از شنا کردن لذت ببرید با ساعت شنای حرفه ای Apple و Samsung و…

بهترین ساعت های شنا

شنا کردن یکی از جذاب‌ترین ورزش‌هایی‌ست که می‌توانیم با دنبال کردن آن ضمن برخورداری از نشاط و تندرستی، از مزایای سلامتی و تناسب اندام نیز برخوردار شویم. اما برای آن که در شنا، شرایط خوبی داشته و به شکل کاملا حرفه‌ای به آن وارد شویم، استفاده از تجهیزات شنا از جمله عینک، کلاه شنا، ساعت شنا و سایر موارد ضروری خواهد بود. در اینجا به بررسی برترین‌های ساعت‌ شنا از مدل‌های سال 2019 می‌پردازیم که هر یک، می‌توانند بهترین همراه برای فصل شنا کردن باشند.

در میان برندهای ممتازی چون اپل، سامسونگ و فیت بیت، نمونه‌های قابل توجهی از ساعت‌های ورزشی و ردیاب‌های تناسب اندام با طرح‌های جدید و تکنولوژی مدرن را خواهید یافت.

پیشنهاد مالتینا: خرید ساعت مچی مردانه لاکچری، اسپرت و برند

بهترین‌های ساعت‌ شنا از مدل‌های 2019:

1. اپل واچ 4 (Apple watch 4)

اپل واچ 4 یک ساعت هوشمند فوق العاده است که برای شناگران بسیار مناسب می‌نماید. باطری این ساعت تا 18 ساعت شارژ نگاه داشته و نرخ ضدآبی آن معادل 5ATM (یعنی 50 متر عمق) اعلام شده است.

از مزایای این ساعت می‌توان به کاربری آسان آن اشاره کرد. اما باید اپل واچ 4 را در شمار ساعت‌های گران قیمت قرار دهیم. این ساعت هوشمند برای شناگران معمولی که شنا را به صورت حرفه‌ای دنبال نمی‌کنند، مناسب به نظر می‌رسد.

اپل واچ 4 به یک دستگاه همراه تناسب اندام می‌ماند و ضربان قلب شما را نشان می‌دهد. ساعت اپل 4 به همراه Watch OS 5 برای شناگران، گزینه‌ای عالی خواهد بود.

اپل واچ ۴

این ساعت برای شنا در استخر و آب‌های آزاد مناسب بوده و ویژگی تشخیص خودکار تعداد ضربه در آن نیز عالی به نظر می‌رسد.
شما همین طور می‌توانید از برنامه‌های ردیابی شنای شخص ثالث استفاده کنید. به این صورت که از شنای شخص دیگر و موقعیت مکانی وی، به وسیله ساعت اپل 4 مطلع خواهید شد.

به طور کلی این ساعت برای افرادی که به شنا علاقه‌مند هستند، همراهی بسیار عالی خواهد بود. البته همچنان معتقد هستیم که گزینه‌های بروزتر و جدیدتری برای دنیای شنا و شناگری در اختیار شناگرها قرار خواهد گرفت.

خرید از آمازون

2. سامسونگ گلکسی واچ (Samsung Galaxy Watch)

این ساعت نیز در شمار ساعت‌های شنا قرار داشته و دارای نرخ مقاومت در برابر آب، 5ATM یا 50 متر عمق است. عمر باتری آن نیز به 3 تا 4 روز می‌رسد که بسیار قابل ملاحظه به نظر می‌آید. از نقاط ضعف این ساعت می‌توان به منشی هوشمند ضعیف بیکسبی آن اشاره کرد. ساعت گلکسی سامسونگ از بهترین دیده‌بان‌ها برای تناسب اندام و به طور کلی ورزش‌های این گروه است. شنا نیز یکی از فعالیت‌های ورزشی‌ست که در شمار پوشش‌های ساعت گلکسی سامسونگ قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از طریق صفحه ردیابی شنا در این ساعت کلیه اطلاعات از جمله عمق استخر و … را مشاهده نمایید. مانند چیزی که در بسیاری از ساعت‌های هوشمند مشاهد می‌کنیم، در این مدل نیز باید حین شنا کردن صفحه لمسی را غیرفعال کرده و به سراغ دکمه‌ها بروید. شما می‌توانید حین شنا کردن؛ زمان، کالری مصرفی، سرعت، ضربان قلب و… را مشاهده نمایید. همچنین امکان محاسبه و زمان‌بندی تمام موارد با در نظر گرفتن طول و عمق استخر، وجود خواهد داشت.

Samsung Galaxy Watch

خرید از آمازون

3. ساعت شنای Moov Now

این بهترین ساعت شنای مقرون به صرفه بوده، که نرخ ضد آب بودن آن، معادل 3ATM (30 متر عمق) است. عمر باطری در این ساعت مناسب به نظر می‌رسد و قیمت ارزان آن را باید بارزترین ویژگی Moov Now بدانیم. ردیاب وابسته به این ساعت شنا روی کمربند شما بسته شده و با استفاده از سنسورهای جانبی آن، می‌توانید فاصله ، سرعت، زمان و سبک شنا را دریافت کنید. اما از معایب این ساعت مخصوص شنا، باید به نداشتن صفحه نمایش آن اشاره کنیم که به سبب آن؛ حین شنا کردن قادر به مشاهده اطلاعات نخواهید بود.

ساعت Moov Now

خرید از آمازون

4. ساعت شنا Fitbit Versa

این ساعت شنا وزن بسیار کمی داشته و احساس فوق العاده‌ای در استخر به شما خواهد داد. به علاوه قیمت ارزان آن را برای یک خرید مقرون به صرفه، مناسب خواهید یافت. ساعت Fitbit Versa مملو از ویژگی‌های مرتبط با تناسب اندام است و به شما اجازه می‌دهد تا از آن‌ها بالاترین بهره‌وری جهت فرم‌دهی اندام خود را داشته باشید.

ساعت شنا Fitbit Versa

چیزی که درباره این ساعت شنا، غافلگیر کننده به نظر می‌رسد، صفحه نمایش آن است که در محیط زیر آب، با شفافیت کامل و وضوح بالا اطلاعات را به نمایش درمی‌آورد. اگر چه اطلاعات نخستین که در این صفحه نمایش دیده می‌شود، آن قدرها جزئی نبوده و برای وارد شدن به بخش جزئیات اطلاعات شنا، باید اپلیکیشن Fitbit را فعال سازید.

خرید از آمازون

5. ساعت شنای Garmin Forerunner 935

خاصیت ضدآب بودن این ساعت، تا عمق 50 متر اعلام شده است. ساعت شنای Garmin Forerunner 935 دارای جی‌پی‌اس، ارتفاع سنج، قطب نما، هشدار لرزش، دماسنج، ژیروسکوپ و … است. باطری آن از نوع قابل شارژ لیتیوم آیون بوده و عمر آن به 2 هفته می‌رسد.

این ساعت مناسب برای شنا از یک صفحه نمایش 30.4 میلی‌متر قطر بهره‌مند شده است. در حین شنا نیز اطلاعاتی از جمله طول، فاصله، سرعت، تعداد ضربه‌ها، کالری مصرفی و … به نمایش در می‌آیند. البته این ساعت به جز شنا برای ورزش‌های دیگری از جمله دوچرخه سواری نیز فوق العاده به نظر می‌رسد.

Garmin Forerunner 935

امتیازات و رکوردهای شما در این ساعت به وسیله SWOLF نگاه داشته شده و می‌توانید سابقه‌ای از آن‌ها را در صورت تمایل، مشاهده نمایید. (این ساعت مخصوص شنا، دارای 64 مگابایت حافظه داخلی است.) هر آن قدر که امتیاز SWOLF شما کمتر باشد، به آن معناست که فعالیت ورزشی‌تان؛ کارآمدتر بوده است. در ابتدا می‌توانید از امتیازات خود در عمق‌های مختلف استخر، ردیابی به عمل آورده و سطح عملکردتان را بسنجید.

این ساعت هشدار خودکار زمان و مسافت داشته و می‌توانید آن را از پیش تنظیم کنید تا در زمان و مسافت مشخصی، آگاهتان سازد.

خرید از آمازون

6. ساعت شنا سامسونگ Gear Fit 2 Pro

ویژگی‌هایی مربوط به شنا در ساعت سامسونگ Gear Fit 2 Pro، قابل توجه هستند و همین ویژگی‌ها؛ این ساعت را به یک محصول مناسب برای شناگرها تبدیل ساخته است. این ساعت دارای مقاومت در زیر آب به اندازه 50 متر عمق است که نرخی قابل قبول به نظر می‌رسد.

سنسور شمارش ضربان قلب، شتاب سنج، ژیروسکوپ، ارتفاع سنج، طراحی زیبا و مسیریابی و … از سایر ویژگی‌های این ساعت هستند. جنس بند آن سیلیکونی بوده و صفحه نمایش آن همان طور که از محصولات سامسونگ انتظار داریم، Super Amoled است. اندازه صفحه نمایش نیز 1.5 اینچی بوده و اطلاعات روی آن به خوبی نمایش داده می‌شوند.

ساعت شنای Gear Fit 2 Pro

زمانی که مچ دست خود را بالا بیاورید، این صفحه نمایش به صورت خودکار روشن شده و اطلاعات روی آن را مشاهده خواهید کرد.

ساعت مزبور با اپ S Health همراه شده و با توجه به سرعتی که طی شنا کردن پیش گرفته باشید، حرکات مناسب بعدی و سبک شنا کردن متناسب را به شما اعلام خواهد کرد.

ساعت شنای Samsung Gear Fit 2 Pro، با گوشی‌های اندروید 4.4 و بالاتر و آیفون‌های iOS 9.0 و بالاتر همخوانی دارد.
حین استفاده از این ساعت می‌توانید میزان کالری مصرف خود را محاسبه کرده و برای فعالیت‌های روزانه، یادآور تنظیم کنید.

در صورت خرید این ساعت، تنها به کاربری آن در شنا محدود نشده و از آن در شکل یک گام شمار که قادر به محاسبه مسافت و طبقات است، بهره مند شوید.

شعار سامسونگ در خصوص این مچ بند ورزشی؛ روی طراحی ظریف آن تمرکز دارد که حتی در زمان تماس با آب، از دست جدا نخواهد شد.

خرید از آمازون

7. ساعت شنای Fitbit Ionic

این ساعت هوشمند دارای مقاومت ضد آب تا عمق 50 متر است. حافظه داخلی آن 2.5 گیگابایتی بوده و به حسگر ضربان قلب نیز مجهز است. سیستم عامل آن نیز Fitbit OS قرار داده شده است.

با بستن این ساعت به مچ خود، اندازه‌گیری ضربان قلب، گام شمار، سنجش کیفیت خواب، تعداد ضربات حین شنا و … را در اختیار خواهید داشت.

ساعت شنای Fitbit Ionic

جالب است بدانید که این ساعت قادر است برای 4 روز شارژ نگاه داشته و باطری آن در میان تمام ساعت‌های شنا، ممتاز به نظر می‌رسد. این ساعت را می‌توانید با گوشی‌های اندروید و آی‌او‌اس ست نمایید. اتصال آن نیز از طریق وای فای، بلوتوث و NFC انجام می‌شود. ساعت فیت بیت Ionic، دارای دو نوع بند کوتاه و بلند است و می توانید بسته به نیاز و سایز مچ خود، هر یک از آن‌ها را به هسته ساعت ببندید. همچنین میتوانید جدیدترین مدل های ساعت هوشمند فیت بیت را در مالتینا مشاهده کنید.

خرید از آمازون

8. ساعت TomTom Spark 3

ساعت TomTom Spark 3، یک ساعت ورزشی ضدآب است که برای شناگرها کاملا مناسب خواهد بود. این ساعت مجهز به قابلیت‌های اندازه گیری زمان بوده و مسافت و سرعت را نیز محاسبه می‌کند. همین طور می‌توانید از Spark 3 برای کنترل خواب خود استفاده کنید. این ساعت کالری‌های مصرفی را نیز حین ورزشی حساب کرده و یک همراه عالی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام کاربر خواهد بود.

ساعت TomTom Spark 3، تا عمق 40 متری خاصیت ضدآب بودن خود را حفظ می‌کند. همین طور این محصول برای پیاده‌روی، دوندگی، صخره‌نوردی، کوهنوردی و … نیز مناسب خواهد بود.

tomtom spark 3

به علاوه اگر علاقه‌مند به شنیدن موسیقی حین ورزش کردن هستید، می‌توانید از ویژگی پخش موسیقی بدون نیاز به اتصال گوشی در Spark 3 بهره‌مند شوید.

طراحی بسیار زیبای این ساعت و بند باریک و راحت آن، این محصول را برای ساعت‌های طولانی استفاده، مهیا ساخته است.

خرید از آمازون

9. ساعت شنا Swimovate Poolmate 2

این ساعت برای شنا کردن کاملا مناسب بوده و دارای مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متر است. شما می‌توانید تمامی رکوردهای خود را در حافظه آن ذخیره کرده و دوباره آن‌ها را مورد سنجش و بازبینی قرار دهید.

swimovate poolmate

ساعت شنای Swimovate Poolmate دارای قابلیت‌‌های نمایش و محاسبه تعداد ضربه، مسافت، سرعت، زمان، کالری مصرفی، زمان استراحت و ست‌های تمرینی است. همچنین طراحی زیبا و راحت و صفحه نمایش گرد و واضح آن، شیک و قابل توجه به چشم می‌آیند.

خرید از آمازون

10. ساعت شنا Wonlex Fitness Tracker

ساعت Wolnex Fitness Tracker محصولی عالی برای آن دسته از ورزشکارانی‌ست که به شنا نیز علاقه دارند. این ساعت برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس، پاسخگویی داشته و قابلیت‌های گوناگونی دارد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به کنترل کیفیت خواب، کالری‌های دریافتی، پایش میزان فشار خون، ضربان قلب و … اشاره کرد.

ساعت شنا Wonlex Fitness Tracker

خرید از آمازون

فاکتورهای مهم حین انتخاب ساعت شنا:

از فاکتورهای مهم حین انتخاب و خرید ساعت‌های شنا، باید به مواردی چون عمق مقاومت به آب، نوع بند، قابلیت‌های نمایش ضربان قلب، سنجش فشار و …، حافظه و مانند آن توجه داشته باشید.

اگر ساعت شنای معتبر و مناسب دیگری می‌شناسید که در این فهرست جای نگرفته است، در بخش نظریات آن را معرفی نمایید.