اگر در میان بازیگران ایرانی یا به طور کلی بازیگرانی از سراسر جهان بگردید، با افرادی برخورد خواهید کرد که گویی به هیچ وجه پیر نمی‌شوند. اگر به زندگی هر یک از این افراد به سادگی بنگرید، شاید راز جوانی بازیگران ایرانی را پیدا نکنید، اما کمی عمیق شدن در رفتارهای شخصی بازیگر ایرانی که در این لیست ۱۰ نفره ما جای دارند و همین طور روش تغذیه و مراقبت‌هایی که از پوست و زیبایی خود به عمل می‌آورند، می تواند رفته رفته این اسرار را برملا سازد.

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم راز جوانی بازیگران ایرانی چیست و ۱۰ بازیگر ایرانی که پیر نمی‌شوند، کدام‌ها هستند.

معرفی برترین بازیگر ایرانی که جوان مانده است

۱. نیکی کریمی

نیکی کریمی یکی از بهترین بازیگران ایرانی است که سابقه بازی در فیلم‌های سینمایی، فیلم‌های تلویزیونی و سریال‌های متعددی را دارد. وی در ۱۹ام آبان ماه سال ۱۳۵۰ متولد شده و پس از هنرپیشگی، تجربه کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم را نیز داشته است. نیکی کریمی تا به حال جوایز بسیاری از داخل و خارج از کشور دریافت کرده و جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۷ میلادی توانست عنوان یکی از ۳۰ زن زیبای جهان از سوی بازنت را به خود اختصاص دهد. به نظر می‌رسد که این بازیگر نه تنها پیر نشده، بلکه جوانتر و زیباتر از قبل نیز به چشم می‌آید.

نیکی کریمی، بازیگر ایرانی

۲.  ماهایا پطروسیان

ماهایا پطروسیان در ۱۳ام دی ماه سال ۱۳۴۸ به دنیا آمد. وی تجربه بازی سینمایی مختلفی داشته و البته پس از مدتی کار، در این حوزه فعالیت کمتری داشته و رفته رفته به نظر می‌رسد که از دنیای بازیگری فاصله معنی‌داری گرفته است. با این همه همچنان این بازیگر زن ایرانی در محل توجهات قرار داشته و راز عجیب زیبایی و جوانی وی، سوال برانگیز است. وی در فیلم‌های سینمایی لس آنجلس تهران، خفگی، مجرد ۴۰ ساله، اسب حیوان نجیبی است، کمکم کن، عروس خوش قدم و … ایفای نقش کرده است.

ماهایا پطروسیان

۳. مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی در تاریخ ۲۵ام مهر ماه سال ۱۳۴۹ به دنیا آمده است. وی در سال ۱۳۸۵ به عنوان سفیر صلح یونیسف انتخاب شد. این بازیگر زیباروی و مشهور، گویی هیچ تکانی از سال‌ها پیش نخورده و اگر خوب دقت کنید زیبایی وی دو چندان نیز شده است. نقش زیبای وی در فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم را هرگز از خاطر نمی‌بریم و تاثیرگذاری کوتاهش در فیلم مریم مقدس در یادها نقش بسته است. او تجربیات سینمایی بسیاری را تا کنون پشت سر گذاشته و به نظر نمی‌رسد که چهره‌اش در سال‌های پیش رو نیز تغییر چندانی داشته باشد. از مشهورترین آثار وی می‌توان به مردی از جنس بلور، عصر یخبندان، فرزند چهارم، بیست، آلزایمر، خاک سرخ، مرد بارانی، ناخواسته، مزار شریف و … اشاره کرد.

مهتاب کرامتی، بازیگر ایرانی

۴. لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در سال ۱۳۵۱ متولد شده و به واسطه شهرت پدرش، علی حاتمی کارگردان معروف، توانست خیلی زود جایگاه خود در سینمای ایران را به دست بیاورد. به یاد ماندنی‌ترین نقش وی، نقش لیلا در فیلم سینمایی لیلا بود که زمینه ساز ازدواج وی با علی مصفی گشت. همین طور نقش وی در فیلم فوق العاده جدایی نادر از سیمین نیز در جشنواره فیلم برلین درخشید. از سال‌ها پیش و زمانی که لیلا حاتمی فیلم سینمایی لیلا را بازی کرد تا به امروز، تغییری در چهره وی نمی‌بینیم. این بازیگر زیاد اهل آرایش کردن نیست و نمی‌توان جوانی ماندگار وی را به استفاده از ترفندهای آرایشی نیز مرتبط دانست.

لیلا حاتمی

۵. محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار یکم فروردین سال ۱۳۵۶ در تهران چشم به جهان گشود. وی مدتی در حوزه والیبال فعالیت داشت و در سال ۱۳۷۹ نخستین تجربه سینمایی خود در فیلم سام و نرگس را به نمایش گذاشت. استایل خاص و چهره خوش نقش این بازیگر مرد ایرانی، برای سال‌ها گیشه‌های سینما را با رونق همراه ساخته و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها آفتاب جذابیت این بازیگر خوش چهره سینما افول پیدا کند.

محمدرضا گلزار ، بازیگر ایرانی

۶. سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی در سال ۱۳۵۸  متولد شده و سابقه فعالیت عالی در زمینه تئاتر، سینما و سریال‌های تلویزیونی دارد. وی در سریال قلب یخی نقشی تاثیرگذار داشت و در سریال مسافران نیز بسیار خوب دیده شد. نقش جنجالی وی در فیلم سینمایی مستانه نیز همیشه در تاریخ سینمای ایران باقی خواهد ماند. این بازیگر همچنان از سال‌های جوانی خود تاکنون، چهره ثابتی را حفظ کرده و اخیرا به نظر می‌رسد که زیبایی مضاعف و جوانی بیشتری نیز به دست آورده است. لازم به ذکر است که وی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ با رامبد جوان ازدواج کرد و در ۱۳۹۳ از وی جدا گردید.

سحر دولتشاهی

۷. هانیه توسلی

هانیه توسلی به تاریخ ۱۴ام خرداد سال ۱۳۵۸ در همدان متولد شد. وی توانسته به عنوان یک بازیگر بدون حاشیه این سال‌ها فعالیت خوبی داشته و همچنان جوانی و زیبایی چهره خود را حفظ کرده است. بازی به یاد ماندنی هانیه توسلی در فیلم سینمایی شام آخر در کنار کتایون ریاحی، هرگز از یادهای علاقه‌مندان به فیلم و سینما بیرون نخواهد رفت. این بازیگر سینما، فعالیت‌های خوبی در حوزه سریال‌های تلویزیونی و سینما داشته و سریال میوه ممنوعه نیز با بازی وی، بسیار درخشان بوده است.

هانیه توسلی ، بازیگر ایرانی

۸. لعیا زنگنه

لعیا زنگنه بازیگر بی حاشیه و خوشنام سینمای ایران در سال ۱۳۴۴ متولد شده و مدتی بسیار کم کار شده بود. اخیرا با بازگشت وی در سریال نمایش خانگی آقازاده، می‌بینیم که این بازیگر نه تنها در سن ۵۵ سالگی، آثاری از وارد شدن به نیمه دوم عمر را در خود نشان نداده، بله زیباتر و جوانتر به چشم می‌آید.

لعیا زنگنه

۹. شهاب حسینی

شهاب حسینی، به تاریخ ۱۴ام بهمن ماه سال ۱۳۵۲ متولد شده و یکی از بهترین و محبوب‌ترین هنرپیشه‌های مرد ایرانی است. وی تجربه بازیگری در سینما، تئاتر، تلویزیون، کارگردانی، تهیه کنندگی و مجریگری را تا به امروز داشته و در تمام آن‌ها موفق بوده است. وی موفق شد در سال ۱۳۸۷، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را برای بازی در فیلم سوپراستار به دست بیاورد. همین طور او توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را با فیلم فروشنده اصغر فرهادی کسب کند. شهاب حسینی پیر نمی‌شود! این چیزی است که می‌توانیم در مورد او بگوییم.

شهاب حسینی

۱۰. مریلا زارعی

مریلا زارعی در سال ۱۳۵۳ در شهر نطنز متولد شده و تا کنون فیلم‌های بسیاری را با موفقیت تمام بازی کرده است. جامعه سینمایی و طرفداران آن، احترام زیادی برای این هنرپیشه خانم قائل بوده و نقش‌های تاثیرگذار وی در فیلم های زن زیادی، شیار ۱۴۳، هیس دخترها فریاد نمی‌زنند، دعوت و … هرگز از یاد نخواهد رفت. مریلا زارعی معمولا با تیپ و استایلی ساده در مجامع هنری و … حاضر می‌شود و هنوز او را جوان و زیبا می‌بینیم.

مریلا زارعی

سخن آخر

شما کدام یک از بازیگرهای ایرانی را می‌شناسید که جایشان در این لیست خالی بوده باشد؟ به نظر شما راز جوانی بازیگران ایرانی چیست و چرا این عده به جای حرکت به سمت دوری از جوانی، به سوی آن شتاب برداشته‌اند؟

همین طور بخوانید:

۲۹ بازیگر زن ایرانی پرکار معرفی شدند + راز موفقیت آن ها

سلبریتی هایی که به کلی فراموش کردیم روزی با یکدیگر زوج بوده اند