایان کمی پیچیده‌تر به نظر می‌رسد. به واقع چرا بعضی از آقایانی که دارای چهره و حتی اندام خاص و دارای شاخصه‌های زیبایی نیستند، هنوز جذاب و گیرا به نظر می‌آیند و قادر هستند در چند ثانیه حواس و توجه طرف مقابل را به خود معطوف سازند؟ همین موضوع در خصوص خانم‌ها نیز صادق است.

در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر تحقیق کنیم.

چگونه جذاب باشیم؟

یک سوال کلیدی در اینجا وجود دارد، چگونه جذاب به نظر برسیم؟ با کنار گذاشتن زیبایی نسبی خدادادی که بدون اعمال جراحی نمی‌توان غالبا تغییر بنیادین در آن به وجود آورد، باید دید چه کارهای دیگری در جذاب به نظر رسیدن موثر هستند. اگر چه گاهی اوقات دو صفت زیبایی و جذابیت را به جای یکدیگر استفاده کرده و آن‌ها را یکی می‌بینیم، اما در واقع این طور نیست و باید بین این دو صفت تمایز قائل شد.

چگونه جذاب به نظر برسیم؟

راز جذاب به نظر رسیدن افراد چیست؟ چگونه جذاب به نظر برسیم؟ آیا زیبایی و جذابیت یک جاده دو طرفه است؟

زیبایی چیزی اکتسابی نیست و از بدو تولد با در نظر گرفتن شاخصه‌های ظاهری از جمله مدل‌، طول و رنگ مو، رنگ و فرم چشم‌ها، ساختار اندام و هیکل با شخص همراه بوده و در دوران رشد و بزرگسالی، به نقطه واقعی خود می‌رسد.

به طور کلی، زیبایی خالص و واقعی از نظر ژنتیکی با افراد همراه است و نمی‌توان آن را مصنوعی ایجاد کرد – البته با توجه به علم پزشکی زیبایی امروزی، می‌توان آن را تقویت کرد. به عبارت دیگر، اگر یک فرد به طور طبیعی زیبا نباشد، می‌توان ظاهر را بهبود بخشید اما شخص هرگز به راستی و به طور ذاتی دارای آن زیبایی‌ها نیست.

به واقع به جرات باید گفت، “جذاب”، تلفیق صفات خارجی و صفات درونی است که با هم ترکیب می‌شوند و نوعی مغناطیس را تولید می‌کنند که غیرقابل توصیف است.

جذابیت ترکیبی از ظاهر فیزیکی، نگرش، شخصیت و به طور کلی وضعیت فرد است. یک فرد بسیار جذاب می‌تواند به لحاظ ظاهری حتی کمتر از حد متوسط باشد؛ اما رفتار و نوع برخورد وی به شکلی باشد که همه را مجذوب خود سازد.

همین طور بخوانید: بانوان عاشق کدام [استایل های جذاب مردانه] می شوند؟

زیبایی در مقابل جذابیت

همان طور که گفتیم در تعریف زیبایی و جذابیت با دو مفهوم متفاوت روبرو هستیم که در نهایت توصیفی از شرایط ظاهری افراد به همراه دارند.

زیبایی

  • زیبایی یک تصویر فیزیکی ساکن و ثابت است.
  • زیبایی را می‌توان به ارث برد، فتوشاپ کرد یا با جراحی به دست آورد.
  • زیبایی افراد را به سمت پیگیری ویژگیهای جسمی مرتبط با این کلمه سوق می‌دهد.

جذابیت

جذابیت سیال و متغیر است. از داخل به بیرون جریان می‌یابد.
جذابیت توسعه یافته و با گذشت زمان تکامل می‌یابد.
جذابیت برای کسانی که از بدن خود مراقبت می‌کنند، از زندگی خود لذت می‌برند، احساسات را کنترل می‌کنند و …، یک هدف قابل دستیابی است.
ما می‌توانیم با آرایش و روش‌های آرایشی ظاهر خود را تغییر دهیم. ما می‌توانیم بدن و موهای خود را با لباس، خالکوبی و تزئینات دستکاری کنیم. اما شکل ظاهری فقط بخشی از معادله است. از بین تمام عناصری که باعث جذابیت واقعی ما می‌شوند، زیبایی ظاهری تنها یک مورد است. با این حساب می‌توان زیبایی را تنها یکی از المان‌های جذابیت دانست و هرگز تمام شمول آن نخواهد بود.

جذابیت و زیبایی

چه چیزی باعث جذابیت یک شخص می‌شود؟

وبستر از جذابیت چنین تعریف می‌کند: “کیفیتی که علاقه و لذت را برانگیزد. قدرت جذب!” اجذابیت شاید همان چیزی باشد که در افراد کاریزماتیک می‌بینیم و بتوان این عده را به نوعی فریبنده نیز توصیف کرد.

شیوه تعامل ما با دیگران و جهان پیرامون عامل اصلی جذاب بودن است. این راهی است که ما خودمان می‌توانیم آن را انتخاب کنیم. احساسی است که نسبت به خود داریم، بخشی از جذابیت ما را تشکیل خواهد داد.

در این مورد اشتباه نکنید، زیبایی ظاهری عنصری مهم در جذاب بودن است، اما این که فکر کنیم جذاب بودن نتیجه مستقیم زیبایی است، کاملا اشتباه خواهد بود. در حالی که ظاهر فیزیکی نقش مهمی‌ دارد، اما افکار شما و نحوه برخورد شما، خود قدرت غالب جذابیت هستند. برای جذابیت لازم نیست که از جدیدترین مد لباس بپوشید. همچنین قرار نیست که اندامی بی‌نقص داشته باشید تا یک فرد جذاب به حساب بیایید. چند مثال می‌خواهید از افرادی بزنم که با داشتن اضافه وزن، دارای جذابیت بالایی هستند؟ به زبان ساده، جذاب بودن توانایی ما در جلب مردم به سوی خود است … این جذابیت ماست.

از دست ندهید: نکات مهم خرید لباس در سال جدید را یاد بگیرید و ظاهری جذاب داشته باشید

اگر شما نیز تصمیم گرفته‌اید که شخصی جذاب باشید و برای این موضوع به دنبال تمرین نکات مهم و تاثیرگذار هستید، این موارد را در نظر داشته باشید:

۱- واقعی باشید

چگونه جذاب باشیم؟ بسیاری از افراد با ایجاد کردن شخصیت‌های دروغین، خود واقعی خود را پنهان می‌کنند. هنگامی که این کار را انجام می‌دهید، نه تنها مانع از جلوه خود واقعی‌تان می شوید، بلکه روابط نادرستی نیز ایجاد خواهید کرد.

هیچ دلیلی وجود ندارد که خطاهای خود را پنهان کنید یا وانمود کنید که آنها وجود ندارند. خصوصیات واقعی خود را در آغوش بگیرید. هیچ کس انتظار ندارد که شما کامل باشید.

کسانی که به خود وفادار هستند ذاتاً جذابیت بیشتری دارند. هرگز از کوتاه آمدن خجالت نکشید. واقعی بودن به معنای پذیرفتن کیستی و در نتیجه دوست داشتن خود است. فقط وقتی خودتان را دوست دارید می‌توانید عاشقانه دوست داشتن واقعی دیگران را شروع کنید.  هرچه احترام به خود افزایش می‌یابد، جذابیت شما نیز افزایش خواهد یافت.

۲- با هدف صحبت کنید

 با اقتدار صحبت کنید. در خصوص چیزهایی که می‌گویید، دانش داشته و هرگز بدون دانش و آگاهی از مسائل مختلف حرف نزنید. این باعث خواهد شد که شما شخصی بی‌اعتبار جلوه کنید.

چگونه جذاب باشیم؟

چگونه جذاب باشیم؟ رازهای جذاب بودن کدامند؟ چطور می‌توان بدون داشتن زیبایی، جذابیت فوق العاده‌ای داشت؟

۳- گوش کنید

در جهانی با افکار فزاینده، مهارت گوش دادن واقعی به یک هنر گمشده تبدیل شده است. وقتی صحبت می‌کنید، واقعاً صحبت کنید – و وقتی گوش می‌دهید، واقعاً گوش دهید. کمتر قضاوت کرده و قلب و ذهن خود را برای گوش دادن باز کنید.

۴- بخندید

شوخ طبعی به ذات، جذاب است و تقریبا همه افراد از انسان‌های شوخ طبع (دقت کنید شوخ طبع معقول نه افراطی)، استقبال می‌کنند. شما باید جا و موقعیت این شوخ طبعی را به درستی شناخته و آن را در زمان مناسب به کار ببندید. اگر چه شوخ طبعی بیشتر برازنده آقایان است و کمتر بانوان حس شوخ طبعی خود را در هر موقعیتی بروز می‌دهند.

۵- لبخند بزنید

در کنار خندیدن، لبخند زدن یکی از ساده‌ترین راه‌های تابش جذابیت است. وقتی لبخند می‌زنید، با همه اطرافیان ارتباط برقرار می‌کنید. به علاوه، لبخند مسری است. لبخند شما به لبخند زدن دیگران کمک خواهد کرد.

۶- با سر بالا راه بروید

اگر می‌پرسید چگونه جذاب باشیم؟ ابتدا به این سوال پاسخ دهید: چگونه راه می‌روید – با سر پایین؟ یک تغییر ساده در نحوه راه رفتن شما باعث شگفتی در نحوه دیده شدن توسط دیگران خواهد شد.

۷- به چشم مردم نگاه کنید

توانایی نگاه کردن به چشم دیگران اعتماد به نفس خاصی را نشان می‌دهد. همچنین امکان ارتباط بهتر با دیگران را فراهم می‌کند. تمرین برقراری ارتباط چشمی با کسانی که در اطراف شما هستند را داشته باشید. آنها را تصدیق کنید. نگاه کردن به چشمان آنها اهمیت شما را نشان خواهد داد.

۸- شکایت نکنید

اگر مانند اکثریت مردم هستید، بسیاری از افکار و گفتگوهای شما شامل شکایت است. شکایت مانند صندلی گهواره‌ای است. در ابتدا احساس راحتی می‌کنید و احساس می‌کنید کاری را انجام می‌دهید، اما در نهایت به جایی نمی‌رسید. تمام توان خود را انجام دهید تا شکایت نکنید.

به علاوه، این یک حقیقت اساسی است که کسانی که شکایت می‌کنند، موقعیت‌های بیشتری را برای شکایت از آنها جذب می‌کنند. در عوض، هر لحظه را به عنوان یک برکت در آغوش بگیرید. اگر غر زدن را انتخاب می‌کنید انتظار نداشته باشید که جذاب به نظر برسید.

۹- احساس جذابیت داشته باشید

اگر احساس نکنید چگونه هستید، چگونه می‌توانید جذاب باشید؟ هرکدام از ما زیبایی طبیعی داریم و وقتی احساس جذابیت می‌کنید، جذابیت خود را به دیگران نیز القا خواهید کرد.

چگونه جذاب باشیم؟

با داشتن احساس جذابیت، می‌توان به دیگران نیز این حس را القا کرد.

۱۰- باز باشید

همه ما بخشی از نژاد بشر هستیم. وقتی به دیگران اجازه می‌دهید با شما ارتباط برقرار کنند، فوراً جذابیت بیشتری به دست می‌آورید.

سخن پایانی

در بالا به طور مختصر به این پرسش که چگونه جذاب باشیم، پاسخ دادیم؟ هنر جذاب بودن و این که چگونه جذاب به نظر برسیم؟ می‌تواند گاهی اوقات در افراد مختلف به ویژه در جنسیت‌های زن و مرد متفاوت باشد. برای آن که بتوانید بیشترین جذابیت خود را بروز دهید، باید ابتدا شناخت درستی از خود و موقعیت‌های خود داشته باشید. به حتم جذابیت برای یک هنرپیشه، چیزی متفاوت از جذابیت برای یک پزشک خواهد بود و حتما باید این تفاوت‌ها را از پیش به درستی شناخته باشید. شما چه عواملی را در جذابیت افراد موثر می‌دانید؟ خود را تا چه اندازه فردی جذاب می‌شناسید؟ ایده‌های خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.