ایکیا(IKEA) از چه زمانی به یک برند محبوب جهانی تبدیل شد؟

ایکیا

حتما شما هم مانند میلیون‌ها نفر دیگر در سراسر دنیا تاکنون از لوازم ایکیا استفاده کرده‌اید یا حداقل نام این شرکت چند ملیتی را شنیده‌اید. ایکیا بزرگ‌ترین شرکت بین المللی در زمینه تولید و فروش لوازم منزل است. در ادامه با مالتینا بلاگ همراه باشید تا بیشتر با این برند آشنا شویم.

موسس کمپانی ایکیا اینگوار کمپراد یک شهروند سوئدی است. او از سنین کم به کار و کسب درامد مشغول بود. وی سعی داشت از طرق مختلف کسب درامد کند. تعجبی نداشت که او در 17 سالگی و در  سال 1943 سرمایه و البته تجربه کافی برای پایه گذاری چنین بیزنس بزرگی را داشت. هر چند او از سرمایه‌ای که پدرش به عنوان جایزه تحصیلی به او پرداخت کرده بود هم استفاده کرد. اینگوارد کمپراد اولین شعبه فروشگاه محصولات و لوازم خانه را در سوئد دایر کرد درحالی که احتمالا نمی دانست روزی آوازه این فروشگاه به گوش همه مردن دنیا خواهد رسید.

 اینگوار کمپراد موسس کمپانی ایکیا

شاید برایتان سوال شده باشد که چرا ایکیا. ایکیا معنای واحدی ندارد و یک نام اختصاری و تشکیل شده از 4 حرف از چهار کلمه اصلی شامل نام کوچک موسس کلمپانی یعنی Ingvar، نام خانوادگی او یعنی Kamprad، نام مزرعه‌ای که در آن بزرگ شد یعنی Elmtaryad و نام شهرش یعنی Agunnard می‌باشد. ایکیا معمولا به صورت ایکیا  (IPA /i’ke.a/) تلفظ می‌شود. البته در بسیاری از کشورهای اروپایی این نام به صورت آیکیا  (IPA /aɪ’ki:ə/) هم تلفظ می‌شود.

اگر هنوز دقیقا نمی‌دانید که ایکیا به فروش چه اقلامی مشغول است باید بگوییم که این کمپانی کارش فروش تمام وسایلی است که شما در خانه به آن‌ها نیاز دارید. از مبلمان گرفته تا تخت خواب و وسایل روشنایی و تشک و ظرف و ظروف و حتی انواع گلدان و جاشمعی و غیره. پرفروش‌ترین محصولات ikea مختص کتگوری‌های مبلمان، تخت خواب، قفسه‌های کتاب و صندلی است. ایکیا یکی از اولین و پیشگامان استفاده از متریال سبک مانند نئوپان در صنایع چوبی خودش است و به حفظ طبیعت و آسیب نرساندن به آن اهمیت زیادی می‌دهد.

برند شناخته شده Ikea

والتر لندور در جایی گفت: محصولات در کارخانه‌ها تولید می‌شوند اما برند ها در ذهن. یک برند باید تلاش زیادی بکند و البته بستر و پشتوانه خوبی هم داشته باشد تا بتواند توجه مردم را به سمت خودش جلب کند. اما فروشگاه ایکیا چطور این کار را کرد و چطور توانست به اولین گزینه خیلی از افراد برای خرید لوازم منزل تبدیل شود.

از زمان بشر نخستین، داستان‌ها بخش جدایی ناپذیر زندگی ما بوده‌اند. از کودکی با داستان‌های مختلف از دیو و پری بزرگ می‌شویم و از اینکه بدانیم در پس یک رویداد یا یک فرد معروف یا یک محصول یک داستان جالب وجود دارد، هیجان زده می‌شویم. چرا که ما ذاتا در هر چیزی به دنبال نقاط مشترک و احساسات آشنایی می‌گردیم تا بتوانیم با آن ارتباط برقرار کنیم.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با برخی از برندها احساس بهتری دارید و از بین دو محصول مشابه ترجیح می‌دهید از برند مورد علاقه‌تان خرید کنید. به نظر می‌رسد که هر کدام از برندها جهت گیری ها و خط فکری خاص خودشان را دارند. از طرفی هر برند داستانی در پس خود دارد که جواب بسیاری از پرسش‌ها و دلیل احساس خاصی که به آن دارید را مشخص می‌کند. داستان برند چیزی است که برند از آن ساخته شده است و مسیری است که طی کرده است تا به جای امروزی خودش برسد.

برندها دوست دارند که داستان خود را با مشتریان‌شان در میان بگذارند و با آن‌ها صادق باشند و مشتری هم بعد از شنیدن داستان هر برند، بیشتر با او احساس نزدیکی می‌کند.

ایکیا
اینگوار کمپراد موسس ایکیا

داستان برند ایکیا (IKEA)

جان لنون در جایی گفته است که بیتل ها حتی از حضرت موسی هم محبوب‌تر هستند. اگر بدانید ایکیا از بیتل ها هم پیشی گرفته است، تعجب می کنید؟ ایکیا هر ساله بیش از 200 میلیون از کاتالوگ خود را چاپ می‌کند. این تعداد دو برابر تعداد چاپ کتاب مقدس است!

به نظر می‌رسد که تمام مسیرهایی که فروشگاه ایکیا در پیش می‌گیرد، به امید رسیدن به یک مقصد واحد می‌باشد و آن هم بهبود زندگی روزمره مردم است. آن‌ها همیشه مشتری را در اولویت اول خود قرار می‌دهند و سعی می‌کنند بفهمند که واقعا به دنبال چه هستند و چه چیزی برای آن‌ها اهمیت بیشتری دارد و اینکه چطور می‌توان زندگی روزانه آن‌ها را بهبود داد.

ایکیا برای اینکه بهترین محصولات را طراحی و عرضه کند، همیشه سعی دارد اطلاعات به روز و دقیقی از سلیقه و نیازهای مردم داشته باشد. فروشگاه ایکیا برای به دست آوردن این اطلاعات فقط به نظرسنجی و گزارش‌ها بسنده نمی کند بلکه ماموران خودش را به خانه مردم می‌فرستد تا با آن‌ها حرف بزنند و به عنوان نمونه‌هایی از میلیون‌ها مشتری دیگر، نظر و طرز فکر آن‌ها را جویا شوند.

Ikea در سال 1951 و هشت سال بعد از تاسیس، اولین کاتالوگ محصولات خود را منتشر نمود. این کاتالوگ مشابه کاتالوگ‌های دیگر نیست و شامل پیشنهاداتی است که دکوراسیون شما را مطابق با ترندهای روز و با بهترین انتخاب‌ها دیزاین می‌کند. این کاتالوگ‌ها در 38 نسخه و 17 زبان در 28 کشور دنیا توزیع می‌شوند.

ایده اولیه راه اندازی فروشگاه ایکیا این بود که همه یا حداقل هر کس که دغدغه این موضوع را دارد، بتواند وسایل خانه و مبلمانش را مطابق استایل خودش تهیه کند. با توجه به تاکید این کمپانی برای پایین آوردن هزینه ها و تولید محصولات باکیفیت که به فروش بهتر و بیشتر آن کمک کرده است، به نظر می رسد که به خوبی هم به این هدف دست یافته است.

در سال 1948 یعنی پنج سال بعد از تاسیس ikea، که تنها کارش تا آن زمان فروش اقلام و وسایل کوچک مربوط به خانه بود، کمپراد فروش مبلمان را هم آغاز کرد و این قطعا قدم بزرگی برای ایکیا بود.

طی سال‌های بعد موفقیت فروشگاه ایکیا به جایی رسید که کمپانی های رقیب از ترس شکست و عقب ماندن، کارخانه هایی که با فروشگاه ایکیا همکاری می‌کردند را به قطع همکاری تهدید کردند. این روند می‌توانست زمینه ساز شکست ایکیا شود اما هوش اقتصادی و خلاقیت کمپراد یک بار دیگر او را از شکست نجات داد. قطع همکاری کارخانه ها و شرکت‌های بیرونی کمپراد را وادار کرد که تنها از طراحان و بخش های تولیدی داخلی استفاده کند. در همین زمان بود که ایده تولید لوازم تاشو و قطعات جداشونده به ذهن او خطور کرد. او برای اولین بار یک میز با پایه‌های جدا تولید کرد که خریدار خودش در خانه آن را سر هم می‌کرد. این یک ایده مختص فروشگاه ایکیا بود که بعدها کارخانه‌ها و کمپانی‌های دیگر هم با امضای ایکیا از آن استفاده کردند. این ایده نه تنها هزینه‌های ترابری و در نهایت هزینه تمام شده کالا را کاهش می‌داد که نوآوری قابل توجه دیگر از سمت ایکیا بود.

به نظر می رسد کمپراد ذهن پویا و آغوش بازی برای استقبال از ایده‌های نو داشت. جالب است بدانید که وی جز اولین کمپانی هایی بود که خرید غیر حضوری را هم در دستور کار خودش قرار داد.

بخش عمده و اصلی تمرکز کمپراد روی مبلمان و وسایل چوبی خانه بود. او سعی کرد طراحی مبلمان را به سمت مدرنیته هدایت کند. او مبلمانی با طراحی خوب و کمی سلیقه اسکاندیناوی وارد بازار کرد و فروش قطعات خوب و بادوام را با هزینه کم شروع نمود.

یکی از شاخصه‌های فروشگاه ایکیا که باعث موفقیت او هم بود، این بود که وی می توانست وسایلی به مشتریانش عرضه کند که از مبلغی که پرداخت می‌کردند، باارزش‌تر باشد.

امروزه ikea تقریبا در 40 کشور جهان شعبه دارد. در این فروشگاه‌ها می‌توانید بیش از 10 هزار آیتم را برای خرید پیدا کنید.

کمپراد در سال 1958 کافه‌ها و رستوران‌هایی را هم در فروشگاه‌های ikea دایر کرد تا خریداران بتوانند در بین خرید، یک نوشیدنی یا یک وعده غذا بخوردند و دوباره به دیدن محصولات و خرید ادامه دهند.

ایده دایر کردن بوفه و غذاخوری در ایکیا

آمارها نشان می‌دهد که اگر تنها فروش غذا در فروشگاه‌های ایکیا را در نظر بگیریم، این کمپانی هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین خرده فروشان دنیا خواهد بود.

یکی دیگر از کارهای خلاقانه کمپراد در روند رشد فروشگاه ایکیا در مواجهه با مشکل فراموش کردن نام محصولات بود. مشتریان نمی‌توانستند نام‌ها و کدهای عددی را به خاطر بسپارند. همین امر کمپراد را به فکر انداخت که از نام شهرها و جزیره‌های معروف استفاده کند. برای مثال در بین محصولات پرفروش فروشگاه ایکیا صندلی Poäng، تخت مالم . فرش استکهلم به چشم می‌خورد که هر کدام به نام یک مکان نامگذاری شده اند.

محصولات ایکیا
دکوراسیون به سبک ایکیا

چرا محصولات ایکیا – IKEA تا این اندازه محبوب هستند؟

همانطور که گفتیم  فروشگاه ایکیا محبوبیت زیادی در بین مردم دارد و کسی نیست که این کمپانی را نشناسد. اما دلیل این محبوبیت چیست؟ تا به حال به این فکر کرده‌اید که این برند چطور توانست از سوئد راهش را به تمام دنیا باز کند و تا جایی پیش برود که کاتالوگ‌هایش چند برابر بیشتر از تورات به فروش برسد؟

به نظر من اصلی ترین دلیل این است که آن‌ها درواقع تنها فروشنده لوازم نیستند. بلکه آن‌ها داستان یک زندگی واقعی و در جریان را به ما می‌فروشند. در ایکیا شما تنها با لوازم لوکس و در بسته بندی‌های خشک و خشن مواجه نیستید. بلکه در فروشگاه‌های ikea شما وارد غرفه‌هایی می‌شوید که تماما با محصولات فروشی و قابل خرید چیده و دکور شده است. این غرفه‌ها به بهترین ویترین برای فروش محصولات ایکیا تبدیل شده‌اند. چراکه مشتری هر وسیله را در بهترین و واقع گرایانه‌ترین حالت خود یعنی در حال استفاده و در کنار لوازم دیگر که مرتبط به آن هستند، می‌بیند.

ایکیا مشتری را درک می‌کند و با کفش‌های او در این غرفه‌ها قدم می‌زند. بنابراین می‌داند که هر آیتم کجا و چطور باید قرار بگیرد. او همچنین خوب می‌داند که شما در زندگی‌تان به چه آیتمی و برای چه منظوری نیاز دارید. به نظر می‌رسد که این کمپانی با دایر کردن فروشگاه‌های خود حتی استایل و سبک زندگی مشتریانش را تحت تاثیر قرار داده است چرا که گاهی محصولاتی که حتی خودشان هم نمی‌دانند به آن نیاز دارند را به آن‌ها معرفی کرده و آن‌ها را به خرید تشویق می‌کنند.

با قدم گذاشتن در فروشگاه‌های ایکیا شما زندگی را احساس می‌کنید. می‌توانید روی مبل بنشینید و روی تخت‌ها دراز بکشید. با پسر کوچک‌تان یک دست فوتبال دستی بازی کنید و بدانید که بعد از خرید آن میز فوتبال دستی کلاسیک گوشه غرفه، قرار است در سال‌های بعد چه تجربه‌ای کنار فرزندتان داشته باشید. به نظر می رسد ایکیا نه تنها یک محصول که یک رویا را به شما می‌فروشد.

تعجبی ندارد که کمپراد با همین استراتژی در فروشگاه‌های خود غذاخوری و سالن‌هایی برای بازی کودکان هم دایر کرد تا هیچ قسمتی از یک روز کامل شما را از دست ندهد و بتواند برای یک روز کامل بستر مناسب برای گشت و گذار در فروشگاه را فراهم کند.

آن‌ها مشکلاتی که هنوز متوجه آنها نبوده‌اید را به شما نشان می‌دهند و همزمان راه‌حل‌هایی برای آن ها ارائه می‌کنند. اجازه دهید با ذکر یک مثال بهتر این مبحث را توضیح بدهم. آیا با گم شدن کلیدها مشکل دارید و از اینکه هر بار کلیدتان را در جای متفاوتی قرار می‌دهید، خسته شده‌اید؟ در فروشگاه ایکیا با میزهای کوچکی مواجه می‌شوید که در کنار در ورودی قرار می‌گیرند و نه تنها کلید که اقلام دیگر مانند عینک، کیف پول و غیره را می‌توانید روی آن قرار دهید.

در ایکیا محصولات خودشان به شما می‌گویند که با چه سبک و استایلی تناسخ بیشتری دارند و در چه مسیرهایی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در فروشگاه ایکیا خود محصولات با شما حرف می‌زنند تا جایی که خیلی از مواقع از خواندن کاتالوگ‌ها بی نیاز می‌شوید.

برای خرید محصولات ایکیا کلیک کنید.

ایکیا
فروشگاه ایکیا

شاخصه‌ها و نقاط قوت محصولات شرکت IKEA

ایکیا با قیمت‌های منصفانه برای همه!

اجازه دهید با اتیکت قیمت شروع کنیم. یکی از ویژگی‌های محصولات ایکیا قیمت پایین آن در مقایسه با کیفیت، عملکرد و کیفیت محصولات است. قیمت پایین اولین مشخصه‌ای است که می‌تواند مشتری را به سمت خودش جلب کند. جالب است بدانید که ایکیا برخلاف کمپانی‌های دیگر، در ابتدای تولید هر محصول یک قیمت مشخص شده دارد و سعی می‌کند و در چهار چوب همان قیمت و با حذف هزینه‌های اضافی، بهترین و باکیفیت‌ترین محصول را تولید کند. از طرفی ایکیا تنوع خوبی برای محصولات در نظر گرفته است و در کتگوری‌های مختلف انواع متعددی از آیتم‌ها را وارد بازار می‌کند. به این ترتیب هر کس با هر درامدی می‌تواند بهترین خرید را در ایکیا داشته باشد. پایین نگه داشتن قیمت برای ikea اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر است که سعی می‌کند به هر طریقی در هزینه‌ها صرفه جویی کند. برای مثال ایکیا از بسته بندی مسطح استفاده می‌کند تا اقلام جای کمتری را اشغال کنند و به این ترتیب هزینه ترابری کاهش پیدا می‌کند. همچنین هر شعبه فروشگاه ایکیا خود یک انبار بزرگ دارد که می‌تواند محصولات را در همان جا نگهداری کند.

یکی دیگر از استراتژی‌های این کمپانی نگهداری باقی مانده مواد اولیه و استفاده از آن‌ها است. از آن‌جایی که ایکیا در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند، می‌تواند از باقی مانده و دور ریز مواد اولیه برای تولید محصولات دیگر استفاده کند. برای مثال از باقی مانده پارچه مبل برای تولید کوسن استفاده کند. همین امر باعث می شود که نیاز به خرید پارچه کمتری داشته و بتواند هزینه‌های تمام شده را کاهش دهد. یکی دیگر از ایده های این کمپانی برای پایین آوردن هزینه ها ارسال محصولات به صورت فلت پک است. به این ترتیب محصولات به صورت مونتاژ شده و قطعات جدا از هم برای خریدار ارسال می شوند تا هم جای کمتری اشغال کنند و هزینه ترابری کمتری داشته باشند و هم با واگذاری وظیفه نصب به عهده خود خریدار تعداد واسطه ها و در نتیجه هزینه های صرف شده را کاهش دهند.

بازار هدف

بازار هدف ایکیا دانشجوها؛ زوج های جوان؛ خانواده‌ها و افراد عادی با سطح درامد متوسط است. می‌بینید که در ایکیا بیشتر کالاها غیر لوکس اما به نوعی وفادار به سبک کلاسیک و مدرن به طور همزمان هستند تا بتوانند سلیقه عموم اقشار جامعه را تحت شعاع قرار دهد. همچنین قیمت تمام شده محصولات ایکیا از نمونه‌های مشابه آن‌ها در کمپانی‌های رقیب به طور قابل توجهی پایین‌تر است.

تولید انبوه

ایکیا محصولات خود را در تعداد بالا و به صورت مونتاژ شده تولید می‌کند. این روند باعث می‌شود که بتواند هر محصول را با قیمت منصفانه‌تری به فروش برساند و در آخر سود خود را در فروش تعداد بیشتر محصولات کسب کند. فروشگاه ایکیا همچنین با ریزبینی و نوآوری های متعدد هزینه‌های خود را در طول سال کاهش داده است و امکان دریافت هزینه کمتر از مشتری برای او فراهم شده است.

شبکه تامین یکپارچه

فروشگاه ایکیا برای اینکه بتواند در تمام دنیا بازار و فروش خود را داشته باشد، شروع به برون سپاری فعالیت‌های خود نموده است. به این شیوه که نمایندگی‌هایی در تمام دنیا واگذار می‌کند و از خرده فروشان میخواهد که قطعات را مطابق با طراحی و جزئیاتی که خود ایکیا در نظر گرفته است، تولید و مونتاژ کند. به این ترتیب هزینه‌های ترابری کاهش بافته و ایکیا قادر خواهد بود در هر کشوری یک کارخانه تولید کننده مختص خودش داشته باشد.

دنیا را از چشم مشتری می بیند

ایکیا همیشه بهترین نوآوری‌ها و تولیدات را برای راضی کردن مشتری داشته است. این دید به همین سادگی به دست نیامده است و نتیجه استراتژی منحصر به فرد و تحقیقات هدفمند این کمپانی است. همانطور که قبلا هم گفتیم، آیکیا همیشه با مردم دیدار می‌کند و با آن‌ها صحبت می‌کند و سعی می‌کند بفهمد که آن‌ها به دنبال چه چیزی هستند. این کار به کمپانی کمک می‌کند تا مشتری خود را بهتر بشناسد و نیازهای او را تشخیص دهد. همین امر باعث می‌شود که وقتی در بین محصولات آیکیا می‌چرخید، محصولاتی را ببینید که خیلی زود احساس کنید آنها به شما تعلق دارند و همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

نوآوری های تمام نشدنی

فروشگاه ایکیا خلاقیت های جالب و نوآوری های متعددی در زمینه کاری خودش داشته است که در همین مقاله تعدادی از آن ها را ذکر کردیم. نوآوری و پیدا کردن راه حلی جدید برای مشکلات قدیمی همیشه یک برگ برنده است که شما را از رقیبانتان جلو می اندازد.

اولویت در طراحی نه طراح

مشارکت با طراحان مختلف یکی از استراژی‌های محبوب برای شرکت‌های خرده فروشان و شرکت‌های مصرف کننده است. شاید بیشترین همکاری‌های ایکیا با شرکت‌های طراحی Vivienne Tam و Lilly Pulitzer باشد. ایکیا یک رویکر متفاوت دارد. آیکیا معمولا با طراحان معروف برای جلب توجه و بالا بردن سطح کارها استفاده می‌کند اما در همین حین از همکاری با طراحان کمتر مشهور هم استقبال می‌کند. این رویه باعث می‌شود که ایکیا از خلاقیت‌های واقعی و الهام بخش بهره مند شود.

اجبار برای حفظ کیفیت

ایکیا یک نام شناخته شده است که بیش از دو دهه فعالیت می‌کند. این کمپانی خوب می‌داند که برای جلب اعتماد مشتری چه بهای سنگینی باید پرداخت و همچنین برای رسیدن به نقطه‌ای که امروز در آن قرار دارد، چه مسیر سختی را باید پیمود. همین امر باعث می‌شود که فروشگاه ایکیا برای حفظ اعتبار و محبوبیت خود نزد مردم تلاش کند. به این ترتیب به هیچ عنوان با تولید محصولات بی کیفیت به اعتبار خود خدشه وارد نمی کند. این را می‌توان از خدمات پس از فروش و گارانتی‌های محصولات هم متوجه شد. چرا که اگر ایکیا به محصولات خود اطمینان نداشت، هیچ وقت آن‌ها را گارانتی نمی‌کرد.

آیا محصولات ایکیا چینی هستند؟

شاید شنیده باشید که محصولات ایکیا ارزان قیمت و بی کیفیت هستند و در چین ساخته می‌شوند و برای افراد کم درامد طراحی شده‌اند. اما در خصوص درستی یا غلط بودن این ادعا چه نظری دارید؟

همانطور که قبلا هم گفتیم ایکیا در اصل یک شرکت سوئدی است و این مورد روی تمام محصولات این شرکت در هر جای دنیا که ساخته شوند، حک می‌شود. اما ایکیا با سیاست برونسپاری وظیفه تولید محصولاتش را به کمپانی‌های دیگر در شهرهای مختلف واگذار کرده است. 67% درصد محصولات در اروپا ،30% در آسیا  و 3% در آمریکای شمالی تولید می شود. ( فقط 18% از محصولات IKEAدر چین تولید می‌شود.) بنابراین لازم نیست نگران کیفیت محصولات یا به قولی چینی بودن آن‌ها باشید. تمام قطعات کاملا مطابق استانداردهای خود ایکیا تولید می‌شوند.

چند نمونه از محصولات ایکیا

برای اینکه بهتر با این برند آشنا شوید، در ادامه شما را با 5 تا از بهترین محصولات ایکیا آشنا می‌کنیم.

صندلی راحتی پوآنگ ایکیا

صندلی Poäng

Poäng یکی از محصولات ایکیا است که قدمت زیادی دارد و سال هاست که جایگاه خودش را به عنوان یکی از محصولات برتر ایکیا حفظ کرده است. طراحی مینیمالیستی، فریم منحنی و اتیکت قیمت 100 دلاری و رنگبندی این صندلی از مواردی هستند که این محصول را به یکی از محصولات برتر ایکیا تبدیل کرده است.

ایکیا

Gulliver Crib

اگر به تازگی صاحب فرزند شده‌اید و می‌خواهید برایش یک تخت بخرید، بهترین گزینه تخت حفاظ‌دار کودک Gulliver Crib از ایکیا است. این تخت با قطعات جداشونده ساخته می‌شود که خودتان در خانه می‌توانید آن‌ را سرهم کنید. همچنین زمانی که نیازی به آن نداشتید یا زمانی که تصمیم به جا به جایی و اسباب کشی داشتید، می‌توانید آن را باز کرده و قطعات کوچک را روی هم قرار دهید تا فضای کمتری را اشغال کند. کیفیت، دوام و زیبایی هم ویژگی هایی هستند که مانند تمام محصلات دیگر ایکیا شامل حال این تخت هم شده است.

ایکیا

ظروف کودک Kalas

این ظروف از پلی پروپیلن ایمین برای کوکان ساخته شده است که آسیبی به کودک شما نمی‌رساند. همچنین قابل استفاده در مایکرویو و ماشین ظرفشویی هستند. از این گذشته این ظروف فوق العاده ارزان می‌باشند.

قفسه ادویه Bekväm

قطعا هزاران محصول مشابه در بازار وجود دارد که می توانید از ان‌ها به عنوان قفسه ادویه استفاده کنید. اما قفسه Bekväm همزمان هم برای ادویه و هم برای اقلام دیگر مانند جواهرات، کتاب و غیره کاربرد دارد. حتی می‌توانید از آن به عنوان قفسه حمام استفاده کنید.

فرش Stockholm

فرش‌های نخی معمولا قیمت کمی ندارند. اما فرش استکهلم قیمت به صرفه و مناسبی دارد. این فرش با اندازه 5 تا 7 در 7 در 10 فوت با قیمت پایه از 169 دلار به فروش می‌رسند. البته از نظر کیفیت، کاملا ارزش پرداخت این هزینه را دارد. این فرش در طرح‌های مختلف در دسترس است. اگر به دکوراسیون کلاسیک علاقه دارید، فرش استکلهم گزینه مناسبی برای شما است.

همچنین برای دیدن سایر محصولات این برند محبوب و مشهور می توانید از طریق لینک زیر وارد فروشگاه شوید.

کلام آخر

ایکیا یک نام شناخته شده در صنعت تولید و فروش لوازم منزل است که در بیش از 40 کشور دنیا نمایندگی دارد.  محبوبیت این برند نشات گرفته از توجه ویژه این برند به سلایق و نیاز های به روز مشتریانش است. محصولات ایکیا ضمن داشتن کیفیت عالی، در مقایسه با دیگر نام های مشهور این صنعت قیمت مقرون به صرفه تری نیز دارند. همین موضوع اقبال عمومی به این برند سوئدی را بیشتر نیز کرده است.
در پایان از شما دعوت می کنیم اگر تجربه ای در استفاده از این برند داشته اید و یا نظری در مورد آن دارید در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان این مطلب در میان بگذارید.

مقالات پیشنهادی:

لوازم خانگی هوشمند | هر آنچه برای هوشمندسازی یک خانه نیاز دارید
۱۰ برند لوازم برقی خانگی معروف در آمریکا که در اکثر کشورها موجود نیستند
اگر این ۵ وسیله را در خانه خود نداشته باشید به زودی از تکنولوژی عقب خواهید افتاد
...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024