ال سی وایکیکی ؛ برندی موفق و در مسیر رسیدن به چشم اندازهای وسیع

ال سی وایکیکی - برند ترک

اگر اهل گشت و گذار در دنیای برندهای مختلف مد و پوشاک باشید، حتما نام ال سی وایکیکی را شنیده‌اید. این برند در سال ۱۹۸۲ در کشور فرانسه متولد شد اما بعدها در کشور ترکیه پرورش پیدا کرد و از آنجا به رشد و توسعه خود ادامه داد. تقریبا در حدود ۱۷ سال است که ال سی وایکیکی توانسته با تولید گسترده وسیعی از پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه به شهرتی جهانی دست پیدا کند. این برند دارای بیش از ۵۰۰ شعبه در ۲۵ کشور دنیاست و ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی کار در شعبه‌های مختلف آن مشغول به کار هستند.

شما هم تاکنون از این برند خرید کرده‌اید؟‌علت محبوبیت و شهرت برند ال سی وایکیکی چیست؟

ال سی وایکیکی - برند

برند ال سی وایکیکی تمام سنین، جنسیت‌ها و عقاید را پوشش می‌دهد. یعنی لباس‌های مختلفی که به بازار ارائه می‌کند برای طیف وسیعی از افراد قابل استفاده هستند. در خط تولید این برند هم پوشاک و هم انواع اکسسوری‌های مختلف مردانه، زنانه و بچگانه تولید می‌شود. ال سی وایکیکی اصالتا در کشور فرانسه شروع به فعالیت حرفه‌ای خود کرد و نام آن هم از روی نام یکی از جزایر هاوایی برداشته شده است. اما بعدها مدیریت آن تغییر کرد و تُرک‌های مسلمان آن را خریداری کردند.

این روزها، برند مذکور یکی از مهم‌ترین بازیگران در دنیای پوشاک است و از عناصر اصلی حوزه فست فشن به شمار می‌رود. اگر دقیقا نمی‌دانید که فست فشن چیست یا حتی اصلا چنین کلمه‌ای به گوش‌تان نخورده است، بد نیست که درباره فست فشن در اینجا بیشتر بخوانید.

ورود ال سی وایکیکی از فرانسه به ترکیه

بعد از اینکه ال سی وایکیکی به عنوان یک برند موفق فرانسوی کار خود را آغاز کرد در سال ۱۹۸۸، تحت مدیریت شرکت پوشاک و نساجی طاها(Taha tkstil) فعالیت خود را ادامه داد. بعد از چندین سال همکاری و ارتباط میان کشور ترکیه و فرانسه برای مدیریت و تولید محصولات برند مذکور، سرانجام در سال ۱۹۹۱، ال سی وایکیکی کاملا به ترکیه منتقل شد و در آنجا فعالیت خود را ادامه داد.

ال سی وایکیکی و توسعه برندی مرغوب

ال سی وایکیکی - برند خارجی

برند ال سی وایکیکی در نقاط مختلف آسیا از جمله تهران دارای شعب متعدد است. رسالت این تولیدکننده پوشاک هم بسیار جالب‌توجه و ارزشمند است. شعار آنها می‌گوید: «همه، شایسته خوب لباس پوشیدن هستند». به واسطه همین شعار است که همه افراد جامعه حتی کسانی که به دنبال لباس‌های پوشیده و محفوظ هستند هم به راحتی مخاطب و مشتری این برند می‌شوند.

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های برند ال سی وایکیکی، تولید محصولات و لباس‌هایی است که هم با بودجه مشتریان هدفش متناسب هستند و هم میل و سلیقه آنها را در طراحی و تولید در نظر می‌گیرند. از اهداف و چشم‌اندازهای اصلی این شرکت می‌توان به قرار گرفتن در جایگاه سه برند برتر اروپا تا سال ۲۰۲۰ اشاره کرد. این برند تا کنون موفق عمل کرده است و باید اذعان کرد که کیفیت و طراحی اجناس آن مورد پسند سلیقه‌های مختلف است.

برندسازی شرکت ال سی وایکیکی

اگر با برندهای مهم دنیا آشنا باشید حتما می‌دانید که برخی از آنها مانند والمارت و همین برند ال سی وایکیکی با انتخاب بازاری مشخص و مشتریان هدفی خاص، امر قیمت‌گذاری را به شکل متوسط و مقرون به صرفه تعیین می‌کنند. قیمت‌های برند ال سی وایکیکی چندان گران و غیرقابل خرید کردن نیست.

این هم یکی دیگر از دلایل شهرت و محبوبیت آن به شمار می‌رود. وجهه برند یا همان تصویری که در ذهن مشتریان ایجاد می‌کند در موفقیت آن میان خریداران بسیار حائز اهمیت است.

برند ال سی وایکیکی هم از آن دسته شرکت‌هایی است که توانسته در ذهن مشتریان تصویر مناسب و دوست‌داشتنی از خود بر جای بگذارد و این یعنی در برندسازی بسیار موفق عمل کرده است. شعبه‌های مختلف آن در نقاط مختلف آسیا و تهران نشان می‌دهد که در تسخیر قلب مشتری و در دست گرفتن نبض آنها موفق عمل کرده است.

از همان بدو تولد، این برند در ارائع تصویری آشنا و همراه با مخاطبان تلاش خود را به کار گرفته است. مثلا دو حرف L و C که در نام آن وجود دارد، برگرفته از دو واژه LES COUPAINS است. «لِ کوپَن» در زبان فرانسه به معنای دوستان است. چنین معنایی به طور غیرمستقیم و ضمنی نشان از تصویر مورد علاقه سازندگان این برند دارد و نشان می‌دهد که آنها در پی راه‌اندازی برندی محبوب و صمیمی هستند.

پوشش دادن تمام رده‌های سنی

ال سی وایکیکی - برند زنانه

اگر داستان برندهای موفق را دوره کنید به خوبی درمی‌یابید که چطور توانسته‌اند در طی زمان به موفقیت و رشد برسند. یکی از دلایل اصلی رشد و رونق هر برندی، تعیین استراتژی‌های دقیق و قوی است.

برای مثال، برند ال سی وایکیکی در شروع فعالیت خود در ترکیه به تولید البسه مخصوص کودکان و نوجوانان روی آورد و بازار هدف خودش را خانواده‌هایی با درآمد متوسط و بالا در نظر داشت. بعد از اندک مدتی که از فعالیت آن گذشت، شرکت ال سی وایکیکی دریافت که می‌تواند تولیدات خود را با شعار «ال سی وایکیکی برای همه و تمام سنین» توسعه دهد.

در نتیجه، لوگوی شرکت که تصویر یک میمون بازیگوش را نشان می‌داد و مختص کودکان و نوجوانان طراحی شده بود، تغییر کرد و برای خط تولید پوشاک مخصوص آقایان، رنگ آبی، برای بانوان، رنگ قرمز و برای کودکان، نارنجی در نظر گرفته شد.

مزیت‌های رقابتی برند

ال سی وایکیکی - برند لباس

هر برند موفقی دارای شاخصه‌ها و ویژگی‌های مطرحی است که باعث محبوبیت و استقبال مخاطبان از آن شده‌اند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها و مزایای رقابتی برند ال سی وایکیکی، داشتن شعبه‌های متعددی است که کاملا مطابق سلیقه مخاطبان و مشتریان طراحی شده‌اند. اگر به فروشگاه‌های این برند مراجعه کرده باشید با فضایی رو به رو خواهید شد که خرید را برای مشتری به شکلی آسان و دوست‌داشتنی طراحی کرده است.

یکی از دلایل عمده استقبال مشتریان از برندها، چیدمان و رعایت راحتی در قرار دادن عناصر فیزیکی در نقطه خرید است. این موضوعات برای برند ترک محبوب یعنی ال سی وایکیکی هم کاملا رعایت می‌شود و همین باعث شده تا خرید بسیار ساده و جذاب باشد.

در آخر

آشنایی با برندهای مرغوب و باکیفیت، خرید کردن را برای‌تان ساده‌تر می‌کند. احتمالا گاهی شما هم دچار سردرگمی می‌شوید و نمی‌دانید برای خریدن لباس یا اکسسوری مورد نظرتان باید دقیقا از کجا خرید کردن را شروع کنید. در این مواقع داشتن شناخت و آگاهی نسبت به برندهای مختلف و فروشگاه‌های مناسب به شما کمک می‌کند تا خریدی ایده‌آل و صحیح داشته باشید.

پس مرور داستان برندهای معروف و آشنا شدن با آنها خالی از لطف نیست. ضمنا اگر دوست دارید که درباره سر و سامان دادن به کمد لباس‌های‌تان و انتخاب اکسسوری‌های مناسب بیشتر بدانید و علاوه بر شناخت برندها بدانید که باید چه وسایل و اکسسوری‌هایی برای خود تهیه کنید، سری هم به مقاله ۳۰ اکسسوری زنانه بانوان در گروه مد و پوشاک مالتینا بزنید.

منبع: scribd.com