اگرچه زبان کره‌ای یکی از سخت ترین زبان‌ها برای یادگیری است، اما خواننده‌های کره‌ای توانسته‌اند در چند سال اخیر طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان پیدا کنند. محبوبیت گروه‌ها و خواننده‌های کره‌ای در سالیان اخیر افزایش پیدا کرده است و حتی در کشورهایی مانند مصر، بلغارستان، ایران و بسیاری کشورهای دیگر آهنگ کره ای طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند.

اما چگونه کشور کره که زمانی موسیقی و خوانندگی در آن به شدت مورد سانسور قرار می‌گرفت توانسته چنین پیشرفتی را در سالیان اخیر تجربه ‌کند؟ دولت حاکم کره جنوبی نقش بسیار زیادی در  ایجاد این تحول در صنعت موسیقی این کشور خاور دور دارد.

 در اواخر دهه ۹۰ میلادی وزیر وقت فرهنگ و گردشگری با ایجاد آزادی‌هایی به خوانندگان این کشور فرصت ارائه و عرضه توانایی‌ها را برای هنرمندان و موسیقی دان‌ها ایجاد کرد. کم کم خواننده‌ها و گروه‌‌های کره‌ای با خواندن ترانه‌های بی‌نظیر توانستند در سرتاسر جهان نام خود را مطرح  کنند و به یک شهرت جهانی دست یابند.

 از طرف دیگر گسترش و در دسترس بودن رسانه‌های اجتماعی مزید بر علت شد و امروزه آهنگ کره ای به عنوان آهنگ‌هایی با تعداد دانلود بالا محسوب می‌شود. در این متن می‌خواهیم تعدادی از معروف‌ترین باندها و خواننده‌های کره‌ای را معرفی ‌کنیم.

گروه بیگ بنگ

 این گروه کره‌ای از پنج مرد تشکیل می‌شوند: تی او پی، جی دراگون، تاییانگ، دایسونگ و سنگوری. این گروه به سبک رپ آواز می خوانند و جی دراگون به خاطر این سبک آواز طرفداران زیادی دارد. همچنین نوع پوشش این گروه نیز باعث‌ شده طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا داشته باشند. جی دراگون در سال ۲۰۱۲ توانست با مایسی الیوت در لندن یک اجرای مشترک داشته باشد که با استقبال بسیار زیادی مواجه ‌شد.

در ابتدا هدف این بود که تنها داییانگ و جی دراگون یک گروه دو نفره را تشکیل دهند اما اسپانسر آن‌ها تصمیم گرفت که یک گروه بزرگتر و با تعداد اعضای بیشتر را تشکیل دهد. گروه بیگ بنگ تا کنون موفق شده‌اند در ۱۲ کشور، کنسرت برگزار کنند و تا الان بیش از ۸۰۰ هزار نفر از نزدیک در کنسرت آن‌ها حاضر شده‌اند. همچنین آهنگ بنگ بنگ بنگ که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد توانست جایزه برترین موسیقی آسیایی سال را به دست آورد.

آهنگ کره ای هیجانی

دانلود آهنگ کره ای گروه بیگ بنگ:

آهنگ بنگ بنگ بنگ

آهنگ پسر بد یا bad boy

گروه دختران شگفت انگیز

 همان طور که از اسم این گروه مشخص است تمام اعضای این گروه موسیقی کره‌ای از دخترها تشکیل شده است. این گروه موسیقی از سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را آغاز کرده ‌است. در ابتدای مسیر آن‌ها طرفداران زیادی نداشتند اما پس از انتشار آهنگ کره ای tell me  (بهم بگو) توجهات زیادی را به سمت خود جلب کردند. رقص زیبا و همچنین آواز زیبای این گروه جزو نقاط قوت آن‌ها محسوب می‌شود. اجرای آهنگ nobody  در سال ۲۰۰۹ و در تور آمریکا با موفقیت و استقبال بسیار زیادی روبرو شد و باعث‌ شد تصاویر آن‌ها در مجله‌ها و بیلبوردهای مختلف چاپ شود. از سال ۲۰۱۰ اعضای گروه بیشتر تمرکزشان را روی انجام فعالیت‌های انفرادی و همچنین انجام فعالیت‌هایی مانند آهنگ نویسی گذاشته‌اند.

آهنگ کره ای رومانتیک

لینک دانلود آهنگ کره ای گروه دختران شگفت انگیز:

آهنگ girls like mpney

 

آهنگ no body

 

گروه miss A  

 این گروه نیز شامل ۴ دختر کره‌ای و چینی است که توسط گروه سرگرمی JYP  تشکیل شده ‌است. اولین آهنگ منتشر شده از این گروه با نام bad girl good girl  یا دختر بد، دختر خوب توانست توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند.

دلیل موفقیت این آهنگ که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد نیز ارائه یک موزیک ویدیو با رقصی جذاب و پر از انرژی‌ بود. دومین آهنگ خوانده شده توسط این گروه با نام breathe  نیز توجهات بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرد. سوزی که رهبر این گروه محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۱ در پروژه dream high   و همچنین در سال ۲۰۱۳ در پروژه Gu Family Book  توانست عملکرد بی‌ نظیری از خود نشان دهد. فی و جیا نیز که دو عضو دیگر این گروه محسوب می‌شوند در زمینه پروژه‌های تلویزیونی و تبلیغاتی عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و توانسته‌اند به موفقیت‌های خوبی دست یابند.

آهنگ کره ای لاکچری

لینک دانلود آهنگ کره ای گروه miss A

آهنگ break it

آهنگ  hush

آهنگ کره ای و گروه اکسو

موسسه سرگرمی SM  برای اینکه از رقبایش عقب نماند، گروه اکسو که تمام اعضای آن پسران چینی و کره‌ای هستند را تشکیل داد. این گروه، نخستین گروه چینی – کره‌ای مردانه است. این گروه و با نام اکسو کِی در صنعت موسیقی کره‌ای فعالیت می‌کند و همچنین تحت عنوان اکسو اِم، بازار موسیقی کشور چین را هدف قرار داده است.

در سال ۲۰۱۲، گروه اکسو ترانه ماما را به هر دو زبان کره‌ای و چینی منتشر کرد که توانست شهرت بسیار زیادی از طریق این ترانه کسب کند. در سال ۲۰۱۳ نیز آن ها یک آهنگ دیگر تحت عنوان xoxo  (بوسه و بغل یا KISS & HUG  ) را منتشر کردند. این آهنگ نیز به سرعت توانست شهرت بسیار زیادی برای این گروه ایجاد کند. از آنجا که تمام اعضای این گروه موسیقی بعد از سال ۱۹۹۰ میلادی به دنیا آمده‌اند، این گروه را می‌توانیم یکی از جوان‌ترین و جذاب‌ترین گروه‌های موسیقی کره‌ای در سطح جهان معرفی کنیم.

آهنگ کره ای شاد

لینک دانلود آهنگ کره ای گروه اکسو:

آهنگ love shot

آهنگ baby don’t cry

گروه بلک پینک

 این گروه کره‌ای نیز از چهار دختر تشکیل‌ شده است. گروه بلک پینک نیز توسط گروه سرگرمی YJ  تاسیس شده ‌است. جیسو، جنی، رزی و لیسا چهار دختر تشکیل دهنده این گروه هستند. یکی از نکات جالب توجه در مورد این گروه این است که رهبر و سرگروهی ندارند و همگی در کنار یکدیگر کارها را جلو می‌برند.

 بلک پینک در رسانه‌های اجتماعی طرفداران بسیار زیادی دارند. حساب اینستاگرامی گروه بلک پینک بیش از ۳۱ میلیون طرفدار دارد و پر طرفدار ترین گروه دخترانه موسیقی در کشور کره جنوبی محسوب می‌شوند.

این گروه در سال ۲۰۱۶ و با انتشار آلبوم مربع اول فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تاکنون طرفداران بسیار زیادی را در سرتاسر جهان به دست آورده‌اند. آهنگ بوم بایا که در نخستین آلبوم آن‌ها منتشر شد مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت.

 آلبوم اول آن‌ها به قدری مورد توجه قرار گرفت که آن‌ها توانستند جایزهٔ بهترین هنرمند تازه‌ کار را در سی ‌و یکمین مراسم گلدن دیسک آواردز و بیست ‌و ششمین مراسم سئول موزیک آواردز از آن خود کنند.

از دیگر آهنگ‌های معروف گروه بلک پینک می‌توانیم به ترانه دو دو دو دو اشاره کنیم. این موزیک ویدیو پس از انتشار توانست رکورد بیشترین بازدید در طول ۲۴ ساعت را از آن خود کند. دومین آلبوم این گروه دخترانه نیز در سال ۲۰۱۹ و با نام بیا این عشق و بکشیم منتشر شد که این آلبوم هم توانست توجهات بسیار زیادی را به سمت خود جلب ‌کند. تک آهنگ اصلی این گروه توانست در طول ۲۴ ساعت، بیش از ۵۴ میلیون بازدید داشته باشد و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت ‌کند.

آهنگ کره ای پر انرژی

لینک دانلود آهنگ کره ای گروه بلک پینک:

آهنگ kill this love

آهنگ دو دو دو دو

گروه بی تی اس و آهنگ کره ای

 بی تی اس یک گروه موسیقی کره‌ای پسرانه است که از هفت نفر تشکیل شده‌ است. این گروه از سال ۲۰۱۳ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده ‌است. همچنین این گروه با نام بنگتَن بویی نیز شناخته می‌شود.

 آراِم، جین، شوگا، جی-هوپ، جیمین، وی و جونگ کوک اعضای این گروه موسیقی را تشکیل می‌دهند. در ابتدای کار این گروه در سبک هیپ هاپ شروع به فعالیت کرد اما با گذر زمان، سبک‌های مختلف موسیقی را عرضه کردند.

بیشتر موضوعات متن ترانه‌های این گروه را مسائلی چون دغدغه‌های شخصی و اجتماعی، سلامت روان، مشکلات دوران مدرسه، فقدان، عشق به خود و فرد گرایی تشکیل می‌دهد. اولین آلبوم این گروه کره‌ای در سال ۲۰۱۳ و با یک تک آهنگ به نام خیلی خفن برای مدرسه منتشر شد.

آهنگ‌هایی مانند زیباترین لحظه در زندگی، قسمت ۲ و زیباترین لحظه در زندگی، همیشه جوان باعث ‌شد که این گروه به یک شهرت جهانی برسند. آلبوم بال‌ها یکی از موفق ترین آلبوم های منتشر شده از این گروه است زیرا توانست در کشور کره جنوبی بیش از ۱ میلیون فروش داشته باشد. این گروه، نخستین گروه کره‌ای است که توانست با خواندن آهنگ مایک دراپ، لایسنس انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا را به دست بیاورد.

 گروه بی تی اس با ثبت بیش از ۲۰ میلیون فروش از آلبوم‌های خود توانسته است عنوان پر فروش‌ترین گروه موسیقی در کشور کره جنوبی را به دست بیاورد. این گروه تورهای بسیار زیادی را در سرتاسر جهان برگزار کرده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به این تورها اشاره داشته باشیم: تور گلولهٔ سرخ،  تور ژاپنِ بیدار شو: چشمانت را باز کن،  تور زیباترین لحظه در زندگی روی صحنه، تور جهانی عاشق خودت باش و تور نقشه روح‌.

آهنگ کره ای خاص

دانلود آهنگ کره ای گروه بی تی اس:

آهنگ spring day

آهنگ fake love

 

بیشتر بخوانید: گروه بی تی اس BTS و راز موفقیت آن ها

خواننده معروف psy  

 پارک جائه سانگ که به اختصار با نام هنری psy  شناخته می‌شود یکی از مطرح‌ترین خواننده‌های پاپ کشور کره است. قطعا مهم‌ترین اثر منتشر شده از این خواننده پاپ، آهنگ گانگنام استایل است که در سال ۲۰۱۲ و بلافاصله پس از انتشار، با استقبال بی نظیر جهانی مواجه‌ شد.

این خواننده محبوب پس از پایان تحصیلاتش در مدرسه موسیقی برکلی در بوستون آمریکا به کشور خودش بازگشت. اگرچه مدرک موثقی مبنی بر فارغ التحصیلی او منتشر نشده است اما این موضوع هیچ گاه مانع از انگیزه او برای پیشرفت در دنیای موسیقی نشده است.

 Psy  اولین آلبوم خود را در سال ۲۰۰۱ منتشر کرد. رقص منحصر به فرد او یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت وی محسوب می‌شود. در سال‌های بعدی نیز او چهار آلبوم دیگر منتشر کرد که آهنگ قهرمان در سال ۲۰۰۲ توانست طرفداران بسیار زیادی پیدا کند. پس از پشت سر گذاشتن دوران خدمت، این خواننده پاپ قرارداد همکاری خود را با گروه سرگرمی YG  امضا کرد. اوج کاری او در سال ۲۰۱۲ بود، جایی که آهنگ گانگنام استایل توانست به بیش از ۱.۸ میلیارد بازدید در یوتیوب برسد.

این ترانه به حدی محبوب شد که فرصت مناسبی برای psy  و برای داشتن همکاری و اجرای مشترک با ستاره‌های هالیوودی را فراهم ‌کرد. نه تنها در کره، که از این خواننده برای اجرا در مراسم شب سال تحویل کشور چین نیز دعوت به عمل آمده است.

 Psy  اولین خواننده خارجی است که به صورت رسمی در یکی از مراسم‌های کشور چین به اجرای موسیقی پرداخته است. در سال ۲۰۱۵ نیز با انتشار آهنگ بابایی یا daddy  توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند.

آهنگ کره ای شنیدنی

لینک دانلود آهنگ کره ای اثر psy:

آهنگ گنگنام استایل

آهنگ daddy

خواننده معروف BOA  و برترین آهنگ کره ای

 kwon bo ah  که به اختصار و با نام BoA  شناخته می‌شود یک خواننده خانم محبوب کره‌ای است که در ۱۱ سالگی موفق ‌شد با گروه سرگرمی SM  همکاری خود را شروع کنند. این خواننده در سن ۱۳ سالگی توانست اولین آلبوم خود را منتشر کند. پس از این آلبوم که به زبان کره‌ای منتشر شد برای ادامه زندگی به ژاپن رفت و کاملا تحت تاثیر فرهنگ این کشور قرار گرفت.

 اولین آلبوم ژاپنی او با نام به قلبم گوش کن مورد توجه بسیاری زیادی قرار گرفت. او در سال ۲۰۰۹ نیز یک آلبوم به زبان انگلیسی را منتشر کرد.

آهنگ کره ای جذاب

لینک دانلود آهنگ کره ای BoA :

آهنگ کامو

آهنگ better

منابع:

ranker

koreaboo

glamourmagazine