۱۴ گام برای انتخاب بهترین و زیباترین اسم پسر

پیدا کردن بهترین اسم پسر برای فرزند کار ساده ای نیست. اما در هر خانواده‌ای یک روز این کار سخت و شیرین باید انجام شود. به نوعی هر خانواده‌ای با داشتن فرزند کامل‌تر می‌شود. به همین جهت است که تولد فرزند یکی از تجربیات به‌یادماندنی و مهم زندگی هر کسی است. والدین همیشه سعی می‌کنند با بهترین‌ها فرزندشان را سربلند کنند. یکی از وظایفی که والدین در قبال فرزندانشان دارند، انتخاب زیباترین اسم است. نامی که برای فرزندتان انتخاب می‌کنید، تا آخر عمر همراه او می‌ماند. از طرفی اسم هر کس می‌تواند تاثیرات خاصی روی روحیات آن فرد بگذارد. همچنین  به‌نوعی انرژی و تاثیر خاص خود را روی اطرافیان کودک داشته باشد.

از طرفی قواعدی که برای انتخاب اسم پسر مد نظر می‌گیرید با مواردی که برای انتخاب اسم دختر ملاک است، متفاوت هستند. با این تفاصیل معمولا انتخاب زیباترین اسم پسر و در کل انتخاب اسم پسر معمولا کار ساده و آسانی نیست. اما الگوها و قواعدی وجود دارد که باعث می‌شود بتوانید بهترین انتخاب را بکنید. در این مقاله از وبلاگ مالتینا قصد داریم ۱۴ گام برای انتخاب زیباترین اسم پسر  را به شما معرفی می‌کنیم. برای انتخاب بهترین اسم پسر ایرانی باید به این ۱۴ گام توجه داشته باشید. این نکات کمک می‌کنند تا انتخاب بهتر و اصولی تری داشته باشید. البته برای انتخاب نام فرزند هیچ دستورالعمل کلی و صددرصدی وجود ندارد. اما همیشه مطالعه و آگاهی به شما در مسیر بهترین انتخاب کمک می‌کند.

اسم پسر | انتخاب بهترین اسم پسر | زیباترین اسم پسر | انتخاب اسم پسر

  1. نام فرزندتان را صدا بزنید

بهترین راه برای اینکه مطمئن شوید اسم خوب و مناسبی انتخاب کرده‌اید، این است که اسم فرزندتان را با صدای بلند، به زبان بیاورید. این کار کمک می‌کند تا متوجه شوید این نام شکل آوایی خوب و دلنشینی دارد یا خیر؟ همچنین آیا با نام فامیلی شما همخوانی دارد و به اصطلاح این دو نام به هم می‌آیند یا نه. بهتر است اسامی را انتخاب کنید که به زبان آوردن آن‌ها برایتان راحت باشد و به خوبی بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید. از طرفی هماهنگی نام کوچک با نام خانوادگی امتیاز خوبی برای فرزند شما باشد. برای مثال مطالعات نشان داده‌اند که افرادی که نام کوچک‌شان با نام خانوادگی‌شان هماهنگ است، بیشتر در ذهن افراد می‌مانند. و شانس بیشتری برای معروف شدن دارند.

  1. اسمی انتخاب کنید که دو سال دیگر از مد نیفتد!

ممکن است در یک دوره زمانی به خاطر گل کردن یک فیلم، یک کتاب یا یک شخصیت معروف، بعضی از نام‌ها سر زبان‌ها بیفتند و مردم ترجیح دهند از آن‌ها استفاده کنند. برای مثال در سال‌های اخیر با توجه به علاقه زیادی افراد به تماشای سریال‌های ترکیه‌ای تمایل خانواده‌ها به انتخاب اسم ترکیه ای پسر هم بیشتر شده است. به یاد داشته باشید که مدها و ترندها موقتی هستند و بعد از مدتی فراموش می‌شوند. اما نام فرزند شما برای همیشه روی او باقی می ماند.

اگر از آوا و تلفظ یک اسم خوشتان آمده است، اشکالی ندارد که آن را به عنوان نام فرزندتان انتخاب کنید. اما قبل از آن حتما موارد دیگری که در این مقاله ذکر می‌شود را مد نظر قر ار دهید. برای مثال مطمئن شوید که آن اسم معنی خوبی دارد، با فرهنگ شما همخوانی دارد، در آینده حس خوبی به فرزندتان می دهد. به عنوان یک اسم برای تمام طول عمر فرزندتان چه دوران کودکی و چه دوران جوان یا میانسالی مناسب است.

  1. اسم خاص و تک بهتر است یا اسم زیبا و معنادار؟

اینکه دوست داشته باشید برای فرزندتان یک نام تک و خاص انتخاب کنید، اصلاً بد نیست. حتی می‌تواند در مواردی به پیشرفت و موفقیت فرزندتان در آینده هم کمک کند. اما توجه کنید که این نام باید متناسب با فرهنگ و سلیقه شما و اطرافیانتان باشد. و معنای خوبی هم بدهد. به عبارتی نباید انتخاب اسم مناسب و بامعنی را فدای منحصر به فرد بودن نام فرزندتان بکنید.

  1. یک اسم مردانه انتخاب کنید

بهتر است اسم فرزندتان به جنسیت او مرتبط باشد. به عبارتی دیگر  این اسم پسر انتخابی شما از نظر آوایی، معنایی و عرف یک نام کاملا مردانه باشد. این نکته را هم به یاد داشته باشید که فرزند شما چه زمانی که کودک است، چه وقتی که یک جوان برومند شد، و حتی زمانی که یک پیرمرد کهن‌سال شود، از این اسم استفاده خواهد کرد. پس بهتر است اسم فرزندتان کاملا مردانه و متناسب با جنسیت او باشد.

گاها والدین اسامی که هم برای پسر و هم برای دختر استفاده می‌شود، مانند عصمت یا عفت را روی فرزندان‌شان می‌گذارند. این کار شاید در آینده باعث تخریب روحیه فرزندتان شود. و باعث شود که نتواند با اسمش ارتباط برقرار کند. از طرفی بعضی از والدین نامی دخترانه را روی پسرشان می‌گذارند. به این عنوان که تنها به معنای اسم توجه دارند. مانند نام رها. البته این نام‌گذاری در سازمان ثبت‌احوال ایران انجام نمی‌شود.

  1. یک نام معنادار پیدا کنید

حتی اگر بهترین اسم پسر ایرانی را هم پیدا کنید که آوا و شهرت خوبی هم داشته باشد، اما معنای خوبی نداشته باشد، خیلی زود از انتخابتان پشیمان می‌شوید. اسم می‌تواند روی ناخودآگاه فرزند شما تاثیر بگذارد. و به نوعی به شخصیت او شکل بدهد. پس سعی کنید نامی را انتخاب کنید که معنای پربار و عمیقی داشته باشد. تا در صورتی که روی کودک شما تاثیری گذاشت، این تاثیر مثبت و سازنده باشد.

  1. زیباترین اسم پسر را با توجه به فرهنگ و سنت‌تان انتخاب کنید

پیشینه فرهنگی، تاریخی و حتی خانوادگی افراد هم در انتخاب اسم فرزندان‌شان دخیل است. به عبارتی والدین ترجیح می‌دهند نامی را انتخاب کنند که از نظر فرهنگ و سنتشان یک اسم پسندیده و نیکو باشد. همچنین در میان خانواده و طایفه‌شان هم پیشینه خوبی داشته باشد. این کار باعث می‌شود که اطرافیان هم حس بهتری به صاحب اسم داشته باشند. و به نوعی توجه و احترام بیشتری هم برای او قائل باشند.

برای مثال می‌توانید نام یک شخصیت اسطوره‌ای و مهم را روی پسرتان بگذارید. مثل آرش که از نام آرش کماندار گرفته شده است. این نام در پس‌زمینه ذهن ما ایرانی‌ها یادآور قهرمانی و دلیری است. و متقابلا این صفات می‌توانند به صاحب اسم هم نسبت داده شوند. یا به‌عبارتی افراد از شنیدن اسم آن فرد حس خوبی داشته‌باشند. این روند در شرایط عکس هم صادق است. یعنی اگر اسم فرد منفور و بدکاره‌ای را انتخاب کنید، در وهله اول وقتی کسی هنوز فرزند شما را نمی‌شناسد و تنها اسم او را شنیده است، ممکن است حس خوبی به او نداشته باشد.

برای مثال فرض کنید که در خانواده‌تان یک فرد به شما ظلم و بدی زیادی کرده است. و خاطره خوبی از او ندارید. در این بین ناخودآگاه با شنیدن اسم او هم حس بدی پیدا می‌کنید و خاطرات بدتان تداعی می‌شوند. به این ترتیب حتی نسبت به کودکی که این اسم را دارد، لطف و توجه کمتری خواهید داشت. البته این کار کاملا ناخودآگاه است. و افراد می‌توانند با هوشیاری آن را کنترل کنند.

اسم پسر | انتخاب بهترین اسم پسر | زیباترین اسم پسر | انتخاب اسم پسر

  1. اسمی که انتخاب می‌کنید به زودی می‌شکند!

اگر به دنبال زیباترین اسم پسر و بهترین اسم پسر ایرانی هستید، بهتر است به مخفف شده آن هم توجه کنید. خیلی‌ها دوست دارند که وقتی به کسی نزدیک می‌شوند یا زمانی که با او احساس صمیمیت می‌کنند، نام او را کوتاه کرده و به اسم مخفف او را صدا بزنند. می‌توانید زیباترین اسم پسر را انتخاب کنید که در عین حال مخفف آن هم آوا و حتی معنای خوبی داشته باشد. از طرفی بهتر است طرف نام‌های سخت و طولانی نروید، تا افراد به جای مخفف کردن اسم، اسم اصلی فرزندتان را صدا بزنند.

  1. اسم‌های کوتاه و راحت را انتخاب کنید

همان‌طور که در بالا هم گفتیم بهتر است بهترین اسم پسر ایرانی را انتخاب کنید که در عین حال کوتاه و راحت است. بهتر است اسامی را انتخاب کنید که طولانی و خسته‌کننده نباشد طوری که افراد به راحتی بتوانند آن را به زبان آورده و حتی تلفظ کنند. درواقع اسامی که تلفظ سختی هم دارند، عموما کنار گذاشته می‌شوند. با یک نام مستعار یا مخفف جایگزین می‌شوند و یا حتی اشتباه تلفظ می‌شوند. و فرزند شما مدام مجبور است در خصوص اسمش و نحوه درست تلفظ کردن آن به دیگران توضیح بدهد.

  1. پسر شما همیشه کودک نیست

به یاد داشته باشید که فرزند شما قرار است در جلو چشم‌تان رشد کند و وارد سنین نوجوانی و جوانی شود. و حتی روزی خودش خانواده تشکیل می‌دهد . پدر چند فرزند و همسر یک زن می‌شود. همچنین او زمانی یک پدربزرگ میان‌سال می‌شود. پس بهتر است اسمی را انتخاب کنید که در تمام این دوران مناسب و کاربردی باشد. بعضی از اسم‌ها ذاتا بچگانه هستند. و به نوعی به یک بزرگسال نمی‌آیند. همچنین بعضی از اسم‌ها عملا مناسب یک کودک نیستند. بهتر است برای انتخاب بهترین اسم پسر ایرانی به تناسب و سنخیت اسم هم توجه داشته باشید.

  1. انتخاب زیباترین اسم پسر وظیفه مشترک پدر و مادر است

دقت داشته باشید که فرزند شما حاصل عشق و ازدواج شما با همسرتان است. پس انتخاب اسم پسر برای فرزندتان هم باید توسط هر دوی شما انجام شود. بهتر است در خصوص نام فرزند با همسرتان مشورت کرده و اسمی را انتخاب کنید که مورد علاقه و تایید هر دو نفر شما باشد. به یاد داشته باشید که بزرگ کردن، تربیت کردن و همراهی کودک شما در همه مراحل زندگی کار و وظیفه دائمی پدر و مادر است. و به همکاری و هم‌فکری هر دو نفر نیاز دارد. بهتر است این همکاری را از انتخاب اسم شروع کنید.

اسم پسر | انتخاب بهترین اسم پسر | زیباترین اسم پسر | انتخاب اسم پسر

  1. اسامی افراد مشهور هم گزینه‌های خوبی هستند

بعضی از والدین اسامی افراد مشهور و محبوب را روی فرزندان‌شان می‌گذارند. این گزینه به خصوص در انتخاب اسم پسر مذهبی شیک و اسامی مذهبی و اسامی ائمه در فرهنگ ما صدق می‌کند. همچنین بعضی از والدین نام افراد اسطوره‌ای و معروف در تاریخ ایران باستان را روی فرزندانشان می‌گذارند. این کار باعث می‌شود که فرزند شما هم از شخصیت هم نام خودش الهام بگیرد. و به‌نوعی متوجه ویژگی‌های شاخص و خصوصیات خاص رفتاری او باشد. حتی این فرد می‌تواند به الگوی زندگی و رفتار فرزندتان تبدیل شود. بهتر است در این زمینه به سراغ انتخاب اسامی از روی اسامی هنرپیشه‌های فیلم‌ها نروید. چرا که هیجان ناشی از علاقه به یک فیلم خیلی زود و بعد از تمام شدن آن از بین می‌رود.

  1. روی تصمیمتان بمانید

زمانی کهِ می‌خواهید یک اسم مناسب را انتخاب کنید، احتمالا اعضای دیگر خانواده و فامیل مانند پدربزرگ و مادربزرگ یا خاله و عمه و دایی هم پیشنهادات و نظرات خود را داشته باشند. مثلا ممکن است مادربزرگ به دنبال اسم پسر مذهبی شیک بگردد. و خاله کودکتان دوست داشته باشد اسم پسر ترکیه ای انتخاب کنید. این را بدانید که در نهایت اسمی که برای فرزندتان انتخاب می‌کنید، باید مورد علاقه و تایید خود شما به عنوان والدین کودک باشد. چرا که نزدیک‌ترین افراد به او خود شما هستید. هرچند ممکن است بعد از اعلام تصمیم نهایی‌تان با مخالفت‌ها و واکنش‌های منفی دیگران مواجه شوید. اما بهتر است روی تصمیمتان پافشاری کنید. و به دیگران هم این اطمینان را بدهید که همیشه بهترین‌ها را برای فرزندتان می‌خواهید.

  1. شما نه ماه وقت دارید

برای انتخاب اسم فرزندتان زمان بگذارید. و عجله نکنید. بهترین کار این است که انتخاب نهایی را به بعد از تولد و دیدن نوزادتان موکول کنید. درواقع این کار باعث می‌شود که بتوانید بهترین اسم پسر را با توجه به اینکه این اسم به فرزند شما بیاید و با او سنخیت داشته باشد، انتخاب کنید. در این مدت می‌توانید اسامی که به ذهنتان خطور می‌کند و به آن‌ها علاقه دارید را روی یک وایت‌برد بنویسید. و مدام جلو چشمتان بگذارید. اسامی دیگر را هم بعدا به‌مرور اضافه کنید. و روی تک تک اسم‌ها فکر کنید. ممکن است یک اسم بعد از مدتی جذابیتش را از دست بدهد و دوست داشته باشید آن را پاک کنید. همچنین شما در این مدت وقت دارید تا در خصوص اسم‌ها بیشتر تحقیق کنید. به این ترتیب در نهایت می‌توانید بهترین اسم را که اولویت بیشتری هم دارد، انتخاب کنید.

  1. زیباترین اسم پسر اسمی است که به اسامی دیگر اعضای خانواده بیاید

در روند پیدا کردن زیباترین اسم پسر سعی کنید نامی را انتخاب کنید که با اسم سایر اعضای خانواده مانند والدین و خواهر و برادر همخوانی داشته باشد. می‌توانید ابتدای نام را با همان حرفی شروع کنید که نام خواهر یا برادرش شروع می‌شود همچنین می‌توانید نامی را انتخاب کنید که وزن مشابهی با اسامی دیگر اعضای خانواده داشته باشد.

در نهایت این نکته را به یاد داشته باشید که کودک شما زیر سایه حمایت و تربیت شما می‌تواند یک شخصیت کامل پیدا کرده و دوستان خودش را داشته باشد که او را دوست دارند و به او احترام می‌گذارند. او می‌تواند نامش را خودش به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد بسازد و به آن ارزش و بها بدهد. پس بعد از تمام تحقیقات و سخت‌گیری‌هایی که احتمالا خواهید داشت، بهتر است به نامی که آن را دوست دارید و بیشتر ویژگی‌های ذکر شده را دارد، رضایت بدهید و زیاد درگیر وسواس نشوید.

محبوبترین و زیباترین اسم پسر

بعد از خواندن توضیحات بالا، احتمالا برای انتخاب اسم به کمی ایده و کمک احتیاج دارید. نظرتان چیست که پرتکرارترین اسامی ۱۷ سال اخیر را با هم بخوانیم تا بتوانید از بین آنها نام فرزندتان را انتخاب کنید. و یا حتی از آن ایده بگیرید.

طبق آمارهایی که سازمان ثبت‌احوال از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۶ منتشر کرده است، برخی از اسامی تکرار و محبوبیت بیشتری داشتند. به عبارتی در این بازه زمانی، این اسامی بیشتر از طرف والدین برای فرزندان پسر انتخاب می‌شدند. از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۶ شست و پنج درصد از نوزادان پسر با این اسامی نام‌گذاری شدند.

این لیست به شما کمک می‌کند تا نام‌های محبوب و پرتکرار را بشناسید. همچنین می‌توانید از آن برای ایده گرفتن یا پیدا کردن بهترین اسم پسر ایرانی استفاده کنید.

نوزاد

  1. امیرحسین: امیر نیکو، پادشاه نیک، همچنین به معنای کسی است که امام حسین (ع) امیر و حاکم اوست.
  2. ابوالفضل: خدای هنر، صاحب فضل، نام یکی از پسران حضرت علی (ع)
  3. علی: بلندمرتبه، بلند قدر، بزرگ، شریف
  4. محمد: ستوده و تحسین‌شده
  5. مهدی: هدایت کرده، هدایت‌شده
  6. امیرعلی: امیر و حاکم بزرگ، پادشاه توانا
  7. علیرضا: کسی که علی (ع) از او رضایت داشته باشد.
  8. امیرمحمد: امیر تحسین‌شده،
  9. حسین: نیکو، صاحب جمال خوب و نیکو، نام امام سوم شیعیان
  10. محمدرضا: کسی که حضرت محمد (ص) از او راضی و خشنود است.
  11. محمدمهدی: ستوده و هدایت کننده
  12. رضا: خشنود و خرسند
  13. امیررضا: از نام‌های مرکب به معنی کسی که امام رضا (ع) از او راضی و خشنود باشد.
  14. محمدحسین: ترکیبی از نام محمد و حسین. محمد به معنای ستوده شده حسین به معنای نیکو و صاحب جمال
  15. محمدطاها: یک نام ترکیبی که محمد به معنای ستوده شده و طاها شکل فارسی سوره طه از قرآن کریم است.
  16. محمدامین: لقب پیامبر اسلام به معنای درستکار و پاک‌دامن
  17. عرفان: شناختن و دانستن بعد از نادانی و بی‌خردی
  18. محمدجواد: بنده ستوده شده خداوند
  19. امیرمهدی: امیر هدایت شده، نام مرکب، به معنای کسی که حضرت مهدی (عج) سرور و امیر اوست.
  20. علی اصغر: نام فرزند آخر امام حسین (ع)
  21. یاسین: نام سوره‌ی سی و ششم قرآن، یکی از اسامی حضرت محمد
  22. امیرعباس: امیر شجاع و بی‌باک
  23. سجاد: سجده کننده و بسیار نمازخوان
  24. پارسا: به معنای کسی که از گناه کردن پرهیز کند و با قناعت روزگار بگذراند. پرهیزکار و خداترس
  25. طاها: نام فارسی شده سوره بیستم قرآن کریم، طالب حق و هدایت
  26. سینا: نام یکی از دانشمندان قدیمی ایران، نام یک شبه‌جزیره کوهستانی در شمال شرق مصر، سوراخ کننده
  27. متین: به معنای باوقار و سنگین و موقر
  28. دانیال: هم نام یکی از پیامبران بزرگ بنی‌اسرائیل
  29. ایلیا: به معنای فرد بلندمرتبه راست‌گو، همچنین ایلیا نام حضرت علی در تورات است.
  30. نیما: نام یک کوه در حوالی نور
  31. احسان: به معنی نیکوکاری و مهرورزی
  32. آرمین: هم‌نام پسر چهارم کیقباد سردودمان کیانی، یکی از شخصیت‌های شاهنامه، به معنای مردی که همیشه موفق و پیروز است.
  33. عباس: به معنی شیری که شیران دیگر از او فرار کنند. بسیار شجاع و دلیر، لقب حضرت ابوالفضل
  34. بنیامین: به معنای پسر دست راست من، نام پسر کوچک‌تر یعقوب پیامبر و راحیل
  35. مبین: به معنای آشکارکننده، واضح و هویدا، نشان‌دهنده
  36. ماهان: روشن و زیبا مانند ماه، همچنین ماهان نام یک شهر در استان کرمان است.
  37. حمیدرضا: به معنی ستایش‌شده خوشحال
  38. شایان: به معنای لایق و شایسته
  39. محسن: به معنی صالح و نیکوکار
  40. یوسف: نام یکی از نزدیکان و شاگردان حضرت عیسی که طبق گفته نصارا، جسد حضرت مسیح را بعدازاینکه به صلیب کشیده شد، در باغچه خانه‌اش دفن کرد.
  41. پرهام: نام الهه تقدیر کننده طبیعت، برهان قاطع
  42. اسم پسر محبوب حسن: به معنی نیکو
  43. آرین: منسوب به آرین، از نژاد آریایی
  44. امیر: به معنی پادشاه و حاکم
  45. آرش: از مصدر آوردن، نام پهلوان کماندار ایرانی
  46. سبحان: به معنای خدا را به پاکی یاد کردن
  47. امید: به معنای امید و انتظار و آرزو
  48. سعید: به معنای خوشبخت و نیکبخت
  49. عرشیا: ملکوتی، منسوب به عرش
  50. محمدپارسا: یک اسم ترکیبی از محمد و پارسا، به معنای ستایش‌شده باتقوا
  51. هادی: به معنای هدایت‌کننده و راهنما
  52. کیان: به معنای پادشاهان بزرگ
  53. انتخاب اسم پسر میلاد: به معنای تولد و ولادت
  54. مصطفی: به معنای برگزیده و انتخاب‌شده، یکی از نام‌های حضرت محمد (ص)
  55. امین: به معنای امانت‌دار، استوار، درستکار
  56. سهیل: نام ستاره‌ای که در فصل گرما طلوع می‌کند.
  57. محمدعلی: یک اسم مرکب از محمد و علی به معنای ستایش‌شده بلندمرتبه
  58. مرتضی: به معنای پسندیده و خشنود شده
  59. آرتین: به معنای پاکی و مقدس بودن، همچنین هم نام پادشاه هفتم ماد
  60. اسم پسر اصیل پوریا: هم‌خانواده کلمه پریا به معنای زیبا و خوش‌چهره، هم‌نام یکی از پهلوانان دلیر ایرانی به نام پوریای ولی
  61. احمدرضا: به معنای ستوده خشنود
  62. آریا: آزاده و نجیب، یک بخش از نژاد سفیدپوست که در روزگاران خیلی دور در ایران و هند و اروپا سکنی گزیدند.
  63. حسام: به معنای شمشیر و قداره
  64. علی‌اکبر: به معنای بلندمرتبه و شریف
  65. محمد یاسین: یک اسم مرکب از محمد و یاسین
  66. پویا: پوینده یا رونده یا دونده
  67. مجتبی: انتخاب‌شده و برگزیده
  68. حامد: ستایشگر، سپاسگزار
  69. محمدمتین: ترکیبی از اسم‌های محمد و متین
  70. احمد: به معنای ستوده‌تر، بسیار ستوده
  71. جواد: به معنای بخشنده، جوانمرد
  72. امیرحافظ: یک اسم ترکیبی به معنای امیر و فرمانده ای که حافظ و حمایت گر دیگران است.
  73. مهران: به معنای مهربان و صاحب مهر، همچنین نام یکی از خاندان‌های هفتگانه ساسانی است.
  74. سامیار: به معنای ثروتمند و غنی، حامی و حافظ آتش
  75. آراد: نام یک فرشته است که موکل بر دین و تدبیر امور می‌باشد.
  76. مانی: به معنای اندیشمند و متفکر
  77. یونس: مترادف کبوتر، نام سوره دهم قرآن کریم
  78. اشکان: منسوب به اشک، نام موسس خاندان اشکانیان
  79. اسم پسر زیبا آرمان: آیده‌آل، آرزو، امید
  80. ابراهیم: به معنای پدر عالی
  81. مهرداد: به معنای آفریده‌شده مهر، اسم یکی از پادشاهان اشکانی
  82. فرهاد: به معنای یاری و کمک، نام یکی از شخصیت‌های شاهنامه که عاشق شیرین بوده است.
  83. وحید: تک و بی‌همتا، یگانه
  84. سامان: ناحیه، منطقه، اثاثیه، انتظام
  85. امیرشایان: اسم مرکب از امیر و شایان
  86. کامران: عیاش و خوش‌گذران
  87. رادین: به معنای جوانمرد
  88. کسری: منسوب به کسری یعنی خسروی، هم‌نام یکی از پادشاهان ساسانی خسرو
  89. فرزاد: به معنای متولدشده از شکوه و بزرگی
  90. محمد عرفان: نام مرکب از محمد و عرفان
  91. یاشار: جاوید و همیشه زنده
  92. افشین: لقبی است که به پادشاهان اسروشه نسبت می‌دادند. همچنین هم‌نام یکی از سرداران معروف معتصم، خلیفه عباسی
  93. برهان: دلیل، فرنود
  94. مسعود: به معنای خجسته و مبارک، خوشبخت و سعادتمند
  95. سامی: بلندمرتبه، منسوب به سام، پسر نوح
  96. ایمان: اعتقاد و باور
  97. کاوه: به معنای حاکم و پادشاه، نام یکی از خاندان‌های معروف پهلوانی در اساطیر ایرانی
  98. رامین: نام عاشق ویس در منظومه ویس و رامین، به معنای طربناک و شادی‌آور
  99. شاهین: به معنای عقاب، زبانه

 

مطالب پیشنهادی

راهنمای خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

راهنمای انتخاب شیشه شیر مناسب کودک

منابع

parenting ، nybookeditors ، sabteahval.ir