شیک ترین و متنوع ترین استایل های دوران بارداری و حاملگی

لباس دوران بارداری

دوران بارداری یکی از حساس‌ترین و زیباترین دوران زندگی خانم‌هاست. انتظار برای زندگی بخشیدن به یک انسان و حس مادری یکی از باشکوه‌ترین احساساتی است که ممکن است، تجربه شود. این دوران زیبا و حساس بدن شما را دچار تغییرات اجتناب‌ناپذیری می‌کند. پس از سه ماه اول بارداری، وزن‌تان افزایش می‌یابد، سریع‌تر از چیزی که تصورش را می‌کردید، شاهد تغییر اندازه، مخصوصا در ناحیه شکم و پاها خواهید شد. هر دوره بارداری، نه ماه از زندگی شما را در بر می‌گیرد. قطعا در طی این مدت در مناسبت‌هایی مانند تولد، مهمانی یا عروسی حضور خواهید داشت. پس ناچار می‌شوید لباس مناسب تهیه کنید. بنابراین یکی از دغدغه‌های اصلی در این مدت، انتخاب لباس دوران بارداری خواهد بود.

لباس دوران بارداری_مدل لباس بارداری

در دوران بارداری راحتی در اولویت قرار دارد. یک مادر پیش از هر چیزی باید احساس راحتی کند تا این دوره حساس را به راحتی پشت سر بگذارد. اما پوشیدن لباس‌های راحت بارداری به معنی فراموش کردن تیپ و سبک همیشگی‌تان نیست. هر خانم‌ خوش‌پوشی دوست دارد در هر شرایطی استایل و جذابیت خود را حفظ کند.

برخی از زنان تصور می‌کنند در این دوران نمی‌توانند مانند سابق لباس‌های زیبا بپوشند و مجبورند شیک‌پوشی را فدای راحتی کنند. این تصور کاملا اشتباه است. امروز انواع لباس مناسب بارداری وجود دارد که همچنان شما را تبدیل به خانمی خوش‌پوش می‌کند. وقت آن رسیده که تمامی تصورات اشتباه راجع به لباس دوران بارداری را دور بریزید. در ادامه چند نکته برای دستیابی به شیک‌ترین انواع لباس دوران بارداری برای مادران آینده معرفی شده است. با گروه مد و پوشاک مالتینا همراه شوید:

۱. از کت‌های تَک استفاده کنید

لباس دوران بارداری_مدل لباس بارداری پاییزی

کت‌های تک زنانه از پرکاربردترین لباس‌ها هستند. فرقی نمی‌کند خانمی با اضافه وزن باشید یا لاغر. این کت‌ها در بیشتر مواقع به شما کمک خواهند کرد. پس بهتر است هر خانمی، حداقل یک کت زنانه در کمد لباس خود داشته باشد. در دوران بارداری نیز، کت‌های تک کارایی زیادی دارند.

گاهی ممکن است در عین راحتی، به لباسی شیک و مرتب برای بیرون رفتن یا مهمانی، نیاز داشته باشید. در این مواقع یک کت زنانه بپوشید. کت‌هایِ تک، ظاهری رسمی‌تر به تیپ شما می‌دهند. ضمنا با انواع لباس‌ها هماهنگی دارند. این نوع کت‌های‌ زنانه، لباس دوران بارداری بسیار مناسبی هستند. زیرا شکم و پهلوهای‌تان را به بهترین شکل پوشش می‌دهند. اما دقت کنید، در دوران بارداری کتِ تَک بسیار تنگ یا گشاد نپوشید. حتما اندازه مناسب بدن‌تان را تهیه کنید. در دوران بارداری و حاملگی وزن شما به طور مداوم در حال تغییر خواهد بود. پس انتخاب لباس در اندازه مناسب از اهمیت خاصی برخوردار است.

۲. یک پیراهن ساتن ساده و راحت تهیه کنید

لباس دوران بارداری_مدل لباس بارداری مجلسی

پیراهن‌های ساتن از محبوبترین لباس‌ها میان خانم‌ها هستند. ساتن، با بافت براق و لغزنده خود، حس سبکی و راحتی را القا می‌کند. در عین حال، ظاهری رسمی و ظریف دارد. پس گزینه خوبی برای مهمانی‌های دوران بارداری و حاملگی است. در دوران بارداری و حاملگی، با پوشیدن یک پیراهن ساتن ساده، تیپ زنانه و زیبایی همیشگی‌تان را حفظ خواهید کرد. برای استفاده روزانه نیز، می‌توان دامن‌های ساتن را با تیشرت یا بلوزهای ساده، مخصوصا سفید، ترکیب کرد. بلوزهای ساتن ساده نیز، به تنهایی در کنار انواع دامن‌ها یا شلوارها، جلوه خاصی دارند.

۳. به سراغ لباس‌های سایز بزرگ بروید

لباس دوران بارداری_ لباس بارداری مجلسی

آیا تاکنون این اصطلاح را شنیده‌اید: ‌«لباس پسران را قرض کردیم».  در سال‌های اخیر در دنیای مد و فشن، لباس‌هایی در اندازه خیلی بزرگ، برای استفاده زنان رایج شده‌اند. این نوع پوشش، استایل لباس‌های سایز بزرگ(Oversized style) یا همان «از پسرها قرض گرفته شده:Borrowed from the boys»، نام گرفته است. زیرا این لباس‌ها به دلیل اندازه بزرگ‌شان یادآور لباس‌های مردانه هستند. مثل اینکه یک خانم لباس همسرش را به تن کرده باشد. به محض ورود این لباس‌ها به بازار، استقبال زیادی از آن‌ها شد. زنان بسیاری طرفدار این سبک مد هستند. زیرا با این تیپ هم راحت هستند و هم شیک و به‌روز.

خبر خوب برای خانم‌های باردار این است که، شما نیز در این دورانِ حساس می‌توانید این سبک پوشش را دنبال کنید. یک خانمِ پا به ماه بیشتر از احساس راحتی به چه چیزی نیاز دارد؟
بلوزها و سویشرت‌های کشمیر بزرگ، تیشرت‌های عریض و حتی شلوارهای جین گشاد، برای دستیابی به این استایل به شما کمک خواهند کرد. با انتخاب چنین گزینه‌هایی به راحتی می‌توانید حرکت کنید و جا به جا شوید و دیگر وزن زیادتان در لباس‌های تنگ به چشم نمی‌آید. البته اگر هم وزن‌تان به چشم بیاید از نظر ما و دیگران هیچ اشکالی ندارد چون شما در یکی از زیباترین حالات بدنی خود قرار دارید و به زودی مادری نازنین خواهید شد. ولی با وجود لباس‌هایی با اندازه بزرگ،برای ظاهرتان حق انتخاب خواهید داشت. لباس‌های بزرگ و گشاد در دوران بارداری و حاملگی، شکم شما را به خوبی می‌پوشانند و احساس راحتی می‌کنید.

۴. کمربند ببندید

لباس دوران بارداری_مدل لباس بارداری حریر

یکی از بهترین راه‌ها برای شکل دادن به بدن‌تان بستن کمربند است. بستن یک کمربند نازک از قسمت بالای شکم‌ و زیر سینه در دوران بارداری و حاملگی، در بدن‌تان انحنا ایجاد میکند. این ترفند ساده، لباس ساده و گشاد شما را از یکنواختی نجات می‌دهد و به آن ظرافت می‌بخشد.

۵. از پوشیدن لباس‌های تنگ نترسید

لباس دوران بارداری_ لباس بارداری شیک

در گذشته زنان باردار فقط به سراغ لباس‌های گشاد و بلند می‌رفتند. هنوز هم برخی از زنان تصور می‌کنند که از شروع تا پایان دوران بارداری ملزم به فراموش کردن مد و استایل هستند. احساس راحتی با لباس دوران بارداری در اولویت قرار دارد. شما هنوز هم همان خانم زیبا، با ذوق و سلیقه‌ی همیشگی هستید. هنوز هم می‌توانید لباس‌هایی را که دوست دارید، به تن کنید. فقط کافی است در این روزها برخی از نکات را رعایت کنید تا به تیپ صحیح بارداری دست پیدا کنید.

از پوشیدن لباس تنگ نهراسید. درصورتی‌که همچنان احساس راحتی کنید، پوشیدن پیراهن تنگ مانعی ندارد. ولی توصیه می‌شود، پیراهنی با پارچه نرم و کشی انتخاب کنید. بهتر است این پیراهن، بلند و اندامی باشد. پیراهن بلندِ اندامی، ظرافت پاها و سرشانه‌ها را بهتر نمایان می‌کند. ضمنا می‌توانید پیراهن‌های تنگ و بلند را به همراه یک تک‌کت ساده یا طرح‌دار بپوشید. با چنین ترکیبی به تیپ بارداری فوق‌العاده‌ای دست خواهید یافت. این استایل، با وجود اضافه‌وزن‌تان، شما را همچنان خانمی ظریف و شیک نشان می‌دهد.

۶. ژاکت‌های گشاد و بلند را فراموش نکنید

لباس دوران بارداری_مدل لباس بارداری زمستانی

ژاکت یا پالتوهای بلند، راحتی لازم برای رفتن به خرید یا انجام کارهای روزانه را برای شما تامین خواهند کرد. اگر در فصل سرما دوران بارداری‌تان را سپری می‌کنید، از ژاکت‌های گشاد و بلند استفاده کنید. به جای پوشیدن چند لباس روی هم و درگیری با جیب‌های تنگ و دکمه‎های به هم نرسیده، با یک ژاکت گشاد از راحتی‌تان لذت ببرید و همچنان شیک باشید.

۷. لباس‌های طرح‌دار بپوشید

لباس دوران بارداری_پیراهن بارداری راحت

لباس‌های طرح‌دار یک مزیت خیلی مهم دارند. اضافه وزن را به خوبی پوشش می‌دهند. این طرح‌ها با هدایت کردن چشم به قسمت‌های مختلف، مانع از دیده شدن اضافه‌وزن می‌شوند. هدف یک خانم باردار چه چیزی جز این است؟

با انتخاب‌ لباس‌های طرح‌دار، تیپ بارداری ایده‌آلی داشته باشید. اگر از آن دسته از خانم‌ها هستید که به طرح‌ها و رنگ‌های شاد و گوناگون علاقه دارند، هیچ چیزی نمی‌تواند جلودار دستیابی به استایل محبوب‌تان شود. لباس‌های طرح‌دار و رنگارنگ علاه بر پوشش دادن اضا‌فه‌وزن، حس شادی و سرزندگی به شما می‌دهند.این لباس‌ها گزینه بسیار خوبی برای ایجاد حس پویایی و شادی در استایل بارداری هستند. مخصوصا وقتی با کفش‌های اسپورت ساده ترکیب می‌شوند.

۸. لباس‌های دوتکه بپوشید

لباس دوران بارداری_دامن بارداری

 شما هم فکر می‌کنید لباس مناسب بارداری، لباسی گشاد و بلند است؟ قطعا این‌ طور نیست! شاید تا دیروز فکر می‌کردید در این دوران مجبور هستید تنها پیراهن‌های یکدست بپوشید. چنین تصوری کاملا اشتباه است. با ترکیب زیبای بلوز و دامن یا بلوز و شلوار در دوران بارداری، می‌توانید استایلی شیک و راحت داشته باشید. مخصوصا اگر ماه‌های ابتدایی بارداری را سپری می‌کنید. در ماه‌های نخست، شاید معلوم نشود برآمدگی شکم‌تان حاصل بارداری است یا پرخوری!

در این مواقع، بهترین کار پوشیدن یک دامن و بلوز گشاد است. به شرطی که کمر دامن کمی بالاتر، یعنی بالای شکم، قرار گیرد. سعی کنید جزئیات بیشتری را در بالاتنه به کار ببرید. مثلا بلوزی جذاب بپوشید یا گردن‌بندی چشمگیر ببندید. این کار باعث جلب توجه بیشتر به بالاتنه می‌شود. در نتیجه بسیاری از مردم متوجه شکم‌تان نخواهند شد. حتی اگر در ماه‌های آخر بارداری هم باشید، این ترکیب، لباس بارداریِ مناسبی است. در هر صورت ‌تیپ دوتکه‌ای گزینه بسیار خوبی برای این دوران حساس است.

۹. یک پیراهن کوتاه و یک‌نواخت بخرید

لباس دوران بارداری_ لباس بارداری شیک

پیراهن‌های یکنواخت، بدون انحنا و بریدگی، گزینه خوبی برای دوران بارداری هستند. مخصوصا اگر کوتاه باشند، شیک و جذاب دیده می‌شوند. در این صورت تبدیل به یک لباس بارداری مدرن و چشم‌نواز خواهد شد. این پیراهن‌های راسته، شکم شما را پوشش می‌دهند و ظاهر یک بانوی ظریف باردار را به وجود می‌آورند.

۱۰. هرگز راحتی‌تان را از یاد نبرید

لباس دوران بارداری_مدل لباس بارداری اسپورت

همانطور که بارها گفتیم، لباس دوران بارداری پیش از هر چیزی باید راحت باشد. تاکید به راحتی هرگز نباید فراموش شود. در نتیجه فرصت خوبی برای ایجاد استایل اسپورت دارید. شیک‌پوشی همیشه مختص مهمانی‌ها یا مراسم خاص نیست. شما  می‌توانید در هر مکان و زمانی، با رعایت چند اصول ساده، شیک و به‌روز باشید.

استایل اسپورت و راحت، در دسته سبک‌هایی است که در دوران بارداری بسیار به آن پرداخته می‌شود. اگر قرار است نُه ماه از زندگی‌تان را با چنین لباس‌هایی بگذرانید، پس اصول این سبک را هم یاد بگیرید. لگینگ زنانه، هودی‌ها، سویشرت‌های گشاد، حتی تیشرت‌های بزرگ همسرتان، گزینه خوبی هستند. البته اسنیکرها و صندل‌ها را نباید فراموش کرد. آنها استایل اسپورت و راحتی شما را کامل می‌کنند.

حال می‌توانید با خیال آسوده لباس‌های راحت به تن کنید و از روزهای بارداری‌تان بدون نگرانی لذت ببرید. به هر حال شما یک انسان کوچک دوست‌داشتنی را حمل می‌کنید. بیش از هر زمان دیگری لایق آرامش و راحتی هستید.

نکته پایانی

لباس دوران بارداری_کفش مناسب بارداری

در نهایت، برای کامل کردن تیپ‌تان باید کفش و زیورآلات مناسب انتخاب کنید. در دوران بارداری، کفش‌های تخت بهترین گزینه برای استفاده روزانه هستند. برای مهمانی‌ها و مناسبت‌های خاص نیز بهتر است از کفش‌هایی با پاشنه کوتاه‌تر استفاده کنید. پاشنه‌های خیلی بلند، مخصوصا در ماه‌های آخر، موجب درد در ناحیه کمر می‌شوند. این کفش‌ها خطرناک هم هستند.

زیورآلات نیز به کامل شدن تیپ‌‌تان کمک خواهند کرد. وابسته به نوع استایلی که دارید، زیورآلات انتخاب کنید. گردن‌بند یا گوشواره‌های بزرگ موجب جلب توجه بیشتر می‌شوند. به همین دلیل نگاه‌ها را بیشتر از شکم، به خود جلب خواهند کرد.

اکنون با خیال راحت می‌توانید برای دوره بارداری آماده شوید. دیگر می‌دانید چه چیزهایی را بخرید. فراموش نکنید که یک خانم شیک‌پوش در هر شرایطی برنامه‌ای برای تیپ خود دارد. هیچ چیزی نمی‌تواند مانع زیبایی شما شود. زنان در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری به روحیه مثبت و نشاط نیاز دارند. همه ما شاهد تاثیر بی‌نظیر زیبایی ظاهری و لباس‌های شیک در روحیه‌مان هستیم. پس هنوز هم می‌توانید با توجه به نکاتی که توصیه شد، نگاه‌های تحسن‌آمیز را به خود جلب کنید و بدرخشید.علاوه بر نوع لباس که بر ظاهر شما اثرگذار هست،نحوه خوابیدن در دوران بارداری هم بسیار مهم می باشد.به کیفیت خواب خود نیز اهمیت دهید.

 

منبع: savoirflair.com

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024