یکی از واقعیت‌های غیرقابل انکار اقتصاد امروز مبحث داغ رمزارزهای دیجیتال است، افراد زیادی به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی انواع مختلف رمزارز هستند. اگر چه با توجه به تحولات مختلف سیاسی و اقتصادی ممکن است که بیت‌کوین یا سایر ارزها همانند هر ارز دیگری دچار رکود اقتصادی شوند، اما این روند به سرعت تغییر پیدا می‌کند و سرمایه‌گذاران می‌توانند بر روی انواع بسیار متنوعی از ارزهای دیجیتال مجازی سرمایه‌گذاری کنند.رمزارزهای دیجیتالی با رشد سریع و غیرقابل پیش‌بینی خود دنیا را غافلگیر کرده‌اند. در سراسر جهان افراد زیادی در حال استخراج کردن انواع بیت کوین، دوج کوین، اتریوم و سایر انواع ارز هستند. ارزهای دیجیتال ارزش واقعی خود را در دنیای واقعی اقتصاد نشان داده‌اند، به گونه‌ای که در حال حاضر از این ارزهای رمزنگاری شده به برای خرید و فروش کالا یا خدمات استفاده می‌شود. اپلیکیشن کیف پول دیجیتال ابزاری کمکی برای مدیریت دارایی‌های دیجیتالی شماست.

اپلیکیشن کیف پول دیجیتال - بیت کوین

مسئله مهم در سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال شناخت نحوه سرمایه‌گذاری است. کجا باید سرمایه‌گذاری کرد؟ چگونه می‌توان افت و خیرهای بازار را پیگیری کرد؟ و مهم‌تر از همه ارزهای استخراج شده و به دست آمده را در کجا باید نگه‌داری کرد؟تلفن هوشمند شما منبع بسیار خوبی برای نگه داری و نظارت بر سرمایه‌هایتان است. این دستگاه کوچک اما کاربردی همیشه همراه شماست، ابزاری قدرتمند که باوجود برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های کیف پول دیجیتال مختلف به شما این امکان را می‌دهد نبض بازار ارزهای دیجیتال را در دست داشته باشید. در ادامه این نوشتار مجموعه‌ای از بهترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های کیف پول دیجیتال برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS را به شما معرفی خواهیم کرد. شما می‌توانید از این اپلیکیشن‌ها به عنوان کیف پول مجازی استفاده کنید و با در اختیار داشتن این ابزار مفید و قدرتمند همواره یک قدم جلوتر باشید.

اپلیکیشن کیف پول دیجیتال چیست؟

اپلیکشن کیف پول دیجیتال - کیف پول

اپلیکیشن کیف پول دیجیتال یک برنامه کاربردی مبتنی بر دستگاه‌های تلفن هوشمند است که به کاربران اجازه مدیریت پورتوفیلوهای رمزارزها را می‌دهد. زمانی که کاربر برای اولین بار بر روی ارزهای رمزنگاری شده سرمایه‌گذاری می‌کند، بهتر است از اپلیکشن‌های موجود برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS برای مدیریت سرمایه خود استفاده کند. معمولاً این برنامه‌ها تنظیمات آسانی دارد و کاربر علاوه بر گوشی همراه می‌تواند به کمک نام کاربری و رمز عبور از طریق پلتفرم‌های دسکتاپ وارد شود. انواع جداگانه‌ای از برنامه‌های کاربردی برای رمزارزها موجود است:

  • مبادلات

تا حد زیادی یکی از محبوب‌ترین انواع برنامه‌های کاربردی رمزارز، اپلیکیشن‌هایی است که به شما اجازه خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال را می‌دهد. شما می‌توانید با اتصال حساب بانکی یا کارت اعتباری خود به این برنامه‌ها مستقیماً کار خرید ارز را انجام دهید. برخی از مبادلات بزرگ‌تر مانند Binance به شما اجازه نمی‌دهد که رمزارزهای پایه را مستقیماً خریداری کنید، در واقع فقط بر روی مبادلات بین ارزها تمرکز می‌شود. در نتیجه بسته به نوع سکه مورد نظر برای خرید و نگهداری ممکن است به بیش از یک صرافی نیاز داشته باشید.

  • کیف پول

کیف پول رمزنگاری شده یک نوع برنامه ذخیره‌سازی رمزارزهای دیجیتالی است. بر خلاف برنامه‌های کاربردی مبادلات شما نمی‌توانید از طریق برنامه کیف پول کار خرید یا فروش رمزارز را انجام دهید. کیف پول‌ها بر روی سطح بالایی از امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران تأکید دارد و ویژگی‌های مختلفی برای امن نگه‌داشتن سکه‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بسیاری از متخصصان ارزهای دیجیتال توصیه می‌کنند در صورت تمایل به نگهداری طولانی‌مدت ارزهای دیجیتال از کیف پول مجازی استفاده شود، بهتر است تنها برای دوره‌های زمانی کوتاه رمزارز را در صرافی نگه‌دارید. به همین دلیل ممکن است نیاز به دو برنامه جداگانه برای مبادلات و ذخیره ارزهای دیجیتال در طولانی‌مدت داشته باشید.

هر کیف پول به منظور کار با نوع خاص یا زیرمجموعه‌ای از انواع خاص رمزارزها طراحی شده است، به همین دلیل قبل از نصب بهتر است بر حسب نوع پورتفیلو مورد نظر خود بهترین اپلیکیشن را انتخاب کنید. اگر مطمئن نیستید که رمزارزهای شما در کدام شبکه‌ها کار می‌کنند، تنها مقدار کمی از ارزهای دیجیتالی خود را به کیف پول جدید منتقل کنید. بعد از انتقال تقریباً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد که ارز به حساب کیف پول‌تان واریز شود.

  • اخبار

بر خلاف بازار بورس یا فارکس، صرافی‌های رمزارزهای دیجیتال به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته حتی روزهای تعطیل باز هستید. این امر نشان از اهمیت به روز رسانی اخبار دنیای ارز دیجیتال دارد. یک برنامه کاربردی خبری در مورد ارزهای دیجیتال بر روی مهم‌ترین اخبار ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم و سایر ارزهای کوچکتر موجود در بازار متمرکز است.

  • ردیاب

اپلیکیشن‌های ردیاب نوعی از برنامه‌های کاربردی هستند که به شما اطلاعات بلادرنگ مربوط به قیمت رمزارزها را نشان می‌دهد. برنامه‌های مربوط به مبادلات نیز این ویژگی را دارند اما داشتن یک برنامه جداگانه برای ردیابی و پیگیری قیمت خالی از لطف نمی‌باشد.

برای مثال در صورتی که شما ترجیح می‌دهید که ارزهای دیجیتال خودتان را در یک کیف پول قرار دهید، اما هنوز هم می‌خواهید از تغییرات قیمت در طول روز مطلع شوید با انتخاب یک برنامه ساده ردیاب می‌توانید این کار را انجام دهید، بدون این که نیاز به ثبت‌نام و کار با سایت‌های صرافی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: لجر نانو اس کیف پول سخت افزاری بیت کوین پشتیبانی از ۲۵ نوع ارز

اپلیکیشن های ذخیره ارز دیجیتال رایگان

همان طور که در بالا اشاره شد، در صورتی که تمایل دارید برای مدت زمان طولانی رمزارز دیجیتال را نگه‌داری کنید، بهتر است به جای ذخیره آن در صرافی‌ها از کیف پول مجازی استفاده کنید. در ادامه بحث محبوب و کاربردی اپلیکیشن کیف پول دیجیتال رایگان برای دو سیستم‌عامل محبوب اندروید و iOS به منظور ذخیره‌سازی ارز دیجیتال به همراه لینک دانلود برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد.:

  • اپلیکیشن کیف پول دیجیتال CoinBase

اپلیکشن کیف پول دیجیتال - coinbase

اپلیکیشن کیف پول دیجیتال CoinBase خود را به عنوان برترین برنامه کاربردی برای تجارت ارزهای رمز پایه معرفی می‌کند، این اپلیکشن ذخیره ارز دیجیتال یکی از اولین درگاه‌های تماس با ارزهای بیت‌کوین، اتریوم و … است. برنامه‌ کاربردی CoinBase در اختیار کاربران هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS قرار دارد و به کاربران خود اجازه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و پیگیری قیمت را می‌دهد. هم‌چنین این برنامه یک کیف پول مناسب برای پول‌های دیجیتالی شماست و بسته به زمانی که با آن کار می‌کنید به شما در پیدا کردن تاجران و بازرگانان کمک می‌کند، افرادی که رمزارزهای دیجیتالی را به عنوان ارز پرداختی قبول دارند. برخی از کاربران از هزینه بالای تراکنش‌های مالی در  CoinBase شاکی هستند، به همین دلیل به افراد مبتدی و تازه‌کار توصیه  می‌شود کار خود را با این برنامه شروع نکنند.  در ادامه لینک دانلود این برنامه کاربردی برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قرار داده شده است.

لینک دانلود اندرویدلینک دانلود ios

  • اپلیکیشن ذخیره ارز دیجیتال CryptoTrax – Coin Portfolio

اپلیکشن کیف پول دیجیتال - CryptoTrax Coin Portfolio

اگر کیف پول دیجیتالتان پر شده است، اپلیکیشن کیف پول دیجیتال Crypto Trax به شما این امکان را می‌دهد بدون هیچ‌گونه محدودیتی با هر چقدر سکه‌ای که دارید، بدون نگرانی کار کنید. برای انجام این کار تنها لازم است که معاملات خود را به پورتوفیلوی Crypto Trax وارد کنید، این برنامه به طور خودکار ارزش دارایی شما، سود و زیان های احتمالی را محاسبه می‌کند. اگر نگران کاهش قیمت هستید یا می‌خواهید بر روی یک سکه جدید سرمایه‌گذاری کنید، این برنامه به شما در مورد کاهش یا افزایش قیمت در یک نقطه خاص اطلاع می‌دهد. این اپلیکشن کیف پول دیجیتال برای هر زمان و هر مکانی مناسب است.

لینک دانلود اندروید لینک دانلود ios

  • اپلیکیشن کیف پول دیجیتال Enjin Wallet

اپلیکشن کیف پول دیجیتال - emjin

اپلیکیشن کیف پول دیجیتال Enjin Wallet توسط شرکت تولیدکننده انجین کوین ارائه و پشتیبانی می‌شود، اولین ارز رمزنگاری شده برای بازی. اپلیکیشن Enjin Wallet به طور انحصاری برای پشتیبانی از انجین کوین طراحی شده است، اما سایر رمزارزهای پایه و اصلی نیز در این برنامه پشتیبانی می‌شود. یک عنصر بسیار کلیدی این برنامه امنیت آن است، این برنامه کاربردی گزینه‌های مختلفی برای حفظ امنیت کاربران ارائه می‌دهد از جمله امکان استفاده از صفحه کلید ایمن و کلیدهای تصادفی. در صورتی که تلفن شما گم شود، می‌توانید بر روی یک دستگاه تلفن هوشمند دیگر با استفاده از کلمه کلیدی ۱۲ حرفی کیف پول خودتان را بازیابی کنید. این برنامه در حال حاضر تنها بر روی سیستم‌های اندروید در حال اجراست و نسخه iOS تنها هنوز به بازار عرضه نشده است.

لینک دانلود اندروید

  • اپلیکیشن ذخیره ارز دیجیتال Investing.com Cryptocurrency

اپلیکشن کیف پول دیجیتال - investing.com

یکی از پیشگامان مشاوره‌های تخصصی در مورد سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال Incesting.com است که بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال را دارد، بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که این در زمینه برنامه‌های کاربردی نیز کارهایی انجام دهد. اپلیکیشن کیف پول دیجیتال Investing.com Cryptocurrency تمامی گزینه‌های کاربردی یک کیف پول را در اختیار کاربرن قرار نمی‌دهد، اما پایگاه‌های اطلاعاتی جامعی برای پیگیری و ردیابی قیمت بیش از ۱۳۰۰ آلت کوین به صورت بلادرنگ با امکان ردیابی کامل تغییرات قیمت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید سکه‌های خود را به قیمت مشخصی بفروشید، می‌توانید یک نقطه هشدار تعیین کنید به محض رسیدن قیمت به آن نقطه سکه‌های شما سریعاً فروخته می‌شود.

لینک دانلود اندرویدلینک دانلود ios

  • اپلیکیشن کیف پول دیجیتال BTC.com- Bitcoin Wallet

اپلیکشن کیف پول دیجیتال - BTC.com

یکی از برنامه‌های کلیدی ذخیره ارز دیجیتال که نقش حیاتی برای بیت کوین دارد، کیف پول BTC.com است. این برنامه با طراحی ساده، امنیت عالی و هزینه‌های معقول انتقال بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. سهولت استفاده از این برنامه برای کاربران مبتدی و مسن بسیار مناسب است. این اپلیکیشن کیف پول دیجیتال مزایای قابل توجهی از جمله امکان انتقال بیت کوین از طریق اسکن QR را دارد. کاربران می‌توانند مستقیماً از کیف پول خود بیت کوین خریداری کنند. به کمک نسخه پشتیبان Master Seed اطلاعات شما کاملاً ایمن خواهد بود و در صورت نیاز می‌توانید آن را بازیابی کنید.

لینک دانلود اندروید لینک دانلود ios

  • اپلیکیشن ذخیره ارز دیجیتال BitWorth

اپلیکشن کیف پول دیجیتال- Bitworth

برنامه کاربردی BitWorth یک کیف پول دیجیتال نیست، اما این شرکت به عنوان توسعه‌دهنده مستقل سعی در ارائه یک برنامه با قابلیت‌هایی فوق‌العاده دارد. رابط کاربری ساده و شفاف، سهولت استفاده، نصب آسان، پیگیری قیمت رمزارزهای پایه و معرفی زمان واقعی سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال از ویژگی‌های این برنامه است. این برنامه ساده اما کارآمد ممکن است تمام ویژگی‌های مورد انتظار از یک کیف پول را برآورده نکند، اما یک برنامه ساده برای اطلاع‌رسانی به افراد است تا از هر گونه ضرر احتمالی جلوگیری کند. در حال حاضر تنها نسخه iOS این برنامه در دسترس کاربران قرار دارد.

لینک دانلود ios

  • اپلیکیشن کیف پول دیجیتال Xapo Wallet

اپلیکشن کیف پول دیجیتال - Xapo

یکی دیگر از اپلیکشن‌های کیف پول دیجیتال با امنیت فوق‌العاده عالی Xapo است که بر اساس ادعاهای وال‌استریت ژورنال برای ذخیره‌سازی ارزهای رمزنگاری شده بهترین گزینه است. هر چند امکان تضمین کردن امنیت به صورت ۱۰۰ درصدی وجود ندارد، اما سه لایه امنیت تعبیه شده در این برنامه امنیت را به صورت چشمگیری تأمین می‌کند. هم‌چنین مشاهده شده است که این برنامه در لیست Play Store توانسته است رتبه خوبی را کسب کند که همین نکته نشان می‌دهد که شرکت به مشتریان خود اهمیت می‌دهد. استفاده از این اپلیکیشن ساده و آسان است. این برنامه کاربردی ذخیره ارز دیجیتال تمام انتظارات شما از یک کیف پول مجازی را برآورده می‌کند.

لینک دانلود اندروید لینک دانلود ios

  • اپلیکیشن ذخیره ارز دیجیتال Delta Portfolio

اپلیکشن کیف پول دیجیتال - Delta

در بخش معرفی وب‌سایت دلتا به عنوان ابزار ردیابی پورتوفیلو نهایی ارزهای رمزنگاری شده معرفی شده است. اپلیکیشن کیف پول دیجیتال دلتا از بیش از ۲۰۰۰ نوع رمزارز پشتیبانی می‌کند. این برنامه با قابلیت هشدار قیمت، ردیابی سکه‌ها، وارد کردن جزئیات سفارش و … بسیار منحصربه‌فرد عمل می‌کند. دلتا یکی از برنامه‌های کاربردی ذخیره ارز دیجیتال بسیار کارآمد است، بهتر است کار با آن را همواره مد نظر داشته باشید.

لینک دانلود اندروید لینک دانلود ios

  • اپلیکیشن کیف پول دیجیتال Cryptonaut Portfolio Tracker

شاید در میان انواع اپلیکیشن کیف پول دیجیتال، برنامه Cryptonaut’s mission یکی از جالب‌ترین و بامزه‌ترین برنامه‌ها باشد که امکان ردیابی آسان ارزهای رمزنگاری شده را به کاربران می‌دهد. منصفانه است که بگوییم این برنامه تاکنون عملکرد موفقی داشته است، چرا که از همان ابتدای ورود به پورتوفیلوها و کار با آن به قدری ساده بود که طرفداران زیادی را به خود جذب کرد. برای سطح پیشرفته‌تری از معاملات Cryptonaut مجموعه‌ای از گزینه‌های دقیق‌تر را پیشنهاد کرده است از جمله پشتیبانی از انواع مختلف آلت کوین‌ها و قابلیت تجارت با انواع کوین در سایر ارزهای فیات. تمام این گزینه‌ها در یک صفحه‌نمایش جذاب با نمودار و داده‌های ارائه شده با رابط کاربری بالا پشتیبانی می‌شود.

لینک دانلود اندروید لینک دانلود ios

  • اپلیکیشن ذخیره ارز دیجیتال Crypto Tracker

اپلیکشن کیف پول دیجیتال- Crypto tracker

اگر چه اپلیکیشن کیف پول دیجیتال Crypto Tracker تمامی گزینه‌های مورد انتظار را به عنوان یک کیف پول جامع ندارد، اما می‌توانید از آن به عنوان یک برنامه ردیابی ساده اما کاربردی استفاده کنید. این برنامه کاربردی به شما امکان دسترسی به قیمت انواع ارزهای دیجیتال را در ۱۴ ارز فیات می‌دهد. هم‌چنین یک برنامه بسیار عالی برای تجارت از طریق درگاه‌های جهانی است. قیمت‌ها در این برنامه به صورت واقعی و بلادرنگ توسط Coin Market Cap ارائه می‌شود. به این ترتیب می‌توانید از به روز بودن قیمت‌ها در هر زمان مطمئن باشید. این برنامه توسط Google’s Material Design طراحی شده است، به همین دلیل ظاهر و رابط کاربردی عالی دارد هر چند تعداد گزینه‌های آن کم است. در حال حاضر امکان استفاده از این برنامه تنها بر روی بستر سیستم‌عامل اندروید وجود دارد.

لینک دانلود اندروید

  • اپلیکیشن کیف پول دیجیتال Blockchain

اپلیکیشن کیف پول دیجیتال - Blockchain

یکی از بهترین برنامه‌های کاربردی کیف پول دیجیتال اپلیکیشن Blockchain است. این برنامه با بیت کوین کار می‌کند و ویژگی‌های متعددی دارد. بخشی از این ویژگی‌ها مانند قابلیت ارسال و دریافت پرداخت‌های بیت کوین، احراز هویت دومرحله‌ای، حفاظت از PIN، پشتیبانی از ۱۸ زبان زنده دنیا، مسدود کردن TOR و قابلیت پشتیبانی از کدهای QR است. هم‌چنین این برنامه به صورت کاملاً رایگان و به صورت منبع باز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این برنامه به کمک Material Design طراحی شده است و رابط کاربری نسبتاً ساده‌ای دارد. در حال حاضر این برنامه تنها بر روی سیستم‌عامل اندروید قابل اجراست.

لینک دانلود اندروید

  • اپلیکیشن ذخیره ارز دیجیتال Blockfolio

اپلیکیشن کیف پول دیجیتال - blockfolio

یکی دیگر از برنامه‌های مالی با هدف ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال کاربران اپلیکشن کیف پول دیجیتال Blockfolio است. به کمک این برنامه قادر خواهید بود نگاهی سریع به سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال خود داشته باشید. در صورت رسیدن قیمت‌ها به یک آستانه مشخص شده برنامه برای شما اعلان ارسال می‌کند. بخش خبری این برنامه کاربردی به صورت رایگان به کاربران آخرین اخبار حوزه ارزهای دیجیتال را اطلاع‌رسانی می‌کند. در حال حاضر این برنامه تنها بر روی سیستم‌عامل اندروید قابل اجراست.

لینک دانلود اندروید

کلام آخر

اپلیکیشن کیف پول دیجیتال - بیت کوین

سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزهای مختلف هیچ‌وقت به اندازه الان آسان و ساده نبوده است. ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده قابلیت‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاری از خود نشان داده‌اند، اما لازم به یادآوری است که حوزه ارزهای رمزنگاری شده بسیار بی‌ثبات است. اصولاً رمزارز ماهیت غیرمتمرکزی دارد و تعداد کمی از سکه‌های فعلی توسط مراجع نظارتی تنظیم می‌شوند. اپلیکشن کیف پول دیجیتال نرم ابزاری امن برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال است. بهتر است قبل از انتخاب هر اپلیکشن ویژگی‌هایی همانند امنیت، رابط کاربری آسان، معتبر بودن و آن برنامه را کاملاً بررسی کنید.

منابع:

digitaltrends.com

benzinga.com

androidauthority.com