معرفی 20 برند برتر پوشاک ورزشی در جهان

برند پوشاک ورزشی

معرفی بهترین و معتبرترین برند های پوشاک ورزشی دنیا

برند لباش ورزشی

به علت تنوع و گسترش رشته های ورزشی و نیاز ورزشکاران به تجهیزات و پوشاک متناسب با هر رشته و همچنین افزایش محبوبیت استایل اسپرت میان افراد عادی و در سنین مختلف، رقابت تنگاتنگی بین برندهای تولید کننده پوشاک ورزشی در تولید و عرضه محصولات با کیفیت و مورد پسند ورزشکاران و سایر طرفداران این سبک، ایجاد شده است.

در این مقاله به معرفی 20 برند برتر و معروف تولید کننده پوشاک ورزشی می پردازیم.

پوما (puma)

Smiley face

کارآفرین آلمانی موفق به نام  آدولف داسلر، در سال 1924، برند پوما را با مشارکت برادر بزرگترش، رودولف داسلر،  تاسیس کرد و فعالیت خود را با تولید کفش و صندل های راحتی مناسب برای استفاده روزانه، آغاز نمود.

در سال 1948 با وقوع یک اختلاف خانوادگی تلخ میان برادران داسلر، منجر به پایان مشارکت آنان و ایجاد برند آدیداس توسط آدولف داسلر گردید و پوما تحت هدایت و رهبری رودولف به موفقیت های خود ادامه داد.

امروزه مجموعه گسترده محصولات برند پوما که شامل کفش و  پوشاک تجهیزات ورزشی، است در بیش از 120 کشور جهان فروخته می شود.

خلاقیت در طراحی و تولید محصولات با کیفیت و  استفاده از شیوه های هوشمندانه برای بازاریابی و فروش از عوامل اصلی موفقیت این برند می باشد.

ستاره های فوتبال بین المللی، تیم ها و باشگاه های برتر فوتبال دنیا، از طرفداران و حامیان پر پا قرص این برند هستند.

آدیداس (adidas)

Smiley face

بدون شک آدیداس یکی از نام آشنا ترین برندهای تولید کننده پوشاک ورزشی در سراسر جهان است که در سال 1948 توسط  آدولف داسلر پایه گذاری شد.

آدیداس از اولین سالهای  شروع فعالیتش بر روی تولید کفش های ورزشی راحت و در عین حال با طراحی و ظاهر مینیمالیستی و با قیمت مناسب تمرکز کرد و طرفداران زیادی هم پیدا کرد.

امروزه این شرکت دارای بیش از 50،000 کارمند است و در زمینه تولید کفش ورزشی، لباس و گرمکن های ورزشی، تجهیزات و لوازم جانبی مانند توپ، راکت و دئودورانت فعالیت دارد.

آدیداس به عنوان یکی از برندهای برجسته ورزشی جهان، از بسیاری از رویدادهای ورزشی نظیر جام جهانی فوتبال شرکت داشته و از تیم های مختلف بین المللی و باشگاهی مانند منچستر یونایتد، رئال مادرید، و همچنین از بازیکنان و تیم های کریکت، بیس بال، بسکتبال، گلف حمایت می کند.

تبلیغات اینترنتی و آگهی های تلویزیونی با حضور چهره های ورزشی مشهور جهان مانند هر موری، ساچین تندولکار، لیونل مسی، ستون اصلی بازاریابی مارک آدیداس در بازار های جهانی بوده است.

نایکی (Nike)

Smiley face

این برند در سال 1964 به دست مربی تیم فوتبال دانشگاه اورگان آمریکا، بیل بُوِرمن و مشارکت شاگرد او به نام فیل نایت پایه گذاری شد.

این شرکت با لوگوی الهام گرفته شده از الهه‌ ی موفقیت در یونان باستان و با شعار Just Do It ، جز برندهای موفق و پیشتاز در عرصه  کفش، پوشاک و لوازم ورزشی است.

نایک تمرکز زیادی بر بازاریابی و افزایش اعتبار نام تجاری خود دارد و از طریق حمایت از رویداد های ورزشی مهم جهان مانند المپیک، NBA و همکاری و حمایت از ستارگان ورزش جهان مانند مایکل جردن، رونالدو، نیمار، رونی و توجه ویژه به طراحی محصولات برای خانم ها، سعی می کند روز به روز جایگاه خود در عرصه تجاری بهبود بخشد و بر سایر رقبای خود پیروز شود.

ریباک (Reebok)

Smiley face

برند ریباک که توسط جوزف ویلیام فاستر در انگلستان در سال 1895 در بریتانیا تاسیس شد، و با شعار ایجاد تحول مثبت در زندگی انسان و تناسب اندام به عنوان یکی از اصول مهم زندگی هر فرد، شروع به  فعالیت در زمینه تجهیزات ورزشی نمود.

محصولات برند ریباک، با استفاده از پارچه های مرغوب و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در تولید محصولات بادوام و راحت، باعث لذت بردن هر فردی از ورزش و فعالیت می شوند و احساس اهمیت و انگیزه را به فرد القا می کنند.

طراحی کفش های ورزشی با ظاهر سه بعدی و استفاده از فریم های مایع به جای لاستیک در تولید کفش های ورزشی از خلاقیت ها و نوآوری منحصر به فرد برند ریباک است.

Smiley face

آندر آرمور (Under Armor)

Smiley face

آندر آرمور یک برند آمریکایی تولید کننده پوشاک و تجهیزات ورزشی جهان است که در سال 1996 توسط کوین پلانک کاپیتان سابق تیم فوتبال دانشگاه مریلند پایه گذاری شد.

این برند در زمینه تولید پوشاک ورزشی مانند شلوار، هودی، گرمکن، تیشرت و کاپشن های ورزشی، زانو بند و مچ بند فعالیت دارد.

آندر آرمور امروزه با داشتن بیش از 13000 کارمند و شعب مختلف در در لندن، آمستردام، مکزیک، نیویورک و…، توانسته در عرصه پوشاک ورزشی به جایگاه معتبری دست پیدا کند.

مونیخ (Münich)

Smiley face

مارک ورزشی محبوب اسپانیایی، مونیخ،  در سال 1939  به دست لوییس براندا، با هدف طراحی کفش ورزشی فوتسال، هندبال و بوکس ایجاد شد و سپس با تولید کفش و پوشاک ورزشی فعالیت برند خود را گسترش داد.

مونیخ در طراحی محصولات خود ترکیبی از اصالت، کیفیت و راحتی را به عنوان اصول پایه ای در نظر می گیرد و همین امر موچب تبدیل این برند به به نام تجاری معتبر و مشهور شده و و رشد چشمگیری در بازارهای ملی و بین المللی داشته است.

فیلا (Fila)

Smiley face

فیلا یک برند ورزشی کره ای – ایتالیایی است که در سال 1911 ایتالیا تاسیس و فعالیت خود را آغاز نمودT ولی در سال 2007 امتیاز تجاری این برند توسط فرد کره‌ای نام یون سو یون خریداری شد.

اولین محصول تولید شده  توسط برند فیلا، لباس زیر ورزشی بود ولی در حال حاضر این برند در زمینه تولید انواع مختلف لباس ورزشی برای مردان، زنان، کودکان فعالیت می کند.

کانورس (Converse)

Smiley face

کانورس یکی از مارک های پیشرو ورزشی با ارائه محصولات قوی است که در سال 1908، شروع به کار کرد.

نقطه اوج محبوبیت این برند طراحی و تولید کتانی های آل استار بود که به علت سادگی و زیبایی بی همتا، هنوز هم جز مدل های ماندگار در صنعت مد و پوشاک هستند و در رنگ های متنوع تولید و عرضه می شوند.

لوگوی ستاره این برند، محبوبیت گسترده این نام تجاری ورزشی را نشان می دهد. کانورس دارای حضور قوی در ورزش و به ویژه در NBA بسکتبال و اسکیت بوردینگ است. 

نیو بالانس (New Balance)

Smiley face

نیو بالانس یک برند آمریکایی موفق دیگر در عرصه کفش ورزشی است که در سال 1906 توسط ویلیام جی ریلی شروع به فعالیت نمود.

اولین کفش ورزشی تولید شده توسط این برند از جنس چرم و پارچه کپ بود که برای دوندگان به صورت اختصاصی طراحی شده بود.امروزه این برند کار تولید محصولات این برند در آمریکا و انگلیس صورت می گیرد که موجب بالا بودن قیمت محصولات این برند و شناخته شدن آن به عنوان یک برند لاکچری شده است.

امروزه نیوبالانس علاوه بر تولید کفش های ورزشی، به صورت تخصصی کفش و لوازم جانبی مخصوص رشته اسکیت بورد را طراحی و عرضه می کند.

کا سوئیس (K-Swiss)

Smiley face

کا سوئیس از برندهای شناخته شده در زمینه تولید تجهیزات ورزش تنیس می باشد که در سال 1966 توسط دو برادر به نام آرت و ارین بورنر تاسیس شد.

کا سوئیس با تولید محصولات با کاربری راحت و کیفیت بالا و ظاهر جذاب و در عین حال ساده، به سرعت از طرف تنیس بازان در سراسر جهان مورد تحسین و انتخاب قرار گرفت.

اسیکس (Asics)

Smiley face

برند ژاپنی اسکیس در سال 1949، با تولید کفش های بسکتبال، پا به عرصه تولید پوشاک ورزشی گذاشت و با شعار، عقل سالم در بدن سالم، به یکی از معروف ترین برند های ورزشی دنیا تبدیل شد.

تولید و عرضه کفش هایی با کفه ژلی که مانع از انتقال ضربه یا فشار به کف پا بودند، از بینظیر ترین محصولات این برند بود، که باعث انقلابی در طراحی کفش های ورزشی شد.

آمبرو (Umbro)

Smiley face

در سال 1924، برادران هامفری در منچستر انگلستان، برند آمبرو را راه اندازی کردند. این برند منحصرا در زمینه طراحی و تولید تجهیزات رشته فوتبال فعالیت دارد و از برندهای معتبر و حامیان اصلی این رشته در سراسر جهان است.

تمرکز ویژه بر روی تولید محصولات تخصصی رشته فوتبال و تولید محصولات با طراحی و ظاهر مدرن و زیبا و در عین حال باکیفیت، از عوامل محبوبیت و انتخاب این برند توسط ستارگان ورزش فوتبال می باشد.

برند آمبرو به تازگی از کفش مناسب ورزش فوتبال به نام  Medusae 3 Elite رو نمایی کرده است. این مدل بی نظیر کفش ورزشی فاقد هر گونه بند است و در عین سبک وزن بودن و از دوام و کاربری بسیار بالایی برخوردار است.

لوتو (lotto)

Smiley face

لوتو در سال 1973 توسط خانواده Caberlotto در شمال ایتالیا، مرکز جهانی تولید کفش، تاسیس شد.

تولید کفش های مناسب برای تنیس، شروع فعالیت تجاری این برند بود و بعد ها با گسترش رقابت میان برند های تولید کننده پوشاک ورزشی، لوتو شروع به تولید نخستین مدل های کفش فوتبال کرد و قراردادهای همکاری را با بازیکنان و تیم های مشهور بین المللی امضا کرد.

این شرکت در دهه 80 و 90 طیف وسیعی از محصولات خود را در رشته های مختلف ورزشی از جمله بسکتبال، والیبال، دو و میدانی گسترش داد.

طراحی مدرن و متناسب با ارگونومی بدن انسان و استفاده از پارچه های مرغوب و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا، موجب جذابیت و محبوبیت این برند شده است.

دیادورا (Diadora)

Smiley face

برند دیادورا به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان کفش ورزشی در جهان شناخته می شود که در سال 1948 توسط مارچلو دانیلی تاسیس شد.

طراحی و تولید کفش های کوهنوردی اولین فعالیت این برند بود و با گذشت زمان کار خود را در زمینه تولید کفش های مناسب برای ورزش  فوتبال، بسکتبال، تنیس گسترش داد.

نام این برند از کلمه یونانی “dia-doreaı” به معنای هدیه و احترام متقابل گرفته شده است.

کاپا (kappa)

Smiley face

کاپا یکی دیگر از برند های ایتالیایی برجسته ورزشی می باشد، که سال 1967 در ایتالیا متولد شد و توسط بزرگترین تیم های جهان و باشکوه ترین ستارگان ورزش مورد استقبال قرار گرفت.

کاپا، لباس های ورزشی شیک و منحصر به فرد را برای رشته های ورزشی فوتبال، بسکتبال، والیبال، اسکی، قایقرانی، گلف، شمشیربازی و هنرهای رزمی تولید می کند.

لوگوی کاپا تصویری از یک زن و مرد را به یکدیگر متصل می کند، نشان دهنده برابری مردان و زنان و حمایت متقابل آن ها است. آرم “Omini” این برند به معنای کیفیت، اصالت و برابری است.

لگا (Legea)

Smiley face

لگا  در سال 1993 و در ایتالیا پا به عرصه تولید پوشاک ورزشی گذاشت و به سبک مدرن و پیشرفته به تولید و عرضه تجهیزات و پوشاک مورد نیاز در زمینه فوتبال هندبال و بسکتبال و والیبال پرداخت.

این برند بیشتر در زمینه تولید کاپشن و تیشرت های ورزشی، عرق گیر و پیراهن و جوراب مناسب تمرینات ورزشی فعالیت دارد.

با افزایش نفوذ تجارت الکترونیک در سراسر دنیا، این شرکت به بهبود و گسترش فروش محصولات خود از طریق وبسایت رسمی خود و همچنین فروشگاه های اینترنتی معتبر جهان از جمله آمازون پرداخت.

 این برند برای اطمینان و افزایش رضایت مشتریان خود، دارای ویژگی های نظیر سیاست های بازگشت محصول و بازپرداخت است.

آل‌اشپورت (uhlsport)

Smiley face

این برند آلمانی فعالیت خود را در سال 1948 با تولید دستکش های دروازبانی از جنس چرم آغاز کرد و مورد توجه بسیاری از دروازه بانان تیم های فوتبال مطرح جهان قرار گرفت.

بعد ها این برند با تولید و عرضه تجهیزات ورزشی رشته های بسکتبال و والیبال، به توسعه و گسترش محصولات خود پرداخت.

آل‌اشپورت از برند های مورد توجه در ایران است و در سال های اخیر اسپانسر تیم ملی فوتبال ایران و تیم ملی فوتسال بانوان ایران و تیم پرسپولیس بوده است.

Hi-Tec (های تک)

Smiley face

در سال 1974 عشق فرانک ویزل به ورزش اسکواش باعث شد او دست به طراحی یک کفش نوآورانه، سبک وزن و بسیار راحتی بزند و همین کار او باعث شروع کار مارک های تک و محبوبیت جهانی آن شد.

های تک با  فروش جهانی بیش از 250 میلیون دلار و با توزیع در بیش از 85 کشور جهان و دارا بودن تمایز در تولید محصولات جذاب و با کیفیتی تحسین‌آمیز، از نام آوران زمینه پوشاک ورزشی می باشد.

کدز (Keds)

Smiley face

برند کدز در سال 1916 در آمریکا پایه گذاری شد و با تولید کتانی های با کفه لاستیکی و نرم و ظاهری شیک، مورد توجه افراد و ستاره های مشهور دنیا مثل آدری هپبورن، مرلین مونرو،  قرار گرفت.

این برند در میان عموم مردم با نام Sneakers شناخته می شود و در اوایل دهه 1920، بسیاری از ورزشکاران المپیک، قهرمانان بین المللی تنیس، بازیکنان فوتبال شروع به استفاده از محصولات این برند کردند.

همچنین از اواسط دهه 1980 تا اواسط دهه 1990 کفش های برند Keds در بین خانم های جوان و دختر بچه ها، از ابتدایی تا دبیرستان و حتی در دانشگاه، بسیار محبوب بود.

مارک Keds همواره تلاش کرده است تا محصولات بی نظیر در ظاهر و کیفیت را طراحی کند.

استفاده از پارچه های بادوام و با طرح های زیبا یا چرم با کیفیت، و همچنین  استفاده از فن آوری های روز دنیا در تولید و عرضه محصولات متفاوت و مشتری پسند، از علل موفقیت و محبوبیت این برند می باشد.

اسکچرز (Skechers)

Smiley face

اسکچرز یکی از برندهای معتبر تولید کننده کفش های ورزشی در جهان است که در سال 1992 توسط پدر و پسری به نام رابرت و مایکل گرینبرگ در آمریکا تاسیس شد.

این برند بر هدف تولید کفش های ورزشی راحت برای کودکان و نوجوانان متمرکز است و کفش های ورزشی تولید شده توسط اسکچرز، علاوه بر کیفیت بالا از طراحی نوآورانه و زیبایی منحصر به فردی برخوردارند که موجب درخشش و افزایش محبوبیت این برند در میان طرفدارانش شده است.

این شرکت دارای بیش از 11000 کارمند است و محصولات آن در بیش از 170 کشور جهان به صورت آنلاین و یا از طریق فروشگاه های این برند به طور مستقیم، فروخته می شود.

کدام برند پوشاک ورزشی بهتر است؟

برند پوشاک ورزشی

برندهای معرفی شده در این مقاله، هر کدام یکی از بهترین های عرصه پوشاک و لوازم ورزشی هستند، ولی در نهایت این شما هستید که با توجه به سلیقه و نیاز شخصی خود، تصمیم می گیرید کدام محصول از کدام برند را انتخاب و خریداری نمایید تا احساس راحتی و لذت را در هنگام استفاده آن داشته باشید.