با انواع استیکر و بهترین دستگاه های چاپ استیکر آشنا شوید

استیکرها یکی از کاربردی‌ترین و رایج‌ترین اقلام مورد استفاده در بسیاری از مشاغل و صنعت‌ها هستند. حتما شما هم با انواع این استیکرها و لیبل‌ها روی بانکه‌های مواد غذایی، اقلام موجود در فروشگاه‌ها و غیره مواجه شده‌اید. این استیکرها به کمک دستگاه های پرینتر استیکر چاپ می‌شوند. در مشاغلی که زیاد از این استیکرها استفاده می‌کنند، داشتن یک پرینتر چند کاره برای چاپ استیکر کمک زیادی به صرفه جویی در هزینه‌ها می‌کند. این استیکرها تا مدت‌ها در جایی که می‌خواهید می‌مانند و پیام مورد نظر شما را به مخاطب‌تان انتقال می‌دهند. برخی از برچسب‌ها دارای بخش‌های گرافیکی هستند و برخی دیگر اطلاعاتی ماند قیمت، آدرس و غیره را یادآور می‌شوند. همانطور که گفتیم این لیبل‌ها به صورت متناوب در بسیاری از مشاغل و توسط بسیاری از افراد استفاده می‌شوند. پس بیایید با این استیکرها بیشتر آشنا شویم. در ادامه با وبلاگ مالتینا همراه باشید.

استیکرها معمولا روی کاغذ یا وینیل چاپ می‌شوند. دانستن اختلاف این‌ها به شما کمک می‌کند که بدانید هر بار باید از کدام یک استفاده کنید.

با انواع استیکر آشنا شوید

تفاوت‌های استیکرهای کاغذی و وینیلی

دو نوع کاغذ اصلی برای چاپ استیکر وجود دارد که شامل کاغذ معمولی و وینیلی می‌شود.

استیکرهای کاغذی معمولا برای اتیکت زدن روی محصولات و کارهای معمول استفاده می‌شود. آن‌ها در خانه‌ها یا فروشگاه‌ها کاربرد دارند. مشکل این نوع استیکرها معمولا این است که آن‌ها در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم نیستند. همچنین به راحتی پاره می‌شوند در نتیجه ماندگاری و دوام زیادی ندارند. درواقع یکی از راه‌های تشخیص کاغذ و وینیل از هم همین پاره شدن کاغذ است.

استیکر وینیلی

استیکر وینیل

استیکر وینیل معمولا کاربردی‌تر است و برای موارد بیشتری استفاده می‌شود. درحالی که این نوع استیکر تفاوت قیمت بالایی با استیکر کاغذی دارد، اما برای استفاده در هوای باز و همچنین استفاده طولانی مدت مناسب‌تر می‌باشد. این کاغذها از PVC وینیل ساخته شده‌اند که شاخصه اصلی‌شان این است که نمی‌توانید به سادگی آن‌ها را پاره کنید.

پرینتر چاپ استیکر
مشخصات استیکر کاغذی

استیکر کاغذی

برچسب‌های کاغذی ساده‌ترین و ارزان‌ترین شکل استیکرها هستند. برچسب‌های کاغذی برای نوشتن اتیکت‌ها و حتی کشیدن طرح‌های گرافیکی عالی هستند. مطمئن نیستید که کدام برچسب کاغذی را باید بخرید؟ شما می‌توانید برچسب‌های کاغذی برش نخورده را تهیه کنید تا بتوانید خودتان آن را در سایز‌های و ابعاد مختلف برش دهید.

همچنین شما می‌توانید برچسب‌ها را در قاب‌های مختلف مانند گرد، بیضی، مربع و غیره برش دهید که به سلیقه خودتان بستگی دارد.

اگر به برچسبی نیاز دارید که در مقابل رطوبت و آب مقاوم باشد و پاک نشود، باید بدانید که عملا برچسب کاملا ضدآب وجود ندارد. اما برچسب‌های مات مقاومت بیشتری در مقابل رطوبت دارند. از طرفی می‌توانید از چاپگری برای چاپ استفاده کنید که از جوهر ضدآب برای چاپ استفاده می‌کند. جوهر رنگدانه یا Pigment ثبات بیشتری در شرایط مختلف دارد.

آیا می‌توانید با چاپگر لیزری هم استیکر چاپ کنید؟ بله قطعا اما خب در این دستگاه‌ها نمی‌توانید از هر کاغذی که بخواهید استفاده کنید. در این موارد نوع کاغذ و جوهری که استفاده می‌کنید محدود است و احتمالا در نهایت تنوع کمتری هم می‌توانید ایجاد کنید.

برچسب‌های وینیل هم یک راه مقرون به صرفه برای چاپ استیکر است. این نوع برچسب‌ها در موارد متعدد کاربرد دارند و عالی هستند. برچسب‌های وینیل که با چاپگرهای خانگی تولید می‌شوند، می‌توانند به کمک روکش‌های ضدآب شفاف و تلقی ماندگاری و ثبات بیشتری هم داشته باشند.

از طرفی برچسبی که استیکر دارد هم به دو نوع یک بار مصرف و چند بار مصرف تقسیم می‌شود. اگر می‌خواهید استیکر مانند برگه‌های نت چند بار قابلیت چسبیدن و کنده شدن داشته باشند، بهتر است در هنگام خرید این موضوع را با فروشنده مطرح کنید. البته به یاد داشته باشید که استیکرهای یک بار چسب ماندگاری بیشتری دارند و احتمال کنده شدن‌شان از سطح کمتر است. چرا که چسب قوی‌تری دارند.

توجه: در هنگام خرید کاغذ حتما در خصوص سازگار بودن آن با دستگاه استیکر هم تحقیق کنید. چرا که استفاده از کاغذ نامناسب در دستگاه می‌تواند باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیر در آن شود.

باز هم تاکید می‌کنیم که از کاغذهای نامناسب و برچسب‌دار در چاپگرهای لیزری استفاده نکنید و قبل از استفاده از هر برگه از متناسب بودن آن با دستگاه مطمئن شوید. استفاده از کاغذ نامناسب حتی می‌تواند باعث شکسته شدن چاپگر شود.

شما می توانید به کمک نرم‌افزارها و برنامه‌های ویرایش تصویر طرح استیکر خود را طراحی کنید. اما مانند هر کار دیگری این کار هم نیاز به مهارت و کمی تجربه دارد تا بتوانید استیکرهای خوب و زیبایی درست کنید. در ادامه چند نکته که در این مسیر می‌تواند به دردتان بخورد را با هم مرور می‌کنیم.

  1. تطبیق رنگ: دقت در انتخاب رنگ‌ها می‌تواند از الگوی چاپی که انتخاب می‌کنید، تاثیر زیادی بگیرد. CMYK بیشتر در پرینترهای خانگی و چاپگرهای حرفه‌ای مطبوعات استفاده می‌شود. این پردازش در بسیاری از چاپگرهای حرفه‌ای عکس و چاپگرهای خانگی کاربرد دارد. هرچند در چاپگرهای مختلف تنوع رنگ می‌تواند متفاوت باشد. پردازش CMYK نتایج دقیق و رنگی با قیمت مناسب به شما می‌دهد. گزینه دوم برای برچسب‌های وینیل Pantone است. پنتون هم یک گزینه عالی برای استحکام و ثبات بیشتر رنگ و چاپ بهتر آن است. درحالی که 10 درصد از عملکرد پردازش رنگ CMYK در عمل از بین می‌رود و القا نمی‌شود، در Pantone دقیقا همان کاری را روی کاغذ انجام می‌دهد که در صفحه نمایش نشان می‌دهد. به همین خاطر است که این پردازش برای طراحی استیکرهای سفارشی هم بیشتر استفاده می‌شود.
  1. انتخاب رنگ‌های مناسب: رنگ‌های سبک‌تر و روشن‌تر معمولا با پردازش CMYK به خوبی خودشان را نشان نمی‌دهد. در بسیاری از موارد هم رنگ‌های روشن‌تر تا 10 درصد اصلا روی کاغذ پیاده نمی‌شوند. این بدان معناست که سایه‌های کمرنگ زرد یا صورتی ممکن است روی استیکرها ایجاد شود. به همین ترتیب طرح‌های که رنگ سیاه بیشتری دارند، بسته به اینکه چه ترازهای رنگی باعث ایجاد رنگ سیاه شود، متفاوت است. به عبارت دیگر رنگ‌هایی که برای ایجاد رنگ سیاه استفاده می‌کنید، مشخص می‌کنند که چه ترکیب جوهر سیاه یا رنگی روی صفحه قرار می‌گیرد. انتخاب رنگ‌های نادرست می‌تواند باعث شود که رنگ‌ها به درستی روی کاغذ اعمال نشوند.
  1. ماندگاری: همه برچسب‌ها طوری طراحی نمی‌شوند که برای همیشه ماندگاری داشته باشند. برچسب‌ها نسبت به نوع کاغذ، جوهر یا روند چاپ طول عمر متفاوتی نسبت به هم دارند. بنابراین اگر می‌خواهید یک استیکر برای مدت بیشتری دوام بیاورد، سعی کنید موقع چاپ آن با یک پرینتر استیکر این نکته را به خاطر داشته باشید. قطعا دیدن اتیکت‌هایی که خیلی زود چسبندگی خودشان را از دست می‌دهند یا حتی زرد و رنگ پریده می‌شوند و نوشته روی آن‌ها کم کم محو و ناخوانا می‌شود، جلوه چندان خوبی نخواهد داشت. اگر قرار است استیکری که ایجاد می‌کنید، برای مدت زیادی زیر باران و آفتاب دوام بیاورد، در زمان چاپ استیکر باید از متریال مناسب استفاده کنید.
  1. برش: شکل دادن به استیکرها باعث می‌شود که جلوه بصری بهتری هم داشته باشند. استیکرها را می‌توان به صورت دستی برش داد یا اینکه از ابزار برش لیزری روی دستگاه پرینتر استفاده کرد.
  1. رنگ بخش‌های بزرگ: قسمت‌های بزرگ به درستی رنگ نمی‌شوند. رنگ کردن بخش‌های بزرگ در استیکرها کار ساده‌ای نیست. یا می‌توان گفت به عبارتی ارزان نیست. پردازش Pantone می‌تواند این کار را به تمیزی و با ثبات انجام دهد اما کمی هزینه‌بر است.
  1. بهترین کیفیت را انتخاب کنید. تقریبا درایور چاپی دارای چندین درجه کیفیت چاپ است که برای سفارشی کردن سرعت چاپ و میزان جوهر مورد استفاده شما طراحی شده است. زمان چاپ برچسب‌های با کیفیت بالا سعی کنید بهترین کیفیت را انتخاب کنید. این کار احتمالا بیشتر از چاپ استاندارد طول می‌کشد اما نتیجه بهتری هم به همراه دارد.
  1. کارتریج‌های جوهر: همیشه قبل از چاپ استیکرها مطمئن شوید که کارتریج‌ها به درستی سرجایشان قرار گرفته‌اند. زمانی که یک رنگ به خوبی روی کاغذ اعمال نشود، باعث به هم خوردن تاثیر رنگ‌های دیگر هم می‌شود. اگر تعدادی برچسب با این وضع چاپ کنید، ممکن است مجبور شوید این کار را تکرار کنید و این قطعا برای‌تان هزینه‌بر خواهد بود. کارتریج‌ها اهمیت زیادی در روند کار پرینتر استیکر دارد. برای اینکه این دستگاه به خوبی کارش را انجام دهد، باید از کارتریج مناسب استفاده کنید. معمولا کارتریج ساخت کمپانی سازنده خود دستگاه بهترین گزینه است. اما برخی از کارتریج‌های شخص ثالث هم هستند که با قیمت ارزان‌تر همان عملکرد را ارائه می‌دهند.
  1. از مناسب بودن کاغذ مطمئن شوید. مدل‌های مختلف چاپگر محدودیت‌های خاص خودشان را از نظر ضخامت و نسبت کاغذ دارند. این به خصوص در مورد چاپگرهای لیزری صدق می‌کند که معمولا با کاغذهای ضخیم خوب کار نمی‌کند. پرینترهای جوهرافشان با جوهر یا رنگ با بیس جوهر استفاده می‌کنند و این کمک می‌کند تا بدانید که چه کاغذی برای این چاپگر مناسب است. به یاد داشته باشید که استفاده از کاغذ مناسب باعث می‌شود که تفاوت زیادی در خروجی چاپ ایجاد شود. به عنوان مثال کاغذ برچسب براق LD مادرست مثل بیشتر استیکرهای براق با رنگ با بیس جوهر چاپ می‌شوند. زمانی که می‌دانید از کجا شروع کنید و از چه متریالی استفاده کنید، بهترین نتیجه را هم می‌گیرید. استیکرها روشی غالبا نادیده گرفته شده برای گرفتن بازخورد بهتر هستند. شما به کمک استیکرهای حرفه‌ای مناسب می‌توانید قدم مثبتی برای بهبود پکیجینگ و جذب مشتری یا ایجاد نمای بهتر از اتیکت‌های کالاها بردارید.
  1. الگو یا قالب را آماده کنید. Avery دارای الگوهای قابل دانلود رایگان درMicrosoft Word, Adobe programs و Google Docs است و تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که الگوی مناسب را انتخاب و دانلود کنید و مطمئن شوید که طرح شما متناسب با این الگوست.
  1. استیکر را چاپ کنید. وقتی الگو آماده است، کار بعدی این است که آن را روی کاغذ خالی چاپ کنید. آن را با یک ورق از برچسب‌های بریده Avery تنظیم نمایید و بررسی کنید که آیا طرح شما با برچسب مطابقت دارد یا نه. حتما موقعیت را قبل از چاپ تنظیم کنید.
  1. کاغذ برچسب را روی پرینتر قرار دهید. دفترچه راهنمای پرینتر را بخوانید تا اگر هر نکته‌ و دستورالعمل خاصی در این مورد وجود دارد را متوجه شده و انجام دهید.
  1. الگو نهایی را چاپ کنید و اجازه دهید استیکر بعد از خارج شدن کاغذ خشک شود. بهتر است دوباره روی همان کاغذ چاپ انجام ندهید. چرا که این می‌تواند طرح کلی را تحت تاثیر قرار دهد.

در نهایت بدانید که چاپ استیکر در درجه اول با وجود تمام ریزه‌کاری‌هایی که دارد، ممکن است سخت و حتی ترسناک به نظر برسد. اما نگران نباشید. تنها کمی آموزش و تجربه کمک می‌کند که بتوانید بهترین استیکرها را چاپ کنید.

اگر قصد خرید چاپگر را دارید باید در خصوص کاربردهای آن تحقیق کنید و مطمئن شوید که برای کاری که شما مد نظرتان است، کدام دستگاه مناسب‌تر است. معمولا برای بیشتر مشاغل دستگاه های پرینتر استیکر 4 رنگ با وضوح چاپ 1200 dpi بیش از اندازه کافی خواهند بود. اما اگر به رنگ‌های بیشتری نیاز دارید، بهتر است به خرید یک چاپگر با حداقل 6 کارتریج فکر کنید. در ادامه ما برخی از دستگاه های پرینتر چاپ استیکر را که در آمازون به فروش بالایی دست پیدا کرده است، به شما معرفی می‌کنیم.

تفاوت‌های بین پرینتر چاپ استیکر لیزری و جوهر افشان

چاپ استیکر با چاپ معمولی فرق دارد. درواقع روند کار و متریالی که برای هر کدام از پرینترها استفاده می‌کنید با هم متفاوت هستند.

برای مثال اگر شما از کاغذی که برای پرینتر جوهر افشان استفاده می‌کنید، در پرینتر لیزری هم استفاده کنید، می‌سوزد.

این مسئله بسیار مهم است که قبل از استفاده از هر پرینتر با جزئیات کار با آن آشنا شوید و مطمئن باشید که دارید کار درست را انجام می‌دهید. چرا که بعضی از موارد تنها در خصوص پرینتر لیزری صدق می‌کند و برخی از موارد تنها در پرینتر جوهر افشان. در حالی که برخی از موارد هم هستند که در مورد هر دو آن‌ها کاربرد دارند.

پایانه کاغذ چیست؟

انواع مختلفی از پایانه و اتمام سطح کاغذ وجود دارد و می‌توانید از بین موارد مات، براق یا ساده یکی را انتخاب کنید. در اینجا چند مورد با معرفی می‌کنیم.

استیکر مات یا براق

مات

ورق‌های مات وینیل را می‌توان در هر دو طرف با پوشش مات کاور کرد. این کاغذها رفلکس نور ندارند و زیر نور خورشید هم می‌توانید آن را بخوانید. همچنین بافت‌دار هستند و اثر انگشت روی آن‌ها نمی‌ماند. این نوع کاغذ ماندگاری بیشتری دارد با این حال ممکن است رنگ‌ها روی آن خیلی خوب و چشمگیر به نظر نرسند.

این کاغذ در شرایط مختلف آب و هوایی دوام بهتری دارد و می‌توانید در تابلوهای تبلیغاتی، دکوراسیون فضای باز و غیره از آن استفاده کنید.

براق

همانطور که از این محصول هم مشخص است، این مورد شاینی‌تر است و رنگ‌ها روی آن جلوه بهتری دارند. این نوع وینیل به خاطر چشمگیرتر بودن‌شان استفاده می‌شوند.

ساده

به طور کالی استیکرهای کاغذی که نه براق باشند نه مات، جر این دسته قرار می‌گیرند. این موارد به عنوان  استیکرهای موقت عالی هستند یا اگر می‌خواهید برچسب‌ها جلوه خاصی داشته باشند، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین اگر قصد داشته باشید یک لمینیت سفارشی بعد از چاپ روی استیکر استفاده کنید، باید این نوع کاغذ را انتخاب کنید.

این کاغذ همچنین مناسب‌ترین گزینه برای زدن اتیکت قیمت میوه‌هاست.

استیکر White  یا Clear

اصولا این یک آپشن است و به انتخاب خودتان بستگی دارد. شما می‌توانید از برچسب‌های شفاف روی ظروف، پنجره‌ها و شیشه و غیره استفاده کنید.

آیا می‌توان چاپ سفید را راوی کاغذ Clear پیاده کرد؟

ساده‌ترین جواب این سوال خیر است. چرا که چاپگر چاپ سفید را به معنای ایجاد محوطه خالی روی کاغذ می‌داند و به این ترتیب در نهایت شما هیچ چاپی روی کاغذ Clear نخواهید داشت.

این یکی از نگرانی‌های اصلی هنگام چاپ استیکر است. روش‌های زیادی هم برای این که این مسئله را متوجه شوید وجود دارد. در مرحله اول می‌توانید یک چاپگر تهیه کنید که یک جایگاه هم برای جوهر سفید داشته باشد.

دوما می‌توانید قبل از چسباندن استیکر Clear روی آن یک فضای مات سفید ایجاد کنید.

بررسی 5 تا از بهترین های دستگاه پرینتر استیکر

لیست 5 پرینتر چاپ استیکر

  • Canon PIXMA TS6220 AIO: ارزانترین پرینتر استیکر برای حجم چاپ کم
  • Epson XP-7100 Expression AIO: پرینتر جوهرافشان لول ابتدایی برای بهره وری بیشتر
  • Epson Expression ET-2750 EcoTank AIO: ارزان‌ترین هزینه پرینت
  • Canon PIXMA Pro-100: چاپگر حرفه‌ای با هشت جوهر مبتنی بر رنگ
  • Epson Stylus Photo R2000: پرینتر حرفه‌ای و البته گران قیمت برای کارهای حرفه‌ای

اگر شما یک استودیو چاپ دارید، ممکن است بهترین پرینتر جوهر افشان را برای چاپ cd dvd و همچنین پرینتر با فرمت‌های متعدد چاپ را نیاز داشته باشید درحالی که اگر یک کسب و کار کوچک دارید و تنها برای چاپ اتیکت به دستگاه پرینتر نیاز دارید یا اینکه می‌خواهید یک پرینتر خانگی داشته باشید، گزینه‌های متعددی برای شما وجود خواهند داشت.

Canon PIXMA TS6220 Inkjet: ارزان‌ترین دستگاه پرینتر استیکر برای چاپ با حجم کم

  • با این چاپگر می‌توانید چاپ‌های خلاقانه‌ترین ایجاد کنید.
  • از اتصال ساده و آسان لذت ببرید.
  • دارای فناوری اتصال بلوتوث، USD
  • پرینتر بی سیم

این چاپگر برای مبتدیان گزینه مناسبی نیست. این یک پرینتر همه کاره ارزان قیمت است که بیشتر برای طرح‌های گرافیکی و عکس‌ها استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که این چاپگر هزینه کمی دارد اما هزینه چاپ استیکرها با آن زیاد می‌شود.

این چاپگر برخلاف چاپگرهای معمولی که از 4 کارتریج جوهر شامل 3 کارتریج رنگی و 1 سیاه پشتیبانی می‌کنند، 5 کارتریج با 3 کارتریج جوهر رنگی و 2 کارتریج جوهر مشکی دارد. این تطبیق‌پذیری اجازه می‌دهد که رنگ‌های بیشتری ایجاد کنید. این چاپگر سرعت چاپ مناسب 15 ipm برای سیاه و 10 ipm برای چاپ‌های رنگی را دارد. به علاوه می‌تواند با وضوح 1200 d 4800 dpi استیکرها را چاپ کند که برای سرگرمی‌ها و صاحبان مشاغل کوچک مناسب است.

جنبه عالی دیگر این چاپگر این است که با وجود اینکه یک چاپگر ارزان قیمت است اما از اتصال بی سیم هم پشتیبانی می‌کند. به کمک بلوتوث می‌توانید چاپگر را به تبلت یا گوشی‌تان متصل کنید و با استفاده از برنامه‌هایی مانند Mopria و Apple AirPrint چاپ کنید.

جدا از اینها این پرینتر یک دستگاه چند کاره است. یعنی یک اسکنر و دستگاه کپی هم در آن لحاظ شده است. اسکنر دارای DPI 1200 × 2400 است. اگرچه این اسکنر به هیچ وجه به اسکن حرفه‌ای نزدیک نیست اما برای استفاده عادی مناسب است.

یکی از بزرگ‌ترین اشکالات این پرینتر این است که چاپ هر صفحه با آن با قیمت بالایی تمام می‌شود. هزینه ذکر شده معادل 6  سنت برای صفحات سیاه و 13-16 سنت برای صفحات رنگی است.

این چاپگر را با EcoTank Epson مقایسه کنید. این دستگاه هزینه چاپ کمتری دارد و مقرون به صرفه تر است.

بنابراین اگر استفاده زیادی از پرینتر ندارید و به دنبال کیفیت خوب هستید، این پرینتر یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. با این حال اگر می‌خواهید هزینه شما برای چاپ کمتر شود، می‌توانید EcoTank Epson را انتخاب کنید.

پرینتر چاپ استیکر
Canon PIXMA TS6220 Inkjet

Epson XP-7100 یک پرینتر چند کاره

  • این چاپگر برای استفاده با Epson طراحی شده است.
  • عکس‌هایی که با این چاپگر چاپ می‌کنید، خیره کننده و چشمگیر هستند.
  • طراحی شده برای کار خانگی برای 30 صفحه
  • چاپ آسانی دارد.

درحالی که کیفیت چاپ این دستگاه به اندازه Canon PIXMA TS6220 نیست، اما کیفیت چاپ فوق العاده‌ای دارد. متاسفانه در این چاپگر هم هزینه چاپ هر صفحه کمی بالاست.

این چاپگر برای مبتدیان کیفیت چاپ استثنایی دارد. لازم نیست که به حرف من اکتفا کنید. یک سرچ ساده در کوگل می‌تواند این را به شما ثابت کند.

این پرینتر مانند Canon PIXMA  دارای 5 کارتریج به جای 4 عدد است. این بدان معناست که به همراه جوهر مشکی معمولی از جوهر سیاه هم برای ایجاد دامنه بهتر استفاده می‌کند.

این پرینتر برای استفاده کارایی عالی دارد. چرا که قابلیت دانلود برخی از ویژگی‌ها را هم دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های AIO فیدر اتوماتیک اسناد (ADF) است که اساسا امکان اسکن خودکار را فراهم می‌کند.

این چاپگر AIO دارای 30 صفحه ADF تک پاس است به این معنی که می‌تواند 30 صفحه دوطرفه را به صورت خودکار یک بار در فیدر قرار دهد.

این چاپگر همچنین سرعت تقریبی  15 ppm تک رنگ و 11 ppm رنگی دارد که با توجه به تعداد 5 کارتریج مناسب است.

اتصال هوشمندانه این چاپگر هم عالی است. برخلاف Canon Pixma این دستگاه با وای فای و USB معمولی می‌تواند به گوشی یا تبلت شما متصل شود و به کمک WiFi Direct در چاپ مورد استفاده قرار بگیرد. در آخر این دستگاه یک پورت USB و یک اسلات برای کارت SD هم دارد. بنابراین از نظر اتصال این چاپگر عملکرد خوبی دارد. به خصوص که چاپگرهای هم قیمت موجود در بازار معمولا فاقد  این قابلیت‌ها هستند.

برای چاپ هر صفحه سیاه و سفید حدود 5 سنت و برای چاپ صفحات رنگی حدود 13 سنت هزینه می‌شود. بنابراین درحالی که این چاپگر قیمت پایینی دارد، اما هزینه چاپ با آن بالاست. همچنین به گفته کاربران این پرینتر وزن زیادی داشته و جا به جایی آن بسیار سخت است.

Epson Expression Photo XP-960 Print

پرینتر چاپ استیکر Epson Expression ET-2750 EcoTank با ارزان‌ترین هزینه چاپ

  • چاپ بدون کارتریج
  • دارای جوهر کافی برای چاپ حداکثر 6500 صفحه
  • صرفه جویی 80 درصدی در مصرف جوهر و هزینه چاپ پایین
  • دستگاه پرینتر استیکر Epson Expression ET-2750 EcoTank با سیستم تامین جوهر مداوم معمولا برای کارهای حجم بالا و زیاد طراحی می‌شود.

برخلاف چاپگرهای رنگی چاپ با این دستگاه کیفیت چشمگیری ندارد اما هزینه نهایی چاپ با این دستگاه بسیار پایین است.

این چاپگر می‌تواند یک صفحه تک رنگ را صرفا با 0.3 سنت و یک صفحه رنگی را با 0.8 سنت چاپ کند. بنابراین اگر می‌خواهید تعداد زیادی استیکر چاپ کنید، مطمئنا این دستگاه گزینه مناسبی برای شماست.

به راحتی می‌توانید EcoTank را از جوهر پر کنید. شما به همراه دستگاه چند بطری جوهر اختصاصی هم دریافت می‌کنید. با هر بطری جوهر می‌توانید تا 7500 صفحه تک رنگ را چاپ کنید. که تمام این کار برای‌تان 19.99 دلار تمام می‌شود.

از نظر سرعت، این پرینتر استیکر سرعت بسیار پایینی دارد. به طوری که صفحات گرافیکی را با سرعت 4.8 ppm چاپ می‌کند.

از نظر کیفیت نباید انتظار داشت که این چاپگرها برتری خاصی داشته باشند. آنها برای کار حرفه‌ای و گرافیکی ساخته نشده‌اند. با این حال برای استفاده در پروژه‌های حجم بالا می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اگرچه هزینه چاپ با چاپگر کم است، اما خود دستگاه قیمت بالایی دارد. بنابراین اگر مطمئن هستید که حجم کار زیادی دارید، و کارهای گرافیکی و کیفیت بالا نمی‌خواهید، این پرینتر می‌تواند برای شما مناسب باشد.

این پرینتر استیکر اشکالاتی هم دارد. برای مثال فاقد ADF برای اسکنر است و پورت اترنت هم ندارد. با این حال شما مشکلی برای اتصال نخواهید داشت. چرا که می‌توانید به WiFi Direct و WiFi به دستگاه متصل شوید.

پرینتر چاپ استیکر
Epson Expression ET-2750 EcoTank

Canon PIXMA Pro-100 چاپگر حرفه‌ای با هشت کارتریج جوهر با بیس رنگ

  • قابلیت استفاده از 8 کارتریج جوهر برای ایجاد تنوع رنگی چشمگیر
  • سیستم بهینه تولید تصویر
  • سازگار با مخازن جوهر انفرادی CLI42
  • عملکرد 4800 x 2400 نقطه در هر اینچ

اگرچه این پرینتر استیکر قیمت بالایی دارد اما برای مصارف حرفه‌ای و ایجاد استیکرهای باکیفیت بالا بسیار کاربردی است.

این چاپگر تقریبا برای خلق استیکرهای رنگی، صنایع دستی و عکس اختصاص داده شده است. این سیستم برای قرار گرفتن 8 رنگ جوهر طراحی شده است و می‌توان گفت که برادر ارزان‌تر Canon Pixma Pro-1 با 12 رنگ جوهر است.

پرینتر استیکر Canon PIXMA Pro-100 یک چاپگر پیشرفته همه کاره است. راهی برای اندازه گیری هزینه‌های چاپ وجود ندارد چرا که دستگاه همزمان از هر 8 کارتریج استفاده می‌کند.

با این حال باید بدانید که یک چاپگر مانند این هزینه چاپ بالایی دارد.

همچنین توجه داشته باشید که این چاپگر AIO نیست. بلکه یک چاپگر اختصاصی برای چاپ رنگی با کیفیت عالی است.

این دستگاه قابلیت اتصال وای فای و اترنت و یک درگاه USB دارد. به علاوه برای چاپ روی CD و DVD هم کارساز است. همچنین شایان ذکر است که متوسط سرعت این دستگاه حدود 1 دقیقه و 17 ثانیه است. به این ترتیب می‌توان گفت که عملکرد کندی دارد. البته همیشه برای اینکه چاپ باکیفیت تحویل بگیرید، باید کمی وقت صرف کنید.

در کل Canon PIXMA Pro-100 یکی از بهترین دستگاه های پرینتر استیکر است. اما فقط باید هشدار داد که دستگاه قیمت بسیار بالایی دارد و تنها برای انجام کارهای حرفه‌ای و باکیفیت توجیه اقتصادی دارد.

سری Pixma Pro-100 Canon  نسبت به چاپگر قبلی این کمپانی قیمت بیشتری دارد که با توجه به کاربردهای بیشتری که ارائه می‌دهد، قابل درک است. این دستگاه از فونت‌های چاپ متنوع تا اندازه 13 در 19 پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید از طرف وسیعی از کاغذ‌ها هم در چاپ استیکر استفاده کنید. کانن همچنین کارتریج‌های بیشتر را با قیمت 16.99 دلار به بالا به فروش می‌رساند. برای اینکه در مصرف جوهر صرفه جویی کنید می‌توانید کارتریج سازگار CLI-42 از LD را فقط با قیمت 6.49 در نظر بگیرید.

 

معرفی ۱۰ پرینتر موبایل که لذت عکاسی را برای شما چند برابر می کند

Canon PIXMA Pro-100

پرینتر استیکر Epson Stylus Photo R2000 یک پرینتر مطلقا برای افراد حرفه‌ای

  • کارتریج‌های حرفه‌ای جوهر بزرگ
  • اتصال بی نظیر و سریع با USB 2.0 و …

Epson Stylus Photo R2000 یک پرینتر حرفه‌ای است و برای کار کردن با تمام قابلیت‌های آن لازم است که یک گرافیست حرفه‌ای باشید. البته اگر یک استودیو هنری دارید، باز هم خرید این پرینتر قابل توجیه است. اما اگر تنها کاری که از یک پرینتر می‌خواهید چاپ کردن اتیکت قیمت است، این دستگاه را نخرید.

این پرینتر هم برای برگه‌های معمولی و هم برای ورق‌های برش خورده 13 در 19 اینچی، کاغذ رول 44 اینچی و  CD و DVD و حتی کاغذ‌هایی با ضخامت 1.3 میلی‌متر کاربرد دارد. در کل این چاپگر از طیف گسترده‌ای از کاغذها پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این به جای جوهر با بیس رنگ این چاپگرها از پیگمنت Epson’s Hi Gloss استفاده می‌کند. همچنین دارای 8 کارتریج رنگ است. به عبارت دیگر به همراه CMYK، از پردازش‌های photo black, red, orange و gloss optimizer هم پشتیبانی می‌کند.

سرعت چاپ هم همانطور که انتظار می‌رود کند است. چاپ کامل یک برگه A3 حدود 4 دقیقه زمان می‌برد. هزینه‌های پیش فرض برای چاپ با این دستگاه پرینتر استیکر هم گران است. این هزینه برای هر صفحه A4 حدود 0.7 سنت است.

این چاپگر برای همه مناسب نیست و تنها در صورتی که استفاده حرفه‌ای و خاصی از پرینتر دارید، می‌توانید آن را خریداری کنید.

منابع:

techgearoid