قیمت و خرید عود خوشبوکننده | 10 عود خوشبو کننده برتر در سراسر دنیا

انتخاب رایحه مناسب عود خوشبو کننده می‌تواند یک فضای خنثی از رنگ و بو را به یک فضای آرام، زیبا، گرم و نشاط آور تبدیل کند. برای این کار می‌توانید از انواع اسانس، عود خوشبوکننده، شمع‌های معطر استفاده کنید. اما برخی از عودهای دست‌ساز آن‌چنان بخور جادویی دارند که حاضران را سرمست می‌کنند. بوی عود خوشبو کننده دست‌ساز می‌تواند باعث ایجاد تمرکز بصری بیشتری شود. اغلب رایحه عود خوشبو کننده از بوی شمع یا اسانس قوی‌تر است و احساس خوشایندتری برای حاضران ایجاد می‌کند.

عود خوشبو کننده - معرفی

بخور و بوی ناشی از عود خوشبو کننده دست‌ساز یک احساس تعالی و مقدس ایجاد می‌کند، به گونه‌ای که از سایر اکسسوری‌های معطر موجود در بازار این بو متصاعد نمی‌شود. از عود خوشبو کننده می‌توانید در خانه، عبادتگاه‌ها، مکان‌های زیارتی، فضای باز یا هر جای دیگری که دوست دارید استفاده کنید. بوی عالی ایجاد شده در مکان به ایجاد آرامش هر چه بیشتر در بین حاضرین کمک می‌کند. از بخور حاصل از عود می‌توانید برای درمان و مدیتیشن استفاده کنید. هم‌چنین عود به عنوان یک ماده دافع حشرات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما چقدر با عود آشنایی دارید؟ بهترین چوب عودهای موجود در دنیا کدامند؟ آیا عود خوشبو کننده دست ساز در اختیار همگان قرار دارد؟ بسیاری از برندهای تولید کننده عود بسته‌های متنوعی در رایحه‌های مختلف برای فروش به بازار عرضه کرده‌اند. در این مقاله سعی داریم شما را بیشتر با انواع عود خوشبو کننده به خصوص چوب عودهای دست‌ساز آشنا کنیم. برای شناخت و بررسی بهترین عودهای موجود و بهترین رایحه‌ها با مالتینا بلاگ همراه شوید.

مزایای سوزاندن عود

در اصل می‌توان گفت، عود ترکیبی از بوی انواع دانه‌ها، ادویه‌ها و گلهاست که به صورت دستی با یکدیگر ترکیب می‌شوند و بر روی یک چوب ریخته می‌شود. این چوب‌ها با سرعت کم و به آهستگی سوزانده می‌شود. از زمان‌های بسیار قدیم تاکنون برای برگزاری مراسم‌های مذهبی و معنوی در مکان‌های مختلف نظیر معابد، کلیساها، مساجد و .. به منظور تلطیف محیط و پاکسازی فضا از عود استفاده شده است.

روشن کردن عود تنها مربوط به مراسم‌ها و آیین‌های دینی نیست، بلکه ریشه آن به بسیاری از فرهنگ‌ها مانند هندو، بودیسم، بابل باستان، چین، ژاپن، آیین‌های شینتو، یونان، روم و کلیساهای قرن چهارم انگلستان باز می‌گردد.

عود خوشبو کننده - مزایا

با گذشت قرن‌ها زمان هم‌چنان اهمیت استفاده از چوب عود حفظ شده است. امروزه در محیط‌های مختلفی هم‌چون معابد، مراکز درمانی مراقبه، یوگا و خانه‌ها از عود به دلیل داشتن خواص درمانی بسیار استفاده می‌شود. تنوع در ترکیبات عود باعث بهبود حال افراد در محیط می‌شود.

از زمان‌های دور تا کنون ریشه سوزاندن چوب عود یکسان باقی مانده است، اما امروزه از عود برای اهداف گسترده‌تری استفاده می‌شود. به طور خاص، چوب، رزین و روغن‌های طبیعی برای ساخت عود به کار گرفته می‌شوند، اما نحوه ترکیب مواد اولیه، نحوه استفاده بر روی سودهای حاصل از سوزاندن عود تاثیر چشمگیری خواهند داشت. امروزه بسیاری از افراد از عود به عنوان روش‌های درمانی جایگزین برای رویکردهای پزشکی غربی استفاده می‌کنند.

اگرچه استفاده از عود با رویکردهای پزشکی هیچ تناسخی ندارد، اما بسیاری از افراد بر این باورند که رایحه حاصل از عود می‌تواند به بهبود و درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک کند؛ مانند بوی نعناع برای تسکین سردرد و میگرن. یکی از قدیمی‌ترین مولفه‌های مورد استفاده در ساخت عود، کندر است. کندر به از بین بردن انواع باکتری کمک شایانی می‌کند، به همین دلیل در مراکز درمانی یا کلیساها قبل از اجرای مراسم از عودهایی با رایحه کندر استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده است که کندر می‌تواند باعث تقویت و پاکسازی محیط شود و به تامین خلوص یک فضای ذهنی کمک کند.

یکی دیگر از رایج‌ترین مواد به کار برده شده در ساخت عود، چوب صندل است. این رایحه معطر، گرم و دوست‌داشتنی برای ارتقا سلامتی به خصوص سلامت ذهن بسیار مفید و کارآمد است. یکی دیگر از مواد متداول در ساخت عود ضمغ درخت مرمره است که از شیره درختی به همین نام گرفته می‌شود. این ضمغ تلخ به جوانسازی و بهبودی وضعیت بدن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید : آروماتراپی و یا رایحه تراپی چیست؟ (خرید دستگاه های آروماتراپی)

عود خوشبو کننده - بهترین عودهای دست ساز

 

معرفی 10 عود خوشبو کننده دست‌ساز در دنیا

سالیان سال است که از چوب عود برای ایجاد رایحه معطر در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود. هر عود خوشبو کننده و معطر عطر و بوی کاملا منحصر به فردی را به فضای اتاق هدیه می‌دهد. اغلب رایحه و بخور متصاعد شده از عود آرام‌بخش، تسکین‌دهنده، معنوی و بعضا خواص درمانی دارند. تعداد بسیار زیاد و متنوعی از عود خوشبوکننده در بازار موجود است، در ادامه شما را با بهترین عودهای معطر در سراسر دنیا بیشتر آشنا خواهیم کرد:

1 عود خوشبو کننده چوب صندل HEM

یکی از محبوب‌ترین عطرهای عود خوشبو کننده دست‌ساز، عطر متصاعد شده از چوب صندل است. این بو یادآور نت‌هایی از بوی خاک، بوی چوب و ادویه‌های ملایم است. بوی چوب صندل باعث افزایش قدرت تمرکز و یادگیری افراد می‌شود.

عود خوشبو کننده - عود چوب صندلمشاهده و خرید

عودهای خوشبو کننده چوب صندل در بسته‌های شش ضلعی بیست‌تایی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. شما میتوانید با روشن کردن یک عدد عود خوشبوکننده چوب صندل از برند HEM در یک اتاق، بوی آن را در کل خانه پخش کنید. به آرامی عطر عود از اتاقی به اتاق‌های دیگر جریان می‌یابد. این چوب عود‌ها در هند به صورت دست‌ساز تهیه می‌گردد، علاوه بر بو این نوع عود ظاهر زیبایی نیز دارد.

عودهای معطر (آگارباتی) چوب صندل HEM با نت‌های ترکیبی از بوهای خوشایند را در بسته‌های شش ضلعی بیست گرمی را می‌توانید از فروشگاه آنلاین مالتینا تهیه کنید.

2 عود اسطوخودوس HEM

اسطوخودوس عطری است بسیار محبوب که به موجب ویژگی‌های آرام بخشی که دارد باعث ایجاد خواب راحت، احساس آرامش و سلامتی در افراد می‌شود. اسطوخودوس به دلیل داشتن خواص ضد افسردگی طبیعی شهرت فراوانی پیدا کرده است. در حال حاضر یکی از انواع عودهای بهداشتی و درمانی که طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است، عود خوشبو کننده با رایحه اسطوخودوس است.اگر چه عطر گیاه اسطوخودوس به سختی قابل دست‌یابی است، اما به دلیل داشتن نت‌های لطیف با رایحه گل در عین حال به طرز مطبوعی تند بوی زندگی را در فضا پخش خواهد کرد.

عود خوشبو کننده - اسطوخدوس

مشاهده و خرید

برند HEM در بسته‌هایی از پک‌های شش تایی عود خوشبوکننده اسطوخودوس را به بازار عرضه کرده است. هر پک شامل 20 عدد چوب عود است. به عبارتی با خرید یک بسته شش تایی صاحب 120 عدد عود خوشبو کننده بی‌نظیر با عطر گلی خواهید شد.

3 عود مریم گلی JBJ Sac

چوب عود خوشبو کننده مریم گلی از برند JBJ Sac با یک قیمت استثنایی در بسته‌های 120 تایی به بازار عرضه شده‌اند. این چوب عودها اگر چه به نسبت سایر عودهای دست‌ساز قیمت ارزان‌تری دارند، اما رایحه گیاه مریم گلی و عطر خاک هوش از سر انسان می‌یرد.

عود خوشبو کننده - مریم گلی

مشاهده و خرید

به محض روشن کردن عود مریم گلی به سرعت بو و انرژی مثبت دود حاصل از عود در خانه می‌پیچد و انرژی منفی، ناراحتی، اعصاب خوردی را از بین می‌برد. از چوب عودهای مریم گلی می‌توانید در خانه، محل کار، مکان‌های زیارتی، مکان‌های عمومی و حتی مراسم مختلف استفاده کنید. عود مریم گلی JBJ Sac در بسته‌هایی از پک‌های شش تایی به بازار عرضه شده است. هر پک حاوی 20 عدد عود بسیار خوشبو است.

4 مجموعه‌ای از عودهای برتر خوشبو کننده HEM

برند HEM در یک بسته‌بندی خاص مجموعه‌ای از انواع برترین عودهای خوشبو کننده را گردآوری کرده است. این بسته حاوی 5 پک بیست گرمی عود است. این بسته به طور خاص برای مراکز مراقبه و یوگا طراحی و تولید شده است و به وفور در این مراکز از آن استفاده می‌شود. مجموعه عطرهای برتر عود خوشبوکننده برند HEM نت‌هایی از عطر جنگل، درخت کاج، درخت سرو، بوی جنگل بارانی و بوی بارش اولین باران بر روی خاک را با خود به همراه دارد. ترکیب بوهای به دست آمده از مواد طبیعی مطعر به محیط اطراف شما روح تازه‌ای می‌بخشد. این چوب عودهای صد در صد طبیعی و دست‌ساز فضایی الهام بخش و جذاب ایجاد می‌کنند، در عین حال اعتماد به نفس، خوش‌بینی و نشاط را با خود به همراه می‌آورند.

عود خوشبو کننده - برترین رایحه ها

مشاهده و خرید

این بسته عود معطر یک هدیه عالی و شگفت‌انگیز برای علاقه‌مندان به عود است. بسته‌بندی منحصر به فرد این محصول آن را در زمره گران‌ترین مجموعه‌های عود قرار می‌دهد. عطر اسطوخودوس، چوب صندل، یاسمن، پاچولی، گل رز و وانیل بخشی از عطرهای خوشایند این بسته است.

از عطرهای متنوع متصاعد شده، زمان سوختن و نوع بسته‌بندی این مجموعه عود خوشبو کننده بسیار هیجان‌زده خواهید شد. علاوه بر این یک عدد جای عود نیز در بسته وجود دارد. بنابراین اگر تازه به عود علاقه‌مند شده‌اید، لازم نیست نگران خرید یک عدد جای عود جداگانه نیز باشید.

5 عود خوشبو کننده چاکرا

عودهای خوشبو‌کننده چاکرا برای مدیتیشن، ریکی، یوگا بسیار مناسب است. این عودهای معطر خاصیت درمانی و آرام‌بخش دارند. مجموعه‌ای دست‌ساز از انواع عودهای معطر که فضای شما را خوشبو و تمیز می‌کند. عودهای چاکرا از چوب بامبوی طبیعی ساخته شده‌اند که به تمیزی می‌سوزند و باعث ایجاد تعادل و احساس مرکزیت در افراد می‌شود. این عودها برای یوگا و مراقبه بهترین انتخاب هستند. عطر بی‌نظیر مجموعه عود خوشبو کننده چاکر ارتقادهنده حس صلح داخلی و آرامش اشت. این مجموعه حاوی نت‌هایی از پاچولی، یاسمن، یلانگ یلانگ، برگاموت، چوب صندل، گل رز، کندر، نعناع فلفلی، مریم گلی و لوتوس است.

عود خوشبو کننده - چاکرا

مشاهده و خرید

مجموعه عود خوشبوکننده چاکرا، تنها پک اختصاصی موجود در بازار است که برای فعالیت و بهبود چاکراهای بدن طراحی شده است. این عودها با روغن‌های طبیعی ساخته شده‌اند و در بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست به بازار عرضه می‌شوند. پک‌های موجود در بسته‌ به صورت جداگانه بسته‌بندی شده‌اند تا بتوانید آن را به دوستان خودتان هدیه دهید. این عود فاقد هر گونه ماده شیمیایی تند و زننده مانند محصولات پتروشیمی، ذغال سنگ یا الکل است.

عود خوشبوکننده چاکرا به آرامی در مدت زمان طولانی با یک روند نرم می‌سوزد که باعث افزایش نشاط محیط می‌شود. برخلاف عطرهای متصاعد شده عودهای دیگر که از مواد شیمیایی و رایحه‌های مصنوعی ساخته می‌شوند، این عود همان عودی خواهد بود که چندین سال است آرزوی داشتنش را می‌کنید. علاوه بر این در بسته‌بندی عود خوشبو کننده چاکرا یک عدد جاعودی چوبی رایگان نیز قرار داده شده است، تا بتوانید به‌راحتی عود خودتان را روشن کنید. هر عود در این مجموعه برای یک چاکرا از بدن انسان طراحی شده است، که هر کدام مشخصات و مانترای مخصوص به خود را دارند.اگر در میان دوستان و آشنایان خودتان کسی را می‌شناسید که علاقمند کنترل کردن چاکرا در یک راستا است، این مجموعه عود یک هدیه عالی برای وی است. این نشان می‌دهد که شما چقدر برای احساس معنوی افراد ارزش قائل هستید.

6 عود   کندر و درخت مرمرکی

چوب عودهای صد در صد طبیعی و دست‌ساز آغشته به بهترین رایحه‌های از برند تجاری Bless International که با طبیعی‌ترین روغن‌ها ساخته شده است. هر چوب عود دست‌ساز حداقل 48 ساعت در روغن‌های طبیعی خیسانده شده است. هر چوب عود دارای الیاف طبیعی به قطر 8 اینچ است که به مدت 20 تا 30 دقیقه می‌سوزد و رایحه آن تا 24 ساعت در فضای اتاق ماندگار باقی می‌ماند. 100 عدد چوب عود خوشبو‌ کننده و کاملا معطر آغشته به روغن کندر و ضمغ درخت مرمرکی برای شما نشاط و شادی شگفت انگیزی را به ارمغان خواهد آورد. این عودها به صورت اختصاصی به همراه کتاب پرفروش الکترونیکی Health Rich Wealth Rich ارائه می‌شوند.

عود خوشبو کننده - کندر

مشاهده و خرید

کندر و ضمغ درخت مرمرکی در کتاب‌های مقدس اشاره به سه انسان خردمند دارند که هر کدام نشانگر پاکی، پاکدامنی و پاکسازی بسیاری از عبادتگاه‌هاست. با استفاده از این عودهای دست‌ساز شما نیز می‌توانید فضای خانه خودتان را تمیز و به دور از هر گونه انرژی منفی نگه‌دارید.

7 عود خوشبو کننده Peruvian Palo Santo

چوب پالو سانتو متعلق به نوعی درخت بومی آفریقای جنوبی، به ویژه پرو است. از نظر بومیان این منطقه چوب پالو سانتو متعلق به چوب درخت مقدس است که تنها باید به شکل طبیعی از بین برود. درختان زنده پالو سانتو هیچگاه بریده نمی‌شود، بلکه شاخه‌های افتاده از درخت بعد از 3 تا 5 سال خشک می‌شود. بعد از خشک شدن شیره چوب به رنگ طلایی یا نارنجی در می‌آید.

عود خوشبو کننده - پالو سانتو

مشاهده و خرید

بومیان آمریکای جنوبی سال‌هاست از رایحه این چوب برای پاکسازی فضا و افزایش انرژی محیط استفاده می‌کنند. رایحه چوب مقدس پالو سانتو باعث افزایش سطح هوشیاری، ایجاد فضای مناسب برای مراقبه و مدیتیشن، رفع اضطراب، رفع افسردگی و دردهای روحی ناخوشایند می‌شود. در عیم حال نت‌های لیمو، کاج و نعناع متصاعد شده از این چوب به رفع علایم سرماخوردگی، آنفلوانزا،استرس، آسم، سردرد و التهاب استخوان کمک شایانی می‌کند. علاوه بر خواص درمانی فوق از چوب پالو سانتو به عنوان یک ماده وافع حشرات نیز استفاده می‌شود.

هر چوب پالو سانتو تقریبا به اندازه 3 تا 4 اینج است. چوب عودهای پالو سانتو ظاهری متفاوت‌تری از سایر عودهای موجود دارد. این تکه چوب‌ها با سرعت و شدت بیشتری نسبت به عودهای دیگر می‌سوزند، به همین دلیل قبل از استفاده بهتر است حتما نحوه روشن کردن آن را مطالعه کنید. از این نوع چوب مقدس برای پاکسازی فضا و تصفیه هر گونه انرژی منفی نیز استفاده می‌شود. اگر به تازگی به مکانی جدید نقل مکان کرده‌اید، یا قصد جابه‌جایی دارید برای یک شروع تازه این نوع عود را امتحان کنید. هم‌چنین این عود هدیه‌ای عالی برای دوستان و اطرافیانتان در ابتدای سال جدید است.

8 عود  کلاسیک چینی Nippon Kodo

این برند عودهای خوشبوکننده در سایز کوچک اما با ماندگاری بسیار بالا را به صورت دست‌ساز تولید می‌کند. هر کدام از عودهای 5.5 اینچی به مدت یک ساعت می‌سوزند. چوب عودهای کلاسیک چینی از مواد طبیعی و خالص همانند گل گاردنیا و پوست نارون تهیه شده‌اند که به تمیزی می‌سوزند. این عودها ماندگاری بسیار بالایی دارند و فاقد هر گونه مواد شیمیایی یا عطر هستند.

عود خوشبو کننده - نیپون کودو

مشاهده و خرید

عطر و بوی دوست‌داشتنی عودهای کلاسیک چینی رایحه‌ای از نت‌های شیرین گل و چوب صندل را به فضای محیط هدیه می‌بخشد. هر بسته از عودهای کلاسیک چینی حاوی 150 عدد عود است.

9 عود  ممتاز Nitiraj

عودهای طبیعی ممتاز نیتراج محصول شرکت Fair Trade در هند است که از مواد طبیعی با بهره‌گیری از بهترین رزین‌های طبیعی، عسل و پودر چوب‌های معطر همراه با روغن پاچولی ساخته می‌شود. هر بسته شامل 18 تا 20 عدد عود است که در مدت زمان تقریبی یک ساعت به نرمی و آرامی می‌سوزد.

عود خوشبو کننده - نینتراج

مشاهده و خرید

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید با قطعیت در مورد رایحه‌های مورد علاقه خودتان تصمیم بگیرید و تمایل دارید روز به روز نوع رایحه را تغییر دهید، این نوع عود بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. ترکیبی از 8 رایحه مختلف چوب صندل، پاچولی، ناگ شامپا، یاسمن، لیموترش، اسطوخودوس و گل رز یک انتخاب ایده‌آل برای شما خواهد بود.شما می‌توانید روز به روز متناسب با روحیه و نیازهای مراقبتی خودتان برای هر روز هفته یک رایحه جدید را انتخاب کنید. پس از سوختن رایحه و بخور متصاعد شده از این عودها برای ساعت‌ها در فضای اتاق باقی خواهد ماند.

10 عود خوشبو کننده وانیل

عود خوشبو کننده - وانیل

مشاهده و خرید

این عودها با پیروی از اصول سنتی و قدیمی تهیه و تولید عود تهیه می‌گردند. به همین دلیل می‌توان به اصل بودن عود وانیل اطمینان کرد. هر چوب عود معطر به بوی وانیل تقریبا یک ساعت می‌سوزد. عودهای وانیلی در بسته‌بندی‌ها محکم به بازار عرضه شده است. علاوه بر وانیل رایحه مریم گلی به کار برده شده در زمان تولید دست‌ساز عود به پاکسازی فضا و دفع انرژی منفی کمک شایانی می‌کند. به همین دلیل بعد از روشن کردن عود تمامی روحیات منفی و احساسات بد شما از بین خواهد رفت.

کلام آخر

بویایی یکی از حواس پنجگانه موجود در بدن انسان است که نقش بسیار مهمی در سلامتی افراد ایفا می‌کند. بوهای نامطبوع علاوه بر این که باعث آزار ما می‌شوند، می‌توانند بر خلق و خوی ما نیز تاثیر بگذارند. عمل رایحه درمانی با استفاده از حس بویایی باعث بهبود وضعیت سلامتی و افزایش سطح رضایت از زندگی می‌شود.

عود خوشبو کننده - رایحه درمانی

چوب عود خوشبو کننده یکی از ابزارهایی است که می‌تواند به افزایش تمرکز افراد، ایجاد آرامش و بهبود وضعیت روحی افراد کمک کند. به همین دلیل اغلب در طول تمرینات مدیتیشن و یوگا از عود استفاده می‌شود تا افراد از نظر روحی و روانی در وضعیت متعادلی قرار بگیرند. حتی به منظور دور کردن تنش و استرس از پرسنل در محیط‌های کاری و اداری می‌توان از عود استفاده کرد. به منظور تلطیف محیط و ایجاد فضایی گرم و دوستانه در خانه نیز می‌توانید از انواع عود خوشبو کننده دست‌ساز استفاده کنید. اگر شما هم از علاقه‌مندان به عود هستید، می‌توانید از طریق فروشگاه آنلاین مالتینا بهترین عودهای دست‌ساز را خریداری کنید یا به دوستان خودتان هدیه دهید.

منبع: coolthingschicago.com

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024